Kort geding tegen Hirsi Ali op 1 maart

Nederland • Geschreven door Jeroen (steenz) op 10-02-2005 @ 11:33
print 
Icoon Binnenlands nieuws Het kort geding tegen Hirsi Ali om haar te verbieden een vervolg op Submission te maken, zal op 1 maart bij de rechtbank in Den Haag dienen. Advocaat Robert Moszkowicz spande de zaak aan namens een aantal islamitische cliënten. De advocaat wil ook dat Hirsi Ali wordt verboden zich kwetsend, grievend of godslasterlijk over de islam uit te laten.

Submission was een film van Hirsi Ali en de vermoorde filmmaker Theo van Gogh over de onderdrukking van de vrouw binnen de islam. Het tweede deel zou ook gaan over de onderdrukking van het individu, en dan met name de vrouw, door de islam. De regisseur van het tweede deel blijft uit veiligheidsoverwegingen anoniem.

Bron: Nieuws.nl


Lees ook:

» 00:29 Sap veruit favoriet bij kiezers GroenLinks28
» 25/05 Aangifte krakers tegen politie over geweld19
» 25/05 Notoire zwartrijdster loopt tegen de lamp25
» 25/05 Zeker anderhalf miljoen euro schade door noodweer18


delen | eKudos nujij

10280 views / 148 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 148 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3
Nou, zal wel een ingekort dingetje worden...
userIcon
Veel ophef over niks,... laat die film maar zien. Dat proces is een wassen neus om die klagende islamieten weer tevreden te stellen. Waarom klagen ze eigenlijk, omdat de waarheid pijn doet?
quote:
De advocaat wil ook dat Hirshi Ali wordt verboden zich kwetsend, grievend of godslasterlijk over de islam uit te laten.
uhm.. vrijheid van meningsuiting??
Zolang de koran zich kwetsend, grievend of godslasterlijk over de zogenaamde ongelovigen mag uilaten moetten die k*t Moslims gewoon hun bek houden.

Als je het niet eens ben met de vrijheid van meningsuiting, en gelijke rechten voor mannen an vrouwen of homo's en hetgero's migreer dan lekker naar zo een apenland waar de moslims het voor het zeggen hebben.
userIcon
Zo moet het Robert! Vrijheid van meningsuiting en kunstvormen moet zwaar gecensureerd worden. Behalve uiteraard de radicale varianten van Allah Akbar....

Advocaatje van de duivel.
userIcon
Ik ben benieuwd. Robert Moszkowicz was tot op heden nog niet zo bekend. Hij heeft geen poot om op te staan. AHA heeft het volste recht op te strijden tegen vrouwenmishandeling uit naam van de Islam. Sterker nog: zij heeft net als elke burger de morgel PLICHT om hiertegen te strijden.
AHA: Vrouw van het jaar 2004 en 2005!!!
userIcon
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 11:37 schreef BOOR_TBL het volgende:

[..]

uhm.. vrijheid van meningsuiting??
opruiing? aanzetten tot haat?

Ik weet het niet...
userIcon
We zullen zien. Volgende stap is dan wel dat we alle boeken waarin vrouwen als hoeren, ongelovigen als varkens en homoseksuelen als het laagste worden voorgesteld OOK gaan verbieden.

Misschien moeten we zoenen in het openbaar ook maar illegaal maken..
userIcon
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 11:37 schreef BOOR_TBL het volgende:

[..]

uhm.. vrijheid van meningsuiting??
De vrijheid van meningsuiting betekent niet dat je vrij bent om mensen/bevolkingsgroepen te beledigen.

Ik snap de ophef over 'Submission' eigenlijk niet, want daar is niks mis mee imho.
userIcon
Leuk, DAN WORDT DE HOUDING EN TOON VAN AHA GOEDGEKEURD DOOR DE RECHTER. DIT ZAL HAAR POSITIE ALLEEN MAAR VERSTERKEN.
quote:
Advocaat Robert Moszkowicz spande de zaak aan namens een aantal islamitische cliënten.
Wel verdacht hoor...een stel islamiten dat zich laat vertegenwoordigen door een jood!
userIcon
Hoe kun je een film verbieden die niemand nog gezien heeft.
Hoe kun je dan oordelen dat het "godslasterlijk" of zo iets is??
userIcon
Dan maar gelijk de Koran ook verbieden omdat die zich grievend uitlaat over Christenen, Joden en atheïsten/agnosten.

Toevoeging: en de bijbel ook en de Tora? ook maar meteen en de Telegraaf ook!
userIcon
Maar vermakelijk hoor, een Moszkowiczje die op zijn Limburgse muil gaat.

-heb verder niks tegen Limburgers, hooguit de moslimburgers-
userIcon
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 11:41 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

De vrijheid van meningsuiting betekent niet dat je vrij bent om mensen/bevolkingsgroepen te beledigen.

Ik snap de ophef over 'Submission' eigenlijk niet, want daar is niks mis mee imho.
En dat beledigend uitlaten geldt ook voor iedereen.

(Staat je goed! dat nieuwe achtervoegsel)
Gelijkheid voor moslimvrouwen.
Eruit met die moslims.

hmm, lekker selectief weer
quote:
Ik snap de ophef over 'Submission' eigenlijk niet, want daar is niks mis mee imho.
Daar is zeker wel iets mis mee. Een vrouw wordt verkracht door haar oom en de islam krijgt de schuld. Zij doet alsof de islam dit goedkeurt. En de hollanders trappen erin. Gevolg, hollanders die moslims haten.
Je kan erover denken wat je wilt. Maar dit is natuurlijk wel de manier zoals het hoort in Nederland. Voel je je ernstig beledigd of aangevallen dan kun je het voor de rechter brengen ipv de wapens te pakken. De rechter kan dan beslissen of het onder vrijheid van meningsuiting valt of dat er grenzen zijn overschreden. Het is altijd beter dan eigen rechter spelen.
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 11:44 schreef Knarf het volgende:
Hoe kun je een film verbieden die niemand nog gezien heeft.
er bestaat ook zoiets als een eerste deel?
en trouwens, het bespaart haar weer de moeite als de film inderdaad verboden wordt
userIcon
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 11:41 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

De vrijheid van meningsuiting betekent niet dat je vrij bent om mensen/bevolkingsgroepen te beledigen.

Ik snap de ophef over 'Submission' eigenlijk niet, want daar is niks mis mee imho.
Kun jij me dan misschien uitleggen wat er beledigend aan is om een groep mensen te confronteren met de onsmakelijke kanten van hun eigen religie?

Als dat namelijk 'beledigend' is zijn we heel gauw uitgepraat met elkaar. Want dan kun je met hetzelfde recht rehabilitatie voor een zekere Adolf H. eisen, omdat die ook recht op een Stukje Eigen Mening heeft, ookal pakt dat soms een beetje verkeerd uit voor mensen (dhimmi's) die openlijk een andere mening durven te onderhouden.

Ongeschoolde, agressieve kolonisten die zich -met hulp van de lokale naieve politiek- kunnen verschuilen achter "godsdienstvrijheid".

Nederland anno 2005..
Go Moszkowicz

Laat die domme Hirsi Ali Somali eens zien wat wel mag en niet mag

Moszkowicz

userIcon
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 11:46 schreef neegij het volgende:

[..]

En dat beledigend uitlaten geldt ook voor iedereen.
Klopt. Ben je het met mij eens dat de vrijheid van meningsuiting niet misbruikt moet worden om te kunnen beledigen?
quote:
(Staat je goed! dat nieuwe achtervoegsel)
Dank u.
userIcon
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 11:41 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

De vrijheid van meningsuiting betekent niet dat je vrij bent om mensen/bevolkingsgroepen te beledigen.

Ik snap de ophef over 'Submission' eigenlijk niet, want daar is niks mis mee imho.
De vraag is of zij specifiek beledigd, of gewoon haar visie op de religie. Zelf ben ik overtuigd van het laatste, en ik kan mij niet voorstellen dat een rechter daar anders over zal oordelen.
userIcon
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 11:48 schreef djmurcielago het volgende:

[..]

er bestaat ook zoiets als een eerste deel?
en trouwens, het bespaart haar weer de moeite als de film inderdaad verboden wordt
het eerste deel is NIET verboden.
Hoezo deel 2 (dat nog niet eens gemaakt is) dan wel????
Los van het feit dat je niet op voorhand uitingen KUNT straffen maar pas als ze gedaan zijn...

Robert Moszkoviet, is dat niet dat ex verslaafde zwarte schaap van de Moscko familie?
userIcon
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 11:48 schreef turk het volgende:

[..]

Daar is zeker wel iets mis mee. Een vrouw wordt verkracht door haar oom en de islam krijgt de schuld. Zij doet alsof de islam dit goedkeurt. En de hollanders trappen erin. Gevolg, hollanders die moslims haten.
BS. De islam stelt de eer van de oom hoger dan de ziel van het meisje. De verkrachting kan plaatsvinden dankzij de islamitische tradities.

En die willen we hier niet. Klaar uit. Ga maar ergens anders kolonistje spelen.
Het is Hirsi, niet Hirshi.

(ja, echt)
ik blijf het moeilijk vinden om mensen die in 'die sprookjes' (lees dat geloof) geloven serieus te nemen

je heb in mijn ogen toch steekje los als je al dat geblaat echt gelooft

een hobby zou het moeten zijn dat hele geloof
hele naties worden gehersenspoeld maar dat schijnt goed te zijn voor je
(zie israel bv) maar owee as je roep dat die hele god gewoon sinterklaas is

afschaffen vandaag nog
niks mis met normen en waarden maar daar heb zon debiele paus of
geitewolle allah toch niks mee te maken

dat iemand er baat bij heeft om dat te geloven okee moet hij zelf weten
maar val daar verder niet mensen mee lastig dus ja geen kerkklokken of moskeeen met luidsprekers hou dat lekker binnen

(moest ik ff kwijt)

"De advocaat wil ook dat Hirshi Ali wordt verboden zich kwetsend, grievend of godslasterlijk over de islam uit te laten." maar die mensen die die advocaat ingeschakeld hebben zullen mij wel weer zon ongelovige hond vinden
vandaar dat ik het wel vind kunnen dat ik er zo over denk
hun vinden godslastering erg, oke ik vind het erg dat dat geloof er is
ik mag niks zeggen maar iedere zondag wel die teringkerkklokken (gelukkig nog geen moskeej hiero)

islam christenen katholieken allemaal 1 pot nat

god schiep de wereld whaahahahaa ik gloof nog eerder in hans en grietje
Zal weer een mooi voorbeeld worden van een staaltje klassenjustitie.
userIcon
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 11:53 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Klopt. Ben je het met mij eens dat de vrijheid van meningsuiting niet misbruikt moet worden om te kunnen beledigen?
[..]

Dank u.
Compleet en helemaal.

Alleen is het moeilijk inschatten wanneer je iemand beledigd, jouw grens van acceptatie kan een stuk hoger liggen als de mijne bijvoorbeeld. Maar als AHA niet de intentie heeft om iemand te beledigen, probeer dan maar eens het tegendeel te bewijzen.
userIcon
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 11:53 schreef Cheiron het volgende:

[..]

De vraag is of zij specifiek beledigd, of gewoon haar visie op de religie. Zelf ben ik overtuigd van het laatste, en ik kan mij niet voorstellen dat een rechter daar anders over zal oordelen.
Ik zeg ook niet dat zij daadwerkelijk mensen beledigt. Ik reageerde op iemand die van mening is dat kwetsende/grievende uitlatingen (beledigingen) onder de vrijheid van meningsuiting valt. Dat is dus niet zo, vind ik.

De vrijheid van meningsuiting mag nooit misbruikt worden om te kunnen beledigen.
quote:
BS. De islam stelt de eer van de oom hoger dan de ziel van het meisje. De verkrachting kan plaatsvinden dankzij de islamitische tradities.

En die willen we hier niet. Klaar uit. Ga maar ergens anders kolonistje spelen.
Zie je, dit bedoel ik nou. Door dat soort stomme filmpjes van haar worden hollanders verkeerd geinformeerd. En wat bereikt ze ermee, ze zorgt ervoor dat hollanders domme uitspraken doen, zoals jij, een dode, en ze wordt enorm gehaat moslims omdat ze liegt.

En vertel eens, wie willen jullie niet, en wie zijn jullie?
Waar maken we ons druk om mensen?

Dit is hoe het hoort. Als je het ergens niet mee eens bent ga je naar de rechter en dan laat je hem een uitspraak doen. Je gaat geen eigen rechter spelen zoals Mohammed B. of Volkert. Dit is de manier waarop het moet. Eindelijk doen een paar moslims het goed en dan is er weer meteen gezeik. En dat eeuwige gelul over vrijheid van meningsuiting is ook achterhaald. Wanneer je je beledigd of gediscrimineerd voelt mag je echt wel stappen ondernemen, en de rechter beslist dan wel wat moet gebeuren.
ff een vraagje:n die film worden daar dingen getoond of beweerd die niet waar zijn? Volgens mij is de film niet bedoel om mensen belachelijk te maken, ze laten zien hoe " raar " sommige dingen in de werkelijkheid zijn.Als ze deze film gaan verbieden dan zal 06-05 ook wel binnenkort verboden gaan worden en zijn film over de 2de wereldoorlog en over het christelijke geloof in het vervolg ook uit den boze.Nou dan blijft er niet veel meer over in het vrije tolerenate Nederland.
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 11:53 schreef Meki het volgende:
Go Moszkowicz

Laat die domme Hirsi Ali Somali eens zien wat wel mag en niet mag

Moszkowicz

Vergeet niet het is iemand uit Israel je weet wel het land van de duivel volgens jouw geloof , wazig dat je zelfs dat accepteert.

Zal mij benieuwen wat de uitkomst is van die rechtzaak , het lijkt wel of Robert niet helmaal afgekickt is sinds ie moslims als klant neemt.
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 11:53 schreef Meki het volgende:
Go Moszkowicz

Laat die domme Hirsi Ali Somali eens zien wat wel mag en niet mag

Moszkowicz

Je juicht nu een jood toe! mag dat wel van Allah en zijn kleine meisjes beminnende profeet?
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 11:53 schreef Meki het volgende:
Go Moszkowicz

Laat die domme Hirsi Ali Somali eens zien wat wel mag en niet mag

Moszkowicz

Dat zal ook zeker gebeuren Meki, Hij zal het kort dingetje echtwel verliezen, en Submission II zal komen..Lullig he? Nog meer negatieve waarheden voor jouw geloofje...
userIcon
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 12:01 schreef mlochem het volgende:
Waar maken we ons druk om mensen?

Dit is hoe het hoort. Als je het ergens niet mee eens bent ga je naar de rechter en dan laat je hem een uitspraak doen. Je gaat geen eigen rechter spelen zoals Mohammed B. of Volkert. Dit is de manier waarop het moet. Eindelijk doen een paar moslims het goed en dan is er weer meteen gezeik. En dat eeuwige gelul over vrijheid van meningsuiting is ook achterhaald. Wanneer je je beledigd of gediscrimineerd voelt mag je echt wel stappen ondernemen, en de rechter beslist dan wel wat moet gebeuren.
we maken ons hier vooral druk om de infantiliteit van de zaak.

deel 1 is gemaakt en niet verboden.
Nu wil een derde rangs advocaat een verbod op het maken van deel 2.
Op basis WAARVAN?
Aangezien deel 1 niet verboden is is er niet direct een reden om aan te nemen dat deel 2 zo verschrikkelijk wordt dat deze op voorhand verboden moet worden.
Als Hirsi Ali deze zaak verliest is NL gedoemt snel ten onder te gaan aan de moslims die dit land willen veroveren.
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 11:53 schreef Meki het volgende:
Go Moszkowicz

Laat die domme Hirsi Ali Somali eens zien wat wel mag en niet mag

Moszkowicz

hey meki, zout jij lekker op naar meka
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 12:07 schreef DoctorB het volgende:

we maken ons hier vooral druk om de infantiliteit van de zaak.

deel 1 is gemaakt en niet verboden.
Nu wil een derde rangs advocaat een verbod op het maken van deel 2.
Op basis WAARVAN?
Aangezien deel 1 niet verboden is is er niet direct een reden om aan te nemen dat deel 2 zo verschrikkelijk wordt dat deze op voorhand verboden moet worden.
Daar gaat het toch niet om? Wel is duidelijk wat het onderwerp zal worden van de film, mogelijk hebben de betreffende (azijnpissende) moslims hier al problemen mee. Het zou toch mooi zijn als de rechter de film nu dus niet verbiedt, dan weten die paar kleuters gelijk waar ze staan. En derde rangs zou ik de advocaat niet willen noemen
quote:
Nu wil een derde rangs advocaat een verbod op het maken van deel 2.
Op basis WAARVAN?
Aangezien deel 1 niet verboden is is er niet direct een reden om aan te nemen dat deel 2 zo verschrikkelijk wordt dat deze op voorhand verboden moet worden.
Omdat door haar film 1 dode is gevallen. Dat is al reden genoeg. Ze moet niet gaan kankeren op moslims en daarna gaan janken dat ze wordt bedreigt. Als ze het zelf niet kan inzien, dan maar via een rechter. Kost handenvol geld al dat beveiling, waar ik dus ook indirect voor betaal. Ze moet haar mond houden over moslims, ze moet in ieder geval niet liegen in haar filmpjes.
quote:
Als Hirsi Ali deze zaak verliest is NL gedoemt snel ten onder te gaan aan de moslims die dit land willen veroveren.
Als de rechter zijn werk goed doet, dan kan de rust tenminste keren in dit land.
Doet me aan een nummer van Doe maar denken: Er zit een knop op de tv.
Als je het niet leuk vind kijk je toch niet.


quote:
Op donderdag 10 februari 2005 11:40 schreef PrintScrn.nl het volgende:

[..]

opruiing? aanzetten tot haat?

Ik weet het niet...


Mohamed B zette aan tot haat.
Als je ieder boek/film/kunstuiting gaat verbieden wat wie dan ook als kwetsend en als beledigend ervaart blijft er niet veel over. (Sneeuwwitje is bv. zeer kwetsend voor boze stiefmoeders. )Maar ja die Islamitische holbewoners doen natuurlijk niet aan cultuur.
als de film een grote leugen is waarom is het dan gebaseert op waarheden!

beetje vreemd allemaal hoor

gaat hij fok ook aanklagen dan als ze weer een nieuwsitem hebben over een iran's meisje dat vermoord gaat worden omdat ze door der oom werd verkracht of wat }:O
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 11:48 schreef turk het volgende:
Daar is zeker wel iets mis mee. Een vrouw wordt verkracht door haar oom en de islam krijgt de schuld. Zij doet alsof de islam dit goedkeurt. En de hollanders trappen erin. Gevolg, hollanders die moslims haten.
Vrouwenonderdrukking en mishandeling komt in moslimculturen veel vaker voor dan in andere (een statistisch gegeven, geen vooroordeel). Zullen we het daar eens over hebben in plaats van de boodschapper te besmeuren?
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 12:00 schreef turk het volgende:

[..]

Zie je, dit bedoel ik nou. Door dat soort stomme filmpjes van haar worden hollanders verkeerd geinformeerd. En wat bereikt ze ermee, ze zorgt ervoor dat hollanders domme uitspraken doen, zoals jij, een dode, en ze wordt enorm gehaat moslims omdat ze liegt.

En vertel eens, wie willen jullie niet, en wie zijn jullie?
Vind ik ook...stomme Hollanders....blij dat ik Brabander ben
Die aanklacht slaat nergens op, maar ik ben blij dat deze mensen het 'netjes' via de rechter aanpakken in plaats van met geweld en bedreigingen!
userIcon
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 12:15 schreef turk het volgende:
Omdat door haar film 1 dode is gevallen. Dat is al reden genoeg.
De film heeft haar niet vermoord, dat was een of andere sukkel die gelooft in een zeer trieste religie.
quote:
Ze moet niet gaan kankeren op moslims en daarna gaan janken dat ze wordt bedreigt.
moslims snappen het recht van vrije meningsuiting schijnbaar niet: dit is Nederland, dan zit je hier goed verkeerd, terug naar huis dan maar met die moslims die daar niet tegen kunnen.
quote:
Als de rechter zijn werk goed doet, dan kan de rust tenminste keren in dit land.
Die rust keert weer als die radicale hypocriete van het westen profiterende moslims terug naar huus gaan.
userIcon
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 11:40 schreef Knip het volgende:

AHA: Vrouw van het jaar 2004 en 2005!!!
*proest*

Wij als autochtone Nederlanders gaan er nog flink van balen dat we dat mens zoveel aandacht hebben gegeven.

Ik ben haar liever kwijt dan rijk.
50  van 148 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3


Lees ook:

» 00:29 Sap veruit favoriet bij kiezers GroenLinks28
» 25/05 Aangifte krakers tegen politie over geweld19
» 25/05 Notoire zwartrijdster loopt tegen de lamp25
» 25/05 Zeker anderhalf miljoen euro schade door noodweer18


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden