Geen mededogen voor dronken medewerker

Opmerkelijk • Geschreven door Rob (R@b) op 08-02-2005 @ 14:40
print 
Een dronken werknemer van een bedrijf uit Brabant is door zijn baas bij de politie in Zevenbergen afgeleverd wegens dronken rijden. De man reed een bedrijfsbus in puin op de A17 en belde direct zijn baas om hulp.

Toen de baas op de plaats van het eenzijdige ongeval aankwam rook hij een alcohollucht bij zijn werknemer. Hij nam zijn ondergeschikte mee naar de politie die hem onderwierp aan een blaastest. Deze wees uit dat de werknemer inderdaad te veel alcoholische versnaperingen had genuttigd. Waarschijnlijk zal de werknemer op zoek moeten gaan naar een nieuwe baan.



Lees ook:

» 25/05 Roemeen betrapt met aanhanger vol drank19
» 25/05 Moeder in Mexico rukt kind ogen uit46
» 25/05 Het is handdoekdag45
» 24/05 Chinees stel begroef vrouw levend na aanrijding11


delen | eKudos nujij

14101 views / 49 reacties
Reacties op dit bericht
49  van 49 reacties op deze pagina. Pagina  1
man Paxlie (Site-Admin Weblog) 08-02-2005 @ 14:42 fotoboek homepage
userIcon
dan ben je ook wel een idioot zeg. Dronken voor je werk gaan rijden
userIcon
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 14:42 schreef Paxlie het volgende:
dan ben je ook wel een idioot zeg. Dronken voor je werk gaan rijden
Volgens mij was dit op een zondag gebeurd dus het lijkt me stug dat er dan veel gewerkt wordt.
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 14:42 schreef Paxlie het volgende:
dan ben je ook wel een idioot zeg. Dronken voor je werk gaan rijden
Dronken rijden is ALTIJD idioot.
userIcon
Klassebaas!
Alleen, hoe zit het nou met de verzekering van die bus. Moet die werknemer nu ook zelf de schade betalen.
Duur carnaval voor die brabo dan!
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 14:43 schreef DikkeSmikkel het volgende:

[..]

Volgens mij was dit op een zondag gebeurd dus het lijkt me stug dat er dan veel gewerkt wordt.
Hoezo zondag?
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 14:43 schreef DikkeSmikkel het volgende:

[..]

Volgens mij was dit op een zondag gebeurd dus het lijkt me stug dat er dan veel gewerkt wordt.
Veel hoeft er niet gewerkt te worden... Eentje is genoeg.
userIcon
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 14:43 schreef DikkeSmikkel het volgende:

[..]

Volgens mij was dit op een zondag gebeurd dus het lijkt me stug dat er dan veel gewerkt wordt.
Volgens mij is op zondag het politie bureau in Zevenbergen niet open...
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 14:43 schreef DikkeSmikkel het volgende:

[..]

Volgens mij was dit op een zondag gebeurd dus het lijkt me stug dat er dan veel gewerkt wordt.
quote:
bedrijfsbus
gelukkig alleen de bus in puin
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 14:44 schreef MDKme2 het volgende:

[..]

Dronken rijden is ALTIJD idioot.
helemaal mee eens, vind het alleen wel een naai actie van die baas. Hij had hem zelf ook op de vingers kunnen tikken zonder politie en ontslag! Die werknemer zal zich wel zo dood geschaamd hebben dat hij het in ieder geval niet weer doet.
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 14:54 schreef scumbummer het volgende:

[..]

helemaal mee eens, vind het alleen wel een naai actie van die baas. Hij had hem zelf ook op de vingers kunnen tikken zonder politie en ontslag! Die werknemer zal zich wel zo dood geschaamd hebben dat hij het in ieder geval niet weer doet.
Naai actie van die baas? Kom op zeg! De man overtreed de wet dus moet hij aangegeven worden. Dacht je dat die baas wel even de schade zou betalen voor de werknemer? Is het ook een 'naai actie' om een werknemer aan te geven als hij uit het magazijn steelt?
Eigen schuld, dikke bult! Wie gaat er dan ook uberhaupt met drank op rijden?
En al helemaal als het vervoermiddel NIET jouw eigendom is!
Terecht dat hij hem heeft aangegeven bij de politie. Zou ik ook doen.
userIcon
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 14:43 schreef DikkeSmikkel het volgende:

[..]

Volgens mij was dit op een zondag gebeurd dus het lijkt me stug dat er dan veel gewerkt wordt.
Waar staat zondag? Bovendien heb ik zovaak weekend diensten. Zoveel mensen hebben dat trouwens. Welkom in 2005! Normaalste zaak vd wereld hoor op zondag werken.
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 14:54 schreef scumbummer het volgende:

[..]

helemaal mee eens, vind het alleen wel een naai actie van die baas. Hij had hem zelf ook op de vingers kunnen tikken zonder politie en ontslag! Die werknemer zal zich wel zo dood geschaamd hebben dat hij het in ieder geval niet weer doet.
Waarschijnlijk WA verzekerd, en anders kan hij alles zelf betalen. Bovendien kun je zo iemand direct ontslaan, misschien was hij overbodig geworden
userIcon
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 14:59 schreef Lusch het volgende:

[..]

Naai actie van die baas? Kom op zeg! De man overtreed de wet dus moet hij aangegeven worden. Dacht je dat die baas wel even de schade zou betalen voor de werknemer? Is het ook een 'naai actie' om een werknemer aan te geven als hij uit het magazijn steelt?
Iemand verraden is altijd een naaistreek, daar hadden ze in 40-45 ook al een handje van!
userIcon
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 15:10 schreef kL0j00h het volgende:

[..]

Waar staat zondag? Bovendien heb ik zovaak weekend diensten. Zoveel mensen hebben dat trouwens. Welkom in 2005! Normaalste zaak vd wereld hoor op zondag werken.
pff voor jou misschien, sommige mensen hebben ook een sociaal leven
op zondag werk ik NIET.
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 15:46 schreef legacythe2nd het volgende:

[..]

Iemand verraden is altijd een naaistreek, daar hadden ze in 40-45 ook al een handje van!
Toch denk ik dat je anders zou reageren als 'ie een vriend of familielid van je had doodgereden. Denk na voordat je blaat, dwaas.
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 15:17 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Waarschijnlijk WA verzekerd, en anders kan hij alles zelf betalen. Bovendien kun je zo iemand direct ontslaan, misschien was hij overbodig geworden
De verzekering dekt volgens mij niks als je met teveel drank op rijdt
quote:
helemaal mee eens, vind het alleen wel een naai actie van die baas. Hij had hem zelf ook op de vingers kunnen tikken zonder politie en ontslag! Die werknemer zal zich wel zo dood geschaamd hebben dat hij het in ieder geval niet weer doet.
Ja hoor, daar gaan we weer....
Die klootmongool rijdt met zn zatte ballen tegen een gebouw aan, maar het is weer allemaal de schuld van de werkgever, die moet zn kop maar houden en accepteren dat zn personeel zijn bedrijfsmiddelen in puin rijdt.

Het wordt echt tijd voor een lesje oorzaak en gevolg, het nemen van verantwoordelijkheid en het onderscheiden van slachtoffer en dader op de lagere en middelbare scholen. Het wordt hier op Fok met de dag erger..En daar mag ik dan fijn voor werken...
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 15:46 schreef legacythe2nd het volgende:

[..]

Iemand verraden is altijd een naaistreek, daar hadden ze in 40-45 ook al een handje van!
Dat meen je toch niet serieus, hè?

Goeie actie van die baas! Moet je maar niet met drank op gaan rijden!!!
quote:
Iemand verraden is altijd een naaistreek, daar hadden ze in 40-45 ook al een handje van!
Hier, nog zo'n muppet. Duis die werkgever moet maar accepteren dat die boslul zn bus in de prak rijdt? Laat me raden, jij verdient je eigen geld nog niet?
Tenzij het echt een kutwerknemer was vind ik het toch ontzettend gay dat die baas hem aangeeft bij de politie. Sla 'em een keer op zijn bek en laat hem de schade betalen of zo. Ontsla hem wat mij betreft ...maar meenemen naar het bureau.. jeses wat gay
Goede actie van die baas

En voor de rechter uitleggen waarom je dronken rond rijd
Je baan kwijt , geen getuig schrift wat fijn is voor je toekomstige baan.
Kosten voor reparatie aan bus
Kosten voor wat ie geraakt heeft met die bus , zal wel lantarenpaal oid zijn en de gemeente heeft geen goedkoop uur tarief enof palen hoor
Mooie actie , voor iemand die voor zijn beroep rond rijd ben je wel echt dom om dit te doen.
userIcon
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 16:03 schreef lios het volgende:

[..]

Dat meen je toch niet serieus, hè?

Goeie actie van die baas! Moet je maar niet met drank op gaan rijden!!!
Als je goed had gelezen had je kunnen zien dat verraden een vieze streek is, dronken achter het stuur zitten is altijd fout.
userIcon
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 16:04 schreef Labtech het volgende:

[..]

Hier, nog zo'n muppet. Duis die werkgever moet maar accepteren dat die boslul zn bus in de prak rijdt? Laat me raden, jij verdient je eigen geld nog niet?
Laat me raden jij kan in een paar zinnen raden hoe een persoon on elkaar steekt, ga eens naar buiten en verken de wereld.

Ik verdien al 15 jaar mijn eigen geld!
Tja, ik denk dat als ik die baas was geweest ik het zelfde had gedaan, die bus moet hoe dan ook gerepareerd worden. Bovendien heeft die man kennelijk lak aan de regels gehad door dronken rond te rijden en dat zijn toch niet de meest geliefde personen in een bedrijf
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 15:59 schreef 3gel het volgende:

[..]

De verzekering dekt volgens mij niks als je met teveel drank op rijdt
Zei ik dat dan? Ik zei alleen dat als die man schade reed als hij nuchter was de baas in geval van WA verzekering moest betalen, en als hij dronken is de werknemer zelf. Daarom zette ik er ook speciaal WA bij omdat sommige mensen het anders niet zouden kunnen begrijpen terug
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 16:03 schreef Labtech het volgende:

[..]

Ja hoor, daar gaan we weer....
Die klootmongool rijdt met zn zatte ballen tegen een gebouw aan, maar het is weer allemaal de schuld van de werkgever, die moet zn kop maar houden en accepteren dat zn personeel zijn bedrijfsmiddelen in puin rijdt.

Het wordt echt tijd voor een lesje oorzaak en gevolg, het nemen van verantwoordelijkheid en het onderscheiden van slachtoffer en dader op de lagere en middelbare scholen. Het wordt hier op Fok met de dag erger..En daar mag ik dan fijn voor werken...
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 16:04 schreef Labtech het volgende:

[..]

Hier, nog zo'n muppet. Duis die werkgever moet maar accepteren dat die boslul zn bus in de prak rijdt? Laat me raden, jij verdient je eigen geld nog niet?
userIcon
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 16:21 schreef legacythe2nd het volgende:

[..]

Ik verdien al 15 jaar mijn eigen geld!
Wij jatten het wel van je, je geeft ons toch niet aan want dat vind je naaierij
userIcon
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 16:49 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Wij jatten het wel van je, je geeft ons toch niet aan want dat vind je naaierij
Neuh geef je niet aan los het wel anders op met je.
Als je goed gelezen had had je het begrepen dat het me niets boeit dat er wat op de zaak gestolen werd.
Ik werk bij Gall & Gall, en daar komt het geregeld voor dat buschauffeurs even een flesje komen halen, en dan heb ik het niet over bierflesjes. Ze geven het zelfs toe dat ze af en toe een slokje nemen.
userIcon
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 16:14 schreef Phat Lip het volgende:
Sla 'em een keer op zijn bek en laat hem de schade betalen of zo. Ontsla hem wat mij betreft ...maar meenemen naar het bureau.. jeses wat gay
Iedereen is steeds maar voro harder optreden maar in een geval als dit dan vindt de helft het ineens weer naaierij. Wat een gezeur w
userIcon
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 16:14 schreef Phat Lip het volgende:
Tenzij het echt een kutwerknemer was vind ik het toch ontzettend gay dat die baas hem aangeeft bij de politie. Sla 'em een keer op zijn bek en laat hem de schade betalen of zo. Ontsla hem wat mij betreft ...maar meenemen naar het bureau.. jeses wat gay
Ja hoor.
1) Je slaat hem op zijn bek. En dan? Je hebt nog je geld niet, alleen grote kans dat hij naar de politie gaat. Ga ze dan maar uitleggen waarom je dat gedaan hebt. Dat kun je natuurlijk niet, want je hebt nooit aangifte gedaan.

2) Hoe wil je hem de schade laten betalen? Hoe wil je dat invorderen. Dat kan niet eens, want je hebt helemaal geen reden om het in te vorderen.

3) Je kunt hem niet ontslaan, want je hebt geen reden. Het gaat je alleen maar geld kosten om hem te ontslaan.

Zucht.
quote:
Tenzij het echt een kutwerknemer was vind ik het toch ontzettend gay dat die baas hem aangeeft bij de politie. Sla 'em een keer op zijn bek

Sla hem op zn bek: Waarop die werknemer dus aangifte kan doen van
mishandeling.
quote:
en laat hem de schade betalen of zo.

Ja he, dat kun je ook zo afdwingen. En watr nu als die werknemer NEE zegt?
quote:
Ontsla hem wat mij betreft ...maar meenemen naar het bureau.. jeses wat gay

Je kunt in NL helaas niet zomaar mensen ontslaan (alhoewel dit wel een geldige reden is hoop ik. Allemaal afhankelijk van een rechter)..

Ik wil overigens de heren en dames Fokkers wel eens horen als het Toevallig een Minister is, die zijn ambtenaar niet op het politiebureau aflevert na een dronken rit. Dan is denk ik de frontpage te klein...

En voor degene die al 15 jaar zn eigen geld verdient: Realiseer je even dat de schade aan de bus en aan de pui niet door de verzekering gedekt worden (drank in het spel), en dus door de werkgever betaald moeten worden. Denk vervolgens dan even dat het over je eigen portomonee gaat...
En niet zo stoer gaan lopen doen met "ik haal mn geld wel op een andere manier..."Van dergelijke praatjes blijft doorgaans niet veel over
quote:
Neuh geef je niet aan los het wel anders op met je.
Als je goed gelezen had had je het begrepen dat het me niets boeit dat er wat op de zaak gestolen werd.
God wat een stoere jongen...
Werk zelf bij de TPG all 25 jaar en toen het PTT was is een collega 3 maanden voor zijn pensioen ontslagen omdat ie dronken achter het stuur zat van een 20 tonner je zal maar voor zo'n eikel rijden.
En of het een busje of een vrachtwagen van de baas is of de auto van je zelf :
Drinken en Rijden Gaan niet Samen.....
Vraag dit maar naar aan de Nabestaande van zulke ongelukken.

Dus die baas heeft gewoon groot gelijk.
Als de baas zijn schade wil kunnen verhalen (op verzekering of werknemer) dan moet hij zijn werknemer wel aangeven. Ik snap niet wat er NSB-achtig is aan het verhalen van de schade op de dader. Pech voor hem, had ie maar niet moeten zuipen.

PS, dronkenschap is een gegronde reden om iemand op staande voet te mogen ontslaan.
Hij zal zijn wezen carnavallen
Strakke actie van de baas. Hulde \o/

Ik vind het trouwens absoluut geen naaistreek en je kunt het al helemaal niet vergelijken met wat er in de jaren 40-45 gebeurde, want:

1) Iemand die met een borrel op achter het stuur zit, heeft dus duidelijk geen respect voor de samenleving. Hij is dus een a-sociaal iemand en die mag wat mij betreft dan ook zonder respect worden aangepakt.

2) Degene die werden aangegeven/veraden in de jaren 40-45 hadden niks gedaan. Ze hadden niks op hun kerfstok. Ik vind dat dan ook een grove en grote belediging richting jooden, geestelijk gehandicapten, homo's en andere slachoffers.

userIcon
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 17:16 schreef Labtech het volgende:

[..]

God wat een stoere jongen...
yep
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 16:21 schreef legacythe2nd het volgende:

[..]

Laat me raden jij kan in een paar zinnen raden hoe een persoon on elkaar steekt, ga eens naar buiten en verken de wereld.

Ik verdien al 15 jaar mijn eigen geld!
kinderbijslag telt niet mee hoor!
userIcon
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 19:37 schreef sleeptime het volgende:

[..]

kinderbijslag telt niet mee hoor!
ach gut die's leuk
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 15:46 schreef legacythe2nd het volgende:

[..]

Iemand verraden is altijd een naaistreek, daar hadden ze in 40-45 ook al een handje van!
Luchthoofd, liever niet verraden en hem de kans geven dit nog een keer te doen, maar dan met een voetganger "in de weg"?

Als ik een collega zie jatten, zou ik m ook aangeven. Noem me dan maar een NSB-er, maar ik slaap met een gerust hart

Trek je kop uit het zand, man! Hij heeft goed gehandeld. Een NSB-er ben je als je iemand verraad uit wraak of andere redenen.....

De werknemer was fout en hem aangeven was goed.
userIcon
in mijn werkovereenkomst staat zelfs dat ik niet onder invloed van drank en of drugs mag verkeren onder werktijd.....
doe ik dat wel dan krijg in ontslag.....
en gelijk hebben ze....

mensen die met drank op achter het stuur stappen zijn potentiele moordenaars...
wat mij betreft mogen ze iedereen die met drank op achter het stuur stapt een levenslange rijontzegging geven
(is ook beter voor het milieu en file leed.....
scheelt 30.000 automobilisten per jaar en 200 doden http://www.politie.nl/Noo(...)l_in_het_verkeer.asp )
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 15:46 schreef legacythe2nd het volgende:

[..]

Iemand verraden is altijd een naaistreek, daar hadden ze in 40-45 ook al een handje van!
Goh vergelijk het met de oorlog. En stel....die man was niet ontslagen en hij mocht gewoon daar blijven werken.
En verrek een week later weer achter het stuur met drank en hij rijdt je moeder dood!!
Wat dan?!? Zeg je dan ? Hoezo is hij de eerste keer niet aangegeven dan was dit waarschijnlijk voorkomen?
userIcon
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 22:06 schreef yogidrink het volgende:

[..]

Goh vergelijk het met de oorlog. En stel....die man was niet ontslagen en hij mocht gewoon daar blijven werken.
En verrek een week later weer achter het stuur met drank en hij rijdt je moeder dood!!
Wat dan?!? Zeg je dan ? Hoezo is hij de eerste keer niet aangegeven dan was dit waarschijnlijk voorkomen?
heb je m'n andere posts gelezen?
Drank/drugs en deelnemen aan het verkeer gaat in geen ENKEL geval samen vind ik,walgelijk dat mensen zich daar schuldig aan maken.
.......bijnaaien is in zulke gevallen zeer terecht, en de NSB'ers in de tweede wereld oorlog was toch wel wat anders.....dus legacy......denk er nog maar eens goed overna, je komt vanzelf wel eens in een situatie waar je hetzelfde zou doen
userIcon
quote:
Op woensdag 9 februari 2005 09:41 schreef Huizinga het volgende:
.......bijnaaien is in zulke gevallen zeer terecht, en de NSB'ers in de tweede wereld oorlog was toch wel wat anders.....dus legacy......denk er nog maar eens goed overna, je komt vanzelf wel eens in een situatie waar je hetzelfde zou doen
49  van 49 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 25/05 Roemeen betrapt met aanhanger vol drank19
» 25/05 Moeder in Mexico rukt kind ogen uit46
» 25/05 Het is handdoekdag45
» 24/05 Chinees stel begroef vrouw levend na aanrijding11


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden