[update] Foto overleden Theo Van Gogh

Nederland • Geschreven door Rob (R@b) op 03-11-2004 @ 08:06
Laatste update: 03-11-2004 15:59

print 

Filmmaker, columnist en opiniemaker Theo van Gogh lijkt letterlijk afgeslacht op een foto die de Telegraaf vandaag op de voorpagina plaatst. De foto is genomen vlak na de moord door een getuige. De 47-jarige Van Gogh ligt levenloos op het fietspad van de Linnaeusstraat met twee messen in zijn lijf. Uit zijn borst steekt het heft van een groot vleesmes waarmee de dader zijn slachtoffer de eerste steken toebracht. Aan het moordwapen is een briefje bevestigd met daarop waarschijnlijk Arabische teksten. In Van Gogh zijn zij priemt een tweede mes. De cineast werd eerst neergeschoten, alvorens de dader toestak.

De aangehouden dader, een 26-jarige Amsterdammer met de Nederlandse en Marokkaanse nationaliteit, was lid van een extremistische moslimorganisatie, zo meldt het NOS-journaal vanochtend. Gisteren werd al duidelijk dat hij contact onderhield met een een groep van 150 moslimradicalen die door de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) continu in de gaten wordt gehouden. De man zelf maakte geen deel uit van die groep, maar had wel zeer nauwe contacten met hen. Bovendien is hij bevriend met de 18-jarige Samir A, die afgelopen zomer het grote terreuralarm veroorzaakte in ons land. A zit vast voor het beramen van aanslagen op Schiphol, de Tweede Kamer en kerncentrale Borssele.

Zowel A als de vermoedelijke moordenaar van Van Gogh bezochten volgens de Telegraaf regelmatig de radicale El Tawheed moskee in Amsterdam Oud-West. Die moskee heeft inmiddels een ware geschiedenis opgebouwd als het gaat om negatief in het nieuws komen. Eerder dit jaar kwam ze onder vuur te liggen door het uitbrengen van lectuur, waarin werd opgeroepen tot vrouwenbesnijdenis en het doden van homo's. Ook werd in deze moskee haat gepredikt. Verschillende malen heeft de politiek - met name de VVD - al gepoogd de moskee te laten sluiten. Tot nu toe zonder succes. In april van dit jaar was er nog een als 'teleurstellend' omschreven overleg tussen buurtbewoners, stadsdeel Oud West, burgemeester Job Cohen en wethouder Ahmed Aboutaleb enerzijds, en het bestuur van de omstreden El Tawheed moskee anderzijds.


Het ontzielde lichaam van Theo van Gogh


Update 15:59
De maker van de foto is de 27-jarige Amsterdammer Aron Boskma. Hij maakte de foto met zijn mobiele telefoon zonder te weten dat het Theo van Gogh was; Dat las hij pas thuis op teletekst. Boskma nam het plaatje om zijn ooggetuigeverslag tegen zijn vrienden kracht te kunnen bijzetten. ''Ik was bang dat ze me anders niet zou geloven.''

Zijn verhaal: ''Ik zat in mijn auto in de Linnaeusstraat te wachten voor het stoplicht, toen ik opeens pistoolschoten hoorde. Even later kwam een man over het fietspad aanstrompelen. Hij liep een fietsster omver, ging voor mijn bumper langs en stak de weg over. Aan zijn houding kon je zien dat deze man de dood op zijn hielen had. Ik zag op dat moment nog niet dat het om Theo van Gogh ging en dat hij al een gapende snijwond in zijn hals had.''

Hij vervolgt: ''Meteen daarop rende er een man voor mijn auto langs naar de overkant, achter hem aan. Op de stoep had hij hem te pakken. Met twee gestrekte armen probeerde Van Gogh zijn belager af te weren. Op dat moment stak de man hem een Rambo-mes in de hartstreek.''

Volgens Boskma was het een enorm mes, met een lemmet van circa 30 centimeter. ''Onmiddellijk daarna plantte hij ook het tweede steekwapen, een gekarteld soort koksmes, in het lichaam. Van Gogh zakte in elkaar. Ik besefte niet goed wat ik zag. Ik vond het merkwaardig dat de dader de messen direct losliet en ze niet uit het lichaam trok. Het was een beestachtige afslachting. Van Gogh is als een stier in de arena afgemaakt.''



Lees ook:

» 00:29 Sap veruit favoriet bij kiezers GroenLinks26
» 25/05 Aangifte krakers tegen politie over geweld19
» 25/05 Notoire zwartrijdster loopt tegen de lamp25
» 25/05 Zeker anderhalf miljoen euro schade door noodweer17


delen | eKudos nujij

140148 views / 246 reacties
Reacties op dit bericht
47  van 246 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4 5
quote:
Op woensdag 3 november 2004 16:34 schreef Solido het volgende:
Ik vind het goed dat een racist uitgeschakeld is, als de regering dat niet doet, zullen ongetwijfeld anderen het doen, voordat deze racist in gevaar brengt.
Hirsi wordt nu massaal bewaakt en terecht ook: Islamitische haatpropaganda wordt blijkbaar door NL goed aanvaard en is zeer goed geintegreerd. Maar als moslim zijn afkeur toont op het Westerse beleid moet ie het land verlaten?

Said

http://www.maghrebonline.(...)ostorder=asc&start=0
De poster is een zeer representatieve afspiegeling van de marrokaanse gemeenschap.
userIcon
quote:
Op woensdag 3 november 2004 16:34 schreef Solido het volgende:
Ik vind het goed dat een racist uitgeschakeld is, als de regering dat niet doet, zullen ongetwijfeld anderen het doen, voordat deze racist in gevaar brengt.
Hirsi wordt nu massaal bewaakt en terecht ook: Islamitische haatpropaganda wordt blijkbaar door NL goed aanvaard en is zeer goed geintegreerd. Maar als moslim zijn afkeur toont op het Westerse beleid moet ie het land verlaten?
Said
Ik denk het wel: Nederland is een westers land en degenen die dat niet kunnen accepteren hebben hier niets te zoeken. Dertig jaar lang is de anti-westerse islam getolereerd in Nederland, maar nu is duidelijk dat vrijheid en fundamentalisme nooit samen kunnen gaan.
quote:
Op woensdag 3 november 2004 16:34 schreef Solido het volgende:
Ik vind het goed dat een racist uitgeschakeld is, als de regering dat niet doet, zullen ongetwijfeld anderen het doen, voordat deze racist in gevaar brengt.
Hirsi wordt nu massaal bewaakt en terecht ook: Islamitische haatpropaganda wordt blijkbaar door NL goed aanvaard en is zeer goed geintegreerd. Maar als moslim zijn afkeur toont op het Westerse beleid moet ie het land verlaten?

Said

http://www.maghrebonline.(...)ostorder=asc&start=0
Ja, doei! En als je eventjes verteld waar je woont, kom ik helpen met koffers pakken ..echt waar
quote:
Op woensdag 3 november 2004 08:48 schreef wonko het volgende:

[..]

Kan zijn maar wat doen die vele moslims die ons niet respecteren eigenlijk hier?
meesterlijk
quote:
Op woensdag 3 november 2004 16:51 schreef SCwookie het volgende:

[..]

goed gezegd! had ik maar zo'n goede schrijf/uitleg/debatvaardigheid als jij.

Thanx Wookie!
Niet alleen brullen, maar ook goed luisteren.
Zet 'm op!
had die Boskma dan niet effe op z'n gas kunnen trappen en die moslimextremist omver kunnen rijden?
userIcon
quote:
Op woensdag 3 november 2004 08:11 schreef TMar het volgende:
Moet dit nou?
JA!

Het is intens triest dat die man zo aan zijn einde is gekomen. Ik denk dat de krant de foto niet voor de sensatie heeft afgedrukt, maar wel om te zeggen: "Als jij een andere mening hebt staat dit je te wachten hier in ons "vrije" Nederland".
Hetzelfde deed de krant ook op zeven mei 2002 met het lijk van Professor Pim Fortuyn.
Brrrr ik lees nu pas op watvoor beestachtige wijze Theo Van Gogh in principe is afgeslacht Op hem geschoten, de keel doorsnijden, en als hij dan wegstrompelt wordt er een slagersmes in hem gestoken, en nog een mes in zn hart.

Ik kan me hier echt zo kwaad over maken, echt geen woorden voor. Ik zou hopen dat de dader op een nog gruwelijkere, pijnlijkere dood om het leven zou worden gebracht. Helaas zal hij over 12 jaar weer op straat staan, ben ik bang.
Vuile laffe teringlijer... ik ben voor de doodstraf

doodstraf terug invoeren... oog om oog, tand om tand.
SMERIGE VUILE KANKERMOSLIMS
userIcon
Nu de details bekend worden is het des te gruwelijker. Lijkt me vreselijk om je dood te proberen te ontvluchten, maar dat tevergeefs blijkt.
@Update:

Ja zou ik ook doen als ik zie dat iemand word aangevallen met een mes.
Dan zou ik ook een foto maken om aan mijn vrienden te laten zien.



Lekkere houding weer...
Ik heb die Femke Halsema op tv gezien. Wat een misselijk wijf.

-We moeten eerst goed praten waar we naar toe gaan in deze maatschappij-

PRATEN HELPT NIET MEER IN DEZE ZIEKE MAATSCHAPPIJ DOM WIJF:r

GOOI AL DIE MAROKANEN DIE AL 1 MISDAAD ACHTER DE RUG HEBBEN HET LAND UIT

DIE LUI ZIJN WEER GODVERDOMME IN STAAT OM DIT IN HERHALING TE BRENGEN EN DAN ZEGT NIEMAND MEER IETS MEER

quote:
Op woensdag 3 november 2004 08:11 schreef Hein het volgende:
Jezus....
juistem christelijk
Ik ben het eens met Chuppy80. Kheb er niks aan toe te voegen.
quote:
Op woensdag 3 november 2004 13:03 schreef Radjesh het volgende:

[..]

Jup, het is de werkelijkheid.... En dat moeten wij onder ogen zien, hoe gruwelijk het ook is
Waarom MOETEN we dat letterlijk onder ogen zien? Mijn voorstellingsvermogen is goed genoeg om te beseffen wat de man is overkomen.

Ik vind het tamelijk onsmakelijk om
A: een dergelijke foto te maken met je mobieltje, 112 bellen had mij meer op zijn plaats geleken
B: de foto te plaatsen, mag iemand in de dood zijn privacy hebben?
quote:
Op woensdag 3 november 2004 08:34 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Er zijn meer Moslims die ons wel respecteren, dan Moslims die ons niet respecteren...
waar baseer je dat op? ken jij ze allemaal dan?
quote:
Op woensdag 3 november 2004 17:04 schreef Mink het volgende:

[..]

Ik ben het niet met je eens.
Ook de christenen zijn beledigd door Theo van Gogh; die hebben
hem niet neer geschoten/gestoken!
Ook nooit over bedreigingen vanuit die hoek gehoord.
Ik heb inderdaad een aantal opmerkingen wel als beledigend ervaren (even voor de goede orde, de gemiddelde fokker kan er op dat punt ook aardig wat van, Theo had tenminste wel de ballen om dat openlijk te doen).

Wat ik niet begrijp is dat er heel veel buitenlandse jongeren "respect" eisen en het zelf verdommen om respect naar een ander toe te tonen.

Respect eisen is sowieso belachelijk, respect kun je niet eisen, dat moet je verdienen.
userIcon
quote:
Op woensdag 3 november 2004 17:04 schreef Mink het volgende:

[..]

Ik ben het niet met je eens.
Ook de christenen zijn beledigd door Theo van Gogh; die hebben
hem niet neer geschoten/gestoken!
Ook nooit over bedreigingen vanuit die hoek gehoord.
Klopt... en wat als gewoon een christen theo had neergreschoten, zouden wij dan nu ook zo overdreven roepen dat ieder christen weg moet, en dat het allemaal eikels zijn.. nee..
waarom nu met de islam wel..?
Ik vind het onrespectvol dat deze foto van Theo van Gogh gepubliceerd zijn, niet omdat het T. van Gogh is, maar omdat het een mens is.
quote:
Op woensdag 3 november 2004 19:30 schreef adicktit het volgende:

[..]

Klopt... en wat als gewoon een christen theo had neergreschoten, zouden wij dan nu ook zo overdreven roepen dat ieder christen weg moet, en dat het allemaal eikels zijn.. nee..
waarom nu met de islam wel..?
Er was ook een grote rel na Fortuyn hoor. Die ging dan niet over islam etc, maar wél over politiek. Nu in feite weer. De grootste problemen die de nederlanders nu hebben denk ik is dat extremistische moslims blijkbaar nog kunnen doen wat ze willen. Deze man was BEKEND bij de AIVD, toch liep ie vrij over straat. Zo zijn er dus blijkbaar nog minimaal 150, die rustig over straat kunnen lopen, en moren Hirshi Ali neerschieten.

Ik ben persoonlijk niet tegen moslims, ik ben wel voor lakse houding van de politiek. In het geval van Pim aan de lakse wijze waarop werd gereageerd op bedreigingen, het demoniseren, wat uiteindelijk leidde tot zijn moord.
In dit geval de laksheid ten op zichte van terroristen in Nederland en een groot gedeelte tuig wat zich jammer genoeg ook moslim noemt in Nederland. Want het doodschieten van die leraar, de steekpartij in Naaldwijk, het oproepen tot onthoofding op websites, het telt wel allemaal mee in het gemiddelde oordeel van de Nederlander.
Goed dat de foto geplaatst is, ziet iedereen een keer hoe onwerkelijk en gemeen en smerig zoiets is.

Als de dader OOIT vrijkomt zijn justitie en de hele politiek kapot. Hoe kun je zoeits doen, als hij mijn geloof beledigd had zou ik er echt niet mee zitten, moet hij weten wat ie zegt!
Iemand wordt in zijn eigen land afgeslacht... Moest je dáár eens doen!
Hoe walgelijk het ook is, het is belangrijk dat mensen eens de feiten onder ogen zien. Je kunt wel oogkleppen opzetten en roze bloementjes tekenen, maar dat lost het probleem niet op.
quote:
Op woensdag 3 november 2004 08:29 schreef grimson het volgende:
Sommige lieden die 'wij' hebben binnengehaald denken gewoon als beesten.
Nee hoor. Beesten doen zoiets niet. Dit is nog lager.
quote:
Op woensdag 3 november 2004 15:21 schreef velpzuid.nl het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om Pino. ik denk dat de meeste mensen hier wel weten wat 'the real world' is. Daarvoor hoef je niet op school gezeten te hebben. Het is gewoon dat sensatie zoeken van de Telegraaf.
Dan verschillen wij hier in van mening, ieniemienie!
Nou sommige mensen zien de wereld als een teletubbie-omgeving... die mensen kunnen die foto ook niet aan.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het een gruwelijke foto, krijg het er koud van als ik er lang naar kijk. Maar tegelijkertijd komt ook het besef dat er mensen bestaan die dit andere mensen aan kunnen doen...

Soms heb ik niet eens zin meer om hier te reageren, wat heeft het voor nut. Het gaat toch zoals het gaat. Of ik nu denk dat Nederland een paradijs wordt of dat het land naar de klote gaat. Ik zet mijn geld op het laatste overigens. Noem me maar een pessimist. Ik heb genoeg ellende, naiviteit gezien de laatste jaren. Nederland en 'de' Nederlanders zijn niet bij machte om maatregelen te nemen, onderling te verdeeld. Zachte heelmeesters.... je kent ze wel.... prekende dominees... je kent ze wel...

ook dit ebt weg... over een paar weken, maanden is het weer de orde van de dag. Dan kunnen we weer lekker discussieren over die marokkaantjes die het zwembad onveilig maken. Of de buren wegpesten!! Niets zal veranderen...
Ondertussen broeit het verder... maar dat zal mijn tijd ook wel duren!


userIcon
quote:
Op woensdag 3 november 2004 08:21 schreef adicktit het volgende:
waarom is iedereen zo tegen de islam...??
Jij gelooft het niet, dus waarom zoveel kritiek erop...
Er zijn misschien bepaalde dingen die ik ook niet goed keur.... maar dat heb je met elk geloof wel.. dat het nu specafiek allemaal neerkomt hoe slecht het islam is..
respecteer het gewoon...
respect hebben voor de islam? ik ga nog liever dood dan dat ik respect toon voor een ideologie van haat, angst, geweld en terreur
userIcon
quote:
Op woensdag 3 november 2004 19:30 schreef adicktit het volgende:

[..]

Klopt... en wat als gewoon een christen theo had neergreschoten, zouden wij dan nu ook zo overdreven roepen dat ieder christen weg moet, en dat het allemaal eikels zijn.. nee..
waarom nu met de islam wel..?
Het is natuurlijk niet alleen de moord op van Gogh die deze reacties losmaakt. Het is een opeenstapeling van incidenten waar moslims, en dan met name Marrokanen bij betrokken zijn. (Is slechts een constatering van wat ik lees in de media. Het valt mij bijv. op hoe weinig Turkse mensen betrokken zijn bij dergelijke zaken) Door alle voorvallen ontstaat zo langzamerhand bij steeds meer mensen het beeld dat erin plaats van een paar rotte appels, een paar goede appels, in dat geweldig tolerante vredelievende geloof genaamd de islam, geloven. Het is niet vreemd dat dus specifiek de islam veroordeeld wordt. (BTW m.i. heeft welk geloof dan ook nog nooit iets bijgedragen aan de samenleving behalve goede kunst)
quote:
Op woensdag 3 november 2004 20:34 schreef Johan25m het volgende:

[..]

Het is natuurlijk niet alleen de moord op van Gogh die deze reacties losmaakt. Het is een opeenstapeling van incidenten waar moslims, en dan met name Marrokanen bij betrokken zijn. (Is slechts een constatering van wat ik lees in de media. Het valt mij bijv. op hoe weinig Turkse mensen betrokken zijn bij dergelijke zaken) Door alle voorvallen ontstaat zo langzamerhand bij steeds meer mensen het beeld dat erin plaats van een paar rotte appels, een paar goede appels, in dat geweldig tolerante vredelievende geloof genaamd de islam, geloven. Het is niet vreemd dat dus specifiek de islam veroordeeld wordt. (BTW m.i. heeft welk geloof dan ook nog nooit iets bijgedragen aan de samenleving behalve goede kunst)
Klopt
quote:
Op woensdag 3 november 2004 09:02 schreef UncleScorp het volgende:
Moest de situatie omgekeerd geweest zijn (dus een Nl'er die een bekende moslim afslacht), dan was het land hier al te klein geworden en waren het dag en nacht rellen.
Duurt niet lang meer, dan gaat je wens in vervulling en valt de eerste moslim-dode als ze zo doorgaan...
Maar ja, daar vragen ze met zo'n houding dan ook om he...
quote:
Op woensdag 3 november 2004 20:31 schreef Esc het volgende:

[..]

respect hebben voor de islam? ik ga nog liever dood dan dat ik respect toon voor een ideologie van haat, angst, geweld en terreur
HELEMAAL MEE EENS!
De ENKELE goeden daargelaten, is het gros van de marokkanen in nederland niet meer dan TUIG! Met name de jongeren zijn volslagen ontspoorde idioten die hier ABSOLUUT niet thuis horen, maar in hun eigen land eens goed door de politie onder handen genomen moeten worden! Ooit gezien hoe de politie daar werkt? Kunnen ze hier VEEL van leren!
quote:
Op woensdag 3 november 2004 08:27 schreef mymoodfentje het volgende:
ik roep op tot een nationale boycot van de telegraaf krant. deze krant heeft duidelijk geen respect voor de nabestaanden van deze man. vieze lijkenpikkerij, tis godverdomme al erg genoeg,...en dan ook nog eens met HOOFDLETTERS het woord AFGESLACHT erboven plaatsen is duidelijk ERG ERG ERG ERG NIET IN HET BELANG VAN DE NABESTAANDEN VAN DEZE MAN.

Achterlijke MENSEN bij de TELEGRAAF, DE SLECHTSE "KRANT" VAN NEDERLAND.

opgerot ermee. respect voor theo van gogh, hij verdiend het niet zo te worden geplaatst in een krant.

stelletje achterlijke debielen die daar werken.
Ik vind het niet kunnen om deze foto te publiseren. Geen respect.
userIcon
Komt hier ook een verfilming van?
userIcon
Redelijke kwaliteit nog voor een GSM foto camera...


We gaan het daar maar over hebben, over de moord valt niks zinnigs te zeggen...
userIcon
gatverdamme wat een smakeloze sensatie dit
Nou vermoord worden is natuurliojk niet normaal, maar hij daagde het wel zelf uit hoor...je kunt gewoon niet alles zeggen...
userIcon
quote:
Op woensdag 3 november 2004 23:31 schreef Bosjesman het volgende:
Nou vermoord worden is natuurliojk niet normaal, maar hij daagde het wel zelf uit hoor...je kunt gewoon niet alles zeggen...
Hoe kan je in godsnaam zelf uitdagen vermoord te worden!?! Waar zitten je hersens? want met die zin zeg je eigenlijk dat het logisch is dat je vermoord word als je je mening uit?
ik vind het triest om deze foto te bekijken hoewel ik niet echt een fan was.
om te horen dat deze man vermoord is om de ideologie van een stel mafkezen.
triest dat zijn kind dit mee moet maken en vooral moet zien.
triest dat oudere mensen die dit opgebouwd hebben met z,n vieren op een kamertje zitten te bibberen en niet eens de straat op durven.
ik word echt kwaad op mij eigen en op mij eigen volk en regering.
wel alles plat willen gooien om een salarisverhoging of pensioen ,maar bij zulke ingrijpende gebeurtenissen wel loopt te brullen maar niets onderneemt.>7
hier moeten direct maatregelen genomen worden uit oogpunt van staatsveiligheid.
die extreme terroristen die bekent zijn,nederlands paspoort innemen en direct uitzetten die kamelekoppen.

Hij provoceerde, dat weet jij ook, is natuurlijk geen reden om hem te vermoorden!! maar ik sta er niet van te kijken snappie!!Ik zei al paar maanden geleden tegen een vriend, die gast wordt nog eens gepakt...tja gister was het zo ver...
userIcon
Eindelijk, zeggen sommige mensen, eindelijk wil de politiek iets gaan doen, maar daar is wel van Gogh voor dood moeten gaan. Of beter gezegd vermoord. Niemand heeft het hoe van Gogh zich gevoeld heeft om het moment dat hij werd afgeschoten als een hond en geslacht als een varken.
De angst, de angst.......
...
...

Het is regelrechte haat van deze moslimfascist, zoals theo ze noemde, nouja hoe ik hem noem iniedergeval. Het is geen gek, het een compleet geplande actie.
De moordenaar had een speciaal gewaad uitgekozen, een halfautomatisch machinegeweer, 2 messen, een brief. Hij heeft theo opgewacht, dus hij wist dat theo langs zou komen, ...dus theo is eerder al gevolgd en zijn gangen zijn nagetrokken door deze moordenaar.
Het doodschieten was gericht op effectiviteit en machtoverwicht in de situatie, het doodsteken om zeker te zijn dat hij dood was en voor het effect. Met de brief als handtekening.
De moordenaar wilde laten weten, we kunnen iedereen pakken op klaarlichte dag.
Het is een terreuractie van de eerste orde, het is niet een aanslag op de vrijheid van meningsuiting maar een aanslag op mensen die deze willen gebruiken.
En veel beter, het is een aanslag op de goddienstkritiek en een overwinning van het moslimfascisme
quote:
Op woensdag 3 november 2004 23:57 schreef Bosjesman het volgende:
Hij provoceerde, dat weet jij ook, is natuurlijk geen reden om hem te vermoorden!! maar ik sta er niet van te kijken snappie!!Ik zei al paar maanden geleden tegen een vriend, die gast wordt nog eens gepakt...tja gister was het zo ver...
En dit is dus het hele probleem....je "staat er niet van te kijken"....
Kan je nagaan hoe diep wij al gezonken zijn.....we verwachten nu al dat als je voor je mening uitkomt er je iets zal gaan overkomen....
Nog meer redenen dus om nu een eind te maken aan dit eindeloze geouwehoer en daadwerkelijk eens actie te gaan ondernemen..
En als de politiek niet mee wil werken...dan zullen we ze moeten dwingen d.m.v. ons stemgedrag.
Want ik ben het in ieder geval hier meer dan zat...
Ik voel mij aangetast in al mijn rechten, tradities en voel mij behoorlijk gediscrimineerd in eigen land!
man DoubleU (Redactie Frontpage) 04-11-2004 @ 03:48 fotoboek no homepage
quote:
...de radicale El Tawheed moskee in Amsterdam Oud-West. Die moskee heeft inmiddels een ware geschiedenis opgebouwd als het gaat om negatief in het nieuws komen. Eerder dit jaar kwam ze onder vuur te liggen door het uitbrengen van lectuur, waarin werd opgeroepen tot vrouwenbesnijdenis en het doden van homo's. Ook werd in deze moskee haat gepredikt. Verschillende malen heeft de politiek - met name de VVD - al gepoogd de moskee te laten sluiten.
Ben ik nou de enige die dit gedeelte in het nieuwsbericht verbijsterend vind? Bezitten die moskeeën diplomatieke onschendbaarheid of zo?
quote:
Op woensdag 3 november 2004 14:55 schreef GroteKahn het volgende:

Onzin.
De moord is een actie van een individu, een gestoord persoon. Het heeft niks met de Islam te maken en de grote moslimorganisaties hebben het afgekeurd.
De moskeebesturen hebben ook aangegeven dat deze persoon geen moslim was.
Weer ontkenning. Accepteer nu eens dat de Islam op de een of andere manier buitenproportioneel veel extremistische gestoorden en terroristen voort brengt. Ondanks het feit dat een ruime meerderheid van de moslims de denkwijze en daden van deze gestoorden afwijst, is het een feit dat de Islamitische opvoeding deze mensen maakt tot wie ze zijn.

Ik heb het al eerder gezegd in dit topic, maar het is de hoogste tijd dat de Islam zijn eigen straatje schoonveegt. Accepteer dat er problemen zijn, en LOS ZE VERVOLGENS OP!
Het is echt te gek voor woorden dat de eindredacteur van Telegraaf deze foto op de voorpagina plaatst. Heel oneervol voor nabestaanden..
userIcon
Ik word hier dus zo misselijk van he, en dan bedoel ik niet van de foto zelf..
Wanneer stopt al het geweld.
47  van 246 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4 5


Lees ook:

» 00:29 Sap veruit favoriet bij kiezers GroenLinks26
» 25/05 Aangifte krakers tegen politie over geweld19
» 25/05 Notoire zwartrijdster loopt tegen de lamp25
» 25/05 Zeker anderhalf miljoen euro schade door noodweer17


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden