Crematie Theo van Gogh live op tv

Algemeen • Geschreven door ANP op 05-11-2004 @ 18:43 - gepost door Jeroen (steenz)
print 
Icoon Algemeen nieuws De crematieplechtigheid van Theo van Gogh, die afgelopen dinsdag vermoord werd, zal rechtstreeks te zien zijn bij de NOS. De uitzending zal komende dinsdag van 16.50 tot 17.50 te zien zijn op Nederland 2, aldus een woordvoerder van de NOS.

Van Gogh zal gecremeerd worden in het crematorium De Nieuwe Ooster in Amsterdam. Column, zijn productiemaatschappij, heeft besloten dat alleen familieleden en vrienden van Van Gogh op de crematie aanwezig mogen zijn, aangezien de hele plechtigheid toch live op tv te volgen is.

Eerder werd al bekend dat Van Gogh al voorbereidingen had getroffen voor zijn eigen uitvaart. Hij deed dit niet vanwege de bedreigingen die hij had ontvangen, maar omdat hij bang was dat hij een vliegreis naar New York niet zou overleven.

Bron: ANP


Lees ook:

» 24/05 [Upd] Studentes Minerva ontgroend in luiers235
» 20/05 Eindejaarsconference Van Rossem weer populair21
» 20/05 Oudste vrouw op Mount Everest26
» 18/05 Verkooppunten tabak in grensstreek onder druk50


delen | eKudos nujij

11450 views / 59 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 59 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
Ik ben benieuwd naar de speech van Hans Teeuwen
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 18:46 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
ik ga ook!
ow dus jij bent familie of een vriend!? }:O
userIcon
Goede zaak. Dan kan heel Nederland op gepaste wijze afscheid nemen van de tweede Nederlander die gestorven is voor het 'Vrije Woord''.

En nu maar hopen dat we binnenkort niet voor de buis zitten om Wilders, of Hirsi Ali de laatste eer te bewijzen
userIcon
Ik heb gehoord dat de crematie juist besloten zou zijn, zo zegt Rtl5 en de telegraaf.
userIcon
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 18:49 schreef BloodRayne het volgende:
Ik heb gehoord dat de crematie juist besloten zou zijn, zo zegt Rtl5 en de telegraaf.
Dat klopt; de crematie zelf is alleen voor vrienden en familie. Dat is omdat alles live wordt uitgezonden door de NOS.

Dat staat overigens ook gewoon in de 2e alinea van het bericht .
userIcon
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 18:48 schreef R@b het volgende:
Goede zaak. Dan kan heel Nederland op gepaste wijze afscheid nemen van de tweede Nederlander die gestorven is voor het 'Vrije Woord''.

En nu maar hopen dat we binnenkort niet voor de buis zitten om Wilders, of Hirsi Ali de laatste eer te bewijzen
Laten we hopen dat dit niet zal gebeuren.....
userIcon
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 18:52 schreef steenz het volgende:

[..]

Dat klopt; de crematie zelf is alleen voor vrienden en familie. Dat is omdat alles live wordt uitgezonden door de NOS.

Dat staat overigens ook gewoon in de 2e alinea van het bericht .
*lezen leert*
vind het belachelijk maar goed, zal ik de enige maar weer zijn.
Het lijkt wel een trend: je uitvaart op TV. Hopelijk is dit de laatste

Ik moet er niet aan denken dat we, zoals in Amerika, Funeral TV krijgen
userIcon
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 19:05 schreef Blanchimont het volgende:
Het lijkt wel een trend: je uitvaart op TV. Hopelijk is dit de laatste

Ik moet er niet aan denken dat we, zoals in Amerika, Funeral TV krijgen
Misschien wel een gat in markt,ze sneuvelen bij bosjes tegenwoordig
userIcon
Een laatste eerbetoon aan iemand die dacht dat hij in een vrij land leefde en hiervoor stond door te zeggen wat hij dacht, maar ik denk dat we nu wel kunnen stellen dat de uitspraak "vrijheid van meningsuiting" een aflopende zaak is.
userIcon
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 19:44 schreef Leffedubbel het volgende:
Een laatste eerbetoon aan iemand die dacht dat hij in een vrij land leefde en hiervoor stond door te zeggen wat hij dacht, maar ik denk dat we nu wel kunnen stellen dat de uitspraak "vrijheid van meningsuiting" een aflopende zaak is.
een laatste eerbetoon aan iemand die de tolerantie in de samenleving sterk aantastte, waardoor hij zijn eigen dood heeft uitgelokt.

Ik heb zeker veel begrip voor de dader...
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 19:48 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

een laatste eerbetoon aan iemand die de tolerantie in de samenleving sterk aantastte, waardoor hij zijn eigen dood heeft uitgelokt.

Ik heb zeker veel begrip voor de dader...
rot op
userIcon
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 19:57 schreef Vandaahl het volgende:

[..]

rot op
wat ? mag ik mijn mening dan niet uitten ? je bent geen haar beter dan de dader...
userIcon
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 18:46 schreef Mr_Knoxville het volgende:
Ik ben benieuwd naar de speech van Hans Teeuwen
Bij Brood vond ik het grappig doch getuigend van respect
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 19:58 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

wat ? mag ik mijn mening dan niet uitten ? je bent geen haar beter dan de dader...
jij komt er wel (sarcastisch bedoeld, als je tenminste weet wat dat betekent) Elke reactie hierop van jouw kant is een bevestiging van je lage iq.
userIcon
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 20:15 schreef sate het volgende:

[..]

jij komt er wel (sarcastisch bedoeld, als je tenminste weet wat dat betekent) Elke reactie hierop van jouw kant is een bevestiging van je lage iq.
Je moest eens weten wat mijn iq is.....
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 19:58 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

wat ? mag ik mijn mening dan niet uitten ? je bent geen haar beter dan de dader...
Wat? Mag hij zijn mening dan niet uitten? Je bent geen haar beter...

malloot
userIcon
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 19:48 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

een laatste eerbetoon aan iemand die de tolerantie in de samenleving sterk aantastte, waardoor hij zijn eigen dood heeft uitgelokt.

Ik heb zeker veel begrip voor de dader...
ROT OP!!!! Je mag zeggen over van Gogh wat je wilt, maar dat laatst is om op te kotsen!! Ik hoop dat de AIVD meekijkt, je IP adres natrekt en je vanacht nog op het vliegveld terug zit zonder Nederlands paspoort.

Gadver de gadver!
userIcon
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 19:58 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

wat ? mag ik mijn mening dan niet uitten ? je bent geen haar beter dan de dader...
ziek in je hoofd, je weet niet eens wat je schrijft.
userIcon
Ik keurde wat van gogh zei niet allemaal goed, maar hij gaf zijn mening. En jij bekritiseert dat, want je vind dat hij niet tolerant was. Maar vind je het niet hypocriet, dat hij van jou niet zijn mening mag uitten, getuigd ook niet echt van tolerantie
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 19:48 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

een laatste eerbetoon aan iemand die de tolerantie in de samenleving sterk aantastte, waardoor hij zijn eigen dood heeft uitgelokt.

Ik heb zeker veel begrip voor de dader...
Hoe kun je hier nou begrip voor opbrengen?????
Toegegeven, Van Gogh had een uitgesproken mening wars van enige vorm van tact en diplomatie, maar daarom kun je er begrip voor opbrengen dat iemand doodgeschoten wordt in de naam van Allah, in de naam van de heilige Jihad, waarbij iedere niet moslim een fundamentische zionist en agressor is??? Wat doe je hier nog? Als je niet zo tolerant kunt zijn zoals Nederlanders zijn, dan moet je gewoon heel rap opflikkeren. Je maakt gebruik van alle faciliteiten die wij hier in NL bieden, dan pas je je ook maar aan! De Nederlanders slikken alles maar onder de mantel van tolerantie en Nederlanders moeten zich maar schikken naar de wensen van onze gasten, maar onze gasten passen zich voor geen ene meter aan. Bah, wat kots ik op misselijkmakende figuren als jij!
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 19:58 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

wat ? mag ik mijn mening dan niet uitten ? je bent geen haar beter dan de dader...
Luister eens vriendelijke vriend. Iemand met woorden bestrijden is net even iets anders dan iemand doodschieten en leksteken!
Niet lullig bedoeld, maar ik ben het wel grotendeels eens met Vassili_Z.
Er mag dan wel vrijheid van meningsuiting zijn, maar de uitspraken van Dhr van Gogh gingen naar mijn mening "Veels te ver". Respect voor andere is ook iets wat zeker in deze samenleving nodig is. En dat respect had Dhr van Gogh (in mijn ogen) niet.

Dhr Wilders begint ook langzaam aan vrij radicale uitspraken te doen, die bij sommige mensen "irritatie" kunnen oproepen. Zal me niks verbazen als Dhr Wilders zo doorgaat dat ie binnen 6 maanden ook een gaatje in zijn hoofd hebt. Iemand vermoorden is nogal overdreven, maar gek is het niet met zulk soort radicale uitspraken en denkwijzen.



quote:
Op vrijdag 5 november 2004 20:43 schreef Gabriel_Knight het volgende:
Niet lullig bedoeld, maar ik ben het wel grotendeels eens met Vassili_Z.
Er mag dan wel vrijheid van meningsuiting zijn, maar de uitspraken van Dhr van Gogh gingen naar mijn mening "Veels te ver". Respect voor andere is ook iets wat zeker in deze samenleving nodig is. En dat respect had Dhr van Gogh (in mijn ogen) niet.

Dhr Wilders begint ook langzaam aan vrij radicale uitspraken te doen, die bij sommige mensen "irritatie" kunnen oproepen. Zal me niks verbazen als Dhr Wilders zo doorgaat dat ie binnen 6 maanden ook een gaatje in zijn hoofd hebt. Iemand vermoorden is nogal overdreven, maar gek is het niet met zulk soort radicale uitspraken en denkwijzen.
Ja, Van Gogh zei dingen te ver gingen! Vooral de manier waarop en de kwetsende bewoordingen zouden mij als het mij betrof ook verkeerd vallen. Maar iemand vermoorden/afslachten? Kun je daar begrip voor hebben?????? Bestrijdt elkaar met woorden, maar verlaag je niet tot het laagste van het laagste om je mening mede te delen: lichamelijk geweld, sterker nog: afslachten!
userIcon
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 19:48 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

een laatste eerbetoon aan iemand die de tolerantie in de samenleving sterk aantastte, waardoor hij zijn eigen dood heeft uitgelokt.

Ik heb zeker veel begrip voor de dader...
Met deze opmerking heb je jezelf buiten de democratie geplaatst.

(zoals de waard is..)

userIcon
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 19:58 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

wat ? mag ik mijn mening dan niet uitten ? je bent geen haar beter dan de dader...
Nee, jij omarmt politiek geweld, jij mag je mening niet uiten.

Opzouten.
userIcon
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 20:17 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

Je moest eens weten wat mijn iq is.....
Vertel eens, en waarom ben je als je zo slim bent zo gewelddadig?

Dat zien we trouwens ook bij Mohammed B, ook zo'n slim kereltje.
userIcon
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 20:43 schreef Gabriel_Knight het volgende:
Niet lullig bedoeld, maar ik ben het wel grotendeels eens met Vassili_Z.
Er mag dan wel vrijheid van meningsuiting zijn, maar de uitspraken van Dhr van Gogh gingen naar mijn mening "Veels te ver". Respect voor andere is ook iets wat zeker in deze samenleving nodig is. En dat respect had Dhr van Gogh (in mijn ogen) niet.

Dhr Wilders begint ook langzaam aan vrij radicale uitspraken te doen, die bij sommige mensen "irritatie" kunnen oproepen. Zal me niks verbazen als Dhr Wilders zo doorgaat dat ie binnen 6 maanden ook een gaatje in zijn hoofd hebt. Iemand vermoorden is nogal overdreven, maar gek is het niet met zulk soort radicale uitspraken en denkwijzen.
Luister es kerel, in dit land maken de dominees elkaar sinds ik weet niet hoe lang al af met woorden, maar zo goed als nooit met geweld.

De polemiek is een nederlands erfgoed, en dat levert veel inzicht en kennis op.

Ik zou dat niet willen opgeven omdat het een aantal geimporteerde fascistoide religieuzen nerveus maakt, maar daarin kun je natuurlijk van mening verschillen.
userIcon
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 20:57 schreef Varkraj het volgende:

[..]

Nee, jij omarmt politiek geweld, jij mag je mening niet uiten.

Opzouten.
Theo van Gogh draait zich om in z'n graf .

Ontopic: De massahysterie hype is wel leuk geweest nu
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 19:48 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

een laatste eerbetoon aan iemand die de tolerantie in de samenleving sterk aantastte, waardoor hij zijn eigen dood heeft uitgelokt.

Ik heb zeker veel begrip voor de dader...
Aha, oftewel, jij moet nu heel snel ophouden met die reacties van jou, anders kom ik je straks afmaken omdat je het zelf uit hebt gelokt?
quote:
Crematie Theo van Gogh live op tv
En dat zou ik willen zien omdat . . .
Sorry hoor, die moord klopt niet, maar laten we alsjeblieft geen nationale held gaan maken van Theo van Gogh.
Door alle emotie is er de afgelopen dagen regelmatig een spraakverwarring opgetreden waardoor het net lijkt of het verrot schelden van mensen en het onderuithalen van andermans waarden hetzelfde is als vrijheid van meningsuiting.
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 21:11 schreef kingmob het volgende:

[..]

Theo van Gogh draait zich om in z'n graf .

Ontopic: De massahysterie hype is wel leuk geweest nu
Zo hard als jij loopt te emmeren over massahysterie, zo massaal praten mensen als jij die de koppen graag in het zand steken, over massahysterie!
Het gaat over een groot probleem in onze samenleving; of je dat nou massahysterie vind of niet, het bestaat wel degelijk en dreigt nu tot uitbarsting te komen. Pas als je er zelf meegeconfronteerd wordt, zul je het probleem pas gaan erkennen, maar dan is het net ff te laat; maar goed, dat gun ik struisvogels als jou wel
userIcon
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 21:11 schreef kingmob het volgende:

[..]

Theo van Gogh draait zich om in z'n graf .
Ik denk dat Theo het niet zo'n geweldig idee vind om verschillen van mening met geweld op te lossen.

Zijn laatste woorden waren geloof ik:

"Genade, genade, laten we er over praten"

Daaruit zou je kunnen concluderen dat hij geweld in plaats van debat afkeurde.

Maar daar kan ik natuurlijk helemaal naast zitten.
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 21:20 schreef afgezaagd het volgende:

[..]

En dat zou ik willen zien omdat . . .
Sorry hoor, die moord klopt niet, maar laten we alsjeblieft geen nationale held gaan maken van Theo van Gogh.
Door alle emotie is er de afgelopen dagen regelmatig een spraakverwarring opgetreden waardoor het net lijkt of het verrot schelden van mensen en het onderuithalen van andermans waarden hetzelfde is als vrijheid van meningsuiting.
Je hoeft toch ook niet te kijken???
Zoals wij onze moslimvrienden in hun waarde moeten laten, mag je ook de medelanders (moslim en niet moslim) die de ontwikkelingen van de afgelopen week verafschuwen ook in hun waarde laten, vind je niet??!!??
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 20:17 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

Je moest eens weten wat mijn iq is.....
gezien de reacties van jou moet die wel onder de 20 zijn
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 19:05 schreef snoop het volgende:
vind het belachelijk maar goed, zal ik de enige maar weer zijn.
Nee, ik vind het ook belachelijk. Eerst anderen beledigen en voor geitenn**kers uitmaken en dan verheerlijkt worden. Klopt niet helemaal ...
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 21:20 schreef afgezaagd het volgende:

[..]

En dat zou ik willen zien omdat . . .
Sorry hoor, die moord klopt niet, maar laten we alsjeblieft geen nationale held gaan maken van Theo van Gogh.
Door alle emotie is er de afgelopen dagen regelmatig een spraakverwarring opgetreden waardoor het net lijkt of het verrot schelden van mensen en het onderuithalen van andermans waarden hetzelfde is als vrijheid van meningsuiting.
Mee eens
userIcon
Oh... alleen de plechtigheid is live op tv...
...........nog ff over dat geiteneuken. Die Komeine kaasmuts riep moslims op om, wanneer hun vrouw onrein was, wij noemen dat gewoon ongesteld (nix mis mee) dan maar hun lul in een kameel of een geit te douwe.......dus eerlijk is eerlijk, kameleneuker mag ook...
.........baai de wee............respect hebben voor iemand

of

iemands mening, geloof enz. respecteren zijn twee heel verschillende zaken.....
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 19:48 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

een laatste eerbetoon aan iemand die de tolerantie in de samenleving sterk aantastte, waardoor hij zijn eigen dood heeft uitgelokt.

Ik heb zeker veel begrip voor de dader...
jij stond al bekend op fok van je linkse reacties
even tussendoor btw.. ik las een tijdje terug dat iemand de FOK user "Dora van Crisadak" ervan verdachtte Theo himself te zijn.. .. kan iemand dat bevestigen/weerleggen?
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 22:20 schreef kalano het volgende:

[..]

jij stond al bekend op fok van je linkse reacties
dat is niet links, dat is mongolisch ...
Denk nou eens na mensen , woorden doen geen pijn ...
iedereen zeggen wat hij wil ....
Alleen god/allah/de hogere macht heeft het recht om iemand te straffen en niemand anders... Hij heeft ons tenslotte geschapen ..
ik snap dat de dader zich gekwetst voelde , ik ben ook diep g ekwetst maar so what ? een beweeg reden om iemand het leven af te nemen ... ????
............wat ik niet snap is dat er mensen zijn die anno 2004 nog in een god geloven.......of schiep god (welke dan ook) ook de evolutie......
ja, je mag je eigen mening uiten, zolang het maar dezelfde mening is als de meerderheid hier, anders komen ze je hoogstpersoonlijk afmaken, rara waar is de logica? wat is het toch moeilijk he, om een ander ook die vrijheid te geven. Die vrijheid die we hier hebben is helemaal niet bedoeld om iedereen maar naar hartelust te kwetsen, maar het is de vrijheid om oppositie te voeren tegen de regering zonder dat je daarvoor in het gevang wordt gegooid zoals in dictaturen gebeurt, dat wordt ermee bedoeld en niet wat de meeste mensen er van maken.
man bennootje (Eindredacteur Columns) 06-11-2004 @ 01:01 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 19:48 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

een laatste eerbetoon aan iemand die de tolerantie in de samenleving sterk aantastte, waardoor hij zijn eigen dood heeft uitgelokt.

Ik heb zeker veel begrip voor de dader...
Ik vind het zeer betreurenswaardig dat jij "zeker veel begrip voor de dader" hebt.
Wat ik wel erg fijn voor je vind is, dat je deze mening mag uiten zonder er voor doodgemaakt te worden.
Wat je I.Q. betreft...dat zal best wel aardig zijn, maar je geweten blijkt niet zo goed ontwikkeld te zijn.
50  van 59 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 24/05 [Upd] Studentes Minerva ontgroend in luiers235
» 20/05 Eindejaarsconference Van Rossem weer populair21
» 20/05 Oudste vrouw op Mount Everest26
» 18/05 Verkooppunten tabak in grensstreek onder druk50


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden