[upd] 'Karen Mulder niet meer vermist'

Nederland • Geschreven door Stefan (SunChaser) op 03-01-2005 @ 18:54
Laatste update: 04-01-2005 12:06

print 
Is het een hoax of niet? Uit verschillende bronnen komen er geruchten dat Nederlands topmodel Karen Mulder sinds tweede kerstdag vermist wordt in Thailand. Op de Vermist in Thailand-site van de NOS stond dit weekend al te lezen: Ik ben op zoek naar de dochter van mijn vriendin Marijke. Haar naam is Karen Mulder, beroep fotomodel. Haar ouders zijn bang dat ze in Thailand was met de kerst. Karen, als je dit bericht leest, laat dan alsjeblieft via mij weten dat je nog in leven bent.

Dit bericht is inmiddels van de site gehaald, maar de vermeende vermissing is tot op heden ontkend noch bevestigd. Een aantal FOK!kers mailde naar RTL Boulevard en kreeg allemaal dezelfde e-mail terug.

Hartelijk dank voor de tip. Inmiddels is het bericht van de NOS-site verwijderd en dat heeft zo z'n redenen. Het schijnt hier inderdaad te gaan om dé Karen Mulder, maar haar ouders willen er eigenlijk geen ruchtbaarheid aan geven. Omdat jij het bericht al had gelezen, willen we het tegenover jou niet ontkennen, maar wij zullen in principe de wens van Karens ouders eerbiedigen en er vanavond althans geen ruchtbaarheid aan geven. Mochten andere media er echter mee komen, dan zullen wij waarschijnlijk niet achterblijven.
Met vriendelijke groet,
RTL Boulevard


Ook staat het gerucht op weblogs. Gaat het hier om een hele slechte grap en worden we beetgenomen of is fotomodel Karen Mulder echt vermist? Zodra we meer weten lees je het natuurlijk op FOK!

Update 22.34
Op de vermistenlijst van de NOS staat dat het dus naar alle waarschijnlijkheid inderdaad gaat om fotomodel Karen Mulder. Weblog Hersenscheet weet te melden dat het nieuws van de vermissing nu zo snel mogelijk officieel bekend wordt gemaakt.

Update 12.00
Karen Mulder is terecht, dat meldt Radio Noordzee. Winston Gerschtanowitz sprak naar aanleiding van de berichten op internet met een vriend van het model. Deze wist te vertellen dat zij inderdaad in Thailand was ten tijde van de ramp. Ze was op vakantie met een stel vrienden.

Het fotomodel en haar metgezellen hebben Thailand inmiddels verlaten en zijn teruggekeerd naar Nederland, aldus Noordzee.


 Karen Mulder
Karen Mulder is niet meer vermist in Azië, aldus Radio Noordzee.


Bron: NOS, FOK!, Noordzee e.a.


Lees ook:

» 11/02 Amsterdammers onwel door barbecue33
» 11/02 Doodrijder Floor van der Wal vervroegd vrij89
» 11/02 Amsterdamse raakt te water en overlijdt19
» 11/02 Ecuador levert drie Nederlanders uit4


delen | eKudos nujij

55869 views / 118 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 118 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3
Als dat het geval is, is haar vermissing / overlijden net zo erg als alle andere vermissingen / overlijden. Is ze soms meer waard omdat ze toevallig een BN'er is ??
quote:
Op maandag 3 januari 2005 18:56 schreef Chillbeer het volgende:
Als dat het geval is, is haar vermissing / overlijden net zo erg als alle andere vermissingen / overlijden. Is ze soms meer waard omdat ze toevallig een BN'er is ??
weet ik niet hoor, ze is wel erg knap
userIcon
quote:
Op maandag 3 januari 2005 18:56 schreef Chillbeer het volgende:
Als dat het geval is, is haar vermissing / overlijden net zo erg als alle andere vermissingen / overlijden. Is ze soms meer waard omdat ze toevallig een BN'er is ??
Ja toevallig wel, niemand kent jou, iedereen kent haar.
Dus boeit het niet als je dood gaat en boeit het iets meer als zij dood gaat. Beetje cru, maar wel realistisch.
Dat zegt niemand, maar het is gewoon opvallend als er BN'ers dood gaan..is altijd zo geweest, zal altijd zo blijven. Moeten we het maar helemaal niet meer melden als er een BN'er dood gaat dan?
Zou wel een hele laffe grap zijn
quote:
Op maandag 3 januari 2005 18:56 schreef Chillbeer het volgende:
Is ze soms meer waard omdat ze toevallig een BN'er is ??
Neuh, maar het blijft zonde hè.
userIcon
wat vervelend voor de familie..
userIcon
quote:
Op maandag 3 januari 2005 18:56 schreef Chillbeer het volgende:
Als dat het geval is, is haar vermissing / overlijden net zo erg als alle andere vermissingen / overlijden. Is ze soms meer waard omdat ze toevallig een BN'er is ??
wat is dat nou weer voor een reactie?
bah.
Want RTL Bleechvard is DE informatiebron natuurlijk...
userIcon
Weer zo'n massamedia onderwerp

Een mens is een mens en als zij is omgekomen telt dat niet dubbel mee.
userIcon
quote:
Op maandag 3 januari 2005 18:57 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Ja toevallig wel, niemand kent jou, iedereen kent haar.
ehhh...ik had tot dit bericht nog nooit wat van haar gehoord anders en die foto zegt me ook niks. Nep BN'ers
userIcon
quote:
Op maandag 3 januari 2005 18:58 schreef Geran het volgende:

[..]

wat is dat nou weer voor een reactie?
bah.
Persoonlijk ben ik het er behoorlijk mee eens, anders. BN'er of niet, elk leven is er toch een. Dat het een BN'er is, zal die vloedgolf een rotzorg wezen. En bij zoveel doden wordt de kans alleen maar groter dat er een BN'er tussen zit.
userIcon
quote:
Op maandag 3 januari 2005 19:00 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

ehhh...ik had tot dit bericht nog nooit wat van haar gehoord anders en die foto zegt me ook niks. Nep BN'ers

Misschien moet je haar naam eens in Google typen. Ze is namelijk nogal wereldberoemd.
Wie is dat ?
Nooit van gehoord.
Kan dus ook niet belangrijk zijn.
tja, misschien wel cru, maar als drugsverslaafden (zoals karen mulder er ook 1 is/was) overlijden, vind ik het toch iets minder erg dan voor normale mensen.
vrouw SunChaser (Redactie Frontpage) 03-01-2005 @ 19:04 fotoboek no homepage
quote:
Op maandag 3 januari 2005 19:00 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:

[..]

Persoonlijk ben ik het er behoorlijk mee eens, anders. BN'er of niet, elk leven is er toch een. Dat het een BN'er is, zal die vloedgolf een rotzorg wezen. En bij zoveel doden wordt de kans alleen maar groter dat er een BN'er tussen zit.
Niet mee eens. Juist als er een BN'er omkomt, komt zo'n ramp dichterbij. 1 BN'er die je kent zegt soms meer dan 10.000 onbekende doden in Thailand.

Zo werkt t nu eenmaal.
Wat een mooie vrouw.

Karen is internationaal bekend fotomodel. Neerlands trots int buutenlan !
Als het een grap is dan is het wel een hele ongepaste grap en als het echt is dan wens ik haar familie het allerbeste.

Het leven van een BN'er is niet belangrijker dan dat van een onbekend iemand. Alleen is het zo dat zij enigszins bekend is en dat je dan weer beseft dat zoiets iedereen kan overkomen, rijk/arm, beroemd/onbekend, dik/dun, jong/oud etc.... Elke dood/vermissing is vreselijk in mijn ogen!
quote:
Op maandag 3 januari 2005 18:58 schreef Geran het volgende:

[..]

wat is dat nou weer voor een reactie?
bah.
Dat kan ik beter van jouw reactie zeggen, ik ben het namelijk helemaal met die post eens. Dat het een BN'er is maakt het opeens erger? Think not!
Ik vind het net zo erg als de onbekende sri-lankaan die omgekomen is.

Als het een Hoax is mogen ze die gasten van mij.... o nee, dat mag ik niet zeggen hier
quote:
Op maandag 3 januari 2005 18:56 schreef Chillbeer het volgende:
Als dat het geval is, is haar vermissing / overlijden net zo erg als alle andere vermissingen / overlijden. Is ze soms meer waard omdat ze toevallig een BN'er is ??
goed gezegd; helaas werkt de huidige maatschappij op deze manier...
userIcon
Iedere overledene is erg, bekend of onbekend.
quote:
Op maandag 3 januari 2005 19:08 schreef Slasher het volgende:

[..]

Dat kan ik beter van jouw reactie zeggen, ik ben het namelijk helemaal met die post eens. Dat het een BN'er is maakt het opeens erger? Think not!
Ik vind het net zo erg als de onbekende sri-lankaan die omgekomen is.

het is Karen mulder maar hoor.....net zo mens als jij en ik
Het is niet zo zeer erger, maar het maakt de ramp wel persoonlijker. Als er iemand om het leven komt die jij kent (een familielid of een BNer in dit geval) laat dat toch een gevoel van ehhhh....'leegte' achter.

Dat zul je bij de 10.000 doden in Atjeh niet zo snel hebben.
quote:
tot op heden ontkend nog bevestigd
typo, moet zijn "noch"

[ontopic]
Vraag me af of dit een grap is, want hier maak je toch zeker geen grappen over.....
Nou ja, we wachten of tot het 'officeel' naar buiten gebracht wordt.
userIcon
dus fok is in dit geval de 'andere media' die er wel aandacht aan geeft?
beetje laf van fok dat jullie dan geen respect voor de ouders hebben en het bericht wel plaatsen
quote:
Op maandag 3 januari 2005 19:17 schreef Bever het volgende:
beetje laf van fok dat jullie dan geen respect voor de ouders hebben en het bericht wel plaatsen
Fok! is geen officieel nieuwsmedium en heeft het volste recht te plaatsen wat ze wil. Als jij deze roddel op je weblog wilt plaatsen, is er gelukkig ook niemand die je tegen kan houden.

Ontopic: als Karen inderdaad slachtoffer geworden is van deze ramp, geeft dat de ramp wel ineens een gezicht. Op 11 september waren er ook een aantal bekende mensen omgekomen, daarmee komt het wat dichterbij.
vrouw SunChaser (Redactie Frontpage) 03-01-2005 @ 19:22 fotoboek no homepage
quote:
Op maandag 3 januari 2005 19:17 schreef Bever het volgende:
beetje laf van fok dat jullie dan geen respect voor de ouders hebben en het bericht wel plaatsen
Waarom laf? Ten eerste vragen we ons af, is het echt of een hoax. Ten tweede, als het echt zo is zal iedereen het nieuws brengen.
quote:
Op maandag 3 januari 2005 19:00 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:

[..]

Persoonlijk ben ik het er behoorlijk mee eens, anders. BN'er of niet, elk leven is er toch een. Dat het een BN'er is, zal die vloedgolf een rotzorg wezen. En bij zoveel doden wordt de kans alleen maar groter dat er een BN'er tussen zit.
Idd, de dood maakt echt geen onderscheid. Waarom wij dan wel? Vind ik sowieso een erg hypochriete eigenschap van de mens om bekende mensen belangrijker te vinden dan de "gewone man". Een leven is een leven. Een BNner telt echt niet voor 10 ofzow.

Eigenlijk is dit zelfs gelijk te trekken met de nederlandse overheid imo. Zich helemaal drukmakend om 200 nederlanders, terwijl er honderdduizenden omgekomen zijn...

Maar ja. Zal wel aan mij liggen
userIcon
Karen Mulder ... Hoop dat het goed met haar gaat, want ze lijkt me een hele toffe meid! Sterkte meissie!
userIcon
quote:
Als dat het geval is, is haar vermissing / overlijden net zo erg als alle andere vermissingen / overlijden. Is ze soms meer waard omdat ze toevallig een BN'er is ??

Dat kan ik beter van jouw reactie zeggen, ik ben het namelijk helemaal met die post eens. Dat het een BN'er is maakt het opeens erger? Think not!
Ik vind het net zo erg als de onbekende sri-lankaan die omgekomen is.
Ik heb de nieuwspost nou al drie keer doorgelezen, maar ik zie geen enkel stukje waarin staat dat het veel erger is dat Karen Mulder dood is dan de rest van de bevolking op het eiland.

De enige redenen dat er hier over 1 specifiek persoon gepost wordt en niet over dhr de Vries uit Appingedam, is dat Karen Mulder een bekende Nederlander is en omdat men zich afvraagt of het echt is of een hoax.
Stop nou eens met dat eeuwige stemmingmakerij en mensen woorden in hun mond leggen. Stelletje relnichten
userIcon
Laten we maar hopen dat het een hoax is ook al getuigt het van weinig smaak
quote:
[b]De enige redenen dat er hier over 1 specifiek persoon gepost wordt en niet over dhr de Vries uit Appingedam, is dat Karen Mulder een bekende Nederlander is en omdat men zich afvraagt of het echt is of een hoax.
Stop nou eens met dat eeuwige stemmingmakerij en mensen woorden in hun mond leggen. Stelletje relnichten
Sommige mensen kunnen nu eenmaal niet stoppen met zeiken en op alle slakken zout leggen. Karen Mulder is bekend, dus haar eventuele vermissing heeft nieuwswaarde. In het hele artikel wordt er nergens een waarde-oordeel gegeven. Wat een gezeik zeg.
ik vind het ook jammer dat fok dit dan wel post... natuurlijk hebben jullie het recht om het te posten, maar als andere sites uit respect voor de ouders het bericht hebben verwijderd, waarom moet fok het dan gaan posten?
quote:
Op maandag 3 januari 2005 18:56 schreef Chillbeer het volgende:
Als dat het geval is, is haar vermissing / overlijden net zo erg als alle andere vermissingen / overlijden. Is ze soms meer waard omdat ze toevallig een BN'er is ??
zeggen ze dan dat Karen Mulder meer waard is omdat ze BN-er is?? NEE. Ze geven er alleen melding van omdat iedereen (lees: bijna iederen) haar kent (ze is tenslotte BN-er), en niemand JOUW kent
userIcon
quote:
Op maandag 3 januari 2005 19:36 schreef h4nz het volgende:
ik vind het ook jammer dat fok dit dan wel post... natuurlijk hebben jullie het recht om het te posten, maar als andere sites uit respect voor de ouders het bericht hebben verwijderd, waarom moet fok het dan gaan posten?
Fok heeft het nieuws toch niet in de wereld gebracht. Ze posten enkel de geruchten die er zijn nadat een vriendin van de moeder van Karen een bericht had gepost bij de NOS.

Niet meer dan normaal dat Fok zo'n bericht dan post ook al willen de ouders dat liever niet. Had die vriendin van haar moeder maar beter moeten nadenken. Ze had kunnen bedenken dat dit zou worden opgepikt door bijv. Fok of elke andere nieuwsberichtgever.
quote:
Mochten andere media er echter mee komen, dan zullen wij waarschijnlijk niet achterblijven.
Typerend.
Goh! Wie is Karen Mulder in hemelsnaam? Nog nooit van gehoord, dus niet een echte BN-er denk ik zo dan. Er worden nog veel meer Nederlanders vermist, schenk daar maar eens aandacht aan RTL... of levert dat geen kijkcijfers op...???

RTL Boulevard
userIcon
quote:
Op maandag 3 januari 2005 19:04 schreef SkyZip het volgende:
tja, misschien wel cru, maar als drugsverslaafden (zoals karen mulder er ook 1 is/was) overlijden, vind ik het toch iets minder erg dan voor normale mensen.
Gewone mensen?? Gewoon, zoals jij?

Denk is na wat je zegt man!

Niemand verdiend het om zomaar te sterven. Dus iedere alcoholist die daar dood is verdiende is minder erg. Iedereen die daar voor winkeldiefstal is ook minder erg?

Degene die dood is merkt het niet, maar heb een beetje respect voor de nabestaanden.
userIcon
Ik mag hopen dat het niet waar is. Mooi en hersens.....god nee wat jammer....

Maar iedereen gaat nu heel hard lachen....wat is een Hoax?
userIcon
quote:
Op maandag 3 januari 2005 19:56 schreef scratz het volgende:
Goh! Wie is Karen Mulder in hemelsnaam? Nog nooit van gehoord, dus niet een echte BN-er denk ik zo dan. Er worden nog veel meer Nederlanders vermist, schenk daar maar eens aandacht aan RTL... of levert dat geen kijkcijfers op...???

RTL Boulevard
Scratz....... wel eens van Claudia Schiffer gehoord? Oh dat wel? Dat is een slap 'aftreksel' klinkt weer zo lullig, maar ze staat in de schaduw van onze Karen. Anders lees eens wat anders als de Donald Duck!
userIcon
quote:
Op maandag 3 januari 2005 19:23 schreef Anlock_Distronix het volgende:

[..]

Idd, de dood maakt echt geen onderscheid. Waarom wij dan wel? Vind ik sowieso een erg hypochriete eigenschap van de mens om bekende mensen belangrijker te vinden dan de "gewone man". Een leven is een leven. Een BNner telt echt niet voor 10 ofzow.

Eigenlijk is dit zelfs gelijk te trekken met de nederlandse overheid imo. Zich helemaal drukmakend om 200 nederlanders, terwijl er honderdduizenden omgekomen zijn...

Maar ja. Zal wel aan mij liggen
Tja ben het helemaal met je eens. 'Leuk' voor de mensen dat ze eindelijk een naam horen die ze kennen, maar ik vind alle doden even erg
[sarc]zelfs de duitsers[/sarc]

Is het zo moeilijk voor de mensen om voor te stellen wat er echt gebeurd is, dat ze er een BN'er voor nodig hebben?

Eigenlijk heb ik nog steeds geen beeld van deze ramp en ik denk dat de meesten dit niet hebben. Het enige wat mij tot nu toe heeft geraakt is het dodental, maar dat zegt helemaal nix. De beelden van Sri Lankezen die hun verhaal vertellen, doodleuk op tv, dat ze 21 familieleden hebben verloren en dan gaan opbouwen.. Je moet wel, maar toch dikke respect voor iedereen daar die door moet!

En verder moet iedereen ophouden met dat gebleh over dat alles wat maar geld oplevert naar 555 moet gaan. Zout toch op! Verdomme morgenavond, woensdagavond de tvuitzendingen verneukt.

Nou zullen jullie denken dat harteloos is, maar dat is het niet! De media springt er weer fijn op in. Ik heb gewoon genoeg van die analyses over hoe het wel allemaal niet moet. Als je daarover iets wil zeggen, ga dan daar heen helpen! Ik zal eens gaan nadenken over hoe ik deze mensen kan helpen, maar dat gaat iig niet via 555 gebeuren! De kleinere locale hulp is naar mijn mening veel efficiënter en gerichter. Als ik geld ga storten, gaat dat dan ook daar heen!

Verder moet iedereen zelf weten of ze geld storten of niet, maar ga niet anderen vertellen wat ze met hun (voor sommigen weinige) geld moeten doen!!

May they all rest in peace
May they not be forgotten
They've suffered so much
So that everyone lost their touch
The build up has to begin
That's the only way we'll win
The ever during fight against water
Can't be overwon by money
Can't be overwon by politics
It can only be overwon by the hearts of all those people out there
Earthquake or not, we'll just have to unite
And then eventually we will finally win the fight!

userIcon
hmm, ok wie het ook is, even vervelend natuurlijk.
Maar is Karen Mulder niet eens eerder spoorloos geweest, iets met drugs en verkeerde mannen enzo, of vergis ik mij?
quote:
Hartelijk dank voor de tip. Inmiddels is het bericht van de NOS-site verwijderd en dat heeft zo z’n redenen. Het schijnt hier inderdaad te gaan om dé Karen Mulder, maar haar ouders willen er eigenlijk geen ruchtbaarheid aan geven. Omdat jij het bericht al had gelezen, willen we het tegenover jou niet ontkennen, maar wij zullen in principe de wens van Karens ouders eerbiedigen en er vanavond althans geen ruchtbaarheid aan geven. Mochten andere media er echter mee komen, dan zullen wij waarschijnlijk niet achterblijven.
Met vriendelijke groet,
RTL Boulevard
Wordt nu niet het vertrouwen geschonden van de briefschrijver ?
vrouw SunChaser (Redactie Frontpage) 03-01-2005 @ 20:05 fotoboek no homepage
Ik vind het argument dat t geen nieuws is omdat ze een van de 500.000 slachtoffers is onzin. Als Bernhard overlijdt zeg je toch ook niet: 'Tis maar een bejaarde, daar gaan er zoveel van doid, mijn opa kreeg ook geen nieuwsbericht bij de NOS.'

Karen Mulder is bekend en daarom is het nieuws. Maar dat betekent niet dat t erger is dan andere slachtoffers.
Ik begrijp niet dat haar ouders niet weten waar hun dochter is tijdens kerst... Dan heb je ook al niet zo'n heel goede band met elkaar lijkt mij dus als hun het alleen suggereren dat ze in Thailand zou zitten is er dus ook een grote kans dat ze daar niet is..
Hersenscheet is wel vaak snel met dit soort dingen. Ook al over het geslacht van de baby van Maxima:
http://www.hersenscheet.com/comments.php?id=340_0_1_0_C6
userIcon
Vreemd dat het bericht eerst op de site van de NOS stond en dat het beantwoord wordt door RTL-Boulevard. Lijkt me een hoax. (hoop ik in elk geval voor haar ouders)
userIcon
quote:
Op maandag 3 januari 2005 20:12 schreef Jaan het volgende:
Hersenscheet is wel vaak snel met dit soort dingen. Ook al over het geslacht van de baby van Maxima:
http://www.hersenscheet.com/comments.php?id=340_0_1_0_C6
Jaan..... zullen we het over kruiwagens hebben? Die hebben namelijk meer met dit onderwerp te maken als jouw eerdere post.
50  van 118 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3


Lees ook:

» 11/02 Amsterdammers onwel door barbecue33
» 11/02 Doodrijder Floor van der Wal vervroegd vrij89
» 11/02 Amsterdamse raakt te water en overlijdt19
» 11/02 Ecuador levert drie Nederlanders uit4


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden