Britse 'engel' redt honderden toeristen

Nederland • Geschreven door Nolius op 01-01-2005 @ 14:04
print 
h4nzo had ons via de nieuws-submit te melden:

Een Brits meisje heeft volgens de boulevardkrant The Sun honderden badgasten op een strand in het Thaise Phuket gered. "Mama, we moeten van het strand af, nu!", riep de 10-jarig Tilly vorige week toen ze de aarde voelde beven. Ze had net op school geleerd dat aardbevingen tsunami's kunnen veroorzaken.

"Ik was op het strand en het water begon raar te doen", vertelt Tilly. Ze sloeg direct alarm. Ze had geleerd dat een vloedgolf nog tien minuten op zich laat wachten als het water zich terugtrekt van het strand. Die tijd was precies genoeg om het Maikhao-strand en een nabijgelegen hotel te ontruimen. Niemand raakte aldaar dan ook ernstig gewond.

Bron: The Sun


Lees ook:

» 00:29 Sap veruit favoriet bij kiezers GroenLinks27
» 25/05 Aangifte krakers tegen politie over geweld19
» 25/05 Notoire zwartrijdster loopt tegen de lamp25
» 25/05 Zeker anderhalf miljoen euro schade door noodweer18


delen | eKudos nujij

19068 views / 60 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 60 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
knap dat ze dan gelijk aan een tsunami denkt als ze de aarde voelt beven
userIcon
stoer! dat meisje had wel erg goed op gelet en verdient wel heel veel snoepjes
Kennis is macht.
userIcon
Als dit echt gebeurd is (bij The Sun weet je het immers maar nooit... ): respect!!
Knap dat zij de tegenwoordigheid van geest had om direct in actie te komen.
En ik moet geloven dat "honderden mensen" ook daadwerkelijk luisteren als een 10-jarig kind roept dat ze het strand moeten verlaten?
Zoiets zie ik zo'n 2e-fase knurft nog niet doen. Hulde aan de kleine en haar leraren.
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 14:07 schreef yep het volgende:
En ik moet geloven dat "honderden mensen" ook daadwerkelijk luisteren als een 10-jarig kind roept dat ze het strand moeten verlaten?
Nu ja, die mensen moeten die beving ook wel hebben gevoeld en als een kind zegt dat er een tsunami kan komen omdat ze dat geleerd heeft, tja...
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 14:07 schreef yep het volgende:
En ik moet geloven dat "honderden mensen" ook daadwerkelijk luisteren als een 10-jarig kind roept dat ze het strand moeten verlaten?
Een verstandige moeder die haar kind vertrouwd luisterd echt wel !
quote:
tien minuten op zoch laat wachten
Op zich laat wachten
userIcon
Voor mij zou zij ook mijn engel zijn,maar of ik zou luisteren op dat moment denk het niet.........Maar het is daar wel een totale ramp..... :'( :'( :'( :'(
userIcon
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 14:07 schreef Gelderland het volgende:
knap dat ze dan gelijk aan een tsunami denkt als ze de aarde voelt beven
quote:
Ik was op het strand en het water begon raar te doen", vertelt Tilly. Ze sloeg direct alarm. Ze had geleerd dat een vloedgolf nog tien minuten op zoch laat wachten als het water zich terugtrekt van het strand.
Wel het hele verhaal lezen he?
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 14:07 schreef yep het volgende:
En ik moet geloven dat "honderden mensen" ook daadwerkelijk luisteren als een 10-jarig kind roept dat ze het strand moeten verlaten?
Lezen:
quote:
Die tijd was precies genoeg om het Maikhao-strand en een nabijgelegen hotel te ontruimen.
Dat is nou echt mooi zeg. Dat zo'n meisje zoveel levens heeft kunnen redden!
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 14:07 schreef yep het volgende:
En ik moet geloven dat "honderden mensen" ook daadwerkelijk luisteren als een 10-jarig kind roept dat ze het strand moeten verlaten?
Nee, want jij als snuggere volwassene luistert NOOIT naar kinderen. Jij bent veel slimmer dan ze, dus waarom zou je luisteren eh?
Dit was dus haar sixth sense.
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 14:09 schreef Griebel het volgende:
Zoiets zie ik zo'n 2e-fase knurft nog niet doen. Hulde aan de kleine en haar leraren.
En ik zie dat een universitaire nerd ook niet doen.

Insgelijks hulde aan de kleine
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 14:11 schreef waynie het volgende:

[..]

Op zich laat wachten
op zich laten wachten

Zonder hoofdletter.
Nu we toch aan het mierenneuken zijn.
ik geloof geen zak van dit hele bericht. op welke britse school leren ze exact wat te doen bij een tsunami, als ze in de UK in de hele geschiedenis nog ooit een tsunami beleefd hebben? leren ze soms ook exact wat te doen als je met je hondenslee komt vast te zitten op de noordpool?

klinkt als een goedkoop sensatieverhaal dit, en aangezien The Sun de bron is...
ik geloof hier eigenlijk ook niet zoveel van. op een drukke strand krijg je echt nooit al die mensen eraf .. zelfs als een ouder iemand loopt te roepen en te doen.
userIcon
The Sun.... geloven jullie dit nu echt? Dacht het niet...
userIcon
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 15:15 schreef Energie het volgende:
ik geloof hier eigenlijk ook niet zoveel van. op een drukke strand krijg je echt nooit al die mensen eraf .. zelfs als een ouder iemand loopt te roepen en te doen.
Als het strand opeens 300 meter groter is geworden, en je de vissen op het droge ziet spartelen, word je volgens mij wel gevoelig voor iemand die zegt dat er iets ergs gaat gebeuren.
userIcon
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 15:02 schreef LiamP het volgende:
ik geloof geen zak van dit hele bericht. op welke britse school leren ze exact wat te doen bij een tsunami, als ze in de UK in de hele geschiedenis nog ooit een tsunami beleefd hebben? leren ze soms ook exact wat te doen als je met je hondenslee komt vast te zitten op de noordpool?

klinkt als een goedkoop sensatieverhaal dit, en aangezien The Sun de bron is...
L-e-z-e-n

Ze heeft niet geleerd wat te doen bij een tsunami, maar ze heeft geleerd dat aardbevingen tsunami's kunnen veroorzaken.

Zij is geld waard!
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 15:02 schreef LiamP het volgende:
ik geloof geen zak van dit hele bericht. op welke britse school leren ze exact wat te doen bij een tsunami, als ze in de UK in de hele geschiedenis nog ooit een tsunami beleefd hebben? leren ze soms ook exact wat te doen als je met je hondenslee komt vast te zitten op de noordpool?

klinkt als een goedkoop sensatieverhaal dit, en aangezien The Sun de bron is...
ik weet niet of jij wel ooit naar school geweest bent maar ik heb het ook op school geleerd.

hulde voor die meid!
userIcon
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 15:02 schreef LiamP het volgende:
ik geloof geen zak van dit hele bericht. op welke britse school leren ze exact wat te doen bij een tsunami, als ze in de UK in de hele geschiedenis nog ooit een tsunami beleefd hebben? leren ze soms ook exact wat te doen als je met je hondenslee komt vast te zitten op de noordpool?

klinkt als een goedkoop sensatieverhaal dit, en aangezien The Sun de bron is...
Wat ben jij dom zeg, als je weet dat een aardbeving een tsunami kan veroorzaken, en je weet dus wat een tsunami is, dan kan je zelf ook wel bedenken dat je daar niet in de buurt wil zijn als hij komt.
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 15:38 schreef Cheese het volgende:

[..]

Als het strand opeens 300 meter groter is geworden, en je de vissen op het droge ziet spartelen, word je volgens mij wel gevoelig voor iemand die zegt dat er iets ergs gaat gebeuren.
Klopt als een bus. Als het water zich terug trekt (ruimschoots) dan kan het niet anders zijn als dat er iets gebeurd. En het is nogal logisch, als je zelf beetje logica hebt, dat een zeebeving grote golven kan veroorzaken. Nee denken de mensen ik zie daar zelfs een grote golf aan komen met verschrikkelijke snelheid ik loop 50 meter terug en ik blijf staan kijken hoe deze over ons heen komt (genoeg filmpjes gezien waar dit het geval is).
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 16:00 schreef Sisko het volgende:

[..]

Wat ben jij dom zeg, als je weet dat een aardbeving een tsunami kan veroorzaken, en je weet dus wat een tsunami is, dan kan je zelf ook wel bedenken dat je daar niet in de buurt wil zijn als hij komt.
En jij bent Einstein?

Ongelooflijk. 125.000 doden, maar de Engelse roddelpers heeft haar Engelse Heldin alweer gevonden...
userIcon
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 16:40 schreef Otmeister het volgende:

[..]

En jij bent Einstein?

Ongelooflijk. 125.000 doden, maar de Engelse roddelpers heeft haar Engelse Heldin alweer gevonden...
Jouw reactie, en die van de anderen, over de Sun deed me alleen hieraan denken:

"It is amazing how many people think that they can answer an argument by attributing bad motives to those who disagree with them. Using this kind of reasoning, you can believe or not believe anything about anything, without having to bother to deal with facts or logic."
(Thomas Sowell)
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 16:46 schreef lemonysnicket het volgende:

[..]

Jouw reactie, en die van de anderen, over de Sun deed me alleen hieraan denken:

"It is amazing how many people think that they can answer an argument by attributing bad motives to those who disagree with them. Using this kind of reasoning, you can believe or not believe anything about anything, without having to bother to deal with facts or logic."
(Thomas Sowell)
Oeh, dat gaat diep. Helaas veel te diep om er op 1 januari over na te denken. Misschien lees ik het een andere keer nog eens terug...

Jammer dat het niet je eigen mening is...

("There is no limit to what people will do if you let them get away with it. That our schools, which are painfully failing to educate our children to the standards in other countries, have time for promoting homosexuality is truly staggering."
Jouw Thomas Sowell..............)
userIcon
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 14:07 schreef Hrun het volgende:
Kennis is macht.
Precies! Niks Engel

Kennis redde het leven van deze mensen.
heeej wat zou je doen en de zee trekt ineens 500 meter terug en iemand zegt dat er als het water terug komt een tsunami komt?
Ik geloof dus echt niet dat honderden mensen naar een 10 jaar oud meisje zouden luisteren. Anders moet zij maar eens een land gaan besturen
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 14:41 schreef Mutsaers_78 het volgende:

[..]

Nee, want jij als snuggere volwassene luistert NOOIT naar kinderen. Jij bent veel slimmer dan ze, dus waarom zou je luisteren eh?
Hoeveel volwassenen ken jij die hun zonnebad onderbreken omdat een 10 jarige in paniek raakt?

Klinkt als een BS verhaal.
userIcon
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 15:38 schreef Bupatih het volgende:

[..]

L-e-z-e-n

Ze heeft niet geleerd wat te doen bij een tsunami, maar ze heeft geleerd dat aardbevingen tsunami's kunnen veroorzaken.

idd, ik leer dat ook op school
Ach kijk, The Sun had behoefte aan weer een Sterk Verhaal.

Dames, heren ook... The Sun is zo ongeveer wat de Story hier is.
Wat me dan wel verbaasd dat geen enkele lokale inwoner die zeker ook op het strand moeten zijn geweest om daar te werken het niet is opgevallen cq. dat totaal niet wisten!
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 16:00 schreef Sisko het volgende:

[..]

Wat ben jij dom zeg, als je weet dat een aardbeving een tsunami kan veroorzaken, en je weet dus wat een tsunami is, dan kan je zelf ook wel bedenken dat je daar niet in de buurt wil zijn als hij komt.
Ja ik ook maar pas op de middelbare , was geen 10 toen iig. Dus ben toch benieuwt hoe dat onderwijs systeem daar in elkaar zit. Hier leer je dan net rekenen enzo toch?

Eigenlijk geloof ik het gedeeltelijk. Het kan waargebeurd zijn maar om het aan te dikken hebben ze de leeftijd van dat meisje denk ik verandert van 12/13 ofzo naar 10.
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 14:07 schreef Sickert het volgende:
stoer! dat meisje had wel erg goed op gelet en verdient wel heel veel snoepjes
en een sticker op haar voorhoofd
boeiende dingen blijven je bij , goed dat ze dit boeiend genoeg vond
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 14:46 schreef Apie74 het volgende:
Dit was dus haar sixth sense.
Dit is geen sixth sense, maar plain and simple Common Sense!
Als 'toevallig' iedereen dit had geweten (helaas is dit niet de realiteit), dan had het grote boze oplopende getalletje van het aantal doden niet zo hard gelopen.
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 17:24 schreef Evil_Duck het volgende:
Ik geloof dus echt niet dat honderden mensen naar een 10 jaar oud meisje zouden luisteren. Anders moet zij maar eens een land gaan besturen
Lezen!!!! Er was eerst een aardbeving, dan schrik je zowiezo wel. En als dan ook nog de zee zich weet ik hoeveel meter terugtrekt ben jij echt wel geneigd zo'n kindje te geloven.
Hulde voor dat kind dat zo helder nadacht, daar zouden er meer van moeten zijn
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 14:10 schreef Chillbeer het volgende:

[..]

Een verstandige moeder die haar kind vertrouwd luisterd echt wel !
Of de inwoners, voor wie dit algemene kennis moet zijn, werden plotseling attent mbt het terugtrekkende water, niet alsof dit niet eerder is gebeurd.
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 19:05 schreef VisionMaster het volgende:

[..]

Dit is geen sixth sense, maar plain and simple Common Sense!
Als 'toevallig' iedereen dit had geweten (helaas is dit niet de realiteit), dan had het grote boze oplopende getalletje van het aantal doden niet zo hard gelopen.
Het is zo verdomde logisch dat je je afvraagt waarom er zoveel doden zijn gevallen, zeker in een gebied waar dit herhaaldelijk heeft plaatsgevonden.
userIcon
quote:
Op zaterdag 1 januari 2005 15:02 schreef LiamP het volgende:
ik geloof geen zak van dit hele bericht. op welke britse school leren ze exact wat te doen bij een tsunami, als ze in de UK in de hele geschiedenis nog ooit een tsunami beleefd hebben? leren ze soms ook exact wat te doen als je met je hondenslee komt vast te zitten op de noordpool?

klinkt als een goedkoop sensatieverhaal dit, en aangezien The Sun de bron is...
Als je al een leuk berichtje in zo'n moeilijke tijd voor die mensen wil afkraken. zorg dan op zijn minst dat je de zin goed schrijft.
Wel sterk dat precies een 10jarige dit te melden heeft. Hebben al die andere mensen op het strand dan niets geleerd in hun hele leven ?

En geet toe wie van ons zou een 10jarig kind geloven.... niet veel jammergenoeg.

ikzelf zou niet vluchten maar zou wel de zee in de gaten gehouden hebben.
userIcon
Wow! Kijk dat bedoel ik dus als ik zeg dat je kinderen nuttige dingen op school moet leren. Nu ook een EHBO cursusje en dan kunnen we jaarlijks honderden levens redden.

Over tsunami's en de 10 minuten dinges leerde je trouwens ook bij Discovery bij de documentaire over de bijbel, waar ze vertelden hoe Moses de rode zee in had kunnen lopen.
50  van 60 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 00:29 Sap veruit favoriet bij kiezers GroenLinks27
» 25/05 Aangifte krakers tegen politie over geweld19
» 25/05 Notoire zwartrijdster loopt tegen de lamp25
» 25/05 Zeker anderhalf miljoen euro schade door noodweer18


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden