Radicalisering beweegt zich uit moskee

Politiek • Geschreven door Novum op 09-02-2005 @ 19:57 - gepost door Bart (veekeend)
print 
Nog altijd worden er in Nederland ongeveer tien moskeeën in de gaten gehouden, terwijl ze niet strafrechterlijk vervolgd kunnen worden. Dat bleek vandaag uit de woorden van minister van Binnenlandse Zaken Remkes tijdens het debat over anti-terreurmaatregelen in de Tweede Kamer.

Mede daarom ziet minister Donner van Justitie er niets in om radicale moskeeën te sluiten, omdat het nergens toe zal leiden. "Het doel van het kabinet is niet het sluiten van moskeeën, maar het voorkomen van radicalisering. Op dit moment zijn er geen moskeeën waar effectief tegen kan worden opgetreden."

In december berichtte Remkes de Tweede Kamer dat er in Nederland zeker tien tot 25 radicale moskeeën zijn. Onafhankelijk Kamerlid Wilders pleitte vandaag dan ook voor de sluiting van deze islamitische gebedshuizen. "Het zijn haatpaleizen, geen gebedshuizen en die moeten dicht", zo zei hij. Volgens Donner heeft dit geen zin, omdat de radicale 'processen' zich 'uit de moskee bewegen' en dat sluiting dus geen zin heeft.

Het debat rondom het terrorisme is nog niet afgerond. Zo zullen na Donner ook de ministers Remkes en Verdonk van Vreemdelingenzaken nog Kamervragen beantwoorden. Het debat zal woensdagavond na een pauze worden voortgezet met een tweede termijn van de Kamer.

Bron: Novum


Lees ook:

» 25/05 PvdA, SP: akkoord verlengt de recessie82
» 25/05 Wilders: VVD volledig de weg kwijt108
» 24/05 Pechtold wederom D66-lijsttrekker71
» 24/05 Motie van wantrouwen De Jager weggestemd91


delen | eKudos nujij

6360 views / 53 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 53 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
Oud nieuws....

Als je ervoor zorgt dat "radicaliseren = godslastering", dan kan je ze allemaal lekker vervolgen.

Zo zie je maar dat ouwe troep niet altijd nutteloos en onhandig is. :p
Een moskee sluiten is net zoiets doms als een discotheek, supermarkt of sportvereniging sluiten waar die terrorist komt.

Slaat nergens op.
"Nog altijd worden er in Nederland ongeveer tien moskeeën in de gaten gehouden, terwijl ze niet strafrechterlijk vervolgd kunnen worden."

Geen nieuws dus, dus ook geen nieuwspost waard.

.

welke achterlijke mongool geeft dit nou -1 nutteloos, censuur-debielen
userIcon
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 20:00 schreef demediadoodt het volgende:
"Nog altijd worden er in Nederland ongeveer tien moskeeën in de gaten gehouden, terwijl ze niet strafrechterlijk vervolgd kunnen worden."

Geen nieuws dus, dus ook geen nieuwspost waard.

.
Wist jij voordat dit bericht gepost werd dat er 10 moskeeën in de gaten werden gehouden?
Nee he, vast niet. Dan is het wel nieuws voor je geweest (voor mij ook trouwens).
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 20:02 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Wist jij voordat dit bericht gepost werd dat er 10 moskeeën in de gaten werden gehouden?
Nee he, vast niet. Dan is het wel nieuws voor je geweest (voor mij ook trouwens).
WTF!!! WAAROM IS DIT WEL OFFTOPIC EN DE BOVENSTAANDE REACTIE NIET?!?!??!?!?!?!?!?!?!?!?!?!
BLIJE CENSUURHOMO'S
nieuws (het ~)
1 bericht of berichten over iets dat nog onbekend was

En als je meldt dat iets nog steeds zo is dan is dat geen nieuws, anders verwacht ik ook een bericht dat de aarde nog steeds rond is .
userIcon
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 19:58 schreef Amando het volgende:
Een moskee sluiten is net zoiets doms als een discotheek, supermarkt of sportvereniging sluiten waar die terrorist komt.

Slaat nergens op.
Sinds wanneer verkondigen supermarkten en discotheken haat?
Ik snap het niet helemaal, ik heb begrepen dat een enorm deel van de gevaarlijke extremisten bij naam en toenaam bekent is bij de instansie's?
waarom is het dan zo moeilijk om die gasten het land uit te tr ( sorry ) naar het land van herkomst te transporteren?
Iemand
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 20:05 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Sinds wanneer verkondigen supermarkten en discotheken haat?
Nou die discotheken waar ze die Duivelsche dance muziek draaien waar de jongeren door gehersenspoeld worden
userIcon
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 20:05 schreef demediadoodt het volgende:

[..]

nieuws (het ~)
1 bericht of berichten over iets dat nog onbekend was

En als je meldt dat iets nog steeds zo is dan is dat geen nieuws, anders verwacht ik ook een bericht dat de aarde nog steeds rond is .
Met die definitie van nieuws bewijs je alleen maar dat je het zelf fout hebt.
Een bericht over iets dat onbekend was. Nogmaals, was dit al bij jou bekend voordat je dit bericht las? Vast niet. Dan was het voorheen onbekend bij je, en is het nieuw voor je als je het hoort. Nieuws dus.

En als het bij jou wel bekend was zal dit bij een hoop andere Nederlanders waarschijnlijk niet zo zijn geweest, dan is het voor hun wel nieuws.

Maar om niet verder offtopic te gaan:

Ik denk dat het sluiten van deze tien moskeeën (ik dacht eigenlijk dat het moskees was ) niet veel opschiet. Als ze toch haat willen verspreiden, kunnen ze dat ook op andere manieren doen, via gesloten bijeenkomsten voor de mensen die hier interesse in hebben.
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 19:58 schreef Amando het volgende:
Een moskee sluiten is net zoiets doms als een discotheek, supermarkt of sportvereniging sluiten waar die terrorist komt.

Slaat nergens op.
Ben jij in Coma geweest de laatste jaren, ofzo?
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 20:12 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Met die definitie van nieuws bewijs je alleen maar dat je het zelf fout hebt.
Een bericht over iets dat onbekend was. Nogmaals, was dit al bij jou bekend voordat je dit bericht las? Vast niet. Dan was het voorheen onbekend bij je, en is het nieuw voor je als je het hoort. Nieuws dus.

En als het bij jou wel bekend was zal dit bij een hoop andere Nederlanders waarschijnlijk niet zo zijn geweest, dan is het voor hun wel nieuws.
Ja het was al bekend, en ongetwijfeld bij 90% van de mensen in Nederland die over een TV of een andere 'nieuwsbron' beschikken.
Het is dus echt niet de bedoeling van een nieuwssite om alles zo vaak te posten tot iedereen het weet, want dan breng je geen nieuws meer maar dan ben je bezig met 'sfeermakerij'.
quote:
Maar om niet verder offtopic te gaan:

Ik denk dat het sluiten van deze tien moskeeën (ik dacht eigenlijk dat het moskees was ) niet veel opschiet. Als ze toch haat willen verspreiden, kunnen ze dat ook op andere manieren doen, via gesloten bijeenkomsten voor de mensen die hier interesse in hebben.
Dat ben ik dan wel weer met je eens .
userIcon
Maar hoeveel muskeËn zijn er dan wel niet in NL??
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 19:58 schreef Amando het volgende:
Een moskee sluiten is net zoiets doms als een discotheek, supermarkt of sportvereniging sluiten waar die terrorist komt.

Slaat nergens op.
Wat een enorm stupide vergelijking maak je daar zeg. Het gaat om moskeeën waar radicale preken worden gehouden, niet waar er af en toe een terrorist komt. Als een discotheek radicale Jihad-liedjes gaat afspelen en zo een paleis voor terroristen wordt, is het ook geheel terecht om hem te sluiten.
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 20:17 schreef menesis het volgende:
Maar hoeveel muskeËn zijn er dan wel niet in NL??
Ik geloof iets minder dan 500.
quote:
Geert Wilders pleitte voor de sluiting van islamitische gebedshuizen. Het zijn haatpaleizen, geen gebedshuizen en die moeten dicht, zo zei hij. Volgens Donner heeft dit geen zin, omdat de radicale processen zich uit de moskee bewegen en dat sluiting dus geen zin heeft.
Oftewel je geeft toe dat je er niets meer aan kunt/wilt doen omdat je verwacht dat er toch wel een manier wordt gevonden om dat dan te omzeilen???

Dus we sluiten geen mensen meer op wanneer ze misdaden begaan, want anders zouden ze toch vroeg of laat ontspannen... Minister Donner toch.
userIcon
Eens met Wilders! Radicale islamieten hoor je geen plek te geven om hun misselijke ideeen te verkondigen. Of er nu wel of geen toezicht op gehouden wordt, ingrijpen is blijkbaar toch niet mogelijk dus laat ze het dan maar thuis doen.

en ja hoor, het sijn weer deselfde!

je mag het misschien niet zegge maar 't falt wel op
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 20:27 schreef henk52 het volgende:
en ja hoor, het sijn weer deselfde!

je mag het misschien niet zegge maar 't falt wel op
Dit is ook hetzelfde nieuwsbericht als een tijd geleden, of zoals in de nieuwspost staat "het is nog altijd zo".
Hoezo sfeermakerij?
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 20:29 schreef demediadoodt het volgende:

[..]

Dit is ook hetzelfde nieuwsbericht als een tijd geleden, of zoals in de nieuwspost staat "het is nog altijd zo".
Hoezo sfeermakerij?
daar word so'n terrerisme tog niet minder erg door??? ik durf tegewoordig niet eens meer langs een moskee in m'n buurt te loope sonder dat ik bang bent dat die eksplodeerdt
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 20:34 schreef henk52 het volgende:

[..]

daar word so'n terrerisme tog niet minder erg door??? ik durf tegewoordig niet eens meer langs een moskee in m'n buurt te loope sonder dat ik bang bent dat die eksplodeerdt
Gezien jouw spelling en het verband dat ik daarmee durf te trekken met je intelligentie zou het mij ook niet verbazen als jij bang bent dat de zwaartekracht verdwijnt als je een te harde wind laat.

.

En nee tuurlijk wordt het er niet minder erg door, maar om iets als nieuws te posten onder het motto "kijk, het is nog steeds zo" is gewoon pure sfeermakerij.
userIcon
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 19:58 schreef Amando het volgende:
Een moskee sluiten is net zoiets doms als een discotheek, supermarkt of sportvereniging sluiten waar die terrorist komt.

Slaat nergens op.
Wat een belachelijke vergelijking!!!

Radicalisering beweegt zich volgens mij niet uit een supermarkt of discotheek denk ik zo?
userIcon
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 20:02 schreef Cerbie het volgende:

[..]

Wist jij voordat dit bericht gepost werd dat er 10 moskeeën in de gaten werden gehouden?
Nee he, vast niet. Dan is het wel nieuws voor je geweest (voor mij ook trouwens).
Wist ook niet hoeveel precies er in de gaten werden gehouden.
En dit is waarschijnlijk het topje van de ijsberg.
Hou mijn hart vast.
Hoeveel zullen er nog volgen
userIcon
Jezus, laat Justitie lekker die haatzaaiende imam's oppakken. En herprogrammeer ze lekker door een brain-wash programma.

Echt.. wat een stinktuig. Woon je wel lekker in het land (en waarschijnlijk maak je ook nog gebruik/misbruik van de sociale voorzieningen) en dan ga je nog allemaal zitten kankeren op de westerse samenleving. Walgelijk hypocriet stinktuig.
userIcon
Tja, het is een zeer kwalijke zaak wanneer we geen zicht hebben op mogelijke terroristische acties en potentiele radicalen.
userIcon
quote:
Nee, je komt eindelijk tot inzicht dat het aanpakken van faciliteiten slechts symtoom bestrijding is en dat de radicalisering zijn weg elders vindt.
Ergo: de moskeeen voorzover ze al fout waren zijn niet echt een gevaar (net zo min als een kerk) maar een aantal lieden dat die plaatsen bezoekt wel. Deze gaan door de strengere controle hun heil elders zoeken.

Prima voorbeeld van voortschreidend inzicht, nu focussen op het echte gevaar, namelijk die individuen en verder iedereen lekker zijn/haar geloof laten practiseren.

Donner snapt het inmiddels, nu half fok! nog
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 20:41 schreef andromeda1968 het volgende:

[..]

Wat een belachelijke vergelijking!!!

Radicalisering beweegt zich volgens mij niet uit een supermarkt of discotheek denk ik zo?
Tuurlijk wel, in beide gevallen schaad je onschuldige burgers.
Je moet de terroristen pakken en niet mensen die er niets mee te maken hebben.
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 21:17 schreef Amando het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, in beide gevallen schaad je onschuldige burgers.
Je moet de terroristen pakken en niet mensen die er niets mee te maken hebben.
Jij snapt er niks van geloof ik
userIcon
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 21:35 schreef Wally__ het volgende:

[..]

Jij ik snapt er niks van geloof ik
Inderdaad, JIJ snapt er niks van, Amando wel

quote:
Op woensdag 9 februari 2005 21:40 schreef DaBuzzzzz het volgende:

[..]

Inderdaad, JIJ snapt er niks van, Amando wel
Lekkere edit hoor Snapte je jezelf ff niet meer?
Quote:\
"Het doel van het kabinet is niet het sluiten van moskeeën, maar het voorkomen van radicalisering.

Quote:
Dus sluit je de radicale moskeeen lijkt mij.
userIcon
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 21:17 schreef Amando het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, in beide gevallen schaad je onschuldige burgers.
Je moet de terroristen pakken en niet mensen die er niets mee te maken hebben.
LOL!

Terrorisme moet je aanpakken bij de bron, in dit geval radicale moskeeën dus.
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 19:58 schreef Amando het volgende:
Een moskee sluiten is net zoiets doms als een discotheek, supermarkt of sportvereniging sluiten waar die terrorist komt.

Slaat nergens op.
ja

dus ik snap ook maar niet waarom al die nazi gebouwen na de 2e wereld oorlog gesloten zijn
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 21:54 schreef andromeda1968 het volgende:

[..]

LOL!

Terrorisme moet je aanpakken bij de bron, in dit geval radicale moskeeën dus.
Precies!
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 21:17 schreef Amando het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, in beide gevallen schaad je onschuldige burgers.
Je moet de terroristen pakken en niet mensen die er niets mee te maken hebben.
en als je DIE kotskeeen sluit pak je geen onschuldige mensen schat

ik weet niet wat je heb geslikt
gewoon onder gooien met roze verf

kan je lachen
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 22:01 schreef Camille_Noire het volgende:

[..]

en als je DIE kotskeeen sluit pak je geen onschuldige mensen schat

ik weet niet wat je heb geslikt
want ALLE moslims die naar de moskee gaan zijn terrorist
userIcon
quote:
"Het zijn haatpaleizen, geen gebedshuizen en die moeten dicht", zo zei hij. Volgens Donner heeft dit geen zin, omdat de radicale 'processen' zich 'uit de moskee bewegen' en dat sluiting dus geen zin heeft.
George Orwell had daar in zijn klassieker 1984 een term voor: Goeddunkers
Van Joan de Wijckersloot zijn we af, nu nog van George McFly Donner
userIcon
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 21:54 schreef andromeda1968 het volgende:

[..]

LOL!

Terrorisme moet je aanpakken bij de bron, in dit geval radicale moskeeën dus.
Een gebouw is NOOIT de bron....damn!!!
userIcon
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 20:07 schreef pegakemi het volgende:
Ik snap het niet helemaal, ik heb begrepen dat een enorm deel van de gevaarlijke extremisten bij naam en toenaam bekent is bij de instansie's?
waarom is het dan zo moeilijk om die gasten het land uit te tr ( sorry ) naar het land van herkomst te transporteren?
Iemand
omdat de regering niks doet omdat ze te bang en schijterig zijn
userIcon
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 22:44 schreef DaBuzzzzz het volgende:

[..]

Een gebouw is NOOIT de bron....damn!!!
de bron is: de imams of haatverkondigers

moskeen zijn alleen landvervuilende lelijke gebouwen die hier niet thuishoren en weg moeten!
userIcon
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 20:17 schreef menesis het volgende:
Maar hoeveel muskeËn zijn er dan wel niet in NL??
teveel in ieder geval
userIcon
je kan beter de moskeeen in de gaten houden en luisteren wat ze zeggen dan dat hele terroristenbende zich verspreid naar huiskamers ed
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 23:05 schreef schapie_schapie het volgende:
je kan beter de moskeeen in de gaten houden en luisteren wat ze zeggen dan dat hele terroristenbende zich verspreid naar huiskamers ed
???

Hierboven zeg je dat het strontlelijke gebouwen zijn die weg moeten , vervolgens zeg dat er teveel moskeeen zijn en hier zeg je weer dat we die moskeeen moeten behouden omwille van controle??

Wat wil je nou?

Of wilde je gewoon, zoals we van jou wel gewend zijn, lekker gaan moslim-bashen?
userIcon
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 23:35 schreef Mutsaers78 het volgende:

[..]

???

Hierboven zeg je dat het strontlelijke gebouwen zijn die weg moeten , vervolgens zeg dat er teveel moskeeen zijn en hier zeg je weer dat we die moskeeen moeten behouden omwille van controle??

Wat wil je nou?

Of wilde je gewoon, zoals we van jou wel gewend zijn, lekker gaan moslim-bashen?
denk na.... wat ik er nou mee bedoel....
zolang er hier (terroristen)moslims zijn kun je ze beter laten staan... zodra ze het land zijn uitgeschopt meteen afbreken!!

trouwens wat nou moslims bashen? Het valt gewoon op dat het een achterlijk geloof is dat zo snel mogelijk moet verdwijnen omdat het anti democratie/ontwikkelde mensen is...

of ben jij zo'n hippie die zegt... ach laten we lekker gaan knuffelen dan vergeten we wel wat er allemaal gebeurt is en is het weer goed?

de tijd van het vergeven en vergeten is allang bij mij op!!
remkes kan makkelijk sites laten afsluiten volgens mij.
orgish.com kan je ook niet bezoeken in spanje bv.

en wtf, zo'n 1 a 2 miljoen nederlanders hebben MSN en de leiders van ons land weten niet wat het is :S??

"...MSN... ja ik weet ook niet wat dat is"

wtf conservatieve bejaarde scheer je weg !!!!
userIcon
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 00:19 schreef MostHateD het volgende:
remkes kan makkelijk sites laten afsluiten volgens mij.
orgish.com kan je ook niet bezoeken in spanje bv.

en wtf, zo'n 1 a 2 miljoen nederlanders hebben MSN en de leiders van ons land weten niet wat het is :S??

"...MSN... ja ik weet ook niet wat dat is"

wtf conservatieve bejaarde scheer je weg !!!!
volgens mij is de overheid 1 groot complot met robots die op hun lijken en hebben ze een geheime basis op de maan waar ze gedurende het jaar zitten tv te kijken
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 19:58 schreef Amando het volgende:
Een moskee sluiten is net zoiets doms als een discotheek, supermarkt of sportvereniging sluiten waar die terrorist komt.

Slaat nergens op.
Maar wel als daar wordt verteld dat alle niet-moslims dood moeten....


denk na!
gewoon allemaal sluiten net als alle kerken
opzouten met dat sprookjesgebeuren allemaal
wor je ervan
nee maar een jeugdhonk met nazi's sluiten ze wel wat is nou het verschil wat ik trouwens terecht vind !
gewoon sluiten die boel of het nou een moskee is of niet gewoon dichtgooien en parkeerplaatst van maken!
50  van 53 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 25/05 PvdA, SP: akkoord verlengt de recessie82
» 25/05 Wilders: VVD volledig de weg kwijt108
» 24/05 Pechtold wederom D66-lijsttrekker71
» 24/05 Motie van wantrouwen De Jager weggestemd91


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden