Anti-islam stripboek succes in VS

Algemeen • Geschreven door Rob (R@b) op 18-10-2004 @ 13:24
print 
In de Nederlandse kinderboekenweek verscheen de eerste getekende kinderkoran, meldden een aantal media afgelopen week. Maar in Amerika blijkt er al twee jaar een heel succesvol stripboek over de islam voor kinderen op de markt te zijn. De uitgever wil het dolgraag in Europa uitbrengen.

Het Amerikaanse stripboek is gemaakt door christenen, die willen voorkomen dat vooral ongeletterde kinderen in Amerikaanse zwarte stadswijken, door de fundamentalistische Nation of Islam worden bekeerd. Het wapen van de evangelicale tegenaanval is: 'Léés die Koran, en huiver'.

De titel van het stripboek is: 'Mohammed's Believe it or Else' ('Mohammed's geloof het, of er zwaait wat'). Het is dus in eerste instantie gemaakt voor ongeletterde zwarte moslimkinderen, maar het blijkt uitstekend te werken voor de bestrijding van de islam in het algemeen, zo zegt de distributeur van het boekje. In het stripboek staat onder meer getekend: Joden die in apen of varkens veranderen, als ze de sabbat breken; 's nachts huist Satan in je neus; schaken is de moslim verboden; wie naarboven kijkt bij het bidden, wordt de ogen uitgerukt, val je erbij in slaap, dan piest Satan in je oren; Mohammed noemde sommige zwarten 'rozijnenkoppen'; de Profeet trouwde een kind van zes en had seks met haar toen het meisje negen was; in de hel zitten vooral vrouwen.

De tekenaar selecteerde de verhalen uit de Koran én hadith (overleveringen over profeet Mohammed). Zijn selectie is zó gemaakt dat je weinig sympathie krijgt voor Mohammed. Wat precies de bedoeling is. De getekende Mohammed is een woesteling en barbaar.

''Grappig''
De Nederlandse hoogleraar arabistiek Hans Jansen noemt het boekje ''buitengewoon grappig''. Hij kent de meeste bronnen waarop het stripboek zich baseert, en volgens hem kloppen al de dingen die het stripboek beweert. ''De hadith gaat uit van een antiek mediterraan wereldbeeld dat nu als van goddelijke oorsprong wordt gezien, en waarin de vrouw een soort huisdier is.''

Volgens Jansen hoort het boekje in de categorie ''agressieve ontsluiering van de islam''. Het zou hem overigens niet verbazen als moslims hier een poging zouden doen het verboden te krijgen. ''Voor hen is het godslastering. Dat is overigens niet om van te schrikken. Er bestaan genoeg boekjes die het christendom belachelijk maken.''

Voorlopig zijn er onder christenen in Nederland geen plannen om het boekje uit te geven. De stichting Evangelie en moslims vindt bijvoorbeeld dat het moslims veel te zwart afschildert. Voor evangelisatiedoeleinden is het ongeschikt en 'werkt het funest', denkt men aldaar.


Het stripboek is on-line in zijn geheel te lezen op deze site.


Kort na plaatsing van dit bericht ging de site van het stripboek, vermoedelijk door het grote aantal bezoekers, ''plat''. Wellicht weer proberen als het wat 'rustiger' is.

Bron: Trouw


Lees ook:

» 24/05 [Upd] Studentes Minerva ontgroend in luiers235
» 20/05 Eindejaarsconference Van Rossem weer populair21
» 20/05 Oudste vrouw op Mount Everest26
» 18/05 Verkooppunten tabak in grensstreek onder druk50


delen | eKudos nujij

19743 views / 112 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 112 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3
En dan durven ze nog te zeggen dat al dat haat en verderf uit de islam komt....
Nou nou hit_me, er is wel een verschil tussen haat en verderf en een satirisch boekje over de islam. Van mij mag het hoor. Heb ook weleens dat soort dingen gelezen over het christendom, hardstikke grappig.

Als humor al niet meer kan... je hóeft het niet te lezen hoor, als je het niet leuk vindt.
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 13:27 schreef hit_me het volgende:
En dan durven ze nog te zeggen dat al dat haat en verderf uit de islam komt....
maar een stripboek zaagt geen (nog levende) hoofden af..
userIcon
Ik wil 'm lezen! Weet iemand hoe ik eraan kan komen? Is er geen stripwinkel die hem gaat verkopen, Lambiek ofzo?
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 13:27 schreef hit_me het volgende:
En dan durven ze nog te zeggen dat al dat haat en verderf uit de islam komt....
kip/ei
Typisch weer die achterlijke christenen met hun haat jegens de moslims, hebben ze al nog niet genoeg veroorzaakt door miljoenen moslims te moorden in islamitische landen??

Alleen al in Irak door de sancties zijn er al meer dan een miljoen kinderen vermoord, en ook nog een vele door met ernstige afwijkingen.
userIcon
zo blijkt nog maar eens, dat als je teksten van vroeger nu letterlijk interpreteerd je een extreem beeld krijgt
islam op zich is dus niet slecht, enkel de wijze waarop sommigen het interpreteren, hetzelfde geldt uiteraard ook voor andere godsdiensten
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 13:30 schreef Knip het volgende:
Ik wil 'm lezen! Weet iemand hoe ik eraan kan komen? Is er geen stripwinkel die hem gaat verkopen, Lambiek ofzo?
Dat stripboek staat geheel online, lezen! 8)
De meeste christenen respecteren anderen en andere geloven. Het staat immers zo in de bijbel.
Erg overtrokken allemaal hoor
userIcon
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 13:27 schreef hit_me het volgende:
En dan durven ze nog te zeggen dat al dat haat en verderf uit de islam komt....
Met dit soort appels en peren die jij stelt is die kans erg groot!
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 13:32 schreef Plaza het volgende:
Typisch weer die achterlijke christenen met hun haat jegens de moslims, hebben ze al nog niet genoeg veroorzaakt door miljoenen moslims te moorden in islamitische landen??

Alleen al in Irak door de sancties zijn er al meer dan een miljoen kinderen vermoord, en ook nog een vele door met ernstige afwijkingen.
userIcon
Ik ben benieuwd eens ff de online versie bekijken

Tenslotte was mohammed een pedofeet waarom zou dat niet gezegd mogen worden.
userIcon
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 13:32 schreef Plaza het volgende:
Typisch weer die achterlijke christenen met hun haat jegens de moslims, hebben ze al nog niet genoeg veroorzaakt door miljoenen moslims te moorden in islamitische landen??

Alleen al in Irak door de sancties zijn er al meer dan een miljoen kinderen vermoord, en ook nog een vele door met ernstige afwijkingen.
och man, zoek eens op waarom de islam totaal geen voet aan de grond krijgt in midden en zuid Afrika en oordeel dan verder
userIcon
Het is jammer dat het in een stripboek wordt gegoten en niet in een dialoog....
Maar ik kan mij de angst wel voorstellen van de Christenen. Zij verliezen hoelanger hoe meer zieltjes en de Moslims krijgen er hoelanger hoe meer bij.....En ik blijf erbij dat de Koran echt helemaal niet zo vredelievend is als de ( gematigde ) Moslims ons voorspiegelen.....maar ik verkies altijd nog het woord als wapen......( alhoewel veel Moslims daar anders over denken )
Lees anders deze website maar eens...

http://ondergang.tripod.com/
userIcon
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 13:32 schreef Plaza het volgende:
Typisch weer die achterlijke christenen met hun haat jegens de moslims, hebben ze al nog niet genoeg veroorzaakt door miljoenen moslims te moorden in islamitische landen??

Alleen al in Irak door de sancties zijn er al meer dan een miljoen kinderen vermoord, en ook nog een vele door met ernstige afwijkingen.
De VN heeft die sancties ingesteld simpele. Niet de VS.
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 13:32 schreef Plaza het volgende:
Typisch weer die achterlijke christenen met hun haat jegens de moslims, hebben ze al nog niet genoeg veroorzaakt door miljoenen moslims te moorden in islamitische landen??

Alleen al in Irak door de sancties zijn er al meer dan een miljoen kinderen vermoord, en ook nog een vele door met ernstige afwijkingen.
Die kinderen zijn indirect vermoord door Saddam, niet door sancties. Saddam jatte alles wat los en vast zat. Of heb je nooit die tiental schittenrende met goud en marmer bekleedde paleizen van hem gezien? Dat keur je zeker goed.

Maar ok, laten we het aub on-topic houden. En dan is een satirisch boekje over de islam niets meer en niets minder. Die boekjes zijn er nogmaals ook over het christendom, en die zijn ook grappig. Als je het niet leuk vindt, dan lees je het niet, en dan lees je die van het christendom ofzo, kan je daarom lachen.

Overal discriminatie inzien enzo, sjeeez.
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 13:32 schreef Plaza het volgende:

Alleen al in Irak door de sancties zijn er al meer dan een miljoen kinderen vermoord, en ook nog een vele door met ernstige afwijkingen.
Die afwijkingen komen toch echt doordat het normaal is in de islam met je neef/nicht
kinderen te maken.
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 13:30 schreef BOOR_TBL het volgende:

[..]

maar een stripboek zaagt geen (nog levende) hoofden af..
En wat heeft dat met de islam te maken dan??

Dat er een paar terroristen die in de naam van de islam iemand z'n hoofd zagen wil niet zeggen dat de moslims dat ook goed keuren!
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 13:30 schreef Knip het volgende:
Ik wil 'm lezen! Weet iemand hoe ik eraan kan komen? Is er geen stripwinkel die hem gaat verkopen, Lambiek ofzo?
doe is bericht goed lezen...
staat onder plaatje nou..
juistem, deze url:

http://davidsonpress.com/islam/
userIcon
We kunnen er hier in Nederland nog een hoofdstuk bijmaken met onze Moslim ervaringen.
userIcon
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 13:32 schreef catfish het volgende:
islam op zich is dus niet slecht
Onee? Dan ken jij de Koran niet of je leest hem zoals jij het wil.
De Koran is dus WEL een slecht boek.....
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 13:34 schreef catfish het volgende:

[..]

och man, zoek eens op waarom de islam totaal geen voet aan de grond krijgt in midden en zuid Afrika en oordeel dan verder
De islam is de meest snelst groeiende geloof op aarde dus ik weet niet waar jij het over hebt....
Zat er wel aan te komen zo iets. Maar als je ergens dan zo een groot tegenstander van bent, pak het dan niet op dezelfde manier aan als die ander. Dan ben je mijns inziens net zo slecht bezig!
God is een oude man die op z'n troon zit volgens de bijbel.
En ook vrouwen werden gezien als des duivels

Wat dat betreft "verwijt" de pot de ketel.

Wie niet gelooft kom in den hel.

Zo lust ik er nog wel een paar.

We zullen de inquisitie gemakshalve ook maar even vergeten.

Naar de hel met god!
userIcon
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 13:37 schreef hit_me het volgende:

[..]

De islam is de meest snelst groeiende geloof op aarde dus ik weet niet waar jij het over hebt....
ja alleen Niet in die wereld delen
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 13:37 schreef sloopkogel het volgende:

[..]

Onee? Dan ken jij de Koran niet of je leest hem zoals jij het wil.
De Koran is dus WEL een slecht boek.....
wat weet jij nou van de heilige koran...
ik wed dat jij geen 1 "Soura" uit de koran kent
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 13:40 schreef gigatech het volgende:

[..]

ja alleen Niet in die wereld delen
waarom niet??
De islam is zelfs in china doorgedrongen....
Ik vind die schrijver een godsgeschenk.
Prachtig om kinderen al vroeg wijs te maken van wat de islam echt is.
Maar ik vrees dat het in Europa nooit een voet aan de grond krijgt, hier tiert de fundamentalistische islam namelijk welig en zullen zeker in opstand komen
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 13:32 schreef catfish het volgende:
zo blijkt nog maar eens, dat als je teksten van vroeger nu letterlijk interpreteerd je een extreem beeld krijgt
islam op zich is dus niet slecht, enkel de wijze waarop sommigen het interpreteren, hetzelfde geldt uiteraard ook voor andere godsdiensten
Aaah, eindelijke een slimme opmerking ! Idd, daar in heb je helemaal gelijk. Godsdienst kan soms heel mooi zijn, en een grote steun in de rug. Maar als je het verkeerd interperteerd (de islam, het christendom, of een ander geloof) krijg je een heel ander beeld van een godsdienst.

Het is niet voor niets dat het christendom met een nieuw testament is gekomen, zou het Islam eigenlijk ook moeten doen.
userIcon
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 13:37 schreef hit_me het volgende:

[..]

De islam is de meest snelst groeiende geloof op aarde dus ik weet niet waar jij het over hebt....
Het christendom groeit in Afrika en elders even snel mohammedaan. Je feiten kloppen niet.
userIcon
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 13:42 schreef hit_me het volgende:
waarom niet??
De islam is zelfs in china doorgedrongen....
..... en gaat weer even snel weg als de communisten besluiten het hele zooitje op te ruimen.
userIcon
quote:
De getekende Mohammed is een woesteling en barbaar.
Waarheidsgetrouw dus.
userIcon
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 13:47 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

..... en gaat weer even snel weg als de communisten besluiten het hele zooitje op te ruimen.
psies lol
userIcon
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 13:32 schreef Plaza het volgende:
Typisch weer die achterlijke christenen met hun haat jegens de moslims, hebben ze al nog niet genoeg veroorzaakt door miljoenen moslims te moorden in islamitische landen??

Alleen al in Irak door de sancties zijn er al meer dan een miljoen kinderen vermoord, en ook nog een vele door met ernstige afwijkingen.
Plaza: perceptie is projectie. Wanneer jij iets als achterlijk ziet zegt dat vooral iets over jou!! Sjaal om de kop en af naar Irak.
userIcon
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 13:41 schreef hit_me het volgende:

[..]

wat weet jij nou van de heilige koran...
ik wed dat jij geen 1 "Soura" uit de koran kent
Ik weet alles van de Koran en heb er alles van en over gelezen.
Vandaar ook mijn reaktie tegen deze groepering.....
En ja....als je de geschiedenis goed hebt gelezen dan is die Mohammed ook een oplichter geweest. Hij was handelsdrijver/kamelendrijver en kwam veel en vaak in Israel. En daar heeft hij zijn kennis opgedaan. Zijn volk geloofde in vele natuurgoden en dat moest maar eens veranderen. Mohammed had gewoon alle informatie van de Joden en Christenen en maakte zijn eigen geloof. De Islam.....En wie daar niet in wilde geloven werd afgemaakt. Lees maar eens hoe het er aan toe ging zo'n 1400 jaar geleden.
De Christenen hakten er ook in met de botte bijl....niet geloven? Tjakka....hoofd eraf....En dat zelfde heeft bij de moslims plaats gevonden.....puur door onderdrukking en macht. Dat is de voeding voor religie......
userIcon
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 13:37 schreef hit_me het volgende:

[..]

De islam is de meest snelst groeiende geloof op aarde dus ik weet niet waar jij het over hebt....
de meest snelst groeiende geloof? Ben je dyslectisch of zit je in het verkeerde land?
Ja jij maakt het wel erg makkelijk zeg, Je moet kijken naar wat het probleem dan eigenlijk is en niet zomaar wat opschrijven. Ben nl van mning dat dat niet zomaar kan ik een kleine reactie.

Veel schrijvers hier mogen best beter op hun woorden letten! Pak die essentie er gewoon uit!
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 13:37 schreef CRoNiXX het volgende:

[..]

doe is bericht goed lezen...
staat onder plaatje nou..
juistem, deze url:

http://davidsonpress.com/islam/
Die url werkt niet, heeft iemand een mirror??
haha ik vind het wel grappig ..ach het lijkt gewoon op Asterix maar dan net ff anders. Je kan wel moeilijk gaan doen over "slecht beeld geven van.." maar das gewoon onzin, zo kan je wel bezig blijven...ik ga m lezen!
userIcon
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 13:54 schreef DiSiLLUSiON het volgende:

[..]

Die url werkt niet, heeft iemand een mirror??
Toen ik het bericht plaatste werkte de link prima. Maar als duizend of meer binnen een half uur klikken is dat kennelijk te veel voor die site. De scans van de strippagina's zijn te zwaar qua dataverkeer kennelijk.
jaja, wel een wet tegen jodenhaat, maar de moslims daar mag je op schijten, typisch amerika.
userIcon
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 13:45 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Het christendom groeit in Afrika en elders even snel mohammedaan. Je feiten kloppen niet.
Alleen daar is 1 verschil.....
Het Christendom verkondigd het woord door met praten te overtuigen....
Moslims doen dat door de wapens......

Ik geloof dat waar ook ter wereld onlusten/oorlogen zijn Moslims bij betrokken zijn...

En dan is er nog iemand die durft te beweren dat de Islam de meest vredelievende religie is? Las net in Dafur zijn alweer 70.000 mensen vermoordt.....weet je door wie? Guess.......
userIcon
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 13:54 schreef DiSiLLUSiON het volgende:

[..]

Die url werkt niet, heeft iemand een mirror??
Heeft inmiddels een mega-ping-tijd. Zal zo zaggies an wel onder DDOS liggen.

Zoals "altijd" weer een hoop gezeik om het geloof.
userIcon
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 13:53 schreef Sori4Fun het volgende:

[..]

de meest snelst groeiende geloof? Ben je dyslectisch of zit je in het verkeerde land?
Maar hij heeft wel gelijk......
userIcon
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 13:41 schreef hit_me het volgende:

[..]

wat weet jij nou van de heilige koran...
ik wed dat jij geen 1 "Soura" uit de koran kent
En welke sura ken ik niet volgens jou?
userIcon
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 13:54 schreef DiSiLLUSiON het volgende:

[..]

Die url werkt niet, heeft iemand een mirror??
Je moet er even een www. voorgooien.
Dit is de goede url:
www.davidsonpress.com/islam
userIcon
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 13:37 schreef hit_me het volgende:

[..]

De islam is de meest snelst groeiende geloof op aarde dus ik weet niet waar jij het over hebt....
De Islam is het geloof dat door agressieve 'marketing' het snelst uitdijt over deze aardkloot. Da's wel wat anders.
Beetje zoals Karel de Grote het Christendom dacht te moeten verspreiden.
Kijk eens, domme burger, je mag kiezen. Links een doopvont, rechts en blokje hout met een grote bijl erin. En wat wordt het?
Dan krijg je dus wel veel gelovigen in naam, maar niet in beleving. En het resultaat daarvan is onder andere dat het geloof wordt gebruikt om misdaden goed te lullen. Daarom is 99% van alle ellende in de wereld te wijten aan 'moslims'.
Echt een zegen hoor, dat groeiende Mohammedanisme
userIcon
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 14:04 schreef ElectricEye het volgende:

[..]

De Islam is het geloof dat door agressieve 'marketing' het snelst uitdijt over deze aardkloot. Da's wel wat anders.
Beetje zoals Karel de Grote het Christendom dacht te moeten verspreiden.
Kijk eens, domme burger, je mag kiezen. Links een doopvont, rechts en blokje hout met een grote bijl erin. En wat wordt het?
Dan krijg je dus wel veel gelovigen in naam, maar niet in beleving. En het resultaat daarvan is onder andere dat het geloof wordt gebruikt om misdaden goed te lullen. Daarom is 99% van alle ellende in de wereld te wijten aan 'moslims'.
Echt een zegen hoor, dat groeiende Mohammedanisme
En jij hebt helemaal gelijk!
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 13:32 schreef Plaza het volgende:
Typisch weer die achterlijke christenen met hun haat jegens de moslims, hebben ze al nog niet genoeg veroorzaakt door miljoenen moslims te moorden in islamitische landen??

Alleen al in Irak door de sancties zijn er al meer dan een miljoen kinderen vermoord, en ook nog een vele door met ernstige afwijkingen.
Precies, had Saddam daar lekker laten zitten, dat was zo'n vredelievend mannetje
Het grootste deel van de onschuldige doden is gevallen door toedoen van de Irakezen zelf hoor, met hun autobommen en slachtpartijen...
50  van 112 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3


Lees ook:

» 24/05 [Upd] Studentes Minerva ontgroend in luiers235
» 20/05 Eindejaarsconference Van Rossem weer populair21
» 20/05 Oudste vrouw op Mount Everest26
» 18/05 Verkooppunten tabak in grensstreek onder druk50


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden