Mental coach Oranje al weer weg

Sport • Geschreven door Gertjan (Kozzmic) op 08-02-2005 @ 21:57
print 
Mental coach Erik Reep houdt het na slechts een half jaar bij het Nederlands Elftal al weer voor gezien. Reep vindt dat hij niet optimaal kan werken aan teambuilding, omdat hij te kort samen is met de spelers en omdat het aantal wisselingen te groot is. Bondscoach Marco van Basten riep sinds zijn aantreden bijna veertig spelers op.

"Mental coaching moet beginnen aan de basis en dat zijn de clubs", stelt de mental coach. Hij zou zijn ontslag mondeling hebben ingediend bij Van Basten. Volgens een uitgelekt persbericht van Reep gingen er aan zijn vertrek 'enkele evaluatiegesprekken over zijn ervaringen en inventarisaties van het afgelopen half jaar' vooraf. Hij geeft aan 'noch professioneel, noch optimaal te kunnen werken aan de teambuilding onder de bestaande omstandigheden.'

In een eerder interview met Elsevier roemde Reep trainer Van Basten, die de begeleider aanstelde. "Het is fantastisch dat Oranje zo'n bondscoach heeft", stelde hij destijds. De mental coach zou onder andere acupunctuur, tai-chi, kabbala en hypnotherapie tot zijn specialiteiten hebben. Ook begeleidde Reep groepsgesprekken van de internationals.

-
Meer sportnieuws vind je op de FOK!Sport!

Bron: Elsevier.nl


Lees ook:

» 23/05 Grote sporttoernooien schaden economie20
» 13/05 Nederland naar finale jeugd-EK8
» 07/05 Hockeyster dodelijk getroffen door bal36
» 02/05 Amsterdam al vol met Ajaxfans52


delen | eKudos nujij

9523 views / 23 reacties
Reacties op dit bericht
23  van 23 reacties op deze pagina. Pagina  1
****** toch op met die crap, als je ziet wat voor spelers het Nederlands elftal heeft zie je dat dat echt niet nodig is.
Ik denk dat Reep helemaal gelijk heeft. Alleen tijdens en rond EK's/WK's zou hij van pas kunnen komen.
man borisz (Redactie Sport) 08-02-2005 @ 22:01 fotoboek no homepage
userIcon
als mental coach moet je ze veel eurotjes voor houden dan willen ze misschien nog wel
userIcon
Nu die Smeets nog
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 22:02 schreef Beathoven het volgende:
Nu die Smeets nog
Nu nog al die mensen die het beter weten.
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 22:00 schreef veldmaatpp het volgende:
Ik denk dat Reep helemaal gelijk heeft. Alleen tijdens en rond EK's/WK's zou hij van pas kunnen komen.
Idd
Jah lekker knuffelen rond een butagas kampvuur en john denver music.mp3

AAaaach gossie maak je geen zorgen jongens we hebben allemaal wel eens een slecht moment

Naaldje d'r bij

Wat slecht voetballen , hoppa straf camp en voetballen kreng , weet je wat je kost !
ohw je wilt niet ? terug naar je elftal en doei internionale carriere.
Misschien is kan Emile weer es een royaal aanbod doen.
userIcon
Ik denk dat Reep graag geldverdiend met gebakken lucht.
Ga voetballen. Wat een onzin. Als een team hét niet heeft komt het er ook niet.
Wat voor een peut er ook lult. Er is magie of niet.
Dat die man er uberhaupt is geweest.
userIcon
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 22:19 schreef beerten het volgende:
Ik denk dat Reep graag geldverdiend met gebakken lucht.
Ga voetballen. Wat een onzin. Als een team hét niet heeft komt het er ook niet.
Wat voor een peut er ook lult. Er is magie of niet.
Dat die man er uberhaupt is geweest.
Niet dat ik het teambuilden wil goedpraten hoor, maar hoezo zou je dan voetballen ook geen gebakken lucht noemen? Zeker als je kijkt naar de verhoudingen van de salarissen. Die van de voetballers zullen sowieso vele malen hoger ligggen dan een of ander teambuildertje.
Mental coaching ? Wat een onzin , alsof al die Duitse elftallen zonder talent die hun EK's en WK's gewonnen hebben puur door 't feit dat ze voor elkaar door een muur wilden lopen een mental coach hadden ...
zoiets zit in je opvoeding , dat héb je , of dat héb je niet ...
Spendeer die nuttige tijd liever aan het inoefenen van stilstaande fases ofzo , heb je véél meer aan ...
userIcon
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 22:08 schreef yogidrink het volgende:

[..]

Nu nog al die mensen die het beter weten.
Van Basten kan zelf wel praten
Hopeloos, zelfs de mental coach ziet het niet meer zitten.
userIcon
misschien iets voor Ratelband?
Tjakkkaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!
userIcon
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 22:29 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Mental coaching ? Wat een onzin , alsof al die Duitse elftallen zonder talent die hun EK's en WK's gewonnen hebben puur door 't feit dat ze voor elkaar door een muur wilden lopen een mental coach hadden ...
zoiets zit in je opvoeding , dat héb je , of dat héb je niet ...
Spendeer die nuttige tijd liever aan het inoefenen van stilstaande fases ofzo , heb je véél meer aan ...
Nou dat is een beetje kort door de bocht. Bij de hockey heren hebben ze dus specifiek getraind op penalties en daar heeft ook een gedeelte mental coaching bij gezeten.
Ik moet zeggen dat ik dit verhaal ook wat zweverig vind klinken, maar als je het wat concreter aanpakt en traint op bepaalde situaties dan denk ik dat het zeker wel kan bijdragen.
4 uur cup of soup
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 23:33 schreef Wepeel2 het volgende:

[..]

Nou dat is een beetje kort door de bocht. Bij de hockey heren hebben ze dus specifiek getraind op penalties en daar heeft ook een gedeelte mental coaching bij gezeten.
Ik moet zeggen dat ik dit verhaal ook wat zweverig vind klinken, maar als je het wat concreter aanpakt en traint op bepaalde situaties dan denk ik dat het zeker wel kan bijdragen.
Was dat mental coaching of mental training.
Tsja, hij heeft natuurlijk wel een beetje gelijk! Tis jjammer hoor!
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 22:29 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Mental coaching ? Wat een onzin , alsof al die Duitse elftallen zonder talent die hun EK's en WK's gewonnen hebben puur door 't feit dat ze voor elkaar door een muur wilden lopen een mental coach hadden ...
zoiets zit in je opvoeding , dat héb je , of dat héb je niet ...
Spendeer die nuttige tijd liever aan het inoefenen van stilstaande fases ofzo , heb je véél meer aan ...
Zoiets heb je of niet, ben ik het helemaal mee eens.

Feit is dat Nederland op het gebied van mentale weerbaarheid wel wat hulp kan gebruiken want het zit er bij een hoop van nature niet in. Ik denk dat je juist daar tijd in moet stoppen, trainen op stilstaande fases doen ze heus wel. In het verleden is het vaak genoeg verkeerd gegaan doordat de mentale weerbaarheid tijdens de wedstrijd of door verzadiging (god wat spelen we goed 2-0 voor, einduitslag 2-2) of door frustratie van het slechte spel (continu mekaar in het veld afzeiken, negatieve houding) het eindresultaat heeft beinvloed. Tot nu toe was het positivisme ten top, ik hoop niet dat dat met zijn vertrek nu verdwijnt.
Ah niet meer knuffelen

Wordt wel veel geknuffeld tegenwoordig moeten we eens mee ophouden.
De mental coach zou onder andere acupunctuur, tai-chi, kabbala en hypnotherapie tot zijn specialiteiten hebben. Ook begeleidde Reep groepsgesprekken van de internationals.

Kablablabla

mental coach voor voetballers
ze kunnen beter een schop voor hun hol krijgen
****gaaaaaaaap******
Mental coach...

Wel het meest achterlijke beroep dat ik ken

Discipline...zou die over het paard getilde ventjes beter van pas komen!
Hij had zeker mentale problemen?
23  van 23 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 23/05 Grote sporttoernooien schaden economie20
» 13/05 Nederland naar finale jeugd-EK8
» 07/05 Hockeyster dodelijk getroffen door bal36
» 02/05 Amsterdam al vol met Ajaxfans52


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden