Marktplaats.nl opgekocht door eBay

Digital & Games • Geschreven door Johan (LWaS) op 11-11-2004 @ 09:17
print 
nlboy had ons via de nieuws-submit te melden:

De Amerikaanse veilingsite eBay heeft Marktplaats.nl overgenomen voor een bedrag van 225 miljoen euro. Door deze overname moet Marktplaats.nl in staat zijn haar activiteiten uit te bouwen. Ebay zal volgens zeggen hierbij helpen door zijn expertise ter beschikking te stellen. Het is nog niet bekend of Marktplaats.nl door de overname ook gebruik kan maken van eBay's online betaalsysteem PayPal.

In 1999 werd Marktplaats.nl opgericht, de site is momenteel in handen van Het Goed Beheer BV, een keten van kringloopwarenhuizen dat gevestigd is in Emmeloord. Volgens dat bedrijf is de verkoopsite de grootste online handelsplaats van Nederland.

Bron: Webwereld


Lees ook:

» 24/05 'Topoverleg Apple en Samsung levert niets op'8
» 23/05 Tele2 in beroep tegen uitspraak Pirate Bay20
» 23/05 BREIN klaagt Pirate Bay-uploader aan94
» 21/05 Storing treft DigiD12


delen | eKudos nujij

13978 views / 58 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 58 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
225 Miljoen..
Dan zal je daar binnenkort ook moeten betalen voor een advertentie
userIcon
Bekijk het van de zonnige kant. Een ref systeem op marktplaats is iets wat ze al lang nodig hadden. En Paypal zou ook leuk zijn, maar dat kon toch al.
userIcon
Goede zaak want Speurders komt heel snel oprukken.
quote:
Op donderdag 11 november 2004 09:24 schreef _Draven_ het volgende:
Dan zal je daar binnenkort ook moeten betalen voor een advertentie
Inderdaad!

Dat Ebay systeem is totaal ondoorzichtig.......

Marktplaats is redelijk goede site.
userIcon
Lekker gecashed.
Laat ebay de strijd met speurders maar aangaan
userIcon
Die gasten van marktplaats zullen dan wel in een goede bui zijn! Is 225 miljoen geen typefout? erg veel geld voor een beetje ruimte op een server en een naampje.
225 miljoen?????????????????

Wat? Turkse liras?

Ik geloof hier geen fuck van. Als dat zo is zijn die gasten van Marktplaats DE zakenmannen vd eeuw uit NL!
Ebay ondoorzichtig? Ga eens naar www.ebay.nl en kijk er eens rond, het is echt superduidelijk allemaal en het werkt een stuk betrouwbaarder dan marktplaats, zeker omdat je het verleden en beoordelingen kan lezen. En als je een klein bedrag moet betalen is het alleen maar betrouwbaarder. Moet je bij marktplaats toch ook bij duurdere artikellen?

Martkplaats is daarnaast een stuk sneller en je kan zonder te bieden contact opnemen met de verkoper en het zo rgeleen.

Allebei voordelen, maar wel erg veel geld voor een saai uitziende site zeg!

En speurders kan wel advertenties plaatsen omdat er grote bedrijven achter zitten, er staan bar weinig advertenties op en de advertenties komen nog eens van verschillende sites af. Dikke nep vind ik dat.
userIcon
quote:
Op donderdag 11 november 2004 09:26 schreef Stretto het volgende:
Goede zaak want Speurders komt heel snel oprukken.
Inderdaad, en dat is zo'n onoverzichtelijke k*tsite! Ik hoop dat marktplaats eruit blijft zien zoals het nu is. Dat werkt tenminste.
quote:
Op donderdag 11 november 2004 09:24 schreef _Draven_ het volgende:
Dan zal je daar binnenkort ook moeten betalen voor een advertentie
Bij ons blijft het gratis!!!! En werkt nagenoeg hetzelfde als marktplaats.

-SPAM DUS-

* 224.5 miljoen euro. DIt gaat naar een veelvoud van aandeelhouders in Het Goed B.V, Het bedrijf dat tot voor kort eigenaar was van Marktplaats B.V.
* Marktplaats.nl blijft voorlopig hetzelfde. Ebay heeft veel waardering voor wat er bereikt is, en wil leren van de aanpak. Dat betekent dus de huidige prijzen, de huidige plaatsings regels, de huidige layout.
* meer marketing geld. Hai speurders
userIcon
quote:
Op donderdag 11 november 2004 09:24 schreef _Draven_ het volgende:
Dan zal je daar binnenkort ook moeten betalen voor een advertentie
dat zal wel idd marktplaats was juist een goede zitte om snel iets te koop te zetten en/of iets 2de hands te kunnen kopen..
userIcon
225 miljoen is WEL heel veel
Wow, 225 miljoen euri. Da's wel veel hè. Nu maar hopen dat het niet op den duur helemaal in Ebay wordt geintegreerd.
userIcon
quote:
Op donderdag 11 november 2004 09:31 schreef ScotchPad het volgende:
225 miljoen?????????????????

Wat? Turkse liras?

Ik geloof hier geen fuck van. Als dat zo is zijn die gasten van Marktplaats DE zakenmannen vd eeuw uit NL!
Nope ik denk het niet. Marktplaats.nl heeft op het moment een dikke 1.300.000 advertenties. En vraagt zich kosten van 6 euro per advertentie voro een item dat meer waard is dan 200 euro. Plus er zijn nog extra opties waar geld voor wordt gevangen. Zeg dat er zo'n 800.000 advertenties zijn waarvoor betaald moet worden, dus items met een waarde van 200 euro of meer. Doe dat maal 6 euro, dus 800.000 X 6 = 4800000 is dus 4,8 miljoen. En aangezien die advertenties er ook weer af gaan, en er nieuwe bij komen blijft marktplaats rond die inkomsten per maand zitten. Doe dat eens maal 12 Dan is marktplaats ongeveer goed voor ongeveer 60.000.000 euro per jaar. Dus dat bod is totaal niet overdreven.
Op nu.nl staat 225 mil dollar.. scheelt nogal wat op zo'n bedrag
*chillbeer gaat ook een eigen advertentiesite beginnen
Holy ... 225 miljoen dollar, dit is echt een enorm overname bedrag voor een site als marktplaats, maar ik denk dat het zo'n 10 keer de winst is die marktplaats op dit moment draait en dan valt het opzich wel mee.

De prijs is trouwens nog iets hoger dan de 225 miljoen euro, want het gaat hier om maar 92% van de aandelen dus de werkelijke waarde is dus 244 miljoen dollar!
userIcon
225 mln dollar = ongeveer 175 mln euro

Dat scheelt idd behoorlijk, kan je net geen gouden kranen meer in je 200 meter lange hardhouten kano laten zetten.
Ik wil niet veilen, ik wil verkopen, en wel zo snel mogelijk
Ebay
Dat is inderdaad veel geld, maar ze pakken daarmee wel een ERG groot deel van adverterend Nederland. En al die adverteerders hebben een e-mailadres achtergelaten En dat is ook veel geld waard. Inderdaad een saaie site, maar wat dacht je van startpagina.nl een paar jaar geleden? Die ging ook voor enkele tientallen mijoenen guldens(toen nog guldens) over de toonbank(Van D. de Bruin naar VNU). En nu betaald een beetje bedrijf - wanneer ze op de voorpagina van startpagina.nl willen staan - tussen de 3.000 en 300.000 eurie per jaar = KASSA!
userIcon
De persoon die ooit zo slim is om deze site te starten. Want het is in principe een hele simpele site. Je hebt alleen veel server ruimte nodig. Die persoon mag zich echt in de handen klappen..
kassa!!!
knap hoor. heel knap.

Te koop: Grootste nederlandse advertentiesite
Vraagprijs 225.000.000 Euro

Niet bieden maar bellen, een beller is sneller!
userIcon
Marktplaats zuigt, zoiets hoort gratis te zijn en goed moeten werken. Beide is het niet en nog gebruikt iedereen het. 90% van de tijd krijg je geen reactie op aankopen of verkopen. Irritant.
quote:
Op donderdag 11 november 2004 09:26 schreef Stretto het volgende:
Goede zaak want Speurders komt heel snel oprukken.
En? Speurder zeikt ten minste niet overal over en is ten minste consequent met weigeren van bepaalde advertenties (iets wat van Marktplaats niet gezegd kan worden!!)
quote:
Op donderdag 11 november 2004 09:34 schreef ElectricEye het volgende:

[..]

Inderdaad, en dat is zo'n onoverzichtelijke k*tsite! Ik hoop dat marktplaats eruit blijft zien zoals het nu is. Dat werkt tenminste.
Persoonlijk vind ik marktplaats 10x slechter, slechtere lay out, slechtere zoekopties. Bij speurders kan je filters zetten zodat je een mailtje krijgt wanneer er een ad wordt geplaatst die aan je zoekopdracht voldoet. Marktplaats heeft weinig innovatiefs imo.

Maar goed, het is nu wel duidelijk wat de Telegraaf wil: cashen over een paar jaar
userIcon
Damn, ik heb een winkeltje en ik ben marktleider in Nederland in de desbetreffende producten, maar ik denk niet dat er een bedrijf zal zijn die 225 mil gaat betalen aan me :'(
quote:
Op donderdag 11 november 2004 09:24 schreef _Draven_ het volgende:
Dan zal je daar binnenkort ook moeten betalen voor een advertentie
eBay is een veilingsite en bovendien beter en professioneler dan marktplaats.nl. Ze kunnen ook daadwerkelijk iets doen in geval van fraude, en er is een feedback systeem voor gebruikers. Daar betaal ik graag iets extra voor.
quote:
Op donderdag 11 november 2004 09:49 schreef NeoGenic1982 het volgende:

[..]

Nope ik denk het niet. Marktplaats.nl heeft op het moment een dikke 1.300.000 advertenties. En vraagt zich kosten van 6 euro per advertentie voro een item dat meer waard is dan 200 euro. Plus er zijn nog extra opties waar geld voor wordt gevangen. Zeg dat er zo'n 800.000 advertenties zijn waarvoor betaald moet worden.....
Lijkt me heeeel erg stug als 60% van alle advertenties een item aanbieden dat meer dan 200 euro is... Maar dat terzijde...

Was marktplaats laatst niet in het nieuws, omdat er veel advertenties niet deugen?
Ben er niet zo blij mee,

Ik vind Ebay zo'n vervelende site, vraag me af wie niet.
Maarja hopelijk wordt het niet dezelfde shit zooi als ebay. En anders hebben we speurders nog..
quote:
Op donderdag 11 november 2004 10:31 schreef Niks het volgende:

[..]

Lijkt me heeeel erg stug als 60% van alle advertenties een item aanbieden dat meer dan 200 euro is... Maar dat terzijde...

Was marktplaats laatst niet in het nieuws, omdat er veel advertenties niet deugen?
Volgens mij waren ze in het nieuws omdat er veel advertenties op staan van Nigiriaanse oplichters.
quote:
Op donderdag 11 november 2004 09:30 schreef basset het volgende:
Die gasten van marktplaats zullen dan wel in een goede bui zijn! Is 225 miljoen geen typefout? erg veel geld voor een beetje ruimte op een server en een naampje.


Jij hebt niet echt veel kaas gegeten van marktwaarde enzo he?
advertentie's deugen niet, advertentie's worden door de marktmeesters onnodig verwijderd. Alleen al hoe je je ad moet bevestigen bij hun zuigt werkelijk aan alle kanten.

Ga je naar speurders dan heb je je eigen account waar je makkelijk alles kan zien en ook je oude gegevens nog kan bekijken. Plus dat je daar ook een aantal opties hebt om je ad extra te laten opvallen en dat ziet er veel beter uit dan op dat marktplaats gebeuren.

Als je contact opneemt met marktplaats hoor je of niets of een dom antwoord en die gasten van speurders geven je een antwoord waar je wat aan hebt.

Ebay zuigt, ik moets 4 euro overmakne wat ik ook gedaan heb, nu hebben ze me nog steeds 'afgesloten'. Moet je contact opnemen via een achterlijk manier maar dat kan niet want ik kan niet inloggen en als ik een new accoutn aanmaak om dan maar mijn vraag te stellen dan hoor ik nog niets...

IK wil de keuze hebben tussen een 'markt' en een veiling, als marktplaats een veiling wordt dan ben ik daar helemaal weg.... Ik zit er alleen maar omdat er nog genoeg mensen zijn die speurders nog niet goed kennen..

klote site
userIcon
Ik hoop niet dat er van die irritante eBay regeltjes komen
userIcon
quote:
dat gevestigd is in Emmeloord
Absoluut! Ik fiets er regelmatig langs en ze zitten best in een mooi pandje. Best wel veel trouwens, 225 miljoen euri.

Nou maar hopen dat ze niet vol gaan staan met banners en al die troep, want daar heb ik geen zin. Daarom vond ik martkplaats.nl juist zo fijn. De tijd zal het leren!
Heeft niet zoveel met marktplaats opzich te maken, maar de mensen bieden hun 2de hands spullen daar veelal tegen irreële prijzen aan! Soms bagger tegen een Euro bedrag dat ik nog niet eens in Guldens ervoor had willen geven!

Bij E-Bay kun je nog wel eens een slag slaan, omdat het uitgangspunt anders is: de vraagprijs is laag en wordt door bieders opgedreven. Je vindt er ook meer "nieuwe" dingen.
wow..

Die kerel is nu dus echt focking milionair in 4 jaar....
userIcon
quote:
Op donderdag 11 november 2004 10:28 schreef RetepV het volgende:
Jammer voor de originele stichter dat Marktplaats inmiddels van een vastgoedbeheer BV is. Anders had hij al dat geld in zijn eigen zak kunnen stoppen .
Volgens mij is Marktplaats altijd al onderdeel geweest van Het Goed, m'n moeder was bedrijfleidster in een Amsterdamse vestiging en kende de oprichter van Marktplaats (heeft met hem op een cursus gezeten ook geloof ik). Deze gozer is de zoon van een van de bazen van Het Goed. Heel rijke familie was het trouwens.
-edit- quote weggehaald

oh die site die nooit wil openen en mn mailbox heeft gevonden via spam... op mijn zakelijke adres nog wel.. nee daar ga ik echt heen
userIcon
Beetje jammer. Ik vind Marktplaats een vele fijnere site dan Ebay. Hopelijk gaan de Ebay techneuten niet aan Marktplaats klungelen.

Wel een erg hoog bedrag trouwens. Marktplaats was wel bekend en veelgebruikt, maar of het ook zoveel winst maakte dat het nu 225 miljoen waard is, ik betwijfel het.
userIcon
quote:
Op donderdag 11 november 2004 09:49 schreef NeoGenic1982 het volgende:

[..]

Nope ik denk het niet. Marktplaats.nl heeft op het moment een dikke 1.300.000 advertenties. En vraagt zich kosten van 6 euro per advertentie voro een item dat meer waard is dan 200 euro. Plus er zijn nog extra opties waar geld voor wordt gevangen. Zeg dat er zo'n 800.000 advertenties zijn waarvoor betaald moet worden, dus items met een waarde van 200 euro of meer. Doe dat maal 6 euro, dus 800.000 X 6 = 4800000 is dus 4,8 miljoen. En aangezien die advertenties er ook weer af gaan, en er nieuwe bij komen blijft marktplaats rond die inkomsten per maand zitten. Doe dat eens maal 12 Dan is marktplaats ongeveer goed voor ongeveer 60.000.000 euro per jaar. Dus dat bod is totaal niet overdreven.
Inderdaad is 60% een hele hoge inschatting. En dan heb ik niet nog niet eens over de tienduizenden advertenties met een vraagprijs van 199 euro of t.e.a.b., zodat die 6 euro wordt ontlopen. En ik houd ook niet van veilingen, gewoon kopen en verder niets.
userIcon
quote:
Op donderdag 11 november 2004 09:57 schreef Rio het volgende:
225 mln dollar = ongeveer 175 mln euro

Dat scheelt idd behoorlijk, kan je net geen gouden kranen meer in je 200 meter lange hardhouten kano laten zetten.
Mwoehahahaa !!
Maar tis wel verrekte veel geld voor een adv. site'je , goeiendag zeg !
En idd , marktplaats moet zeker hetzelfde blijven want dat e-bay , het spijt me geweldig , ik kan er vaak geen sjoklaa van maken.
Daar hoef je dus ook niet meer heen, net als ibazar vroeger, dat verpesten ze binnen een jaar..
userIcon
zonde.. echt een goeie NEDERLANDSE site... en dan neemt dat eBay het over

dat wordt betalen voor advertenties, veel reclame troep en nog meer onzin
moet Marktplaats.nl in staat zijn haar activiteiten uit te bouwen => zijn activiteiten
eBay's online betaalsysteem => eBays
Zal er niet beter van worden vrees ik.

Binnenkort wel dokken om er een adv. te plaatsen. Die lui betalen natuurlijk geen 225 miljoen voor liefdadigheid
50  van 58 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 24/05 'Topoverleg Apple en Samsung levert niets op'8
» 23/05 Tele2 in beroep tegen uitspraak Pirate Bay20
» 23/05 BREIN klaagt Pirate Bay-uploader aan94
» 21/05 Storing treft DigiD12


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden