[update] Nieuwe foto van Mohammed B.

Nederland • Geschreven door Rob (R@b) op 13-11-2004 @ 00:52
Laatste update: 13-11-2004 07:09

print 
RTL Nieuws heeft de hand weten te leggen op een nieuwe foto van Mohammed B., de man die vast zit voor de moord op Theo van Gogh. De foto stond in april 2003 in een lokale krant voor en door bewoners van de Amsterdamse wijk 't Overtoomse Veld. In dat krantje, 'Over 't Veld Buurtbeheer' geheten, stond die foto onder het kopje 'Even voorstellen'.


''Hallo, mijn naam is Mohammed B. en ik ben 24 jaar. Ik ben opgegroeid in het Overtoomse Veld Noord en woon daar sinds 1985.......''

De nieuwsafdeling van RTL kreeg tevens wat krantenartikelen in handen die Mohammed B. in het lokale blaadje schreef. Zo vertelt B. over wat normen en waarden voor hem betekenen, en schreef hij in een stuk onder de titel 'Islam en integratie' de zin: ''Fysiek gezien is elk levend wezen op aarde moslim''. In een artikel over een politiek jongerendebat wat hij mede organiseerde, spreekt hij vol lof over het debat wat gevoerd is tussen politici en jongeren.

Op de site van RTL Nieuws zijn links naar screenshots van de artikelen geplaatst.

Update 07:10


Het Algemeen Dagblad kreeg de wijkkrantjes met de columns van Mohammed B. ook in handen. De krant ziet het nut van een balkje voor de ogen niet meer in en plaatste de foto 'ongecensureerd'.


Bron: RTL Nieuws


Lees ook:

» 00:29 Sap veruit favoriet bij kiezers GroenLinks26
» 25/05 Aangifte krakers tegen politie over geweld19
» 25/05 Notoire zwartrijdster loopt tegen de lamp25
» 25/05 Zeker anderhalf miljoen euro schade door noodweer17


delen | eKudos nujij

25529 views / 71 reacties
Reacties op dit bericht
21  van 71 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
userIcon
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 09:27 schreef SkyZip het volgende:
Hoezo verdachte ? Hoezo onschuldig tot de rechter hem heeft veroordeeld ?
Hij is op heterdaad betrapt met tientallen getuigen erbij.....
Dat zijn de principes van onze rechtspraak. Een rechter bepaalt of iemand schuldig wordt bevonden, niet de media en ook niet het publiek. Zolang de rechter geen uitspraak heeft gedaan is Mohammed B. gewoon verdachte en onschuldig. Dat is een gouden regel die voor iedereen geldt, ongeacht het strafbare feit waarvan men wordt verdacht.
userIcon
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 09:28 schreef chille-moslim het volgende:
hij ziet er eigenlijk best wel aardig uit :
maar wat hij heeft gedaan is niet met woorden goed te praten, hij zal zijn straf krijgen.
dat viel mij ook meteen op.
Whaha, strakke actie, lekker vrijlaten, foto in het openbaar en de rest gaat vanzelf. Binnenkort Ali.
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 09:43 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Dat zijn de principes van onze rechtspraak. Een rechter bepaalt of iemand schuldig wordt bevonden, niet de media en ook niet het publiek. Zolang de rechter geen uitspraak heeft gedaan is Mohammed B. gewoon verdachte en onschuldig. Dat is een gouden regel die voor iedereen geldt, ongeacht het strafbare feit waarvan men wordt verdacht.
Dat afkorten van de achternaam is heel leuk voor de privacy van de verdachte, maar ik vind het wel één nadeel hebben: De kans dat een "Mohammed B", maar dan een andere, onschuldige, wordt geassocieerd met de moord. Zoals dat vorige week met Mohammed Bouker is gebeurd. Waarbij de foto van Bouker ook op internet werd gepresenteerd als de dader.

Dus hierin vind ik dat de rechten van een Bouker belangrijker zijn dan van een Bouyeri. Zeker in een zaak die voor de poltie bijna een routineklus is (dader gepakt, veel bewijsmateriaal, een brief op zijn lichaam wat te beschouwen is als een schuldbekentenis) en onder grote belangstelling staat. Dan moet je de internetters die gaan Googlen naar "Mohammed B" en de eerste de beste hit pakken om op een site te plaatsen, voor zijn!
Ik ben opgegroeid in het Overtoomse Veld Noord en woon daar sinds 1985.......''

2 dingen die nooit hadden mogen gebeuren...

EN IK BEN GEEN MOSLIM, Niemand is moslim..

WAT IS MOSLIM?? omdat er toevalig een boek is onder de naam KORAN bestaat moslim.. Alleen maar het vermogen om te denken heeft ons er toe aangezet om ergens in te kunnen geloven.. THAT'S IT...

EEN DIER HEEFT TOCH OOK GEEN GELOOF.. of doet daden vanuit zijn geloof...
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 09:59 schreef WWSK het volgende:
Whaha, strakke actie, lekker vrijlaten, foto in het openbaar en de rest gaat vanzelf. Binnenkort Ali.
Doe maar niet! Dan krijgt hij zijn gewilde martelaarsdood die hij absoluut niet verdiend! Levenslang, met een dieet van varkensvlees en alcohol, dat moet hij krijgen!
userIcon
quote:
Niet dat er veel kans is dat dit varken onschuldig is (tenzij ie wordt vrijgesproken op vormfoutjes in de aanklacht, wat in Nederland razend populair is
Vormfout die een verdachte van moord vrijspreekt. Kom nou toch, dat geloof je zelf toch niet.
userIcon
Hij ziet er vrij normaal uit. Niet radicaal ofzo....
userIcon
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 07:55 schreef horenzienzwijgen het volgende:
Waarom spreken ze over de "verdachte" van de moord op Theo van Gogh ? En zoals eerder gemeld, waarom niet gewoon héél z'n naam op fok ? Iedereen weet wie het is en wat ie gedaan heeft.

Verder snap ik die guppen dus écht niet. Zijn die moslims nou écht zo labiel, dat ze álles geloven wat iemand zegd ? Hebben ze nooit geleerd zélf na te denken ? Hun eigen mening op te bouwen ? Na te denken over de gevolgen... voor eigen familie en de famile van de slachtoffers ?

Zeg vooral dat ik alles op 1 hoop gooi, maar het ZIJN ook altijd de moslims die zulke extreem rare ideeën hebben. Het mag vast niet, maar toch, risico neem ik... enkele citaten van 'n (hier geboren) Ned. Turk.

"Ik heb een dubbele nationaliteit voor het geval dat. Jullie kaashoofden zijn niet te vertrouwen en laten we wel wezen, Turkije is gewoon een veel en veel mooier land. Bovendien is het heerlijk om van twee wallen te eten."

"Zodra de islamitische wet van kracht is in Nederland zal ik de eerste zijn die elke protesterende homo, met het hoofd naar beneden, van de Westertoren af zal duwen."

"Ik wil niet horen bij een volk wat jaarlijks twee minuten stilte in acht neemt ter nagedachtenis aan hen die het leven lieten in de WOII en tegelijk medeplichtig is aan de marteling en dood van onschuldige burgers in een bezet land als Irak. Ik vind dat in één woord ziek! Ik wil liever horen bij een volk wat als ideaal heeft de vereniging van alle Turkstalige volkeren en het geloof in de superioriteit van het Turkse ras. "

Hoe komt zo iemand nou met zo'n uitspraken ? Volgens mij wordt dit gewoon vanaf de geboorte al op ze ingepraat. Ze weten niet beter. Dit alles doet mij iig denken aan de activiteiten van iemand in duitsland.. 64 jaar geleden...

"superioriteit van het........................."
Niets meer aan toe te voegen
Helemaal mee eens.
Dubbele nationaliteit moet per direct afgeschaft worden.
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 00:54 schreef junkieXXXL het volgende:
link werkt niet ...

=edit nu wel =
Tnxx @Rob
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 10:38 schreef Rhapsody het volgende:

[..]

Niets meer aan toe te voegen
Helemaal mee eens.
Dubbele nationaliteit moet per direct afgeschaft worden.
Als ie geen dubbbele nationalitiet had, kan ie ook niet uitgezet worden
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 07:55 schreef horenzienzwijgen het volgende:
Waarom spreken ze over de "verdachte" van de moord op Theo van Gogh ? En zoals eerder gemeld, waarom niet gewoon héél z'n naam op fok ? Iedereen weet wie het is en wat ie gedaan heeft.

Verder snap ik die guppen dus écht niet. Zijn die moslims nou écht zo labiel, dat ze álles geloven wat iemand zegd ? Hebben ze nooit geleerd zélf na te denken ? Hun eigen mening op te bouwen ? Na te denken over de gevolgen... voor eigen familie en de famile van de slachtoffers ?

Zeg vooral dat ik alles op 1 hoop gooi, maar het ZIJN ook altijd de moslims die zulke extreem rare ideeën hebben. Het mag vast niet, maar toch, risico neem ik... enkele citaten van 'n (hier geboren) Ned. Turk.

"Ik heb een dubbele nationaliteit voor het geval dat. Jullie kaashoofden zijn niet te vertrouwen en laten we wel wezen, Turkije is gewoon een veel en veel mooier land. Bovendien is het heerlijk om van twee wallen te eten."

"Zodra de islamitische wet van kracht is in Nederland zal ik de eerste zijn die elke protesterende homo, met het hoofd naar beneden, van de Westertoren af zal duwen."

"Ik wil niet horen bij een volk wat jaarlijks twee minuten stilte in acht neemt ter nagedachtenis aan hen die het leven lieten in de WOII en tegelijk medeplichtig is aan de marteling en dood van onschuldige burgers in een bezet land als Irak. Ik vind dat in één woord ziek! Ik wil liever horen bij een volk wat als ideaal heeft de vereniging van alle Turkstalige volkeren en het geloof in de superioriteit van het Turkse ras. "

Hoe komt zo iemand nou met zo'n uitspraken ? Volgens mij wordt dit gewoon vanaf de geboorte al op ze ingepraat. Ze weten niet beter. Dit alles doet mij iig denken aan de activiteiten van iemand in duitsland.. 64 jaar geleden...

"superioriteit van het........................."
Dan vraag ik me serieus af wat die kerel hier nog moet als turkije zo geweldig is, rot toch lekker op naar dat land dan
userIcon
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 10:01 schreef RubberenRobbie het volgende:
Zoals dat vorige week met Mohammed Bouker is gebeurd. Waarbij de foto van Bouker ook op internet werd gepresenteerd als de dader.
Het publiceren van zo'n foto is in eerste instantie al fout. De pers kent zichzelf grotere rechten toe dan ze wettelijk hebben.
quote:
Dus hierin vind ik dat de rechten van een Bouker belangrijker zijn dan van een Bouyeri. Zeker in een zaak die voor de poltie bijna een routineklus is (dader gepakt, veel bewijsmateriaal, een brief op zijn lichaam wat te beschouwen is als een schuldbekentenis) en onder grote belangstelling staat. Dan moet je de internetters die gaan Googlen naar "Mohammed B" en de eerste de beste hit pakken om op een site te plaatsen, voor zijn!
Iemand is schuldig of onschuldig. Daar zit niets tussen. Je moet niet de grondbeginselen van de rechtspraak opzij schuiven om de pers ter wille te zijn. De pers is zelf verantwoordelijk voor wat ze publiceert. Ook zij dienen daarbij de wet te respecteren.
userIcon
oogt sympathiek, sorry dat ik het zeg, maar je moet paranoide zijn om nu je vinger zomaar op een "terrorist" (er is hier immers geen echt doel geloof ik, of wel?) te kunnen leggen.
Goede zaak moeten ze met alle criminelen doen.Gewoon vogelvrij verklaren Die eikels.
man Ferdo (Eindredactie Frontpage) 13-11-2004 @ 14:24 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 10:17 schreef Eveli het volgende:
Hij ziet er vrij normaal uit. Niet radicaal ofzo....
...en dat is juist het gevaarlijke aan de meeste terroristen. Je kunt ze niet als zodanig herkennen. Ze slaan toe als een duivel uit een doosje. De gemiddelde terrorist zal er álles aan doen om vooral niet op te vallen. Ze leiden als het ware een dubelleven. Ze hebben gewoon een normale baan, doen hun boodschappen, maar dan slaan ze ineens toe.

Was het maar waar dat je terroristen zo kon herkennen.
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 11:17 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Het publiceren van zo'n foto is in eerste instantie al fout. De pers kent zichzelf grotere rechten toe dan ze wettelijk hebben.
[..]
Volgens mij was het niet de pers die een foto van Mohammed Bouker hadden gepubliceerd. Wat wel gebeurde was dat webloggs, of andere internetters, gingen zoeken naar "Mohammed B"'s, wat dus ook als resultaat een M. Bouker oplevert. Deze persoon is echter geen dader! Toch wordt hij dus virtueel aan de schandpaal genageld. Natuurlijk is nalaten van het verifiëren van gegevens door een derde niet de verantwoordelijkheid van de pers, maar ze hadden dit wel voor kunnen zijn door de volledige naam te publiceren. Daar wordt in ieder geval een buitenstaander niet de dupe van.
quote:
Iemand is schuldig of onschuldig. Daar zit niets tussen. Je moet niet de grondbeginselen van de rechtspraak opzij schuiven om de pers ter wille te zijn. De pers is zelf verantwoordelijk voor wat ze publiceert. Ook zij dienen daarbij de wet te respecteren.
Ik respecteer de grondbeginselen van een rechtstaat wel en die horen ook gehandhaafd te blijven. Een verdachte blijft ook een verdachte, totdat hij veroordeeld is en deze veroordeling ook onherroepelijk vaststaat. Het is alleen wel een gentlemen's agreement om alleen de eerste letter van een verdachte te publiceren. Alleen dat herenakkoord kan nadelige gevolgen hebben. Dat stel ik ter discussie!
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 07:55 schreef horenzienzwijgen het volgende:
Waarom spreken ze over de "verdachte" van de moord op Theo van Gogh ? En zoals eerder gemeld, waarom niet gewoon héél z'n naam op fok ? Iedereen weet wie het is en wat ie gedaan heeft.

Verder snap ik die guppen dus écht niet. Zijn die moslims nou écht zo labiel, dat ze álles geloven wat iemand zegd ? Hebben ze nooit geleerd zélf na te denken ? Hun eigen mening op te bouwen ? Na te denken over de gevolgen... voor eigen familie en de famile van de slachtoffers ?

Zeg vooral dat ik alles op 1 hoop gooi, maar het ZIJN ook altijd de moslims die zulke extreem rare ideeën hebben. Het mag vast niet, maar toch, risico neem ik... enkele citaten van 'n (hier geboren) Ned. Turk.

"Ik heb een dubbele nationaliteit voor het geval dat. Jullie kaashoofden zijn niet te vertrouwen en laten we wel wezen, Turkije is gewoon een veel en veel mooier land. Bovendien is het heerlijk om van twee wallen te eten."

"Zodra de islamitische wet van kracht is in Nederland zal ik de eerste zijn die elke protesterende homo, met het hoofd naar beneden, van de Westertoren af zal duwen."

"Ik wil niet horen bij een volk wat jaarlijks twee minuten stilte in acht neemt ter nagedachtenis aan hen die het leven lieten in de WOII en tegelijk medeplichtig is aan de marteling en dood van onschuldige burgers in een bezet land als Irak. Ik vind dat in één woord ziek! Ik wil liever horen bij een volk wat als ideaal heeft de vereniging van alle Turkstalige volkeren en het geloof in de superioriteit van het Turkse ras. "

Hoe komt zo iemand nou met zo'n uitspraken ? Volgens mij wordt dit gewoon vanaf de geboorte al op ze ingepraat. Ze weten niet beter. Dit alles doet mij iig denken aan de activiteiten van iemand in duitsland.. 64 jaar geleden...

"superioriteit van het........................."
Klopt... ik zeg zelf al jaren hetzelfde... met moslims (ja in algemene vorm) kan je geen zinnige discussie voeren, laat staan samenleven.

Ze hanteren allemaal hetzelfde principe van dat zij superieur zijn aan de rest.

Op die basis kan je nooit een goede verstandhouding hebben. Er hoeft maar een minimum aan wrijving te zijn en ze zullen zich boven jouw plaatsen.
userIcon
Hmmz, hij ziet er best aardig uit op die foto.
Schokkend hoe het innerlijk van iemand kan verschillen met zijn uiterlijk!
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 10:17 schreef Eveli het volgende:
Hij ziet er vrij normaal uit. Niet radicaal ofzo....
Die foto is al twee jaar oud en ondertussen is hij verder geradicaliseerd. Zijn baard zal nu wel langer zijn dan op de foto en hij zal nu ook wel andere kleding dragen.
quote:
Op zaterdag 13 november 2004 05:01 schreef tenenlikker het volgende:


Mohammed Bouyeri geboren 8 maart 1978 te Amsterdam
21  van 71 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 00:29 Sap veruit favoriet bij kiezers GroenLinks26
» 25/05 Aangifte krakers tegen politie over geweld19
» 25/05 Notoire zwartrijdster loopt tegen de lamp25
» 25/05 Zeker anderhalf miljoen euro schade door noodweer17


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden