Stormloop op 'gratis' concert Borsato

Muziek • Geschreven door Rob (R@b) op 20-09-2004 @ 17:14
print 
IcoonIn Alkmaar is een ware run ontstaan op de 'gratis' kaarten die inwoners vanaf vandaag kunnen afhalen voor een groot openluchtconcert dat Marco Borsato op 9 oktober zal geven. Dat concert is ter gelegenheid van het 750-jarig bestaan van de kaasstad. Borsato is zelf een oud inwoner van Alkmaar.

De gemeente stuurde alle huishoudens een brief waarin het aantal kaarten vermeld stond dat per adres kon worden afgehaald. Dat aantal is afhankelijk van het aantal ingeschreven inwoners op dat adres. Maar omdat er veel meer inwoners (circa 90.000) zijn dan dat er kaarten beschikbaar zijn (42.000) geldt 'wie het eerst haalt, die het eerst maalt'. Per kaart moet 7,50 euro worden betaald; zijnde de kosten die de gemeente moet uitgeven voor de beveiliging en die men niet op lasten van de belastingbetaler wil afwentelen.

Vanochtend vroeg bedroeg de wachttijd voor de twee verkooppunten bijna 5 uur. Later op de dag liep dat terug tot ruim een uur. De verkoop zou aanvankelijk nog drie dagen duren, maar de verwachting is dat voor het sluiten van de kassa's vanavond (21:00), alle kaarten al weg zijn. Borsato kwam in de loop van de middag voor het verkooppunt bij theater De Vest zelf polshoogte nemen en liep al handtekeningen uitdelend door de rij wachtende fans heen richting kassa.

Inmiddels worden op sites als Marktplaats en Ebay al kaarten aangeboden voor prijzen die uiteenlopen van 25 euro tot wel het tienvoudige van de aanschafprijs.


Het felbegeerde kaartje, in dit geval een gesigneerde versie door Borsato



Lees ook:

» 26/05 Joan Franka was niet zenuwachtig tijdens optreden34
» 26/05 Eric van Tijn wil Songfestival redden26
» 25/05 Joan Franka vindt gemiste finale 'ontzettend jammer'60
» 24/05 Uitslag halve finale Songfestival136


delen | eKudos nujij

10306 views / 34 reacties
Reacties op dit bericht
34  van 34 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
Belachelijk dat ze die kaartjes dan weer voor het tienvoudige doorverkopen.
7,50 keer 42.000, wat voor zieke beveiliging wordt dat?

Elke vierkante meter een agent en in de lucht 3 F16's ofzo?
userIcon
quote:
Op maandag 20 september 2004 17:18 schreef itsgreen het volgende:
7,50 keer 42.000, wat voor zieke beveiliging wordt dat?
Het concert vind plaats op de drafbaan. Die moet ook geschikt worden gemaakt. En dat schijnt nogal wat te kosten. Verder heb je op 70 man één beveilingsbeambte nodig geloof ik. Die kosten natuurlijk ook het nodige.
quote:
Op maandag 20 september 2004 17:18 schreef itsgreen het volgende:
7,50 keer 42.000, wat voor zieke beveiliging wordt dat?

Elke vierkante meter een agent en in de lucht 3 F16's ofzo?
Vergis je niet, beveiliging is duur, er zal ook materiaal gehuurd moeten worden, ehbo post zal er moeten zijn, natuurlijk de mensen van de beveiliging die alles moeten sturen.

Verder zal er van het bedrag ook wel wat gaan naar de huur van de tent etc.
quote:
Op maandag 20 september 2004 17:17 schreef aloa het volgende:
Belachelijk dat ze die kaartjes dan weer voor het tienvoudige doorverkopen.
dat soort mensen moeten ze echt ..%(&@)%
vraag me af waarom dit niet strafbaar is.

kaartje doorverkopen voor dezelfde prijs omdat je ziek bent of uiteindelijk toch niet kunt, .. oké ..... maar zulke woekerprijzen.
asociale zakkenvullers zijn het
quote:
Op maandag 20 september 2004 17:18 schreef itsgreen het volgende:
7,50 keer 42.000, wat voor zieke beveiliging wordt dat?

Elke vierkante meter een agent en in de lucht 3 F16's ofzo?
Jij weet dus duidelijk niet wat er bij het organiseren van een concert komt kijken...beveiliging is niet alleen personen die betaald moeten worden maar ook heeeeel veel hekwerk, wc's, schoonmaak kosten en noem zo nog maar een lijstje dingen op.
Ze dekken gewoon alle onkosten van het concert....en 7,50 is dan helemaal niet zo'n raar bedrag
userIcon
quote:
Op maandag 20 september 2004 17:24 schreef succubus het volgende:

[..]

dat soort mensen moeten ze echt ..%(&@)%
vraag me af waarom dit niet strafbaar is.

kaartje doorverkopen voor dezelfde prijs omdat je ziek bent of uiteindelijk toch niet kunt, .. oké ..... maar zulke woekerprijzen.
asociale zakkenvullers zijn het
Er zijn geen wetten voor omdat de overheid zich niet moet inzetten om mensen te beschermen voor hun eigen domheid. Woekeraars bestaan bij de gratie van domme figuren die het ervoor uitgeven.... het is gewoon maar wat de gek ervoor geeft. Net zoals bij CD's, DVD's en een hele hoop andere produkten eigenlijk.... precies hetzelfde als de grote kartels doen. Een wet daartegen zou onze economie platgooien!
quote:
Op maandag 20 september 2004 17:17 schreef aloa het volgende:
Belachelijk dat ze die kaartjes dan weer voor het tienvoudige doorverkopen.
Tsja als je de kans hebt, dan zou ik het ook doen.
userIcon
Ben er langs gelopen, en mijn god wat een lange rij !!!!!!! Leek de efteling bijna wel, 4 politieagenten erbij etc.....

En toen ging het nog regenen ook...arme wachtenden hehe
quote:
Op maandag 20 september 2004 17:25 schreef Willemloman het volgende:

[..]

Jij weet dus duidelijk niet wat er bij het organiseren van een concert komt kijken...beveiliging is niet alleen personen die betaald moeten worden maar ook heeeeel veel hekwerk, wc's, schoonmaak kosten en noem zo nog maar een lijstje dingen op.
Ze dekken gewoon alle onkosten van het concert....en 7,50 is dan helemaal niet zo'n raar bedrag
Maar in het bericht staat: " Per kaart moet 7,50 euro worden betaald; zijnde de kosten die de gemeente moet uitgeven voor de beveiliging". Er staat dus niet bij: kosten voor WC's, schoonmaakkosten, etc. Dus of het bericht klopt niet, of er wordt inderdaad ruim 300.000 euro aan beveiliging uitgegeven.
man mouthman (Redactie Frontpage) 20-09-2004 @ 17:35 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op maandag 20 september 2004 17:24 schreef succubus het volgende:

[..]

dat soort mensen moeten ze echt ..%(&@)%
vraag me af waarom dit niet strafbaar is.

kaartje doorverkopen voor dezelfde prijs omdat je ziek bent of uiteindelijk toch niet kunt, .. oké ..... maar zulke woekerprijzen.
asociale zakkenvullers zijn het
Wat een onzin, vraag en aanbod ....zo werkt de economie. Is Appie Hein ook strafbaar in jouw ogen omdat alles 5 x over de kop gaat? Het is een "kadootje" van de gemeente Alkmaar en van Borsato. Ook de burgemeester zei in een interview dat de burger zelf mag weten, of ie naar het concert gaat of het kaartje verzilverdt.
Al gaven ze me geld toe, dan hoef ik die arrogante bal niet eens te zien :/ Z'n muziek is ook al niet boeiend....
userIcon
quote:
Op maandag 20 september 2004 17:24 schreef succubus het volgende:

[..]

dat soort mensen moeten ze echt ..%(&@)%
vraag me af waarom dit niet strafbaar is.

kaartje doorverkopen voor dezelfde prijs omdat je ziek bent of uiteindelijk toch niet kunt, .. oké ..... maar zulke woekerprijzen.
asociale zakkenvullers zijn het
Natuurlijk is het niet eerlijk, en ik vind het ook belachelijk. Maar ik kan me er ook best iets bij voorstellen. Zij krijgen iets gratis, en als andere mensen daarvoor (veel) geld voor willen neerleggen, waarom niet. Als je bijvoorbeeld twee kaartjes hebt, en je verkoopt ze voor 40 euro per stuk ofzo, kun je wel mooi nieuwe schoenen kopen (40 euro vind ik nog wel gaan, maar 75 vind ik ook triest).Ik zou bijvoorbeeld liever nieuwe schoenen hebben als naar zo'n concert gaan.
quote:
Op maandag 20 september 2004 17:36 schreef icebliss het volgende:

[..]

Natuurlijk is het niet eerlijk, en ik vind het ook belachelijk. Maar ik kan me er ook best iets bij voorstellen. Zij krijgen iets gratis, en als andere mensen daarvoor (veel) geld voor willen neerleggen, waarom niet. Als je bijvoorbeeld twee kaartjes hebt, en je verkoopt ze voor 40 euro per stuk ofzo, kun je wel mooi nieuwe schoenen kopen (40 euro vind ik nog wel gaan, maar 75 vind ik ook triest).Ik zou bijvoorbeeld liever nieuwe schoenen hebben als naar zo'n concert gaan.
waar slaat dit nu weer op
Gelukkig ben ik zelf ook in het bezit van deze kaarrtjes Heb niet in de rij hoeven staan gelukkig ! Maar heb hem wel gezien echt gekke huis overal langs de weg auto's Was zelfs een Ambulance de sloot in gereden.

Heel simpel toch. Elk kaartje heeft een nummer lijkt me (anders is namaken wel heel makkelijk), en als je je kaartje ophaalt word dat nummer op jouw naam geregistreerd. Even Identiteitsbewijs mee naar Concert en klaar.
Zo blijft het concert tenminste waar het voor bedoelt is, namelijk de inwoners van Alkmaar.
Ik kan me voorstellen dat je als bijv. arme student, chronisch zieke, of bijstandsmoeder best wat extra geld wilt verdienen om gewoon de dagelijkse dingen te kunnen financieren, pas als het om van die georganiseerde bedrijfsjes gaat zoals je wel eens in de krant ziet vind ik dat de overheid moet ingrijpen. Zoals bijvoorbeeld bij belangrijke voetbalwedstrijden is Jan met de Pet de sjaak omdat dergelijke mallefiede bedrijfjes snel veel kaarten opkopen. Diezelfde jan betaald wel belasting alwaar veel voetbalclubs deels van gefinancieerd worden, dus ik vind ook dat hij de mogelijkheid moet krijgen om voor een eerlijke prijs een kaartje moet kunnen te bemachtigen.
quote:
Op maandag 20 september 2004 17:50 schreef Galactor het volgende:
Heel simpel toch. Elk kaartje heeft een nummer lijkt me (anders is namaken wel heel makkelijk), en als je je kaartje ophaalt word dat nummer op jouw naam geregistreerd. Even Identiteitsbewijs mee naar Concert en klaar.
Zo blijft het concert tenminste waar het voor bedoelt is, namelijk de inwoners van Alkmaar.
jij wilt dus voor aanvang van een concert 42.000 mensen controleren op nummer? Dat lijkt me een kostbare en tijdrovende aangelegenheid!
Hmmzzz

Ik las 1 mannetje beveiliging op 70 man?

Groffe brekening:
40.000/70=570x3 uur=1700 manuren

1700 x 100 euri per uur wat ze grof kosten is toch alweer 170.000 euro.
userIcon
Gouden handel dus!

Ik heb het niet op Marco dus maakt mij geen reet uit. Veel plezier voor de genen die wel gaan!
quote:
Op maandag 20 september 2004 17:17 schreef aloa het volgende:
Belachelijk dat ze die kaartjes dan weer voor het tienvoudige doorverkopen.
waarom? er is vraag naar en als de vraag groter is dan het aanbod dan stijgt de prijs
userIcon
er zijn ook mensen die gewoon moeten werken op maandag, en die hebben dus geen kans op een kaartje omdat er mensen zijn die gewoon 48 kaartjes kopen om door te verkopen...lekker eerlijk wel.
Trouwens, om 16 uur waren de kaarten al op las ik net op de site van het Noord Hollands dagblad.
userIcon
quote:
Op maandag 20 september 2004 17:18 schreef itsgreen het volgende:
7,50 keer 42.000, wat voor zieke beveiliging wordt dat?

Elke vierkante meter een agent en in de lucht 3 F16's ofzo?
:')
quote:
Op maandag 20 september 2004 20:21 schreef Beppie het volgende:
er zijn ook mensen die gewoon moeten werken op maandag, en die hebben dus geen kans op een kaartje omdat er mensen zijn die gewoon 48 kaartjes kopen om door te verkopen...lekker eerlijk wel.
Trouwens, om 16 uur waren de kaarten al op las ik net op de site van het Noord Hollands dagblad.
dan liegt t NHD want me ma heeft rond 19:00 nog kaarten gehaald (waren zo goed als de laatsten)

wel jammer, zit dan in frankrijk..is er 's wat te doen in alkmaar... :'(
userIcon
inmiddels staat er ook dat het om 20 uur uitverkocht was....
userIcon
ik ga nog niet naar Margot Borsato als ik geld toe krijg.
haha, Ik heb 8 kaartjes en woon niet eens in Alkmaar
userIcon
Ik heb ook een kaartje, maar ik ga (waarschijnlijk) niet.

Trouwens, maar 3 kwartier in de rij gestaan bij de Hoornse Vaart. En gelukkig geen regen gehad. Op een paar spatjes na.
Borsato is zóóó 1994
me zusje was op 5 uur heen, naar de hoornse vaart. 2 min rij
bij de vest wachtrijen echt het halve plein.
en stadskantoor eerder gesloten, kaarten waren op.
Woon vlakbij de renbaan en heb dus geen kaartjes nodig om ervan mee te kunnen genieten. Het concert van Blof deze zomer was op de ijsbaan en zelfs dat was hier woordelijk te volgen. Misschien moet ik eens kijken of ik stoelen in mijn achtertuin kan verhuren voor het concert. Drankjes vanaf 5 euri
quote:
Op maandag 20 september 2004 17:24 schreef succubus het volgende:

[..]

dat soort mensen moeten ze echt ..%(&@)%
vraag me af waarom dit niet strafbaar is.

kaartje doorverkopen voor dezelfde prijs omdat je ziek bent of uiteindelijk toch niet kunt, .. oké ..... maar zulke woekerprijzen.
asociale zakkenvullers zijn het
Weet je wat pas suf is? dat voor een stukje doorzichtig spul van minder dan een paar gram (lees: diamant) miljoenen betaald kan worden. Wil je dat ook strafbaar stellen?

Iets waar veel vraag naar is, is duur. "vrije markt" heet dat ook wel, meneer de communist.

Al is het zeker niet netjes.
quote:
Op maandag 20 september 2004 17:23 schreef R@b het volgende:

[..]

Het concert vind plaats op de drafbaan. Die moet ook geschikt worden gemaakt. En dat schijnt nogal wat te kosten. Verder heb je op 70 man één beveilingsbeambte nodig geloof ik. Die kosten natuurlijk ook het nodige.
op elke 50 mensen moet je 1 BHV-er, 1 beveiliger en een EHBO-er hebben.
een beveiligingsbeambte kost 40 euro per uur (per persoon ja!! )
Daarnaast nog het klaarmaken van het terrein.
Horeca, onkostenvergoeding van Marco.

Tel dit alles bij elkaar op. 0 aftrekken, 2 onthouden, 5 opschrijven en je komt wel tot een lekker groot bedrag...
34  van 34 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 26/05 Joan Franka was niet zenuwachtig tijdens optreden34
» 26/05 Eric van Tijn wil Songfestival redden26
» 25/05 Joan Franka vindt gemiste finale 'ontzettend jammer'60
» 24/05 Uitslag halve finale Songfestival136


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden