Cybergeliefden blijken in het echt getrouwd

Opmerkelijk • Geschreven door Jeroen (steenz) op 08-02-2005 @ 11:42
print 
Scootmobiel had ons via de nieuws-submit te melden:

Icoon opmerkelijk nieuws Een cyberaffaire van een Jordaans stel liep helemaal verkeerd af toen ze ontdekten dat ze in het echt al met elkaar getrouwd waren. Het stel leefde al een aantal maanden gescheiden. Door puur toeval kwamen ze elkaar tegen in een chatroom op internet. Er ontstond meteen een romance, die uiteindelijk leidde tot een afspraak.

Zowel Bakr Melhem als zijn vrouw Sanaa gebruikten niet hun echte namen in de chatroom, waardoor ze elkaar niet herkenden. Bakr, die de alias Adnan gebruikte, werd direct verliefd op Sanaa, die zichzelf Jamila ('mooi') noemde. Jamila beschreef zichzelf als een ongetrouwde moslima die van lezen hield.

Na drie maanden was het stel zo verliefd op elkaar dat ze besloten te gaan trouwen. Ze spraken af elkaar voor het eerst in het echt te ontmoeten bij een busstation in het plaatsje Zarqa.

Volgens het persbureau Petra werd Bakr lijkwit toen hij zijn vrouw herkende. Hij schreeuwde direct drie keer "ik scheid van je", wat daar de officiële manier is om een huwelijk te beëindigen. Sanaa viel daarop flauw, maar niet voordat ze haar man nog net kon uitmaken voor leugenaar.

Bron: The Inquirer


Lees ook:

» 25/05 Roemeen betrapt met aanhanger vol drank19
» 25/05 Moeder in Mexico rukt kind ogen uit46
» 25/05 Het is handdoekdag45
» 24/05 Chinees stel begroef vrouw levend na aanrijding11


delen | eKudos nujij

30969 views / 50 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 50 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
Aaaahhhwww wat romantisch
wanneer komt de eerste verfilming?
userIcon
Hoe kan dat nu de officiele manier van scheiden zijn? Misschien bedoelde hij wel iets anders...."Ik schijt van je!"
userIcon
Goed te horen dat vrouwen daar ook mogen chatten.... en dit is natuurlijk smullen!
Waar maakten ze zich druk om? ze leefden toch al gescheiden?

Dit is volgens mij echt een broodje-aap...
userIcon
Is dit niet zo'n standaard verhaal dat eens in de zoveel tijd weer opduikt en dat compleet onverifieerbaar is? Net als die tieners uit 't verre oosten die zich dood-gamen enzo?
toch denk ik dat dit niet de eerste keer zal zijn of dat het de laatste keer zal blijven



PS.

leuke vrouwen vind je in winkels ( supermart e.d...) niet op internet
man Days-Of-Wild (Redactie Frontpage) 08-02-2005 @ 11:51 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Hij schreeuwde direct drie keer "ik scheid van je", wat daar de officiële manier is om een huwelijk te beëindigen
En dan hebben ze het hier over flitsscheidingen.
quote:
Sanaa viel daarop flauw, maar niet voordat ze haar man nog net kon uitmaken voor leugenaar.
Maar wie is de leugenaar??
quote:
Het stel leefde al een aantal maanden gescheiden
quote:
Jamila beschreef zichzelf als een ongetrouwde moslima die van lezen hield.
Toch raar dat ze zich kennelijk nog steeds tot elkaar aangetrokken voelen, maar toch niet samen verder willen.
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 11:44 schreef jelle.k het volgende:
wanneer komt de eerste verfilming?
Is er al, heet geloof ik "You've got mail"
userIcon
quote:
[b]
Dit is volgens mij echt een broodje-aap...
Dat weet ik wel zeker, dat is zo'n oud verhaal. En die film: heet die niet You've got mail?
userIcon
zeker broodje aap-verhaal

lijkt me wel een keertje lachen om zo een ex tegen te komen
missch dat er dan toch nog een romance in zit
Goed bezig daar!
jahaaaaaaaaa tuurlijk!... photoshop!!!
Lijkt mij juist aan de andere kant super mooi. Dan vind je elkaar toch echt wel supahhhh leuk als je 2 keer verliefd wordt. Vreemdgaan met je eigen vrouw vreemd hoor
userIcon
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 11:52 schreef Liquid_Cula het volgende:
jahaaaaaaaaa tuurlijk!... photoshop!!!
Ehm.. je bedoelt het FOK! -sheep plaatje?
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 11:52 schreef Liquid_Cula het volgende:
jahaaaaaaaaa tuurlijk!... photoshop!!!
het is nog niet laat en nu al zo vaag
userIcon
Romantisch verhaal. Twee mensen blijken hoe dan ook bestemd voor elkaar. Alleen de afloop is iets minder romantisch. De man kan dus gewoon het huwelijk beëindigen door drie x te zeggen "ik scheid van je".Tja, zo gaat dat in Jordanië.

Lees nog eens het verhaal "de achtbaan" van Belcampo. Komt hetzelfde thema in een andere variatie voor met een btere afloop.
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 11:45 schreef gerzkaki het volgende:
Hoe kan dat nu de officiele manier van scheiden zijn? Misschien bedoelde hij wel iets anders...."Ik schijt van je!"
Dat is een traditie in de islamwereld: een man moet driemaal de formule "ik scheid van je" uitspreken om zijn huwelijk te mogen verbreken. (Enfin, d'r zal waarschijnlijk nog wel heel wat administratieve rompslomp bij komen kijken verder, vermoed ik.)

Voor een vrouw ligt het helaas iets moeilijker...
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 11:46 schreef neegij het volgende:
Goed te horen dat vrouwen daar ook mogen chatten.... en dit is natuurlijk smullen!
Ja, wat dacht je eigenlijk?

Ten eerste is dit Jordanië, en dat is een land dat bijzonder goed boert in het Midden-Oosten, met een koning die met zijn land een moderniseringskoers volgt waar je helaas in de westerse media niks over hoort (want wat horen we toch graag de gruwelverhalen over Iran, nietwaar?)

Ten tweede:
- Irak had al in de jaren zestig een vrouwelijke minister
- In Iran en Turkije zijn er volgens mij méér vrouwelijke parlementsleden dan in Nederland

Dus denk nog eens twee keer na.
Ach ja, dit verhaal stond vorig jaar ook al op de FP. Toen was het alleen een echtpaar uit Italie.

Bizar trouwens, met elkaar willen trouwen zonder dat je elkaar ooit gezien hebt.
userIcon
Do you like Piña Colada?
userIcon
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 12:09 schreef Klemvast het volgende:

[..]

Ja, wat dacht je eigenlijk?

Ten eerste is dit Jordanië, en dat is een land dat bijzonder goed boert in het Midden-Oosten, met een koning die met zijn land een moderniseringskoers volgt waar je helaas in de westerse media niks over hoort (want wat horen we toch graag de gruwelverhalen over Iran, nietwaar?)

Ten tweede:
- Irak had al in de jaren zestig een vrouwelijke minister
- In Iran en Turkije zijn er volgens mij méér vrouwelijke parlementsleden dan in Nederland

Dus denk nog eens twee keer na.
Heb je het boek "Verboden Liefde" wel eens gelezen ? (nog niet zo oud, van vorig jaar).. Zoniet , dan moet je dat zeker eens doen, dan kan je lezen hoe modern Jordanië is.
userIcon
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 12:09 schreef Klemvast het volgende:

[..]

Ja, wat dacht je eigenlijk?

Ten eerste is dit Jordanië, en dat is een land dat bijzonder goed boert in het Midden-Oosten, met een koning die met zijn land een moderniseringskoers volgt waar je helaas in de westerse media niks over hoort (want wat horen we toch graag de gruwelverhalen over Iran, nietwaar?)

Ten tweede:
- Irak had al in de jaren zestig een vrouwelijke minister
- In Iran en Turkije zijn er volgens mij méér vrouwelijke parlementsleden dan in Nederland

Dus denk nog eens twee keer na.
Tsja wat dacht ik eigenlijk, wat je gemiddeld aan vleermuizen daar over straat ziet wandelen. Dat vrouwen daar per definitie weinig tot niks te vertellen hebben. En wat ik hier aan fladderende todden over straat zie...(nee en ik bedoel geen carnavalspakken)

Gek hè dat ik dan verbaasd ben dat het daar GELUKKIG mee blijkt te vallen.
Bij het Midden-Oosten moet je niet altijd meteen denken aan vrouwen met hoofddoekjes. Jordanie is relatief modern. Koning Abdullah en koningin Rania zijn vrij hip. Hier is een foto van ze:

Al vaker gehoord, broodje aap?
userIcon
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 12:14 schreef Sub_Rosa het volgende:
Do you like Piña Colada?
Moest ik ook aan denken!
userIcon
aaaahh wat een toeval !!!!!!!
userIcon
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 12:33 schreef Majar het volgende:
Bij het Midden-Oosten moet je niet altijd meteen denken aan vrouwen met hoofddoekjes. Jordanie is relatief modern. Koning Abdullah en koningin Rania zijn vrij hip. Hier is een foto van ze:
Maar wat is nou groter? Haar neus of haar kin...?
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 12:50 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Moest ik ook aan denken!
Ik ook !!! 8)
Dit moet haast wel een HOAX zijn!?

Als het waar is, dan betekent het eerder dat ze juist WEL voor mekaar bestemd zijn, niet?
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 11:44 schreef Teardrop-nl het volgende:
Aaaahhhwww wat romantisch
Wat een PECH..
Broodje Monkey?
userIcon
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 12:14 schreef Sub_Rosa het volgende:
Do you like Piña Colada?
Yep, dat is 'm.
'And she said 'Oh, it's you.'
userIcon
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 12:33 schreef Majar het volgende:
Bij het Midden-Oosten moet je niet altijd meteen denken aan vrouwen met hoofddoekjes. Jordanie is relatief modern. Koning Abdullah en koningin Rania zijn vrij hip. Hier is een foto van ze:

[afbeelding]
mag ik even zeggen dat ik dat een lekker ding vind ?
OT: blijkbaar toch elkaars halve sinaasappeltjes...
Awwwww wat zoet
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 12:18 schreef RicXDesign het volgende:

[..]

Heb je het boek "Verboden Liefde" wel eens gelezen ? (nog niet zo oud, van vorig jaar).. Zoniet , dan moet je dat zeker eens doen, dan kan je lezen hoe modern Jordanië is.
Pff, dat er traditionele opvattingen over liefde en het huwelijk bestaan, wil toch niet zeggen dat een land in alle opzichten achterlijk is. Blijkbaar is men er toch modern genoeg om elkaar via het chatten te ontmoeten voor een afspraakje (weliswaar meteen met het oog op een eventueel huwelijk), dus hoe "achterlijk" is dat dan?

In Jordanië wordt juist héél veel geïnvesteerd in onderwijs en informatisering, ook voor meisjes en vrouwen.

Ik heb een documentaire gezien waarbij die meisjes op school (okee, de meesten hebben een hoofddoekje op, maar dat is zoals je weet nog niet meteen een teken voor "onderdrukking") openlijk in debat gingen over politiek en het maatschappelijke leven, met de koningin daarbij aanwezig. Zoiets doet mij dan toch eerder aan een beschaafd westers land denken dan aan de karikatuur van het Midden Oosten die er bij ons doorgaans in de media geschetst wordt.
Hmmmmm............ Grappig verhaal maar geloof er geen snars van
userIcon
makkelijk zeg, dat islamitisch scheiden :')

_O-
userIcon
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 12:18 schreef RicXDesign het volgende:

[..]

Heb je het boek "Verboden Liefde" wel eens gelezen ? (nog niet zo oud, van vorig jaar).. Zoniet , dan moet je dat zeker eens doen, dan kan je lezen hoe modern Jordanië is.
Heb ik idd gelezen ja....vreselijk. Overigens is het boek "geschonden" van Souad hier ook wel een goed voorbeeld van...maar goed, zo heeft elk land goede en slechte dingen. En om nou een boek te schrijven over de goede dingen...tja, dat zal weinig aandacht krijgen denk ik
userIcon
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 15:24 schreef Klemvast het volgende:

[..]

Pff, dat er traditionele opvattingen over liefde en het huwelijk bestaan, wil toch niet zeggen dat een land in alle opzichten achterlijk is.
Als daar de eerwraak als normaal wordt beschouwd vind ik het een vrij achterlijk land. Er worden daar vrouwen vermoord voor dit soort dingen...ook voor chatten met mannen etc. Meisjes worden door eigen familie in brand gestoken, gestenigd, keel word doorgesneden of wat dan ook. En dat mag daar gewoon...die mannen worden vrijgesproken voor wat ze gedaan hebben omdat het voor de eer van de familie was. En iedereen is juist trots op die mannen omdat ze zich ontdaan hebben van het "vuil" binnen de familie...ik weet niet wat jij verstaat onder een achterlijk land, maar als dit soort dingen gebeuren vind ik het vrij achterlijk.
Ze mochten dan wel van tafel en bed gescheiden zijn, maar ze zijn niet vreemd gegaan
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 16:50 schreef ivetje het volgende:

[..]

Als daar de eerwraak als normaal wordt beschouwd vind ik het een vrij achterlijk land. Er worden daar vrouwen vermoord voor dit soort dingen...ook voor chatten met mannen etc. Meisjes worden door eigen familie in brand gestoken, gestenigd, keel word doorgesneden of wat dan ook. En dat mag daar gewoon...die mannen worden vrijgesproken voor wat ze gedaan hebben omdat het voor de eer van de familie was. En iedereen is juist trots op die mannen omdat ze zich ontdaan hebben van het "vuil" binnen de familie...ik weet niet wat jij verstaat onder een achterlijk land, maar als dit soort dingen gebeuren vind ik het vrij achterlijk.
Je schrijft als... als... als... dus je weet niet zeker of het daar wel mag?

In nogal wat islamitische landen (bv. in Pakistan, enfin, in delen daarvan) behoort "eerwraak" tot de oude tribale gewoontes, maar is het door de wet verboden en je bent dus wel degelijk strafbaar als je het doet (hoewel velen het dus willens en wetens toch doen en er ook sympathie van hun medemens voor krijgen). Hoe dat in Jordanië precies zit, weet ik niet. Maar ik kan me moeilijk voorstellen dat een koning die met zo'n openlijk geëmancipeerde Palestijnse schoonheidskoningin samenwoont, zomaar actief gewonnen zou zijn voor dat soort van praktijken.

En kom, laten we eerlijk zijn: bij ons gebeuren er ook moorden op vrouwen. We legitimeren het weliswaar niet met de Koran in de hand, maar al dat huiselijk geweld in Nederland en andere westerse landen moet toch érgens vandaan komen?
userIcon
ahh, waarom geen happy end?
userIcon
haha, hoezo voor elkaar gemaakt?
userIcon
Jezus, zijn ze zo dom om te zien dat ze onafscheidelijk van elkaar zijn? :')
userIcon
Klinkt idd als 'Escape (the Pina Coladasong) van Rupert Holmes.

http://er.neoxer.com/lyrics/holmes.html
Sweet zo kwam ik toen mijn ex ook bijna tegen
50  van 50 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 25/05 Roemeen betrapt met aanhanger vol drank19
» 25/05 Moeder in Mexico rukt kind ogen uit46
» 25/05 Het is handdoekdag45
» 24/05 Chinees stel begroef vrouw levend na aanrijding11


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden