[update] Foto overleden Theo Van Gogh

Nederland • Geplaatst door Rob (R@b) dm op 03-11-2004 @ 08:06
print 

Filmmaker, columnist en opiniemaker Theo van Gogh lijkt letterlijk afgeslacht op een foto die de Telegraaf vandaag op de voorpagina plaatst. De foto is genomen vlak na de moord door een getuige. De 47-jarige Van Gogh ligt levenloos op het fietspad van de Linnaeusstraat met twee messen in zijn lijf. Uit zijn borst steekt het heft van een groot vleesmes waarmee de dader zijn slachtoffer de eerste steken toebracht. Aan het moordwapen is een briefje bevestigd met daarop waarschijnlijk Arabische teksten. In Van Gogh zijn zij priemt een tweede mes. De cineast werd eerst neergeschoten, alvorens de dader toestak.

De aangehouden dader, een 26-jarige Amsterdammer met de Nederlandse en Marokkaanse nationaliteit, was lid van een extremistische moslimorganisatie, zo meldt het NOS-journaal vanochtend. Gisteren werd al duidelijk dat hij contact onderhield met een een groep van 150 moslimradicalen die door de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) continu in de gaten wordt gehouden. De man zelf maakte geen deel uit van die groep, maar had wel zeer nauwe contacten met hen. Bovendien is hij bevriend met de 18-jarige Samir A, die afgelopen zomer het grote terreuralarm veroorzaakte in ons land. A zit vast voor het beramen van aanslagen op Schiphol, de Tweede Kamer en kerncentrale Borssele.

Zowel A als de vermoedelijke moordenaar van Van Gogh bezochten volgens de Telegraaf regelmatig de radicale El Tawheed moskee in Amsterdam Oud-West. Die moskee heeft inmiddels een ware geschiedenis opgebouwd als het gaat om negatief in het nieuws komen. Eerder dit jaar kwam ze onder vuur te liggen door het uitbrengen van lectuur, waarin werd opgeroepen tot vrouwenbesnijdenis en het doden van homo's. Ook werd in deze moskee haat gepredikt. Verschillende malen heeft de politiek - met name de VVD - al gepoogd de moskee te laten sluiten. Tot nu toe zonder succes. In april van dit jaar was er nog een als 'teleurstellend' omschreven overleg tussen buurtbewoners, stadsdeel Oud West, burgemeester Job Cohen en wethouder Ahmed Aboutaleb enerzijds, en het bestuur van de omstreden El Tawheed moskee anderzijds.


Het ontzielde lichaam van Theo van Gogh


Update 15:59
De maker van de foto is de 27-jarige Amsterdammer Aron Boskma. Hij maakte de foto met zijn mobiele telefoon zonder te weten dat het Theo van Gogh was; Dat las hij pas thuis op teletekst. Boskma nam het plaatje om zijn ooggetuigeverslag tegen zijn vrienden kracht te kunnen bijzetten. ''Ik was bang dat ze me anders niet zou geloven.''

Zijn verhaal: ''Ik zat in mijn auto in de Linnaeusstraat te wachten voor het stoplicht, toen ik opeens pistoolschoten hoorde. Even later kwam een man over het fietspad aanstrompelen. Hij liep een fietsster omver, ging voor mijn bumper langs en stak de weg over. Aan zijn houding kon je zien dat deze man de dood op zijn hielen had. Ik zag op dat moment nog niet dat het om Theo van Gogh ging en dat hij al een gapende snijwond in zijn hals had.''

Hij vervolgt: ''Meteen daarop rende er een man voor mijn auto langs naar de overkant, achter hem aan. Op de stoep had hij hem te pakken. Met twee gestrekte armen probeerde Van Gogh zijn belager af te weren. Op dat moment stak de man hem een Rambo-mes in de hartstreek.''

Volgens Boskma was het een enorm mes, met een lemmet van circa 30 centimeter. ''Onmiddellijk daarna plantte hij ook het tweede steekwapen, een gekarteld soort koksmes, in het lichaam. Van Gogh zakte in elkaar. Ik besefte niet goed wat ik zag. Ik vond het merkwaardig dat de dader de messen direct losliet en ze niet uit het lichaam trok. Het was een beestachtige afslachting. Van Gogh is als een stier in de arena afgemaakt.''



Lees ook:

» 22:00 'Dwangvoeding bij hongerstakers mag' 27
» 20:24 A2 bij Urmond tot middernacht dicht 8
» 20:11 Coffeeshops verwerpen beleid Maastricht22
» 20:00 Drugsbeleid Maastricht mogelijk vager20


149698 views / 246 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 246 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4 5
Moet dit nou? We weten het nou wel en we zijn ontzettend boos! Ik kijk de komende paar uur niet meer op fok want m'n stemming wordt hier echt niet beter van!
Tjezus ik hoopte dat het allemaal een droom was
Dus niet

RIP Theo
userIcon
Fok probeert hiermee op te roepen tot geweld jegens allochtonen, trucjes kennen we al.
Een mooie straf lijkt het me als de gehele familie van zo iemand wordt gedeporteerd naar het land van herkomst. Beetje de Israelische aanpak.
Jammer dan dat ze 'onschuldigen' daarmee pakken. Ze hadden ook zelf op tijd in kunnen grijpen. Er MOET iets gebeuren en achteraf iemand in de cel pleuren is TE LAAT.
userIcon
quote:
Op woensdag 3 november 2004 08:11 schreef TMar het volgende:
Ik kijk de komende paar uur niet meer op fok want m'n stemming wordt hier echt niet beter van!
Mijd dan ook maar alle krantenverkooppunten, alsmede de tv-uitzendingen die de foto tonen.

En ja, ook de foto van de vermoorde Fortuyn werd alom getoond. Want een foto zegt meer dan duizend woorden.
quote:
Op woensdag 3 november 2004 08:11 schreef TMar het volgende:
Moet dit nou? We weten het nou wel en we zijn ontzettend boos! Ik kijk de komende paar uur niet meer op fok want m'n stemming wordt hier echt niet beter van!
ja dit moet - dan vergeten we tenminste niet met wat voor soort beesten we hier te maken hebben.
userIcon
quote:
Op woensdag 3 november 2004 08:12 schreef LaTiNo het volgende:
Een mooie straf lijkt het me als de gehele familie van zo iemand wordt gedeporteerd naar het land van herkomst. Beetje de Israelische aanpak.
Jammer dan dat ze 'onschuldigen' daarmee pakken. Ze hadden ook zelf op tijd in kunnen grijpen. Er MOET iets gebeuren en achteraf iemand in de cel pleuren is TE LAAT.
En ik loop al een aantal jaren te roepen dat het hier hardstikke fout gaat in Nederland inzake de islam........kijk anders eens op mijn site. Dat brengt je misschien wel op andere gedachten.......
is het perse nodig om die man op die manier in het licht te stellen??? met 2 messen in zijn lichaam?
het is al erg genoeg kom op man.
userIcon
Gruwelijke foto
userIcon
quote:
Op woensdag 3 november 2004 08:16 schreef sloopkogel het volgende:

[..]

En ik loop al een aantal jaren te roepen dat het hier hardstikke fout gaat in Nederland inzake de islam........kijk anders eens op mijn site. Dat brengt je misschien wel op andere gedachten.......
waarom is iedereen zo tegen de islam...??
Jij gelooft het niet, dus waarom zoveel kritiek erop...
Er zijn misschien bepaalde dingen die ik ook niet goed keur.... maar dat heb je met elk geloof wel.. dat het nu specafiek allemaal neerkomt hoe slecht het islam is..
respecteer het gewoon...
userIcon
waarom vermoedelijke dader, als die gast op heterdaad betrapt is
quote:
Op woensdag 3 november 2004 08:21 schreef adicktit het volgende:

[..]

waarom is iedereen zo tegen de islam...??
Jij gelooft het niet, dus waarom zoveel kritiek erop...
Er zijn misschien bepaalde dingen die ik ook niet goed keur.... maar dat heb je met elk geloof wel.. dat het nu specafiek allemaal neerkomt hoe slecht het islam is..
respecteer het gewoon...
Mhow, ik ben niet tegen de islam opzich. Maar wel tegen die debielen die de islam gebruiken om dit soort dingen te rechtvaardigen. Jij zegt dat WIJ de islam moeten respecteren? Laat de moslims dan EERST maar eens ONS gaan resprecteren.

userIcon
quote:
Op woensdag 3 november 2004 08:23 schreef CAP-Team het volgende:
waarom vermoedelijke dader, als die gast op heterdaad betrapt is
er is nog geen proces geweest, en dan weten ze het niet zeker ofzo
De Telegraaf doet weer eens aan populistische haatzaaiing hoor.
userIcon
ik roep op tot een nationale boycot van de telegraaf krant. deze krant heeft duidelijk geen respect voor de nabestaanden van deze man. vieze lijkenpikkerij, tis godverdomme al erg genoeg,...en dan ook nog eens met HOOFDLETTERS het woord AFGESLACHT erboven plaatsen is duidelijk ERG ERG ERG ERG NIET IN HET BELANG VAN DE NABESTAANDEN VAN DEZE MAN.

Achterlijke MENSEN bij de TELEGRAAF, DE SLECHTSE "KRANT" VAN NEDERLAND.

opgerot ermee. respect voor theo van gogh, hij verdiend het niet zo te worden geplaatst in een krant.

stelletje achterlijke debielen die daar werken.
userIcon
quote:
Op woensdag 3 november 2004 08:25 schreef JohnDDD het volgende:
De Telegraaf doet weer eens aan populistische haatzaaiing hoor.
Ja, het is allemaal de schuld van de Telegraaf
userIcon
Lees mijn onderschrift maar...dat is een stuk tekst uit een nummer van Rammstein

En ik vind het wel goed wat de telegraaf doet, laat de mensen maar es zien hoe het er in dit land aan toe gaat


--------------------------------------------------------------------------------
Ihr glaubt zu töten wäre schwer
Doch wo kommen all die Toten her
Hulde aan de Telegraaf die met de grote kop AFGESLACHT de waarheid hard aan Nederland bekend maakt.
Nederland open je ogen ! Sommige lieden die 'wij' hebben binnengehaald denken gewoon als beesten.
Ik vind het dan niet ongepast om deze foto te laten zien .. Men moet HARD wakker gemaakt worden door de keiharde, beestachtige foto's te tonen hoe dit soort lui denken en vooral ook DOEN ..
userIcon
quote:
Op woensdag 3 november 2004 08:24 schreef deWit het volgende:

[..]

Mhow, ik ben niet tegen de islam opzich. Maar wel tegen die debielen die de islam gebruiken om dit soort dingen te rechtvaardigen. Jij zegt dat WIJ de islam moeten respecteren? Laat de moslims dan EERST maar eens ONS gaan resprecteren.
wie zegt dat ze dat niet doen? (met enkele uitzonderingen na)
En zulke debielen heb je ook die katholiek of protestants zijn hoor... (Omdat God het wil)... jaja belachelijk, om nu alle haat alleen op de islam te gooien...

userIcon
Islam, religie van de vrede
quote:
Op woensdag 3 november 2004 08:13 schreef R@b het volgende:

En ja, ook de foto van de vermoorde Fortuyn werd alom getoond.
De foto van Fortuyn was wel wat minder ranzig om aan te zien dan deze....
userIcon
quote:
Op woensdag 3 november 2004 08:27 schreef mymoodfentje het volgende:
ik roep op tot een nationale boycot van de telegraaf krant. deze krant heeft duidelijk geen respect voor de nabestaanden van deze man.
De stijl van Van Gogh in acht nemend zou hij zelf waarschijnlijk geen enkel bezwaar hebben tegen het op deze wijze tonen, van waar religieuze fascisten toe in staat zijn als jouw mening hen niet bevalt.
quote:
Op woensdag 3 november 2004 08:24 schreef deWit het volgende:

Laat de moslims dan EERST maar eens ONS gaan resprecteren.
Er zijn meer Moslims die ons wel respecteren, dan Moslims die ons niet respecteren...
userIcon
ziekelijk! die foto, maar mensen zijn wel wakker geschud gelijk
userIcon
quote:
Op woensdag 3 november 2004 08:32 schreef calvobbes het volgende:

[..]

De foto van Fortuyn was wel wat minder ranzig om aan te zien dan deze....
Doh, die is ook iets minder ranzig afgeslacht.
userIcon
quote:
Op woensdag 3 november 2004 08:36 schreef J_CDA het volgende:

[..]

Doh, die is ook iets minder ranzig afgeslacht.
Mwah, die is ook behoorlijk bruut afgeknald anders.
Wel lekker confronterend zo... koeieletters AFGESLACHT erboven, wat in feite ook klopt. Populistisch of niet, het is toch echt de werkelijkheid helaas.
Schokkend en confronterend om hem daar zo te zien liggen, doet me meteen denken aan die foto van Pim Fortuyn in die plas bloed om zn hoofd toen.
De tweede strijder voor een vrij Nederland is dood, wie volgt, Hirshi Ali, Geert Wilders?

Er blijft niet veel meer over zo.
quote:
Fok probeert hiermee op te roepen tot geweld jegens allochtonen, trucjes kennen we al
Het zijn niet de allochtonen, maar slechts de moslims die deze twijfelachtige eer verdienen. Niet alle allochtonen zijn moslims hoor.

Jij roept anders ook wel leuke dingen hier op Fok die mij het bloed onder de nagels vandaan halen. Jij bent voor veel mensen de REDEN om een vooroordeel te scheppen, in mijn geval persoonlijk ben je de zoveelste bevestiging dat de moslim gemeenschap het er stilzwijgend mee eens is.

Die "trucjes" waar je het over hebt, zijn het gevolg van de "trucjes" die jouw geloofsgenoten door het hele land uithalen. Die negatieve berichtgeving is niet de schuld van de (Verderfelijke) Media, maar van de daders zelf.
De media geeft slechts de feiten en zonder daders zijn er geen feiten.

Grappig hoe je voor de zoveelste keer de schuld weer bij een ander legt, in plaats van wat zelfkritiek (op levensovertuiging of opvoeding misschien?)

Geluid van de meeste moslims: "Ja, hij vroeg erom want hij beledigde de Islam, maar ik ben er wel van geschrokken"

Oftewel: "Jammer dat hij niet door een Nederlander is neergestoken"

It has begun......

quote:
Op woensdag 3 november 2004 08:31 schreef adicktit het volgende:

[..]

wie zegt dat ze dat niet doen? (met enkele uitzonderingen na)
En zulke debielen heb je ook die katholiek of protestants zijn hoor... (Omdat God het wil)... jaja belachelijk, om nu alle haat alleen op de islam te gooien...
Kijk dat lees ik graag, het woord " debielen" tussen " protestants" en " katholiek" does that ring a bell? Dat hoop ik maar, want daar zit nou net het probleem, religie losgelaten op debielen, daar gaat het fout.
quote:
Op woensdag 3 november 2004 08:39 schreef Mr.Spock het volgende:

Geluid van de meeste moslims: "Ja, hij vroeg erom want hij beledigde de Islam, maar ik ben er wel van geschrokken"
BULLSHIT!!!!

Waar haal je dat vandaan? Heb je gister het nieuws helemaal niet gevolgd ofzo? Daar heb ik de Moslims alleen maar afkeurend hebben horen reageren en horen zeggen dat niemand zoiets verdiend.
Het is misschien niet echt lekker zo'n foto op je nuchtere maag. Maar jongens het is wel de harde realiteit!!
Hoe triest het dan ook is. Sterkte aan nabestaande.
Ik vind het juist wel goed dat de waarheid getoont wordt. Want DIT is de keiharde waarheid. Misschien worden er meer mensen daar in de politiek door wakker geschud dat er iets aan gedaan moet worden.
quote:
Op woensdag 3 november 2004 08:28 schreef detulp050 het volgende:

[..]

Ja, het is allemaal de schuld van de Telegraaf
Nu ja, als je zoiets op de voorpagina zet, ja zeker, lijkt mij wel.
quote:
Op woensdag 3 november 2004 08:31 schreef adicktit het volgende:
wie zegt dat ze dat niet doen? (met enkele uitzonderingen na)
En zulke debielen heb je ook die katholiek of protestants zijn hoor... (Omdat God het wil)... jaja belachelijk, om nu alle haat alleen op de islam te gooien...
achja

in kerken wordt niet opgeroepen tot het doden van andersgelovigen
in een moskee wel

in christenen hebben geen tientallen aanslagen gepleegd de laatste jaren met duizenden doden
moslims wel

christenen prediken geen mishandeling van vrouwen en snijden geen genitaliën weg
moslims wel

christenen stenigen geen mensen
moslims wel

een christen heeft gister Theo van Gogh niet bruut vermoord
een moslim wel

er zou wat voor te zeggen zijn dat christenen dit soort dingen ook ooit hebben geflikt (like 1000 jaar geleden enzo) maar dat ondersteunt alleen dat de islam nu nog zodanig in haar ontwikkeling zit dat ze naar huidige maatstaven best achterlijk is te noemen...
quote:
De stijl van Van Gogh in acht nemend zou hij zelf waarschijnlijk geen enkel bezwaar hebben tegen het op deze wijze tonen, van waar religieuze fascisten toe in staat zijn als jouw mening hen niet bevalt.
..Zo zou Theo het gewild hebben
quote:
Op woensdag 3 november 2004 08:42 schreef calvobbes het volgende:
[..]
BULLSHIT!!!!
Waar haal je dat vandaan? Heb je gister het nieuws helemaal niet gevolgd ofzo? Daar heb ik de Moslims alleen maar afkeurend hebben horen reageren en horen zeggen dat niemand zoiets verdiend.
Wat ben jij toch naïef man. Tussen ZEGGEN en DENKEN zit soms een groot verschil.
Je kan mij niet wijsmaken dat ze het ene zeggen maar het andere toch denken.
Ik geloof ze niet meer ............ en door lieden zoals jij zal nooit een krachtige oplossing gevonden worden. Wordt toch eens wakker man !
userIcon
quote:
Op woensdag 3 november 2004 08:34 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Er zijn meer Moslims die ons wel respecteren, dan Moslims die ons niet respecteren...
lol
Er zijn meer NL'ers die moslims niet respecteren dan omgekeerd.
Wat een geluk dan toch dat die meerderheid niet zo (re)ageert als die kleine groep moslims die ons niet respecteren ...
Wie heeft er dan respect ?
quote:
Op woensdag 3 november 2004 08:45 schreef ixion het volgende:

er zou wat voor te zeggen zijn dat christenen dit soort dingen ook ooit hebben geflikt (like 1000 jaar geleden enzo)
IRA?
Pedopriesters?
userIcon
quote:
Op woensdag 3 november 2004 08:34 schreef calvobbes het volgende:
Er zijn meer Moslims die ons wel respecteren, dan Moslims die ons niet respecteren...
Kan zijn maar wat doen die vele moslims die ons niet respecteren eigenlijk hier?
quote:
Op woensdag 3 november 2004 08:46 schreef grimson het volgende:

Ik geloof ze niet meer ............ en door lieden zoals jij zal nooit een krachtige oplossing gevonden worden. Wordt toch eens wakker man !
Misschien moet jij eens gewoon wakker worden en niet doen alsof jouw wantrouwen de ultieme waarheid is.
"elk geloof kent wel een paar rotte appels die het voor de rest bederven. Oók het christendom"

"ik hoef als moslim toch niet de verantwoording af te leggen, voor mijn geloof, omdat een andere gelovige een moord gepleegd heeft?"


Het zijn maar een paar van de geweldige stroom met quotes van de afgelopen dag. En hoewel ik hier niet de islam wil beledigen, moslims wil gaan generaliseren, of wat dan ook, deze groep mensen dient zich wel degelijk te gaan realiseren dat er onder de naam van hun geloof, in hun moskee aangezet wordt tot haat en gepredict wordt tot moord.

Oké, christenen preken ook niet altijd de juiste dingen, houden er vaak ook aparte ideeën op na, maar toch hoor je zeer en zeer zelden dat een extremistische christen een bloederige moordaanslag gepleegd heeft.

Ik vraag moslims niet de verantwoordelijkheid in deze te nemen. Ik vraag de moslimgemeenschap kritisch, of kritischer, naar hun geloof of geloofsgemeenschap te kijken. Deze paar rotte appels plegen aanslagen in naam van het geloof, en daarmee aanslagen jullie geloof zelf.
man Days-Of-Wild (Redactie Frontpage) 03-11-2004 @ 08:50 fotoboek homepage
userIcon
Een mens mag toch zo niet aan zijn eind komen :'(
Wanneer gaat de El Tawheed moskee in vlammen op?
Ik kan namelijk niet wachten...

Ik vraag me af hoe dom nu nog iemand kan zijn om aanslagen te plegen in Nederland. Ik denk dat we dan echt een soort tweede wereld oorlog krijgen met razzia's
quote:
Op woensdag 3 november 2004 08:48 schreef wonko het volgende:

Kan zijn maar wat doen die vele moslims die ons niet respecteren eigenlijk hier?
Misschien hebben ze nergens anders om heen te gaan?
En als het jou niet bevalt op bijv. je werk, ga jij dan ook meteen weg ook al heb je geen goed alternatief?
userIcon
quote:
Op woensdag 3 november 2004 08:49 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Misschien moet jij eens gewoon wakker worden en niet doen alsof jouw wantrouwen de ultieme waarheid is.
Ons wantrouwen is idd niet de ultieme waarheid, de feiten wel
quote:
Op woensdag 3 november 2004 08:47 schreef UncleScorp het volgende:

Er zijn meer NL'ers die moslims niet respecteren dan omgekeerd.
Owja?

Volgens mij is het nog niet zo ver. Gelukkig....
quote:
Op woensdag 3 november 2004 08:47 schreef calvobbes het volgende:

[..]

IRA?
Pedopriesters?

dat gedoe rond de ira is meer een afscheidingsoorlog waarbij religie als onderscheidend kenmerk gebruikt wordt... dus daar speelt meer dan religie alleen.
en die pedopriesters zijn, hoe erg en smerig ook, een intern probleempje zoals elke godsdienst die ongetwijfeld heeft.

maar beiden zijn niet te vergelijken met de gevolgen van moslimfundamentalisme
quote:
Op woensdag 3 november 2004 08:27 schreef mymoodfentje het volgende:
ik roep op tot een nationale boycot van de telegraaf krant. deze krant heeft duidelijk geen respect voor de nabestaanden van deze man. vieze lijkenpikkerij, tis godverdomme al erg genoeg,...en dan ook nog eens met HOOFDLETTERS het woord AFGESLACHT erboven plaatsen is duidelijk ERG ERG ERG ERG NIET IN HET BELANG VAN DE NABESTAANDEN VAN DEZE MAN.

Achterlijke MENSEN bij de TELEGRAAF, DE SLECHTSE "KRANT" VAN NEDERLAND.

opgerot ermee. respect voor theo van gogh, hij verdiend het niet zo te worden geplaatst in een krant.

stelletje achterlijke debielen die daar werken.
Ja man ik ga met je mee, wat een tering streken zijn dit! dr wordt niet eens gevoel getoont in die krant... gwoon zielig kut media!!!
50  van 246 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4 5


Lees ook:

» 22:00 'Dwangvoeding bij hongerstakers mag' 27
» 20:24 A2 bij Urmond tot middernacht dicht 8
» 20:11 Coffeeshops verwerpen beleid Maastricht22
» 20:00 Drugsbeleid Maastricht mogelijk vager20


Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
Video's