Indonesische agenten gewond bij rel om hostie

Internationaal • Geschreven door Jeroen (steenz) op 09-02-2005 @ 17:47
print 
Icoon Buitenlands nieuws Bij een rel in de Indonesische stad Atambua in West-Timor zijn woensdag tien agenten gewond geraakt. Drie van de gewonden moesten naar het ziekenhuis vervoerd worden. De rel ontstond omdat iemand tijdens een kerkdienst weigerde een hostie aan te nemen. Dat heeft de plaatselijke politie laten weten.

De protestantse man die de rel ontketende was vrijwillig naar de mis gegaan. Hij weigerde echter de traditionele hostie aan te nemen, waarna een aantal kerkgangers de man aanviel. Hij wist zich net op tijd in veiligheid te brengen door te schuilen in de vertrekken van de priester. Daar wachtte hij af totdat de politie arriveerde.

Toen de politieagenten probeerden de man uit de kerk te loodsen, werden ze aangevallen door een woedende menigte. Hierbij raakten onder andere tien agenten gewond, waarvan drie in het ziekenhuis opgenomen moesten worden.

Bron: Nieuws.nl


Lees ook:

» 02:27 Verdachte verdwijningszaak VS aangeklaagd4
» 25/05 Breivik prijst optreden politie op Utøya28
» 25/05 Japanse 'tsunamimotor' naar museum VS14
» 25/05 Dikke Britse tiener uit eigen huis bevrijd22


delen | eKudos nujij

4786 views / 22 reacties
Reacties op dit bericht
22  van 22 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
Zo zie je maar weer... Er is maar 1 enkel waar geloof .
En wat worden woorden als respect die in elke Koran en Bijbel staan toch grondig nageleefd door hun volgelingen.
userIcon
Ahhh ja, Jezus, die van "keer hem de andere wang toe" en dat soort vergevingsgezinde gedoe... Volgens mij hebben de mensen het echt niet begrepen...
Gewoon elk geloof verbieden, dan heb ja al die ellende niet meer. nooit meer
Er zijn in het verleden van de gehele mensheid al zoveel oorlogen gevoerd in de naam van 'het geloof', dat dit me niet eens meer verbaast.

Hoe langer ik leef, hoe blijer ik wordt dat ik atheist ben. Ik zou me anders continu schamen voor datgene wat in de naam van mijn geloof, of door mijn geloofsbroeders, zou worden uitgevoerd. (Welk geloof ik dan ook zou aanhangen.)

Nu hoor ik je zeggen "Ja, maar er zijn genoeg atheisten die de fout in gaan." en daar heb je natuurlijk gelijk in. Het verschil is alleen dat wij atheisten niet beweren 'de geboden' (welke dan ook van toepassing zijn) na te leven, of ons zelfs verschuilen achter een geloof. ("Ik doe dit uit naam van mijn geloof, dus dan is het goed.....")

Ik voel een hele verhandeling opborrelen over 'hoe slecht het geloof wel niet is', maar daar zal ik jullie verder niet mee lastig valen... Ik denk dat mijn mening hoe dan ook wel duidelijk is.

toch erg hoor, christenfundamentalisme.
Intollerantie, haat en geweld zijn nou eenmaal inherent aan een geloof dat als het ware geloof wordt gepropageerd door haar aanhangers.
Je zou maar een ander, of erger, geen geloof hebben...
userIcon
Ik zou al niet eens vrijwillig een mis bijwonen, maar stel dat ik er één mee zou maken. Ik denk dat ook ik de hostie zou weigeren (waarom het eten van een ander opeten ). Alleen komt dan het verschil. Hier in NL zal de priester je vriendelijk toeknikken en je mening respecteren. Met een beetje mazzel houdt hij er na de mis nog een prettig gesprek aan over als hij de reden van weigering komt vragen. Ook de overige kerkgangers accepteren het, misschien sommigen met gefronste wenkbrauwen, maar rustig blijft het.
Kortom, het heeft niets met het christelijk geloof , Protestants of Rooms-Katholiek) te maken, maar met de moraal in zo'n land.
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 18:04 schreef MOSBorg het volgende:
Er zijn in het verleden van de gehele mensheid al zoveel oorlogen gevoerd in de naam van 'het geloof', dat dit me niet eens meer verbaast.

Hoe langer ik leef, hoe blijer ik wordt dat ik atheist ben. Ik zou me anders continu schamen voor datgene wat in de naam van mijn geloof, of door mijn geloofsbroeders, zou worden uitgevoerd. (Welk geloof ik dan ook zou aanhangen.)

Nu hoor ik je zeggen "Ja, maar er zijn genoeg atheisten die de fout in gaan." en daar heb je natuurlijk gelijk in. Het verschil is alleen dat wij atheisten niet beweren 'de geboden' (welke dan ook van toepassing zijn) na te leven, of ons zelfs verschuilen achter een geloof. ("Ik doe dit uit naam van mijn geloof, dus dan is het goed.....")

Ik voel een hele verhandeling opborrelen over 'hoe slecht het geloof wel niet is', maar daar zal ik jullie verder niet mee lastig valen... Ik denk dat mijn mening hoe dan ook wel duidelijk is.

Sluit me totaal bij aan... ik heb geen geloof nodig om me te gedragen en te weten wat goed en fout is. Iedereen weet bij hart wat goed en fout is. Denk dat men is moet ophouden met zij en wij. Een geloof is persoonlijk. Moet je geen anderen mee lastig vallen. En als je anderen nodig hebt om gezamelijk in een kerk/moskee/synagoge te staan, omdat je het alleen niet kan... Zwak hoor...

Nee... Ik zeg hierop, des te meer we te weten zijn gekomen over hoe de wereld in elkaar steekt, des te minder goden we over houden... Geloof is heel makkelijk als machtmiddel te gebruiken. kijk maar, die man werd gewoon de kerk uitgeknikkerd door een helse menigte. Wat een schapen zeg. Fijn hoor.

je bent een atheist in de ogen van alle andere geloven...
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 18:16 schreef ElectricEye het volgende:
Ik zou al niet eens vrijwillig een mis bijwonen, maar stel dat ik er één mee zou maken. Ik denk dat ook ik de hostie zou weigeren (waarom het eten van een ander opeten ). Alleen komt dan het verschil. Hier in NL zal de priester je vriendelijk toeknikken en je mening respecteren. Met een beetje mazzel houdt hij er na de mis nog een prettig gesprek aan over als hij de reden van weigering komt vragen. Ook de overige kerkgangers accepteren het, misschien sommigen met gefronste wenkbrauwen, maar rustig blijft het.
Kortom, het heeft niets met het christelijk geloof , Protestants of Rooms-Katholiek) te maken, maar met de moraal in zo'n land.
Het heeft ermee te maken dat men hier al zo'n 400 jaar geleden heeft besloten dat elkaar de hersens inslaan vanwege het geloof toch een beetje dom is. Maar helaas zijn er nog steeds mensen die dat niet begrijpen.

(Ben zelf gelovig en schaam me idd voor dit soort taferelen...)
userIcon
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 18:04 schreef feyezuid het volgende:
Gewoon elk geloof verbieden, dan heb ja al die ellende niet meer. nooit meer
En hoe wil je dat doen, het geloof verbieden?
Gedachten politie die willekeurige mensen oppakt om ze aan leugendetector tests te onderwerpen?
Je kunt geloofsuitingen in het meest extreme geval verbieden, maar het geloof zit diep in de mensen.

(ik ben zelf overigens niet religieus, maar dat soort opmerkingen getuigen van een dermate groot gebrek in het denken, dat ik niet anders kan dan hier iets over te zeggen).
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 18:37 schreef erik-69 het volgende:

[..]

En hoe wil je dat doen, het geloof verbieden?
Gedachten politie die willekeurige mensen oppakt om ze aan leugendetector tests te onderwerpen?
Je kunt geloofsuitingen in het meest extreme geval verbieden, maar het geloof zit diep in de mensen.

(ik ben zelf overigens niet religieus, maar dat soort opmerkingen getuigen van een dermate groot gebrek in het denken, dat ik niet anders kan dan hier iets over te zeggen).
Zoals ik al zei... Geloof is een persoonlijk iets. Je moet er anderen niet mee lastig vallen of vertellen dat ze het goed of fout doen. We hebben algemene wetten. Zolang geloof dat niet aan tast vind ik het best. Ze moeten gewoon met hun poten van elkaar afblijven. geloof of geen geloof. Iedereen behoord gelijk behandeld te worden ZELFS als in je geloof staat dat dit niet moet. Wet en respect en eerbied gaan boven geloof vind ik.
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 18:16 schreef ElectricEye het volgende:
Ik zou al niet eens vrijwillig een mis bijwonen, maar stel dat ik er één mee zou maken. Ik denk dat ook ik de hostie zou weigeren (waarom het eten van een ander opeten ). Alleen komt dan het verschil. Hier in NL zal de priester je vriendelijk toeknikken en je mening respecteren. Met een beetje mazzel houdt hij er na de mis nog een prettig gesprek aan over als hij de reden van weigering komt vragen. Ook de overige kerkgangers accepteren het, misschien sommigen met gefronste wenkbrauwen, maar rustig blijft het.
Kortom, het heeft niets met het christelijk geloof , Protestants of Rooms-Katholiek) te maken, maar met de moraal in zo'n land.
Volgens mij mag je eigelijk niet eens een hostie hebben als je de heilige communie niet hebt gedaan hier.
Ik denk dat de christenen al zoveel moeten slikken van de moslims dat het een explosieve situatie is als hun geloof in hun eigen kerk word aangevallen. Beetje zo'n verhaal dat een christen een moslim in elkaar slaat, maar vergeten te vertellen dat de moslim begon.
userIcon
Wat zullen jullie balen als er geen geloof meer bestaat.
Wie moet je dan de schuld geven van alle stommiteit en hebzucht in de wereld?
Deze hele actie heeft natuurlijk niets te maken met het gegeven dat het een derde wereldland betreft waar de gemiddelde inwoner nog niet eens basisschool heeft genoten?
Nee, er was een kerk bij betrokken, dus het is de schuld van het geloof.
Alsof er hier rellen zullen ontstaan als iemand een hosti weigert.
userIcon
Stelletje Hostieslikkers!
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 18:04 schreef MOSBorg het volgende:
Er zijn in het verleden van de gehele mensheid al zoveel oorlogen gevoerd in de naam van 'het geloof', dat dit me niet eens meer verbaast.

Hoe langer ik leef, hoe blijer ik wordt dat ik atheist ben. Ik zou me anders continu schamen voor datgene wat in de naam van mijn geloof, of door mijn geloofsbroeders, zou worden uitgevoerd.
Atheisme is ook een geloof vrind
Iedereen heeft een geloof.
userIcon
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 18:34 schreef redmars het volgende:

[..]

Sluit me totaal bij aan... ik heb geen geloof nodig om me te gedragen en te weten wat goed en fout is. Iedereen weet bij hart wat goed en fout is. Denk dat men is moet ophouden met zij en wij. Een geloof is persoonlijk. Moet je geen anderen mee lastig vallen. En als je anderen nodig hebt om gezamelijk in een kerk/moskee/synagoge te staan, omdat je het alleen niet kan... Zwak hoor...

Nee... Ik zeg hierop, des te meer we te weten zijn gekomen over hoe de wereld in elkaar steekt, des te minder goden we over houden... Geloof is heel makkelijk als machtmiddel te gebruiken. kijk maar, die man werd gewoon de kerk uitgeknikkerd door een helse menigte. Wat een schapen zeg. Fijn hoor.

je bent een atheist in de ogen van alle andere geloven...
Denk je dat een geloof bedoelt is om mensen te leren wat goed of fout is dan? .
Een geloof is bedoelt om in de gene te geloven die deze wereld geschapen heeft,en om na dit leven in de hemel te komen.

En dat samen komen is niet omdat je elkaar nodig heb maar om van elkaar te leren ,op school zit je toch ook niet alleen?

Lul niet over dingen waar je geen verstand van heb
is 't dan sooo toefallig dat indeneesje het grootste mosselimland ter werelt is? 't valt wel op
Mag ik een ham/kaas hostie alstublieft?
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 20:07 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Denk je dat een geloof bedoelt is om mensen te leren wat goed of fout is dan? .
Een geloof is bedoelt om in de gene te geloven die deze wereld geschapen heeft,en om na dit leven in de hemel te komen.

En dat samen komen is niet omdat je elkaar nodig heb maar om van elkaar te leren ,op school zit je toch ook niet alleen?

Lul niet over dingen waar je geen verstand van heb
Wat goed en fout is... Er staan toc 10 geboden in? Daar begint het al mee met wat je NIET mag doen.... In de koran staat hoe je je moet kleden en hoe je mensen moet behandelen. En nog maals heb je nou echt een kerk nodig om in diegene te geloven die de wereld heeft geplaatst? Heb je anderen nodig om te geloven in 'God' ? Zo ja.. ben je een schaap die maar met anderen meeloopt... Als je echt geloofd moet je vragen durven te stellen.. kritisch zijn... het zijn de atheisten die de wereld vooruit durven te trappen! als het aan diep gelovigen ligt met staan we over 200 jaar nog naar Olie te zoeken.... Oh enne... ik zou als ik jouw was maar niet te ver lopen anders val je van je horizon af Als je je geloof zou moeten geloven...

Wat valt er te leren uit een boek 2000 jaar oud waar we met z'n allen blind op staren omdat DAT de waarheid is? Leren doe je door vragen te stellen.. Kritisch te zijn... Niet om door verhalen te lezen.... Maar om feiten te bespreken.

Mijn geloof is mijn geloof... is persoonlijk, heb ik niemand voor nodig. Voor de rest houd ik mijzelf aan de wet, doe ik niemand kwaad.
Wat een gelul om het geloof de schuld te geven!!!
iedereen is verantwoordelijk voor wat hij zelf doet. En iedereen heeft zich te hoouden aan de wetten van het land waar hij/zij in leeft.

Als een Nederlander zich vergrijpt aan een 10-jarig meisje in thailand voel ik me net zo min aangesproken omdat ik toevallig ook een nederlander ben.

Atheisten in mijn omgeving zijn in het het dagelijks leven echt niet vriendelijke/socialer dan christenen. Ik merk eigenlijk geen verschil.
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 18:37 schreef erik-69 het volgende:
Je kunt geloofsuitingen in het meest extreme geval verbieden, maar het geloof zit diep in de mensen.

(ik ben zelf overigens niet religieus, maar dat soort opmerkingen getuigen van een dermate groot gebrek in het denken, dat ik niet anders kan dan hier iets over te zeggen).
Gebrek in ... dén-ken ?

Je doet me geloven aan Donner, in zijn interview onlangs in de NRC :

http://archief.nrc.nl/?mo(...)ntalisme&hit=4&set=1

" De Verlichting, de gedachte dat er niet meer is dan je ziet of begrijpt met je verstand, is ook een geloof ... "
22  van 22 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 02:27 Verdachte verdwijningszaak VS aangeklaagd4
» 25/05 Breivik prijst optreden politie op Utøya28
» 25/05 Japanse 'tsunamimotor' naar museum VS14
» 25/05 Dikke Britse tiener uit eigen huis bevrijd22


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden