NRC: Brief op Van Gogh is jihad-oproep

Nederland • Geschreven door Rob (R@b) op 03-11-2004 @ 16:53
print 
20001348 had ons via de nieuws-submit te melden:

Volgens het NRC-Handelsblad bevat de brief, die de 26-jarige moordverdachte achterliet op het lichaam van Theo van Gogh, teksten waarin wordt opgeroepen tot de islamitische heilige oorlog. Zelf droeg hij een afscheidsbrief bij zich. Beide teksten kunnen beschouwd worden als aanwijzingen voor het vermoeden dat de verdachte handelde vanuit een radicaal-islamitische achtergrond. Iets waarover minister Donner gisteren ook al zijn vermoeden uitsprak.

Het openbaar ministerie in Amsterdam wilde nog geen mededelingen doen over de aard en de inhoud van beide brieven.

De advocaat van de verdachte, mr. P. Plasman, heeft inmiddels met zijn cliënt gesproken. Hij weigerde ieder commentaar. Hij kan overigens ook weinig zeggen, omdat de verdachte in alle beperkingen zit, waardoor zijn advocaat gebonden is aan een zwijgplicht. In alle beperkingen betekent dat de verdachte geen enkel contact met de buitenwereld mag onderhouden. Enkel zijn advocaat mag hij spreken, maar die mag gedurende de beperkingen geen mededelingen doen aan derden.

Hirsi Ali
Het NRC meldt ook dat VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali na de moord op Theo van Gogh opnieuw met de dood bedreigd is. Ze ontving per e-mail een dreigement dat was ondertekend met 'Khalid Ibn Walid'. De tekst luidt: ''Hee Hirsi, Blij dat Van Gogh is opgeruimd. Jij bent de volgende.''

Op het adres waar Hirsi Ali vannacht overnachtte is zij ook lastig gevallen. Tussen half vijf en vijf uur vanochtend drukte een Marokkaanse jongen op alle deurbellen in de omgeving. Hij wilde haar spreken. De jongen is door de politie aangehouden en enkele uren later vrijgelaten.



Lees ook:

» 09:04 Dibi: ik moest voor Kunduz-missie stemmen7
» 26/05 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as15
» 26/05 Dode door aanvaring op Westerschelde2
» 26/05 Zoekactie vermiste zwemmer nog vruchteloos3


delen | eKudos nujij

19899 views / 111 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 111 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3
Na enkele uren weer heengezonden... tuurlijk laat lekker gaan...op de weide wereld in...
userIcon
Klootzakjes. Opsporen en opsluiten en na de gevangenisstraf als ongewensten uitzetten.

algemeen: actie->reactie
nederland: actie->actie->actie->actie->actie->reactie (?)

het wordt (is) onrustig in nederland
Bereid je voor op oorlog! Voor Volk en Vaderland!
Bron: http://goedzo.com

Theo kon dit zich niet voorstellen
Afgelopen vrijdag had Theo van Gogh nog een gesprek met RVU-programmamaker R. Muntz. Hij "kon zich niet voorstellen" dat hij ooit zou worden neergeschoten. Maar, "if it happens, it happens", aldus de filmmaker.

De reportage is te beluisteren op de website van de RVU (www.rvu.nl). Daar praat Van Gogh onder meer over de mogelijkheid dat hij slachtoffer zou worden van een geweldsdelict. Zaterdag zendt de RVU het vraaggesprek tussen 15.00 en 16.00 uur uit op 747AM.

Uit het gesprek: "Geloof je in de goedheid van de mens?", vraagt Muntz aan Van Gogh. "Nee, niet in de goedheid van de mens, wel in m'n eigen arrogantie", "Dat heeft dermate veel uitstraling dat die kogel voor mij niet zal komen denk ik hoor", "Ze denken, denk ik, 'dat is de dorpsgek, waarom zou je hem neerschieten?'. If it happens, it happens".

Veel en vrij actuele info is te vinden op http://goedzo.com
JAREN geleden zei ik dat als het zo door gaat in Nederland dat we dan binnen 20 jaar een burgeroorlog hebben.

Als je zoiets vond werd je uitgelachen en belachelijk gevonden.

Nu wil ik graag mijn voorspelling bijstellen, we hebben binnen 10 jaar burgeroorlog.

Nederland had jaren geleden wakker moeten worden. Nu gaat er gewoon veel geweld komen en er is geen enkele oplossing. Jammer, maar ja, het klimaat is ernaar gemaakt en er is nooit geluisterd naar de mensen die de waarheid spraken, want dat waren 'racisten'.

Helaas voor Nederland.
userIcon
Ojee. Dat lijkt er dus op dat, zoals velen al dachten, hij niet individueel handelde. En dan wordt Hirsi ook nog eens lastig gevallen, laten we maar hopen dat het een dronken Marokaantje was, die overmand door emotie zijn medeleven wilde betuigen en laten zien dat hij het er niet mee eens was.

Maar is al bekend hoe zo'n topadvocaat bij de verdachte komt? Issie toegewezen en is het toeval, of zit er een groepering met een bak geld achter?
quote:
Op woensdag 3 november 2004 17:00 schreef Babi-pangang het volgende:
Bereid je voor op oorlog! Voor Volk en Vaderland!
EINDELIJK ACTIE!
Kijk dan weet ik wel weer genoeg..................
userIcon
Dit is echt ernstig. Oppassen geblazen de komende tijd.... en laat die radicale moslims nou eens rustig blijven. Als het ze hier niet bevalt, dan gaan ze toch naar hun vadersland terug.
quote:
Op woensdag 3 november 2004 17:00 schreef Babi-pangang het volgende:
Bereid je voor op oorlog! Voor Volk en Vaderland!
Sambal bij?!
Gewoon weer laten gaan die jongen, hij zal niet in de top 150 staan......

Van de arrestaties van gisteren ( mensen die riepen "eigen volk eerst" e.d. ) zit er vandaag ook nog 1 vast. Die worden wel vastgehouden.... Maar als jij dus moslim bent en radicaal EN dat is bekend bij justitie mag je binnen een paar uur weer de straat op. Snap me niet verkeerd.. Beide moeten dan vastgehouden worden, niet allebei moeten weer snel de straat op.
Dat zeg ik er maar even bij voordat ik weer word bestempeld als iemand die discrimineert.

Iedere allochtoon met dubbel paspoort die zich niet wil gedragen volgens de nederlandse regels.... ERUIT.

JA HET IS ZO MAKKELIJK JA OM DIT SOORT UITINGEN TEGEN TE GAAN!!!!
userIcon
Ja, als iemand in een traditioneel Islamitisch pak een anti-Islamiet op diezelfde traditionele wijze afslacht en vervolgens nog een tekst in het Arabisch op het lichaam achterlaat, dan is de kans groot dat de moord wat met religie te maken heeft, ja. Dit viel dus te verwachten...
quote:
Op woensdag 3 november 2004 17:04 schreef Chil het volgende:
Kijk dan weet ik wel weer genoeg..................
Verklaar u nader.

Imo, EINDELIJK iets van aktie. Als die oproep oproept aan een jihad, dan ben ik bereid te sterven, voor de nederlandse ideologie!
userIcon
Op het adres waar Hirsi Ali vannacht overnachtte is zij ook lastig gevallen. Tussen half vijf en vijf uur vanochtend drukte een Marokkaanse jongen op alle deurbellen in de omgeving. Hij wilde haar spreken. De jongen is door de politie aangehouden en enkele uren later vrijgelaten.


ONGELOFELIJK de held
userIcon
Allemaal Geert Wilders stemmen, de rest van de politiek blijft toch gewoon doorgaan met moslims knuffelen...
Nou zeg... en nog zijn er mensen die het goed praten en over dialoog lullen.. van Gogh is nog niet dood of Hirsi Ali wordt weer gezocht EN bedreigd!!

Zien jullie het dan nog niet?!

We staan helaas op een keerpunt in de Nederlandse geschiedennis, waarin (radicale) moslims steeds vaker de Nederlandse maatschappij in een wurggreep zullen gaan houden. Het begon met burenruzies, toen complete straten die verjaagd zijn en langzamerhand worden het buurten. Nu komen er ook nog eens moorden uit naam van de islam bij en is het wachten op de eerste massale moordpartij of gigantische aanslag in het land.

Het roer moet drastisch om. Geenn import imams meer, alle haathutten dicht, politie en justitie moeten meer bevoegdheden krijgen bij de bestrijding van moslimterrorisme, etc..etc..

Het lijkt steeds meer op dweilen met de kraan open. Het wachten is op de burger de het recht in eigen hand gaat nemen. Ik denk dat het een kwestie van tijd is.
Ik vraag me af of de pleuris nu uit gaat breken, of dat het na een paar weken gewoon weer rustig wordt. Ik denk het laatste...
quote:
Op woensdag 3 november 2004 16:58 schreef trith het volgende:
Na enkele uren weer heengezonden... tuurlijk laat lekker gaan...op de weide wereld in...
Wat wil je dan?

Het aanbellen bij huizen strafbaar maken?
quote:
Op woensdag 3 november 2004 17:01 schreef gr8w8 het volgende:
laten we maar hopen dat het een dronken Marokaantje was, die overmand door emotie zijn medeleven wilde betuigen en laten zien dat hij het er niet mee eens was.
In dat geval is het geen probleem
quote:
Op woensdag 3 november 2004 17:07 schreef sate het volgende:
Gewoon weer laten gaan die jongen, hij zal niet in de top 150 staan......

Van de arrestaties van gisteren ( mensen die riepen "eigen volk eerst" e.d. ) zit er vandaag ook nog 1 vast. Die worden wel vastgehouden.... Maar als jij dus moslim bent en radicaal EN dat is bekend bij justitie mag je binnen een paar uur weer de straat op. Snap me niet verkeerd.. Beide moeten dan vastgehouden worden, niet allebei moeten weer snel de straat op.
Dat zeg ik er maar even bij voordat ik weer word bestempeld als iemand die discrimineert.
Een kwajongen die belletje trekt is wel iets anders als een groep neo-nazi's.
Wij moeten een soort Jihad houden in de naam van de democratie ipv. een of ander achterhaald geloof.
quote:
Op het adres waar Hirsi Ali vannacht overnachtte is zij ook lastig gevallen. Tussen half vijf en vijf uur vanochtend drukte een Marokkaanse jongen op alle deurbellen in de omgeving. Hij wilde haar spreken. De jongen is door de politie aangehouden en enkele uren later vrijgelaten.
Um ... pardon ... weer vrijgelaten ?
Triest ... diep en diep triest.

Kom maar met je jihad ... ik lach je uit in je vieze gezichtje :-)
Wij Nederlanders moeten een soort Jihad houden in de naam van de democratie ipv. een of ander achterhaald geloof.
quote:
Tussen half vijf en vijf uur vanochtend drukte een Marokkaanse jongen op alle deurbellen in de omgeving. Hij wilde haar spreken. De jongen is door de politie aangehouden en enkele uren later vrijgelaten.
Zo komen we er wel.

Er is na de moord van gisteren geen ene fuck veranderd. Die dader van gister was verdomme bekend bij justitie voor eerdere geweldsmisdrijven! En wat deed justitie? Die dader een veels te lichte straf geven waardoor hij snel op vrije voeten kwam om vervolgens, zoals nu wel blijkt, een man om te brengen die het niet eens is met de Islam en dit ook openlijk toegaf.

Die jongen van nu, kan nu net zo goed een aanslag voorbereiden op, ik noem maar wat, Wilders. Die kans zit er heel dik in.

Maar nee, het OM gaat er natuurlijk weer van uit dat dit niet zal gebeuren en als het zover komt, dan slaan we weer met pannetjes en vervolgens denken we er niet meer aan en gebeurt er weer geen ene fuck.

Opzouten met die klote-OM en zijn klote kutstraffen die echt 3x nix voorstellen en weet je wat? Als een nederlander roept ''de Islam is een parasiet'' o.i.d, dan wordt ie opgepakt en komt vervolgens niet vrij. Zout toch een dikke eind heen denk ik dan. En ik weet niet wie gisteren Barend en van Dorp hebben gezien, maar ik was et 100% eens met Peter R. de Vries wat hij allemaal zei over het OM. Et is allemaal gewoon één pot nat.
quote:
Op woensdag 3 november 2004 17:05 schreef plum het volgende:

'Voor Volk en Vaderland'
Daar kreeg plum vorige week waarschijnlijk een ban voor, mocht zeker niet worden gezegd.

Daar is die uitspraak weer:
'Mocht zeker niet worden gezegd'
Moe wordt ik ervan...
Je mag alles zeggen, ga je gang!
Maar wat wil je er GVD nou mee zeggen!?
Weet je wel waar die uitspraak naar refereert!?
Het is al erg genoeg dat een aantal idiote geloofswaanzinnigen Nederland op scherp zetten, moet je dan precies hetzelfde doen?
Waar wil iedereen die 'niet-Nederlanders' (graag nader specificeren a.u.b.) wil opruimen/afvoeren/re-patrieren nou precies heen?
Denken jullie nu werkelijk dat het verwijderen van andersdenkenden iets oplost!????
Er wordt steeds geroepen dat men al jaren roept dat het zo niet kan.
Nogal wiedes!!! Dat roept de mensheid al vanaf het moment dat er geschriften bewaard zijn.
Hoe moet het dan anders!???
Lekker terug naar een totalitair regime? (hiernaar refereert de uitspraak die je zo graag wilt gebruiken) -> 'Andersdenkend dan ik? Hup! Weg ermee!'
Ooit hebben Nederlanders (jouw en mijn voorouders) overal mensen vandaan gehaald om voor zich te laten werken. Eerst in de kolonien, daarna (jaren vijftig) ook in Nederland zelf. De Nederlanders konden het toen, net na de oorlog niet zelf. Daarom zijn er allerlei mensen hierheen gehaald.
Uit noodzaak en winstbejag...
Indertijd had er misschien iets gedaan kunnen/moeten worden, maar goedkope arbeidskrachten zijn lekker makkelijk.
Nu kan je niet meer terug!
Er is een probleem ontstaan en door te roepen dat alle 'buitenlanders' (wederom specificeren graag) het land uit moeten maak je dit probleem alleen maar groter.
Wel ben ik van mening dat er beter gekeken moet worden naar de uitspraken van diverse religieuze leiders. In eerste instantie alle idioten die oproepen tot een oorlog, maar ook katholieke, protestante en gereformeerde leiders moeten beter opletten.

Ongeleid gebrul is zinloos!
Kan iedereen en het heeft nog nooit tot een oplossing geleid.
(In ieder geval nooit tot een menselijke oplossing)
quote:
Op woensdag 3 november 2004 17:15 schreef STEREOTYPE het volgende:
Ik vraag me af of de pleuris nu uit gaat breken, of dat het na een paar weken gewoon weer rustig wordt. Ik denk het laatste...
Ik denk niet dat de pleuris nu gaat uitbreken maar de spanning die blijft, daarbij veranderd er niets op het gebied van radicalen. Wat is gebeurd kan gezien worden als een eerste echte aanslag vanuit de radicalenhoek, wat misschien nog wel eens een 'voorbeeld' kan zijn voor andere radicalen, de spanning word alleen maar groter in het land...

De emmer blijft zich vullen, hij loopt nog niet over maar met de huidige politiek zal hij heus niet leger worden, ze vertragen alleen het proces een beetje (kijk naar de afgelopen jaren, is het nu beter gesteld met de situatie dan toen?), wie o wie in dit land kan voorkomen dat de emmer overloopt? of is er al geen hoop meer?
userIcon
quote:
Op woensdag 3 november 2004 17:19 schreef GroteKahn het volgende:

[..]

Een kwajongen die belletje trekt is wel iets anders als een groep neo-nazi's.
Het was zeker ook een kwajongens streek die Theo het leven gekost heeft?
Typisch dat jij het weer allemaal probeert om te draaien om jouw geloof te beschermen. Helaas voor jou beginnen de mensen het nu toch aardig door te krijgen wat jouw vredelievende geloof inhoudt.
quote:
Op woensdag 3 november 2004 17:19 schreef GroteKahn het volgende:

[..]

Een kwajongen die belletje trekt is wel iets anders als een groep neo-nazi's.
Man laat me niet lachen! Ja het zal echt iemand geweest zijn die belletje stond te trekken... HAHAHAHAHA

Een groep mensen van de haaruitvalclub kan daar ook aan het belletjetrekken geweest zijn.

Nog even en je gaat me zeggen dat hij universitair opgeleid was, foutloos nederlands beheerst in spraak en geschrift en 40 uur in de week hard werkt voor een betere wereld.

juist, ik weet niet wie het was... maar jij ook niet... in ieder geval geen "dekselse kwajongen".

uit al je reacties te zien is mij duidelijk dat je zelf altijd de de daden van moslims tegenover die van andere zet om zo steeds aan te tonen dat anderen het doen en dat moslims zo kwaad niet zijn. Zo nu weer....
Als ze ook maar weten wie die mail heeft gestuurd, hele leven achter slot en grendel op een eilandje ergens hier ver vandaan !!!!
userIcon
Als die moslims zo graag hun geloof en gewoonten wilen behouden in dit land...waarom dan ook niet hun rechtssysteem en wijzen van straffen
uitvoering van bijvoorbeeld de steniging van de moordenaar op van Gogh zal wss wel genoeg mensen trekken die 'even mee willen helpen'

en is het niet zo dat nederland nu zo z'n best aan het doen is om niet racistisch te zijn, dat ze allochtonen beter of minder streng behandelen als autochtonen (of lijkt dit maar zo )
quote:
Op woensdag 3 november 2004 17:33 schreef sumerian het volgende:

[..]

Het was zeker ook een kwajongens streek die Theo het leven gekost heeft?
Typisch dat jij het weer allemaal probeert om te draaien om jouw geloof te beschermen. Helaas voor jou beginnen de mensen het nu toch aardig door te krijgen wat jouw vredelievende geloof inhoudt.
Geef nou toch toe dat je op basis van de informatie die je hebt helemaal niet weet of die jongen iets kwaads in de zin had. Dus een heleboel mensen doen hier gewoon aan zinloze verdachtmaking.

Trouwens, dat die jongen alle bellen in de buurt afging, sjeezes, zelfs al was-ie iets slechts van plan, dan zou ik toch denken dat het niet bepaald een goed opgeleide moslimterrorist was. Wel dan?
quote:
Op woensdag 3 november 2004 17:31 schreef Geitjes het volgende:

[..]

Ik denk niet dat de pleuris nu gaat uitbreken maar de spanning die blijft, daarbij veranderd er niets op het gebied van radicalen. Wat is gebeurd kan gezien worden als een eerste echte aanslag vanuit de radicalenhoek, wat misschien nog wel eens een 'voorbeeld' kan zijn voor andere radicalen, de spanning word alleen maar groter in het land...

De emmer blijft zich vullen, hij loopt nog niet over maar met de huidige politiek zal hij heus niet leger worden, ze vertragen alleen het proces een beetje (kijk naar de afgelopen jaren, is het nu beter gesteld met de situatie dan toen?), wie o wie in dit land kan voorkomen dat de emmer overloopt? of is er al geen hoop meer?
Nu ik er over nadenk: Het is toch ook pas na 9-11 echt duidelijk geworden dat er spanningen in nerderland zijn?? Daarvoor werd dat altijd een beetje stil gehouden..
Gelukkig hebben we nog iets zoals een landmacht. Mocht het te veel gaan escaleren hebben we die jongens nog die een grote stok voor de kameel kunnen steken.
Als we nou 100 euro per moslim fundamentalist bieden...
wat dan??
quote:
Op woensdag 3 november 2004 17:01 schreef gr8w8 het volgende:
Ojee. Dat lijkt er dus op dat, zoals velen al dachten, hij niet individueel handelde. En dan wordt Hirsi ook nog eens lastig gevallen, laten we maar hopen dat het een dronken Marokaantje was, die overmand door emotie zijn medeleven wilde betuigen en laten zien dat hij het er niet mee eens was.
Yeah, right.
Marokanen drinken niet, mogen ze niet van dat stomme geloof van hun.
Marokanen hebben geen medeleven met niet islamieten, mogen ze niet van dat stomme geloof van hun.
Marokanen willen hun medeleven niet betuigen aan een vrouw, mogen ze niet van dat stomme geloof van hun.
quote:
De jongen is door de politie aangehouden en enkele uren later vrijgelaten.
ZUCHT. 't Komt NOOIT meer goed...
userIcon
quote:
Op woensdag 3 november 2004 17:41 schreef Klemvast het volgende:

[..]

Geef nou toch toe dat je op basis van de informatie die je hebt helemaal niet weet of die jongen iets kwaads in de zin had. Dus een heleboel mensen doen hier gewoon aan zinloze verdachtmaking.
De informatie:
quote:
Op het adres waar Hirsi Ali vannacht overnachtte is zij ook lastig gevallen. Tussen half vijf en vijf uur vanochtend drukte een Marokkaanse jongen op alle deurbellen in de omgeving. Hij wilde haar spreken.
Hij had haar gezocht en gevonden op haar schuiladres, en wou nadrukkelijk met haar in kontakt komen.

Grote Klahwn, de relifascist probeert het voor te doen als 'belletje trekken', jij ontkent dat er duidelijk informatie staat -notabene in het bericht zelf- waaruit blijkt dat deze marokkaan op zoek was naar Hirshi Ali, en je doet kommentaar daarop volkomen onterecht af met de harde beschuldiging van 'zinloze verdachtmaking'.

Wat is dit nu.
Is dit hoogmoedige politiek-korrekte stupiditeit, collaboratie met fascistengebroed of gewoon politiek vandalisme, gewoontegetrouw als het om het plezier van het uitoefenen van het vrijwillige gedachtenpolitiewerk gaat?

Nogmaals: die marokkaan had een doel. En je mag ervanuit gaan dat dat doel niet alleen maar 'praten' was.

Of geloof jij mensen als Grote Klahwn op zijn woord? En bekijk jij elke islamitische terreurdaad als een 'losstaand incident' van een 'ontspoorde eenling'?

Jezus, jou kunnen ze dan echt alles aansmeren.. (zoek je nog een goeie tweedehands auto?)

het was gewoon te verw8ten met zijn extreme uitspraken van Gogh,niemand word zomaar vermoord hij had gewoon respect moeten hebben voor elk geloof ,alleen zo kan je elkaar in hun waarde laten.
quote:
Op woensdag 3 november 2004 17:41 schreef Klemvast het volgende:
Geef nou toch toe dat je op basis van de informatie die je hebt helemaal niet weet of die jongen iets kwaads in de zin had. Dus een heleboel mensen doen hier gewoon aan zinloze verdachtmaking.

Trouwens, dat die jongen alle bellen in de buurt afging, sjeezes, zelfs al was-ie iets slechts van plan, dan zou ik toch denken dat het niet bepaald een goed opgeleide moslimterrorist was. Wel dan?
Je hebt geen goed opgeleide moslimsterrorist nodig om een moord te plegen. De tijd van het eindeloze gebagitaliseer en excuses zoeken is nu wel voorbij.

En om een opmerking van je uit een andere discussie te beantwoorden: nee, ik ben niet anti-religieus, ik ben anti-religieuzen die hun reiligie maar niet daar kunnen houden waar die hoort: alleen in hun eigen leven. En het normaal vinden anderen lastig te vallen met hun geloofsgoed. En ik ben helemaal tegen geloofsfascisten, in het bijzonder van de islamitische soort die blijkbaar ons de oorlog hebben verklaard.
Goh, deed ff een google search op die naam "Khalid ibn Walid"

http://encyclopedia.thefreedictionary.com/Khalid%20ibn%20Walid
userIcon
quote:
Beide teksten kunnen beschouwd worden als aanwijzingen voor het vermoeden dat

Er stond dus "DOOD AAN ALLE HEIDENEN" (maar dan in het Arabisch)
komt nog een burger oorlog hierow....mafkezen allemaal!
quote:
Op woensdag 3 november 2004 17:58 schreef 3Dkiller het volgende:
het was gewoon te verw8ten met zijn extreme uitspraken van Gogh,niemand word zomaar vermoord hij had gewoon respect moeten hebben voor elk geloof ,alleen zo kan je elkaar in hun waarde laten.
Tja, van een bekende fundamentalistische islamiet als jij zijn dit soort fascistische opmerkingen wel te verwachten. Als we jouw idiote redenatie eens zouden volgen, dan zul je er geen bezwaar meer tegen kunnen maken als iemand jou iets aandoet. Was tenslotte te verwachten met jouw respectloze opmerkingen bij tijd en wijle hier
quote:
Op woensdag 3 november 2004 17:53 schreef Varkraj het volgende:

Hij had haar gezocht en gevonden op haar schuiladres, en wou nadrukkelijk met haar in kontakt komen.

Grote Klahwn, de relifascist probeert het voor te doen als 'belletje trekken', jij ontkent dat er duidelijk informatie staat -notabene in het bericht zelf- waaruit blijkt dat deze marokkaan op zoek was naar Hirshi Ali, en je doet kommentaar daarop volkomen onterecht af met de harde beschuldiging van 'zinloze verdachtmaking'.
[\quote]

Voor hetzelfde geld was die jongen er dus gewoon toevallig achtergekomen dat Hirshi Ali daar woonde, of had hij ze daar toevallig ergens zien rondlopen. Dat hij op zoek was naar haar, ja, dat staat in het bericht, maar er staat nérgens waarom. Dat leid jij eruit af.

[quote]
Nogmaals: die marokkaan had een doel. En je mag ervanuit gaan dat dat doel niet alleen maar 'praten' was.

Of geloof jij mensen als Grote Klahwn op zijn woord? En bekijk jij elke islamitische terreurdaad als een 'losstaand incident' van een 'ontspoorde eenling'?
Waarom "mag je ervan uitgaan" dat dat doel niet alleen maar praten was? Omdat jij het zegt?

Ik geloof niemand op zijn woord, Kahn niet, maar jou ook niet. Jij denkt dat je op basis van een berichtje in de krant zomaar eventjes ex cathedra kan komen vertellen wat er daar in die straat gebeurd is.

Kan best dat hij wat slechts in de mot had. Ik veronderstel dat hij, mocht hij een moord aan het plannen zijn, ook wel een moordwapen op zak had. Dus dan zou de politie dat toch wel gevonden hebben, vermoed ik?

Dus beantwoord jij eens die vraag: waarom is er dan geen moordwapen gevonden? Staat daar iets over in het bericht? Nee dus.

Dat verzin jij er allemaal bij, vanuit je betweterige arrogantie die mij NB ook nog eens even gedachtenpolitie zit te noemen en meer van dat soort fraais. Rot toch op man.
quote:
Op woensdag 3 november 2004 17:59 schreef WeEdNL het volgende:
Goh, deed ff een google search op die naam "Khalid ibn Walid"

http://encyclopedia.thefreedictionary.com/Khalid%20ibn%20Walid
Bedankt voor de link. Weten we meteen wat voor tuig dit tuig aanhangt en aanbidt.
quote:
Op woensdag 3 november 2004 17:58 schreef watchers het volgende:

[..]

Je hebt geen goed opgeleide moslimsterrorist nodig om een moord te plegen. De tijd van het eindeloze gebagitaliseer en excuses zoeken is nu wel voorbij.

En om een opmerking van je uit een andere discussie te beantwoorden: nee, ik ben niet anti-religieus, ik ben anti-religieuzen die hun reiligie maar niet daar kunnen houden waar die hoort: alleen in hun eigen leven. En het normaal vinden anderen lastig te vallen met hun geloofsgoed. En ik ben helemaal tegen geloofsfascisten, in het bijzonder van de islamitische soort die blijkbaar ons de oorlog hebben verklaard.
Ik ben het met je eens. Ik vind ook niet dat er gebagatelliseerd moet worden, maar op dit moment hangt er gewoon een McCarthy-klimaat van jewelste. Dat er terroristen en islamfascisten in Nederland zijn, goh ja, daar ben ik wel zeker van. En ik zal de eerste zijn om blij te zijn als er een opgepakt is, op voorwaarde dat hij/zij ook daadwerkelijk schuldig is.

Maar op dit moment is het kleinste incident blijkbaar genoeg om iemand tot een verdachte te bombarderen.

En als later blijkt dat ik in dit ene geval ongelijk heb, dan geef ik dat graag toe. Ik ben daar niet te beroerd voor. Maar ik kan niet tegen het soort geschreeuw dat je hier allemaal hoort op Fok.

50  van 111 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3


Lees ook:

» 09:04 Dibi: ik moest voor Kunduz-missie stemmen7
» 26/05 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as15
» 26/05 Dode door aanvaring op Westerschelde2
» 26/05 Zoekactie vermiste zwemmer nog vruchteloos3


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden