Debitel heeft traagste helpdesk

Telecomprovider Debitel heeft de traagste telefonische klantenservice. Dat blijkt uit een test van dj Sander de Heer in het 3FM-programma 'Wout!'. Bij de operator uit Hoofddorp moest 100 minuten gewacht worden voordat er iemand opnam. Bij Dell Computers was dit 49 minuten en 30 seconden en bij de Gemeentebelastingen Rotterdam duurde het 20 minuten voor er iemand aan de lijn kwam.

KPN mobiel verbrak helemaal de verbinding en ook de Belastingdienst hangt op na de melding dat het te druk is. Bij Ticketservice was het 10 minuten en 50 seconden wachten het duurst. Een minuut bellen kost 45 eurocent per minuut.

Bedrijven die het goed deden zijn IB Groep in Groningen, Essent, HetNet, Casema, D-reizen, Orange, NBC Boekenclub, Vuurwerk en Canal+. De wachttijden waren bij deze bedrijven minder dan drie minuten. Zelfs UPC heeft de helpdesk verbeterd en helpt haar klanten al na 2 minuten en 23 seconden. Route Mobiel is een paar seconden eerder met het beantwoorden van de telefoon dan de Wegenwacht van concurrent ANWB.