Diverse mensen hadden ons via de
nieuws-submit te melden:
Bij een islamitische school aan de Frankrijkstraat in Eindhoven heeft afgelopen nacht omstreeks 03:30 een ontploffing plaatsgevonden. Volgens een woordvoerder van de Politie is de ingang van de school ernstig beschadigd en zijn ruiten van woningen in de omgeving gesneuveld.
De woordvoerder zei dat er geen signalen waren over mogelijke acties tegen islamitische instellingen, maar vermoed wordt dat de explosie moet worden gezien in het licht van de nasleep van de moord op Theo van Gogh.
Een technisch onderzoek naar de tot dusver onbekende oorzaak van de explosie is gaande. Niemand is gewond geraakt door de explosie volgens burgemeester Sakkers van Eindhoven,
"Maar de buurt is hier wel vreselijk van geschrokken", liet hij op Radio 1 weten.
Volgens de burgemeester is het niet de eerste keer dat de school het doelwit is van een aanslag. "Eerder werd er al brand gesticht en er is een keer een molotovcocktail naar het gebouw gegooid". Alle islamitische gebouwen in Eindhoven worden sinds vorige week dinsdag extra bewaakt volgens Sakkers. "De politie houdt de gebouwen extra goed in de gaten en buurtbrigadiers hebben de opdracht gekregen extra attent te zijn. En dan kan dit toch gebeuren. Het lijkt wel alsof we voor elk gebouw een politieagent neer moeten zetten".

Beelden van afgelopen nacht. Met dank aan Sophie voor de foto
Lees ook:
»
00:29 Sap veruit favoriet bij kiezers GroenLinks26
»
25/05 Aangifte krakers tegen politie over geweld19
»
25/05 Notoire zwartrijdster loopt tegen de lamp25
»
25/05 Zeker anderhalf miljoen euro schade door noodweer17
|
tja was te verw8 zoiets.....maar wel kinderachtig om het bij een school te doen....
gelukkig was het heel vroeg en niet rond de tijd dat de kids naar school gaan....
jeetje.. het gaat weer lekker
Allah is boos.
quote:Op maandag 8 november 2004 08:04 schreef SharQueDo het volgende:
-knip-
Als het niet Allah is die je daar met je smiley aan het aanbidden bent, dan vraag ik me af wat de zin is van je reactie. Sjeezes zeg, gaan we effe bommen leggen bij scholen en zo. Ik hoop nu maar dat alle nederlanders collectief schuld belijden voor de daad van deze "gestoorde enkeling".
belachelijke actie, wat hebben de mensen van die school met de moord op Theo te maken! Mocht dit een reactie zijn op deze moord dan wordt alles weer over een kant gegooit...
quote:Op maandag 8 november 2004 08:09 schreef Bard_Yttap het volgende:
Stelletje amateueueueueueueueurs:
Wat had je willen zien?
Overal opengereten kinderlichamen?
We worden zieker en zieker....
In eerste instantie dacht ik dat er iets mis gegaan was in het practicumlokaal......
Een school is niet echt een doelwit, een moskee had ik me beter voor kunnen stellen, maar die worden op dit moment waarschijnlijk te streng beveiligd daarvoor.
quote:Op maandag 8 november 2004 08:12 schreef Mr.Spock het volgende:
In eerste instantie dacht ik dat er iets mis gegaan was in het practicumlokaal......
Een school is niet echt een doelwit, een moskee had ik me beter voor kunnen stellen, maar die worden op dit moment waarschijnlijk te streng beveiligd daarvoor.
het is wel een islamitische school. Ik ben er net langs gefietst. De deuren aan de onderkant zijn weggeslagen, de ruiten rondom de deur liggen eruit, alsmede vele ruiten van huizen aan de overkant van de straat. Geen echte ravage of zo. Wel erg veel politie.
zou wel fijn zijn als nu ook alle nederlanders de schuld krijgen van de daad van een enkele/enkelen zieke geest(en).....is wel zo eerlijk nu........jezus een school.maar gelukkig wel 's nachts..waar zijn we mee bezig in dit land?
Zullen ze vast zelf gedaan hebben. De slachtofferrol uitspelend om sympathie op te wekken.
Oude wijsheid:Hij die de wereld met geweld wil bekeren,moet een goede glasverzekering hebben.
Ik vind dat dit soort dingen zwaar gestrafd moet worden.Dit kan de samenleving niet accepteren,anders is het einde zoek als het meer voor gaat komen
Een bom aanslag op een school

en nou maar hopen dat ze de dader(s) snel oppakken, anders kan je wachten op een vergelding denk ik.
Gelukkig ziet iedereen tot nu toe dit ook als een zieke daad, behalve mijn bovenbuurman geloof ik, ik kreeg het idee dat het een complete anti-moslim site aan het worden was.
Ik kost even hard op deze miskwallen als op die kerel die Van Gogh (was ik overigens geen fan van) heeft vermoord.
Dit zijn de figuren die nederland naar de klote helpen als je het mij vraagt, nog tien keer harder dan wat iedereen nu over de linkse politiek roept.
quote:Op maandag 8 november 2004 08:23 schreef Bard_Yttap het volgende:[..]
Arafat zou het zo gewild hebben.

Als je een gebouw wilt beschadigen, dan verwacht ik toch wel iets meer schade dan één ontzette deur en een paar kapotte ramen. Misschien was het gewoon een inbraak door Marokkanen die wisten dat er iets te halen was.
Ik denk dat het tijdstip meer overeenkomt met inbraak dan terroristische aanslag. 
Een inbraak geeft over het algemeen geen glas schade aan omliggende gebouwen
Burgervader Stakker(s) is "geschokt" door deze daad!
quote:Op maandag 8 november 2004 08:20 schreef One22 het volgende:Zullen ze vast zelf gedaan hebben. De slachtofferrol uitspelend om sympathie op te wekken.
Ja hoor. Natuurlijk. Wat je zegt.
Nederlandse Jihad
quote:Op maandag 8 november 2004 08:23 schreef vini_b het volgende:
Gelukkig ziet iedereen tot nu toe dit ook als een zieke daad, behalve mijn bovenbuurman geloof ik, ik kreeg het idee dat het een complete anti-moslim site aan het worden was.
Ik kost even hard op deze miskwallen als op die kerel die Van Gogh (was ik overigens geen fan van) heeft vermoord.
Dit zijn de figuren die nederland naar de klote helpen als je het mij vraagt, nog tien keer harder dan wat iedereen nu over de linkse politiek roept.
Wees eens duidelijker? met wie bedoel je "boven buurman? "
quote:Op maandag 8 november 2004 08:23 schreef Bard_Yttap het volgende:[..]
Arafat zou het zo gewild hebben.

Als je een gebouw wilt beschadigen, dan verwacht ik toch wel iets meer schade dan één ontzette deur en een paar kapotte ramen. Misschien was het gewoon een inbraak door Marokkanen die wisten dat er iets te halen was.
Ik denk dat het tijdstip meer overeenkomt met inbraak dan terroristische aanslag. 
Waarom wordt er alles bij gehaald?
Zo wordt het een brei waar we nooit uitkomen.
quote:Op maandag 8 november 2004 08:28 schreef pegakemi het volgende:
[..]
Wees eens duidelijker? met wie bedoel je "boven buurman? "
Ik denk dat hij One22 bedoelde.
Dit kan dus echt niet !!!
We hebben allemaal onze mond vol van vrijheid van meningsuiting. Dat betekend niet dat je scholen moet opblazen. Stelletje idioten. Ik dacht dat wij wel beter wisten, dan dat stelletje fundies. Blijkbaar heb ik me daar dus in vergist.
Ik veroordeel deze daad.
quote:Op maandag 8 november 2004 08:23 schreef vini_b het volgende:
ik kreeg het idee dat het een complete anti-moslim site aan het worden was.
Vind je het gek? Ik niet.....want als jij ook niet een beetje anti-islam bent dan heb je echte oogkleppen op....een linkse opdonder......
Het gaat niet alleen om Theo.......het gaat om de jarenlange terreur door Marokkanen. En Theo is de bijna druppel van een burgeroorlogje. Jaren lange opgekropte woede over mensen die misbruik maken van onze normen en waarden. Ikzelf heb kinderen van 22-23 jaar en die gaan al helemaal niet meer uit in Arnhem. Teveel Marokkanen en Turken.....de sfeer is gewoon klote in zo'n discotheek als er zo'n groep van die gasten staan je uit te dagen.
quote:Dit zijn de figuren die nederland naar de klote helpen als je het mij vraagt, nog tien keer harder dan wat iedereen nu over de linkse politiek roept.
Welnee man.....!!
Dat dit escaleert is duidelijk......maar vergeet niet dat er jarenlange ellende achter zit.
Dit begint erop te lijken.
Een heel oud Nederlandsche spreekwoord:
Wat men zaait, zal men oogsten
Heel logisch. Langzaam hebben de Nederlanders (oudsche Nederlanders) 8) er meer dan genoeg van. Logisch dat men her en der opstootjes gaat creeren, sla voor de lol eens het archief op de bieb open. En dan zoek je op islam / moslim 45% van de afgelopen aanslagen / erge gebeurtenissen (branden enz) heeft te maken met dit soort catagorie. De brand in die Russchische school was notebene ook islamachmeds!
quote:Op maandag 8 november 2004 08:12 schreef Mr.Spock het volgende:
In eerste instantie dacht ik dat er iets mis gegaan was in het practicumlokaal......
Een school is niet echt een doelwit, een moskee had ik me beter voor kunnen stellen, maar die worden op dit moment waarschijnlijk te streng beveiligd daarvoor.
dit is echt te erg voor worden dus een moskeee was goed geweest ,dus deze TEROR DAAT WAS GOED GEWEEST ALS HET EEN MOSKEEE WAS IK DENK MAAR DAT IK OP MARS GA WONEN ZIEKELIJK GEWOON ZIEKELIJK NAZI DUISTLAND KOMT TERUG MAAR DAN IN NEDERLAND...
(zucht) Wanneer lijkt men nu eens te gaan beseffen dat geweld met geweld beantwoorden lijdt tot nóg meer geweld.........
Bovendien acht ik niet ALLE moslims verantwoordelijk voor de geschifte daad van afgelopen dinsdag.
Die aanslag was niet s'nachts maar rond een uur of 22.30.....woon er hemelsbreed 500mtr ervan af. Dacht eerst nou das een flinke strijker.. maar ff zonder dollen deze ontwikkeling is ernstig eng. Gepleegd door weer een dwaas

.
Wat een lekker toekomstperspectief!!!!!!!!!!
Heerlijk op elkaar schieten.
Een NoBeLe actie! NoBeLe staat voor Nederlands (ondergronds) Bevrijdings Leger. Misschien dat het nog niet te laat is.
Zou van Gogh het zo gewild hebben?
Ik dacht van niet.
quote:Op maandag 8 november 2004 08:43 schreef One22 het volgende:
Een NoBeLe actie! NoBeLe staat voor Nederlands (ondergronds) Bevrijdings Leger. Misschien dat het nog niet te laat is.
Aangezien half Nederland zich onder de waterspiegel bevindt, wens ik je een goede snorkel toe.
leuk stadje woon ik....
erg dit....
quote:Op maandag 8 november 2004 08:39 schreef blogbuster het volgende:
Een heel oud Nederlandsche spreekwoord:
Wat men zaait, zal men oogsten
Heel logisch. Langzaam hebben de Nederlanders (oudsche Nederlanders) 8) er meer dan genoeg van. Logisch dat men her en der opstootjes gaat creeren, sla voor de lol eens het archief op de bieb open. En dan zoek je op islam / moslim 45% van de afgelopen aanslagen / erge gebeurtenissen (branden enz) heeft te maken met dit soort catagorie. De brand in die Russchische school was notebene ook islamachmeds!
Wat men zaait, zal men oogsten klopt inderdaad wel. Met dergelijke acties als in Eindhoven zaait men nu niet bepaald begrip en tolerantie, eerder het tegenovergestelde. Nu mag jij raden wat de oogst hiervan zal zijn. En zo is de cirkel weer rond.
Neo nazi'sme leeft weer in nederland ik dacht dat er iets slimmere mensen in nederland zaten maar ja niet dus domme volk of moed ik boeren zeggen }:O waar gaat deze teror heen nederlanders die bommen leggen is of word goed gekeurt bij fok figuren jammer he dat er geen kinderen bij dood zijn gegaan was het nog iets nu is het maar glas schade hoe dom kan je zijn nou net zo dom als bij fok.nl
DEZE TERORISTEN MOETEN KEI HARD AANGEPAKT WORDEN. NET ALS DIE ANDERE TERORISTEN .
(GEEEN GENADE DE GAS KAMER IN ZOUDEN JULLIE ZEGGEN) DOM DOM .DOM
quote:Op maandag 8 november 2004 08:43 schreef One22 het volgende:
Een NoBeLe actie! NoBeLe staat voor Nederlands (ondergronds) Bevrijdings Leger. Misschien dat het nog niet te laat is.
Waarvoor zou het dan te laat moeten zijn
quote:Op maandag 8 november 2004 08:49 schreef links_rechts_killer het volgende:
Neo nazi'sme leeft weer in nederland ik dacht dat er iets slimmere mensen in nederland zaten maar ja niet dus domme volk of moed ik boeren zeggen }:O waar gaat deze teror heen nederlanders die bommen leggen is of word goed gekeurt bij fok figuren jammer he dat er geen kinderen bij dood zijn gegaan was het nog iets nu is het maar glas schade hoe dom kan je zijn nou net zo dom als bij fok.nl
DEZE TERORISTEN MOETEN KEI HARD AANGEPAKT WORDEN. NET ALS DIE ANDERE TERORISTEN .
(GEEEN GENADE DE GAS KAMER IN ZOUDEN JULLIE ZEGGEN) DOM DOM .DOM
Volgens mij weet je zelf niet eens wat je zegt, laat staan dat je slim genoeg bent om iemand anders "dom" te noemen.
quote:Op maandag 8 november 2004 08:09 schreef Bard_Yttap het volgende:Stelletje amateueueueueueueueurs:
[
afbeelding]
dat is de foto van een ander artikel... zucht..
dit is toch aardig prof...
Het ziet er de afgelopen dagen naar uit dat er terreur met terreur wordt bestreden. Gebouwen die in brand worden gestoken, mensen die op straat worden aangevallen, een bomaanslag op een school....
Blijkbaar is terrorisme niet gebonden aan geloofsovertuiging of afkomst, hoe graag sommige (maar best wel veel) mensen hier op Fok! dat willen geloven.
Elke aanslag is verkeerd, als er actie ondernomen dient te worden, dan moet het komen van de kant van de overheid, dat is de democratie waarin we leven, en die we willen beschermen tegen excessen.
Zodra mensen, allochtoon of autochtoon, daar aan gaan tornen, is het een aantasting van de vrijheid van iedereen.
Begrijp me niet verkeerd; ook ik vind dat er maatregelen moeten komen, maar dan vanuit de overheid. Ben je het niet eens met hun manier van handhaving, dan kun je dat uiten in discussies, debatten, protesten en met je stem.
Dat is democratie.
Een ieder die denkt dat het recht in zijn handen ligt, is een bedreiging voor onze rechtsstaat.
Kwaad mag nooit met kwaad vergolden worden.
Tja,
en nu mag er zeker niet gezegd worden dat je er wel begrip voor kunt hebben?
quote:Op maandag 8 november 2004 08:54 schreef Satchmo het volgende:[..]
dat is de foto van een ander artikel... zucht..
dit is toch aardig prof...
[
afbeelding]
Nee dus, anders had die school er niet meer gestaan.
quote:Op maandag 8 november 2004 08:55 schreef taffie het volgende:
Tja,
en nu mag er zeker niet gezegd worden dat je er wel begrip voor kunt hebben?
Dat werd hierboven al een stuk of tien keer gedaan, als je goed leest.
quote:Op maandag 8 november 2004 08:54 schreef seiko4pulsar het volgende:
Het ziet er de afgelopen dagen naar uit dat er terreur met terreur wordt bestreden. Gebouwen die in brand worden gestoken, mensen die op straat worden aangevallen, een bomaanslag op een school....
Blijkbaar is terrorisme niet gebonden aan geloofsovertuiging of afkomst, hoe graag sommige (maar best wel veel) mensen hier op Fok! dat willen geloven.
Elke aanslag is verkeerd, als er actie ondernomen dient te worden, dan moet het komen van de kant van de overheid, dat is de democratie waarin we leven, en die we willen beschermen tegen excessen.
Zodra mensen, allochtoon of autochtoon, daar aan gaan tornen, is het een aantasting van de vrijheid van iedereen.
Begrijp me niet verkeerd; ook ik vind dat er maatregelen moeten komen, maar dan vanuit de overheid. Ben je het niet eens met hun manier van handhaving, dan kun je dat uiten in discussies, debatten, protesten en met je stem.
Dat is democratie.
Een ieder die denkt dat het recht in zijn handen ligt, is een bedreiging voor onze rechtsstaat.
Kwaad mag nooit met kwaad vergolden worden.
Hier sta ik volledig achter.
quote:Op maandag 8 november 2004 08:54 schreef seiko4pulsar het volgende:
Kwaad mag nooit met kwaad vergolden worden.
Als Gristen opgevoed? Dat is niet verkeerd hoor, maar je kunt ook overdrijven. Ga maar net zoals Fransiscus van Assissi in de Woestijn bidden. Jij bent nog Roomser dan de Paus - het Vaticaan heeft in het verleden wel stevig opgetreden tegen de dreiging van de Islam.
Tijd om deze zelfgekozen slachtofferrol te verruilen voor een kruisvaardersrol.
quote:Op maandag 8 november 2004 08:59 schreef Maximus.Proximus het volgende:[..]
Hier sta ik volledig achter.
Ik ook, prima verwoord