VPRO zendt documentaire over Fox News uit

Media & Cultuur • Geschreven door Jorrit (Flem) op 24-10-2004 @ 10:26
print 
VPRO’s Tegenlicht zendt vanavond de documentaire Outfoxed: Rupert Murdoch’s War on Journalism uit. De film gaat over de partijdigheid van de Amerikaanse nieuwszender Fox News en wordt omschreven als "een ongezouten portret" van de zender.

Fox News werd in 1996 opgericht door mediatycoon Rupert Murdoch, die met de slogan "Fair and Balanced" (eerlijk en evenwichtig) verandering wilde brengen in het "grote aantal linkse media" in de Verenigde Staten. In acht jaar is de zender uitgegroeid tot de best bekeken nieuwszender in de VS.

De zelfverklaarde objectiviteit van Fox wordt echter flink in twijfel getrokken door Outfoxed. In de documentaire is te zien hoe het nieuws van de zender desgewenst wordt aangepast, politieke agenda’s worden bediend, commentaar wordt vermengd met feiten en dit alles als objectieve informatie wordt gebracht. Er worden onder meer oud-mededewerkers van Fox aan het woord gelaten, die vertellen dat zij werden gedwongen om rechtse standpunten uit te dragen. Ze werden geprezen als ze een positief item over de Republikeinse of een negatief item over de Democratische partij hadden gemaakt. Als dit andersom gebeurde kwam het de maker(s) op een berisping te staan.

Regisseur Robert Greenwald van Outfoxed is niet over één nacht ijs gegaan bij het maken van de documentaire. Hij stelde een team van vrijwilligers samen, dat maandenlang 24 uur per dag, zeven dagen per week de berichtgeving van Fox News bijhield. Hieruit bleek onder meer dat er veel meer aandacht wordt besteed aan toespraken van George Bush dan die van zijn opponenten. In de verslaggeving over Irak worden voornamelijk positieve punten gemeld, de negatieve ontwikkelingen worden stelselmatig gebagatelliseerd. Outfoxed wil de impact die Fox heeft op de Amerikaanse maatschappij en het gevaar van steeds groter wordende media-conglomeraten in beeld brengen.

Outfoxed is niet de eerste aanval op Fox News. Ook Michael Moore had in zijn film Fahrenheit 9/11 veel kritiek op de zender. Zo liet hij zien hoe Fox George Bush bij de verkiezingen in 2000 al tot winnaar uitriep, terwijl er nog volledige chaos heerste bij het tellen van de stemmen. Ook in The Simpsons wordt de onafhankelijkheid van Fox wel eens belachelijk gemaakt. “Stemmen op de Democraten veroorzaakt kanker” viel er bijvoorbeeld eens te lezen in een nieuwskop op de tv van het gezin, die op Fox stond. Opvallend, aangezien The Simpsons door Fox wordt uitgezonden. Naar verluidt is er echter geen sanctie tegen de schrijvers van de succesvolle animatieserie uitgevaardigd.

-
Tegenlicht wordt vanavond om 21:00 op Nederland 3 uitgezonden, volgende week zaterdag om 14:40 is de herhaling.

Bron: VPRO


Lees ook:

» 25/05 Het is handdoekdag45
» 24/05 Extra veiligheidsmaatregelen voor Pinkpop9
» 23/05 Verheugde reacties op btw-verlaging kunsten88
» 21/05 Raad voor Cultuur: bezuinigingen 'slaan gaten'33


delen | eKudos nujij

33018 views / 72 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 72 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
Interessant, altijd al vermoed dat het journalistieke adagium "objectiviteit" ver te zoeken was bij Fox.
Mja, rechtsen hé... niet te vertrouwen volkje, helden op het gebied van propaganda.. rara van wie zouden ze dat nou hebben...
Wat verwacht je anders van Rechtsen?

Haal je em nou weer weg, heer rechts?
Heb hem laatst ook gekeken. Erg goeie docu

Mocht je hem leuk vinden, kijk dan ook een keer Orwell Rolls in His Grave. Die gaat ook over het kromme systeem van Amerikaanse media, maar dan in een wat breder perspectief. Vooral de parallelen die ze trekken met het Big Brother scenario uit Orwell's boek zijn schitterend. Je moet natuurlijk wel er tegen kunnen om 1.5 uur naar "talking heads" te kijken.
In Nederland is bijna alle media links en die doen ook aan manipulatie en selectief "feiten" naarvoren brengen, maar daar hoor je dan weer niks over.
Ach er zijn ook genoeg zenders die de democraten steunen, wat een nieuws weer. Zeker om de kijken op een dwaalspoor te zetten.

Als je dan vanavond kijkt, hou dan even in je achterhoofd dat de docu gemaakt en gefinancierd is door een democraat.
De grootste bananenrepubliek van de wereld laat weer eens van zich horen.
userIcon
Ik denk dat nederland de laatste is die zich moet bemoeien met obectiviteit. Tenslotte is alle Nederlandse media zo links als wat.

Ga ik zeker kijken...
quote:
Ook Michael Moore had in zijn film Fahrenheit 9/11 veel kritiek op de zender. Zo liet hij zien hoe Fox George Bush bij de verkiezingen in 2000 al tot winnaar uitriep, terwijl er nog volledige chaos heerste bij het tellen van de stemmen.
Lijkt wel wat op de tegenhanger van de NOS , alleen zijn die links.

EN dan wilde ik even terugverwijzen naar het incident van Maartje van Wegen , toen ze op het journaal aankondigde dat leefbaar rotterdam de grootste partij was geworden in de Rotterdamse raad. Wat zei ze ook alweer?

-edit, normaal doen svp-
quote:
Op zondag 24 oktober 2004 10:41 schreef Jozzy het volgende:
Ik denk dat nederland de laatste is die zich moet bemoeien met obectiviteit. Tenslotte is alle Nederlandse media zo links als wat.
===

Als er zo'n behoefte is aan rechtse media, begin dat dan gewoon.... En niet net doen alsof wij hier in net zo'n bananenland leven als de VS.
userIcon
quote:
Op zondag 24 oktober 2004 10:45 schreef averty het volgende:

[..]

===

Als er zo'n behoefte is aan rechtse media, begin dat dan gewoon.... En niet net doen alsof wij hier in net zo'n bananenland leven als de VS.
=== Hoewel ik rechts ben, wil ik helemaal geen rechts nieuws zien. Ik wil objectief nieuws!
quote:
Op zondag 24 oktober 2004 10:51 schreef Jozzy het volgende:
=== Hoewel ik rechts ben, wil ik helemaal geen rechts nieuws zien. Ik wil objectief nieuws!
Kijk dat is nog eens een goede opmerking.

Je hebt helemaal gelijk!!!!!!!!!
quote:
Naar verluidt is er echter geen sanctie tegen de schrijvers van de succesvolle animatieserie uitgevaardigd.
Fox heeft Matt Groenig 'teruggepakt' door Futurama op de meest onmogelijke tijden uit te zenden en uiteindelijk te cancelen.
userIcon
Fox News is echt cool Altijd sensatie nieuws, maar je moet het wel met een korreltje zout kunnen nemen.

Maarja veel Amerikanen denken dat de wereld in elkaar steekt zoals Fox News het zegt

Interessant en ik wil ook wel kijken, maarja ER.
waarom zenden ze het nou weer uit tijdens ER? Komt tegenlicht ook op uitzendinggemist.nl?
FOX-bashing is een form of art in The Simpsons, het is niet een keer maar vele keren voorgekomen.

Herinner me een aflevering waar twee kandidaten in Springfield strijden voor de senaatszetel; ze worden geïnterviewd op FOX; de democraat krijgt duivelshoortjes in beeld erbij getekend en wordt door de anchor aangesproken met 'Comrad'
userIcon
quote:
Op zondag 24 oktober 2004 10:45 schreef averty het volgende:

[..]

===

Als er zo'n behoefte is aan rechtse media, begin dat dan gewoon.... En niet net doen alsof wij hier in net zo'n bananenland leven als de VS.
De subtiele manipulatie door programma's als Nova en het NOS journaal in Nederland, is veel gevaarlijker, blijkt maar weer eens uit een reactie als deze.
Het is altijd links of rechts wat de klok slaat, echte objectiviteit is ver te zoeken. In Nederland is het gehele publieke bestel een groot links politiek correct bolwerk!

Het is denk ik niet zo heel erg dat er pro-links en pro-rechtse zenders zijn, als er maar een balans is tussen het aantal van beide soorten zenders.
userIcon
Alsof die andere zenders wel objectief zijn.. die negeren juist al het positieve nieuws dat over irak gaat.
Sky News kan er ook wat van, dat is toevalligerwijze ook eigendom van Rupert Murdoch.

Valt me wel op dat die Republikeinen altijd beginnen te schreeuwen in een discussie, voor mij een teken van zwakte
userIcon
Een beetje zoals het NOS-journaal dus, maar dan aan de andere kant van het politieke spectrum. Is dat nou nieuws
Objectiviteit is een illusie. Je kan als journalist streven zo objectief mogelijk te blijven maar objectief nieuws leveren is en blijft onmogelijk. Een nieuwsitem is en blijft altijd een impressie, een representatie van de werkelijkheid. Deze representatie is onderhevig aan vele factoren zoals ; waar werkt de journalist , wat is zijn reputatie, wat zijn zijn politieke voorkeuren, wat zijn zijn of haar ethische regels en ga zo maar door. Objectiviteit is onzin... Hulde aan de nieuwszenders die dit principe begrijpen en duidelijk stelling kiezen.
quote:
Op zondag 24 oktober 2004 11:03 schreef Pistol_Pete het volgende:
Fox News is echt cool Altijd sensatie nieuws, maar je moet het wel met een korreltje zout kunnen nemen.
Daar is op zich ook niks mis mee. Waar het in de docu vooral over gaat is de tegenstrijdigheid met hun motto "Fair and Balanced". De docu toont op vermakelijke wijze en met veel voorbeelden aan dat hun berichtgeving alles behalve eerlijk en gebalanceerd is.
quote:
Maarja veel Amerikanen denken dat de wereld in elkaar steekt zoals Fox News het zegt

Interessant en ik wil ook wel kijken, maarja ER.
waarom zenden ze het nou weer uit tijdens ER? Komt tegenlicht ook op uitzendinggemist.nl?
Klik! als het meezit. Anders kun je de DVD bestellen via outfoxed.org.
quote:
Op zondag 24 oktober 2004 11:24 schreef Ralphdas het volgende:
Objectiviteit is een illusie. Je kan als journalist streven zo objectief mogelijk te blijven maar objectief nieuws leveren is en blijft onmogelijk. Een nieuwsitem is en blijft altijd een impressie, een representatie van de werkelijkheid. Deze representatie is onderhevig aan vele factoren zoals ; waar werkt de journalist , wat is zijn reputatie, wat zijn zijn politieke voorkeuren, wat zijn zijn of haar ethische regels en ga zo maar door. Objectiviteit is onzin... Hulde aan de nieuwszenders die dit principe begrijpen en duidelijk stelling kiezen.
Agreed, maar presenteer jezelf dan niet als onbevooroordeeld en objectief, zoals Fox News doet met hun motto "Fair and Balanced". Dat is namelijk een regelrechte leugen.
Communists had PRAVDA. Republicans have FOX.

Dus eigenlijk zou een dagelijkse diagram, met daarin zoveel mogelijk narigheden en feiten, verzameld uit alle mogelijke bronnen overal op de wereld op een rijtje het dichts in de buurt komen van een objectieve berichtgeving?
quote:
Op zondag 24 oktober 2004 11:06 schreef klez het volgende:

[..]

De subtiele manipulatie door programma's als Nova en het NOS journaal in Nederland, is veel gevaarlijker, blijkt maar weer eens uit een reactie als deze.
Juist.
En of je nou links of rechts georienteerd bent, je moet er als belastingbetaler nog aan meebetalen ook.
Deze documentaire moet iedereen zeker gaan kijken. Je gaat gegarandeerd anders tegen nieuwsberichten aankijken. Erg griezelig als je je bedenkt dat de media bedrijven van dhr. Murdock weredlwijd ongeveer 4 miljard (!) mensen bereiken (ook in Nederland). En als deze meneer gaat dicteren wat er wel niet als nieuws mag worden gebracht dan zal iedereen begrijpen hoe de wereldbevolking wordt gemanipuleerd.
Je kan inderdaad het motto "Fair en balanced" erg in twijfel trekken. Alluwel dit ook gewoon een vorm van marketing is en niet zozeer te maken heeft met de feitelijke inhoud van het nieuws zelf.(ondanks refferentie) Net zoals op een magnetron pizza soms ovenvers staat. Is dat een leugen? Of is dat gewoon de inhoudt iets smakelijker maken dan dat ie is?

Je kan ook zeggen dat alleen hele domme mensen dit soort slogans geloven .. Maar ja het blijven Amerikanen
Alsof Dan Rather wel objectief is.... Of de VPRO zelf for that matter.
quote:
Op zondag 24 oktober 2004 11:40 schreef Speth het volgende:
Alsof Dan Rather wel objectief is.... Of de VPRO zelf for that matter.
Of je denkt even na

Het gaat er dus om hoe je jezelf presenteert, en hoe waarheidsgetrouw je motto is. En de VPRO is geen nieuwszender die beweert Fair and Balanced te zijn, dus dat slaat ook nergens op.
quote:
Op zondag 24 oktober 2004 10:41 schreef Jozzy het volgende:
Ik denk dat nederland de laatste is die zich moet bemoeien met obectiviteit. Tenslotte is alle Nederlandse media zo links als wat.
De Nederlandse media is ook niet echt objectief (overigens niet allemaal links), maar Fox trekt deze subjectiviteit wel in extreme mate door...
quote:
Op zondag 24 oktober 2004 10:57 schreef Lt_BaseLine het volgende:
Fox heeft Matt Groenig 'teruggepakt' door Futurama op de meest onmogelijke tijden uit te zenden en uiteindelijk te cancelen.
Inderdaad, ze hebben doelbewust futurama kapotgemaakt :/
Overigens wordt Fox wel vaker belachelijk gemaakt in de Simpsons...
quote:
Het gaat er dus om hoe je jezelf presenteert, en hoe waarheidsgetrouw je motto is. En de VPRO is geen nieuwszender die beweert Fair and Balanced te zijn, dus dat slaat ook nergens op.
Vrijwel geen enkel medium in de VS is objectief, hoewel velen dat wel pretenderen te zijn. De VPRO pakt hier natuurlijk weer een rechtse zender uit... En laat alles wat links is met rust, terwijl de VPRO ook pretendeert objectief te zijn. Het is een zender van niks.
quote:
En als deze meneer gaat dicteren wat er wel niet als nieuws mag worden gebracht dan zal iedereen begrijpen hoe de wereldbevolking wordt gemanipuleerd.
Onzin. Of is Fox Kids een rechtse propagandamachine?
userIcon
quote:
Op zondag 24 oktober 2004 10:52 schreef Brammetje het volgende:

[..]

Kijk dat is nog eens een goede opmerking.

Je hebt helemaal gelijk!!!!!!!!!
Dat wordt dan lastig want het objectieve nieuws van de NOS noem jij links.
quote:
Op zondag 24 oktober 2004 11:49 schreef classpc het volgende:

[..]

Dat wordt dan lastig want het objectieve nieuws van de NOS noem jij links.
Dat is het ook. Als je dat niet inziet heb je echt oogkleppen... De berichtgeving is niet zozeer onwaar, maar men geeft er vaak een bepaalde interpretatie aan. Bovendien is het zeer selectief, gericht op linkse partijen en organisaties.
quote:
Op zondag 24 oktober 2004 11:40 schreef Speth het volgende:
Alsof Dan Rather wel objectief is.... Of de VPRO zelf for that matter.
Niemand is objectief. Daar gaat het hier ook niet om. Het gaat erom dat bij de Rupert Murdock bedrijven wordt aangegeven welke onderwerpen wel en welke niet in het nieuws mogen komen (en hoe dat toegestane nieuws gebracht moet worden). Bovendien zal je in de documentaire zien dat bij interviews mensen gewoon de mond wordt gesnoerd als ze iets tegen de richtlijnen van Murdock zeggen. Journalisten die proberen wel (redelijk) objectief nieuws te brengen worden gewoon keihard ontslagen. En het gaat over het feit dat Murdock niet alleen Foxnews bezit maar nog heel veel andere mediabedrijven (kranten, tijdschriften, radio en tv stations) bezit. Vanavond kijken dus want dan weet je waar het precies over gaat (ik heb zelf al een deel gekeken via internet)
Oeh, shockerend zeg.

Bijna net zo shockerend als de politieke gekleurdheid van de publieke omroepen en met name het zogenaamd onafhankelijke NOS journaal.

quote:
Bovendien zal je in de documentaire zien dat bij interviews mensen gewoon de mond wordt gesnoerd als ze iets tegen de richtlijnen van Murdock zeggen.
Dit zie ik bij Nova ook wel eens gebeuren... Het erge is dat het bij ons grotendeels van belastinggeld gebeurt, terwijl Fox een commercieel bedrijf is.
Niets nieuws onder de zon dus...

We, of beter velen van jullie , zeiken altijd over de linkse berichtgeving in Nederland. Maar hebben jullie er al eens bij stil gestaan hoe het zit met de rest van de programma's? Porgramma's die vooral geliefd zijn bij kinderen en jongeren? Heel veel van dat programma's worden geproduceerd door rechtse conservatieven. Neem bijvoorbeeld iets als het A-Team of Knight Rider, of Amerikaanse tekenfilms waarin er ondanks heel veel geweld er nooit iemand een krasje oploopt. Dit soort programma's wordt meestal gesponsort door de National Riffel Association. Het leert kinderen dat je geweld mag gebruiken om jezelf te verdedigen. Dat pistolen en geweren helemaal niet gevaarlijk zijn. Daar kan geen journaal tegenop.
quote:
Op zondag 24 oktober 2004 11:47 schreef Speth het volgende:
Vrijwel geen enkel medium in de VS is objectief, hoewel velen dat wel pretenderen te zijn. De VPRO pakt hier natuurlijk weer een rechtse zender uit...
Nice try. De docu is zoals je kan zien van Amerikaanse makelij, en heeft dus niks met de VPRO te maken. Programmakeuze kan een teken van politieke voorkeur zijn, of gewoon vermaak. daarnaast is de VPRO geen nieuwszender. Misschien zou het leuk zijn als ze ook een docu over een linkse nieuwszender die zich presenteert als zijnde onafhankelijk zouden uitzenden, maar voor zover ik weet bestaat die niet.
quote:
En laat alles wat links is met rust, terwijl de VPRO ook pretendeert objectief te zijn. Het is een zender van niks.
Ik geloof niet dat de VPRO ook maar enigszins zijn best doet als objectief en politiek neutraal over te komen, dus vraag me af waar je dat vandaan haalt.

OVERIGENS: ook leuk om eens te kijken misschien: Control Room. Docu over het verschil in berichtgeving omtrend Irak, door Al Jazeera en Amerikaanse media.
userIcon
quote:
Op zondag 24 oktober 2004 11:25 schreef dubbel_frizzle het volgende:

Klik! als het meezit. Anders kun je de DVD bestellen via outfoxed.org.
ik ben hem al aan het downloaden via p2p
userIcon
Wat is nu het probleem? Kijk gewoon CNN als je betrouwbaar nieuws wil over de problematiek in Irak. Zowel FOX, BBC en onze Nederlandse Omroep -wij houden zielige mensen langer in beeld- Stichting zijn ZEER onbetrouwbaar over deze kwestie.

Ook rond de kwestie Israël/palestina kun je beter CNN kijken. De BBC en NOS zijn pro-israelisch. Zelfs Al-Jazeera geeft een beter beeld over het conflict dan de NOS.
quote:
Op zondag 24 oktober 2004 11:34 schreef VincentdB het volgende:
Deze documentaire moet iedereen zeker gaan kijken. Je gaat gegarandeerd anders tegen nieuwsberichten aankijken. Erg griezelig als je je bedenkt dat de media bedrijven van dhr. Murdock weredlwijd ongeveer 4 miljard (!) mensen bereiken (ook in Nederland). En als deze meneer gaat dicteren wat er wel niet als nieuws mag worden gebracht dan zal iedereen begrijpen hoe de wereldbevolking wordt gemanipuleerd.
Keek je al niet anders tegen nieuwsberichten aan, dan? Let bijvoorbeeld eens op hoe het nieuws wordt gebracht in het NOS-journaal, waar het weer voornamelijk links gekleurd wordt. Overal ter wereld brengen tv-stations politiek gekleurd nieuws. Ik ben er zelf niet zo blij mee, zeker niet als het gaat om publieke nieuwsprogramma's waar we verplicht belasting voor betalen, maar goed, als je het weet, houd je er rekening mee.
Als de VPRO dit zo schokkend vindt (volgens hun aankondiging op tv) dan zullen ze ook vast wel geschokt zijn over het verschijnsel dat de NOS, VARA en... de VPRO, het nieuws gekleurd brengen
userIcon
Als je denkt dat de VPRO aan verdraaiing doet, dan kijk je er nooit naar . De politieke kleur is onmiskenbaar, maar er is geen kritischere zender dan de VPRO. Pas geleden nog een prachtige docu over het merkwaardige gedrag van de huidige politici, die vroeger tot de protestgeneratie behoorden. Hoe zij via hun eigen idealen de boel alleen maar de soep in helpen door compleet dogmatisch te worden. Verhelderend...

Bovendien zal de NOS ongetwijfeld links gekleurd zijn, maar ze doen nooit en te nimmer aan nieuwsverdraaiing. Door projectie gaan sommige mensen er vanuit dat een politieke voorkeur automatisch tot subjectiviteit leid.
quote:
Op zondag 24 oktober 2004 12:04 schreef Ralph_Smeets het volgende:
Niets nieuws onder de zon dus...

We, of beter velen van jullie , zeiken altijd over de linkse berichtgeving in Nederland. Maar hebben jullie er al eens bij stil gestaan hoe het zit met de rest van de programma's? Porgramma's die vooral geliefd zijn bij kinderen en jongeren? Heel veel van dat programma's worden geproduceerd door rechtse conservatieven. Neem bijvoorbeeld iets als het A-Team of Knight Rider, of Amerikaanse tekenfilms waarin er ondanks heel veel geweld er nooit iemand een krasje oploopt. Dit soort programma's wordt meestal gesponsort door de National Riffel Association. Het leert kinderen dat je geweld mag gebruiken om jezelf te verdedigen. Dat pistolen en geweren helemaal niet gevaarlijk zijn. Daar kan geen journaal tegenop.
LOL, Knightrider wordt gesponsord door de National Riffle Organisation!
Heb je daar nog een andere betrouwbare bron voor dan één of andere complot-site?
userIcon
quote:
Op zondag 24 oktober 2004 11:53 schreef Speth het volgende:

[..]

Dit zie ik bij Nova ook wel eens gebeuren... Het erge is dat het bij ons grotendeels van belastinggeld gebeurt, terwijl Fox een commercieel bedrijf is.
Maar het verschil met Nova is dat het een ACTUALITEITENPROGRAMMA is, die dus verder ingaat op het nieuws, deze mag ook kleur bekennen. FOX is HEEL wat anders...
Maar als je NOVA zo rot vindt, dan kijk je toch gewoon naar ????????????????
Dat bedoel ik....de commerciele zenders zijn te lam om een kwalitatief vergelijkbaar surrogaat voor NOVA te verzinnen.
userIcon
quote:
Op zondag 24 oktober 2004 11:07 schreef skunkah het volgende:
Het is altijd links of rechts wat de klok slaat, echte objectiviteit is ver te zoeken. In Nederland is het gehele publieke bestel een groot links politiek correct bolwerk!

Het is denk ik niet zo heel erg dat er pro-links en pro-rechtse zenders zijn, als er maar een balans is tussen het aantal van beide soorten zenders.
Links correct bolwerk ?!????
Jaaaajaaa....TROS, en de AVRO zeker......
quote:
Op zondag 24 oktober 2004 14:20 schreef DrWolffenstein het volgende:
Wat is nu het probleem? Kijk gewoon CNN als je betrouwbaar nieuws wil over de problematiek in Irak. Zowel FOX, BBC en onze Nederlandse Omroep -wij houden zielige mensen langer in beeld- Stichting zijn ZEER onbetrouwbaar over deze kwestie.

Ook rond de kwestie Israël/palestina kun je beter CNN kijken. De BBC en NOS zijn pro-israelisch. Zelfs Al-Jazeera geeft een beter beeld over het conflict dan de NOS.
Sorry hoor maar als je CNN betrouwbaar noemt dan mankeert er toch iets aan je beeld v.w.b. objectiviteit. CNN is nou net de laatste die je objectief en betrouwbaar kunt noemen. In een paar gemeenten in Nederland werd CNN niet eens meer doorgegeven vanwege het propagandistische karakter van deze zender. Haal het nieuws uit zoveel mogelijk bronnen. Kijk naar CNN maar ook naar de BBC, NOS en Al- Jazeera. Als je alles naast elkaar legt dan zal de waarheid ergens in het mdden liggen.
quote:
Op zondag 24 oktober 2004 14:51 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

Maar het verschil met Nova is dat het een ACTUALITEITENPROGRAMMA is, die dus verder ingaat op het nieuws, deze mag ook kleur bekennen. FOX is HEEL wat anders...
Maar als je NOVA zo rot vindt, dan kijk je toch gewoon naar ????????????????
Dat bedoel ik....de commerciele zenders zijn te lam om een kwalitatief vergelijkbaar surrogaat voor NOVA te verzinnen.
Het gaat er om dat ik en alle andere rechtse kiezers moeten meebetalen aan de linkse propagandamachine die NOS heet.

En vwb de kwaliteit van de commerciele actualiteiten programma's.
Die zijn stukken beter dan Nova.

Oprotten met die staatsomroep, besteed mijn belastinggeld aan wat nuttigs!
50  van 72 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 25/05 Het is handdoekdag45
» 24/05 Extra veiligheidsmaatregelen voor Pinkpop9
» 23/05 Verheugde reacties op btw-verlaging kunsten88
» 21/05 Raad voor Cultuur: bezuinigingen 'slaan gaten'33


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden