Aanslagen op zes kerken in Bagdad

Irak • Geschreven door Bart (veekeend) op 16-10-2004 @ 09:38
print 
Icoon Irak nieuws In Bagdad heeft zich vanmorgen een serie aanslagen op zes christelijke kerken voorgedaan. De explosies veroorzaakten enkel schade aan de gebouwen. Volgens de politie in de Iraakse hoofdstad zijn de aanslagen een doelbewuste aanval op de christenen in de stad.

Omstreeks 04.00 uur lokale tijd vond de eerste explosie plaats bij de kerk van Sin-Jozef, gelegen in het westelijke deel van Bagdad. Even later waren er eplosies bij een andere Sint-Jozef-kerk, een orthodoxe kerk, de Pauluskerk. Later in de ochtend waren ook een anglicaanse kerk in het centrum en de Sint-Thomas kerk het doelwit.

Christenen maken met 700.000 leden circa 3% van de Iraakse bevolking uit. Zij zijn voornamelijk lid van eeuwenoude kerkgenootschappen als de Assyrische en Chaldese kerk.



Lees ook:

» 24/10 Bomaanslagen op hotels Bagdad eisen tien levens60
» 21/10 Ontvoerde advocaat proces Saddam vermoord49
» 20/10 Ontvoerde Ierse journalist Bagdad vrijgelaten50
» 19/10 Ierse journalist ontvoerd in Bagdad24


delen | eKudos nujij

6189 views / 76 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 76 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
En maar blijven zeggen dat de Islam zo tolerant is...

Van hun moskeeen moeten we afblijven, maar ondertussen slopen ze zelf de rest. Varkens.
Dat is natuurlijk wel een probleem, voor een Arabisch land was er in het Irak onder Saddam Hoessein relatief veel vrijheid van religie, misschien dat dit in het na oorlogse Irak totaal anders is.
dan bombarderen wij hier de moskeeen
userIcon
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 09:43 schreef DaveHarris het volgende:
Dat is natuurlijk wel een probleem, voor een Arabisch land was er in het Irak onder Saddam Hoessein relatief veel vrijheid van religie chaos, misschien dat dit in het na oorlogse Irak totaal anders is.
Hun moskeen zijn toch heilig ? net als de kerk voor in christen is.

Ze denken maar dat ze alles kunnen maken die lui.

Ik zou zeggen, amerika schiet eff wat rockets op die torentjes. laat ze maar voelen hoe et is als hun heiligdom wordt gesloopt. want ze doen et tenslotte zelf ook.
userIcon
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 09:41 schreef Glatze het volgende:
En maar blijven zeggen dat de Islam zo tolerant is...

Van hun moskeeen moeten we afblijven, maar ondertussen slopen ze zelf de rest. Varkens.
Begrijp het nou toch eens:

ALS EEN PAAR GEKKEN DIE ZEGGEN DAT ZE MOSLIM ZIJN IETS VRESELIJKS EN VERKEERDS DOEN, WIL DAT NOG NIET ZEGGEN DAT ALLE MOSLIMS ZO ZIJN.

Begrepen? Fijn.
userIcon
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 09:48 schreef Goodfellow het volgende:
Hun moskeen zijn toch heilig ? net als de kerk voor in christen is.

Ze denken maar dat ze alles kunnen maken die lui.

Ik zou zeggen, amerika schiet eff wat rockets op die torentjes. laat ze maar voelen hoe et is als hun heiligdom wordt gesloopt. want ze doen et tenslotte zelf ook.
Een kind van 10 kan er ook echt iets aan doen, evenals de kapper om de hoek die diepgelovig is en de slager.
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 09:49 schreef yootje het volgende:

[..]

Begrijp het nou toch eens:

ALS EEN PAAR GEKKEN DIE ZEGGEN DAT ZE MOSLIM ZIJN IETS VRESELIJKS EN VERKEERDS DOEN, WIL DAT NOG NIET ZEGGEN DAT ALLE MOSLIMS ZO ZIJN.

Begrepen? Fijn.
Globaliseren heet zoiets. Maar uhm, hoevaak op Fok lees je dat Moslims ergens bij betrokken zijn? En hoevaak dat Christenen de daders zijn? Juist, 99 van de 100 keer zijn het Moslims.

Offtopic:
Waarin werkt mijn icon niet? Waar moet je dat instellen?
userIcon
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 09:53 schreef bobje86nl het volgende:

[..]

Globaliseren heet zoiets. Maar uhm, hoevaak op Fok lees je dat Moslims ergens bij betrokken zijn? En hoevaak dat Christenen de daders zijn? Juist, 99 van de 100 keer zijn het Moslims.
Maar dat is het 'm nou juist: je denkt in hokjes. Stel dat 90% van de misdaden gepleegd in Nederland door Marokkanen worden gedaan, dan wil dat nog niet zeggen dat 90% van de Marokkanen een crimineel is..

Iedereen moet eens af van dat hokjesdenken. Of een mens goed of slecht is wordt niet bepaald door zijn/haar huidskleur of nationaliteit.
userIcon
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 09:49 schreef yootje het volgende:

[..]

Begrijp het nou toch eens:

ALS EEN PAAR GEKKEN DIE ZEGGEN DAT ZE MOSLIM ZIJN IETS VRESELIJKS EN VERKEERDS DOEN, WIL DAT NOG NIET ZEGGEN DAT ALLE MOSLIMS ZO ZIJN.

Begrepen? Fijn.
Precies, want al die andere moslims lopen immers elke dag de geschreven- en de ethermedia plat om keer op keer duidelijk te maken hoe walgelijk ze elke vorm van terrorisme en religieus kolonialisme vinden NOT!!!!!!!!!!

JIJ loopt excuses te maken voor iets waar de ECHTE achterban -de 'gewone moslims' zich TOTAAL niet druk om lijken te maken! De minachting/haat tegen 'het christelijke/ongelovige westen' is onderhand iedereen duidelijk, behalve die paar zichzelf superieur wanende multiculturalisten die die ideologie vooral lijken aan te hangen om 'het domme domme volk' eens lekker te kunnen afzeiken, concrete oplossingen -anders dan het uitmoorden van politici- hoor je uit deze hoek never nooit niet komen. Het is altijd belerend, minachtend gebral.

En ondertussen gaat de islamitische kolonisatie (de 'maghreb') maar verder..

Dus wat wil jij nou? Ons vooral doen geloven
'dat-het-allemaal-wel-mee-valt-en-wie-het-daar-niet-mee-eens-is-deugt-niet'?

Wat een eigendunk..
Het staat allemaal in dat boekje van hun.Eerst de joden uitroeien dan de christenen.
userIcon
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 09:58 schreef Varkraj het volgende:

[..]

Precies, want al die andere moslims lopen immers elke dag de geschreven- en de ethermedia plat om keer op keer duidelijk te maken hoe walgelijk ze elke vorm van terrorisme en religieus kolonialisme vinden NOT!!!!!!!!!!

JIJ loopt excuses te maken voor iets waar de ECHTE achterban -de 'gewone moslims' zich TOTAAL niet druk om lijken te maken! De minachting/haat tegen 'het christelijke/ongelovige westen' is onderhand iedereen duidelijk, behalve die paar zichzelf superieur wanende multiculturalisten die die ideologie vooral lijken aan te hangen om 'het domme domme volk' eens lekker te kunnen afzeiken, concrete oplossingen -anders dan het uitmoorden van politici- hoor je uit deze hoek never nooit niet komen. Het is altijd belerend, minachtend gebral.

En ondertussen gaat de islamitische kolonisatie (de 'maghreb') maar verder..

Dus wat wil jij nou? Ons vooral doen geloven
'dat-het-allemaal-wel-mee-valt-en-wie-het-daar-niet-mee-eens-is-deugt-niet'?

Wat een eigendunk..
1. Ik zou me 10 keer bedenken als ik Irakees was om te demonstreren.
2. Waarom zou ik me als moslim verantwoordelijk moeten voelen?
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 09:55 schreef yootje het volgende:

[..]

Maar dat is het 'm nou juist: je denkt in hokjes. Stel dat 90% van de misdaden gepleegd in Nederland door Marokkanen worden gedaan, dan wil dat nog niet zeggen dat 90% van de Marokkanen een crimineel is..

Iedereen moet eens af van dat hokjesdenken. Of een mens goed of slecht is wordt niet bepaald door zijn/haar huidskleur of nationaliteit.
Nou de meeste marokanen die hier wonen kennen maar 1 ding. en dat is stelen en mensen lastig vallen.

Turken heb ik nooit zo'n last van evenals de surinamers hier in de wijk. het zijn voor 95% de marokanen die de boel hier verzieken.
userIcon
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 10:04 schreef Goodfellow het volgende:

[..]

Nou de meeste marokanen die hier wonen kennen maar 1 ding. en dat is stelen en mensen lastig vallen.

Turken heb ik nooit zo'n last van evenals de surinamers hier in de wijk. het zijn voor 95% de marokanen die de boel hier verzieken.
Marokkaanse jongeren ja. Ik geloof best dat de meerderheid daarvan niet goed bezig is nee. Je zou misschien kunnen zeggend at dat komt door de omstandigheden (en daar ben ik van overtuigd), maar dat lost niks op. Dus wat mij betreft: keihard aanpakken.

Maar die Marokkaanse vrouw van 50 om de hoek, doet die je nou echt wat?
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 10:06 schreef yootje het volgende:

[..]

Marokkaanse jongeren ja. Ik geloof best dat de meerderheid daarvan niet goed bezig is nee. Je zou misschien kunnen zeggend at dat komt door de omstandigheden (en daar ben ik van overtuigd), maar dat lost niks op. Dus wat mij betreft: keihard aanpakken.

Maar die Marokkaanse vrouw van 50 om de hoek, doet die je nou echt wat?
Die vrouw valt onder de 5% waar ik geen last van heb. kep et toch ook niet over de volle 100% waar ik last van heb ?

maarja van mij mogen ze zo terug naar waar ze vandaan komen.


quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 10:06 schreef yootje het volgende:
Marokkaanse jongeren ja. Ik geloof best dat de meerderheid daarvan niet goed bezig is nee. Je zou misschien kunnen zeggend at dat komt door de omstandigheden (en daar ben ik van overtuigd)
en welke omstandigheden zijn dat dan wel niet niet zo om de waarheid heen draaien, marokkanen kunnen zich gewoon niet aanpassen aan onze cultuur, en daarom lijkt het me beter dat ze maar vertrekken
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 09:48 schreef Goodfellow het volgende:
Hun moskeen zijn toch heilig ? net als de kerk voor in christen is.

Ze denken maar dat ze alles kunnen maken die lui.

Ik zou zeggen, amerika schiet eff wat rockets op die torentjes. laat ze maar voelen hoe et is als hun heiligdom wordt gesloopt. want ze doen et tenslotte zelf ook.
juist kruistochten,zij willen jihad ok,bomben we ze toch gewoon plat
userIcon
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 10:12 schreef Gearard00 het volgende:

[..]

en welke omstandigheden zijn dat dan wel niet niet zo om de waarheid heen draaien, marokkanen kunnen zich gewoon niet aanpassen aan onze cultuur, en daarom lijkt het me beter dat ze maar vertrekken
Ze zijn het uitschot van Nederland, en wij Nederlanders hebben dat veroorzaakt.
Hun ouders waren gastarbeiders die hier naartoe werden getrokken en vervolgens totaal niet wisten wat ze hier moesten doen, hun integratie is volledig mislukt.
userIcon
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 10:04 schreef yootje het volgende:

[..]

1. Ik zou me 10 keer bedenken als ik Irakees was om te demonstreren.
2. Waarom zou ik me als moslim verantwoordelijk moeten voelen?
Lees het nog eens, probeer te begrijpen wat ik heb getikt en wieweet lukt het je dan WEL inhoudelijk te reageren.

Voor iemand die zijn posting afsluit met "begrepen? Fijn." heb je zelf blijkbaar niet echt die voorbeeldfunctie kwa abstract inzicht die je jezelf zo graag & gretig toekent.

Maar je zegt een moslim te zijn, dus dan kan ik zowiezo al niet rekenen op je respekt/oprechtheid als ongelovige te koloniseren inboorling zijnde. Valt me trouwens mee dat je de moeite hebt genomen onze taal te leren.
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 10:17 schreef yootje het volgende:

[..]

Ze zijn het uitschot van Nederland, en wij Nederlanders hebben dat veroorzaakt.
Hun ouders waren gastarbeiders die hier naartoe werden getrokken en vervolgens totaal niet wisten wat ze hier moesten doen, hun integratie is volledig mislukt.
Daarom lekker terug naar hun eigen land

laat ze daar maar een keer wat stelen.
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 10:17 schreef Varkraj het volgende:

[..]
Maar je zegt een moslim te zijn, dus dan kan ik zowiezo al niet rekenen op je respekt/oprechtheid als ongelovige te koloniseren inboorling zijnde. Valt me trouwens mee dat je de moeite hebt genomen onze taal te leren.
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 09:55 schreef yootje het volgende:

[..]

Maar dat is het 'm nou juist: je denkt in hokjes. Stel dat 90% van de misdaden gepleegd in Nederland door Marokkanen worden gedaan, dan wil dat nog niet zeggen dat 90% van de Marokkanen een crimineel is..

Iedereen moet eens af van dat hokjesdenken. Of een mens goed of slecht is wordt niet bepaald door zijn/haar huidskleur of nationaliteit.
nee maar wel een heleboel
userIcon
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 10:17 schreef Varkraj het volgende:

[..]

Lees het nog eens, probeer te begrijpen wat ik heb getikt en wieweet lukt het je dan WEL inhoudelijk te reageren.

Voor iemand die zijn posting afsluit met "begrepen? Fijn." heb je zelf blijkbaar niet echt die voorbeeldfunctie kwa abstract inzicht die je jezelf zo graag & gretig toekent.

Maar je zegt een moslim te zijn, dus dan kan ik zowiezo al niet rekenen op je respekt/oprechtheid als ongelovige te koloniseren inboorling zijnde. Valt me trouwens mee dat je de moeite hebt genomen onze taal te leren.
Ik ben geen Mosilim, ik speelde de rol als Moslim.

En waar moet ik inhoudelijk op reageren? Dat Maghreb-gelul? Tuurlijk, de Mosilms gaan de wereld veroveren, het is allemaal 1 complot. Kijk maar uit, ze willen je allemaal moslim maken, allemaal. Zelf mijn Islamitische vriend kan ik niet meer vertrouwen, straks word ik nog zo'n geitenneuker.
userIcon
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 10:21 schreef peper het volgende:

[..]
Hm. Ik ben geboren in nederland, dus nu is er 90% kans dat ik een goed mens ben? Ena ls ik zwart was, was er maar 10% kans dat ik een goed mens ben? Verklaar u nader.
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 10:17 schreef Varkraj het volgende:

[..]

Lees het nog eens, probeer te begrijpen wat ik heb getikt en wieweet lukt het je dan WEL inhoudelijk te reageren.

Voor iemand die zijn posting afsluit met "begrepen? Fijn." heb je zelf blijkbaar niet echt die voorbeeldfunctie kwa abstract inzicht die je jezelf zo graag & gretig toekent.

Maar je zegt een moslim te zijn, dus dan kan ik zowiezo al niet rekenen op je respekt/oprechtheid als ongelovige te koloniseren inboorling zijnde. Valt me trouwens mee dat je de moeite hebt genomen onze taal te leren.
Ik zie ook niet in waarom je elke keer maar weer als moslim op iets moet gaan roepen wanneer er in irak iets gebeurd. Dat is ook wel gebeurd, met als gevolg dat je hier van die ' jaja' reacties krijgt. Maar waarom moet je daar elke keer op reageren het suggereert een band die er niet is.
Waar is El-Sid als je hem nodig hebt.....
Hoezo? Zo denken er heel veel hoor. Zelfs de premier van Turkije denkt er zo over. Een Moskee is wel wat anders dan een Kerk. Kijk maar:

"Moskeeen zijn onze kazernes,
Minaretten onze bajonetten,
De koepels onze helmen,
De gelovigen onze soldaten"
Tayyip Erdogan
Turks Premier

En ook in Turkije (net als in andere isl. landen) vinden nog steeds aanvallen op kerken en synagogen plaats. Tot op de dag van vandaag.... Moet jij als ongelovige of als christen alleen maar eens iets verkeerds ZEGGEN over de profeet o.i.d. Dan is men in staat je strot af te snijden. En de cultuurrelativisten van NL vinden dat eigenlijk ook wel logisch als je iemand zo provoceert......

Welkom in Nederland
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 10:49 schreef DT71 het volgende:
Hoezo? Zo denken er heel veel hoor. Zelfs de premier van Turkije denkt er zo over. Een Moskee is wel wat anders dan een Kerk. Kijk maar:

"Moskeeen zijn onze kazernes,
Minaretten onze bajonetten,
De koepels onze helmen,
De gelovigen onze soldaten"
Tayyip Erdogan
Turks Premier
Dat gedicht is niet van hem maar voorgedragen door hem. Alweer 5 jaar terug. In die tijd heeft de goede man meer gedaan dan al zijn voorgangers om het Turkije te verbeteren.
userIcon
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 09:43 schreef DaveHarris het volgende:
Dat is natuurlijk wel een probleem, voor een Arabisch land was er in het Irak onder Saddam Hoessein relatief veel vrijheid van religie, misschien dat dit in het na oorlogse Irak totaal anders is.
De standaard linkse k*tsmoes om te suggereren dat Saddam beter op zijn plek had kunnen blijven zitten. Er zijn naar schatting 300.000 Iraki's vermoord onder zijn regime, 1 miljoen zijn er omgekomen in door hem gestartte oorlogen, maar omdat hij voor de show een paar kerken liet staan en een Christen in zijn regering had was het allemaal zo slecht nog niet in Irak?
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 09:45 schreef Gearard00 het volgende:
dan bombarderen wij hier de moskeeen


quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 10:04 schreef Goodfellow het volgende:

[..]

Nou de meeste marokanen die hier wonen kennen maar 1 ding. en dat is stelen en mensen lastig vallen.

Turken heb ik nooit zo'n last van evenals de surinamers hier in de wijk. het zijn voor 95% de marokanen die de boel hier verzieken.
Ga jij eens terug naar *************
userIcon
Ik ben vaak genoeg in moslimlanden geweest om te kunnen constateren dat de gewone moslims heel aardige mensen zijn, helaas is het percentage aardige moslims niet evenredig vertegenwoordigd in de asielzoekers/gastarbeiders/nieuws, het lijkt er meer op dat er een laag fanatiekelingen zichzelf willen verrijken door hier te komen en dan hun versie van de moslimcultuur hier willen doordrijven.
Is tolerantie niet een van de pijlers van de koran, heeft de kerk niet aan mohammed asiel verleent toen hij vervolgt werdt in eigen land.
Er is maar een God, we noemen hem alleen maar anders.
userIcon
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 10:49 schreef DT71 het volgende:
Hoezo? Zo denken er heel veel hoor. Zelfs de premier van Turkije denkt er zo over. Een Moskee is wel wat anders dan een Kerk. Kijk maar:

"Moskeeen zijn onze kazernes,
Minaretten onze bajonetten,
De koepels onze helmen,
De gelovigen onze soldaten"
Tayyip Erdogan
Turks Premier

En ook in Turkije (net als in andere isl. landen) vinden nog steeds aanvallen op kerken en synagogen plaats. Tot op de dag van vandaag.... Moet jij als ongelovige of als christen alleen maar eens iets verkeerds ZEGGEN over de profeet o.i.d. Dan is men in staat je strot af te snijden. En de cultuurrelativisten van NL vinden dat eigenlijk ook wel logisch als je iemand zo provoceert......

Welkom in Nederland
je zult vast blij zijn te horen dat in Turkije staat en kerk strikt gescheiden zijn. Sterker nog, als sinds de jaren 30 mogen er geen hoofddoekjes gedragen worden in scholen.
userIcon
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 11:23 schreef yootje het volgende:

[..]

je zult vast blij zijn te horen dat in Turkije staat en kerk strikt gescheiden zijn. Sterker nog, als sinds de jaren 30 mogen er geen hoofddoekjes gedragen worden in scholen.
Door het leger afgedwongen ja. Het is de vraag hoe lang dit nog stand houd en hoelang het duurt, zoals ook in de Arabische wereld is gebeurd, de extreme types met de grootste bek hun zin doordrijven.
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 09:45 schreef Gearard00 het volgende:
dan bombarderen wij hier de moskeeen
die problemen zijn juist onstaan omdat wij daar bombarderen
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 11:04 schreef klez het volgende:

[..]

De standaard linkse k*tsmoes om te suggereren dat Saddam beter op zijn plek had kunnen blijven zitten. Er zijn naar schatting 300.000 Iraki's vermoord onder zijn regime, 1 miljoen zijn er omgekomen in door hem gestartte oorlogen, maar omdat hij voor de show een paar kerken liet staan en een Christen in zijn regering had was het allemaal zo slecht nog niet in Irak?
Ja, en waar vocht Saddam tegen?

Tegen het fundamentalischtische regime uit Iran.
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 11:39 schreef klez het volgende:

[..]

Door het leger afgedwongen ja. Het is de vraag hoe lang dit nog stand houd en hoelang het duurt, zoals ook in de Arabische wereld is gebeurd, de extreme types met de grootste bek hun zin doordrijven.
Dat is ook wel weer wat overdreven gesteld je doet net alsof het een militaire dictatuur betreft. Daar is geen sprake van.
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 11:49 schreef Keizer11 het volgende:

[..]

Ja, en waar vocht Saddam tegen?

Tegen het fundamentalischtische regime uit Iran.
Dat was toeval het ging hem om de macht. Niet veel anders dan de Amerikanen eigenlijk.
userIcon
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 11:49 schreef Keizer11 het volgende:

[..]

Ja, en waar vocht Saddam tegen?

Tegen het fundamentalischtische regime uit Iran.
Niet omdat hij tegen het fundamentalisme was. Saddam was gewoon een megalomane gek die een groot Iraaks rijk wilde stichten.
quote:
Dat was toeval het ging hem om de macht. Niet veel anders dan de Amerikanen eigenlijk.
De vergelijking tussen de naieviteit van de Amerikanen en de megalomanie van Saddam lijkt me niet opportuun. Veel Europeanen schijnen nog steeds niet te geloven dat Amerikanen zo'n rotsvast geloof in hun eigen democratie en kapitalisme hebben, dat ze dachten dat als ze dat even naar het Midden-Oosten zouden exporteren, het vanzelf wel goed zou komen.
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 11:47 schreef Keizer11 het volgende:

[..]

die problemen zijn juist onstaan omdat wij daar bombarderen
Blijkbaar moet er daar maaar eens ECHT gebombardeerd worden.
Gooi eerst Fallujah en Najaf maar eens he-le-maal plat.
userIcon
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 11:47 schreef Keizer11 het volgende:

[..]

die problemen zijn juist onstaan omdat wij daar bombarderen
Geloof je het zelf?
Deze aanslagen staan helaas in een lange rij van bedreigingen, ontvoeringen en ander geweld waardoor christenen massaal Irak ontvluchten. Het is overigens een mythe dat christenen het beter hadden onder Saddam; ook daar en zeker sinds de eerste golfoorlog hadden ze het slecht.

In een breder perspectief gezien ontvluchten de laatste jaren christenen massaal (arabisch-) islamitische landen. Enkele miljoenen christenen hebben deze landen de laatste decennia verlaten.Velen worden weggepest, gediscrimineerd en worden behandeld als tweederangs burgers. Ze worden gezien als vertegenwoordigers van het (christelijke?) Westen en zijn daarom een zondebok voor de slechte situatie van de gemiddelde Arabische moslim en voor alles wat het Westen de Arabische wereld zogenaamd aan zou doen.
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 12:11 schreef klez het volgende:

[..]

Geloof je het zelf?
Het draagt er in elk geval flink aan bij
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 10:04 schreef yootje het volgende:

[..]
2. Waarom zou ik me als moslim verantwoordelijk moeten voelen?
Omdat alle moslims toch zo'n fantastisch met elkaar verbonden broedervolk zijn? Tenminste dat beweren ze altijd als bijvoorbeeld de Palestijnen in het geding zijn of als er een andere kans bestaat zichzelf in de slachtofferrol te hijsen. Als daarentegen moslims wat uitvreten -criminaliteit, slachtingen in Darfur, gijzeling in Beslan, aanslagen op bovengenoemde kerken- dan blijkt die diepe, eeuwige verbondenheid met alle moslims ter wereld opeens niet meer te bestaan. 'T is een opportunistisch wonder boven wonder.
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 11:59 schreef klez het volgende:


De vergelijking tussen de naieviteit van de Amerikanen en de megalomanie van Saddam lijkt me niet opportuun. Veel Europeanen schijnen nog steeds niet te geloven dat Amerikanen zo'n rotsvast geloof in hun eigen democratie en kapitalisme hebben, dat ze dachten dat als ze dat even naar het Midden-Oosten zouden exporteren, het vanzelf wel goed zou komen.
Nee dat geloof ik inderdaad niet. Olie zou ik nog eerder geloven.
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 11:04 schreef gargamel het volgende:

[..]

Dat gedicht is niet van hem maar voorgedragen door hem. Alweer 5 jaar terug. In die tijd heeft de goede man meer gedaan dan al zijn voorgangers om het Turkije te verbeteren.
Zoals overspel strafbaar gesteld proberen te krijgen
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 12:41 schreef watchers het volgende:

[..]

Omdat alle moslims toch zo'n fantastisch met elkaar verbonden broedervolk zijn? Tenminste dat beweren ze altijd als bijvoorbeeld de Palestijnen in het geding zijn of als er een andere kans bestaat zichzelf in de slachtofferrol te hijsen. Als daarentegen moslims wat uitvreten -criminaliteit, slachtingen in Darfur, gijzeling in Beslan, aanslagen op bovengenoemde kerken- dan blijkt die diepe, eeuwige verbondenheid met alle moslims ter wereld opeens niet meer te bestaan. 'T is een opportunistisch wonder boven wonder.
Wie zegt dat er sprake is van 'ze'
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 12:45 schreef watchers het volgende:

[..]

Zoals overspel strafbaar gesteld proberen te krijgen
Ik meen me te herinneren dat het niet zijn eigen voorstel was. Het is ook een beetje flauw alleen daarmee te komen terwijl het onderdeel was van een enorme hervorming van het strafrecht. Een van de vele dingen die hij dan weer wel goed doet maar dat wordt dan weer snel vergeten.
userIcon
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 12:37 schreef gargamel het volgende:

[..]

Het draagt er in elk geval flink aan bij
Moslimfundamentalisme is al heel wat ouder dan het bombarderen van moskeeen.
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2004 12:46 schreef gargamel het volgende:

[..]

Wie zegt dat er sprake is van 'ze'
Dat zeggen 'ze' zelf. Vanzelfsprekend is het een mythe binnen de islamitische gelederen (wij tegen de rest van de wereld). Overigens zijn de aanhangers van de meer verlichte stromingen zoals de Alevieten wel in staat tot enige zelfkritiek, maar die worden dan ook door de meeste aanhangers van andere stromingen als ketters beschouwd en niet als het broedervolk.
In werkelijkheid is er sprake van een enorme verdeeldheid waarbij verschillende geloofsstromingen elkaar het licht in de ogen niet gunnen. Palestijnen bijvoorbeeld worden aan de ene kant als het arme onderdrukte broedervolk gezien en worden aan de andere kant door de dezelfde mensen zo'n beetje beschouwd als de vieze zigeuners van het Midden-oosten. Mooi staaltje opportunisme.
50  van 76 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 24/10 Bomaanslagen op hotels Bagdad eisen tien levens60
» 21/10 Ontvoerde advocaat proces Saddam vermoord49
» 20/10 Ontvoerde Ierse journalist Bagdad vrijgelaten50
» 19/10 Ierse journalist ontvoerd in Bagdad24


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden