Brandstichting in Utrechtse moskee

Nederland • Geschreven door Nolius op 05-11-2004 @ 16:02
print 
atlonxp1800, whizzer2250, dadah en SanCoTec hadden ons via de nieuws-submit het volgende te melden:

Een in aanbouw zijnde moskee in de wijk Zuilen in Utrecht is afgelopen nacht in brand gestoken. Op de begane grond werd een spoor van vernielingen aangetroffen. Het vuur is vanzelf uitgegaan. Het gebouw liep behoorlijke rook- en roetschade op.

Het bestuur trof vanmorgen twee uitgebrande kamers aan in de moskee aan de Berlagestraat. De schade wordt geschat tussen de 5.000 en 10.000 euro. Bij de buurtbewoners overheerst verbijstering en teleurstelling over de brand.

Bron: Planet


Lees ook:

» 09:04 Dibi: ik moest voor Kunduz-missie stemmen7
» 26/05 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as15
» 26/05 Dode door aanvaring op Westerschelde2
» 26/05 Zoekactie vermiste zwemmer nog vruchteloos3


delen | eKudos nujij

20157 views / 248 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 248 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4 5
userIcon
Misschien zelf aangestoken?
Slachtofferol wordt direct gespeeld.
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 16:06 schreef BigBooner het volgende:
Misschien zelf aangestoken?
Slachtofferol wordt direct gespeeld.
Stigmatiserend!
Ik zat al op zo'n bericht te wachten (niet dat ik wil dat het gebeurt) maar ik verwacht gezien de ellende van afgelopen week dat dit soort voorvallen nog wel vaker zullen voorkomen.

Het lost alleen zo weinig op
Teleurstelling?
Kan er zeker niet om treuren
Voor al die hypocrieten die het niet door hebben
Het is niet een kleine groep moslims of allochtonen die dit land naar de klote helpen en achter zulke daden staan ( zoals de moord op van gogh)
Het zijn er juist heel veel

Mooi dat NL eindelijk eens WAKKER is geworden..
hahaha hoe zou dat nu komen?? eigen schuld dikke bult lekker puh! wat mij betreft volgen er nog veel meer!
stook meteen ook maar n vuurtje onder de kont van al die extremistische islamwannabe's tot t zo heet wordt dat ze in één ruk teruglopen tot aan hun zandbak! kunnen ze daar een moskeet proberen bouwen uit kamelemest de sukkels..
userIcon
Dan moeten de daders van hetzelfde slag zijn als die idioten waarover TvG altijd zo vermakelijk kon schrijven :'(
Pfft, in Zuilen wonen alleen maar Marokkanen. Zullen ze dus zelf in de fik hebben gestoken, die Islamietjes.
userIcon
tussen de 5000 en 10.000 euro schade is NAUWELIJKS wat.. .. had veel meer verwacht

laat btw maar lekker affikken die kutmoskees
userIcon
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 16:09 schreef BlueWhite het volgende:
Pfft, in Zuilen wonen alleen maar Marokkanen. Zullen ze dus zelf in de fik hebben gestoken, die Islamietjes.
Hé hallo, ik ben ook een zuilenaar Ja
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 16:07 schreef spookymanus het volgende:

[..]

Stigmatiserend!
Het komt vaker voor dat je denkt hoor! Er is toch ook die reclame dat 9 (of 8) van de 10 slachtoffers van brand, de brand zelf heeft aangestoken... Je kan het je haast niet voorstellen maar toch...
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 16:09 schreef BlueWhite het volgende:
Pfft, in Zuilen wonen alleen maar Marokkanen. Zullen ze dus zelf in de fik hebben gestoken, die Islamietjes.
Goed onderbouwde opmerking!
Ga door met alles af te schuiven, zo kom je er wel.
userIcon
Ik zat er ook al op te wachten, helaas zal het hier ook niet bij blijven vermoed ik...
userIcon
quote:
Een in aanbouw zijnde moskee in de wijk Zuilen in Utrecht is afgelopen nacht in brand gestoken. Bij de buurtbewoners overheerst verbijstering en teleurstelling over de brand.
Ik woon daar toevallig ook in die wijk en bij mij valt die verbijstering wel mee hoor

Logisch gevolg als zo'n marokkaan het op die manier op de man gaat spelen, daarbij half Nederland in feite ook aanspreekt; dan komen er vanzelf wraakacties als deze, al is het natuurlijk niet echt gewenst.
Ik vraag me trouwens af wáár exact dit ding komt te staan, hoop niet in de buurt van mijn woning, anders had hij sowieso wel tot de grond mogen afbranden, die bussen en kerken zijn al erg genoeg
Zucht..

Ik heb sinds de gebeurtenissen van afgelopen week ook een kritische mening over de Islam en moslims. Maar dit slaat weer nergens op.Ook dit soort acties vallen onder extremisme wat mij betreft
Wat een lekkere reacties weer... "ze zullen het zelf wel gedaan hebben", "eigen schuld, dikke bult". Tuurlijk gaan ze hun eigen moskee in brand steken, met flink wat schade, om toch maar het slachtoffer uit te kunnen hangen :/.
userIcon
Tja, dit soort berichten zullen meer en meer gaan komen. Nu is het nog een beetje schade, straks ook doden?????? De tijd zal het leren.
En dan vallen er veel doden aan beide kanten en dan is het toch allemaal onze eigen schuld. Een moslim is namelijk altijd het slachtoffer en doen het nooit uit vrije wil, ze worden altijd gedwongen door de boze ongelovigen.
Let maar op de reacties die gaan komen.
1 Marokkaan slacht Theo van Gogh af. Alle Moslims/Marokkaantjes brullen om het hardst: Ja maar, hij was een gek daar kunnen wij niks aan doen!
1 Autochtoon (moet nog bewezen worden, de FiPo-er kan zelfs gelijk hebben, maar ik verwacht het niet) steekt een moskee in de fik en wij zijn ALLEMAAL racisten.
userIcon
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 16:06 schreef BigBooner het volgende:
Misschien zelf aangestoken?
Slachtofferol wordt direct gespeeld.
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 16:07 schreef GnAgn het volgende:
Teleurstelling?
Kan er zeker niet om treuren
Voor al die hypocrieten die het niet door hebben
Het is niet een kleine groep moslims of allochtonen die dit land naar de klote helpen en achter zulke daden staan ( zoals de moord op van gogh)
Het zijn er juist heel veel

Mooi dat NL eindelijk eens WAKKER is geworden..
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 16:07 schreef Taproot het volgende:
hoe zou dat nu komen?? eigen schuld dikke bult lekker puh! wat mij betreft volgen er nog veel meer!
En zo word het pas echt een tering zooi in dit land! Stelletje stigmatiserende kortzichtige debielen!
userIcon
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 16:11 schreef Orcaman1984 het volgende:

[..]

Hé hallo, ik ben ook een zuilenaar Ja
Marokkaan?


Nee, maar ik vind dit nieuws eigenlijk niet zo erg. Het was te verwachten.
Wat een ongelovelijk domme reacties hierboven, in de trant van goed en laat maar affikken. Dat lost lekker veel op zeg.

De volgende keer dat een christelijk iemand een moord begaat, gaan we zeker ook met z'n allen kerken verbranden.

Zorg dat je de extremisten aanpakt en laat de rest met rust!
userIcon
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 16:13 schreef ElectricEye het volgende:
Tja, dit soort berichten zullen meer en meer gaan komen. Nu is het nog een beetje schade, straks ook doden?????? De tijd zal het leren.
En dan vallen er veel doden aan beide kanten en dan is het toch allemaal onze eigen schuld. Een moslim is namelijk altijd het slachtoffer en doen het nooit uit vrije wil, ze worden altijd gedwongen door de boze ongelovigen.
Let maar op de reacties die gaan komen.
1 Marokkaan slacht Theo van Gogh af. Alle Moslims/Marokkaantjes brullen om het hardst: Ja maar, hij was een gek daar kunnen wij niks aan doen!
1 Autochtoon (moet nog bewezen worden, de FiPo-er kan zelfs gelijk hebben, maar ik verwacht het niet) steekt een moskee in de fik en wij zijn ALLEMAAL racisten.
Wat die zegt....
userIcon
9 van de 10 branden wordt door de bewoners zelf veroorzaakt.

En aangezien marokkanen er wel van houden om de slachtofferrol te spelen, verbaast me dat niks.

Ze hadden iets meer benzine moeten gebruiken.
Jammer, dit is niet de manier om het op te lossen. Haat leidt tot meer haat en meer haat leidt tot nog meer haat. We moeten elkaar leren respecteren. Hier moeten de Moslims trouwens net zo hard (misschien zelfs harder) aan werken als de autochtonen.
Bah, hoop niet dat een stel nitwitten dit hebben gedaan als wraak.
Ik voorzie een zwaar weekend. Temeer omdat iedereen dan eindelijk vrij is en lekker kan zuipen...


resultaat........hopelijk niet wat ik denk.
leuk. nu nog een volle.
Ik mag het eigenlijk niet zeggen maar nu die andere moskees in .nl nog.. Sorry maar ik heb niets op met geloof en van mij mogen ze ook meteen alle kerken afbreken in nederland (om maar niet generaliserend te worden) uitingen van geloof doe je maar lekker thuis en daar hoeft niet iedereen van mee te genieten.
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 16:18 schreef user1337 het volgende:
leuk. nu nog een volle.
Hahahahaha
userIcon
KUT CHRISTENEN OOK!!!


eindelijk mag ik eens schreeuwen
userIcon
teleurstelling; zeker omdat ze het jammer vinden dat het ding niet helemaal is afgefikt.
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 16:13 schreef The_5th_Horseman het volgende:
Wat een lekkere reacties weer... "ze zullen het zelf wel gedaan hebben", "eigen schuld, dikke bult". Tuurlijk gaan ze hun eigen moskee in brand steken, met flink wat schade, om toch maar het slachtoffer uit te kunnen hangen :/.
Toen nog maar net bekend was dat de moordenaar van Theo eruit zag als een arabier werd direct geroepen : "We moeten er rekening mee houden dat iemand zich met opzet zo gekleed heeft... (RTLnieuws)"

Er word gespuugd op het portret van Theo.... portret moet weg want de Moslims vinden onze manier van verwerking weer eens aanstootgevend.

Moskee in de brand omdat de Nederlanders (van wie dit land is) het niet meer aan kunnen zien dat de overheid te weinig doet EN omdat ze ze niet willen..... Die wordt opnieuw opgebouwd met een goede kluit gemeenschapsgeld.....

Het is echt niet eerlijk.
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 16:11 schreef marLeash het volgende:

[..]

Het komt vaker voor dat je denkt hoor! Er is toch ook die reclame dat 9 (of 8) van de 10 slachtoffers van brand, de brand zelf heeft aangestoken... Je kan het je haast niet voorstellen maar toch...
Dipstick,
Ze bedoelen in die reclame dat je je huis beter moet beveiligen tegen brand omdat het vaak je eigen schuld is!

En bigbooner bedoeld dat het juist is gedaan om de belasting te tillen!!!

quote:
Zorg dat je de extremisten aanpakt en laat de rest met rust!

Je gaat er blijkbaar vanuit dat er een onderverdeling te maken valt tussen soorten van Moslims.

Geloof me nou maar, net zo min als dat er sprake kan zijn van een gematigde moordenaar, een gematigde verkrachter, een gematigde dief, een gematigde terrorist, een gematigde nazi, kan er sprake zijn van een gematigde Moslim. Geen onderscheid maken, gewoon allemaal aanpakken.
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 16:19 schreef DjDev het volgende:
KUT CHRISTENEN OOK!!!


eindelijk mag ik eens schreeuwen
Dat mag je helemaal niet VUILE K*nkerhond!!
userIcon
Tja je kan het misschien domme reacties vinden, maar het is ook best logisch.
Men ziet alleen maar slechte nieuwsberichten rondom de allochtonen en ja dan de moord op Fortuyn en nu van Gogh. De mensen zijn het gewoon zat!

ot: hoewel menigeen er aan zal denken dat het bovenstaande een keer gebeurd is het natuurlijk niet de oplossing voor dit probleem....maar wel een verwachte reactie.
userIcon
Nederland ontspoort
Van de Lubbe: je hebt weer eens gelijk!
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 16:19 schreef DjDev het volgende:
KUT CHRISTENEN OOK!!!


eindelijk mag ik eens schreeuwen
Er bestaan Hindoes, Joden, Christenen, Boedhisten en ook mensen die geen geloof hebben.

Er is bij deze daad duidelijk sprake van onmacht tegen de islamisering, niet van de opmars van welk geloof dan ook.

En wil je ook niet generaliseren, want dat mag ik nu een keer roepen
userIcon
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 16:13 schreef ElectricEye het volgende:
Tja, dit soort berichten zullen meer en meer gaan komen. Nu is het nog een beetje schade, straks ook doden?????? De tijd zal het leren.
En dan vallen er veel doden aan beide kanten en dan is het toch allemaal onze eigen schuld. Een moslim is namelijk altijd het slachtoffer en doen het nooit uit vrije wil, ze worden altijd gedwongen door de boze ongelovigen.
Let maar op de reacties die gaan komen.
1 Marokkaan slacht Theo van Gogh af. Alle Moslims/Marokkaantjes brullen om het hardst: Ja maar, hij was een gek daar kunnen wij niks aan doen!
1 Autochtoon (moet nog bewezen worden, de FiPo-er kan zelfs gelijk hebben, maar ik verwacht het niet) steekt een moskee in de fik en wij zijn ALLEMAAL racisten.
Niet iedereen. Alleen die misselijke teringlijers die, zoals enkele hierboven, hun eigen, ziekelijke, xenofobische en op haat en wraak gebaseerde tienermening ventileren op een wijze die, laten we zeggen, te wensen over laat.
O mijn god, het gemiddelde IQ ligt hier weer ontzettend laag als ik die reacties zo lees. Als jullie zo tegen alle Moslims zijn, kijk dan ook niet raar op als zij jullie niet aardig vinden, dombo's.
Herhaald verzoek onze beschaving te behouden.

Vanavond om 1915 hebben een aantal leden van Nieuw Rechts afdeling Midden-Brabant het nieuwste slachtoffer van de multiculturele waandroom en de repressie op vrijheid van meningsuiting herdacht. Mijn beknopte toespraak zal ik hier zo waarheidsgetrouw mogelijk proberen weer te geven.

Een tijdje geleden zaten wij de E.K. finale voetbal te kijken in 's-Gravenhage. Toen een van de meiden een klein peutertje beetje zat te plagen zei deze op een gegeven moment;"jij mag niet praten". Ik moest gelijk denken aan die kraaktypes die zo fanatiek proberen ons monddood te maken. Of aan moslim-extremisten die een ander zijn mening niet gunnen. We moeten deze mensen ook terugbrengen tot wat ze zijn. Kleine kindjes die een pak voor hun broek verdienen. Een pak voor hun broek maar geen geweld. Laten wij onze beschaving behouden. Ik hoor alweer oproepen om moskeeen te brandschatten. DAN HEEFT DEZE MAN GEWONNEN. De beste straf voor zijn soort is een week lang te laten zien dat wij westerlingen WEL beschaafd zijn. Graag een moment stilte voor Theo.

.......................................

Ik dank u, je maintiendrai !!!!!!
Wat een ontzettend vervelende domme en hypocriete reacties.

Vrijheid van meningsuiting is niet de fik erin steken. Net zo min als iemand vermoorden, bedreigen etc.

`Zelf aangestoken, eigen schuld dikke bult` PFFFFF

Ik schaam me om dit soort `landgenoten´
Jullie zijn nog erger dan de mensen die jullie veroordelen, en te dom om dat door te hebben.
Ik hoop dat jullie zo snel mogelijk emigreren naar de VS



userIcon
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 16:07 schreef GnAgn het volgende:
Teleurstelling?
Kan er zeker niet om treuren
Voor al die hypocrieten die het niet door hebben
Het is niet een kleine groep moslims of allochtonen die dit land naar de klote helpen en achter zulke daden staan ( zoals de moord op van gogh)
Het zijn er juist heel veel

Mooi dat NL eindelijk eens WAKKER is geworden..
Het lijkt wel alsof je blij bent dat het geweld escaleert. Wat wil je nou eigenlijk? Leven in vrede of afstevenen naar een politiestaat?
Zoals ik al zei: van de Lubbe heeft weer eens gelijk!
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 16:22 schreef BlueWhite het volgende:

[..]

[/b]
Je gaat er blijkbaar vanuit dat er een onderverdeling te maken valt tussen soorten van Moslims.

Geloof me nou maar, net zo min als dat er sprake kan zijn van een gematigde moordenaar, een gematigde verkrachter, een gematigde dief, een gematigde terrorist, een gematigde nazi, kan er sprake zijn van een gematigde Moslim. Geen onderscheid maken, gewoon allemaal aanpakken.
Waarom noem je een geloof samen met criminele acties????? je vergelijking slaat dus nergens op
jammer dat die niet helemaal is af gebrand was een goeie zaak geweest.
Vrijheid van geloof is net zo'n recht als vrijheid van meningsuiting. Als je het daar niet mee eens bent moet je in een ander land gaan wonen.
userIcon
Maar nu eerst eerst bier. 14.gif.
userIcon
Je bent nog erger dan die klootzakken die dit geflikt hebben als je hier mee eens bent.
En zeiken over dat hebben moslims verdient is op zichzelf achterlijk.

Die fok!kers die dit goedkeuren of niet afkeuren gaat u eens diep schamen
50  van 248 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4 5


Lees ook:

» 09:04 Dibi: ik moest voor Kunduz-missie stemmen7
» 26/05 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as15
» 26/05 Dode door aanvaring op Westerschelde2
» 26/05 Zoekactie vermiste zwemmer nog vruchteloos3


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden