Barcelona staat naaktlopen toe

Opmerkelijk • Geschreven door Bas (DePresident) op 30-08-2004 @ 14:27
print 
ROLLENDE_BABBA, dragonkiss, flowerpinky en calvobbes hadden ons via de nieuws-submit te melden:

Icoon opmerkelijk nieuwsStrippers, streakers en potloodventers hoeven in de toekomst in Barcelona niet meer bang te zijn om op de openbare weg gearresteerd te worden. Het gemeentebestuur heeft namelijk besloten naaktlopen op de openbare weg toe te staan. Twee Spaanse nudistenorganisaties hebben daarvoor bij de notabelen geijverd.

Nudisten juichen het besluit toe. Zij hoeven nu niet meer naar de speciale naaktstranden. Een woordvoerder van de twee nudistenorganisaties toonde zich verheugd. Hij sprak in de Catalaanse krant 'El Periódico' van 'een wereldprimeur'. Verder zei hij dat het besluit mogelijk bijdraagt aan het bereiken van een wereldwijd respect voor het nudisme.

Het is de bedoeling dat de nieuwe brochure over het toestaan van naaktlopen in het Engels en Frans wordt vertaald om het nudisme ook onder toeristen te bevorderen.

Bron: Planet.nl


Lees ook:

» 25/05 Roemeen betrapt met aanhanger vol drank19
» 25/05 Moeder in Mexico rukt kind ogen uit46
» 25/05 Het is handdoekdag45
» 24/05 Chinees stel begroef vrouw levend na aanrijding11


delen | eKudos nujij

15487 views / 60 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 60 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
Ik weet even niet hoe ik mijn walging hierover onder woorden moet brengen.
Gezichtsvervuiling is een goed woord
userIcon
Lijkt me opzich best vreemd als je opeens iemand naakt ziet oversteken, maar OK .

We wachten op de eerste foto's.. .
Als de lekkere meiden ook naakt over straat gaan weet ik wel waar ik volgende zomer op vakantie ga!
userIcon
Is het verder nog aan regels gebonden? Niet dat je ineens allemaal behaarde volslanke vrouwen (of mannen) over straat ziet lopen
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 14:33 schreef Misanthropist het volgende:
Is het verder nog aan regels gebonden? Niet dat je ineens allemaal behaarde volslanke vrouwen (of mannen) over straat ziet lopen
Het is allemaal even erg, fatsoensnormen enzo
-edit-

bedankt
userIcon
Dacht dat de komkommertijd nu toch wel zo'n beetje over was

En dan? Krijg je nu een boete wegens onzedelijk gedrag als je een erectie hebt?

Het blijft een rare wereld.
userIcon
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 14:33 schreef Misanthropist het volgende:
Is het verder nog aan regels gebonden? Niet dat je ineens allemaal behaarde volslanke vrouwen (of mannen) over straat ziet lopen
Wat denk je zelf?
Zou je dan ook posters mogen ophangen met een naakte dame die haar kruis bedekt met haar handen? Of is het echt alleen rondlopen?
Ik vraag me af hoe het zit met het aantal verkrachtingen wat hierbij ook vast wel op gaat lopen. Behoorlijk aanstootgevend zoiets.

En hoe zit het met openbare gebouwen? Mag je daar ook naakt naar binnen? Sta je straks in de supermarkt bij de verse groenten, staat er een blote vent inclusief uitgezakte behaarde lul naast je. Lekker hoor!
quote:
het bereiken van een wereldwijd respect voor het nudisme.
En het respect voor niet-nudisten is niet val belang? Alsof 99% van de mensen zit te wachten op naakte oude mensen over straat.

Mijn gok is dat dit nog geen maand stand houdt. Al accepteer je echte nudistenlopers, wat doe je met de viespeuken die er net even iets uitdagender mee lopen? Leuk voor als je met je kinderen over straat loopt, en een ouder irriteert zich aan een naaktloper die provoceert, dan krijg je echt vechtpartijen.
userIcon
lekker met je joekeloekus en je blote framboos door barcelona cruisen in je stingray, late night

edit:typo
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 14:45 schreef BMWFreak het volgende:
En hoe zit het met openbare gebouwen? Mag je daar ook naakt naar binnen? Sta je straks in de supermarkt bij de verse groenten, staat er een blote vent inclusief uitgezakte behaarde lul naast je. Lekker hoor!
Ja of een ouwe gerimpelde muts die met d'r hangtieten boven de groenten hangt.
Oh nee, sta je in een overvolle metro... (nee ik ga deze zin niet eens afmaken)
userIcon
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 14:29 schreef Graveland het volgende:
Ik weet even niet hoe ik mijn walging hierover onder woorden moet brengen.
Gezichtsvervuiling is een goed woord
"Walging".. zieligerd...
Het grote probleem met nudisten is vaak dat alleen de mensen die het niet zouden mogen het wel doen.
userIcon
Ik snap niet dat mensen hier zo heftig reageren vol walging. Ben je nou echt zo vervreemd van de natuur dat je een menselijk lichaam (oud of jong) schokkend vindt? Mensen die zichzelf niet goed schoonhouden zijn natuurlijk net zo ranzig als de dronken zwervers en junks die met hun ranzige kleren tegen je opbotsen...

Ik voel mezelf sterker mét kleren, maar als er mensen zijn die zich meer op hun gemak voelen zonder mogen ze van mij best zonder kleren rondlopen.
userIcon
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 15:00 schreef Tarot het volgende:
Ik snap niet dat mensen hier zo heftig reageren vol walging. Ben je nou echt zo vervreemd van de natuur dat je een menselijk lichaam (oud of jong) schokkend vindt? Mensen die zichzelf niet goed schoonhouden zijn natuurlijk net zo ranzig als de dronken zwervers en junks die met hun ranzige kleren tegen je opbotsen...

Ik voel mezelf sterker mét kleren, maar als er mensen zijn die zich meer op hun gemak voelen zonder mogen ze van mij best zonder kleren rondlopen.
Helemaal mee eens. Zelf hoef ik ook niet perse met m'n potlood te venten, maar als er mensen zijn die naakt rond willen lopen, geen probleem toch?
userIcon
Dit haalt de lol van het potloodventen er wel af
(toch vraag ik me af waar je je identieteitspapieren moet stoppen)
userIcon
Het is de nieuwe naakte waarheid!....
Het zal best vreemd zijn, om mensen zo ineens te zien lopen...
Ik verwacht overgens ook niet dat er massa`s mensen dit gaan doen!
In de winter lijkt het me al niet zo`n geschikt idee...

Venus -scheermesjes en ontharings creme`s maken hier misschien wel duchtig gebruik van ... Want ik denk dat Barcelona spontaan aan het ontharen gaat...
Dat zal ze wel behoorlijk wat toeristen kosten.. Ik zou er zelf in ieder geval wegblijven.
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 14:45 schreef BMWFreak het volgende:
Ik vraag me af hoe het zit met het aantal verkrachtingen wat hierbij ook vast wel op gaat lopen. Behoorlijk aanstootgevend zoiets.
Bloot = sex bij jou, in tegenstelling tot naturisten.
Bloot aanstootgevend ? Vies he. Laat mij raden, gelovig opgevoed en woonachtig in een dorp en wellicht fervente bezoeker van blootsite's ?

Ook keuren/verbieden nudisten om met een stijve rond te gaan lopen af.
Het zal zeker niet bedoeld zijn om op straat naakt te gaan lopen maar om naakt te recreeren. En nudisten gaan naar een natuurgebied, strand of eigen terrein.
Natuur en eventueel rust zijn de plaatsen bij uitstek voor de naturist. Die gaan heus niet naakt met de trein of naar McDonald..
Geen problemen mee...
Als er maar geen oerwouden rond gaan lopen dan...
Ga ik geheid over me nek!
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 14:29 schreef Graveland het volgende:
Ik weet even niet hoe ik mijn walging hierover onder woorden moet brengen.
Gezichtsvervuiling is een goed woord
Walging??? Voor een Naakt persoon??? Dus als jij een Naakt iemand ziet ga je over je nek en ben je een week ziek???
Gezichtsvervuiling???

Ben jij A-sexueel ofzo?? En met kleren aan geboren?? Zelfs onder de douche met je kloffie aan?? Zappen als je een Tepel ziet op tv?

Zielige
userIcon
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 15:10 schreef flowerpinky het volgende:
<knip>
Het zal best vreemd zijn, om mensen zo ineens te zien lopen...
<knip>
Je bedoelt dat jij het vreemd vindt om mensen die je niet kent naakt van dichtbij te zien? Daar wen je snel aan hoor ...
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 15:11 schreef sogghartha het volgende:
Dat zal ze wel behoorlijk wat toeristen kosten.. Ik zou er zelf in ieder geval wegblijven.
Als je zoveel moeite hebben met naakte lichamen, hoe moet dat dan onder de douche en als je ooit een relatie krijgt? Waarom heb je er eigenlijk zoveel moeite mee.... waarom heb je er geen behoefte aan om het te zien? Wat vind je dan van bijvoorbeeld politiepaarden die af en toe schijten op de weg. Dat is ook niet mooi, maar hoort gewoon bij de natuur... dat kun je ook moeilijk verbieden
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 15:00 schreef Tarot het volgende:
Mensen die zichzelf niet goed schoonhouden zijn natuurlijk net zo ranzig als de dronken zwervers en junks die met hun ranzige kleren tegen je opbotsen...
Ik wil hier graag nog aan toevoegen dat ik in mijn jeugd met mijn ouders op zowel nudisten- als "gewone" campings ben geweest, en dat het mij hierbij meer dan eens is opgevallen dat de nudistencampings vaak veel schoner zijn...
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 14:56 schreef -Pino- het volgende:

[..]

Ja of een ouwe gerimpelde muts die met d'r hangtieten boven de groenten hangt.
Zal wel loslopen hoor! Op nudistencampings is het ook de gewoonte dat je even iets aantrekt als je naar een winkel of een restaurantje gaat...
dat zal dan wel betekenen dat ik er nog een keer naartoe moet...
Twee weken geleden had iedereen nog netjes hun kleren aan..

Als ik dat geweten had, had ik het misschien zelf ook niet zo warm gehad daar
Indien we dus een aantal maatschappelijke tendenzen doortrekken hebben we dus over 20 jaar, ceteris paribus (alle overige omstandigheden gelijk blijvend), twee soorten mensen: naaktlopers en burka's.

Over een polariserende samenleving gesproken

Hoewel ik vind dat iedereen moet doen wat ie goed acht, voel ik meer voor de openheid van het lichaam. Ik bedoel waar verberg je daar een bom zonder oncomfortabel rond te lopen

Waarschijnelijk wordt naaktlopen een groter succes in barcelona, dan in Syberie (denk aan George's 'shrinkage' factor).
Ja als de hypocriete natie een tepel op tv ziet is het grote land amerika te klein.
Zo snel als het licht gaan roepen 'schande, er kijken ook kinderen, ik kots, bossen haar en meer van die stupide termen krijsen. Nemen we dit kleinzielige gedrag ook al over uit het land van zielepoot bush. Het zou kunnen als je veel bloot bekijkt je er een beetje van gaat loensen en dom uit je ogen gaat kijken net als onze moraal ridder bush. Voor onze zedenpredikers heb ik een goede tip, zonnebril op, burka aan, kuisheidsring om de zwans en zondags verplicht binnen blijven. Ga vast oefenen in het zeggen van SSSSSSSSchande en OOooooooooooh en AAAAAAAAAAchhh. O en vergeet die splinter niet en van mastuberen word je blind.
userIcon
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 15:16 schreef XiNiX2004 het volgende:

[..]

Bloot = sex bij jou, in tegenstelling tot naturisten.
Bloot aanstootgevend ? Vies he. Laat mij raden, gelovig opgevoed en woonachtig in een dorp en wellicht fervente bezoeker van blootsite's ?

Ook keuren/verbieden nudisten om met een stijve rond te gaan lopen af.
Het zal zeker niet bedoeld zijn om op straat naakt te gaan lopen maar om naakt te recreeren. En nudisten gaan naar een natuurgebied, strand of eigen terrein.
Natuur en eventueel rust zijn de plaatsen bij uitstek voor de naturist. Die gaan heus niet naakt met de trein of naar McDonalds..
Volgens mij denk je in de verkeerde richting, het gaat erom dat als er vrouwen naakt gaan rondlopen die er zeg nu "niet verkeerd" uizien, invloed kunnen hebben op het gedrag van gefrustreerde mannen...
En ja, ook ik ben iemand die nogal eens uitgaat van worst case scenario, omdat dit in de maatschappij nogal dikwijls van toepassing is namelijk, jammer, maar het is zo
Zolang honden ongekleed over straat mogen huppelen, waarbij je ook het hele zaakje kan zien hangen, vind ik dat over mensen ook niet moeilijk moet worden gedaan.
userIcon
liever dit als die amerikaanse praktijken..
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 15:32 schreef KingDremond het volgende:

Ik wil hier graag nog aan toevoegen dat ik in mijn jeugd met mijn ouders op zowel nudisten- als "gewone" campings ben geweest, en dat het mij hierbij meer dan eens is opgevallen dat de nudistencampings vaak veel schoner zijn...
Klopt, helemaal mee eens.

Kijk maar in Hoek van Holland op een mooie zomerdag. Het strand van de textiel liefhebbers is een grote afvalhoop van patazakjes, kranten, hondendrollen, troep in het water en een grote rot herrie want iedereen moet lawaai om zich heen hebben.
De naturisten gooien geen afval om zich heen weg ! Nemen ook hun afval mee van het strand en gooien het netjes in de afvalbak. Is er een newbee tussen en gooit toch iets weg dan is het regel dat je er over word aangesproken door andere naturisten. Betreft beschaafd met elkaar omgaan is een naturist er blijkbaar wat beter in qua bovenstaande.
Kan me voorstellen dat dit niet een besluit is om onvoorwaardelijk overal in Barcelona naaktlopen maar toe te staan, maar meer het wegnemen van een hindernis om het op bepaalde plaatsen toe te *kunnen* staan. Alhoewel, er waren dus al die naaktstranden. Maar misschien waren dat privéstranden.
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 14:57 schreef aphx het volgende:
Oh nee, sta je in een overvolle metro... (nee ik ga deze zin niet eens afmaken)
dank je wel
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 15:43 schreef catfish het volgende:

[..]

Volgens mij denk je in de verkeerde richting, het gaat erom dat als er vrouwen naakt gaan rondlopen die er zeg nu "niet verkeerd" uizien, invloed kunnen hebben op het gedrag van gefrustreerde mannen...
En ja, ook ik ben iemand die nogal eens uitgaat van worst case scenario, omdat dit in de maatschappij nogal dikwijls van toepassing is namelijk, jammer, maar het is zo
Volgens mij denk ik juist in de goede richting hoor.
Dus je moet je bij voorbaat al indekken, als je er als vrouw goed uitziet, tegen gefrustreerde mannen en dan zou je beter je badpak of burka moeten aanhouden ?
Je hebt gelijk want die gefrustreerde lui lopen vaak te gillen naar blootte vrouwen.
Die roepen (want een dialoog is te moeilijk) ''Word eens volwassen'' of ''Kleed je aan want god ziet alles'' Een veel gebezigde term onder marokaanse jeugd is "Kanker hoer'' Weet je dat andere naturisten voor elkaar opkomen en zulke huftertjes terecht wijzen ? Gefrusteerde mannen die op een afstand gluuren naar vrouwen of kinderen worden gesommeerd om door te lopen.
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 15:21 schreef Tarot het volgende:
Je bedoelt dat jij het vreemd vindt om mensen die je niet kent naakt van dichtbij te zien? Daar wen je snel aan hoor ...
Het gaat erom dat sommige mensen geen behoefte hebben om ergens GEDWONGEN aan te wennen.
quote:
Als je zoveel moeite hebben met naakte lichamen, hoe moet dat dan onder de douche en als je ooit een relatie krijgt?
Doe niet zo flauw, je snapt best dat het erom gaat of je KIEST om iemand, jezelf of je partner, naakt te willen zien. Niet dat een ander dat voor jou beslist.
quote:
Wat vind je dan van bijvoorbeeld politiepaarden die af en toe schijten op de weg. Dat is ook niet mooi, maar hoort gewoon bij de natuur... dat kun je ook moeilijk verbieden
Als daar iets aan te doen zou zijn, zindelijk maken, dan zou dat ook gebeuren. Mensen die naar de wc gaan is OOK natuurlijk dat betekent nog niet dat het wenselijk is dat mensen dat de hele dag op straat doen.
Ik ben benieuwd wanneer dit ook in Nederland wordt toegestaan
userIcon
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 16:40 schreef mike_another het volgende:

[..]

Het gaat erom dat sommige mensen geen behoefte hebben om ergens GEDWONGEN aan te wennen.
[..]

Doe niet zo flauw, je snapt best dat het erom gaat of je KIEST om iemand, jezelf of je partner, naakt te willen zien. Niet dat een ander dat voor jou beslist.
[..]

Als daar iets aan te doen zou zijn, zindelijk maken, dan zou dat ook gebeuren. Mensen die naar de wc gaan is OOK natuurlijk dat betekent nog niet dat het wenselijk is dat mensen dat de hele dag op straat doen.
Ik ben het heel erg met jou eens

Dit kan toch niet ... whats next??? Gewoon openbaar sex op straat??
Als dit doorgaat in Barcelona, dan weet ik waar ik nooit naar toe zal gaan ... en het is nogwel zo'n mooie stad
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 14:31 schreef Openminded het volgende:
Als de lekkere meiden ook naakt over straat gaan weet ik wel waar ik volgende zomer op vakantie ga!
Ja, maar het zijn altijd van die vieze uitgezakte hoopjes mens.....
userIcon
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 16:40 schreef mike_another het volgende:

[..]

Het gaat erom dat sommige mensen geen behoefte hebben om ergens GEDWONGEN aan te wennen.
Het feit dat we naakt geboren worden zorgt er voor dat de natuur er ons al toe dwingt om te wennen aan naakte mensen. Als mensen en overheden hun kinderen vervolgens aanleren om het abnormaal te vinden gaan mensen vanzelf de emoties die vrijkomen bij het zien van naakte mensen als ongemakkelijk ervaren.
quote:
Doe niet zo flauw, je snapt best dat het erom gaat of je KIEST om iemand, jezelf of je partner, naakt te willen zien. Niet dat een ander dat voor jou beslist.
Je kunt er niet echt voor kiezen om jezelf niet naakt te zien. Je zult in je leven nou eenmaal geconfronteerd worden met (half) naakt. En hoewel het begrijpelijk is dat je het gevoel bij het zien van andere naakte mensen als ongemakkelijk beschouwd, is het niet een reden om naakte mensen uit het stadsbeeld uit te bannen.
quote:
Als daar iets aan te doen zou zijn, zindelijk maken, dan zou dat ook gebeuren. Mensen die naar de wc gaan is OOK natuurlijk dat betekent nog niet dat het wenselijk is dat mensen dat de hele dag op straat doen.
Paarden- en mensenstront is onhygiënisch, dus het is begrijpelijk dat mensen dat niet in hun buurt willen hebben. Maar je hoeft niet van slag te raken zodra je het ziet.

Zoals eerder gezegd, in de drukke metro zal het niet al te prettig zijn om dicht tegen een aantal zwetende blote mensen te staan. Laat staan de smeerboel die op de stoelen kan achterblijven, dus er zitten absoluut nadelen aan het toestaan van naaktlopen. Maar het zien van een naakt lichaam is zo normaal als het zien van een gezicht.... Anderen hebben eigenlijk al gezegd: Wij vinden het gebruik van burka's om de vrouwelijke sexe te verbergen toch ook overdreven?
Ik zou dit bericht maar met een koreltje zout nemen. Ik heb net uitgebreid zitten Googelen maar ik kan geen enkel nieuwsbericht vinden dat dit verhaal kan bevestigen. Ik kom niet veel verder dan http://www.guardian.co.uk/spain/article/0,2763,973523,00.html en http://www.guardian.co.uk/spain/article/0,2763,1239788,00.html
prima besluit...waat zou je je voor schamen..

maar ik zou het toch niet doen
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 17:09 schreef bascom het volgende:

[..]

Ja, maar het zijn altijd van die vieze uitgezakte hoopjes mens.....
Kan je zien hoe je er later komt uit te zien
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 14:59 schreef staaltje het volgende:
Het grote probleem met nudisten is vaak dat alleen de mensen die het niet zouden mogen het wel doen.
userIcon
op alle stranden, parken, zwembaden en sportfaciliteiten zou naakt gewoon moeten kunnen

in de tram, winkel, e.d. vind ik toch dat er geen praktische redenen zijn om naakt te lopen en vind ik het sociaal een esthetisch wat minder wenselijk; niet dat ik er veel moeite mee heb verder
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 14:34 schreef dmace het volgende:
Dacht dat de komkommertijd nu toch wel zo'n beetje over was

En dan? Krijg je nu een boete wegens onzedelijk gedrag als je een erectie hebt?

Het blijft een rare wereld.
Tuurlijk niet, want dat heet richting aangeven.
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 14:45 schreef BMWFreak het volgende:
Ik vraag me af hoe het zit met het aantal verkrachtingen wat hierbij ook vast wel op gaat lopen. Behoorlijk aanstootgevend zoiets.
Ik denk juist dat het terug zal lopen.

Kijk eens naar strenge religies waar alles wat met bloot te maken heeft, vies gevonden wordt. Deze figuren lopen doorgaans rond met enorme complexen.

En dan krijg je incestgevallen en verkrachtingen.
50  van 60 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 25/05 Roemeen betrapt met aanhanger vol drank19
» 25/05 Moeder in Mexico rukt kind ogen uit46
» 25/05 Het is handdoekdag45
» 24/05 Chinees stel begroef vrouw levend na aanrijding11


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden