Neukende en poep-etende imams in A'veen

Opmerkelijk • Geschreven door AT5 op 16-01-2005 @ 15:27 - gepost door Bart (veekeend)
print 
pberends had ons via de nieuws-submit te melden:

Icoon opmerkelijk nieuws In het Amstelveense Cobramuseum is sinds gisteren een bijzondere, maar vooral een controversiële kunstexpositie te zien van kunstenaar Rachid Ben Ali. De Marokkaans-Nederlandse kunstenaar heeft veertig werken gemaakt, waarin te zien is hoe hij over de islam denkt.

De werken zijn uiterst controversieel te noemen. Zo schilderde hij neukende en uit hun mond poepende imams, naakte mannen en vrouwen met koranteksten op hun lichaam. Dit alles in een spoor van bloed en geweld.

Rachid Ben Ali maakte de werken naar aanleiding van de moord op Theo van Gogh. De expositie is tot en met zes maart te bekijken in het Cobramuseum.

© Cobramuseum © Cobramuseum
Twee van de werken die er te zien zijn

Bron: AT5


Lees ook:

» 25/05 Roemeen betrapt met aanhanger vol drank19
» 25/05 Moeder in Mexico rukt kind ogen uit46
» 25/05 Het is handdoekdag45
» 24/05 Chinees stel begroef vrouw levend na aanrijding11


delen | eKudos nujij

41094 views / 315 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 315 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4 5 6 7
Ik geef hem 5 dagen ... dan is het wel gebeurd.
userIcon
Tsja, eigenlijk vind ik dit wat overdreven. Ik vind het zo overdreven dat je er nauwlijks aanstoot aan kunt nemen. Lachwekkend eerder.
userIcon
lees ik dat goed ? : halo ik bent mew ..
teveel Pokemon gekeken ?
We leven in een democratie. Ik vind het onsmakelijk, maar het is wel goed dat hij controversiële tekeningen maakt om mohammedanen te laten zien dat kunstenaars in dit land niet gebonden zijn aan de sjaria .

-edit- aangepast, thanks
man Ferdo (Eindredactie Frontpage) 16-01-2005 @ 15:31 fotoboek homepage
userIcon
Zal mij verbazen als die expositie de einddatum haalt. Net als de kunstenaar zelf trouwens. Dit moet je dus niet doen in deze dagen. Misschien komt er, á la Salman Rushdie, ook wel een prijs op zijn hoofd.
quote:
Op zondag 16 januari 2005 15:29 schreef ThE_ED het volgende:
Tsja, eigenlijk vind ik dit wat overdreven. Ik vind het zo overdreven dat je er nauwlijks aanstoot aan kunt nemen.
Dat waren de columns en uitspraken van Theo van Gogh ook. Toch is hij vermoord...
Hehe, nou mij zegen hebben ze! De jacht is geopend! Die vent denkt dat hij een cultuur kan beledigen onder het mom van "vrijheid van meningsuiting". Dan heeft hij er toch weinig van begrepen, dit wordt weer heelijk nieuws!!!

userIcon
Ik denk dat als dit zo dooraat, er in Nederland straks geen onderduikadressen meer over zijn.
userIcon
quote:
Op zondag 16 januari 2005 15:29 schreef BeamMeUpScotty het volgende:
lees ik dat goed ? : halo ik bent mew ..
teveel Pokemon gekeken ?
mjah die snap ik ook niet helemaal in combo met een imam.
hmm heb wel doek bij cobramuseum zien hangen van em.
Ik vrees ook dat het niet lang duurt voordat de gemeente of danwel andere ingrijpen
quote:
Op zondag 16 januari 2005 15:29 schreef PaRaR het volgende:
Ik geef hem 5 dagen ... dan is het wel gebeurd.
Ik ben t volkomen met je eens

Je bent een rund als je met de islam stunt !!
userIcon
Ze doen er echter alles aan om in beeld te komen, zo werkelijk triest is het gedaan met die gasten om moslims weer in het negatieve daglicht te plaatsen.
quote:
Op zondag 16 januari 2005 15:31 schreef Freel het volgende:
De jacht is geopend! Die vent denkt dat hij een cultuur kan beledigen onder het mom van "vrijheid van meningsuiting". Dan heeft hij er toch weinig van begrepen
Nee, JIJ hebt er niks van begrepen, want culturen beledigen mag gewoon. Zeker als het gaat om achterlijke culturen. Een cultuur waarin vrouwen gestenigd mogen worden, waar het normaal is om mensen te vermoorden met wie je het niet eens bent, vraagt er gewoon om, om beledigd te worden.
userIcon
Trieste bedoening, puur om de grenzen weer es op te zoeken onder het mom van vrijheid van meningsuiting..

Zal geen traan laten als hij om het leven wordt gebracht om heel eerlijk te zijn. Je mag best tegen de islam enz.. zijn, maar dat kan ook op een normale manier gezegd worden.
userIcon
Gaaaaaatver. Wie gaat er nou naar schilderijen van poep etende mensen kijken?!
userIcon
Een krat bier op een expositie van 3 dagen.
userIcon
quote:
Op zondag 16 januari 2005 15:35 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Nee, JIJ hebt er niks van begrepen, want culturen beledigen mag gewoon. Zeker als het gaat om achterlijke culturen. Een cultuur waarin vrouwen gestenigd mogen worden, waar het normaal is om mensen te vermoorden met wie je het niet eens bent, vraagt er gewoon om, om beledigd te worden.
Dus dat moeten we maar zoveel mogelijk doen!!!
userIcon
quote:
Op zondag 16 januari 2005 15:36 schreef Sessy het volgende:
Gaaaaaatver. Wie gaat er nou naar schilderijen van poep etende mensen kijken?!
Islam hatende, die elke nacht geen oog dicht doen
Uiterst mooie schilderijen. Ik ga er maar een kopen denken ik.
En het doel van deze 'kunst' is Ik vind het nogal respectloos om mensen zo af te beelden. Of het nou om imams, dominees, leraren of artsen gaat

En de koranteksten op lichamen is vast niet zijn eigen idee
Ik vind dit beledigend naar de moslims toe en totaal niet kunnen, opruiend materiaal, one second of fame spul...

Tijdje terug poster met Jezus, werd ook uit de handel gehaald geloof ik, weet niet meer precies wat er mee was.

Laat die kerel zijn "kunstwerken" lekker aan zijn eigen muur hangen.

offtopic,
verzekeringsman aan de deur, u wilt een levensverzekering, whahahahaha, wacht even dit moet ik mijn collega's vertellen, whahahaha

userIcon
Is het eindelijk weer stil...
quote:
Op zondag 16 januari 2005 15:35 schreef TimmyAsd het volgende:
Zal geen traan laten als hij om het leven wordt gebracht om heel eerlijk te zijn.
Als hij wordt vermoord, ben jij medeverantwoordelijk. Met dit soort uitspraken schep je een klimaat waarin het normaal is om mensen te vermoorden die iets zeggen of doen die je niet bevalt?

Ben je helemaal gek geworden, een beetje de les lezen aan kunstenaars wat ze wel of niet mogen maken. Dit land is ziek, maar op een andere manier dan wat Lubbers bedoelde.
quote:
Je mag best tegen de islam enz.. zijn, maar dat kan ook op een normale manier gezegd worden.
Nee, dat hoeft in een democratisch land helemaal niet op een volgens jou normale manier gezegd te worden. Het goede aan dit systeem is dat die persoon zelf mag bepalen op welke manier hij dit zegt, zonder dat hij om het leven wordt gebracht. Bovendien is elke kritiek op het mohammedanisme volgens je fundi-vriendjes "niet normaal" en een reden om iemand dood te schieten en het laatste moedig je met dit soort bespottelijke uitspraken gewoon aan.

quote:
Op zondag 16 januari 2005 15:35 schreef TimmyAsd het volgende:
Trieste bedoening, puur om de grenzen weer es op te zoeken onder het mom van vrijheid van meningsuiting..

Zal geen traan laten als hij om het leven wordt gebracht om heel eerlijk te zijn. Je mag best tegen de islam enz.. zijn, maar dat kan ook op een normale manier gezegd worden.
deed theo van gogh t dan niet op 'n normale manier?? Hij zei gewoon wat ie dacht, is dat niet normaal dan?? oh nee dat is vrijheid van meningsuiting.

Binnen 1 week zijn er genoeg bommeldingen en bedreigingen geweest om de expositie te beëindigen.

En kunnen ze bij B&W cafe en de propagandashow "Het lagerhuis" weer een potje zeuren over de grenzen van de vrijheid van meningsuiting.
userIcon
quote:
Op zondag 16 januari 2005 15:39 schreef stribe het volgende:

[..]

deed theo van gogh t dan niet op 'n normale manier?? Hij zei gewoon wat ie dacht, is dat niet normaal dan?? oh nee dat is vrijheid van meningsuiting.
Iets normaler dan deze gozer. Maar ook hij ging soms te ver..
het zou eens een nederlandse kunstenaar geweest moeten zijn die in zo'n serie schilderijen had laten weten "wat hij van de islam vindt".

afgezien van het feit dat hij überhaupt geen expositie had gekregen, had politiek correct nederland er schande van gesproken, had ie bewaking moeten krijgen/onderduiken ter bescherming tegen moslim-extremisten en had ie het verder kunnen shaken met zijn carrière
quote:
Op zondag 16 januari 2005 15:41 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

Iets normaler dan deze gozer. Maar ook hij ging soms te ver..
WTF is te ver.
Te ver is als je iemand om het leven brengt om wat die denkt.
Te ver is als je dat gaat goed praten.
Dat is te ver !!!!
userIcon
Gooi maar olie op het vuur jongens, gaat vast bijdragen.
userIcon
Op merkingen zoals en ik quote
quote:
Ik geef hem 5 dagen ... dan is het wel gebeurd.
Zijn te ziek voor worden, dit is een kunstenaar en in een vrij land moet dit soort werk gewoon kunnen. Laat iedereen zich maar eens kritisch uit tegen de islam, maar iedereen is bang. Als we allemaal zo gaan praten hebben de extremisten het al bij voorbaat gewonnen.
quote:
Op zondag 16 januari 2005 15:41 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

Iets normaler dan deze gozer. Maar ook hij ging soms te ver..
Gelukkig ben jij niet degene die bepaalt wie wel en wie niet te ver gaat. Bespottelijk gewoon dat je hier al bij voorbaat -impliciet - een moord zit goed te praten, dat had ik zelfs van jou niet verwacht. Ik wist dat je een grote voorliefde had voor de mohammedaanse medemens, maar dit...?
Net als bij bepaalde noord afrikaanse bevolingsgroepen heb je rotte appels ertussen en dat is ook zo bij imams, vind niet dat je ze allemaal zo op deze manier over 1 kan kan scheren.

Hoop dat ie alvast een blijf van me lijf huis adres heeft want hier komt zeker een tegenreacte op.
quote:
Op zondag 16 januari 2005 15:35 schreef TimmyAsd het volgende:
Trieste bedoening, puur om de grenzen weer es op te zoeken onder het mom van vrijheid van meningsuiting..

Zal geen traan laten als hij om het leven wordt gebracht om heel eerlijk te zijn. Je mag best tegen de islam enz.. zijn, maar dat kan ook op een normale manier gezegd worden.
Wat ben jij een smerig mannetje zeg, jij creëert mede een klimaar waarin het "normaal" is om geweld te gebruiken tegen mensen met een andere mening dan de jouwe. Als je dit soort standpunten verkondigt kun je volgens mij beter in een wat totalitairder land gaan wonen, Wit-Rusland bijvoorbeeld.

Ik vind de kunst, tja een beetje smakeloos, maar snap wel het punt dat de kunstenaar wil maken.
quote:
Ben je helemaal gek geworden, een beetje de les lezen aan kunstenaars wat ze wel of niet mogen maken. Dit land is ziek, maar op een andere manier dan wat Lubbers bedoelde.
Je mag veel zeggen maar bedaalde dingen niet. Zo mag je het koningshuis niet beledigen, Mein Kampf niet hebben, de Hitler groet niet uitbrengen. Er bestaat zoiets als algemeen fatsoen.
quote:
Op zondag 16 januari 2005 15:29 schreef BeamMeUpScotty het volgende:
lees ik dat goed ? : halo ik bent mew ..
teveel Pokemon gekeken ?
Volgens mij staat er: "hallo ik bent menu", en is het een varken
Wahaha LOL

Pure provocatie dit!
quote:
De expositie is tot en met zes maart te bekijken in het Cobramuseum.
En hoe lang kunnen we de kunstenaar (in levende vorm) nog bekijken?

dag of 2?
userIcon
En als je te ver gaat... mag je worden vermoord... hé timmy?

Wat een fucking shit reacties lees ik hier toch. Mensen die het niet erg zouden vinden als deze kunstenaar vermoord zou worden.
GETVERDEMME ZEG.

Dat iemand uberhaupt al zoiets kan denken is gewoon schandalig.
quote:
Op zondag 16 januari 2005 15:36 schreef Sessy het volgende:
Gaaaaaatver. Wie gaat er nou naar schilderijen van poep etende mensen kijken?!
Eigenlijk gaat het over afbeeldingen van uit hun moend poepende mensen... een perfecte beeldspraak over de uitdrukking "praat geen poep!", wat wel toepasselijk in deze context, vindt ik.
userIcon
quote:
Op zondag 16 januari 2005 15:48 schreef mlochem het volgende:

[..]

Je mag veel zeggen maar bedaalde dingen niet. Zo mag je het koningshuis niet beledigen, Mein Kampf niet hebben, de Hitler groet niet uitbrengen. Er bestaat zoiets als algemeen fatsoen.
En aangezien kritiek op godsdienst nog altijd onder de fatsoensnoemer geschoven mag worden, zeg ik dat dit onder artistieke vrijheid valt. Ging je ook zo tekeer toen men in de jaren 60 het christendom belachelijk maakten ?! Nee want toen werd je er nog niet voor vermoord. Vrijheid is in dit land een onbekend begrip aan het worden zo langzamerhand.
quote:
Op zondag 16 januari 2005 15:48 schreef mlochem het volgende:

[..]

Je mag veel zeggen maar bedaalde dingen niet. Zo mag je het koningshuis niet beledigen, Mein Kampf niet hebben, de Hitler groet niet uitbrengen. Er bestaat zoiets als algemeen fatsoen.
Mijn god, wat een chronisch gebrek aan kennis. Je mag Mein Kampf wel degelijk in je bezit hebben, dat boek is niet verboden hoor. Alleen staat de Nederlandse overheid het niet toe dat er nieuwe Nederlandse vertalingen gedrukt worden (de rechten daarvan zijn in handen van de Nederlandse overheid). Als iemand zelf Mein Kampf vertaalt, mag zelfs de Nederlandse vertaling gedrukt worden.

Bovendien is de Hitlergroet niet "iets zeggen." Imams belachelijk maken valt al helemaal niet onder wetten die sommige uitspraken strafbaar stellen. In ieder geval, voordat ik in discussie ga met iemand die weinig vindt van het Nederlandse recht, verwacht ik dat deze man door de rechter niet veroordeeld zal worden. Dit mag dus gewoon.
userIcon
quote:
Op zondag 16 januari 2005 15:48 schreef Kopstoot het volgende:

[..]

Wat ben jij een smerig mannetje zeg, jij creëert mede een klimaar waarin het "normaal" is om geweld te gebruiken tegen mensen met een andere mening dan de jouwe. Als je dit soort standpunten verkondigt kun je volgens mij beter in een wat totalitairder land gaan wonen, Wit-Rusland bijvoorbeeld.

Ik vind de kunst, tja een beetje smakeloos, maar snap wel het punt dat de kunstenaar wil maken.
Waar zeg ik dat ik het goedkeur? Lezen kan soms zo moeilijk zijn.. en het verschil tussen mensen beledigen en vrijheid van meningsuiting is kennelijk ook niet bij iedereen bekend. Dat verschil wordt ook door de kunstenaar in kwestie helaas niet gezien. Hierdoor vrees ik voor zijn leven, maar door dit soort acties kan je die wel verwachten.
userIcon
quote:
Op zondag 16 januari 2005 15:35 schreef TimmyAsd het volgende:
Trieste bedoening, puur om de grenzen weer es op te zoeken onder het mom van vrijheid van meningsuiting..

Zal geen traan laten als hij om het leven wordt gebracht om heel eerlijk te zijn. Je mag best tegen de islam enz.. zijn, maar dat kan ook op een normale manier gezegd worden.
Ja, het is tegenwoordig heel normaal als je wordt vermoord om hetgeen je zegt en denkt.

Lekkere principes hou jij er op na. Daar win je ook geen oorlog mee.
theo had een mening
deze "kunstenaar" is een meeloper en opruier

groot verschil
Ach tof zeg dat hij nu ter sprake komt, hij was ook te lezen in Squeeze dit maand en iig is hij danwel homosexueel. Daarom was hij uit die buitenland weggegaan.

Leuke tekeningen
wat een ezel
userIcon
quote:
Op zondag 16 januari 2005 15:53 schreef TimmyAsd het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat ik het goedkeur? Lezen kan soms zo moeilijk zijn.. en het verschil tussen mensen beledigen en vrijheid van meningsuiting is kennelijk ook niet bij iedereen bekend. Dat verschil wordt ook door de kunstenaar in kwestie helaas niet gezien. Hierdoor vrees ik voor zijn leven, maar door dit soort acties kan je die wel verwachten.
Voor het gemak vergeet je maar even dat beledigen uitermate subjectief is. En er nogal wat verschil in visie bestaat in het verschil tussen beledigen en vrijheid van meningsuiting .

Hij beledigt niemand persoonlijk, maar uit kritiek op een groep, in dit geval imams. Reve beschreef hoe God de liefde bedreef met een ezel en werd vrijgesproken, dan moet dit helemaal kunnen en er is dus geen sprake van belediging.
Wow COOL en die Rachid Ben Ali is nog wel marrokaan.

Dat is de eerste Marrokaan die ik tegenkom met zo een "frisse" kijk op de realiteit Hoop dat de rest ook eens gaat volgen
userIcon
quote:
Op zondag 16 januari 2005 15:48 schreef Burbo het volgende:

[..]

Volgens mij staat er: "hallo ik bent menu", en is het een varken
sorry hoor , maar er staat MEW ... en het is geen varken maar hij lijkt idd. op MEW de pokemon ( ja , ik heb zelf ook een tijdje Pokemon gekeken dus ik weet waar ik het over heb ) ... en daarmee schiet me iets te binnen :
een tijdje geleden hoorde ik iets over dat Pokemon en Harry Potter in de christelijke religie gezien worden als " duivels "
iets over slechte invloed bla bla ..
ik weet niet hoe de islam daar tegenover staat .. miscchien denkt deze kunstenaar ook wel ' duivels ' over de islam
userIcon
quote:
Op zondag 16 januari 2005 15:54 schreef Tarak het volgende:

[..]

Ja, het is tegenwoordig heel normaal als je wordt vermoord om hetgeen je zegt en denkt.

Lekkere principes hou jij er op na. Daar win je ook geen oorlog mee.
Nogmaals, en ook voor de laatste keer, ik zeg nergens dat het normaal is. Verdraai mijn woorden dan ook niet. Ik zeg dat het vragen om problemen is, en hoewel ik uiteraard niet wil dat hij wordt vermoord, zal ik zulke opruiende mensen als hij niet missen...
quote:
Op zondag 16 januari 2005 15:53 schreef TimmyAsd het volgende:
Waar zeg ik dat ik het goedkeur? Lezen kan soms zo moeilijk zijn..
Inderdaad, want hij beweert helemaal niet dat jij het goedkeurt. Echter, door te zeggen dat je het niet erg zou vinden als hij wordt vermoord verkracht je de democratische principes, die zeggen dat eenieder zijn mening moet kunnen uiten, en wel zonder bang te zijn voor een Mohammed B. die hem komt vermoorden.
quote:
en het verschil tussen mensen beledigen en vrijheid van meningsuiting is kennelijk ook niet bij iedereen bekend.

[quote]Dat verschil wordt ook door de kunstenaar in kwestie helaas niet gezien. Hierdoor vrees ik voor zijn leven,
Jij *vreest* helemaal niet voor zijn leven, want je hebt al gezegd dat je er geen traan om zou laten. Je zit de boel gewoon een beetje op te stoken, je denkt dat je kritiek op dat geloof kunt beperken door mensen indirect te intimideren (door te zeggen dat het niet vreemd zou zijn als ze worden vermoord).
quote:
maar door dit soort acties kan je die wel verwachten.
Ja, in Marokko ja, maar niet in Nederland. In Nederland moeten dit soort dingen kunnen, zonder dat je vermoord wordt.
50  van 315 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4 5 6 7


Lees ook:

» 25/05 Roemeen betrapt met aanhanger vol drank19
» 25/05 Moeder in Mexico rukt kind ogen uit46
» 25/05 Het is handdoekdag45
» 24/05 Chinees stel begroef vrouw levend na aanrijding11


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden