'Sint vermijdt Rotterdam liever als bezoeker'

Nederland • Geschreven door Robert (RRRobert) op 23-11-2004 @ 08:14
print 
De gemeenten Rotterdam en Zaanstad behoren niet tot de meest favoriete bezoekplaatsen van Sinterklaas. Een onderzoek van de Vereniging tot Behoud van Sinterklaas (VBS) wijst dat uit. Deze steden hebben volgens de VBS nog een hoop te verbeteren aan de intocht van de goedheiligman. Zo zouden de stoeten hier niet groot genoeg zijn, is het aantal 'Pieten dat de intocht met hun aanwezigheid opvrolijkt' te klein en krijgt de aankleding van de steden een onvoldoende.

Positieve waarderingen kregen de steden Amersfoort en Middelburg. In totaal waren er dertig gemeeenten betrokken bij het onderzoek van de VBS. De VBS is ooit speciaal opgericht om het Sinterklaasfeest te promoten.

Amsterdam, de stad die Sint Nicolaas als beschermheilige kent, staat in de ranglijst van 'beste Sintsteden' op een vijfde plaats.

Bron: Nieuws.nl


Lees ook:

» 16:02 Duizenden claims van gestrande reizigers bij NS3
» 15:35 Schultz: geen bonus voor top treinbedrijven18
» 15:21 Aangepaste dienstregeling NS blijft van kracht14
» 15:14 Hillen: snel duidelijkheid over missie Kunduz9


delen | eKudos nujij

15742 views / 50 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 50 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
Kortom, er wordt daar niet genoeg geld aan het sinterklaasfeest uitgegeven...
Daarom "vind de sint" het geen fijne steden...

Belachelijk...
userIcon
Oplazeren met die comercieele eikel, die hebben we niet nodig in Zaanstad..

'Volgens mij is de sint een realist; hij denkt waarschijnlijk als "kaffir" hier niet ongeschonden vandaan te komen!
Er is helemaal niet gekeken naar geld! Lees het onderzoek dan zul je zien dat het te maken heeft met activiteiten die georganiseerd worden en in hoeverre de stad aangekleed is in Sinterklaasstijl.
Ik denk dat er meer achter zit ....
Het stikt hier in Rotterdam van de pieten. Jammer dat 9 van de 10 met collectebussen loopt.. erg goed voor het instandhouden van de geloofwaardigheid...
userIcon
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 08:39 schreef grimson het volgende:
Ik denk dat er meer achter zit ....
Wie? De Bukpiet?

Anyway, hier stond Alkmaar helemaal vol. Dus voor ons was het wel groot genoeg. Ik vind het daarom vreemd dat Amsterdam wel kan en Rotterdam niet. Ze zijn, volgens mij, beide even groot en Rotterdam kan niet?
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 08:30 schreef pdxnet96 het volgende:
Oplazeren met die comercieele eikel, die hebben we niet nodig in Zaanstad..

Nee, wat jullie nodig hebben is een goede voetbalclub en een mooie mosque!
Het gaat er ook niet om wat wij er van vinden.
We doen het tenslotte allemaal voor de kindertjes daar gaat het om.

En die grote steden kunnen best wel wat geld vrijmaken voor het sinterklaas feest.

Geef mij maar suikerfeest.
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 08:37 schreef Bril het volgende:
Er is helemaal niet gekeken naar geld! Lees het onderzoek dan zul je zien dat het te maken heeft met activiteiten die georganiseerd worden en in hoeverre de stad aangekleed is in Sinterklaasstijl.
en wat denk je dat voor al die pieten en dergelijke nodig is? juist...geld
userIcon
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 08:39 schreef grimson het volgende:
Ik denk dat er meer achter zit ....
zeg maar niet te hard, straks beledig je nog iemand
userIcon
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 08:57 schreef MrDeath het volgende:
Het gaat er ook niet om wat wij er van vinden.
We doen het tenslotte allemaal voor de kindertjes daar gaat het om.

En die grote steden kunnen best wel wat geld vrijmaken voor het sinterklaas feest.
userIcon
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 08:58 schreef Wedger het volgende:

[..]

en wat denk je dat voor al die pieten en dergelijke nodig is? juist...geld
nee wedgy, dat zijn allemaal vrijwilligers.
[tendentieuze modus]
Maar 'bepaalde' mensen dragen dit feest met een bisschop als centrale figuur nu eenmaal geen warm hart toe en zullen zich dan ook niet als vrijwilliger melden. In R'dam zijn 'toevallig' erg veel van die mensen te vinden...
[/tendentieuze modus]
Tof zaanstad is anti-klaas
kunnen ze geen werkeloze marokkaantjes krijgen ?
Hoe dan ook...het stadsdeel waar die intocht zich plaatsvind zal er enige economische schade aan vinden. Ook al zouden alle pieten geen geld vragen. Want (hoe treurig het dan ook is) zal er ten alle tijden politie ingezet moeten worden dranghekken geplaats worden etc etc.

En ik zag gisteren bij kopspijkers dat Rotterdam al heel veel geld kwijt is aan een 8 meter hoge porno kabouter kwijt is dus dan zal het sinterklaas potje wel leeg zijn....
Wel typisch dat Rotterdam en Zaandam steden zijn met enorme problemen met allochtonen ....
Ach, Zaandam word over het algemeen beschouwd als "Disc City" dus zullen er wel weinig mensen wonen die sinterklaas vieren. deze mensen hebben allemaal hun buikje nog vol van het suikerfeest
Tja, volgende nieuws is ook niet prettig

"21.10.2004 Zwarte piet slaat automobilist ziekenhuis in
Wie zoet is krijgt lekkers, wie stout is ...een linkse directe

Finsterwolde - Een 21-jarige zwarte piet heeft zaterdagmiddag bij de intocht van sinterklaas in Finsterwolde in Groningen een 21-jarige automobilist uit Winschoten een hersenschudding geslagen. De knecht van de goedheiligman vond dat de man te onbesuisd langs de sinterklaasstoet reed.

Doordat de man op hoge snelheid langs de stoet reed, spatte het regenwater uit kuilen in de weg alle kanten op. Een van de pieten pikte dit niet en gooide pepernoten tegen de auto van de Winschoter. Die reed aanvankelijk door, maar moest even verderop stoppen.

Daar werd hij aangesproken door twee pieten. Tijdens de discussie tikte een van hen tegen de pet van de automobilist aan. De bestuurder reageerde met een duw in de richting van de knecht. Voor het oog van vele verbaasde kinderen haalde zwarte piet daarop uit naar de automobilist. Die viel en liep verwondingen aan zijn mond en een hersenschudding op. De man is overgebracht naar het ziekenhuis."

Nog nooit gehoort dat zoiets in Rotterdam gebeurt, dus kom maar Sinterklaas binnen met je knecht
userIcon
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 09:19 schreef skunkah het volgende:
Wel typisch dat Rotterdam en Zaandam steden zijn met enorme problemen met allochtonen ....
en in amsterdam wonen natuurlijk vooral autochtonen
sommige mensen hebben wel heel weinig nodig om elk bericht in een bepaalde richting te duwen
De in Rotterdam was ok wel een beetje triest.
De pernoten enzo waren te snel op
userIcon
kan iemand mij uitleggen waarom sinterklaas behouden moet worden ???

eerst ga je je kinderen bang lopen maken met de kreet 'je gaat mee naar spanje in de zak' enzo .. . en een paar jaar daarna vertel je je kinderen dattie niet bestaat . .. oftewel je zit je kinderen jarenlang bewust voor te liegen . . .

... en dan zeggen ze dat ik een steekje los heb . ..
quote:
[b]

En ik zag gisteren bij kopspijkers dat Rotterdam al heel veel geld kwijt is aan een 8 meter hoge porno kabouter kwijt is dus dan zal het sinterklaas potje wel leeg zijn....
Wordt dit het volgende aanslagobject ?

Een pornokabouter ? Hoe verzinnen ze het !!!
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 09:34 schreef Flierp het volgende:
kan iemand mij uitleggen waarom sinterklaas behouden moet worden ???

eerst ga je je kinderen bang lopen maken met de kreet 'je gaat mee naar spanje in de zak' enzo .. . en een paar jaar daarna vertel je je kinderen dattie niet bestaat . .. oftewel je zit je kinderen jarenlang bewust voor te liegen . . .
Jij poepte vroeger zeker in je broek van angst, als sinterklaas op bezoek kwam.

Sinterklaas is gewoon een Nederlandse traditie die in stand gehouden moet worden. Dus zo'n onderzoek vind ik goed, het is gewoon belachelijke dat bepaalde winkels al vol liggen met kerstartikelen als Sinterklaas nog niet eens in het land is.
Het hele gezeik over hoe zwarte pieten discriminerend zijn vind ik gewoon belachelijk.
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 09:34 schreef Flierp het volgende:
kan iemand mij uitleggen waarom sinterklaas behouden moet worden ???

eerst ga je je kinderen bang lopen maken met de kreet 'je gaat mee naar spanje in de zak' enzo .. . en een paar jaar daarna vertel je je kinderen dattie niet bestaat . .. oftewel je zit je kinderen jarenlang bewust voor te liegen . . .

... en dan zeggen ze dat ik een steekje los heb . ..
Misschien was jij vroeger een dusdanig akelig ventje dat je ouders dat inderdaad vaak moesten zeggen.
Ik heb niets dan goede herinneringen aan het Sinterklaasfeest, en zal deze traditie dan ook met alle plezier met mijn kinderen delen.
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 08:39 schreef grimson het volgende:
Ik denk dat er meer achter zit ....
Inderdaad, dat was ook het eerste wat ik dacht toen ik het las er zal wel meer achter zitten!
Joepie, volgende week woensdag mag ik weer zwartepieten, bij een buurthuis en bij twee bibliotheken. Ik heb enkele kleinere pietjes bij me (een paar uitgevoerd met adhd, een paar andere scoren juist hoog op de schaal extreem lief). En natuurlijk is er de Sint, waar wij mee meegaan. Paar kinderactiviteiten, dus we horen veel verhalen, krijgen veel tekeningen en ook wel eens de vraag "Sinterklaas is al heel oud he?" "Jaha, heel oud". "Gaat Sinterklaas dan ook een keer dood, net als mijn opa?". "Uhmm... ik denk het niet hoor"... toch word je daar wel ff stil van...

En verder.. natuurlijk de dorpen waar we doorheen komen volkomen op stelten zetten, het verkeer 'regelen', winkels binnenspringen. Je kunt zo ontzettend veel uithalen als zwarte piet... als ik me zo zou gedragen als niet-zwarte-piet, dan zouden ze me acuut uit de maatschappij plukken en opsluiten in een gesloten psychiatrische inrichting. Het allermooiste: iedereen pikt alles wat zwarte piet uithaalt...

quote:
Op dinsdag 23 november 2004 09:34 schreef Flierp het volgende:
......

eerst ga je je kinderen bang lopen maken met de kreet 'je gaat mee naar spanje in de zak' enzo .. .
Zeggen ze niet meer. Kans is veel te groot dat een kind nu zegt: Graag, kan dat?
Vind ik raar dat ie er bijna niet komt, hij is toch zo langzamerhand wel wat gewent.
Neem de aanslag in Madrid dat was vlak voor z'n huis.

userIcon
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 09:30 schreef wica het volgende:
De in Rotterdam was ok wel een beetje triest.
De pernoten enzo waren te snel op
Bram Peper noten, of ligt dit wel erg voor de hand?
na wat belachelijk! meteen allemaal berichten dat in zaandam een probleem met allochtonen is.. ja we hebben een moskee maar daar geen last van overigens ook geen last van mensen die dat ding in de fik steken.. zoals in andere steden wel gebeurd.. misschien geeft de gemeente gewoon liever geld uit aan belangrijkere dingen dan aan sinterklaas... shit die man komt in elke stad aan.. en wat zou het boeien dat de stad niet genoeg versiert is alsof iemand dat wat interreseert.. mensen uit zaanstad zijn gewoon nuchter en hechte niet meer zoveel waarde aan het versieren van de stad wat een onzin.. of er nou 40 pieten of maar 10 zijn , kinderen vinden het toch wel leuk
tja ik woon in rotterdam en het winkelcentrum hier (keizerszwaard) was vorige week al bezig met de kerstversiering. Dus kan me er wel iets bij voorstellen dat klaas niet blij is. Mij maakt het allemaal geen ruk uit.
* is dit jaar weer piet op een zwarte school in amsterdam,
en het is altijd enorm lachen
In Rotterdam wint de kerstman het al jaren van de Sint. In Rotterdam stinkt het van de kerstversieringen en lichtjes aan de bomen bij de coolsingel.
Rotterdam is gewoon verstandig, laat die bebaarde nationaal aanvaarde buitenlandermaar ergens anders z´n liefde voor kleine kindertjes uiten
userIcon
Voor het oog van vele verbaasde kinderen haalde zwarte piet daarop uit naar de automobilist

whaahahahahahahah!!!! hilarisch! je ziet het gewoon voor je!!
Wow, misschien moet ik maar in R'dam of Zaanstad gaan verhuizen. Ben ik van dat Sinterklaas gedoe en al die flippende kinderen af! Sinterklaas is alleen leuk als je zelf kinderen hebt of als je er nog in gelooft.
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 08:30 schreef trashcaneurope het volgende:
'Volgens mij is de sint een realist; hij denkt waarschijnlijk als "kaffir" hier niet ongeschonden vandaan te komen!
SUKKEL

de Sint komt van oorsprong uit Turkije
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 09:30 schreef wica het volgende:
De in Rotterdam was ok wel een beetje triest.
De pernoten enzo waren te snel op
En toen stond ik daar met m'n lege handen kleine kindjes teleur te stellen omdat er niets meer in mijn zak zat
Zwarte Piet spelen was trouwens wel ongelooflijk saai daar.
Wij hebben hier 2 moskee's en elk jaar gaat alles goed met de intocht van siterklaas.
Waarom niet gewoon 2x feest in december? Ook de kerstman
Wij doen hier aan de sint en aan kerst (niet dat we onze sokken ophangen ofzo)
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 09:34 schreef Flierp het volgende:
kan iemand mij uitleggen waarom sinterklaas behouden moet worden ???

eerst ga je je kinderen bang lopen maken met de kreet 'je gaat mee naar spanje in de zak' enzo .. . en een paar jaar daarna vertel je je kinderen dattie niet bestaat . .. oftewel je zit je kinderen jarenlang bewust voor te liegen . . .

... en dan zeggen ze dat ik een steekje los heb . ..
Eigenlijk ben ik het hier dubbel en dwars mee eens


Sinterklaas is eigenlijk net als Allah/God, alleen zijn ze vergeten te vertellen dat deze ook niet bestaat, daarom blijven ze als blinde kippen erachteraan hollen.

Zodra alle geloven eindelijk eens ontmanteld worden als 'de grote leugen', mogen ze het sinterklaasfeest ook opheffen.
quote:
gemeeenten
hehe...
ontopic: Rotterdam kan tegenwoordig sowieso vermeden worden....
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 13:34 schreef fayakill het volgende:

[..]

SUKKEL

de Sint komt van oorsprong uit Turkije
Yup maar dat was een heel ander turkije als dat van nu.
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 08:54 schreef trashcaneurope het volgende:

[..]

Nee, wat jullie nodig hebben is een goede voetbalclub en een mooie mosque!
Ik weet niet of je specifiek doelt op de moskee in zaanstad, maar in zaanstad staat wel een van de grootste moskeeën van Nederland/Europa(?)(Turkije vooralsnog uitgesloten )

En een goeie voetbal club in Zaanstad hoef ik ook niet >.<
De Arena is dichtbij genoeg...
De gemeenten Rotterdam en Zaanstad behoren niet tot de meest favoriete bezoekplaatsen van Sinterklaas.

........vandaar ook dat de Sint 7 !! keer in een uitverkocht Ahoy staat..........

OffT;
quote:
...........maar in zaanstad staat wel een van de grootste moskeeën van Nederland/Europa(?)(Turkije vooralsnog uitgesloten )

..............de grootste moskee staat in Mekka en de op één na grootste staat in Cordoba, Spanje.

Rotterdam loopt nou eenmaal voor op de rest. Geeft niks hoor dat jullie nog in de Sint geloven
userIcon
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 12:56 schreef Fratz het volgende:
Voor het oog van vele verbaasde kinderen haalde zwarte piet daarop uit naar de automobilist

whaahahahahahahah!!!! hilarisch! je ziet het gewoon voor je!!
De eikel... Ze moesten em z'n bek zwart tatoeëren, is die voor altijd de Zwarte Piet. Hilarisch hoor, en je nog afvragen hoe de kinderen van tegenwoordig zo agressief komen zeker..?
50  van 50 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 16:02 Duizenden claims van gestrande reizigers bij NS3
» 15:35 Schultz: geen bonus voor top treinbedrijven18
» 15:21 Aangepaste dienstregeling NS blijft van kracht14
» 15:14 Hillen: snel duidelijkheid over missie Kunduz9


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden