Bankschroef zorgt voor kortsluiting op het spoor

Nederland • Geschreven door Nolius op 22-10-2004 @ 11:53
print 
klnvntrbyt en Vlaflip hadden ons via de nieuws-submit te melden:

Een spanband met een bankschroef op de bovenleiding nabij NS-station Dukenburg in Nijmegen, heeft vanochtend het treinverkeer tussen de Gelderse stad en Den Bosch platgelegd. Toen de eerste trein voorbij reed ontstond kortsluiting.

De machinist van de trein raakte licht gewond doordat een vuurbal zich in de cabine boorde. Uit onderzoek van de politie is gebleken dat onbekenden hooguit een half uur voor de trein passeerde de band moeten hebben gespannen. De politie neemt de zaak hoog op.



Lees ook:

» 19:07 Nederlandse (18) dood aangetroffen in hostel Laos10
» 19:02 Rijkswaterstaat: 'Vangrail was onnodig' 4
» 18:55 Apothekers waarschuwen voor stinkende pillen10
» 18:34 Netwerk KPN gehackt22


delen | eKudos nujij

10871 views / 40 reacties
Reacties op dit bericht
40  van 40 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
Je vraagt je af wat de beweegreden is van zulke mensen die dergelijke dingen uithalen.
Poging tot doodslag en keihard aanpakken die daders!!!!
userIcon
Welke zieke psychopaat doet zoiets? ?

Iemand die gefrusteerd is doordat hij een sollicitatie heeft gemist door de staking ofzo? Geesh...
Dit zijn toch geen grappen meer

wtf willen ze hiermee bereiken? stelletje terroristen zijn het! en zo moeten ze ook worden aangepakt!
userIcon
Daar ben ik ook eens met de trein over een fiets gereden, die een "lolbroek" daar had neergelegd.
Triest.....
userIcon
bah bah... wat een leipo's weer hier in de stad. Begin van het jaar ook al bij Malden nu weer Dukenburg.

Hier het volledige bericht van de spoorwegpolitie:

http://www.politie.nl/klp(...)vuurbal_in_trein.asp
userIcon
Wat een mongolen....
Wanneer de daders gepakt worden hoop ik dat ze hard worden aangepakt, maar dat zal wel niet in dit knuffel rechtssysteem...
userIcon
Als je de NS wil pesten, zet dan een paar startkabels op de rails of gooi een bos koperdraad in een open energie installatie.
Met dat laatste doe je het bdw pas echt als een vent, wel rennen voor de explosie he
Maar de machinist vermoorden is gewoon niet goed te praten.
userIcon
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 12:36 schreef picobyte het volgende:
Als je de NS wil pesten, zet dan een paar startkabels op de rails of gooi een bos koperdraad in een open energie installatie.
Met dat laatste doe je het bdw pas echt als een vent, wel rennen voor de explosie he
Maar de machinist vermoorden is gewoon niet goed te praten.
Zijn we al zo ver dat de NS pesten al geoorloofd is?

Kutjeugd met kut-ouders.
quote:
Maar de machinist vermoorden is gewoon niet goed te praten.
...als het nou een conducteur was geweest...
userIcon




:'(



Zal wel aan mij liggen, maar ik snap het niet meer.

Dit valt toch op geen enkele manier meer beredeneren waarom "mensen" dit doen.
Wat mij betreft is dit poging tot moord (niet doodslag) met voorbedachte rade.

Zulk soort acties bendek je niet spontaan daar moet je over nagedacht hebben.

m.i. is er maar 1 straf, de electrische stoel en het vermogen langzaam opvoeren
userIcon
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 12:41 schreef Cheese het volgende:

[..]

Zijn we al zo ver dat de NS pesten al geoorloofd is?

Kutjeugd met kut-ouders.
En bedankt dat je gelijk iedereen over 1 kam scheert, moet ik me dit ook persoonlijk aantrekken aangezien ik ook tot de jeugd van tegenwoordig behoor?
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 12:45 schreef RetepV het volgende:

[..]

Vind jij het normaal om onschuldige mensenlevens in de waagschaal te stellen omdat je alleen maar iemand wil pesten?

Sjees, onze jeugd is al niet beter dan die Irakese terroristen .
Hey drol, "onze jeugd" vind je dat niet een btje overdreven, er zijn maar een klein aantal jongeren die dit soort dingen doen, vaak dan ook nog eens van niet nederlandse afkomst, dus nou moet je niet komen lullen met de jeugd van tegenwoordig, er zijn ook jongeren die gewoon hun opleiding afmaken en niet aan vandalisme doet.

Ikzelf heb nog nooit een bushokje "just for fun" gesloopt en ook niemand overvallen. Terwijl ik ook bij de "jeugd van tegenwoordig" hoor.
Kon ik vanmorgen mooi met de bus

Leuk voor die gasten als ze de ns willen pesten, maar dan moeten ze dat niet op mijn traject doen
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 12:36 schreef picobyte het volgende:
Als je de NS wil pesten, zet dan een paar startkabels op de rails of gooi een bos koperdraad in een open energie installatie.
Met dat laatste doe je het bdw pas echt als een vent, wel rennen voor de explosie he
Maar de machinist vermoorden is gewoon niet goed te praten.
Jij bent sim-pel
userIcon
Die lui die zoiets doen moet je zelf over de bovenleiding gooien... zonder pardon. Zulke lui brengen mensen levens in gevaar!
FNV medewerkers die nog meer mensen willen schaden? -

Alsof de treinen anders wel op tijd rijden.
Lijkt mij een duidelijke zaak van poging tot moord. Als ze die dader(s) pakken zal het OM wel weer een foutje maken waardoor deze dader(s) alleen papiertjes hoeven te prikken op straat en er vanaf komen met een proeftijd van 1 jaar.
Ik ben van mening dat de zwakke aanpak van dit soort debielen er mede oorzaak van is dat dit gedonder steeds verder gaat.
userIcon
Is dit waar Groen Links nu ook al mee bezig is, de treinen weren uit Nijmegen?


Ze zouden het tuig dat zoiets flikt een kilometer over de dwarsliggers in het spoor moeten slepen en dan op blote voeten lopend naar de gevangenis jagen om ze er de komende 30 jaar niet meer uit te laten!
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 13:08 schreef RetepV het volgende:

[..]

Hey, maar ik hoor die mensen niet. Onze jeugd schrijft hier, en ik zie mensen die deze actie niet direkt afwijzen. Het is belachelijk als je zoiets als dit niet direkt afwijst. Zwijgen is toestemmen, zeg maar.

Een mening hebben is misschien belangrijk, maar het is nog belangrijker om niet GEEN mening te hebben. Om het om te draaien: door je onverschillig op te stellen geef je foute mensen net zo goed een mandaat (goedkeuring) als wanneer je het expliciet goedkeurt.

Ik vind dat 'onze jeugd' daar best eens op gewezen mag worden.

Misschien een duidelijker voorbeeld van wat ik bedoel:

Jij ontmoet iemand, dan kun je 3 dingen doen:

1. Je slaat hem op zijn bek.
2. Je doet helemaal niets.
3. Je geeft hem een hand.

Bij 1 zal die persoon denken 'hij keurt mij af' (waarschijnlijk zal hij denk 'wat heb ik gedaan dat ik dit verdien?' ). Bij 2 en 3 zal die persoon denken 'hij keurt mij goed'. Hij zal het positief uitleggen als jij hem geen hand geeft.

Zo legt een terrorist het als positief uit wanneer niemand hem laat blijken dat ze negatief over hem denken.

Vroeger kreeg je dit mee in je opvoeding en werd het je op school geleerd. Tegenwoordig wordt je blijkbaar niet meer geleerd hoe jouw acties (of het gebrek daar aan) de maatschappij veranderen.

Maar goed, dit zal wel weer een te lang verhaal zijn en daardoor langs iedereen gaan. Een aandachtsspanne die langer is dan een paar seconden is tegenwoordig ook zeldzaam. Daarom begint men ook maar direkt met schelden, in de hoop dat de 'tegenstander' zich terugtrekt en de discussie niet te lang gaat duren.
Als je mijn reactie helemaal quote, dan had je gezien dat ik dit juist veroordeel, wat ik tegen je bedoel te zeggen is, dat het niet de hele jeugd is die hierachter zit

edit: niet generaliseren kwam hoort toch ook bij de opvoeding. Als je dan toch over opvoeding begint te blaten
userIcon
Welke dodo komt eigenlijk op zo'n bizar idee om een spanband aan de rails te bevestigen, aan de andere kant een bankschroef te klemmen en die over de bovenleiding te slingeren.
Dan mankeer je wel wat aan je bovenkamer imo

Dit is trouwens gewoon een poging tot moord. Degene die dit doet moet wel dezelfde zijn als die die paal onder dat viaduct had geknupt met prikkeldraad. Daarna was het 100% duidelijk dat zoiets de dood van een machinist zou kunnen betekenen. Deze keer weet je dus zeker dat deze dwaas bewust dat risico heeft genomen, waarschijnlijk zelfs een machinist wil doden.

Is er een anti-machinisten sekte aan het werk in de regio Nijmegen
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 13:22 schreef DeLeider het volgende:

[..]

Als je mijn reactie helemaal quote, dan had je gezien dat ik dit juist veroordeel, wat ik tegen je bedoel te zeggen is, dat het niet de hele jeugd is die hierachter zit

edit: niet generaliseren kwam hoort toch ook bij de opvoeding. Als je dan toch over opvoeding begint te blaten
Mee eens.
userIcon
Tja dit soort dingen gebeuren nou eenmaal.....doe je niets aan. Gewoon jongeren die iets spannends willen doen. Vind de reacties een beetje overdreven, gebeuren wel ergere dingen in dit land......maar ja past wel bij de gemiddelde reactie op FOK.
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 13:29 schreef ElectricEye het volgende:
Welke dodo komt eigenlijk op zo'n bizar idee om een spanband aan de rails te bevestigen, aan de andere kant een bankschroef te klemmen en die over de bovenleiding te slingeren.
Aan creativiteit ontbreekt het niet
Maar denk dat ze die beter aan nuttigere dingen zouden kunnen besteden/
userIcon
Poging tot doodslag.

Hopelijk doet de politie deze keer wel IETS van een onderzoek.
userIcon
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 13:34 schreef -stephen- het volgende:

[..]

Mee eens.
ja hoor het is weer de schuld van de opvoeders, wanneer dringt het nou eens door dat de vriendenkring voornamelijk het gedrag bepaald van dit soort gasten.....dacht je dat de ouders weten wat hun kinderen uitspoken buiten? Ik weet niet wat voor jeugd jullie hebben gehad maar mijn ouders hadden echt niet moeten weten wat ik allemaal uitspookte met mijn vrienden. Beetje naief weer.
Vroeger was het hier:NEIMEEGHE LEEFT EN ARNHEM BEEFT,
Nu beeft de NS, maar een oplossing als die bankschroef het nog doet:balletjes van de dader(s) er tussen en heeeeel langzaam aandraaien die handel.
Forza Eniesee
userIcon
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 13:38 schreef Freemondo het volgende:
Tja dit soort dingen gebeuren nou eenmaal.....doe je niets aan. Gewoon jongeren die iets spannends willen doen. Vind de reacties een beetje overdreven, gebeuren wel ergere dingen in dit land......maar ja past wel bij de gemiddelde reactie op FOK.
Ik keur het af, maar ik begrijp het wel.

Waar heben wij die opmerkingen bij jou vaker gelezen?

Maar daardoor snappen we nu allemaal dat je dit even kwaadaardig inschat als zichzelf opblazende Palestijnen. Dat gaat me wat ver, maar ik voel met je mee.
userIcon
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 12:45 schreef RetepV het volgende:

[..]

Vind jij het normaal om onschuldige mensenlevens in de waagschaal te stellen omdat je alleen maar iemand wil pesten?

Sjees, onze jeugd is al niet beter dan die Irakese terroristen .
startkabels over de rails (kortsluitkabel) zorgt er alleen voor dat alle seinen op rood springen, kan niet gek veel kwaad, en die 2e optoe is meer voor jezelf gevaarlijk niet direct voor anderen
Nijmegen op zijn best.

Mordor van Nederland
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 12:49 schreef crv het volgende:
Wat mij betreft is dit poging tot moord (niet doodslag) met voorbedachte rade.

Zulk soort acties bendek je niet spontaan daar moet je over nagedacht hebben.
Sluit ik me bij aan!
userIcon
Belachelijk! Kogel door de kop doet wonderen bij dit soort zieke mongolen!

Maaruuh.. Wat ik niet snap, waar komt die vuurbal dan vandaan? Ik snap nog spanband aan de rails knopen en dan bankschroef aan andere kant en dan over draden gooien (moet je nog sterk voor zijn). Maar dan loopt de band toch gewoon vanaf de rails, over de draden, naar de andere kant en hangt daar gewoon naar beneden?
Ik nie snap helemaal
ziekelijke mensen ....
ik vind dat zo iets niet eens mag kunnen in nederland ...
ok bij een tram maar bij een sneltrein .. ? ? ? ??
godd zeg waar gaan we heen
ze krijgen er zeker een kick van ...
ik ben blij dta ze zich met de treinen bezig houden dat soort psycho's ..
en hopelijk zullen ze niet overstappen op het "experimenteren" met diertjes
man Ferdo (Eindredactie Frontpage) 22-10-2004 @ 22:15 fotoboek homepage
userIcon
Daders opluiten en de sleutel van hun cel boven de Challenger-diepte in de Pacific het water in gooien. Bij dit soort doodzieke mensen moet je niet eens de moeite doen om ze te "genezen". Uit de maatschappij ermee!
40  van 40 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 19:07 Nederlandse (18) dood aangetroffen in hostel Laos10
» 19:02 Rijkswaterstaat: 'Vangrail was onnodig' 4
» 18:55 Apothekers waarschuwen voor stinkende pillen10
» 18:34 Netwerk KPN gehackt22


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden