Peiling: PvdA, SP en GL samen 80 zetels

Politiek • Geschreven door Bart (veekeend) op 23-10-2004 @ 10:00
print 
Wanneer er nu verkiezingen zouden worden gehouden, dan zou de PvdA veruit de grootste partij worden. Nadat vorige week de partij op een recordaantal van 59 zetels kwam, doet ze deze week een kleine stap terug naar 57. Dit is nog altijd goed genoeg om met afstand de grootste partij te zijn. Tezamen met de SP en GroenLinks zou nu een linkse coalitie van tachtig zetels mogelijk zijn. Dat blijkt uit de Politieke Barometer.

De huidige grootste partij in de Tweede Kamer, het CDA, staat nog altijd op een fors verlies, maar herstelt verder. De christendemocraten komen op 31 zetels uit, twee meer dan vorige week, maar nog altijd een verlies van 13 ten opzichte van het huidige aantal. De VVD blijft zit eveneens in de lift en komt op 24 zetels uit, D66 levert er twee in.


2e Kamer
22-01-2003
Peiling
15-10-2004
Peiling
22-10-2004
Partij%zet.%zet.%zet.
CDA28,64418,92920,431
PvdA27,34238,25936,557
VVD17,92814,92315,424
SP6,399,3159,114
LPF5,781,921,42
GroenLinks5,186,096,19
D664,164,163,14
ChristenUnie2,132,642,95
SGP1,621,621,72
PvdD0,400,500,50
Groep Wilders---1,211,42
Overige partijen0,900,801,50



Lees ook:

» 26/05 Roemer wil premier worden120
» 26/05 VVD blijft verliezen in peiling71
» 25/05 PvdA, SP: akkoord verlengt de recessie82
» 25/05 Wilders: VVD volledig de weg kwijt108


delen | eKudos nujij

6204 views / 78 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 78 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
nou dan kunnen we weer gaan zeuren .. links , rechts .. gekke spreekkoren hier
ALS er nu verkiezingen zouden zijn....

MAAR ER ZIJN NU GEEN VERKIEZINGEN, dus waar gaat het over?
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 10:02 schreef McDoom het volgende:
ALS er nu verkiezingen zouden zijn....

MAAR ER ZIJN NU GEEN VERKIEZINGEN, dus waar gaat het over?
Het gaat om een peiling. Zie titel van het bericht.
Het ziet er in mijn ogen redelijk stabiel uit, het is nog steeds zo dat de 20% grootste partijen 80% van de zetels voor hun rekening nemen, het is alleen een beetje een stoelendans.
na zo'n uitslag verhuist heel werkend nederland naar het buitenland
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 10:07 schreef CaAl het volgende:

[..]

Het gaat om een peiling. Zie titel van het bericht.
Dat snap ik, maar er staat ALS er nu verkiezingen zouden worden gehouden, maar er zijn helemaal geen verkiezingen, dus dit heeft geen nut, we blijven toch met dat ongeregeld zooitje van een CDA zitten voorlopig
Tja in de peilingen,ook de week voor, de 2e kamer verkiezingen stond SP ook op 15 en kregen ze er maar 9.. Die peilingen zijn leuk en dat PVDA de grootste nu zou worden is allang bekend...

De vraag blijft -> Wanneer rot dat gekke Balkellendige CDA, "wijlopen met de grootste mee om te kunnen regeren" VVD, en wij zeggen alles maar doen niets LPF nu eens uit die kamer op ???
Lijkt me toch een teken aan de wand...
Dan ben ik hier weg als deze linkse coalitie aan de macht komt
userIcon
hopen dat dat zo blijft tot de volgende verkiezingen
Who gives a fuck
Ik woon niet meer in Nederland
Ik kan die boomknuffelaars niet eens ruiken vanaf hier, heb dus geen last van de ondergang van Nederland


Cewl als links gaat regeren kan ik stoppen met werken en verzorgt worden door de sociale dienst en boom knuffelaars.
Eerst huis verkopen tuurlijk , huren is immers veel ludieker onder links dan rechts. whoei bobmarley tijden breken weer aan.
gelijk ff kijken wat ik zou willen gaan studeren tot me 40ste , das nog 6 jaar
userIcon
Ik zet mijn geld maar vast op een buitenlandse rekening voordat ze het komen halen. Daarna is het een kwestie van spullen pakken en wegwezen hier.
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 10:18 schreef White-rabbit het volgende:
Cewl als links gaat regeren kan ik stoppen met werken en verzorgt worden door de sociale dienst en boom knuffelaars.
Eerst huis verkopen tuurlijk , huren is immers veel ludieker onder links dan rechts. whoei bobmarley tijden breken weer aan.
gelijk ff kijken wat ik zou willen gaan studeren tot me 40ste , das nog 6 jaar
Ik denk dat ik mezelf dan ga laten afkeuren dat zal lekker makkelijk gaan dan eindelijk gebruik maken van mijn verzekeringen en nog een flinke WAO + een beetje bijverdienen. Wel jammer dat ik in een soort van islamitische land komt te wonen. Maar misschien levert dat afkeuren wel genoeg op om te emigreren en dan blijf je gewoon je uitkeringen ontvangen. Ik kan niet wachten.
userIcon
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 10:23 schreef Appelboom het volgende:

[..]

Ik denk dat ik mezelf dan ga laten afkeuren dat zal lekker makkelijk gaan dan eindelijk gebruik maken van mijn verzekeringen en nog een flinke WAO + een beetje bijverdienen. Wel jammer dat ik in een soort van islamitische land komt te wonen. Maar misschien levert dat afkeuren wel genoeg op om te emigreren en dan blijf je gewoon je uitkeringen ontvangen. Ik kan niet wachten.
ooh.. da's wel een goeie, ik laat me natuurlijk eerst afkeuren voordat ik in het buitenland ga wonen, kan ik vast mijn drie uitkeringen meenemen.
Ben ik blij dat er nu geen verkiezingen zijn!!!!!!!
Dit krijg je ervan als je gaat lopen zeiken op het kabinet. En maar zeiken dat iedereen het zo slecht heeft. Nou geloof me, die extra inkomsten die je krijgt op je salaris met een links kabinet gaat er 5 keer zo hard af door die extra belastingen. Ik maak mijn studie of en verhuis naar scandinavie of amerika
Gelukkig zijn er nog geen verkiezingen! Tuurlijk, niet zo'n kunst om nu een linkse meerderheid te kunnen vormen. Als de oppositie namelijk nú in het kabinet had gezeten, was het weer eens 'pappen en nathouden' geweest. Nu het centrum-rechtse kabinet wat nu zetelt, wél ingrijpende maatregelen durft te nemen, is dat niet moeilijk, maar of je dan slim kiest, das een andere vraag
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 10:09 schreef Herr_Ratt het volgende:
na zo'n uitslag verhuist heel werkend nederland naar het buitenland
Zeker weten, dan ben ik dus ook weg.

userIcon
yup waar je nog meer belasting moet betalen, of wordt neergeschoten, goed plan
userIcon
Lekker steekhoudende argumenten weer zeg, van iedereen hier.

Maar het geeft wel aan dat het huidige kabinet volkomen is doorgeslagen in zijn daden, bezuinigingen (tegen adviezen van econmische experts in) te ver heeft doorgevoerd, en Nederland als een gestript karkas achterlaat. Wg met het poldermodel, weg met de verzorgingsstaat, weg met de tolerantie, maar gelukkig ook weg met het te grote begrotingstekort.
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 10:09 schreef Herr_Ratt het volgende:
na zo'n uitslag verhuist heel werkend nederland naar het buitenland
Partij van de ARBEID, jeetje.. stel je niet aan.. Moet je kijken hoe blij werkend Nederland nu is met het huidige kabinet.
Ik denk wel dat rentenierend Nederland misschien liever vertrekt, en dat moeten ze dan lekker doen..
userIcon
PvdA (paars) een aantal jaar terug: belastingverlaging! BTW-verhoging:
Resultaat: heel dom NL denkt dat-ie meer geld heeft, maar snapt niet dat 5 % inflatie dat opheft...

Nu: loonmatiging, heel dom NL klaagt dat-ie minder geld krijgt, maar de inflatie zit op z'n laagste punt in meer dan 20 jaar..........
userIcon
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 10:52 schreef dewd het volgende:

[..]

En van die bezuinigingen gaan dat linkse kabinet weer profiteren en met de eer strijken?
De tegenbegroting van de PvdA is doorgerekend en zou een beter effect op de economie hebben gehad die nu als een slak weer uit de economische dip klimt, voornamelijk door de ingrepen van de overheid.
Kijk voor de schuldvraag over de oorzaak van de huidige situatie eens verder dan de PvdA die inderdaad in Paars zat, en bedenk dat de VVD en D66 toch ook al een aantal jaartjes hebben geregeerd.
Ik zou wel eens willen zien hoe een links kabinet het aanpakt. In ieder geval een stuk tactvoller dan deze doldwaze bezuinigingstank die zich niets van de bevolking aantrekt en daardoor de oorzaak en werkelijke schuldige is van alle stakingen die ons land nu treffen.
Ik weet dat er weldegelijk het een en ander moet veranderen, en geloof me, de linkse partijen weten dat heus ook, 't zijn geen achterlijken. Maar dit kabinet is tever doorgeschoten en wil het land regeren als een economisch manager, daarbij de sociale kant van de zaak volledig uit het oog verliezend.
userIcon
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 10:55 schreef RemcoDelft het volgende:
PvdA (paars) een aantal jaar terug: belastingverlaging! BTW-verhoging:
Resultaat: heel dom NL denkt dat-ie meer geld heeft, maar snapt niet dat 5 % inflatie dat opheft...

Nu: loonmatiging, heel dom NL klaagt dat-ie minder geld krijgt, maar de inflatie zit op z'n laagste punt in meer dan 20 jaar..........
Zie mijn reactie hierboven, als het ministerie van financien (VVD, notabene) het hier toen niet mee eens was hadden ze er niet mee in moeten stemmen, en desnoods het kabinet moeten laten vallen. Maar die meningloze windvaantjes waaien lekker mee met de waan van de dag.
Verder mag dan de inflatie laag zijn, de koopkracht daalt nog steeds en veel meer dan men voorzien had, ook zonder de effecten van de hoge olieprijs mee te rekenen. Als ze dat al niet goed hebben kunnen voorspellen, dan zet ik mijn vraagtekens bij de door hen verwachte groei van de economie en dus bij hun hele economische beleid, toch het stokpaardje van de regering.
Goh heeft Links Fok! eindelijk waar ze zo lang op hebben lopen wachten.
Links zou mischien als er helemaal niks meer gebeurt en als die 500 mensen idd zo stemmen zoals ze hebben gezecht in deze peiling.
Mischien wel kans hebben om een regering te vormen.

Hou toch op er komen nu geen verkiezingen en als dat zou gebeuren hebben alle partijen wel weer mooie plannetjes en heb je weer een hele andere situatie. Is altijd zo geweest en zal altijd zo wel zijn.
Werkend Nederland is HELEMAAL niet blij met dit kabinet!!!
Weg met die lui!
Als we weer een PvdA-georienteerde regering hebben, moeten al die achterlijke bezuinigingen (ziekenfonds) maar snel ongedaan worden gemaakt. Ik dok me helemaal blauw door die hufters!
userIcon
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 10:23 schreef Appelboom het volgende:

[..]

Ik denk dat ik mezelf dan ga laten afkeuren dat zal lekker makkelijk gaan dan eindelijk gebruik maken van mijn verzekeringen en nog een flinke WAO + een beetje bijverdienen. Wel jammer dat ik in een soort van islamitische land komt te wonen. Maar misschien levert dat afkeuren wel genoeg op om te emigreren en dan blijf je gewoon je uitkeringen ontvangen. Ik kan niet wachten.
:'(
Heerlijk! dom rechts populisme rulez op fok!

Allemaal verhuizen naar dat paradijselijke oord waar ze islamieten haten, geen fuck geven om zieken en bejaarden, waar je geen belasting hoeft te betalen. Waar alles geprivatiseerd is. Doodstraf voor iedere overtreding (behalve verkeersovertredingen natuurlijk), het land uit puur asfalt bestaat waar je minimaal met 250 km/h over moet rijden, nooit files zijn, waar bezine gratis is, je auto minstens 1 op 1 moet rijden. Een plek waar geen boom meer overeind staat, geen cent aan derde wereldlanden wordt gegeven, geen enkele milieunorm bestaat, dump het maar waar waar je wil, de enige motivatie die mensen nog hebben is meer centen verdienen, en Wilders is god. Ja lijkt me heerlijk.

Vergeet niet dat peilingen eigenlijk altijd bullshit zijn want als er verkiezingen zijn trekken kiezers altijd weer naar de traditionele politieke partijen, goed voorbeeld SP bij de vorige verkiezingen.
VVD voor de echte mannen
userIcon
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 11:20 schreef tenzin het volgende:
Heerlijk! dom rechts populisme rulez op fok!

Allemaal verhuizen naar dat paradijselijke oord waar ze islamieten haten, geen fuck geven om zieken en bejaarden, waar je geen belasting hoeft te betalen. Waar alles geprivatiseerd is. Doodstraf voor iedere overtreding (behalve verkeersovertredingen natuurlijk), het land uit puur asfalt bestaat waar je minimaal met 250 km/h over moet rijden, nooit files zijn, waar bezine gratis is, je auto minstens 1 op 1 moet rijden. Een plek waar geen boom meer overeind staat, geen cent aan derde wereldlanden wordt gegeven, geen enkele milieunorm bestaat, dump het maar waar waar je wil, de enige motivatie die mensen nog hebben is meer centen verdienen, en Wilders is god. Ja lijkt me heerlijk.

Vergeet niet dat peilingen eigenlijk altijd bullshit zijn want als er verkiezingen zijn trekken kiezers altijd weer naar de traditionele politieke partijen, goed voorbeeld SP bij de vorige verkiezingen.
waar is dat land? zegt het me, zeg het me!
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 10:53 schreef CyBeRSPiN het volgende:

[..]

Partij van de ARBEID, jeetje.. stel je niet aan.. Moet je kijken hoe blij werkend Nederland nu is met het huidige kabinet.
Ik denk wel dat rentenierend Nederland misschien liever vertrekt, en dat moeten ze dan lekker doen..
Bedenk wel dat dit kabinet maatregelen moet nemen omdat het NODIG is.
Ze gaan niet bezuinigen omdat ze dat erg 'leuk' vinden.
Op de manier waarop ze bezuinigen kun je het niet mee eens zijn. Maar ik vind dat ze het wel goed doen.
Tsja door welke partij zou dat nou het meest gekomen zijn.
Als dit gebeurd ga ik emigreren. Ga ik wel naar een belastingparadijs als België waar de Gezondheidszorg ook beter geregeld is, en de kwaliteit van het onderwijs beter is.
Ik voorzie hele slechte tijden met een links kabinet.
quote:
Tsja door welke partij zou dat nou het meest gekomen zijn.
Nou? Door welke partij zou dat nou het meest zijn gekomen? Je gaat toch niet durven beweren dat het "de schuld" van de pvda is en de VVD en D66 verplicht in paars zaten? Het IQ van de mensen die hier lekker "rechts" reageren komt helaas niet uit boven dat van een broodrooster, ik zou niet treurig zijn als die daadwerkelijk vertrekken naar bv. Amerika, een ongeluk krijgen en dan er achter komen dat ze daar helemaal niet geholpen worden als je geen geld hebt.
userIcon
Toch raar.. sind het huidige kabinet hou ik meer geld over dan tijdens PAARS.

Mischien raak ik gewend aan de pleuro?
userIcon
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 11:20 schreef tenzin het volgende:
Heerlijk! dom rechts populisme rulez op fok!

Allemaal verhuizen naar dat paradijselijke oord waar ze islamieten haten, geen fuck geven om zieken en bejaarden, waar je geen belasting hoeft te betalen. Waar alles geprivatiseerd is. Doodstraf voor iedere overtreding (behalve verkeersovertredingen natuurlijk), het land uit puur asfalt bestaat waar je minimaal met 250 km/h over moet rijden, nooit files zijn, waar bezine gratis is, je auto minstens 1 op 1 moet rijden. Een plek waar geen boom meer overeind staat, geen cent aan derde wereldlanden wordt gegeven, geen enkele milieunorm bestaat, dump het maar waar waar je wil, de enige motivatie die mensen nog hebben is meer centen verdienen, en Wilders is god. Ja lijkt me heerlijk.
Afgezien van het feit dat ik niet in god geloof, klinkt dit mij als muziek in de oren... Vooral het stukje over meer centen verdienen ! Waar is dat land ?
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 10:10 schreef McDoom het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar er staat ALS er nu verkiezingen zouden worden gehouden, maar er zijn helemaal geen verkiezingen, dus dit heeft geen nut, we blijven toch met dat ongeregeld zooitje van een CDA zitten voorlopig
En tegen de tijd dat er verkiezingen zijn, hebben we gewoon weer een rechtse meerderheid
userIcon
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 11:39 schreef Weirdoo het volgende:

[..]

ik zou niet treurig zijn als die daadwerkelijk vertrekken naar bv. Amerika, een ongeluk krijgen en dan er achter komen dat ze daar helemaal niet geholpen worden als je geen geld hebt.
Je kan je in de states echt prima verzekeren... Die premie kun je ophoesten doordat je geld niet wordt gejat door hoge belastingen. Dat anderen er bier van kopen en in de goot eindigen is niet mijn schuld.
Ach, peilingen zijn maar peilingen zeggen de coalitie leden altijd.
Maar heel vaak en maar al te vaak zijn peilingen ook maar peilingen.
De mensch is wispelturig en draait net zo hard als Wouter Bos z'n kont.

Je kunt er ook geen peil aan vast trekken, 57 zetels voor PvdA is niet geloofwaardig, 14 voor de Maoïsten al helemaal niet.
Punt is dat de oppositie voortdurend zoete broodjes aan het bakken is en mooi weersvoorspellingen doet.
Het is logisch dat je je daaraan vast klampt al waren het Jezus die tot zijn discipelen spreekt.
Er komt een tijd dat de verkiezingen eraan komen en dan zullen we wel zien hoe de kaarten geschud worden en vooral of er nog jokers zijn want dat is nog niet opgelost met de nieuwe politiek.
De roep om een joker is nog steeds heel groot, bij gebrek aan beter stemt men protest dus op een Bos of een Maorijnisen.
Maar echte jokers zijn dat niet, als er dus jokers komen Wilder of zelf ja zelfs Peter R de Vries dan zullen die weer enorm veel stemmen gaan trekken.
Voor die laatste werd al een zetel aantal van ruim 20 voorspeld door voting Goeroe de Hond.
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 10:13 schreef Rahl het volgende:
hopen dat dat zo blijft tot de volgende verkiezingen
Oh dus jij wilt 75% van je salaris inleveren aan de staat (SP idee) en rijke mensen pesten door hun auto onmogelijk te maken?
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 11:20 schreef tenzin het volgende:
Heerlijk! dom rechts populisme rulez op fok!

Allemaal verhuizen naar dat paradijselijke oord waar ze islamieten haten, geen fuck geven om zieken en bejaarden, waar je geen belasting hoeft te betalen. Waar alles geprivatiseerd is. Doodstraf voor iedere overtreding (behalve verkeersovertredingen natuurlijk), het land uit puur asfalt bestaat waar je minimaal met 250 km/h over moet rijden, nooit files zijn, waar bezine gratis is, je auto minstens 1 op 1 moet rijden. Een plek waar geen boom meer overeind staat, geen cent aan derde wereldlanden wordt gegeven, geen enkele milieunorm bestaat, dump het maar waar waar je wil, de enige motivatie die mensen nog hebben is meer centen verdienen, en Wilders is god. Ja lijkt me heerlijk.

Vergeet niet dat peilingen eigenlijk altijd bullshit zijn want als er verkiezingen zijn trekken kiezers altijd weer naar de traditionele politieke partijen, goed voorbeeld SP bij de vorige verkiezingen.


Ben dat domme gebral wat jij hierboven goed verwoord ook beetje zat aan het worden. Ik ga bijna hopen dat die egoistische verwende kindjes zelf eens goed ziek of instant oud worden, moet je ze dan eens horen piepen. Het is ikke ikke ikke ikke en alles wat het minder heeft, jammer dan eigen schuld. wat een kutmentaliteit zeg.

Ze vergeten dat dit rechts kabinet de economie kapot aan het bezuinigen is, dat de werkeloosheid nergens zoveel stijgt dan in Nederland, dat het CDA elke vorm van beperking van Islamitische uitwassen tegenhoudt (omdat ze bang zijn dat de grristelijke gemeensschap dan ook tekort zou komen) , dat de sociale onrust in dit land gigantisch is en dat gigantisch veel oude mensen die altijd hard hebben gewerkt onder dit kabinet zo uitgeknepen worden dat voor hun de lol om te leven er wel af is.

En dat allemaal om rijke mensen belastingverlaging te geven, topmanagers nog rijker te maken, kruisraketten aan te kunnen schaffen, bonussen aan hoge ambtenaren weg te kunnen geven. En af en toe roepen ze iets over buitenlanders waardoor heel de FOK gemeenschap als makke lammeren er weer achteraan holt. Bah
userIcon
Hehe iedreen denk dat de bezuinigingen die het kabinet nu aan het door voeren is, er met een links kabinet in eens ongedaan gemaakt zullen worden.
Ik wacht nog steeds op het brandstof kwartje van Wimpie.

Met een links kabinet zal er misschien op sociaal vlak minder worden bezuinigd. Maar het geld moet ergens vandaan komen. En als ze heb bij het bedrijfs leven halen worden alle producten en diensten weer duurder.

Al met al zal het weinig uitmaken of links of rechts aan de macht is .
En tijdens een economische recessie wordt niemand er niet veel beter op. Ongeacht of linkse of rechts aan de macht is.
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 11:20 schreef tenzin het volgende:
Heerlijk! dom rechts populisme rulez op fok!

Allemaal verhuizen naar dat paradijselijke oord waar ze islamieten haten, geen fuck geven om zieken en bejaarden, waar je geen belasting hoeft te betalen. Waar alles geprivatiseerd is. Doodstraf voor iedere overtreding (behalve verkeersovertredingen natuurlijk), het land uit puur asfalt bestaat waar je minimaal met 250 km/h over moet rijden, nooit files zijn, waar bezine gratis is, je auto minstens 1 op 1 moet rijden. Een plek waar geen boom meer overeind staat, geen cent aan derde wer....bla bla bla
Amerika bedoel je zeker.
Hoe komt het dan dat een peiling heeft aangetoond dat maar liefst 60% van de Arabieren in Noord Afrika/middenoosten maar wat graag naar Amerika zouden willen gaan als ze er de kans en middelen voor hadden
Vast niet omdat het daar allemaal moslimhaters zijn, neen omdat het ‘t land is van de onbegrensde mogelijkheden.
Overigens schreeuwen andere landen om gekwalificeerd personeel.
In Canada kun je als chauffeur zo aan de slag en ben je zo vrij als een vogel met je 30tig tonner diesel.
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 12:27 schreef von_manstein het volgende:
Hehe iedreen denk dat de bezuinigingen die het kabinet nu aan het door voeren is, er met een links kabinet in eens ongedaan gemaakt zullen worden.
Ik wacht nog steeds op het brandstof kwartje van Wimpie.

Met een links kabinet zal er misschien op sociaal vlak minder worden bezuinigd. Maar het geld moet ergens vandaan komen. En als ze heb bij het bedrijfs leven halen worden alle producten en diensten weer duurder.

Al met al zal het weinig uitmaken of links of rechts aan de macht is .
En tijdens een economische recessie wordt niemand er niet veel beter op. Ongeacht of linkse of rechts aan de macht is.
Toch wel 1 groot verschil in aanpakken van de crisis. Rechts probeert te bezuinigen om zo de uitgaven te beperken. Dit blijkt dus niet te werken. Want door elke bezuinigingsmaatregel hebben mensen weer minder te besteden en daalt bovendien het vertrouwen in de economie. Waarop het kabinet nog meer wil bezuinigen...Waardoor nog meer mensen minder te besteden hebben en het vertrouwen nog verder daalt. Negatieve spiraal, dat hebben we wel kunnen zien de afgelopen tijden. Dit kabinet heeft gefaald in de aanpak van de crisis.

Want overal in Europa, en ook in de VS zie je de economie aantrekken als er niet wordt bezuinigd, maar wordt geinvesteerd in de economie. Dit levert meer werkgelegenheid op, minder uitkeringen en bovenal meer vertrouwen in de economie. Een opwaartse spiraal dus.
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 12:28 schreef useroid het volgende:

[..]

Amerika bedoel je zeker.
Hoe komt het dan dat een peiling heeft aangetoond dat maar liefst 60% van de Arabieren in Noord Afrika/middenoosten maar wat graag naar Amerika zouden willen gaan als ze er de kans en middelen voor hadden
Vast niet omdat het daar allemaal moslimhaters zijn, neen omdat het ‘t land is van de onbegrensde mogelijkheden.
Overigens schreeuwen andere landen om gekwalificeerd personeel.
In Canada kun je als chauffeur zo aan de slag en ben je zo vrij als een vogel met je 30tig tonner diesel.
Ook gezien hoeveel mensen dakloos daar zijn? Als je daar je baan verliest of ziek wordt, kan het snel gaan en sta je zo op straat. En niemand die daar ook maar een fuck om je geeft. Je kan snel rijk worden, maar ook zo tot de bedelstaf komen.

Om een ander onderzoek naar boven te halen, de meerderheid van alle Nederlanders wijst zo'n keiharde prestatiemaatschappij af en kiest voor solidairiteit met mensen die het minder hebben. Lijkt me ook veel prettiger om in te wonen.
userIcon
quote:
Op zaterdag 23 oktober 2004 10:13 schreef NoTime2Waste het volgende:
Dan ben ik hier weg als deze linkse coalitie aan de macht komt
Mooi zo, lekker oprotten! .
userIcon
Peilingen moeten ze afschaffen. Ze beinvloeden het kiesproces te sterk, mochten er verkiezingen komen...

En PvdA, SP en GL samen 80 zetels ? Hou zou dat nou komen ?! zou men ontevreden zijn over rechts ?!
50  van 78 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 26/05 Roemer wil premier worden120
» 26/05 VVD blijft verliezen in peiling71
» 25/05 PvdA, SP: akkoord verlengt de recessie82
» 25/05 Wilders: VVD volledig de weg kwijt108


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden