Nederlandse vlag moet van schooltas

Nederland • Geschreven door Rob (R@b) op 29-01-2005 @ 14:25
print 
Pitbulleke had ons via de nieuws-submit te melden:

Een leerling van het Cals College in IJsselstein moet met onmiddellijke ingang een Nederlandse vlag van zijn schooltas verwijderen. Volgens waarnemend directeur Rob Bijeman moet het vlaggetje beschouwd worden als 'provocerend gedrag' ten opzichte van leerlingen van vooral Marokkaanse afkomst.

De vader van de 16-jarige Patrick Balk, de leerling die de vlag moet verwijderen, zegt dat Marokkanen druk hebben uitgeoefend op de directie om het vlaggetje te verwijderen. ''Mijn zoon is geregeld doelwit van bedreigingen door Marokkanen. Ze vallen over zijn kleding. Hij wil graag in het leger en heeft daarom vaak legerkleren aan. Ook zijn tas doet militair aan. Maar Patrick is absoluut niet vechtlustig. Niettemin vinden ze dat hij hen uitdaagt, ook met zo'n vlaggetje. Het is te gek voor woorden''

Volgens directeur Bijman is er geen pressie op hem uitgeoefend om het vlaggetje te laten verbieden. Verder zegt hij dat zijn school geen platform is voor provocerend gedrag. Patrick moet maandag laten weten of hij de Nederlandse driekleur van de tas haalt. De leerling in kwestie voelt daar weinig voor.


''Provocerend''



Lees ook:

» 00:29 Sap veruit favoriet bij kiezers GroenLinks28
» 25/05 Aangifte krakers tegen politie over geweld19
» 25/05 Notoire zwartrijdster loopt tegen de lamp25
» 25/05 Zeker anderhalf miljoen euro schade door noodweer18


delen | eKudos nujij

40128 views / 535 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 535 reacties op deze pagina. Pagina  1 ... 7 8 9 10 11
userIcon
-= verkeerde quote =-
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 19:25 schreef licht97 het volgende:

[..]

Dit lukt mij dus niet, mijn plaatje is een jpg extensie en dat mag niet van de server, help...
Maar er dan een gif van simpele
userIcon
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 19:33 schreef www.velpzuid.com het volgende:

[..]

Maar er dan een gif van simpele
ben jij nou ook "klojooh" of niet?
(dat vraag ik me weleens af"
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 19:34 schreef Wieisdiegast het volgende:

[..]

ben jij nou ook "klojooh" of niet?
(dat vraag ik me weleens af"
Ja klopt, voor als ik teveel -punten heb
Denken jullie nou ook niet dat dit opgepikt gaat worden door de media.
Het kan gewoon niet missen,want dit is zo actueel als de pest.
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 19:36 schreef Bibelot het volgende:
Denken jullie nou ook niet dat dit opgepikt gaat worden door de media.
Het kan gewoon niet missen,want dit is zo actueel als de pest.
Dan moet er eerst een dode vallen denk ik.
userIcon
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 19:09 schreef www.velpzuid.com het volgende:

[..]

Het is maar hoe je wilt dat het zit. En lul aub niet zo slap want het hele lonsdale gebeuren is iets van de laatste tijd en echt van voor de tijd waar jij het over hebt.
Leuk zeg die vlag.
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 14:28 schreef Mephisteus het volgende:
Achterlijk, tis toch nederland waar we in wonen of ben ik gek?
nu nog wel, maar nederland is aan het allochtoniseren (prachtig woordje:P). nog even en met koninginnedag gaan we het marokkaanse volkslied zingen...
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 18:58 schreef WPA het volgende:

[..]

Duh... lang voor de Sugar Hill Gang met Rappo-clappo en Rappers Delight kwam, droegen skinheads in Europa al Lonsdale, Fred Perry, Harrington, Dr Martens, enz enz
in de grote steden zie ik anders genoeg van alle soorten buitenlanders lopen met lonsdale kleding, dus.

ik vind die nsdap lonsdale gevalletjes ook triest, uiteraard.

ik zie liever dat ze normaal doen en gewoon met een Nederlands shirt lopen of iets in die richting, nasie gedoe vind ik ook verwerpelijk.
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 19:36 schreef Bibelot het volgende:
Denken jullie nou ook niet dat dit opgepikt gaat worden door de media.
Het kan gewoon niet missen,want dit is zo actueel als de pest.
Ja ik denk zeker dat de school ook nog zal reageren. misschien wel een soort van bericht op hun website met uitleg, en die directeur zou vast nog wel gebeld woorden door een paar journalisten.
userIcon
Daar heb je wel kans op. Ik heb echter geen idee of de buitenwereld dit wil wil zien/lezen/horen. Over het algemeen (niet iedereen dus) heeft men de neiging te denken: da's ver van m'n nest. Alleen de werkelijkheid komt alsmaar dichterbij, helaas.

Op zich zou het goed zijn dat dit ook verder naar buiten wordt gebracht voordat dit soort ongein met onze Nederlandse vlag normaal wordt gevonden... Niet te hopen!
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 19:00 schreef FSF-Moses het volgende:
Ik wil niet veel zeggen maar GroteKahn, Meki en henkdevries zijn wel erg tam vandaag. Of ben ik nu de goden aan het verzoeken

@Zero2Nine en anderen die nog nadenken: Doe mee
Het is Zaterdag avond, die zitten in Amsterdam samen met hun extreem linkse kraak vriendjes aan de dope
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 19:21 schreef WPA het volgende:

[..]

Ik heb ook niks tegen vlaggetjes. Je moet er alleen niet meer waarde aanhechten dan het waard is. Ik vind de NL vlag gewoon lelijk, vanuit een esthetisch oogpunt gezien. Ik vind zowieso alleen de union jack nog een beetje orgineel. Maar de NL, BE, DU, FR enz enz vlaggen zijn gewoon 3 panelen van een kleur, en supersaai.

En waar staat het voor? Voor Nederland? Moet ik daar trots op zijn? Ik ben trots op Amsterdam (in gerede mate). Als ik vanaf de A2 de stad binnenkom rijden, dan ervaar ik dat als 'thuis komen'. Met de rest van NL heb ik helemaal niks. Ik merk dan ook weinig als ik met mijn band ergens speel, en ik steek de grens over bij Belgie of Duitsland. Ik heb niks tegen ze, maar ook niks voor ze. Je komt overal leuke mensen en eikels tegen, ongeacht waar je bent. Maar als ze onder een andere vlag leven, zouden ze anders zijn? Dacht het niet.

Wat me wel opvalt is, als we het hier dan over nationale trots hebben, hoe slecht de kennis van de nederlandse taal hier is, en dan valt het des te meer op als je een NL vlag als avatar ziet, met daarnaast een taalgebruik die de gemiddelde allochtoon nog beter doet...
Jij bent wie je bent. Misschien is saamhorigheidsgevoel niet aan je besteed. Wellicht zegt de geschiedenis van een land je niets. Door dat je onderdeel van dat volk bent is het jouw geschiedenis. Hetgeen jouw, mijn, onze voorvaderen hebben gepresteerd als Nederlander is onze geschiedenis.
Zo'n vlag heeft een bepaalde gevoelswaarde, het staat voor een land, onderdeel van het bindmiddel wat ons bij een houdt!

Hoe die vlaggen ontstaan zijn zal te maken hebben met de middeleeuwen en eerder. Zal zitten in de richting van familiewapens en vlaggen die lokale notabelen en edelen destijds hadden.

Een vlag zegt verder niets over hoe mensen zijn... die zijn overal anders... en hetzelfde... hoe je het bekijkt!

Jammer dat je niets verder voelt dan het nest (A'dam) waar je woont! Maar goed dat zijn jouw gevoelens! Er zijn ook velen die er meer bij voelen. Wederzijds accepteren hoe een andere voelt / denkt is een begin!
Ik heb een nederlandse vlag op me jas, als iemand dat provocerend vind mag ie t me gerust vertelle
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 19:38 schreef Camille_Noire het volgende:
ik zie liever dat ze normaal doen en gewoon met een Nederlands shirt lopen of iets in die richting, nasie gedoe vind ik ook verwerpelijk.
bami gedoe vind ik ook verwerpelijk
nee maar ik ben 't wel met je eens, nazisme is fout maar nationalisme daar is niks mis mee, over gezond nationalisme heb ik het dan he.
userIcon
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 19:36 schreef Bibelot het volgende:
Denken jullie nou ook niet dat dit opgepikt gaat worden door de media.
Het kan gewoon niet missen,want dit is zo actueel als de pest.
Ik hoop het niet, anders gaat ook de politiek zich er weer mee bemoeien en vergeten ze in het kabinet weer waar de echte problemen liggen, economie bv, en gaan ze zich weer allemaal storten op onderwerpen als allochtonen, inburgeren, "Onze" normen en waarden enz. enz.

Maar ik vrees dat je gelijk krijgt, deze onderwerpen zijn populair tegenwoordig.
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 14:28 schreef R@b het volgende:
Zou klompen dragen en Nederlands spreken ook onder provocerend gedrag vallen
Ja laten we met zn allen arabisch leren
userIcon
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 19:40 schreef Camille_Noire het volgende:

[..]

Het is Zaterdag avond, die zitten in Amsterdam samen met hun extreem linkse kraak vriendjes aan de dope


[/Mening]
sjonge jonge een beetje toegeven...
We doen al zoveel voor de buitenlanders... en dan word je in mekaar gestamt met je eigen vlag...
Echt datsoort mensen moeten het land uit... ze wonen in NL gespecteer maar alles erop en eraan wat NL is zegmaar, zoniet land uit jammer dan voor hun...
Respect or leave....
userIcon
Wat een onzin, zeg, het moet niet gekker worden. We leven hier toch in Nederland, ik zou bijna geneigd zijn op al mijn jassen en tassen de Nederlandse driekleur te gaan naaien.
Het positief discrimineren slaat geheel door.
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 19:21 schreef WPA het volgende:

[..]

Ik heb ook niks tegen vlaggetjes. Je moet er alleen niet meer waarde aanhechten dan het waard is. Ik vind de NL vlag gewoon lelijk, vanuit een esthetisch oogpunt gezien. Ik vind zowieso alleen de union jack nog een beetje orgineel. Maar de NL, BE, DU, FR enz enz vlaggen zijn gewoon 3 panelen van een kleur, en supersaai.

En waar staat het voor? Voor Nederland? Moet ik daar trots op zijn? Ik ben trots op Amsterdam (in gerede mate). Als ik vanaf de A2 de stad binnenkom rijden, dan ervaar ik dat als 'thuis komen'. Met de rest van NL heb ik helemaal niks. Ik merk dan ook weinig als ik met mijn band ergens speel, en ik steek de grens over bij Belgie of Duitsland. Ik heb niks tegen ze, maar ook niks voor ze. Je komt overal leuke mensen en eikels tegen, ongeacht waar je bent. Maar als ze onder een andere vlag leven, zouden ze anders zijn? Dacht het niet.

Wat me wel opvalt is, als we het hier dan over nationale trots hebben, hoe slecht de kennis van de nederlandse taal hier is, en dan valt het des te meer op als je een NL vlag als avatar ziet, met daarnaast een taalgebruik die de gemiddelde allochtoon nog beter doet...
De Nederlandse vlag mag je dan lelijk vinden, als je nog maar weet hoe die is ontstaan, en waarom. Het oranje blanje bleu is ooit vervangen door de hardere kleuren omdat die beter zichtbaar waren op zee vanaf grote afstand. Zonder te willen dwepen met eeuwen die lang achter ons willen, stel ik toch dat de Nederlandse vlag vroeger en nu nog steeds ergens voor staat.

Misschien zegt het meer over jou of de samenleving dat de vlag je niets doet. In andere landen is de nationale vlag een symbool voor hun land en daar zijn zij, en ik trots op. Nog steeds is Nederland uniek in de wereld en ben ik er trost op Nederlander te zijn. Dat niet iedereen hier even goed kan spellen, zegt nog niets over hun liefde voor ons land.
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 19:42 schreef Zjakkie het volgende:

[..]

Ja laten we met zn allen arabisch leren
Ken je dat ondertussen nog niet dan.
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 19:05 schreef Mr.DWARS het volgende:
tzal wel geen lieverdje zijn....
die marokkanen? nee denk het ook niet

ik hoop dat bont ooit verboden word, moeten al die marokkanen hun leren jasies met bonte kragen inleveren hehehe
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 19:36 schreef Bibelot het volgende:
Denken jullie nou ook niet dat dit opgepikt gaat worden door de media.
Het kan gewoon niet missen,want dit is zo actueel als de pest.
Nee dit pikt de links-liberale media niet op...

Als je om 18u het journaal hebt gekeken zag je ook een zielige afghaanse familie die geen verblijfsvergunning had en dus terug moet. Door het beleid van Verdonk. ( overigens)
Bovendien laten ze daar NET voor een lang fragment zien waarin Wouter Bos Verdonk afkraakt...

Als autochtone Nederlanders in het gedrang komen moet je niet op de grote media rekenen. M.u.v. Telegraaf, alleen die brengen het weer schreeuwerig. Maar ze zijn ongeveer de enigen die zulk nieuws durven brengen!
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 19:21 schreef WPA het volgende:

[..]

Ik heb ook niks tegen vlaggetjes. Je moet er alleen niet meer waarde aanhechten dan het waard is. Ik vind de NL vlag gewoon lelijk, vanuit een esthetisch oogpunt gezien. Ik vind zowieso alleen de union jack nog een beetje orgineel. Maar de NL, BE, DU, FR enz enz vlaggen zijn gewoon 3 panelen van een kleur, en supersaai.
smaken verschillen, van mij mag ook wel de Nederlandse leeuw erop komen.
quote:
En waar staat het voor? Voor Nederland? Moet ik daar trots op zijn? Ik ben trots op Amsterdam (in gerede mate). Als ik vanaf de A2 de stad binnenkom rijden, dan ervaar ik dat als 'thuis komen'. Met de rest van NL heb ik helemaal niks. Ik merk dan ook weinig als ik met mijn band ergens speel, en ik steek de grens over bij Belgie of Duitsland. Ik heb niks tegen ze, maar ook niks voor ze. Je komt overal leuke mensen en eikels tegen, ongeacht waar je bent. Maar als ze onder een andere vlag leven, zouden ze anders zijn? Dacht het niet.
grappig, ik vind Amsterdam juist weer een van de meest walgelijkste plekken van Nederland, vroeger was het mooi ja, voordat de jaren 60 devolutie er een grote kapitalistische criminele vervuilde bagger stad van maakte waar de Amerikanisering en multi flop hoogtij viert
quote:
Wat me wel opvalt is, als we het hier dan over nationale trots hebben, hoe slecht de kennis van de nederlandse taal hier is, en dan valt het des te meer op als je een NL vlag als avatar ziet, met daarnaast een taalgebruik die de gemiddelde allochtoon nog beter doet...
Japanners en Chinezen kunnen accentloos Nederlands spreken.

marokkanen en turken die zelfs hier geboren zijn kunnen vaak nauwelijks Nederlands, en als ze het doen is het met een zwaar lelijk accent.
Een Marokkaanse vlag mag natuurlijk wel. Bovendien zijn alle blanke Nederlanders varkens en moeten ze allen op de brandstapel gelegd worden. Levend. Dit racistisch? Welnee, Marokkanen mogen toch in hun eigen landje hier temidden van België en Duitsland weten wat ze met de mensen doen?

[/sarcasme]
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 19:28 schreef Aka-Zigor het volgende:
Ik heb geprobeerd om de e-mail zo netjes mogelijk te houden, dit is hem geworden, aan Balkenende zelf
[..]

ik denk maar zo, niet geschoten is altijd mis.

mooi
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 19:41 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

bami gedoe vind ik ook verwerpelijk
nee maar ik ben 't wel met je eens, nazisme is fout maar nationalisme daar is niks mis mee, over gezond nationalisme heb ik het dan he.
mee eens, als links vind dat nationalisme verboden moet zijn moeten ze ook kijken naar het nationalisme van andere mensen, dat doen ze vaak niet.

voor de mensen die het weer eens niet weten, of willen weten

Nationalisme betekend dat je van je Vaderland houd en van je volk

wat nou zo hypocriet is, links doet er alles aan dat Nederlanders niet nationalistisch mogen zijn maar sporen wel buitenlanders aan tot nationalisme van hun afkomst!!

hoe hypocriet kan men zijn!
userIcon
Ik nam altijd aan dat de Nederlandse vlag voor onze Nationaliteit stond. Een herkennings punt voor degenen die in den vreemde waren/zijn.
Wat er echter nu gebeurt is dat mensen die in principe een voorbeeldfunctie bekleden/hebben onze nationale trots bekijken alsof het kanker is!

Het is toch godsschreinend dat het zo moet. Moet je nagaan: Een directeur van een Nederlandse school die denkt te kunnen verbieden wat ons onderscheidt van de landen om ons heen.

Nog verwerpelijker is het dat hij dit doet na 'druk' van marokkaanse-nederlanders (Hoofletters gebruiken is voor dit soort gajes nog te goed!) omdat zij dit provocerend vinden. Wat moeten al die andere schoolgaande kinderen die NIET van marokkaanse afkomst zijn dan wel niet denken? Met dit verhaal komen de kinderen thuis en vertellen dit aan hun ouders. Wat moeten die ouders dan wel niet gaan denken van die directeur of van die school?

Stel je voor dat de ouders dit niet pikken....

Het is gewoon niet te geloven hoe veel verkeerde invloed een klein percentage van de leerlingen van een behoorlijk grote school op een directeur kan hebben....


Vervang directeur door regering en school door nederland en er veranderd niets. Ja voor ons een heleboel maar of zij daar van wakker liggen.... denkutnie
Zolang die "hele kleine groep" maar gelukkig is en ook al moet dat ten koste gaan van de rest... wat kan ons dat schelen, als ze de belasting en al die andere heffingen maar ophoesten!

Ik kan er niet meer bij.... jullie?
Wanner dringt het nou eens door bij iedereen, dit land is door en door verrot, nog een aantal jaren en je durft niet meer als ned, op straat te vertonen, shadors, velletje,s van de penis, rammadan, geen krop boterham met oude kaas, en zeker geen boeren achterham, en s,avonds olijven met schaapie, en geen gebakken speklap.
m
Maar we blijven geloven in een eenheid met (moslims)
Dat gebeurde ook met de joodse mensen, met hun koffers op het station , richting de gaskamers, waarna ze werden gebruikt(de stoffelijke resten) voor goud(tanden) haar(laarzen voor het oosfront) en medische proeven
userIcon
LOL dit zouden ze in Amerika eens moeten proberen, iemand verbieden met een Stars & Stripes rond te lopen, er zou een burgeroorlog uitbreken.

Maar ja ... Nederland
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 19:53 schreef Camille_Noire het volgende:
[..]

grappig, ik vind Amsterdam juist weer een van de meest walgelijkste plekken van Nederland, vroeger was het mooi ja, voordat de jaren 60 devolutie er een grote kapitalistische criminele vervuilde bagger stad van maakte waar de Amerikanisering en multi flop hoogtij viert
[..]
Ook voor mij grappig.Ik ben in Amsterdam opgegroeitd en ik denk nog met weemoed af en toe terug naar die tijd dat ik s,morgens de enige was die over de Amsterdamse grachten liep op weg naar mijn werk.Dit was een hele bijzondere sfeer.Nu hoor ik marokkanen zeggen dat zij Amsterdammer zijn en dan moet ik altijd een beetje lachen.Ik begrijp het wel ,alleen heb ik het anders beleefd dan maar.
alle rascistische kaalkopjes bij ons op de middelbare school (toen ik daar nog zat) hadden altijd zo'n vlag. je kan wel doodleuk zeggen van je mag je eigen vlag toch wel
dragen; maar die jongetjes doen het wel met een doel die doen dat echt niet omdat ze dat mooi vinden geloof mij maar
Waar is de tijd (ik ben al iets ouder) dat je een buitenlander nakeek, was een bijzonderheid.
Nu worden wij als Nederlander minachtend nagekeken.
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 20:08 schreef PuNkOrAmA het volgende:
alle rascistische kaalkopjes bij ons op de middelbare school (toen ik daar nog zat) hadden altijd zo'n vlag. je kan wel doodleuk zeggen van je mag je eigen vlag toch wel
dragen; maar die jongetjes doen het wel met een doel die doen dat echt niet omdat ze dat mooi vinden geloof mij maar
NOU en???
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 19:44 schreef Sietze_Vliegen het volgende:

[..]

Ken je dat ondertussen nog niet dan.
Hehehe lol
Ik ben voor een nekschot van directeur Bijman. En dan wel met het kanon van een slagschip.

Debiele idioot, we leven gvd in nederland als jij een nederlandse vlag wil dragen is dat opeens provocerend? Dat het echt het meest onzinnige wat ik ooit heb gehoord. Alsof het iemmand ook maar een ruk uitmaakt of jij met een vlag van welk land dan ook op je tas loopt.
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 14:35 schreef Muizig het volgende:
Maar goed, ik zit niet op die school.. En dit artikel geeft veelste weinig informatie om de jongen of de school gelijk te kunnen geven
Ik vind het een grote schande!!!Hoeveel informatie heb je nodig om een dergelijk geval te beoordelen?? Het gaat hier om een Nederlander die zijn vaderlandsliefde toont, daar is toch helemaal niet mis mee? Dat die Marokanen klagen, daar zit wat mis. Die lui willen maar al te graag Nederlander zijn vanwege alle financiele voordelen, maar kunnen het niet hebben als iemand met een vlaggetje rondloopt?? Dit is echt te achterlijk voor woorden, we zijn hier straks gevangenen in ons eigen land
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 20:04 schreef Camille_Noire het volgende:
mee eens, als links vind dat nationalisme verboden moet zijn moeten ze ook kijken naar het nationalisme van andere mensen, dat doen ze vaak niet.
Je koppelt enkele negatieve eigenschappen van een politieke stroming aan alle linkse stromingen, dat is onterecht.
Het (salon)socialisme is gebaseerd op en propageert zelf-haat. Alles wat eigen is (Nederland, Nederlandse maatschappij, Nederlandse cultuur, blanke Nederlanders, etc.) is des duivels en de oorzaak van alle ellende. Het 'andere' is echter altijd vrij van alle blaam. Het uit zich vaak in anti-Nationalisme (en vaak zelfs haat voor Nederland), haat voor het Westen (vaak specifiek de VS en haar inwoners), etc. Het is deze visie, en niet 'links' in het algemeen dat de oorzaak is van de ophopende problemen mbt allochtonen en immigranten. Een degeneratie van dezelfde stromingen die vroeger gelijkwaardigheid en vaak ook vrijheid propageerden...
Wijs dus aub voortaan met het vingertje naar mensen die deze visie aanhangen en niet naar iedereen met een zogenaamde 'linkse' politieke visie... Danku...
userIcon
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 20:13 schreef Flipper01 het volgende:
Dit is echt te achterlijk voor woorden, we zijn hier straks gevangenen in ons eigen land
Dit zouden wel eens ware woorden kunnen zijn die in de nabije toekomst werkelijkheid zullen zijn als er niet iets anders gebeurd.....
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 20:08 schreef PuNkOrAmA het volgende:
alle rascistische kaalkopjes bij ons op de middelbare school (toen ik daar nog zat) hadden altijd zo'n vlag. je kan wel doodleuk zeggen van je mag je eigen vlag toch wel
dragen; maar die jongetjes doen het wel met een doel die doen dat echt niet omdat ze dat mooi vinden geloof mij maar
gelukkig hebben we het niet over kaalkoppies (net alsof alle kaalkoppies zijn zoals jij ze in een hokje stop) maar over een leerling op een school waarop een Nederlands vlaggetje op zijn tas staat.

ik zie anders ook weleens punkers lopen met een Nederlandse vlag op hun jas.
nederland bestaat niet meer
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 20:15 schreef GeitO_o het volgende:

[..]

Je koppelt enkele negatieve eigenschappen van een politieke stroming aan alle linkse stromingen, dat is onterecht.
Het (salon)socialisme is gebaseerd op en propageert zelf-haat. Alles wat eigen is (Nederland, Nederlandse maatschappij, Nederlandse cultuur, blanke Nederlanders, etc.) is des duivels en de oorzaak van alle ellende. Het 'andere' is echter altijd vrij van alle blaam. Het uit zich vaak in anti-Nationalisme (en vaak zelfs haat voor Nederland), haat voor het Westen (vaak specifiek de VS en haar inwoners), etc. Het is deze visie, en niet 'links' in het algemeen dat de oorzaak is van de ophopende problemen mbt allochtonen en immigranten. Een degeneratie van dezelfde stromingen die vroeger gelijkwaardigheid en vaak ook vrijheid propageerden...
Wijs dus aub voortaan met het vingertje naar mensen die deze visie aanhangen en niet naar iedereen met een zogenaamde 'linkse' politieke visie... Danku...
extreem links en salon socialisten dan
userIcon
Overigens, zouden die gasten zich ook geprovoceerd voelen door onze militairen? Als ik het me goed herinner hebben ze ee Nederlandse vlag op hun kledij en op de vervoersmiddelen waarin zij zich verplaatsen.
Ik denk dat ze met heleboel dingen dan een probleem hebben. Onze Nationale Driekleur is op tal van voorwepen te zien... of draaf ik nu iets te hard door en blijft het hierbij of zal het als maar erger worden?

[offtopic]
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 20:20 schreef GerbenW het volgende:
Dus als ik 's winters schaats met een Fryske vlag op m'n muts ben ik provocerend tegenover de rest van 't land? Riiight..
Hey nog meer Friezen hier
[/offtopic]
userIcon
Dus als ik 's winters schaats met een Fryske vlag op m'n muts ben ik provocerend tegenover de rest van 't land? Riiight..
en als je een hoofddoekje draagt met de Nederlandse driekleur erop ?
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 20:16 schreef Camille_Noire het volgende:

[..]

gelukkig hebben we het niet over kaalkoppies (net alsof alle kaalkoppies zijn zoals jij ze in een hokje stop) maar over een leerling op een school waarop een Nederlands vlaggetje op zijn tas staat.

ik zie anders ook weleens punkers lopen met een Nederlandse vlag op hun jas.
wat ik bedoel te zeggen is dat zo'n nedelrandse vlag in combinatie met andere "als racistische kledij bekend staande shit" net zoiets is als naar een homo feest gaan met een anti gay t-shirt. waarom zou je zo'n ding dragen? nationalisme bestaat imo alleen bij sport; wanneer beseft men eens dat er maar 1 ras is; cut the crap!

btw; dat ze die rascisten het land maar uit schoppen in plaats van die gezellige lieve bruine allochtoontjes

ja ik ben stoned ja
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 20:22 schreef PuNkOrAmA het volgende:

[..]

wat ik bedoel te zeggen is dat zo'n nedelrandse vlag in combinatie met andere "als racistische kledij bekend staande shit" net zoiets is als naar een homo feest gaan met een anti gay t-shirt. waarom zou je zo'n ding dragen? nationalisme bestaat imo alleen bij sport; wanneer beseft men eens dat er maar 1 ras is; cut the crap!

btw; dat ze die rascisten het land maar uit schoppen in plaats van die gezellige lieve bruine allochtoontjes

ja ik ben stoned ja
Ah
Dus je komt ervoor uit dat je een smerig stuk links tuig bent.
Je informatie over menselijke rassen is niet correct ook.
En je rookt negerdrugs, goed mee bezig, jou moesten ze vergassen
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 20:22 schreef PuNkOrAmA het volgende:

[..]

wat ik bedoel te zeggen is dat zo'n nedelrandse vlag in combinatie met andere "als racistische kledij bekend staande shit" net zoiets is als naar een homo feest gaan met een anti gay t-shirt. waarom zou je zo'n ding dragen? nationalisme bestaat imo alleen bij sport; wanneer beseft men eens dat er maar 1 ras is; cut the crap!
moet je eens tegen bepaalde buitenlanders zeggen, denk niet dat je er mooi vanaf komt.

trouwens, een verscheidenheid aan culturen is een waardevol bezit, ik wil ook dat alle landen nationalistisch zijn in hun eigen land, of wil je wat amerika wilt? totale amerikanisering? of wat de islam wilt en het christendom?
quote:
btw; dat ze die rascisten het land maar uit schoppen in plaats van die gezellige lieve bruine allochtoontjes

ja ik ben stoned ja
dus ook alle buitenlandse racisten ? zijn er anders genoeg van hier

stoned? zeker net gekocht van je buitenlandse dealer.
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 20:22 schreef PuNkOrAmA het volgende:

[..]

wat ik bedoel te zeggen is dat zo'n nedelrandse vlag in combinatie met andere "als racistische kledij bekend staande shit" net zoiets is als naar een homo feest gaan met een anti gay t-shirt. waarom zou je zo'n ding dragen? nationalisme bestaat imo alleen bij sport; wanneer beseft men eens dat er maar 1 ras is; cut the crap!

btw; dat ze die rascisten het land maar uit schoppen in plaats van die gezellige lieve bruine allochtoontjes

ja ik ben stoned ja
Net als de rest van de week zeker!
50  van 535 reacties op deze pagina. Pagina  1 ... 7 8 9 10 11


Lees ook:

» 00:29 Sap veruit favoriet bij kiezers GroenLinks28
» 25/05 Aangifte krakers tegen politie over geweld19
» 25/05 Notoire zwartrijdster loopt tegen de lamp25
» 25/05 Zeker anderhalf miljoen euro schade door noodweer18


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden