Verdonk: 'Geen discriminatie bij moslims'

Politiek • Geschreven door Novum op 09-02-2005 @ 23:10 - gepost door Bart (veekeend)
print 
Volgens minister Verdonk van Integratie en Vreemdelingenzaken is er geen sprake van discriminatie van moslims op de werkvloer. Althans, bij de overheid komen daar geen signalen van binnen. Dit zei ze tijdens het terrorismedebat deze avond in de Tweede Kamer.

De uitspraak van Verdonk volgde op een vraag uit de Tweede Kamer van de PvdA. Een Kamerlid vroeg welke concrete maatregelen het kabinet gaat nemen om het wij-zij-gevoel weg te nemen. Dit zou zich onder meer uiten in discriminatie op het werk.

Het Landelijk Bureau van Rassendiscriminatie gaf vorige maand nog aan bij Verdonk dat er sprake is van een hoge mate van discriminatie op de werkvloer. Desondanks zegt de minister hier geen concrete informatie over te hebben. Ook via de website van haar, of via haar e-mail.

"Ik hoor vaak genoeg mensen in debatten zeggen dat er gediscrimineerd wordt, maar als ik vraag om voorbeelden dan hoor ik niks meer. Op mijn emailadres, dat duidelijk op mijn site vermeld staat, komen geen berichten binnen." Verdonk zei dat ze graag concrete voorbeelden zou ontvangen zodat ze 'dan kan ingrijpen'. Iedereen zou daarbij mee moeten doen aan het debat.

Tevens is er volgens Verdonk geen sprake 'vervreemding van de moslims'. Desondanks waren met name de linkse partijen ontevreden over de inspanningen van het kabinet om de dialoog te realiseren. "Ik vind dat u denigrerend doet over mijn integratiedebat", aldus een verwijtende Verdonk.

Bron: Novum


Lees ook:

» 25/05 PvdA, SP: akkoord verlengt de recessie82
» 25/05 Wilders: VVD volledig de weg kwijt108
» 24/05 Pechtold wederom D66-lijsttrekker71
» 24/05 Motie van wantrouwen De Jager weggestemd91


delen | eKudos nujij

8424 views / 96 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 96 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
moslims discrimineren zelf meer dan dat ze zelf gediscrimineert worden!
Offtopic: Moet de titel niet 'Verdonk: "Geen discriminatie bij moslims"' zijn?
waarom zoiets nou bij een terrorismedebat gezegd wordt is mij een raadsel

verder ging ik er al lang vanuit dat er werd gediscrimineerd, maar dan niet alleen bij moslims
wel een flauwe reactie hoor: op mijn e-mail komt er niets binnen (alsof iemand dat kan controleren), dus het bestaat niet?

Tsss...
Randstad in Arnhem raadde onlangs een kennis van me aan om zijn naam (Ali) maar eens te veranderen om meer kans te maken op een baantje. (Niet bepaald een voorbeeld van discriminatie OP het werk maar het komt wel erg in de buurt). Tuurlijk mevrouw Verdonk, geen vuiltje aan de lucht.
Trouwens dat Wij-Zij gevoel IS niet weg te nemen, face it! Sterker nog, dat gevoel is de afgelopen jaren alleen maar sterker geworden. Niet alleen in Nederland btw.
man pberends (Redactie Frontpage) 09-02-2005 @ 23:23 fotoboek no homepage
userIcon
Nemen Islamitische slagers snel autochtonen aan? Nou dan .
userIcon
Nee Verdonk, jullie hebben het liefst moslims als de zwarte schaap.
userIcon
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 23:22 schreef F4iTH het volgende:
Randstad in Arnhem raadde onlangs een kennis van me aan om zijn naam (Ali) maar eens te veranderen om meer kans te maken op een baantje. Tuurlijk mevrouw Verdonk, geen vuiltje aan de lucht.
Trouwens dat Wij-Zij gevoel IS niet weg te nemen, face it! Sterker nog, dat gevoel is de afgelopen jaren alleen maar sterker geworden. Niet alleen in Nederland btw.
Het wij-zij gevoel is misschien niet weg te halen, maar toch op z'n minst te veranderen... sterker nog, het is voortdurend onderhevig aan verandering (bedenk maar een wie de 'wij' groep vormden 60 jaar geleden, en wie de 'zij' groep). Nu nog hopen dat er ooit wel een rationeel onderbouwde verdeling zal komen, ipv een onderverdeling gebaseerd op religie/huidskleur/andere oppervlakkige kenmerken. Zo simpel is het helaas allemaal niet, de mens moet gewoon nog even doorontwikkelen i guess

we komen d'r wel

[edit]de 'niet' vergeten [/edit]
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 23:23 schreef pberends het volgende:
Nemen Islamitische slagers snel autochtonen aan? Nou dan .
Ow, je bedoelt die eenmanszaken van enkele moslims?
En besides: lijkt me sterk dat een autochtoon daar zou willen werken/solliciteren , denk je niet?
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 23:23 schreef pberends het volgende:
Nemen Islamitische slagers snel autochtonen aan? Nou dan .
Waarom denk je dat er zoveel moslims zelfstandig proberen te worden slimmerik?

Omdat ze geen andere kansen op de arbeidsmarkt hebben en gemiddeld een lager opleidingsniveau, natuurlijk. Dus je draait het wel lekker om he.
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 23:28 schreef Klemvast het volgende:

[..]

Waarom denk je dat er zoveel moslims zelfstandig proberen te worden slimmerik?

Omdat ze geen andere kansen op de arbeidsmarkt hebben en gemiddeld een lager opleidingsniveau, natuurlijk. Dus je draait het wel lekker om he.
Heb je nou niet in de gaten dat zijn reactie enkel provocerend en uitermate arrogant bedoeld is? Laat hem toch lekker. We kennen de heer Berends al langer dan vandaag toch?
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 23:23 schreef pberends het volgende:
Nemen Islamitische slagers snel autochtonen aan? Nou dan .
Komen er zo veel klachten dan van autochtonen die steeds weer niet worden aangenomen bij verschillende islamitische slagers?
Als je een hoop gezeik op de werkvloer wil neem je een Maroc in dienst, als je een werker wil neem je een Turk in dienst., als je een ondernemingsraad wil neem je een Nederlander in dienst.
Geen gezeik over reliligie maar over mentalitieit, en helaas een klein deel verziekt het voor de rest.
Kijk eens verder werkgever! het RIF gebergte ligt niet in Sirye of Turkyé of Amsterdam.
Ik vind het een eng idee om te weten dat mensen op hun religie uit de arbeidssmarkt worden gehouden door de ellende die sommige ( uit noord afrika afkomstige ) bevolkingsgroepen wereldwijd creeéren door hun ( jawel ) mentaliteit.
userIcon
verdonk heeft gelijk!!


allereerst komt er geen reactie omdat de meeste moslims het nieteens proberen om werk te krijgen bij een nederlands bedrijf(bij een moslim slager/shoarma tent wel)

en ten tweede : je word niet aangenomen met een strafblad(50% van de moslims valt al af)

ten 3e ze spreken de taal niet vloeiend(40%)

ten 4e waarom zouden ze iemand die geen diplomas heeft of een laage opleiding heeft genoten aannemen als er een nederlander dat wel heeft?(de overige 10%)


ze zijn altijd maar bezig om de slachtofferrol te spelen en links nederland+ de overheid blijft er maar in trappen en om er dan ook echt wat aan te doen
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 23:41 schreef schapie_schapie het volgende:
en ten tweede : je word niet aangenomen met een strafblad(50% van de moslims valt al af)
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 23:22 schreef F4iTH het volgende:
Randstad in Arnhem raadde onlangs een kennis van me aan om zijn naam (Ali) maar eens te veranderen om meer kans te maken op een baantje. (Niet bepaald een voorbeeld van discriminatie OP het werk maar het komt wel erg in de buurt). Tuurlijk mevrouw Verdonk, geen vuiltje aan de lucht.
Trouwens dat Wij-Zij gevoel IS niet weg te nemen, face it! Sterker nog, dat gevoel is de afgelopen jaren alleen maar sterker geworden. Niet alleen in Nederland btw.
Natuurlijk zullen sommige allochtonen gediscrimineerd worden, maar ik denk dat als iemand daadwerkelijk op een sollicitatie gesprek uitgenodigd wordt, er niet meer naar iemands naam of afkomst gekeken wordt maar wel naar accentloos Nederlands spreken, dat is in bijna elk bedrijf van belang (zeker aan de telefoon). Plat sprekende autochtonen EN slecht nederlands sprekende allcochtonen zullen dan minder makkelijk aangenomen worden.

Wat ik wil zeggen is dat er zeker gediscrimineerd wordt op het goed Nederlands spreken, en dat lijkt me logisch. Dat is geen racisme maar oprecht onderscheidt (discriminatie zo je wilt) op geschiktheid voor de baan.
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 23:41 schreef schapie_schapie het volgende:
verdonk heeft gelijk!!


allereerst komt er geen reactie omdat de meeste moslims het nieteens proberen om werk te krijgen bij een nederlands bedrijf(bij een moslim slager/shoarma tent wel)

en ten tweede : je word niet aangenomen met een strafblad(50% van de moslims valt al af)

ten 3e ze spreken de taal niet vloeiend(40%)

ten 4e waarom zouden ze iemand die geen diplomas heeft of een laage opleiding heeft genoten aannemen als er een nederlander dat wel heeft?(de overige 10%)


ze zijn altijd maar bezig om de slachtofferrol te spelen en links nederland+ de overheid blijft er maar in trappen en om er dan ook echt wat aan te doen
Goed genuanceerd kerel!
userIcon
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 23:28 schreef Klemvast het volgende:

[..]

Waarom denk je dat er zoveel moslims zelfstandig proberen te worden slimmerik?
Een van de hoofdredenen is dat ze de eigen kring goed kennen en daar een afzetkring kunnen opbouwen.

IOnderdaad speelt het ook wel een rol dat men in eigen kring bijv. makkelijker een lening krijgt dan bij een bank, uit onderzoek blijkt overgens ook dat dit niet bevorderlijk is voor uitbreiding van het bedrijf omdat er vaan "schulden" zijn bij vrienden en familie die dat toch graag ingelost willen zien met een wederdienst.
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 23:47 schreef mike_another het volgende:

[..]

Natuurlijk zullen sommige allochtonen gediscrimineerd worden, maar ik denk dat als iemand daadwerkelijk op een sollicitatie gesprek uitgenodigd wordt, er niet meer naar iemands naam of afkomst gekeken wordt maar wel naar accentloos Nederlands spreken, dat is in bijna elk bedrijf van belang (zeker aan de telefoon). Plat sprekende autochtonen EN slecht nederlands sprekende allcochtonen zullen dan minder makkelijk aangenomen worden.

Wat ik wil zeggen is dat er zeker gediscrimineerd wordt op het goed Nederlands spreken, en dat lijkt me logisch. Dat is geen racisme maar oprecht onderscheidt (discriminatie zo je wilt) op geschiktheid voor de baan.
Ochnee het is zeker geen racisme. Als het gebeurt dan valt het onder 'discriminatie' maar ik ben het niet met je eens dat men altijd pas over je oordeelt aan de hand van het gevoerde sollicitatiegesprek. Ik ken persoonlijk al 2 gevallen waarbij men een Nederlandse naam 'moest' nemen om uberhaupt een reactie op z'n sollicitatiebriefjes te krijgen. Een ervan is de bovengenoemde (Iraanse) kennis (die het overigens vertikte) en het andere geval was onlangs op TV (een Marokkaans jochie).
Mij zal het verder een zorg zijn hoor, it's a hard knock life, zullen we maar zeggen. Ik kom aan m'n geld, hoe dan ook.
userIcon
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 00:02 schreef F4iTH het volgende:

[..]

Ochnee het is zeker geen racisme. Als het gebeurt dan valt het onder 'discriminatie' maar ik ben het niet met je eens dat men altijd pas over je oordeelt aan de hand van het gevoerde sollicitatiegesprek. Ik ken persoonlijk al 2 gevallen waarbij men een Nederlandse naam 'moest' nemen om uberhaupt een reactie op z'n sollicitatiebriefjes te krijgen. Een ervan is de bovengenoemde (Iraanse) kennis (die het overigens vertikte) en het andere geval was onlangs op TV (een Marokkaans jochie).
Mij zal het verder een zorg zijn hoor, it's a hard knock life, zullen we maar zeggen. Ik kom aan m'n geld, hoe dan ook.
hoe kom je aan je geld dan?
en misschien dat die 'discriminatie' ophoud wanneer moslims leren nl te spreken en zich te gedragen en aan te passen
Zij is wel de eerste in de Nederlandse geschiedenis die moslimdiscriminatie durft te ontkennen volgensmij. Maar een moslim voelt zich volgensmij al gediscrimineerd als je zegt dat Allah niet bestaat.
Overigens vind ik het niet verwonderlijk dat moslims niet zo vaak op haar site kijken, maarja wie weet.
Geen haar op mn hoofd die er aan denkt om een marokkaan of moslim aan te nemen. Ze zijn niet te vertrouwen, en dat zeg ik uit eigen ervaring, hebben een kut-geloof die niet de mijne is, willen zich niet aanpassen en vervloeken alles wat westerlijk is. No way, liever kwijt dan rijk. En daar hebben ze het zelf naar gemaakt.
userIcon
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 00:07 schreef sniperno1 het volgende:
Geen haar op mn hoofd die er aan denkt om een marokkaan of moslim aan te nemen. Ze zijn niet te vertrouwen, en dat zeg ik uit eigen ervaring, hebben een kut-geloof die niet de mijne is, willen zich niet aanpassen en vervloeken alles wat westerlijk is. No way, liever kwijt dan rijk. En daar hebben ze het zelf naar gemaakt.
precies!!
ik heb een bijbaantje bij de supermarkt en we nemen al geen marokkanen meer aan omdat we nog nooit een goede ervaring met ze gehad hebben...
de vorige wisten zich allemaal niet te gedragen of steelden als de tering...
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 23:41 schreef schapie_schapie het volgende:
verdonk heeft gelijk!!


allereerst komt er geen reactie omdat de meeste moslims het nieteens proberen om werk te krijgen bij een nederlands bedrijf(bij een moslim slager/shoarma tent wel)

en ten tweede : je word niet aangenomen met een strafblad(50% van de moslims valt al af)

ten 3e ze spreken de taal niet vloeiend(40%)

ten 4e waarom zouden ze iemand die geen diplomas heeft of een laage opleiding heeft genoten aannemen als er een nederlander dat wel heeft?(de overige 10%)


ze zijn altijd maar bezig om de slachtofferrol te spelen en links nederland+ de overheid blijft er maar in trappen en om er dan ook echt wat aan te doen
1. alsof je geen chinees bij chinees restaurant tegenkomt. trouwens heb ik een paar marok collegas bij de nederlands bedrijf.

2. hoe kom je aan 50%, kom op met je bewijs. wat een idiotere bewering heb je.
en je kan nog steeds straatveger worden na je jaren strafzitten ivm strafblad.

3. bij het straatvegen of pizzabezorgen hoef je niet te praten, ze kunnen dus geen werk krijgen bij supermartken enzo, als je geen nederlands spreekt, ben je al kansloos. meesten kan wel nederlands spreken hoor, behalve moslim vrouwen.

4. moslims genoeg die van een hogere opleiding dan jouwe geniet.
Ik word zo ziek van al dat gezijk dat er teveel gediscrimineerd wordt en dat er teveel racisme is. Het feit dat allochtonen er zoveel over zeiken getuigd bij mij toch meer van gebrek aan doorzettingsvermogen. Zodra Achmed een beetje z'n best doet om een goede indruk te maken op een gesprek kan hij met gemak een baan krijgen.
En heeft ze daar ook een bron voor? .
Of is het weer dom geblaat van haar, like always? .
Of laat me raden haar bron is 'de werkvloer' of nog beter 'de samenleving'? .
Wat een schijtwijf.
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 00:15 schreef demspec het volgende:
Ik word zo ziek van al dat gezijk dat er teveel gediscrimineerd wordt en dat er teveel racisme is. Het feit dat allochtonen er zoveel over zeiken getuigd bij mij toch meer van gebrek aan doorzettingsvermogen. Zodra Achmed een beetje z'n best doet om een goede indruk te maken op een gesprek kan hij met gemak een baan krijgen.
Als Achmed niet eens op een gesprek wordt uitgenodigd, kan hij zo hard zijn best willen doen als hij wil.

Persoonlijke kennis van mij is Indiër en schopte het ooit tot de laatste twee kandidaten voor een functie bij een grafisch bedrijf.

Vraagt die kerel plots, in het laatste gesprek: mag ik je eens vragen, ben je eigenlijk Marokkaans? (Hij heet Rachid.) Waarop die vriend van mij dus antwoordde: neen, Indiër. En die kerel van dat bedrijf: oh, oh, dan is het goed, want Marokkanen neem ik niet aan.

Rachid heeft die baan niet aangenomen, ook al kwam hij er uiteindelijk als eerste uit. Dat zal jij waarschijnlijk wel niet begrijpen, maar als je gewoon weet dat je werkgever al tijdens het gesprek naar je huidskleur zit te kijken, dan heb je bij voorbaat al geen zin om daar te gaan werken.
userIcon
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 00:07 schreef sniperno1 het volgende:
Geen haar op mn hoofd die er aan denkt om een marokkaan of moslim aan te nemen. Ze zijn niet te vertrouwen, en dat zeg ik uit eigen ervaring, hebben een kut-geloof die niet de mijne is, willen zich niet aanpassen en vervloeken alles wat westerlijk is. No way, liever kwijt dan rijk. En daar hebben ze het zelf naar gemaakt.
ik denk ook dat het geloof het verschil maakt...

of misschien dat ze een snor hebben, of zwart haar, of ... of... of... vul in wat het verschil is...

slaat toch nergens op, het enige waar je ze op kan beoordelen in Nederland of ze iets goed of fout doen is de wet, daarom hebben we die, als ze die overtreden zijn ze een op de eerste plaats een crimineel, dat is wat het enige onderscheidt wat je met recht kan maken.

maargoed... ik zal toch wel (weer?) tegen een oost-indisch doofstomme, xenofobe muur praten (of is dat (ook) een vooroordeel)
quote:
Op maandag 7 februari 2005 schreef SunChaser het volgende:
Ze ging meteen gestrekt en de meest nuchterige Brabo wees naar mij en riep: ‘Die Tamil sloeg Marianne zomaar in het gezicht. Pak die asielzoeker!’
Voor ik me uit de voeten kom maken stortten zich vier clowns, zes Monniken, negen cowboys en twaalf Indianen op me. Alsof ik werd gegangbangd door de Village People. Ik kwam pas weer bij op straat, bloedend en werd hardhandig opgetild door de politie. Dat ik moest maken dat ik wegkwam.
En hij is niet eens moslim!
userIcon
Bij mijn werkgever lopen ook een stel moslims, en die worden idd niet gediscrimineerd.

* heeft de indruk dat een hoop mensen de tekst niet goed gelezen hebben.
userIcon
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 00:23 schreef Klemvast het volgende:

[..]

Als Achmed niet eens op een gesprek wordt uitgenodigd, kan hij zo hard zijn best willen doen als hij wil.

Persoonlijke kennis van mij is Indiër en schopte het ooit tot de laatste twee kandidaten voor een functie bij een grafisch bedrijf.

Vraagt die kerel plots, in het laatste gesprek: mag ik je eens vragen, ben je eigenlijk Marokkaans? (Hij heet Rachid.) Waarop die vriend van mij dus antwoordde: neen, Indiër. En die kerel van dat bedrijf: oh, oh, dan is het goed, want Marokkanen neem ik niet aan.

Rachid heeft die baan niet aangenomen, ook al kwam hij er uiteindelijk als eerste uit. Dat zal jij waarschijnlijk wel niet begrijpen, maar als je gewoon weet dat je werkgever al tijdens het gesprek naar je huidskleur zit te kijken, dan heb je bij voorbaat al geen zin om daar te gaan werken.
als achmed zijn medeafkomstigen nou eens tot fatsoenlijk gedrag weet te manen en een x wat positiefs doet en integreerd misschien dat er in een verre toekomst nog wel een baantje inzit voor hem en zijn marokkaanse landgenoten
...en dat ze Ali B terug naar Verwegistan schoppen...
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 00:31 schreef schapie_schapie het volgende:

[..]

als achmed zijn medeafkomstigen nou eens tot fatsoenlijk gedrag weet te manen en een x wat positiefs doet en integreerd misschien dat er in een verre toekomst nog wel een baantje inzit voor hem en zijn marokkaanse landgenoten
achmed hoeft de verantwoordelijkheid niet op te nemen voor zijn medeafkomstigen

achmed moet beoordeeld worden zoals hij is

misschien heeft achmed ooit wel eens iets fout gedaan in zijn leven, dat is mogelijk

misschien wil achmed nu hij zijn puberjaren ontgroeid is wel trouwen

misschien wil achmed proberen eindelijk een fatsoenlijk leven te leiden, centjes verdienen om het vrouwtje te onderhouden en hopelijk een kleine mohammed op de wereld zetten

wie weet

quote:
Op donderdag 10 februari 2005 00:30 schreef Boiler het volgende:* heeft de indruk dat een hoop mensen de tekst niet goed gelezen hebben.
Nee, die mensen zijn links (en hebben dus oogkleppen voor) of zijn zelf Islamitisch (en behoren dus vanuit nature in de slachtoffer-rol te kruipen).

Verdonk is de beste minister die we in jaren gehad hebben. Eindelijk iemand met een goede kijk op de realiteit en iemand die eens ingrijpt in plaats van te ontkennen. Zij moet de fouten van de PVDA op gaan lossen, dus nu maar hopen dat die partij nooit meer aan de macht komt om de boel weer te verkloten hier.
userIcon
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 00:14 schreef SCwookie het volgende:

[..]

1. alsof je geen chinees bij chinees restaurant tegenkomt. trouwens heb ik een paar marok collegas bij de nederlands bedrijf.

2. hoe kom je aan 50%, kom op met je bewijs. wat een idiotere bewering heb je.
en je kan nog steeds straatveger worden na je jaren strafzitten ivm strafblad.

3. bij het straatvegen of pizzabezorgen hoef je niet te praten, ze kunnen dus geen werk krijgen bij supermartken enzo, als je geen nederlands spreekt, ben je al kansloos. meesten kan wel nederlands spreken hoor, behalve moslim vrouwen.

4. moslims genoeg die van een hogere opleiding dan jouwe geniet.
1. ze hebben gewoon een hekel aan niet moslims dus uit principe omdat die hun 'discrimineren' of dat staat niet cool bij de 'gang'

2. ik heb al een boel moslims in mijn leven ontmoet en ik kan je zeggen dat de meerderheid daarvan crimineel is.......(ik zal wel weer juist de verkeerde ontmoeten volgens jou)

3. ze kunnen wel nederlands spreken maar niet op het niveau om werk te krijgen en voor straatvegen zijn ze te lui dan leven ze liever van de kinderbijslag en bijstand en aan pizzabezorger beginnen ze vaak nieteens en die zitten al helemaal vol

4. misschien wel maar dat laten de meeste niet merken en intelligente 'aangepast aan de westerse levensstijl' moslims kunnen wel terug naar hun eigen land om ze daar uit de middeleeuwen te helpen
userIcon
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 00:36 schreef Klemvast het volgende:

[..]

achmed hoeft de verantwoordelijkheid niet op te nemen voor zijn medeafkomstigen

achmed moet beoordeeld worden zoals hij is

misschien heeft achmed ooit wel eens iets fout gedaan in zijn leven, dat is mogelijk

misschien wil achmed nu hij zijn puberjaren ontgroeid is wel trouwen

misschien wil achmed proberen eindelijk een fatsoenlijk leven te leiden, centjes verdienen om het vrouwtje te onderhouden en hopelijk een kleine mohammed op de wereld zetten

wie weet
maar achmed is slachtoffer van zijn eigen landgenoten en zit niet in dat hij een achterlijk geloof aanhangt.... en misschien kan achmed een vrouw uit marokko halen en daar gaan wonen als hij hier geen werk kan krijgen....

achmeds ouders zijn hier toch ook heengekomen voor werk dus waarom gaat achmed niet terug voor werk als hij het hier niet kan krijgen en helpt de economie van zijn land?
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 00:37 schreef veldmaatpp het volgende:
<blockquote><span style="font-size: 10px;">quote:</span><div class="quote">Op donderdag 10 februari 2005 00:30 schreef Boiler het volgende:* heeft de indruk dat een hoop mensen de tekst niet goed gelezen hebben.</div></blockquote>

Nee, die mensen zijn links (en hebben dus oogkleppen voor)
"dus"?
rechts heeft ook oogkleppen op, want ze zien alleen de slechte dingen die uit de allochtone hoek komen en niet de goede
quote:
of zijn zelf Islamitisch (en behoren dus vanuit nature in de slachtoffer-rol te kruipen).
"dus"?
als ik een praatje maak met toffe Marokkanen, want ja die zijn er dus, gewoon op café trouwens, want die hebben er absoluut geen probleem mee dat ik bier drink, meer nog, ze proberen me zelfs huwelijken met moslimdames aan te smeren - helaas moet ik me dan wel eerst laten besnijden - , dan excuseren die marokkanen zich gemiddeld zo'n vijf keer in één zin, alsof ze er al bij voorbaat vanuit gaan dat ik vanalles wat ze eggen verkeerd ga vinden. Ik ben ook al Marokkanen, en echt STOERE kerels hé, tegengekomen die zich uitgebreid en honderd keer achter elkaar komen verontschuldigen voor iets wat een andere Marokkaan (in dit geval ging het om Marokkaanse voetbalsupporters) heeft gedaan.
quote:

Verdonk is de beste minister die we in jaren gehad hebben. Eindelijk iemand met een goede kijk op de realiteit en iemand die eens ingrijpt in plaats van te ontkennen.
"ingrijpt in plaats van te ontkennen"?
ingrijpt door eerst te onkennen, zal je bedoelen
quote:
Zij moet de fouten van de PVDA op gaan lossen, dus nu maar hopen dat die partij nooit meer aan de macht komt om de boel weer te verkloten hier.
ach man, deze problemen zijn er overal in West-Europa, dus het is nogal onlogisch om hier de PVDA de schuld van te geven.
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 00:44 schreef schapie_schapie het volgende:

[..]

maar achmed is slachtoffer van zijn eigen landgenoten en zit niet in dat hij een achterlijk geloof aanhangt.... en misschien kan achmed een vrouw uit marokko halen en daar gaan wonen als hij hier geen werk kan krijgen....

achmeds ouders zijn hier toch ook heengekomen voor werk dus waarom gaat achmed niet terug voor werk als hij het hier niet kan krijgen en helpt de economie van zijn land?
hoeveel werk IS er eigenlijk in achmeds land?
userIcon
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 00:46 schreef Klemvast het volgende:
<blockquote><span style="font-size: 10px;">quote:</span><div class="quote">Op donderdag 10 februari 2005 00:37 schreef veldmaatpp het volgende:
<blockquote><span style="font-size: 10px;">quote:</span><div class="quote">Op donderdag 10 februari 2005 00:30 schreef Boiler het volgende:* heeft de indruk dat een hoop mensen de tekst niet goed gelezen hebben.</div></blockquote>

Nee, die mensen zijn links (en hebben dus oogkleppen voor)</div></blockquote>"dus"?
rechts heeft ook oogkleppen op, want ze zien alleen de slechte dingen die uit de allochtone hoek komen en niet de goede
[..]

"dus"?
als ik een praatje maak met toffe Marokkanen, want ja die zijn er dus, gewoon op café trouwens, want die hebben er absoluut geen probleem mee dat ik bier drink, meer nog, ze proberen me zelfs huwelijken met moslimdames aan te smeren - helaas moet ik me dan wel eerst laten besnijden - , dan excuseren die marokkanen zich gemiddeld zo'n vijf keer in één zin, alsof ze er al bij voorbaat vanuit gaan dat ik vanalles wat ze eggen verkeerd ga vinden. Ik ben ook al Marokkanen, en echt STOERE kerels hé, tegengekomen die zich uitgebreid en honderd keer achter elkaar komen verontschuldigen voor iets wat een andere Marokkaan (in dit geval ging het om Marokkaanse voetbalsupporters) heeft gedaan.
[..]

"ingrijpt in plaats van te ontkennen"?
ingrijpt door eerst te onkennen, zal je bedoelen
[..]

ach man, deze problemen zijn er overal in West-Europa, dus het is nogal onlogisch om hier de PVDA de schuld van te geven.
1. wat zijn de goede dingen uit de allochtone hoek de criminaliteit?

2. ja als je ze knuffelt vinden ze je lief en kunnen ze je gebruiken... maar je komt hun ware zelf nog wel eens tegen....

3. die problemen zijn in europa doordat iedereen in de jaren 70,80 gepropagandeerd werd door de regering en meteen bestempeld als racist als je wat zei over allochtonen.... en je wel links moest stemmen anders werd je in een isolement gestopt
userIcon
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 00:48 schreef Klemvast het volgende:

[..]

hoeveel werk IS er eigenlijk in achmeds land?
nou als er geen werk is kan achmed daar toch voor werkgelegenheid zorgen als ie een diploma heeft? anders kan hij geiten gaan houden of een boerderijtje beginnen en zijn spul op de markt verkopen
Ik zie het eigenlijk regelmatig, maar goed.
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 00:38 schreef schapie_schapie het volgende:

[..]

1. ze hebben gewoon een hekel aan niet moslims dus uit principe omdat die hun 'discrimineren' of dat staat niet cool bij de 'gang'

2. ik heb al een boel moslims in mijn leven ontmoet en ik kan je zeggen dat de meerderheid daarvan crimineel is.......(ik zal wel weer juist de verkeerde ontmoeten volgens jou)

3. ze kunnen wel nederlands spreken maar niet op het niveau om werk te krijgen en voor straatvegen zijn ze te lui dan leven ze liever van de kinderbijslag en bijstand en aan pizzabezorger beginnen ze vaak nieteens en die zitten al helemaal vol

4. misschien wel maar dat laten de meeste niet merken en intelligente 'aangepast aan de westerse levensstijl' moslims kunnen wel terug naar hun eigen land om ze daar uit de middeleeuwen te helpen
woon in amsterdam, dus waar er ook veel allochtonen wonen, wat weet je nou ervan, je woont zeker in zo'n gat.

1. kom eens boodschappen doen bij de willekeurig supermarktenin amsterdam, zelfs ook AH. kans groot dat je moslim jongens/meisjes er zien werken
en waarom zouden we wel verschil in moeten zien tussen moslim en niet moslims op de gebied van het werken bij de supermarkt behalve de hoofddoeken? .

2 meeste marrokanen die op kranten is verschenen bedoel je. bij de eerdere bewering van je zei je dat 50% moslims crimineel zijn moet ik daarbij aan toevoegen. wedden voor 1000 euro dat je het fout hebt.

3. sta je nooit vroeg op? ik zie vaak veel marokkaans straatvegers. allochtonen domineren de straatvegerwereld(randstad).

4. je bent ze liever kwijt heb ik begrepen.

ik praat niet alles goed hoor, maar je hebt zwaar fout beeld van hen.

trouwens wie heeft jou hersenspoeld? de racistisch carnavalsstoet? :0)



userIcon
Als die Marokkanen zich gediscrimineerd voelen houd niemand ze toch tegen om naar Marokko terug te gaan? Waarom in zo'n westers land vol ongelovige varkens gaan wonen als je kunt emigreren naar het prachtige ontwikkelde, subtropische land Marokko? Ik als onwetende Kufr zal me nooit kunnen vestigen in Marokko, maar de Marokkanen die nu in Nederland zitten kunnen altijd terug. Eigenlijk is het racistisch deze mensen nog langer vast te houden in ons verderfelijke landje vol intolerantie en discriminatie waar ze de vuile klusjes moeten opknappen, we zouden ze voor hun eigen bestwil moeten helpen om terug te gaan naar het paradijs Marokko. De Marokkaanse Nederlanders zullen misschien protesteren, maar dat doen ze alleen om ons geen pijn te doen, het is onze plicht deze mensen te helpen om naar hun thuisland terug te keren, dat is het minste wat we nog kunnen doen.
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 00:52 schreef schapie_schapie het volgende:
</blockquote>1. wat zijn de goede dingen uit de allochtone hoek de criminaliteit?
neen, dat is het enige wat rechts ziet uiteraard, alleen criminelen
wat ze bv. niet zien is hoe hoogopgeleide allochtonen (niet alleen moslims trouwens, maar ook bv. mensen uit vroegere communistische landen) hier als schoonmaker aan de slag kunnen, terwijl ze eigenlijk een diploma in de chemie hebben of zo
want de discriminatie gaat wel zo ver dat niemand je gelooft dat je in Jordanië of in Kaliningrad voor dokter of advocaat hebt gestudeerd, maar laat ik je er van overtuigen: daar zijn óók universiteiten hoor.
quote:
2. ja als je ze knuffelt vinden ze je lief en kunnen ze je gebruiken... maar je komt hun ware zelf nog wel eens tegen....
onzin, je kletst zomaar wat uit je nek
genoeg allochtonen en moslims die, eenmaal je ze te vriend hebt, je altijd zullen blijven verdedigen, want jij bent hún vriend
jij focust je alleen op de groep klootzakken die er ook rondlopen, net zoals bij de Nederlanders
quote:
3. die problemen zijn in europa doordat iedereen in de jaren 70,80 gepropagandeerd werd door de regering en meteen bestempeld als racist als je wat zei over allochtonen.... en je wel links moest stemmen anders werd je in een isolement gestopt
ook al bullshit
nederland is gewoon een apart geval omdat hier nooit een extreem-rechts meer uit de grond is kunnen schieten na Janmaat, en dat was in zowat alle andere Europese landen anders

al is het wel zo extreem-rechts nu zowat overal in opmars is, dus ook dat is een europese evolutie

maar gewoon rechts heb je al die tijd kunnen stemmen, overal.

en dan verwijs ik je maar even door naar de democratieën in europa waar ze min of meer een twee-partijenstelsel hebben, zoals in engeland of frankrijk

als jij extreem-rechts wil zijn, ga je gang, maar probeer je dan niet normaler voor te doen dan je bent: als mensen je "extreem " noemen, dan ga je daar verbaasd over zijn of zo
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 00:54 schreef schapie_schapie het volgende:

[..]

nou als er geen werk is kan achmed daar toch voor werkgelegenheid zorgen als ie een diploma heeft? anders kan hij geiten gaan houden of een boerderijtje beginnen en zijn spul op de markt verkopen
ja ja, zéér realistisch

alsof achmed uit amsterdam nog weet hoe hij geiten moet melken
userIcon
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 01:13 schreef Klemvast het volgende:

[..]

ja ja, zéér realistisch

alsof achmed uit amsterdam nog weet hoe hij geiten moet melken
Nee, die weet alleen nog hoe hij tasjes moet roven.
userIcon
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 01:32 schreef Mr-Mackey het volgende:

[..]

Nee, die weet alleen nog hoe hij tasjes moet roven.
ja, want dat is genetisch/raciaal bepaald

doe niet zo dom aub
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 01:32 schreef Mr-Mackey het volgende:

[..]

Nee, die weet alleen nog hoe hij tasjes moet roven.
dat was ali
niet achmed
50  van 96 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 25/05 PvdA, SP: akkoord verlengt de recessie82
» 25/05 Wilders: VVD volledig de weg kwijt108
» 24/05 Pechtold wederom D66-lijsttrekker71
» 24/05 Motie van wantrouwen De Jager weggestemd91


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden