Asskicker14 en pberends hadden ons via de
nieuws-submit te melden:

Uit een peiling van Maurice de Hond, gehouden in opdracht van het NOS-Journaal, blijkt dat het onafhankelijke Kamerid Geert Wilders met zijn
Groep Wilders nu 18 zetels zou scoren als er verkiezingen zouden zijn. Dat is er zelfs één meer dan de VVD, waaruit hij eerder dit jaar vertrok. De peiling is gehouden na de moord op Theo van Gogh. De uitkomst van de enquête verschilt overigens sterk met die van Inter/View-NSS. Daar staat de Groep Wilders deze week op zeven zetels (vier meer dan voor de moord op Van Gogh).
In de peiling van De Hond verloor de PvdA deze week drie zetels en het CDA twee. D66 staat op drie zetels. De regeringspartijen staan met 48 zetels op de laagste score die De Hond tot nu toe heeft vastgesteld.
Wilders haalt zijn stemmen vooral bij de LPF en VVD vandaan: 50% van hen die in 2003 op de LPF stemden kiest nu voor Wilders. Van degenen die VVD stemden is dat 25%, van de CDA-kiezers 10% en van de PvdA-kiezers 3%.
De Hond peilt heel anders dan Inter/View-NSS. De laatste legt geen lijst voor, maar laat ''uit het geheugen'' kiezen; De Hond noemt alle mogelijke partijen en legt dus ook een keuze voor de Groep Wilders voor.

Peiling De Hond.
Lees ook:
»
26/05 Roemer wil premier worden124
»
26/05 VVD blijft verliezen in peiling71
»
25/05 PvdA, SP: akkoord verlengt de recessie82
»
25/05 Wilders: VVD volledig de weg kwijt108
|
Oh yeey we krijgen weer een nieuwe pim

GO WILDERS !!!
Laten we hopen dat het ook echt zo uitpakt.
en mijn stem heeft die ook , Eindelijk weer iemand die geen hand voor de mond doet .
Wordt de VVD nu samen met D66 de 'kleine liberale partijen'?
quote:Op zaterdag 6 november 2004 23:18 schreef hit_me het volgende:
Oh yeey we krijgen weer een nieuwe pim
pim gaf tenminste toe dat hij kaal was
quote:Op zaterdag 6 november 2004 23:18 schreef hit_me het volgende:
Oh yeey we krijgen weer een nieuwe pim
Was het maar waar. Nee, een nieuwe Pim is Wilders helaas niet, daarvoor heeft hij én te weinig charisma en te weinig ''bagage'' m.i
Maar dat hij een goede kans maakt een redelijk succesvol alternatief aan de rechterflank van de VVD op te zetten, lijk me evident.
Wanneer was de laatste betrouwbare peiling van De Hond?
quote:Op zaterdag 6 november 2004 23:22 schreef R@b het volgende:
[..]
Was het maar waar. Nee, een nieuwe Pim is Wilders helaas niet, daarvoor heeft hij én te weinig charisma en te weinig ''bagage'' m.i
Maar dat hij een goede kans maakt een redelijk succesvol alternatief aan de rechterflank van de VVD op te zetten, lijk me evident.
Maar Pim had dan weer haast geen partij achter zich nadat hij uit LN gewerkt was, en Wilders zal die fout niet maken lijkt me.
(Ik hoop dat hij Hans Jansen benadert..)
Hij heeft wel de tijd om mensen om zich heen te verzamelen die er een beetje hetzelfde overdenken zodat we hopelijk niet zo'n nieuwe scheld en ruzie partij krijgen zoals de LPF !!
quote:Op zaterdag 6 november 2004 23:25 schreef MrTorture het volgende:Wanneer was de laatste betrouwbare peiling van De Hond?
Nooit. Ach. Wilders gaat gelukkig toch bij een echte verkiezing nooit scoren
quote:Op zaterdag 6 november 2004 23:22 schreef R@b het volgende:
[..]
Was het maar waar. Nee, een nieuwe Pim is Wilders helaas niet, daarvoor heeft hij én te weinig charisma en te weinig ''bagage'' m.i
Maar dat hij een goede kans maakt een redelijk succesvol alternatief aan de rechterflank van de VVD op te zetten, lijk me evident.
Wilder + Spruyt = Pim ?
quote:Op zaterdag 6 november 2004 23:22 schreef R@b het volgende:
[..]
Was het maar waar. Nee, een nieuwe Pim is Wilders helaas niet, daarvoor heeft hij én te weinig charisma en te weinig ''bagage'' m.i
Maar dat hij een goede kans maakt een redelijk succesvol alternatief aan de rechterflank van de VVD op te zetten, lijk me evident.
Ik weet niet of hij te weinig bagage heeft, daarvoor ken ik hem nog niet goed genoeg. Hij heeft allicht meer politieke ervaring dan wijlen Pim.
quote:Op zaterdag 6 november 2004 23:22 schreef R@b het volgende:
[..]
Maar dat hij een goede kans maakt een redelijk succesvol alternatief aan de rechterflank van de VVD op te zetten, lijk me evident.
Ja, er is sinds Fortuyn een gapend gat aan de rechterkant van de VVD, het is slechts wachten op een goed georganiseerde nieuwe partij met een charismatische lijsttrekker om dat gat op te vullen en minstens zo groot te worden als de VVD. M.i. is dat duidelijk niet de LPF en ook niet Wilders, maar meer een soort republikeinse partij. Enfin, de toekomst zal het leren...
quote:Op zaterdag 6 november 2004 23:26 schreef Black-Death het volgende:[..]
Nooit. Ach. Wilders gaat gelukkig toch bij een echte verkiezing nooit scoren

Zeiden ze ook van Pim
Wat is nu eigenlijk het gedachtengoed van Geert

, met alleen het punt van alle alllochtonen eruit red je het niet hoor, het land moet ook nog bestuurd worden enzo
quote:Op zaterdag 6 november 2004 23:31 schreef Bullpit het volgende:Wat is nu eigenlijk het gedachtengoed van Geert

, met alleen het punt van alle alllochtonen eruit red je het niet hoor, het land moet ook nog bestuurd worden enzo
Dat bedoel ik... Daar hebben we Bart-Jan Spruyt voor
quote:Op zaterdag 6 november 2004 23:30 schreef amvanwel het volgende:[..]
Zeiden ze ook van Pim
En hij heeft ook nooit echt gescoord

Net als bij Pim kan Wilders mij niet snel overtuigen dat hij goede mensen heeft om de zetels te vullen. Afgezien van dat ik het niet met hem eens ben en hem net als Pim een populist vind.
In ieder geval iemand die geen blad voor de mond neemt, en voor wat beweging in de politiek zorgt.
Het wordt druk aan het rechter front.
Iets te druk als je het mij vraagt.
Ja, ik rechtse rakker vindt het te druk, waarom?
Je hebt de LPF die niet willen opgeven en toegeven dat ze nutteloos zijn, je hebt dat de groep Wilders aka de conservatieven, je krijgt nog de partij Peter R de Vries (onder voorbehoud) en verder vast nog wat cowboys die denken politiek succes te kunnen oogsten.
En dat allemaal vist de zetels uit de rechtse poel.
Goed PvdA heeft een hoop zetels welke vooral door de sociaal hemden kwam zoals de Waal.
Nu het akkoord er is hoop ik dat men weer bij zinnen komt en over gaat tot de orde en echte problemen van de dag.
Doorgaan met werken tot je 67 en geen pré pensioen halen het niet tot de problemen rondom integratie en criminaliteit die ons land reeds teistert en ons breekpunt wordt nu en in de toekomst.
Ik zeg stem een partij die heeft aangetoond al 30 jaar lang vooral tolerant te willen zijn tegen de intolerante nieuwkomers of gaan wij stemmen op een partij die intolerant wordt tegen de intoleranten en tolerant tegen de toleranten van binnen en buitenland.
Als jij die vraag met ja beantwoord is de nieuwe conservatieve partij jou partij.
Kun je nagaan alleen 18 zetels als je wat over Allochtonen roept..
(roept wat een hoop mensen schijnbaar willen horen)
Dan zit het toch wel diep
quote:Op zaterdag 6 november 2004 23:37 schreef wadde het volgende:
In ieder geval iemand die geen blad voor de mond neemt, en voor wat beweging in de politiek zorgt.
ik vraag mij alleen af, welke beweging
Goede Zaak, hij kan wel wat steun gebruiken
hij stelt de vragen die niemand moet stellen.
Waarom kunnen 1 miljoen niet westerse alochtonen uit ander culturen wel integreren zonder radicalisering en marokkanen niet?
het heeft weldegelijk met de marokkaanse cultuur te maken.
De groepen met de problemen zijn marokkanen, Antilianen en in mindere mate de turken/koerden. Maar de turken hebben duidelijk wel minder problemen.
De andere groepen joegoslaven, chinezen, Indonesiers, Surinamers, vietnamezen, Pakistani, Indiers, afrikanen hebben nauwelijks problemen. En veel Oosteuropese al helemaal niet. Niet meer dan de Nederlander. En dat laatste is het criterium.
Marokkanen moeten de hand in eigen boezem steken, er zit dus iets scheefs in die cultuur, dat wordt volledig genegeerd.
quote:Op zaterdag 6 november 2004 23:26 schreef Black-Death het volgende:[..]
Nooit. Ach. Wilders gaat gelukkig toch bij een echte verkiezing nooit scoren
Jij zult nog raar op je linkse neusje kijken bij de verkiezingen. Linkse mensen trekken altijd zo snel voorbarige conclusies m.b.t. nieuwe rechtste stromingen. Teken van zwakte; bang voor de nieuwe rechtse ontwikkeling die Nederland gaat doormaken?
Aldus R@b:
quote:Was het maar waar. Nee, een nieuwe Pim is Wilders helaas niet
Typisch dan toch dan wanneer ik aankaart dat R@b hier zit te nieuwsposten om populistisch rechtse partijen aan te prijzen deze posts à la minute verwijderd worden. Blijkbaar zit er een kern van waarheid in, maar dat mag je hier niet zeggen. Vrijheid van meningsuiting geldt alleen wanneer je het er mee eens bent zeker.
quote:Op zaterdag 6 november 2004 23:39 schreef Machoclown het volgende:
Kun je nagaan alleen 18 zetels als je wat over Allochtonen roept..
(roept wat een hoop mensen schijnbaar willen horen)
Dan zit het toch wel diep
Ik denk eerlijk gezegd dat dit nog maar het topje van de ijsberg is...
Ik vermoed dat toch een groot gedeelte van de bevolking nu zelfs wel ervoor zou kunnen zijn om alle marrokanen een enkeltje rif gebergte te geven alleen durft de meerderheid dat (nog) niet te zeggen....
Dus die 12% valt me nog alles mee nu
quote:Op zaterdag 6 november 2004 23:25 schreef MrTorture het volgende:Wanneer was de laatste betrouwbare peiling van De Hond?
afgelopen weekeind dus
quote:Op zaterdag 6 november 2004 23:22 schreef R@b het volgende:
[..]
Was het maar waar. Nee, een nieuwe Pim is Wilders helaas niet, daarvoor heeft hij én te weinig charisma en te weinig ''bagage'' m.i
Maar dat hij een goede kans maakt een redelijk succesvol alternatief aan de rechterflank van de VVD op te zetten, lijk me evident.
Zonder goede argumenten heb je inderdaad charisma nodig... kijk maar naar Bos.
Wilders is volstrekt duidelijk over zijn politieke standpunten.
Volgens mij scoort Geert Wilders veel meer zetels dan iedereen verwacht of toe wil geven. Iedereen in mijn omgeving en van hen ook weer in hun omgeving stemt Wilders bij de volgende verkiezingen. Wat moeten we anders, de huidige politici zonder ruggengraat kunnen het land in deze situatie niet besturen, zitten met de handen in het haar. Ze geven alleen maar toe aan moslims en a-socialen, onder het motto: geen problemen en die domme Nederlanders pikken toch alles. Dat zie je nu weer met het niet vertonen van de film van Theo van Gogh. Iedereen is bang, het OM, die zich alleen toelegt om etherpiraten en automobilisten aan te pakken, alle andere in hogere posities en de regering die amper tijd had om de familie van Van Gogh te condoleren, zo snel moesten ze de Nederlanders tot kalmte manen. Net of we ooit wat hebben terug gedaan. Toch vind ik dat we ditmaal een daad moeten stellen. Maar hoe als onze voormannen hetzij vermoord, monddood gemaakt of ondergedoken zijn???
Tuurlijk, wie het er niet mee eens is is automatisch een extreemlinkse terrorist. Fijne denkwereld knul!
Ik heb het helemaal niet op Wilders' ideeen. Maar liever Wilders dan extreem rechts. Andere partijen lijken ook al naar rechts te schuiven, zelfs PvdA lijkt nu al rechtser te worden dan VVD 10 jaar geleden.
quote:Op zaterdag 6 november 2004 23:50 schreef Ontoerekeningsvatbaar het volgende:
Tuurlijk, wie het er niet mee eens is is automatisch een extreemlinkse terrorist. Fijne denkwereld knul!
Waar ben je het in godsnaam niet mee eens dan? Met de uitslagen van de "poll" van De Hond? Laat me niet lachen, dit zijn gewoon cijfers man, FEITEN.
jezus gristus, als hij groot wordt dan is het land helemaal verpest.
Maar gelukkig zit De Hond er altijd ver, ver naast. Zo peilde hij ook veel zetels voor NieuwRechts...
Als De Hond hier, op de veluwe, gepeild had, was Wilders zeker de grootste partij geworden. Echt iedereen in dit gebied is een voorstander van hem.
quote:en mijn stem heeft die ook , Eindelijk weer iemand die geen hand voor de mond doet .
En wat als een moslim zegt dat hij Wilders liever dood ziet dan levend? Och waarom niet stemmen op hem, die neemt tenminste ook geen blad voor de mond.
Kortzichtigheid, domheid, het is verweven met Groep Wilders.
quote:Op zaterdag 6 november 2004 23:50 schreef blieb het volgende:
zelfs PvdA lijkt nu al rechtser te worden dan VVD 10 jaar geleden.
Ha, Ik help het je hopen
quote:Op zondag 7 november 2004 00:00 schreef GsusZ het volgende:
[..]
En wat als een moslim zegt dat hij Wilders liever dood ziet dan levend? Och waarom niet stemmen op hem, die neemt tenminste ook geen blad voor de mond.
Kortzichtigheid, domheid, het is verweven met Groep Wilders.
In deze reactie wordt en een verkeerde vergelijking getrokken en gegeneraliseerd. Oftewel, het toppunt van domheid zelve.
Blijkbaar snapt GsusZ niet helemaal wat met de opvatting "een blad voor de mond nemen" bedoeld wordt in deze context. Erg jammer.
quote:Op zaterdag 6 november 2004 23:43 schreef ravan het volgende:
Goede Zaak, hij kan wel wat steun gebruiken
hij stelt de vragen die niemand moet stellen.
Waarom kunnen 1 miljoen niet westerse alochtonen uit ander culturen wel integreren zonder radicalisering en marokkanen niet?
het heeft weldegelijk met de marokkaanse cultuur te maken.
De groepen met de problemen zijn marokkanen, Antilianen en in mindere mate de turken/koerden. Maar de turken hebben duidelijk wel minder problemen.
De andere groepen joegoslaven, chinezen, Indonesiers, Surinamers, vietnamezen, Pakistani, Indiers, afrikanen hebben nauwelijks problemen. En veel Oosteuropese al helemaal niet. Niet meer dan de Nederlander. En dat laatste is het criterium.
Marokkanen moeten de hand in eigen boezem steken, er zit dus iets scheefs in die cultuur, dat wordt volledig genegeerd.
Het wordt tijd dat ze inderdaad de hand eens in eigen boezem gaan steken, echt hoog tijd.
dit bewijst wel weer wat een grote groep schoothondjes er in nederland aanwezig is. je hoeft alleen maar wat onderbuik gevoelens aan te spreken en hop ja daar is onze leader. typisch lemmingen gedrag.
het jammere is dat dit soort bewegingen wel de huidige maatschappij de laatste drie jaar heeft gecreeerd. lekker elkaar haten en naar de hel wensen of meer.
maar na wat rellen en doden zal de rust wel weder keren. jammer want zo ver hoeft het niet te komen....
mm komt wel erg goed uit voor hem. Ik denk dat als Wilders premier word van nederland dat het we hetzelfde gaan krijgen dan we met pim hebben gehad. Eerst stemmen we gewoon op hem en dan word het een puinhoop in zijn partij en valt het kabinet.
Wat zijn wij nederlanders toch allemaal een stelletje schapen die achter de eerste de beste aanlopen. O en dit is nog maar een peiling. Wacht maar over een jaar of 2 jaar dan hoeven we hem "opeens" niet meer zoals de LPF!
quote:Op zondag 7 november 2004 00:30 schreef revizo het volgende:
dit bewijst wel weer wat een grote groep schoothondjes er in nederland aanwezig is. je hoeft alleen maar wat onderbuik gevoelens aan te spreken en hop ja daar is onze leader. typisch lemmingen gedrag.
het jammere is dat dit soort bewegingen wel de huidige maatschappij de laatste drie jaar heeft gecreeerd. lekker elkaar haten en naar de hel wensen of meer.
maar na wat rellen en doden zal de rust wel weder keren. jammer want zo ver hoeft het niet te komen....
Deze maatschappij is de laatste 30 jaar tijd opgebouwd...... de nieuwe bewegingen zijn een reactie daarop....... een genezende reactie.
Wellicht vele doden enz........ zachte heelmeesters,......
De eerste doden zijn aan de kant van de onderbuikvertolkers gevallen....
quote:Op zondag 7 november 2004 00:32 schreef Indigo78 het volgende:
mm komt wel erg goed uit voor hem. Ik denk dat als Wilders premier word van nederland dat het we hetzelfde gaan krijgen dan we met pim hebben gehad. Eerst stemmen we gewoon op hem en dan word het een puinhoop in zijn partij en valt het kabinet.
Wat zijn wij nederlanders toch allemaal een stelletje schapen die achter de eerste de beste aanlopen. O en dit is nog maar een peiling. Wacht maar over een jaar of 2 jaar dan hoeven we hem "opeens" niet meer zoals de LPF!
Kun jij weer gerust ademhalen.
quote:Op zaterdag 6 november 2004 23:31 schreef Bullpit het volgende:Wat is nu eigenlijk het gedachtengoed van Geert

, met alleen het punt van alle alllochtonen eruit red je het niet hoor, het land moet ook nog bestuurd worden enzo
Pesies, mijn vertrouwen in het electoraat is alleen al door deze peiling enorm gedaald. Mensen die daadwerkelijk op Wilders gaan stemmen vanwege zijn te verwachten buitenlanderbeleid gooi ik op dezelfde hoop als CD en CP-stemmers...ondanks de sitautie waarin men meent dat dit land nu verkeert......
quote:Op zondag 7 november 2004 00:49 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
Pesies, mijn vertrouwen in het electoraat is alleen al door deze peiling enorm gedaald. Mensen die daadwerkelijk op Wilders gaan stemmen vanwege zijn te verwachten buitenlanderbeleid gooi ik op dezelfde hoop als CD en CP-stemmers...ondanks de sitautie waarin men meent dat dit land nu verkeert......
Jij meent zeker dat het hier een paradijs is...... met 74 maagden.
Welterusten.
quote:Op zondag 7 november 2004 00:30 schreef revizo het volgende:
dit bewijst wel weer wat een grote groep schoothondjes er in nederland aanwezig is. je hoeft alleen maar wat onderbuik gevoelens aan te spreken en hop ja daar is onze leader. typisch lemmingen gedrag.
Inderdaad, onderbuikgevoelens. Meer specifiek: een paar kogels en messteken in de onderbuik van Theo van Gogh. Lijken me reële zaken, niet iets om te negeren of nonchalant over te doen.
De voedingsbodem voor allerlei uitwassen is trouwens volgens mij eerder geschapen door jarenlang doorschieten in tolereren dan doordat de laatste drie jaar de vuiligheid eindelijk eens boven tafel komt en wordt benoemd.
toch nog een hele hoop mensen die de dieren belangrijker vinden dan de mens
quote:Op zondag 7 november 2004 00:49 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
Pesies, mijn vertrouwen in het electoraat is alleen al door deze peiling enorm gedaald. Mensen die daadwerkelijk op Wilders gaan stemmen vanwege zijn te verwachten buitenlanderbeleid gooi ik op dezelfde hoop als CD en CP-stemmers...ondanks de sitautie waarin men meent dat dit land nu verkeert......
Dat zegt meer over jou dan over Wilders. Je kan het met hem eens zijn of niet maar om hem op een lijn te zetten met extreem rechts lijkt me niet correct.
Hij is rechts dat zeker, hij heeft problemen met het overheersende gedrag dat bezit van sommige mensen neemt als ze de Islam volgen, hij vind dat allochtonen in Nederland goed moeten integreren en de taal moeten spreken en hij heeft een belachelijk kapsel.
Dit is toch heel wat anders als de partijen waar jij hem mee vergelijkt en het lijkt me dat je dat zelf ook wel in zou moeten zien want extreem rechtse patijen willen geen integratie maar emigratie en Wilders kiest duidelijk voor integratie.
Natuurlijk legt Inter/view-NSS geen keuze voor....... men zou maar eens op WIlders gaan stemmen.
mijn stem heeft ie