Weekdeals (728x90)

[upd] Duizenden doden na zeebeving Indische Oceaan

Internationaal • Geschreven door Rob (R@b) op 26-12-2004 @ 09:16
Laatste update: 26-12-2004 21:30

print 
ozzietukker had ons via de nieuws-submit te melden:

Een zware aardbeving onder de zeespiegel in de Golf van Bengalen (in de Indische Oceaan) heeft in landen rondom die zee voor veel doden gezorgd. Als gevolg van hoge vloedgolven vielen alleen al in Sri Lanka meer dan 300 doden. De beving had volgens een Amerikaanse meting een kracht van 8,9 op de schaal van Richter, de op vier na sterkste beving ooit gemeten. De schok was tot in Singapore en Maleisië te voelen. Het epicentrum lag enkele honderden kilometers voor de kust van Sumatra, ter hoogte van Atjeh. Daar zijn zeker 60 doden gevallen door de golven. Ook veel huizen stortten in door de beving.

Op stranden in Zuid-India zijn tot nu toe honderd lijken gevonden. Ruim 400 vissers worden vermist. Op Thaise stranden vielen zeker 14 doden en op de Indische Andaman Eilanden ruim honderd.

Het getroffen gebied
Het getroffen gebied


Update 13.15 uur
De aardbeving en de vloedgolven die daarop volgden hebben duizenden levens geëist. In Sri Lanka is de noodsituatie afgekondigd. Volgens regeringsfunctionarissen zijn daar zeker 1500 doden gevallen. Ook de zuidelijke provincies van India werden zwaar getroffen. Volgens de laatste berichten vonden daar zeker 1000 mensen de dood.

Een aantal populaire badplaatsen in Thailand werd ook getroffen, waaronder de populaire toeristische eilanden Phuket en Koh Phi Phi. In Thailand kwamen tenminste 120 mensen om, en zijn er al meer dan 1000 gewonden gerapporteerd. In Indonesië vielen minstens 483 dodelijke slachtoffers, en ook in Maleisië vielen er doden.

Over de Maladiven, een laaggelegen eilandengroep vlak bij het epicentrum, heerst nog onduidelijkheid. Tenminste tweederde van de hoofdstad kwam onder water te staan, maar er zijn nog geen gegevens over slachtoffers bekend.

Onder de slachtoffers bevinden zich ook veel toeristen. Het is volgens het ministerie van Buitenlandse Zaken nog moeilijk om inzicht te krijgen in het aantal getroffen Nederlandse toeristen. Wel is bekend dat zeker drie Nederlandse toeristen in Sri Lanka vermist worden.

Update 21:30
Het dodental van de zeebeving en de daaruit voortvloeiende vloedgolven is inmiddels gestegen tot meer dan 12.000. Op Atjeh (Noord-West-Sumatra) vielen zeker 4.400 doden; Op Sri Lanka vonden zeker 4.300 mensen de dood, in Zuid-India 2.600 en in Thailand 300.

Gevreesd wordt dat het dodental nog veel hoger kan uitvallen omdat over de kleine eilanden in de Indische Oceaan nog weinig bekend is en de hoogste vloedgolven Oost-Afrika nog moeten bereiken.

Zeebeving en vloedgolven
De aardbeving op de zeebodem van vanmorgen, die een een kracht had van 8,9 op de schaal van Richter, is de op vier na zwaarste in meer dan honderd jaar en de zwaarste sinds 1964, toen Alaska werd getroffen door een aardbeving van 9,2.

Zeebevingen onder de oceaan veroorzaken vooral gevaarlijke golven als de zee bij het epicentrum diep is, zoals vandaag in de Indische Oceaan. Golven verplaatsen zich dan met snelheden tot 1.000 km/u onder water, waarna ze aangekomen bij de kust hoogtes kunnen bereiken tot 30 meter. De golven van vandaag hebben de meeste slachtoffers geëist uit de geschiedenis van rampen met dergelijke vloedgolven.



Lees ook:

» 02:27 Verdachte verdwijningszaak VS aangeklaagd4
» 25/05 Breivik prijst optreden politie op Utøya28
» 25/05 Japanse 'tsunamimotor' naar museum VS14
» 25/05 Dikke Britse tiener uit eigen huis bevrijd22


delen | eKudos nujij

56118 views / 198 reacties
Reacties op dit bericht
48  van 198 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4
Word wakker....
userIcon
Ik ben wakker...misschien moet jij eens ontwaken uit je idyllische dromenwereld.
Idyllisme heeft hier niets mee te maken. Ik huil niet, ik stem VVD etc etc.... dat heeft bij dit bericht niets van doen. Snap je nu wat ik zeg. Het gaat niet om ons, het gaat om een reactie op een nieuwsfeit. Een erg nieuwsfeit. En als jij dat mee wilt maken prima, doe dat dan, en val ons niet lastig. Het is "gewoon" erg dat die mensen daar dat meemaken. PUNT (wederom).
userIcon
quote:
Op maandag 27 december 2004 01:20 schreef Tobbes het volgende:
Spreek voor jezelf, ik betuig helemaal niks. Betuig je ook medeleven aan ouders die hun kind hebben vetgemest waardoor hij is doodgegaan aan een infarct? Die mensen zitten daar nou eenmaal op een tikkende tijdbom en af en toe gaat hij af. En je kent die mensen niet, dus waarom betuig je medeleven? En aan wie dan?

Slaap lekker.
Ja zelfs aan die ouders betuig ik mijn medeleven.
Een kind verliezen op wat voor manier ook is vreselijk.
Er zijn daar mensen die hun hele gezin hebben verloren.
Natuurlijk leef je mee met de slachtoffers ook al ken je ze niet persoonlijk.
Maar leef jij maar lekker in je verwende volgevreten wereldje.
vreselijk nieuws :'(
Je zou moeten weten dat God geen medelijden heeft met mensen die geen medelijden hebben met anderen. De dingen die jij zegt zijn nogal hard en koud man. Heb je eigenlijk wel een hart ?
quote:
Op zondag 26 december 2004 09:20 schreef Dark_Killah het volgende:
Echt erg dit .

Sterkte voor die mensen.

En er staat Sri Lanka, en dat is 2 keer in een week dat er daar iets gebeurd waar ik vandaan komt
Wees blij dat je hier bent
quote:
Op zondag 26 december 2004 14:48 schreef PacentroDoc het volgende:

[..]

Ik zei alleen dat het dodenaantal GELUKKIG tot nu toe meevalt.., het zou veel erger kunnen Zou ik dan moeten willen dat het erger was?
En hoe denk je er nu over...12.000 doden!!! Vindt je het nu nog meevallen!! elke dode is er 1 teveel denk maar zo....jij had het ook kunnen zijn.....
Heeft die tsunami de oost-afrikaanse kust nu al bereikt? En zo niet, wanneer verwachten ze dat dit gebeurt?
ik zag de beelden op journaal van kinderen die gewoon met het water werden mee genomen echt erg dit
userIcon
quote:
Op maandag 27 december 2004 09:08 schreef Mr_Brownstone het volgende:
Heeft die tsunami de oost-afrikaanse kust nu al bereikt? En zo niet, wanneer verwachten ze dat dit gebeurt?
Ja ik zag net de beelden op het journaal dat de kust van Afrika ook is bereikt en dat de eerste slachtoffers daar ook al zijn gevallen.
quote:
Gelezen op Nu.nl:

"De ANWB wordt overspoeld met telefoontjes van verontruste familieleden in Nederland"

Hadden ze dat nou niet anders kunnen formuleren?
idd
Erg voor de landen rond de Indische Oceaan. Goed voor de toeristenindustrie van Europa. Dat laatste vind ik aanzienlijk relevanter.
quote:
Op maandag 27 december 2004 09:54 schreef Suighnap het volgende:
Erg voor de landen rond de Indische Oceaan. Goed voor de toeristenindustrie van Europa; dat gaat nu namelijk wel toenemen. Dat laatste vind ik aanzienlijk relevanter.
Ik ga niet eens de moeite nemen om het uit te leggen, im just qoute...

Wat een verschrikkelijke ramp is dit!! Waarom moet dit nou gebeuren?? Ik word hier zo verdrietig van!! :'( :'( :'(
userIcon
quote:
Op maandag 27 december 2004 09:54 schreef Suighnap het volgende:
Erg voor de landen rond de Indische Oceaan. Goed voor de toeristenindustrie van Europa. Dat laatste vind ik aanzienlijk relevanter.

17.000 duizend doden, maar ach das het wel waard voor de ons arme Europeanen en onze toeristenindustrie?

ziek....
quote:
Op maandag 27 december 2004 09:08 schreef Mr_Brownstone het volgende:
Heeft die tsunami de oost-afrikaanse kust nu al bereikt? En zo niet, wanneer verwachten ze dat dit gebeurt?
en weet iemand rond welk tijdstip hij de westnederlandse kust bereikt? ik ga mijn laarzen even zoeken !
quote:
Op maandag 27 december 2004 09:54 schreef Suighnap het volgende:
Erg voor de landen rond de Indische Oceaan. Goed voor de toeristenindustrie van Europa. Dat laatste vind ik aanzienlijk relevanter.
gek. er zijn nu al 18.500 doden! nee, maar dat maakt niet uit, als het maar goed is voor de toeristenindustrie
userIcon
quote:
Op maandag 27 december 2004 09:54 schreef Suighnap het volgende:
Erg voor de landen rond de Indische Oceaan. Goed voor de toeristenindustrie van Europa. Dat laatste vind ik aanzienlijk relevanter.
Typisch geval van een bord ergens voor.

Ben net terug uit Thailand, volgend jaar gewoon weer die kant op. Sponsor ik indirect in ieder geval de lokale toeristenindustrie.

En Giro 555 staat ook open dus verkoop die overbodige kerstkado's en doe een stukje van je bonus storten.
Iedereen daar sterkt en familie van vermisten ook
quote:
Op zondag 26 december 2004 12:08 schreef useroid het volgende:
Wow! dit is een knaller man en dat nog voor het einde van het nieuwe jaar.

Jammer voor wat persoonlijk leed maar dat zijn slechts offers, zonder aardbevingen was er geen leven op aarde.
Geven en nemen noemt men dat.
Het is nu wel duidelijk, dat jij ze echt niet op een rijtje hebt daarboven.

Vraag me af hoe je had gepiept als jouw familieleden betrokken waren bij deze ramp.

Wellicht had je nog steeds hetzelfde gereageerd, gezien jouw geaardheid.

Triest..
Mn beste vriend zit in Bandung... Ik hoop zo dat er niets is gebeurd
userIcon
quote:
Op maandag 27 december 2004 10:54 schreef Dskedar het volgende:gek. er zijn nu al 18.500 doden! nee, maar dat maakt niet uit, als het maar goed is voor de toeristenindustrie
Het is ook goed voor het milieu, de Nederlandse export en de overbevolking. Voor wie een dierbare hebt verloren is het een persoonlijk drama maar voor mij en de meeste Fok!ers geldt dat we die mensen niet kennen en niet zullen missen.
userIcon
quote:
Op maandag 27 december 2004 09:54 schreef Suighnap het volgende:
Erg voor de landen rond de Indische Oceaan. Goed voor de toeristenindustrie van Europa. Dat laatste vind ik aanzienlijk relevanter.
zo jij kan het goed het grote jongen met grote woorden.
bah bah ben jij een eikel met hele grote letters.

RIP voor alle mensen daar al zal het niet de laatste keer zijn.

Laatste update op doden:

DISASTER TOLL
Sri Lanka: 11,000 dead
Indonesia: 4,500 dead
India: 2,958 dead
Thailand: 839 dead
Malaysia: 44 dead
Maldives: 32 dead
Burma: 30 dead
Bangladesh: 2 dead
quote:
Op maandag 27 december 2004 11:43 schreef DoctorFaustus het volgende:

[..]

Het is ook goed voor het milieu, de Nederlandse export en de overbevolking. Voor wie een dierbare hebt verloren is het een persoonlijk drama maar voor mij en de meeste Fok!ers geldt dat we die mensen niet kennen en niet zullen missen.
userIcon
Ben ik nu de enige die opvalt dat er nog helemaal geen nieuws is uit Bangladesh?
Als er een land is waar dat soort natuurrampen slachtoffers maakt is het daar wel.
Maar het zal wel weer zo zijn dat daar dan weer geen westerse slachtoffers zijn en dat maakt het dan weer een stuk minder belangrijk.
userIcon
Wat te denken van Mozambique en Madagascar? Die liggen daar ook
userIcon
quote:
Op maandag 27 december 2004 11:47 schreef depax het volgende:


Laatste update op doden:

DISASTER TOLL
Sri Lanka: 11,000 dead
Indonesia: 4,500 dead
India: 2,958 dead
Thailand: 839 dead
Malaysia: 44 dead
Maldives: 32 dead
Burma: 30 dead
Bangladesh: 2 dead
Er gaan elke dag duizenden mensen dood. Hoeveel van die mensen kende jij?
quote:
Op maandag 27 december 2004 11:43 schreef DoctorFaustus het volgende:

[..]

Het is ook goed voor het milieu, de Nederlandse export en de overbevolking. Voor wie een dierbare hebt verloren is het een persoonlijk drama maar voor mij en de meeste Fok!ers geldt dat we die mensen niet kennen en niet zullen missen.
Het zijn toch geen Nederlanders of blanken.. dus het geeft niets.. toch?...
Jammer dat jij en je soortgenoten helaas daar niet ook waren.... dan pas was het niet erg geweest... maar helaas, het zijn altijd de verkeerde die gaan..


quote:
Op maandag 27 december 2004 08:20 schreef sogghartha het volgende:
Je zou moeten weten dat God geen medelijden heeft met mensen die geen medelijden hebben met anderen. De dingen die jij zegt zijn nogal hard en koud man. Heb je eigenlijk wel een hart ?
Nee, geen hart, maar wel een portemonnee vol geld.
quote:
Op maandag 27 december 2004 12:03 schreef ziezo34 het volgende:
Het zijn toch geen Nederlanders of blanken.. dus het geeft niets.. toch?...
Jammer dat jij en je soortgenoten helaas daar niet ook waren.... dan pas was het niet erg geweest... maar helaas, het zijn altijd de verkeerde die gaan..
Wees eerlijk ziezo34: voor wie strijd jij het meest; voor wie span jij je het meest in? Toch voor diegenen waar je het meest om geeft. Heb jij geen huis terwijl een ander in de kou slaapt; loop jij nooit langs een bedelaar op weg naar een restaurant? We zijn hypocriet, maar waarom zouden ook nog we oneerlijk zijn?
quote:
Op maandag 27 december 2004 schreef ziezo34 het volgende:
Het zijn toch geen Nederlanders of blanken.. dus het geeft niets.. toch?...
Jammer dat jij en je soortgenoten helaas daar niet ook waren.... dan pas was het niet erg geweest... maar helaas, het zijn altijd de verkeerde die gaan..
Wees eerlijk …: voor wie strijd jij het meest; voor wie span jij je het meest in? Toch voor diegenen waar je het meest om geeft. Heb jij geen huis terwijl een ander in de kou slaapt; loop jij nooit langs een bedelaar op weg naar een restaurant? We zijn hypocriet, maar waarom zouden ook nog we oneerlijk zijn?
quote:
Op maandag 27 december 2004 13:09 schreef Suighnap het volgende:

[..]

Wees eerlijk ziezo34: voor wie strijd jij het meest; voor wie span jij je het meest in? Toch voor diegenen waar je het meest om geeft. Heb jij geen huis terwijl een ander in de kou slaapt; loop jij nooit langs een bedelaar op weg naar een restaurant? We zijn hypocriet, maar waarom zouden ook nog we oneerlijk zijn?
Er zit wel een kern van waarheid in, wat jij suggereert.
Maar als ik al dat leed ziet, dan raakt het mij wel.
en dan ga ik niet zeggen : "net goed zo" omdat ik het hier goed heb of omdat ze niet hetzelfde kleurtje of geloof hebben.

Dat is het verschil..
userIcon
Verschrikkelijk. Ik hoop dat de internationale gemeenschap ook nog wat van zich laat horen.
userIcon
quote:
Op maandag 27 december 2004 12:03 schreef ziezo34 het volgende:
Het zijn toch geen Nederlanders of blanken.. dus het geeft niets.. toch?...
Jammer dat jij en je soortgenoten helaas daar niet ook waren.... dan pas was het niet erg geweest... maar helaas, het zijn altijd de verkeerde die gaan..
Waarom beweer jij dat ik een racist ben? Ik heb het woord buitenlander geen eens genoemd! Jouw doodsverwensing geeft vogens mij aan dat jij een ernstig probleem hebt met tolerantie en andersdenkenden. Hoeveel minachting ik ook heb voor de leerstellingen van de islam, ik zal nooit zeggen dat ik alle moslims dood wens.
quote:
Op maandag 27 december 2004 08:54 schreef house_babe het volgende:

[..]

En hoe denk je er nu over...12.000 doden!!! Vindt je het nu nog meevallen!! elke dode is er 1 teveel denk maar zo....jij had het ook kunnen zijn.....
Neen, ik had het niet kunnen zijn, ik woon 425 meter boven de zeespiegel en bijna 200 km van de kust. Moet wel een enorme golf zijn die hier wil komen. Hoop voor de mensen daar dat ze er nou geen epidemie bovenop krijgen...
quote:
Op maandag 27 december 2004 15:26 schreef DoctorFaustus het volgende:

[..]

Waarom beweer jij dat ik een racist ben? Ik heb het woord buitenlander geen eens genoemd! Jouw doodsverwensing geeft vogens mij aan dat jij een ernstig probleem hebt met tolerantie en andersdenkenden. Hoeveel minachting ik ook heb voor de leerstellingen van de islam, ik zal nooit zeggen dat ik alle moslims dood wens.
quote:
Het is ook goed voor het milieu, de Nederlandse export en de overbevolking. Voor wie een dierbare hebt verloren is het een persoonlijk drama maar voor mij en de meeste Fok!ers geldt dat we die mensen niet kennen en niet zullen missen.
Je bovenstaande opmerking zullen we maar onder de catogerie "vredelievend" en "menselijk" plaatsen. toch??
Berichtje vanuit Hat Ton Sai, Thailand, Andaman Sea,
Alles goed hier, (met mij) wel paar rotte verhalen. Hier alle strand tenten weggespoeld, bier is op, (allen met boot bereikbaar!) en alleen 's avonds stroom. Eten was gisteren alleen: gebakken rijst. Verder is de sfeer redelijk, iedereen helpt elkaar uit de brand, en ook het strand wordt al opgeruimt!
userIcon
quote:
Op maandag 27 december 2004 15:50 schreef ziezo34 het volgende:
Je bovenstaande opmerking zullen we maar onder de catogerie "vredelievend" en "menselijk" plaatsen. toch??
Jazeker, hoe minder mensen op aarde, des te minder oorlog en schaarste.
quote:
Op maandag 27 december 2004 17:20 schreef DoctorFaustus het volgende:

[..]

Jazeker, hoe minder mensen op aarde, des te minder oorlog en schaarste.
Klopt ook, maar ik vraag me af, welke mensen moeten verdwijnen volgens jou.
Daar ben ik wel benieuwd naar??

Of als ik zo vrijuit mag zijn om voor jou te spreken:

iedereen die er anders uit ziet als jij.
iedereen die niet dezelfde ideologie aanhangt als jij.

Kom ik aardig in de buurt ..of niet??
userIcon
quote:
Op maandag 27 december 2004 17:25 schreef ziezo34 het volgende:
Klopt ook, maar ik vraag me af, welke mensen moeten verdwijnen volgens jou. Daar ben ik wel benieuwd naar??
Of als ik zo vrijuit mag zijn om voor jou te spreken:

iedereen die er anders uit ziet als jij.
iedereen die niet dezelfde ideologie aanhangt als jij.

Kom ik aardig in de buurt ..of niet??
Spreek voor jezelf.
Ik heb geen problemen met buitenlanders an sich. Ik ga natuurlijk liever om met mensen die mijn cultuur delen, maar dezelfde ideologie of huidskleur hoeven ze daarvoor niet te hebben. En met de Afrikaanse cultuur in Afrika heb ik ook geen problemen, maar voor Nederland prefereer ik de Nederlandse cultuur.
quote:
Op maandag 27 december 2004 17:53 schreef DoctorFaustus het volgende:

[..]

Spreek voor jezelf.
Ik heb geen problemen met buitenlanders an sich. Ik ga natuurlijk liever om met mensen die mijn cultuur delen, maar dezelfde ideologie of huidskleur hoeven ze daarvoor niet te hebben. En met de Afrikaanse cultuur in Afrika heb ik ook geen problemen, maar voor Nederland prefereer ik de Nederlandse cultuur.
quote:
maar voor Nederland prefereer ik de Nederlandse cultuur.
Dan zul je de rest van je leven een probleem hebben, aangezien wij hier een multi-culturele samenleving hebben

misschien kan ik je hiermee helpen.

a) Je blijft bij je standpunten gevolg : frustraties, stress, afzondering en etc..

b) Je accepteert dat er ook mensen hier zijn met andere culturen gevolg:
minder frustraties..

c) je onarmt de multiculturele samenleving en gaat er helemaal voor gevolg: minder frustraties en etc.. en wellicht nog een verrijking in je leven.. hahaha.

d) emigratie, want alleen een Nederlandse cultuur hier in Nederland is niet meer mogelijk.


Ik zou om te beginnen voor "B" gaan en later voor "C" gaan, maar ik zal er niet van op kijken als je toch voor optie "D" zult gaan.

Die vrijheid van keuzes maken heb je nog hier in Nederland.



quote:
Op maandag 27 december 2004 18:12 schreef ziezo34 het volgende:

[..]


[..]

Dan zul je de rest van je leven een probleem hebben, aangezien wij hier een multi-culturele samenleving hebben

misschien kan ik je hiermee helpen.

a) Je blijft bij je standpunten gevolg : frustraties, stress, afzondering en etc..

b) Je accepteert dat er ook mensen hier zijn met andere culturen gevolg:
minder frustraties..

c) je onarmt de multiculturele samenleving en gaat er helemaal voor gevolg: minder frustraties en etc.. en wellicht nog een verrijking in je leven.. hahaha.

d) emigratie, want alleen een Nederlandse cultuur hier in Nederland is niet meer mogelijk.


Ik zou om te beginnen voor "B" gaan en later voor "C" gaan, maar ik zal er niet van op kijken als je toch voor optie "D" zult gaan.

Die vrijheid van keuzes maken heb je nog hier in Nederland.
Pffft, wat een onzin.

a) DoctorFaustus komt m.i. niet gefrustreerd over. Nogal raar dat je deze gevolgen aan zijn standpunten verbind. Erg apart.

b) Uit de posts van DoctorFaustus blijkt nergens dat hij andere culturen niet accepteert. Slechts dat hij een voorkeur heeft voor de Nederlandse cultuur.

c) Multiculti samenleving omarmen... Sja. Deze term is toch wel erg achterhaald en wordt zelfs in politiek Den Haag liever vermeden vandaag de dag...

d) Nederlandse cultuur is er misschien niet meer, alhoewel ik niet echt helemaal begrijp wat daar onder verstaan moge worden (boerenkool met worst?). Maar daar zit ik ook niet echt mee. Wat ik belangrijker vind is, om JP de MP maar even aan te halen, dat onze Nederlandse normen en waarden, zoals die zich de afgelopen eeuwen hebben gevormd, gehandhaafd blijven.

Als ik dan zo vrij mag zijn om nog een optie voor DoctorFaustus toe te voegen:
e) Blijf bij je standpunten, zonder gefrustreerd te zijn, en geniet van die boerenkool met worst!
quote:
Op maandag 27 december 2004 18:31 schreef Otmeister het volgende:

[..]

Pffft, wat een onzin.

a) DoctorFaustus komt m.i. niet gefrustreerd over. Nogal raar dat je deze gevolgen aan zijn standpunten verbind. Erg apart.

b) Uit de posts van DoctorFaustus blijkt nergens dat hij andere culturen niet accepteert. Slechts dat hij een voorkeur heeft voor de Nederlandse cultuur.

c) Multiculti samenleving omarmen... Sja. Deze term is toch wel erg achterhaald en wordt zelfs in politiek Den Haag liever vermeden vandaag de dag...

d) Nederlandse cultuur is er misschien niet meer, alhoewel ik niet echt helemaal begrijp wat daar onder verstaan moge worden (boerenkool met worst?). Maar daar zit ik ook niet echt mee. Wat ik belangrijker vind is, om JP de MP maar even aan te halen, dat onze Nederlandse normen en waarden, zoals die zich de afgelopen eeuwen hebben gevormd, gehandhaafd blijven.

Als ik dan zo vrij mag zijn om nog een optie voor DoctorFaustus toe te voegen:
e) Blijf bij je standpunten, zonder gefrustreerd te zijn, en geniet van die boerenkool met worst!
Ik was effe dhr DoctorFaustus aan het jennen.
Had totaal geen intentie om hem in een hoek te drijven of zo, dus maak het niet groter dan het is.
Had liever ook een reactie van hem hierop verwacht.

en by the way optie E gaat niet geheel op. boerenkool met worst is vies.
geen mij maar een nassi of een broodje shoarma ..
quote:
Op maandag 27 december 2004 18:42 schreef ziezo34 het volgende:

[..]

Ik was effe dhr DoctorFaustus aan het jennen.
Had totaal geen intentie om hem in een hoek te drijven of zo, dus maak het niet groter dan het is.
Had liever ook een reactie van hem hierop verwacht.

en by the way optie E gaat niet geheel op. boerenkool met worst is vies.
geen mij maar een nassi of een broodje shoarma ..
Okee. Een beetje zuigen is altijd goed. Had niet de hele discussie gelezen. Dacht dat het serineus was. Maar forgetaboutit, zal ik maar zeggen.

En eet smakelijk, alhoewel dan weer liever bami dan nasi heb...
Heb van Vrijdag tot Maandag in Parijs gezeten en zag het nieuws pas Zondagavond in de hotelkamer. Maandagmorgen maar eens een krantje gekocht. Op elke internationale krant stond dit op de voorpagina. Op zo'n moment dringt de omvang van zo'n ramp pas goed door
moet er niet weer is een update komen?
48  van 198 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4


Lees ook:

» 02:27 Verdachte verdwijningszaak VS aangeklaagd4
» 25/05 Breivik prijst optreden politie op Utøya28
» 25/05 Japanse 'tsunamimotor' naar museum VS14
» 25/05 Dikke Britse tiener uit eigen huis bevrijd22


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden