Britse moslims in actie tegen 'blote posters'

Internationaal • Geschreven door Bart (veekeend) op 23-01-2005 @ 13:23
print 
_4ever_, FSF-Moses, DrWolffenstein en pberends hadden ons via de nieuws-submit te melden:

Icoon Buitenlands nieuws Een groep Britse moslims is een actie begonnen om alle in hun ogen aanstootgevende reclames te verscheuren of te bekladden. Met name reclameboren waarop volgens hen te veel bloot te zien is en die gelegen zijn in buurten waar veel moslims wonen, moeten het ontgelden. De Britse krant The Times meldt dit in haar editie.

De groep islamitische activisten is actief onder de naam 'Moslims tegen adverteren' en geven via een website uitgebreide uitleg hoe posters het best kunnen worden aangepakt. Reclames van onder meer Levis, Sloggi, haarverf en zepen zijn inmiddels aangepakt.

Volgens de groep zijn veel van de advertenties, waarop vrouwen schaars gekleed zijn, beledigend voor de moslimgemeenschap. De methode waarmee ze te werk gaan is volgens de website veilig en binnen de regels van de Britse wet.



Lees ook:

» 02:27 Verdachte verdwijningszaak VS aangeklaagd4
» 25/05 Breivik prijst optreden politie op Utøya28
» 25/05 Japanse 'tsunamimotor' naar museum VS14
» 25/05 Dikke Britse tiener uit eigen huis bevrijd22


delen | eKudos nujij

15518 views / 156 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 156 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4
't lijkt Amerika wel, preutse kutjes
userIcon
Ik heb hier begrip voor, we moeten allen ons steentje bijdragen aan een betere multiculturele samenleving. Ik stel voor dat we vanaf nu alleen nog maar naakte geiten en schapen op billboards vereren.
gewoon aanpassen als je hier in engeland komt wonen. dat zou hetzelfde zijn als wij in een of ander moslim land de posters zo gaan bekladden dat we juist tieten zien
Hier in Nederland ook toen gingen chirstenen klagen

CU/SGP willen verbod blote billboards

userIcon
Ze wonen in een cultuur waar dat wel redelijk gewoon is, dan moeten ze zich daaraan aanpassen. Als wij in een islamitisch land wonen gaan we toch ook geen hoofddoekjes aftrekken. Domme lui....
userIcon
Pas je aan aan de westerse wereld, hou je aan de wet of tief anders op naar je eigen geitenneukersland !
quote:
Op zondag 23 januari 2005 13:26 schreef Meki het volgende:
Hier in Nederland ook toen gingen chirstenen klagen

CU/SGP willen verbod blote billboards
Klopt, het heeft ook in principe niks met moslims te maken, maar met te weinig normen en waarden.
userIcon
quote:
Op zondag 23 januari 2005 13:26 schreef Meki het volgende:
Hier in Nederland ook toen gingen chirstenen klagen

CU/SGP willen verbod blote billboards
Misschien kunnen datr soort moslims samenwerken met fundamentalistische christenen. Kunnen ze broeders worden tegen de verderfelijke ongelovigen met hun verfoeilijke normen en waarden.
userIcon
quote:
Volgens de groep zijn veel van de advertenties, waarop vrouwen schaars gekleed zijn, beledigend voor de moslimgemeenschap.
Beledigend? Was ik ff benieuwd naar, maar ik krijg een:
quote:
Sorry, this site is temporarily unavailable!
The web site you are trying to access has exceeded its allocated data transfer. Visit our help area for more information.

Access to this site will be restored within an hour. Please try again later.
http://www.geocities.com/(...)/div>
ff de Lycos screensaver modden
quote:
Op zondag 23 januari 2005 13:26 schreef NIels25 het volgende:
gewoon aanpassen als je hier in engeland komt wonen. dat zou hetzelfde zijn als wij in een of ander moslim land de posters zo gaan bekladden dat we juist tieten zien
:)
Ik vind sommige reclames ook weleens te ver gaan (ja, ik heb kinderen he, en die probeer je nog wat normen en waarden mee te geven, zodat ze later niet mee gaan doen aan bijvoorbeeld een groepsverkrachting)

Maar om nou spullen te gaan slopen en te bekladden, dat gaat mij te ver. Je kunt die reclames ook gebruiken in pedagogisch opzicht, door met je kids de discussie aan te gaan, ze bewust te maken, dat mensen (vrouwen) geen lustobjecten zijn, en dat het niet normaal is dat iedere vrouw 50 kilo weegt en supertieten heeft (om maar wat te noemen).
userIcon
quote:
Op zondag 23 januari 2005 13:28 schreef GroteKahn het volgende:

[..]

Klopt, het heeft ook in principe niks met moslims te maken, maar met te weinig normen en waarden.
Ach de onderdrukking van de vrouw in een zeker geloof heeft ook niks weg van normen en waarden.
quote:
Op zondag 23 januari 2005 13:26 schreef Meki het volgende:
Hier in Nederland ook toen gingen chirstenen klagen

CU/SGP willen verbod blote billboards
Als je bij iemand mag inwonen, heb je maar te pikken dat hij af en toe bloot richting de badkamer loopt. Als je dat niet bevalt, kijk je de andere kant op. Is dat niet voldoende, dan weet je waar het gat van de deur is.
De CU/SGP zijn een onderdeel van het gezin. Zij hebben het volste recht hun ongenoegen te spuwen. Gasten daarintegen hebben daar niets over te vertellen.
Jij begrijp?
userIcon
En iemand in een burka stoppen is beledigend voor de nederlandse gemeenschap. (denk ook wel de engelse)
userIcon
Hoe kan dat nou? Er kan toch nooit te veel bloot op een poster?
"Volgens de groep zijn veel van de advertenties, waarop vrouwen schaars gekleed zijn, beledigend voor de moslimgemeenschap"

NWat dacht je van " beledigend voor vrouwen?" (of ze nou moslim zijn of iets anders......)
userIcon
Right, pas je aan stelletje eikels. Shit man, had je maar niet in Engeland moeten gaan wonen.
quote:
Op zondag 23 januari 2005 13:33 schreef foton het volgende:
Hoe kan dat nou? Er kan toch nooit te veel bloot op een poster?
IDD, die leuke sloggi posters kunnen je humeur 's morgens toch een stuk beter maken.
Vrouwelijk schoon is iets moois, wat best getoond mag worden. Jammer dat vele moslims daar anders over denken.
Wat een wauzen johh.. neerschieten dat soort mensen. Ze wonen er, en gaan hun eigen regeltjes maken.... Denken ze wel niet???? EN iedereen maar die moslims gelijk geven... nah nah nah.. Alles wat ze doen mag, maar als een Nederlander een ding beklat, of een gewone brit in Engeland, word die gelijk opgepakt....... Waar gaat ut naartoe.
Geef deze moslims en hun christelijke vrienden een stuk grond in the middle of nowhere waar geen reclameborden staan.
userIcon
ze hebben alle recht om het land te verlaten, niemand houd ze tegen om naar Iran te emigreren, daar zien ze niet veel blote posters.

dat ze het niet mee eens zijn kan ik begrijpen maar waarom moeten ze als een stel achterlijken alles slopen ,verscheuren en bekladden.


Ik wil die uitgebreide uitleg van die posters wel eens lezen, maar nee de site doet het iet ... Jammer zeg...
quote:
Op zondag 23 januari 2005 13:36 schreef SnakeZzZz het volgende:
EN iedereen maar die moslims gelijk geven...
Tel de reacties maar eens hier, ik denk dat ik je in het ongelijk moet stellen. Ik ben overigens van mening dat ze best mogen zeggen wat ze ervan zeggen. Wij zvertellen hun toch ook at burqa's fout zijn?? Discussie is altijd, het enige jammere is dat vaak argumenten gebruikt worden als "Je past je maar aan". Dat geeft blijk van heel weinig begrip en flexibiliteit. Ik mag graag vrouwelijk schoon zien op billboards, maar als er teveel mensen zijn die daar problemen mee hebben kun je een klein stapje terug doen. Consensus heet dat. Waar het Nederlandse poldermodel zo beroemd mee geworden is. Zijn jullie nou Nederlanders???
userIcon
Hard optreden tegen die vandalen!

Wat zijn ze weer kortzichtig. Een paar gelovigen zijn het weer eens ergens niet mee eens en storen zich ergens aan, dus moet het weg.

Hoe zit het met mijn geluksgevoel??? Ik voel me diep gekwets
userIcon
Wat zijn sommige gelovigen toch preutse mensen zeg.....
userIcon
Wat een bullshit zeg..

Als het niet bevalt.. Tant Pis...

Ga dan maar weg ofzo, of kijk er niet naar.
quote:
Op zondag 23 januari 2005 13:43 schreef Luijs het volgende:

[..]

Tel de reacties maar eens hier, ik denk dat ik je in het ongelijk moet stellen. Ik ben overigens van mening dat ze best mogen zeggen wat ze ervan zeggen. Wij zvertellen hun toch ook at burqa's fout zijn?? Discussie is altijd, het enige jammere is dat vaak argumenten gebruikt worden als "Je past je maar aan". Dat geeft blijk van heel weinig begrip en flexibiliteit. Ik mag graag vrouwelijk schoon zien op billboards, maar als er teveel mensen zijn die daar problemen mee hebben kun je een klein stapje terug doen. Consensus heet dat. Waar het Nederlandse poldermodel zo beroemd mee geworden is. Zijn jullie nou Nederlanders???
Niets aan toe te voegen!
userIcon
quote:
Op zondag 23 januari 2005 13:35 schreef Lanoxious het volgende:
Vrouwelijk schoon is iets moois, wat best getoond mag worden. Jammer dat vele moslims daar anders over denken.
Omdat zij weten dat ze zichzelf bijzonder slecht in de hand hebben, moet iedere vierkante centimeter vrouw bedekt worden. Per slot van rekening is de vrouw het toch altijd zelf schuld als ze zich uitdagend kleedt ?
userIcon
KIJK DAN NIET!!!

Sinds wanneer mogen burgers het recht in eigen hand nemen? Je maakt met elkaar wetten die worden gecontroleerd door politite en justitie. Oppakken en opsluiten en veroordelen.
Ze kunnen tocg gewoon een offieciele klacht indienen? En als ze niet in het gelijk gesteld worden moeten ze of de poluitiek beinvloeden of een land zoeken waar iedereen nog onder een laag doeken over straat gaat.
quote:
Op zondag 23 januari 2005 13:32 schreef GizmoRulez het volgende:

[..]

Als je bij iemand mag inwonen, heb je maar te pikken dat hij af en toe bloot richting de badkamer loopt. Als je dat niet bevalt, kijk je de andere kant op. Is dat niet voldoende, dan weet je waar het gat van de deur is.
De CU/SGP zijn een onderdeel van het gezin. Zij hebben het volste recht hun ongenoegen te spuwen. Gasten daarintegen hebben daar niets over te vertellen.
Jij begrijp?
Ik begrijp het, maar:

1. je bent niet echt gastvrij.
2. Als je een gast op bezoek hebt, kijk je wel uit om in je nakie overal rond te lopen.

Neemt niet weg dat die moslims niet moeten zeuren, net als die christenen. Maar je vergelijking loopt een beetje mank.
Wahaha omg...

Preutse kebabi's !
Ik vind al die hoofddoekjes en moskeeen ook een regelrechte belediging voor alles waar nederland voor staat, ik vind het verloedering van onze culturele achtergrond.

en daarom ga ik dus moskeeen platbranden en hoofddoekjes aftrekken
quote:
De groep islamitische activisten is actief onder de naam 'Moslims tegen adverteren'
Grappig, gebruiken ze als naam van de groep een Nederlandse naam ipv een Britse

Andermans eigendom mag je niet kapot maken, maar tegenwoordig gaat die regel voor niemand meer op. Maargoed, misschien moeten ze zich eens aanpassen aan de cultuur van het land (of op z'n minst respecteren), zou ik ook doen als ik naar een ander land verhuis.
userIcon
Hoewel ik sommige reclames ook te ver vind gaan vind ik ook niet dat moslims hun visie aan ons moeten opdringen, als het ze niet bevalt kunnen ze altijd nog terug gaan, ik dien gewoon een klacht in bij de reclame-code commissie.
userIcon
Jaaaaaaaaa! Laten we onze hele westerse cultuur aanpassen aan een stel immigranten... dat zouden ze immers ook voor ons doen als we daarheen verhuizen.

Damn... als 't niet bevalt, dan ga je toch terug naar je moederland?
quote:
Op zondag 23 januari 2005 13:26 schreef Disorder het volgende:
Ik heb hier begrip voor, we moeten allen ons steentje bijdragen aan een betere multiculturele samenleving. Ik stel voor dat we vanaf nu alleen nog maar naakte geiten en schapen op billboards vereren.
Doe maar niet, volgens Theo van Gogh werden ze daar helemaal hitsig van
quote:
Op zondag 23 januari 2005 13:32 schreef DeWaasheid het volgende:
En iemand in een burka stoppen is beledigend voor de nederlandse gemeenschap. (denk ook wel de engelse)
BINGO!

Daar is nou eens een opmerkingen die de algehele culturele oppositie van de 'westerse' kant tegenover die van de meeste moslims zet.
userIcon
quote:
Op zondag 23 januari 2005 13:43 schreef Luijs het volgende:

Tel de reacties maar eens hier, ik denk dat ik je in het ongelijk moet stellen. Ik ben overigens van mening dat ze best mogen zeggen wat ze ervan zeggen. Wij zvertellen hun toch ook at burqa's fout zijn?? Discussie is altijd, het enige jammere is dat vaak argumenten gebruikt worden als "Je past je maar aan". Dat geeft blijk van heel weinig begrip en flexibiliteit. Ik mag graag vrouwelijk schoon zien op billboards, maar als er teveel mensen zijn die daar problemen mee hebben kun je een klein stapje terug doen. Consensus heet dat. Waar het Nederlandse poldermodel zo beroemd mee geworden is. Zijn jullie nou Nederlanders???
1. zij zijn degene die hier komen wonen, dus zij passen zich aan
2. het gaat hier niet om overleg (zoals christelijke partijen doen) maar om het vernielen van reclameborden
Ik vraag me af hoe je een onderbroek van Sloggi anders zou moeten promoten dan met een schaars gekleed lichaam. Onder een Burka zie je er niet zoveel van.
quote:
Op zondag 23 januari 2005 14:06 schreef Flurry het volgende:
Jaaaaaaaaa! Laten we onze hele westerse cultuur aanpassen aan een stel immigranten... dat zouden ze immers ook voor ons doen als we daarheen verhuizen.

Damn... als 't niet bevalt, dan ga je toch terug naar je moederland?
Een paar reclameborden = hele westerse cultuur ?
Maarzij zijn toch te gast in engeland dan moeten zij zich toch aanpassen, of werk dat zo niet.
Dan kunnen ze net zo goed in hun eigen land blijven en niet hun mening opdringen aan de westerse wereld want die laatste druppel komt steeds dichterbij die de emmer doet overlopen.
userIcon
quote:
Op zondag 23 januari 2005 13:27 schreef xstatic1975 het volgende:
Pas je aan aan de westerse wereld, hou je aan de wet of tief anders op naar je eigen geitenneukersland !
Mee eens!
quote:
Op zondag 23 januari 2005 13:28 schreef GroteKahn het volgende:

[..]

Klopt, het heeft ook in principe niks met moslims te maken, maar met te weinig normen en waarden.
of teveel normen en waarden
quote:
Op zondag 23 januari 2005 14:14 schreef dewd het volgende:
Heeft iemand al een voorbeeld gevonden? Ik zou graag willen zien waarom het een belediging is voor moslims.
Conservatieve mensen reageren zenuwachtig op veel bloot. En af en toe loopt het ook de spuigaten uit moet ik zeggen.
quote:
Op zondag 23 januari 2005 14:12 schreef _Michael_Jackson_ het volgende:

[..]

Een paar reclameborden = hele westerse cultuur ?
Dat hoop ik niet. als de 'wil je weten hoe ik rij' borden langs de snelweg typerend zijn voor onze cultuur dan moeten we mischien ongerust gaan worden.
Achterlijk volk, iedereen moet zich aan die moslims aanpassen, maar andersom vertikken ze het
userIcon
Als ze het niet leuk vinden, dan moeten ze maar naar een land verhuizen waar dat soort reclames niet voorkomen. Wordt een beetje moe van die zeikerds die ons vertellen hoe we ons wel en niet mogen gedragen.

Moslims moeten zich maar leren aanpassen aan de westerse cultuur of weggaan, er IS geen gouden middenweg.
userIcon
quote:
Op zondag 23 januari 2005 14:12 schreef _Michael_Jackson_ het volgende:

[..]

Een paar reclameborden = hele westerse cultuur ?
Het gaat me meer om de tendens, niet om dit specifieke voorbeeld, hoewel de invloed van reclame en de rol van seksuele associaties daarin wel een grote rol spelen in de doorsnede van de westerse culturen
50  van 156 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4


Lees ook:

» 02:27 Verdachte verdwijningszaak VS aangeklaagd4
» 25/05 Breivik prijst optreden politie op Utøya28
» 25/05 Japanse 'tsunamimotor' naar museum VS14
» 25/05 Dikke Britse tiener uit eigen huis bevrijd22


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden