[update] Rotterdamse moskee beplakt met affiches

Nederland • Geschreven door Jorrit (Flem) op 07-11-2004 @ 17:42
Laatste update: 07-11-2004 19:21

print 
pimmel en dead_christmas hadden ons via de nieuws-submit te melden:

Afgelopen nacht is een moskee in Rotterdam beplakt met affiches. Op de plakkaten stonden discriminerende leuzen en varkenskoppen. Dit heeft de politie Rotterdam vanmiddag bekendgemaakt. Het bestuur van de moskee heeft direct aangifte gedaan, er zijn nog geen verdachten aangehouden.

De affiches op de Otmaan-moskee, die zouden zijn aangebracht door de groepering 'Moskeevarkens', hebben niet veel schade aangericht. "Er zijn alleen wat lijmresten", aldus Hans Stoop van de politie. Wat de discriminerende leuzen precies betekenen is nog niet bekend, maar "het gaat zeker om beledigende teksten richting de islam", zo zegt Stoop.

Eerder deze week was een moskee in Veghel doelwit van discriminerende leuzen. In de nacht van woensdag op donderdag werd een zijmuur van de moskee beklad met parolen als 'WP' (afkorting van 'White Power') en 'Holland ons land'. Ook waren er drie hakenkruizen met een spuitbus op een muur geklad.

Opnieuw brandstichting in moskee Utrecht
In de Utrechtse wijk Overvecht is afgelopen week een poging tot brandstichting gedaan bij de El Faruq moskee, zo heeft de politie vandaag gemeld. Het vuur begon op een mat voor de toegangsdeur, maar werd snel ontdekt en kon worden geblust. De schade viel erg mee.

Eerder deze week werd in de nacht van donderdag op vrijdag een in aanbouw zijnde moskee in de wijk Zuilen in brand gestoken. De schade van die brandstichting wordt geschat tussen de 5.000 en 10.000 euro.

Kantoor Emcemo beklad
In Amsterdam-Oost is het kantoor van Emcemo (Euro- Mediterraan Centrum Migratie en Ontwikkeling) dit weekend beklad met rode verf, zo ontdekte A. Menebhi, voorzitter van de Stedelijk Marokkaanse Raad, vanmiddag. In het kantoor vergaderen veel Marokkaanse organisaties, zoals de Stedelijke Marokkaanse Raad.

Na de moord op Theo van Gogh kwamen vertegenwoordigers van de Marokkaanse gemeenschap er bijeen om te praten. Menehbi ziet een rechtstreeks verband tussen de moord en de rode verf. "Ik denk dat ze ons willen intimideren", aldus Menebhi. Er is intussen aangifte gedaan bij de politie.

Update: 19:21
Weblog GeenStijl meldt dat de daders van de plakactie, de zogenaamde moskeevarkens, via de mail contact hebben gezocht met de redactie van GeenStijl. Bij deze email zaten deze affiches.



Lees ook:

» 00:29 Sap veruit favoriet bij kiezers GroenLinks26
» 25/05 Aangifte krakers tegen politie over geweld19
» 25/05 Notoire zwartrijdster loopt tegen de lamp25
» 25/05 Zeker anderhalf miljoen euro schade door noodweer17


delen | eKudos nujij

28520 views / 226 reacties
Reacties op dit bericht
26  van 226 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4 5
Ga nou in Marokko eens zoeken naar een kerk. Als er al mensen zin hebben om in Marokko te gaan wonen. Sticht maar eens een kerk daar. Eens kijken of dat daar net zo makkelijk gaat als hier een Moskee uit de grond te stampen!

Bah! gastvrij land.
quote:
Op zondag 7 november 2004 21:38 schreef JohR het volgende:
Deze sneeuwbal is al langer aan het rollen... wellicht is ie al te groot om te stoppen!!

Naast te refereren naar gebeurtenissen uit de geschiedenis zou je ook eens van uit de natuur e.e.a kunnen bekijken! In de natuur zie je vaker dat wanneer de balans verstoort is (zijn mensen overigens goed in, dat verstoren!) er een heftige tegenreactie plaats vindt. Waarna het evenwicht weer gevonden wordt. Want in de natuur draait alles om evenwicht, balans! Kijk er maar eens naar, je zult het zien! Wanneer die balans verstoort wordt komt er een tegenreactie. Met als doel de balans te herstellen.

Onze balans is verstoort, een klein dichtbevolkt land met veel minderheden! Te veel verschillende mensen met te veel verschillende opvattingen over oa normen, waarden en religie! Polarisatie of niet, het evenwicht is zoek!
Vroeg of laat komt er een corrigerend effect... en dat zou best eens heftig kunnen worden. De hoop is dat daarna de balans hersteld wordt!
Ook als je naar de geschiedenis kijkt, zie je dat vroeg of laat de balans wordt verstoord, vaak omdat de bestaande situatie niet meer houdbaar is. Het gevolg is een crisis, waarna uiteindelijk een nieuwe balans ontstaat, en heel vaak: een vooruitgang. Dit geldt overigens ook op microniveau: in de persoonlijke levens van mensen zelf.
Je ziet vaak dat veel mensen uit man en macht proberen deze crisissen te voorkomen, onder controle te houden, maar dat het vaak niet lukt. Blijkbaar zijn dit soort crisissen belangrijk in het leven/de natuur om tot een noodzakelijke verandering te komen. Vanzelfsprekend zie je vaak dat er heel veel tegenstand tegen die veranderingen is -vooral door mensen die vastgeklinkt zitten aan het bekende, uit angst voor het onbekende. Maar uiteindelijk draagt die tegenstand juist ook bij aan het ontstaan van die crisis.
Helaas zijn crisissen vaak pijnlijk, maar blijkbaar wel noodzakelijk voor de verdere ontwikkeling van het bestaan.
quote:
Op zondag 7 november 2004 23:47 schreef Sorcerer8472 het volgende:
Hmmm, één persoon door één persoon vermoord, en nu worden er een hele hoop moskees beklad... Wie is nou het asociale volk?
Als dat zo was, dan was dit niet gebeurd!
Maar er gebeurd zoveel de laaste jaren in de naam van fukking allah, en de moord op van Gogh is gewoon de bekende druppel!
En het is niet 1 mannetje en 1 gebeurtenis, nee het zijn duizenden van die zieke mannetjes met elke dag wel weer iets!
quote:
Op zondag 7 november 2004 18:44 schreef Varkraj het volgende:

[..]

"Hij die zonder zonde is, werpe de eerste steen" (of het eerste kind)

J. Christus, Nazareth. +/- 28 AD
Tja dat kan je aldoor blijven herhalen maar de Bijbel is ook niet zo vredelievend. In de Bijbel staat o.a.:
Oude Testament
"Dood nu alle jongens en alle vrouwen die gemeenschap met een man hebben gehad. Alleen de jonge meisjes mogen blijven leven." (Numeri 31:17-18)

"Wanneer u de stad waartegen u gaat vechten nadert, stuur dan eerst boodschappers vooruit om de inwoners vrede aan te bieden. Als zij dat aanbod aannemen en de stadspoorten voor u openen, zullen alle inwoners uw dienaren worden en u belasting betalen. Maar als zij de vrede weigeren, moet u de stad belegeren. Als de HERE, uw God, de stad aan u heeft gegeven, dood dan iedere mannelijke inwoner; de vrouwen, kinderen, het vee en de buit mag u voor uzelf houden. Deze aanwijzingen gelden alleen voor steden in het buitenland, niet voor de steden die in het beloofde land liggen. Want in die steden mag u niemand sparen; vernietig alle leven. U moet de Hethieten, Amorieten, Kanaänieten, Ferezieten, Hevieten en Jebusieten volledig vernietigen. Dit is het gebod van de HERE, uw God. Dit gebod moet voorkomen dat deze volken u verleiden tot het aanbidden van hun afgoden en het meedoen aan hun gruwelijke gebruiken. (Deuteronomium 20:10-18)

Nieuwe Testament
"Denk niet dat Ik ben gekomen om vrede op aarde te brengen. Nee, eerder een zwaard. Ik ben gekomen om verdeeldheid te brengen tussen vader en zoon, tussen moeder en dochter, tussen schoonmoeder en schoondochter." (Mattheus 10:34-35).

"Wie veel heeft, krijgt er meer bij. Wie weinig heeft, raakt ook dat beetje nog kwijt. En breng nu mijn vijanden, die in opstand zijn gekomen, hier en dood hen voor mijn ogen!" (Lukas 19:26-27)
userIcon
quote:
Op maandag 8 november 2004 00:09 schreef lullo2004 het volgende:

[..]

Als dat zo was, dan was dit niet gebeurd!
Maar er gebeurd zoveel de laaste jaren in de naam van fukking allah, en de moord op van Gogh is gewoon de bekende druppel!
En het is niet 1 mannetje en 1 gebeurtenis, nee het zijn duizenden van die zieke mannetjes met elke dag wel weer iets!
Zet die duizenden eens af tegen 16 miljoen die wel goed willen.

Wie is er dan de draad aan het kwijt raken ???

Precies zoals de extremisten willen.

Werk jij daaraan mee ???? Ik niet. Laat ook niet over me lopen. maar je snapt me wel denk ik.
De enige schuldige hier is de regering...In plaats van mensen koel te houden gaan ze alles op voeren...stelletje eikels...van balkenende tot wilders
quote:
Op zondag 7 november 2004 18:35 schreef Indira het volgende:

[..]

Ik kom overdag geen moslims tegen die herrie schoppen, dat doen ze meestal 's avonds.
Hoeveel moslims ik tegen kom?
Genoeg, helaas "de herrie schoppende moslims",
de "niet herrie schoppende moslims" komen niet op de plaatsen waar ik kom, die liggen keurig naast moeder de vrouw in bed. Er gaat nooit een avond voorbij waarin ik geen last heb van "herrie schoppende moslims", en dan vind je het gek dat ik geen probleem heb met welke actie dan ook.
Ik ben het gewoon helemaal zat, ik heb het gehad met moslims.
Het lijkt alsof we weer terug zijn in de tijd van hitler
Die praate ook alleen maar over Joden Joden en nog eens Joden...
Je moet niet alles en de naam van Moslims bij betrekken..Wie zegt dat zij nou zich echt aan de islam houden ??
Echte moslims doen dat niet

Het zijn herrie schoppers klaar ...als je het bij naam wil noemen dan moet je zeggen van dat ze morokanen zijn of turken of suri's en niet elke keer moslims moslims.... Dit slaat nergens op...
Ik ga toch niet zeggen wie pim fortuyn dood schoot dat het een christene was die hem vermoorde
Der lopen hier echt een paar dibielen die alleen de islam bij alles willen betrekken
Het vermoorden van Van Gogh is een hele domme zet.
Maar dat er dit soort acties daarop volgen, is nog dommer.
Straks is het nog echt oorlog.
userIcon
quote:
Op zondag 7 november 2004 18:01 schreef Lusch het volgende:

[..]

Dus jij staat achter de leuzen `White Power` en de hakenkruizen? Jij denkt dat dit soort acties een gepaste oplossing zijn op het probleem wat er is Nederland bestaat?
Ga toch eens nadenken man. Het probleem is niet de islam of moskeen. Het probleem is extremisme. Het soort extremisme dat ook bij nederlanders voorkomt, denk maar aan Volkert van der G en de talloze gevallen van zinloos geweld waarbij doden zijn gevallen.
Het domste wat je nu kan doen is met z'n allen de islam aan te gaan zitten vallen, daar bereik je helemaal niks mee, sterker nog, daar bevestig je alleen maar het beeld mee dat de marokkaanse gemeenschap heeft van de nederlandsse maatschappij, namelijk dat ze niet getollereerd worden.
Ik als autochtoon distantieer me in de verste verte van deze acties.
Volledige agree. 8)
userIcon
quote:
Op zondag 7 november 2004 23:47 schreef Sorcerer8472 het volgende:
Hmmm, één persoon door één persoon vermoord, en nu worden er een hele hoop moskees beklad... Wie is nou het asociale volk?
Na een zeer lange en aanhoudende reeks van 'incidenten' (buurtruzies, die leraar die dood is geschoten van wege een slecht cijfer voor een Marokkaanse leerling) is daar geen ontkomen aan. En eigenlijk ergens wel logisch.

Neemt overigens niet weg dat de cultuur van de islamieten verrot is tot het bot.
userIcon
quote:
Op maandag 8 november 2004 01:25 schreef Munagah het volgende:
Het vermoorden van Van Gogh is een hele domme zet.
Maar dat er dit soort acties daarop volgen, is nog dommer.
Straks is het nog echt oorlog.
Ja natuurlijk, een paar posters veroorzaken een burgeroorlog
userIcon
quote:
Op maandag 8 november 2004 01:12 schreef hit_me het volgende:

[..]

Het lijkt alsof we weer terug zijn in de tijd van hitler
Die praate ook alleen maar over Joden Joden en nog eens Joden...
Je moet niet alles en de naam van Moslims bij betrekken..Wie zegt dat zij nou zich echt aan de islam houden ??
Echte moslims doen dat niet
Hallo hit_me, ben je weer bezig de joden erbij te betrekken? Nou ja, zij weten iig wel hoe ze met moslims om moeten gaan.
quote:
Het zijn herrie schoppers klaar ...als je het bij naam wil noemen dan moet je zeggen van dat ze morokanen zijn of turken of suri's en niet elke keer moslims moslims.... Dit slaat nergens op...
Dit snijd zeker wel hout. De islam brengt een verrotte cultuur van geweld, intimidatie en sexueel gefrustreerden met zich mee. Vooral de laatstgenoemden veroorzaken steeds maar weer rotzooi.
quote:
Ik ga toch niet zeggen wie pim fortuyn dood schoot dat het een christene was die hem vermoorde
Volkert vd Graaff was geen christen maar een extreme milieu-activist.
quote:
Der lopen hier echt een paar dibielen die alleen de islam bij alles willen betrekken
Al zouden het dibielen (sic!) zijn, dan nog hebben ze gelijk.
Nu is in Eindhoven ook al een bom ontploft in een moskee.

Duidelijk is in Nederland dat de maat vol is, en dat de grote mond van heel wat islamitische extremistische fundamentalistische Marokkanen ietwat verkleind moet worden. (let wel ik heb het niet over de grote groep Marokkanen hè .
Ik hoop maar dat het geen Nederlander is.... Ik vind ook dat ze dit niet zomaar in het nieuws moeten brengen, want ik voel me echt gestigmatiseerd als Nederlander.
Dit soort akties krijg je met een regering zonder ballen.
Hier is maar 1 oplossing voor hard aanpakken van de problemen.

userIcon
Er wordt hier steeds gezegd dat men de extremisten moet aanpakken ipv zulke acties.
Maar niemand zegt erbij hoé je extremisten moet aanpakken.
Het probleem is dat je pas weet dat iemand een extremist is/was als hij slachtoffers gemaakt heeft ...
En daar kan je niet op wachten ...

Het enige positieve aan deze acties zou kunnen zijn dat de moslim-organisaties zich zélf wat meer gaan inzetten om zelf de extremisten uit hun rangen te verwijderen ...
quote:
Op maandag 8 november 2004 00:08 schreef watchers het volgende:

[..]

Ook als je naar de geschiedenis kijkt, zie je dat vroeg of laat de balans wordt verstoord, vaak omdat de bestaande situatie niet meer houdbaar is. Het gevolg is een crisis, waarna uiteindelijk een nieuwe balans ontstaat, en heel vaak: een vooruitgang. Dit geldt overigens ook op microniveau: in de persoonlijke levens van mensen zelf.
Je ziet vaak dat veel mensen uit man en macht proberen deze crisissen te voorkomen, onder controle te houden, maar dat het vaak niet lukt. Blijkbaar zijn dit soort crisissen belangrijk in het leven/de natuur om tot een noodzakelijke verandering te komen. Vanzelfsprekend zie je vaak dat er heel veel tegenstand tegen die veranderingen is -vooral door mensen die vastgeklinkt zitten aan het bekende, uit angst voor het onbekende. Maar uiteindelijk draagt die tegenstand juist ook bij aan het ontstaan van die crisis.
Helaas zijn crisissen vaak pijnlijk, maar blijkbaar wel noodzakelijk voor de verdere ontwikkeling van het bestaan.
Jazeker, daar ben ik het volledig mee eens!
Goeie aanvulling op mijn verhaal!!
quote:
Op zondag 7 november 2004 18:00 schreef DionysuZ het volgende:

[..]


en als we het over de koran hebben...lees de bijbel eens.. wat daar voor wreedheden in staan. De islam is een vredelievend geloof, maar er zijn enkele extremisten die teksten uit de koran anders interpreteren en sommige teksten maar niet willen lezen. het zijn die paar extremisten die het doen... niet de gehele moslimcultuur.
islam vredig?? kijk eens naar alle geweldsproblemen in de wereld, elke keer zijn er moslims bij betrokken hoor.. net als de christenen waren ook geen lieverdjes...maarja dat was in de middeleeuwen en dat is blijkbaar het niveau waarop nu de meeste zitten..maarja de islam is ook nog niet zo oud als het christendom

jij bent echt weer zo'n linkse assknuffelmongool met oogkleppen op, of niet?
Ha ha, die posters zijn echt heel onschuldig. Een leuke kudieke actie....ehhh.... ik bedoel: ik ben het er niet mee eens maar ik begrijp het wel...
userIcon
What Have We Become?

A preacher shuns his brother
Cause his bride’s a different color
And this is not acceptable
His papa taught him so
It was love that he’d been preaching
But this was overreaching
The boundaries stretchin’ further
Than his heart would choose to go

Like an angel with no wings
Like a kingdom with no king

What have we become?
A self indulgent people
What have we become?
Tell me where are the righteous ones?
What have we become?
In a world degenerating
What have we become?

Speak your mind, look out for yourself
The answer to it all is a life of wealth
Grab all you can cause you live just once
You got the right to do whatever you want
Don’t worry about others or where you came from
It ain’t what you were, it’s what you have become

Mom and dad are fightin’
As rosie lies there crying
For once again she’s overheard
Regrets of their mistake
With christmas bells a-ringing
Little rosie’d leave them grieving the gift she’d give her family
Would be the pills she’d take

An inconvenient child
She wasn’t worth their while

What about love?
What about God?
What about holiness?
What about mercy, compassion and selflessness?

You know it’s true
He is there for me and you
Doesn’t matter what you do

What have we become?
Have we come undone?
What have we become?
Have we come undone?
What have we become?

Selfish... ? ? ?
With selfish... ? ? ?
Selfish people
When you gonna learn?
Everyone of us
Gathered ’round in trust
What have we become?
userIcon
quote:
Op zondag 7 november 2004 17:47 schreef Tigertje het volgende:
...de heren en dames politici hun opruiende taal staken en wat meer tot kalmte manen.
Ik hoor anders alleen maar politici die tot kalmte manen, naar welke politici luister jij eigenlijk. Of je moet Wilders bedoelen, maar die hoor ik alleen maar over zijn planne voor de toekomst, niet over het eigenhandig rechtertje spelen.
Kortom, opruiende taal van jou kant dus.
Wat zijn die moslims die bezoekers van de moskee etc een stelletje aanstellers.. gelijk roepen dat ze gediscrimineerd worden terwijl ze het zelf ook doen. Bij deze actie is er NIET iemand vermoord.

En dan gelijk weer half nederland:" oww neej dit mag niet hoor.", "ow wat vreselijk". Ik denk dat ze zo nog maar eens niet mogen klagen!
Waarom kunnen mensen het nu eens niet een keer in het juiste perspectief zien. Er is wel een groot verschil tussen aanslagen op iemand zijn of haar leven dan een paar acties waar geen slachtoffers bij zijn gevallen.
Ik heb die posters gezien en ze zijn heel onschuldig. Maar ja, voor moslims is alle kritiek op de islam discriminatie, zelfs deze ludieke spotprenten.
userIcon
Is slecht allemaal slecht tegenwoordig.
26  van 226 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4 5


Lees ook:

» 00:29 Sap veruit favoriet bij kiezers GroenLinks26
» 25/05 Aangifte krakers tegen politie over geweld19
» 25/05 Notoire zwartrijdster loopt tegen de lamp25
» 25/05 Zeker anderhalf miljoen euro schade door noodweer17


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden