Driehonderd ontwijkers van file gepakt

Nederland • Geschreven door Johan (LWaS) op 04-02-2005 @ 12:34
print 
Donderdagmiddag heeft de politie Amsterdam-Amstelland ongeveer driehonderd automobilisten bekeurd die een file op de A1 probeerden te ontwijken. De overtreders gebruikten een sluiproute die in de spits is gesloten, aldus een woordvoerder van de politie vrijdag.

Het stukje sluiproute is de Diemerpolderweg, waar automobilisten tussen 16.00 en 18.00 uur geen gebruik van mogen maken. Van de driehonderd fileontwijkers werden er 75 direct aan de kant gezet voor een bekeuring. De overige overtreders krijgen de boete thuis in de bus.

Bron: NU.nl


Lees ook:

» 00:29 Sap veruit favoriet bij kiezers GroenLinks28
» 25/05 Aangifte krakers tegen politie over geweld19
» 25/05 Notoire zwartrijdster loopt tegen de lamp25
» 25/05 Zeker anderhalf miljoen euro schade door noodweer18


delen | eKudos nujij

16983 views / 85 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 85 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
userIcon
Kijk zo moet je die files aanpakken
userIcon
Ja, is nat. ook zeer slecht, de file ontwijken, wat een MISDRIJF!

Verplicht in de file staan jij!

Het gaat weer nergens over.

(door secundaire wegen te nemen ontwijk je de file en ontlast je ook de snelweg waardoor er minder kans op files is, zie Frankrijk, daar heb je de keus uit de snelweg (weliswaar met tol) of een goede B-weg)
userIcon
makkelijk geld innen, kutoverheid
dus als je ergens daar moet wezen tijdens de spits, krijg je al een boete
Wat is dit nou weer voor naaierij? De overheid wil juist het gebruik van secundaire wegen bevorderen om files korter te maken.

True, je mag daar niet rijden tussen 16:00 en 18:00, maar heft dat verbod dan gewoon op!
userIcon
als het in de spits gesloten is, hoe kunnen ze er dan over heen rijden
mogen ze bij nijmegen-lent voor de waalbrug ook wel eens doen, even door het dorp heen, om zo 50 meter verder de file weer in te gaan.
dit creeert juist files, aangezien de rest van het verkeer totaal neit meer door kan rijden,
als ze daarna ook nog eens voor de gein gaan bekeuren op: geen richting aanwijzer gebruiken, bumperkleven, rechts inhalen en ander aso gedrag denk ik dat de schatkist zo weer helemaal vol zit.
Wat een gezeur weer over de politie pffffffffffffffffff
Ben blij dat ze er iets aan doen, je zal verdorie maar aan die sluiproute wonen. Of elke dag langsfietsen om je kids naar school te brengen of op te halen.

Prima actie, mensen hebben doelbewust de wet overtreden, gewoon aanpakken en bekeuering geven. En de overtreders moeten niet janken dat ze keer gepakt worden.
Nog snel even geld innen voordat straks de plannen om secundaire wegen te gebruiken om files te verminderen worden uitgevoerd?
Waarom is die sluiproute er dan?
userIcon
Vraag me af of het ook wettelijk verboden is volgens mij is de wet van nederland zo prehhistorisch dat het hierin niet voorziet..protest indienen en niet betalen
Wat een eikels, mooi makkelijk geld verdienen... Maar houd je een dief aan, wordt de zaak geseponeerd!! (Ervaring ja )
Wat ik me afvraag is, waarom dat weg alleen tussen 16:00 en 18:00 dicht is ?? En waar het anders voor gebruikt wordt.
Heeft iemand een idee ??
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 12:37 schreef HPoi het volgende:
Ja, is nat. ook zeer slecht, de file ontwijken, wat een MISDRIJF!

Verplicht in de file staan jij!

Het gaat weer nergens over.

(door secundaire wegen te nemen ontwijk je de file en ontlast je ook de snelweg waardoor er minder kans op files is, zie Frankrijk, daar heb je de keus uit de snelweg (weliswaar met tol) of een goede B-weg)
Ik vind het een goede zaak. Ik heb bijna dagelijks bijna een half uur vertraging omdat ik in de rij moet staan voor een rotonde (op een provinciale weg) dat overbelast raakt door file ontwijkers. Al die gasten moeten de rotonde driekwart nemen waardoor het verkeer uit alle andere richtingen er niet aan te pas komt.
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 12:37 schreef HPoi het volgende:
Ja, is nat. ook zeer slecht, de file ontwijken, wat een MISDRIJF!

Verplicht in de file staan jij!

Het gaat weer nergens over.

(door secundaire wegen te nemen ontwijk je de file en ontlast je ook de snelweg waardoor er minder kans op files is, zie Frankrijk, daar heb je de keus uit de snelweg (weliswaar met tol) of een goede B-weg)
het ging er om dat er ergens reden waar ze niet mochten rijden.....
file ontwijken is secondaire in dit verhaal.
T'is natuurlijk ook wel een enorm misdrijf als je de file ontwijkt om nog steeds veel te laat thuis te komen door het ooverige verschrikkelijke wegennet na een dag hard werken.

Als je in Amsterdam niet aso rijd, dan sta je tot half 8 in de file, en ja daar heb ik ervaring mee.
Goed werk, donutetende autopesters! Kom nou eens gezellig voor de gein om 2 uur 's nachts bij mij in de straat patrouilleren... ohwnee, voor de boeven die dan rondlopen zijn jullie bang...

Als je geen sluipverkeer wil, zorg dan eens dat de wegen de capaciteit hebben voor al het verkeer. Dat scheelt het bedrijfsleven een miljard per jaar aan verloren uren en je hebt driekwart minder ongelukken.
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 12:44 schreef servie het volgende:
[..] Ik vind het een goede zaak. Ik heb bijna dagelijks bijna een half uur vertraging omdat ik in de rij moet staan voor een rotonde (op een provinciale weg) dat overbelast raakt door file ontwijkers. Al die gasten moeten de rotonde driekwart nemen waardoor het verkeer uit alle andere richtingen er niet aan te pas komt.
Iedereen betaalt voor al die wegen.
Dus zoek zelf ook maar een slimmere route, net als die (terecht, zij willen ook niet vrijwillig een half uur extra reistijd) fileontwijkers, of nog slimmer, DEEL (Das wel zo sociaal) de last en schrijf je gemeente aan ivm 1 of 2 stoplichten aldaar.
userIcon
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 12:44 schreef servie het volgende:

[..]

Ik vind het een goede zaak. Ik heb bijna dagelijks bijna een half uur vertraging omdat ik in de rij moet staan voor een rotonde (op een provinciale weg) dat overbelast raakt door file ontwijkers. Al die gasten moeten de rotonde driekwart nemen waardoor het verkeer uit alle andere richtingen er niet aan te pas komt.
Ja, door sluiproutes te nemen of iig andere routes raken ook andere wegen belast maar daar is nu helaas niets aan te doen daar Nederland druk bezig is een verkeersinfarct voor te bereiden. Maar stel dat men de B-wegen helemaal niet zou benutten om files te ontwijken, dan loopt alles vast, de files van tegenwoordig zijn ook niet normaal meer, het komt erop neer dat je na een uur file rijden misschien 3km verder bent, je moet toch wat verzoinnnen om vooruit te komen en dat jij dan ook wat vertraging oploopt, so be it. Het zou toch gek zijn dat jij rustig door kan tuffen en wij lekker op de snelweg vast mogen blijven staan terwijl het B-weggetje ernast gewoon leeg is en niet volledig benut wordt??!
Mooi zo dat stelletje aso's nou eindelijk eens wordt aangepakt. Die slluiproute nemen is gewoon voortkruipen . Er zijn wel meer van die locaties A1 afslag Twello/wilp richting deventer, langs de file over de uitvoegstrook die erg lang is naar beneden kruispunt over en de A1 weer op.

Voorkruiprn is asociaal
eeej joh! ga boeven vangen!
userIcon
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 12:51 schreef leensen het volgende:
Mooi zo dat stelletje aso's nou eindelijk eens wordt aangepakt. Die slluiproute nemen is gewoon voortkruipen . Er zijn wel meer van die locaties A1 afslag Twello/wilp richting deventer, langs de file over de uitvoegstrook die erg lang is naar beneden kruispunt over en de A1 weer op.

Voorkruiprn is asociaal
Ach daar gaan we weer, dit is geen voorkruipen het is slim als je een andere weg kiest als je die keuze hebt. Dat jij ervoor kiest om de snelweg te nemen moet je zelf weten. Het heeft niets met voorkruipen te maken, dat is het idd wel als je gebruikt maakt van een parkeerplaats of benzinestation of de vluchtstrook.

Bij wegversmallingen precies hetzelfde in Ned. gaan we al kilometers voor de versmalling alvast in de goede rijstrook staan waardoor de linkerrijstrook die pas over 3km eindigt helemaal leeg is, benut dit en voeg pas 2 meter van tevoren in dit werkt gewoon goed als elke auto 1 auto laat inritsen, zie Duitsland.

PS: de situatie waar jij over spreekt is idd a-sociaal, eraf en na 100 meter erop versta ik ook onder voorkruipen, maar een B-weg kiezen is wat anders
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 12:36 schreef webboarder het volgende:
Kijk zo moet je die files aanpakken
Hoe bedoel je dit?

Als je het bedoelt dat je dit echt een goede aanpak vind, dan moet je toch maar eens naar de docter!

Het is toch veel beter dat die weg ook wordt gebruikt! Zo maak je én de file korter, en die weg ligt er dan niet voor jan l*l!

Ze moeten juist zorgen dat automobilisten meer 'sluiproutes' gaan gebruiken voor de korte routes, zodat alleen de snelweg wordt gebruikt waar het voor bedoeld is, voor lange afstanden
userIcon
Doe eens fijn, neem de trein 8).
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 12:41 schreef Herman het volgende:
Wat een gezeur weer over de politie pffffffffffffffffff
Ben blij dat ze er iets aan doen, je zal verdorie maar aan die sluiproute wonen. Of elke dag langsfietsen om je kids naar school te brengen of op te halen.

Prima actie, mensen hebben doelbewust de wet overtreden, gewoon aanpakken en bekeuering geven. En de overtreders moeten niet janken dat ze keer gepakt worden.
De bewuste 'sluiproute' waar dit artikel over gaat, is een parallelweg vlak langs de A1. Er staan geen huizen of scholen. Het enige wat je er verder kan doen is naar de Maxis.

Om 6 uur staat er trouwens nog steeds een lange file op de A1, en dan mogen al die 'fileontwijkers' ineens wel over de 'sluiproute'. Dus om 17:59 veroorzaken al die 'fileontwijkers' nog wel zogenaamd overlast, en om 18:01 ineens niet meer ?
Absolute flauwekul, tijd om dat verbod op te heffen.
Flikkers de waute, dat ze maar beetje boefjes gaan pakke
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 12:51 schreef leensen het volgende:
Mooi zo dat stelletje aso's nou eindelijk eens wordt aangepakt. Die slluiproute nemen is gewoon voortkruipen . Er zijn wel meer van die locaties A1 afslag Twello/wilp richting deventer, langs de file over de uitvoegstrook die erg lang is naar beneden kruispunt over en de A1 weer op.

Voorkruiprn is asociaal
Dus als je in de supermarkt bij een kassa met een kortere rij gaat staan, kruip je eigenlijk voor?
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 13:12 schreef watchers het volgende:

[..]

Dus als je in de supermarkt bij een kassa met een kortere rij gaat staan, kruip je eigenlijk voor?
wet van murphy voor supermarkt rijen:

de andere rij gaat altijd sneller
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 13:12 schreef watchers het volgende:

[..]

Dus als je in de supermarkt bij een kassa met een kortere rij gaat staan, kruip je eigenlijk voor?
Eigenlijk wel. Dat geeft meteen aan dat er toch wat sociale mensen in Nederland zijn, want vaak zie je mensen aansluiten in de langste rij
userIcon
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 13:02 schreef nowomowa het volgende:

[..]

De bewuste 'sluiproute' waar dit artikel over gaat, is een parallelweg vlak langs de A1. Er staan geen huizen of scholen. Het enige wat je er verder kan doen is naar de Maxis.

Om 6 uur staat er trouwens nog steeds een lange file op de A1, en dan mogen al die 'fileontwijkers' ineens wel over de 'sluiproute'. Dus om 17:59 veroorzaken al die 'fileontwijkers' nog wel zogenaamd overlast, en om 18:01 ineens niet meer ?
Absolute flauwekul, tijd om dat verbod op te heffen.
Over deze sluiproute loopt ook een doorgaande route voor (brom-)fietsers tussen Amsterdam/Diemen en Muiden (en verder naar het Gooi en Almere). De weg (alleen het heel smalle gedeelte waar de weg over het A'dam-Rijnkanaal gaat) is destijds op genoemde tijden afgesloten omdat de fietsers steeds meer gevaar liepen. Na 6en is de hoeveelheid fietsers veel lager, evenals de druk van het overige verkeer. In dit geval heeft de afsluiting dus niets met overlast voor omwonenden, maar alles met verkeersveiligheid te maken.

Overigens is dit verbod er al een jaar of 20, schat ik zo, toen de A-1 nog over het oude traject liep. Iedereen die gebruik maakt van deze route (ook ik) weet dat de weg tot 6 uur dicht is, als je er eerder gepakt wordt moet je niet zeuren, het staat 2x duidelijk aangegeven. De eerste keer bij de afrit Diemen en tenslotte bij het oprijden van de brug thv de aansluiting met de A-9.
"Sluiproute". Altijd lachen als dat woord wordt gebruikt, want een sluiproute bestaat niet. De meeste mensen gebruiken het woord sluiproute om een weg aan te geven die een alternatief biedt voor de vaak veel drukkere andere weg.

Dus, een "sluiproute" is gewoon creatief gebruik van die weg. Wat heeft een weg voor nut als je er niet overheen mag rijden ?
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 13:15 schreef leensen het volgende:
wet van murphy voor supermarkt rijen:

de andere rij gaat altijd sneller
Of het de wet van Murphy is, weet ik niet, maar het schijnt inderdaad wel één of andere natuurwet te zijn
En terecht! Wordt tijd dat deze aso's goed aangepakt worden.

Veel mensen hier vergeten blijkbaar dat deze aso's van de snelweg afgaan en er later weer opkomen waardoor ze mede de file, die ze proberen te ontwijken, creeren.

Verderop gaan dezelfde mensen over de parkeerplaats om nog eens 20 meter erbij te pakken
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 13:18 schreef amvanwel het volgende:
Eigenlijk wel. Dat geeft meteen aan dat er toch wat sociale mensen in Nederland zijn, want vaak zie je mensen aansluiten in de langste rij
Dat zijn van die mensen die graag ergens bij willen horen
En dan zie je wel politie, tuurlijk. De bevolking afpersen.
Ik gebruik dagelijk een zogenoemde "sluiproute" en ik kan je vertellen. Het is de enige mogelijkheid om binnen 30 minuten tijd op m'n werk te komen, Tegenover minimaal 1 uur file rijden.
dus:
sluiproute
man pberends (Redactie Frontpage) 04-02-2005 @ 13:31 fotoboek no homepage
userIcon
Jezus wat kinderachtig van de politie. Hebben ze echt niets beters te doen
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 13:05 schreef Rickie-j het volgende:
Flikkers de waute, dat ze maar beetje boefjes gaan pakke
...raar persoon...
Trouwens:

Wanneer je bij Diemen van de A1 af gaat, dan staat er bij de bocht naar rechts waar je de Diemerpolderweg op gaat, inderdaad een bord met daarop de geslotenverklaring tussen 4 en 6. Daar gaat de politie echter nooit staan, want dan zie je ze al van verre, en laat je je natuurlijk niet bekeuren maar keer je gewoon om.

Nee, ze gaan veel verderop, vlak na een hele grote wijde bocht naar rechts zodat je ze niet kan zien staan, bij de bushalte vlak voor de brug over het kanaal staan, waar nog een keer zo'n bord met die geslotenverklaring staat. Daar geven ze je een prent, en laten ze je als extra pesterijtje rechtsomkeert maken, zodat je alsnog in de file kan gaan staan.

(TIP: als je van plan bent om de Diemerpolderweg op te gaan tussen 4 en 6, let dan op de hoeveelheid tegemoetkomend verkeer ! Is dit veel hoger dan normaal, dan betreft het allemaal door de politie teruggestuurde mensen, en moet je de 'sluiproute' dus niet nemen).

MAAR: wanneer je vanaf de andere kant, dus komende vanuit Muiden de Diemerpolderweg afrijdt, dan kom je nooit een bord met een geslotenverklaring tegen, en ben je dus ook niet strafbaar als je daar rijdt. Maar wanneer je keert (bv. op de parkeerplaats/hondenuitlaatplaats langs het 'verboden' gedeelte) en dan terugrijdt, dan ben je ineens strafbaar bezig, terwijl je geen bord gezien kan hebben dat je daarop wijst !
Dus, wanneer de politie je een prent wil geven, zou je dan gewoon niet kunnen beweren dat je vanaf de andere kant (Muiden) de Diemerpolderweg bent opgereden, op die parkeerplaats een tijdje hebt geparkeerd, en toen weer terug wou rijden ? Het is een aannemelijk verhaal, de politie zou dan moeten bewijzen dat het niet zo gegaan is. En wanneer ze zeggen dat ze je de eerste keer niet voorbij hebben zien rijden, dan komt dat natuurlijk omdat toen je naar die parkeerplaats reed, ze nog niet stonden te posten.
Het overgrote deel van de mensen die hier reageert zullen wel de zelfde mensen zijn die dit soort dingen doen.
Het is vervelend dat je in de file staat, akkoord, maar met dit gedrag veroorzaken weggebruikers alleen maar meer overlast. Het gaat niet om 1 of 2 auto's die via de (in dit geval) parallelweg rijden, maar het gaat om de hoeveelheid en de manier waarop deze mensen dat doen. Mensen die niet het geduld hebben om in de file te staan zijn mensen met haast of mensen die zichzelf slecht in de hand hebben. Zij gaan dus lopen jagen, op zoek naar een gaatje (diezelfde types die in een file 5 keer van rijstrook wisselen ), en dus duiken de snelweg af, en dan zo snel mogelijk naar de volgende toerit. Die mensen hebben vaak geen idee hoe zich in een dergelijke situatie gedragen; hard rijden, voorschieten op de rotonde, voorrang afdwingen etc... Hetzelfde maak je mee bij wegwerkzaamheden; de (doorgaande) route is afgesloten, maar toch moeten de (voornamelijk) heren vertegenwoordigers toch proberen er door te rijden, desnoods kwaad worden als het toch niet lukt. Datzelfde doen die gebruikers van sluiproutes. En daarom moeten ze zich gewoon gedragen als de rest. En schrijf maar lekker boetes uit.
userIcon
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 12:56 schreef HPoi het volgende:

Bij wegversmallingen precies hetzelfde in Ned. gaan we al kilometers voor de versmalling alvast in de goede rijstrook staan waardoor de linkerrijstrook die pas over 3km eindigt helemaal leeg is,
Rij jij wel auto??
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 13:23 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Over deze sluiproute loopt ook een doorgaande route voor (brom-)fietsers tussen Amsterdam/Diemen en Muiden (en verder naar het Gooi en Almere). De weg (alleen het heel smalle gedeelte waar de weg over het A'dam-Rijnkanaal gaat) is destijds op genoemde tijden afgesloten omdat de fietsers steeds meer gevaar liepen. Na 6en is de hoeveelheid fietsers veel lager, evenals de druk van het overige verkeer. In dit geval heeft de afsluiting dus niets met overlast voor omwonenden, maar alles met verkeersveiligheid te maken.

Overigens is dit verbod er al een jaar of 20, schat ik zo, toen de A-1 nog over het oude traject liep. Iedereen die gebruik maakt van deze route (ook ik) weet dat de weg tot 6 uur dicht is, als je er eerder gepakt wordt moet je niet zeuren, het staat 2x duidelijk aangegeven. De eerste keer bij de afrit Diemen en tenslotte bij het oprijden van de brug thv de aansluiting met de A-9.
Ik rij deze route ook dagelijks, meestal na 6en maar soms ook tussen 4 en 6, en ik kan je vertellen dat de hoeveelheid fietsers gewoon hetzelfde is. De druk van het overige verkeer is ook hetzelfde, want iedereen neemt gewoon de gok dat de politie er meestal toch niet staat. Af en toe houden ze even een 'actie', en dan ben je inderdaad de lul. Voor mij is dat gewoon "the cost of living", ik zal er geen keer minder om over de Diemerpolderweg rijden.
En over de verkeersveiligheid: als men echt begaan was met de verkeersveiligheid , dan had men in die 20 jaar wel wat andere acties kunnen ondernemen op die route ipv alleen die 2 lullige bordjes die iedereen negeert.
Uuh... okeej

Waarom gooien ze dat niet gewoon open om die file eerder weg te hebben ?
Of is dat geen goede prioriteit voor die blauwe bosaapjes ?
userIcon
het land wordt naar de tering geholpen door de regelnichten
achterbaks zooitje
niemand wordt meer het licht in de ogen gegund
userIcon
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 13:37 schreef nowomowa het volgende:
Trouwens:

Wanneer je bij Diemen van de A1 af gaat, dan staat er bij de bocht naar rechts waar je de Diemerpolderweg op gaat, inderdaad een bord met daarop de geslotenverklaring tussen 4 en 6. Daar gaat de politie echter nooit staan, want dan zie je ze al van verre, en laat je je natuurlijk niet bekeuren maar keer je gewoon om.

Nee, ze gaan veel verderop, vlak na een hele grote wijde bocht naar rechts zodat je ze niet kan zien staan, bij de bushalte vlak voor de brug over het kanaal staan, waar nog een keer zo'n bord met die geslotenverklaring staat. Daar geven ze je een prent, en laten ze je als extra pesterijtje rechtsomkeert maken, zodat je alsnog in de file kan gaan staan.
Klopt. Pas vanaf de bushalte is namelijk het inrij-verbod van kracht. Eerder mogen ze je niet eens bekeuren voor deze overtreding.
quote:
(TIP: als je van plan bent om de Diemerpolderweg op te gaan tussen 4 en 6, let dan op de hoeveelheid tegemoetkomend verkeer ! Is dit veel hoger dan normaal, dan betreft het allemaal door de politie teruggestuurde mensen, en moet je de 'sluiproute' dus niet nemen).

idd, ik had goed opgelet, dus pakte ik gewoon de snelweg, die overigens vrij behoorlijk doorreed omdat bij Muiden de oprit maar half zo druk was, en dus geen verkeer op de A-1 blokkeerde
quote:
MAAR: wanneer je vanaf de andere kant, dus komende vanuit Muiden de Diemerpolderweg afrijdt, dan kom je nooit een bord met een geslotenverklaring tegen, en ben je dus ook niet strafbaar als je daar rijdt.
Volgende keer moet ik toch even kijken dan. Ik weet niet beter dan dat de weg aan beide zijden gesloten is.
quote:
Maar wanneer je keert (bv. op de parkeerplaats/hondenuitlaatplaats langs het 'verboden' gedeelte) en dan terugrijdt, dan ben je ineens strafbaar bezig, terwijl je geen bord gezien kan hebben dat je daarop wijst !
Dus, wanneer de politie je een prent wil geven, zou je dan gewoon niet kunnen beweren dat je vanaf de andere kant (Muiden) de Diemerpolderweg bent opgereden, op die parkeerplaats een tijdje hebt geparkeerd, en toen weer terug wou rijden ? Het is een aannemelijk verhaal, de politie zou dan moeten bewijzen dat het niet zo gegaan is. En wanneer ze zeggen dat ze je de eerste keer niet voorbij hebben zien rijden, dan komt dat natuurlijk omdat toen je naar die parkeerplaats reed, ze nog niet stonden te posten.
Als je gelijk hebt zou dat een heel leuke zijn. Bij de eerstvolgende gelegenheid even kijken of je borden verhaal klopt, en dan eens het CJB pesten. Je weet dat je nooit met de agent in discussie moet he? Altijd je kruit droog houden voor het OM.
Waarom gooit men in de avondspits deze weg dicht? Wat is daar nou het nut van? Ik kan alleen bedenken dat het om automobilistje pesten gaat, maar misschien weet iemand wat de officiële reden is?
userIcon
quote:
Op vrijdag 4 februari 2005 13:48 schreef nowomowa het volgende:

[..]

Ik rij deze route ook dagelijks, meestal na 6en maar soms ook tussen 4 en 6, en ik kan je vertellen dat de hoeveelheid fietsers gewoon hetzelfde is. De druk van het overige verkeer is ook hetzelfde, want iedereen neemt gewoon de gok dat de politie er meestal toch niet staat. Af en toe houden ze even een 'actie', en dan ben je inderdaad de lul. Voor mij is dat gewoon "the cost of living", ik zal er geen keer minder om over de Diemerpolderweg rijden.
En over de verkeersveiligheid: als men echt begaan was met de verkeersveiligheid , dan had men in die 20 jaar wel wat andere acties kunnen ondernemen op die route ipv alleen die 2 lullige bordjes die iedereen negeert.
De druk van fietsers is niet het hele jaar hoog, maar in het voorjaar en zomer wel. En als dat bord er niet had gestaan was het er nog drukker geweest, dus het helpt wel. 20 jaar geleden, toen die borden er niet stonden, stond er op de A-1 een file en ook nog één op de parallelweg. Dat laatste is er niet meer bij.
50  van 85 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 00:29 Sap veruit favoriet bij kiezers GroenLinks28
» 25/05 Aangifte krakers tegen politie over geweld19
» 25/05 Notoire zwartrijdster loopt tegen de lamp25
» 25/05 Zeker anderhalf miljoen euro schade door noodweer18


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden