Theo van Gogh staat tot komende dinsdag onder politiebewaking. Reden is het korte filmpje welke de cineast met VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali maakte over vrouwonvriendelijke koranteksten. Dat filmpje wordt vanavond in het VPRO-programma Zomergasten vertoond, waar Hirsi Ali drie uur lang te gast is.quote:Voor gelovige moslims wellicht. Kan me niet voorstellen dat een niet-gelovige er van ondersteboven zal raken. Wellicht zij die de teksten uit de Koran niet kennen?Op zondag 29 augustus 2004 03:46 schreef Funkamental het volgende:
. Toch maar es kijken of het inderdaad zo heftig zal worden als ze roepen.
quote:Tja Mies Bouwman stond ook onder bewaking na een parodie op het Onze Vader, kreeg ook bedreigingen in de trant van "Vuile jodin de Duitsers hadden je moeten vergassen"..Het afzeiken van moslims is nog nieuw en kun je dus dezelfde soort reacties verwachten (misschien nog heviger, omdat de aanvallen op moslims stukken minder vriendelijk zijn)Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef R@b het volgende:
[..]
Voor gelovige moslims wellicht. Kan me niet voorstellen dat een niet-gelovige er van ondersteboven zal raken. Wellicht zij die de teksten uit de Koran niet kennen?
Maar hoevaak is het christendom, de paus, het katholicisme, de nonnen en wat niet al meer afgezeken of te kakken gezet in filmpjes?. Denk alleen maar eens aan het hilarische 'The life of Brian', van Monty Phyton. Zoiets zou over Mohammed of de koran niet kunnen ????
quote:Nee,dat is gewoon een hele slechte vergelijking.Niet dat ik de Arabische media kan doorgronden maar jij kent de Arabische media totaal niet.[b]Op zondag 29 augustus 2004 05:33 schreef BaajGuardian het volgende:[/b
leuk he!
wel kijken hoor !
pak popcorn en alles erbij , en als je het niet leuk vind , ik heb lekker politiebewaking.
quote:Fout, alleen een aantal wreedheden die beschreven staan in de koran worden blootgelegd. De islam is afgeleid geloof van dit boek, is iets anders. Er zijn ook inconsequente moslims die deze teksten niet letterlijk nemen.''Soms ben ik bang. Maar alleen verzet van binnenuit helpt. Ik leg de wreedheid van de islam letterlijk bloot''
quote:De islam is geen primitieve godsdienst: integendeel: toen wij christenen nog in berevellen rondliepen kenden de islamitische staten al emancipatie. Een aantal groepen invloedrijke "wijze" mannen hebben de koran herschreven in een aantal boeken waarin deze onzin (zo noem ik het maar) verkondigd wordt. Het is jammer dat de harde kern islamitische kneuzen (zo noem ik ze, echte islamieten zijn het niet) de werkelijke koran blijkbaar niet hebben gelezen en hier dus niet hun eigen conclusies uit hebben getrokken.Op zondag 29 augustus 2004 06:03 schreef HerRoz het volgende:
[..]
Fout, alleen een aantal wreedheden die beschreven staan in de koran worden blootgelegd. De islam is afgeleid geloof van dit boek, is iets anders. Er zijn ook inconsequente moslims die deze teksten niet letterlijk nemen.
Het inzetten van teksten om mensen te overtuigen van de wreedheid van de islam zijn juist eigenschappen die primitieve religiëen zelf vaak bezigen. Het gevecht met de religie an sich win je zeker niet op deze manier.
"Gott ist tot, aber so wie die Art der Menschen ist, wird es vielleicht
noch jahrtausendelang Höhlen geben in denen man seinen Schatten zeigt."
Friedrich Nietzsche
Allah in de grot?
Herman
quote:wie heeft het over de arabische media het gaat om het gedoe zelfOp zondag 29 augustus 2004 05:54 schreef Grimpooper het volgende:
[..]
Nee,dat is gewoon een hele slechte vergelijking.Niet dat ik de Arabische media kan doorgronden maar jij kent de Arabische media totaal niet.
quote:islam verdedigen? , ik maak even een leuk tv programma , net als meneer van goghAls er al politiebewaking in Islamitische staten zou zijn zal deze veelal om politieke redenen en/of hun buitenlands imago gebruikt worden.Er is zeker geen tekort aan valse stemmingmakerij over Christenen en Joden in de Arabische media dus je pleidooi om dan hier de Islam te verdedigen zonder enkel argument ontgaat me volledig.
quote:zeker wel , van gogh heeft ook politie bewaking nodig , dus ik ook...Kortom je hebt totaal geen politiebewaking nodig in jouw geval.-INTEGENDEEL-
quote:omdat saddam ***zogenaamd*** weapons of mass destruction had,.Op zondag 29 augustus 2004 06:59 schreef scheurijzer het volgende:
Rot toch op met al die geloven wat denk je waarom we oorlog voeren
quote:De islam bestaat pas sinds 630 scheve 3-wielerOp zondag 29 augustus 2004 06:34 schreef tvdleur het volgende:
[..]
De islam is geen primitieve godsdienst: integendeel: toen wij christenen nog in berevellen rondliepen kenden de islamitische staten al emancipatie.
quote:Hoeft niet hoor, die bewaking. De christenen zullen echt niet zo overspannen reageren als moslims doen als je het over hun boekje hebt.Op zondag 29 augustus 2004 05:33 schreef BaajGuardian het volgende:
ik ga maar een programma maken waarin ik de gore sadistische teksten van het christenlijke scheitbijbel boek maar eens ga verkondigen...op tv he , en dan haal ik er halfnaakte oude christen omatjes bij die allemaal teksten op hun lijf hebben , en misvormingen , (vooral in hun hoofd) en daarna vraag ik politie bewaking...
quote:Onzin. Religie is door de eeuwen heen oorlogsoorzaak nummer 1. En Saddam had ook zónder massavernietigingswapens al jaren geleden een fragmentatiebom in zijn reet moeten hebben, dus met die oorlog was op zich verder niks mis. Althans, met het doel: Saddam eruit schoppen.Op zondag 29 augustus 2004 07:14 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
omdat saddam ***zogenaamd*** weapons of mass destruction had,.
quote:Een goede moslim neemt geen enkele tekst letterlijk, maar interpreteert hem! Alleen de wat minder slimme islamieten (dat is dezelfde groep die het wel okee vindt om jou je strot af te snijden als je wat over de koran zegt) denken dat je moet doen en laten wat er staat.Op zondag 29 augustus 2004 06:03 schreef HerRoz het volgende:
Fout, alleen een aantal wreedheden die beschreven staan in de koran worden blootgelegd. De islam is afgeleid geloof van dit boek, is iets anders. Er zijn ook inconsequente moslims die deze teksten niet letterlijk nemen.
quote:Onzin. De overspannen reacties van moslims zijn heviger. Omdat die een rood waas voor de ogen zodra iemand ze vraagt eens na te denken over wat ze nou eigenlijk aanhangen en belijden. Lekker als dom kuddevee de koran naleven, omdat opa dat ook al zo deed.Op zondag 29 augustus 2004 04:32 schreef Reticulin het volgende:
(misschien nog heviger, omdat de aanvallen op moslims stukken minder vriendelijk zijn)
quote:Maar het is wel correct dat toendertijd de islamitische landen verder waren dan wij. Zo rond 1200 is dat echter vrij abrupt gestopt.Op zondag 29 augustus 2004 07:15 schreef Vampier het volgende:
[..]
De islam bestaat pas sinds 630 scheve 3-wieler
quote:Nadat het programma Zo is het toevallig ook nog eens een keer een parodie op het Onze Vader had uitgezonden, werd Mies Bouwman zo hardnekkig en ernstig bedreigd dat de politie haar adviseerde het huis zo min mogelijk te verlaten. Haar kinderen moesten onder politiebegeleiding naar school. In ettelijke brieven werd betreurd dat de Duitsers haar, «vieze vuile jodin» waren vergeten te vergassen. Datzelfde moest Hanneke Groenteman lezen in aan haar geadresseerde post nadat zij de krakersrellen rond de inhuldiging van Beatrix lomp en partijdig had verslagen voor de radio. De brievenschrijvers vermeldden ook steevast «dat ze langs zouden komen».Op zondag 29 augustus 2004 04:32 schreef Reticulin het volgende:
[..]
Tja Mies Bouwman stond ook onder bewaking na een parodie op het Onze Vader, kreeg ook bedreigingen in de trant van "Vuile jodin de Duitsers hadden je moeten vergassen"..Het afzeiken van moslims is nog nieuw en kun je dus dezelfde soort reacties verwachten (misschien nog heviger, omdat de aanvallen op moslims stukken minder vriendelijk zijn)
quote:Van Gogh heeft het over de Islam in de westerse media.Jij hebt het over Christenen in de Arabische media,anders niet vergelijken.Gelijke monniken ,gelijke kappen.Op zondag 29 augustus 2004 07:13 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
wie heeft het over de arabische media het gaat om het gedoe zelf
[..]
quote:Jij maakt een leuk satirisch TV programma over het hedendaagse christendom.Van Gogh toont, hoe bevooroordeeld ook,het tragische probleem waarin veel volgelingen v/d Islam verkeren.islam verdedigen? , ik maak even een leuk tv programma , net als meneer van gogh
[..]
quote:De dag dat moslims massaal politiebewaking moeten nodig hebben zal jammergenoeg door hun fantastische zelfreflectie nog komen.zeker wel , van gogh heeft ook politie bewaking nodig , dus ik ook...
kom op we hebben allemaal bewaking nodig!!!
of niet dan
quote:Behalve als je het over sommige Amerikaanse stromingen hebt. Die schieten ook abortusartsen overhoop.... Over het algemeen (en zeker over west europa) heb je wel gelijk. Het feit dat hij begint over politiebewaking als hij een film over christenen maakt en 'jij kan lekker toch niets doen' zegt mij al, dat hij ervan uit gaat dat lijfelijk geweld dus de normaalste zaak van de wereld is.... 'jij kan lekker toch niets doen' impliceert zelfs dat het de enige manier zou zijn om hem te laten weten dat ik het er niet mee eens ben.Op zondag 29 augustus 2004 07:52 schreef DerAlte het volgende:
[..]
Hoeft niet hoor, die bewaking. De christenen zullen echt niet zo overspannen reageren als moslims doen als je het over hun boekje hebt.
quote:psies! iemand anders zei dat pas ook al: als je "the life of mohammed" zou maken werd je a) uitgemaakt voor nazi, racist en weet ik wat (want moslims zijn zielig en die moet je niet pesten), en b) ben je je leven echt niet zeke rmeer.Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef R@b het volgende:
[..]
Maar hoevaak is het christendom, de paus, het katholicisme, de nonnen en wat niet al meer afgezeken of te kakken gezet in filmpjes?. Denk alleen maar eens aan het hilarische 'The life of Brian', van Monty Phyton. Zoiets zou over Mohammed of de koran niet kunnen ????
quote:Ga vanavond wél kijkenOp zondag 29 augustus 2004 09:16 schreef EJdeViking het volgende:
[..]
psies! iemand anders zei dat pas ook al: als je "the life of mohammed" zou maken werd je a) uitgemaakt voor nazi, racist en weet ik wat (want moslims zijn zielig en die moet je niet pesten), en b) ben je je leven echt niet zeke rmeer.
quote:Ze waren niet islamitisch in het jaar 0. Waar bazel je eigenlijk over? En ja, de arabische landen waren verder dan ons in die tijd.Op zondag 29 augustus 2004 08:33 schreef gargamel het volgende:
Maar het is wel correct dat toendertijd de islamitische landen verder waren dan wij.
quote:Dacht het dus niet, Islam is ontstaan rond het jaar 700, rond dat tijdstip liepen wij dus al rond in maliënkolders en harnassen.Op zondag 29 augustus 2004 06:34 schreef tvdleur het volgende:
[..]
De islam is geen primitieve godsdienst: integendeel: toen wij christenen nog in berevellen rondliepen kenden de islamitische staten al emancipatie.
quote:Inderdaad. Ik woon in een straat in Amsterdam met louter Moslims als buren. Maar ik denk dat er hier niet een woont die zich ook maar iets van van Gogh aantrekt. De meeste kijken niet eens naar de Nederlandse zenders, en hebben allemaal een schotel op het dak.Op zondag 29 augustus 2004 09:13 schreef EJdeViking het volgende:
lang niet alle moslims zijn zo, maar...
quote:so? De Islamitsiche wereld was toch echt wel verder ontwikkeld dan de westerse en alle anderen. Dit is Islam zoals het eigenlijk (in deze tijd) hoort te zijn:Op zondag 29 augustus 2004 07:15 schreef Vampier het volgende:
[..]
De islam bestaat pas sinds 630 scheve 3-wieler
quote:Inderdaad. De voorsprong van de Arabische wereld dateert helaas van ver voor de plunder en verkracht tocht van Mohammed. Daarna is de ontwikkeling van de Arabische wereld eerder de andere kant opgehold. Er schiet me zo even geen Arabische staat binnen waar democratie een rol speelt. Oja Israel en Irak misschien.Op zondag 29 augustus 2004 09:46 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Ze waren niet islamitisch in het jaar 0. Waar bazel je eigenlijk over? En ja, de arabische landen waren verder dan ons in die tijd.
Maar toen de Islam daar overal geprediekt werd dat direct ongedaan gemaakt. Toeval?
quote:Dit is gewoon gelul. Ik heb net al een voorbeeld gegeven van een geleerde (en ik kan meer voorbeelden geven) van de tijd na de Islam. En de Islam is voor ontwikkeling. En waar je dat andere vandaan hebt gehaald met je verkacht tocht weet ik maar onze Profeet viel niet zomaar landen binnen. Je mag als Moslim niet zomaar onschuldige mensen vermoorden. En als je gevangenen hebt laat je die vrij. Zo ging dat in die tijd ze waren vrij om te geloven waarin ze wilden geloven. En dat staat in zoveel geschiedenis boeken maarja dat komt jou dus niet uit.Op zondag 29 augustus 2004 09:58 schreef klez het volgende:
[..]
Inderdaad. De voorsprong van de Arabische wereld dateert helaas van ver voor de plunder en verkracht tocht van Mohammed. Daarna is de ontwikkeling van de Arabische wereld eerder de andere kant opgehold. Er schiet me zo even geen Arabische staat binnen waar democratie een rol speelt. Oja Israel en Irak misschien.![]()
quote:Met alle respect, we hebben net 500 jaar emancipatie achter de rug om gelovige christenen op te sluiten in Staphorst en Texas, en nou kom jij me vertellen dat ik de geneugten van de Islam moet zien.Op zondag 29 augustus 2004 10:06 schreef darkadam het volgende:
[..]
Dit is gewoon gelul. Ik heb net al een voorbeeld gegeven van een geleerde (en ik kan meer voorbeelden geven) van de tijd na de Islam. En de Islam is voor ontwikkeling. En waar je dat andere vandaan hebt gehaald met je verkacht tocht weet ik maar onze Profeet viel niet zomaar landen binnen. Je mag als Moslim niet zomaar onschuldige mensen vermoorden. En als je gevangenen hebt laat je die vrij. Zo ging dat in die tijd ze waren vrij om te geloven waarin ze wilden geloven. En dat staat in zoveel geschiedenis boeken maarja dat komt jou dus niet uit.
quote:De seldjoeken hadden wilden altijd al uitbreiden. Wie zegt dat dat door de Islam komt? Er waren in die tijd zoveel oorlogenOp zondag 29 augustus 2004 10:18 schreef klez het volgende:
[..]
Ten eerste is de opkomst van de Islam gepaard gegaan met een veroveringstocht door de Arabische wereld, Afrika, en Europa die bloedig gestuikt is in Joegoslavie en Spanje.
quote:Periods of Islamic LiteratureTen tweede mag jij dan een voorbeeld geven van een Islamitische staat die zich zo ontwikkeld heeft dat wij er een voorbeeld aan moeten nemen.
Dan wil ik ook graag nog even wat grote bijdragen aan de literatuur, wetenschap etc. uit de Islamitische periode vernemen. En dan doel ik niet op de Fatwa tegen Salman Rushdie...
quote:Ik gaf een reactie op een reactie. Natuurlijk ben ik het met jou eens als je zegt dat het niet goed gaat met de Islamitische wereld. Dat is gewoon zo, maar het komt echt niet door de Koran. Daarom gaf ik een paar voorbeelden over een tijd waar ze echt als Moslims leefden.Ten derde zal al die oude shit me worst wezen, we hebben het over nu.
Je moet eens vragen in Indonesie, Sudan of welke moslimstaat dan ook naar de geneugten van de Islam - aan een niet-moslim natuurlijk. Het antwoord zal niet overeenkomen met wat jouw moslimgeleerden je vertellen
quote:Theo van Goch is nou ook niet bepaald vrouwvriendelijk.
quote:Triest dit weer, zoveel mogelijk offtopic blijven en proberen mensen maar belachelijk te maken en in discrediet te brengen in de hoop dat de issues die ze aansnijden maar weer onder het tafelkleed verdwijnen.Het beste wat moslims kunnen doen en érgste voor Hirsi en van Gogh is als ze totaal niet reageren.
Want deze figuren leven alleen van de reacties op zgn. schokkende uitspraken.
Hirsi zal rechtstreeks in een dwangbuis naar een kliniek worden afgevoerd als er geen woedende reacties komen...
quote:mwah ik ga er niet naar kijken. Ze komt elke keer met wat waarom geven ze haar dan ook geen aand8? laat haar in een paar reclame filmpjes spelen is ze ook blijOp zondag 29 augustus 2004 10:28 schreef Hawk het volgende:
Het beste wat moslims kunnen doen en érgste voor Hirsi en van Gogh is als ze totaal niet reageren.
Want deze figuren leven alleen van de reacties op zgn. schokkende uitspraken.
Hirsi zal rechtstreeks in een dwangbuis naar een kliniek worden afgevoerd als er geen woedende reacties komen...
quote:we kunnen er no gniet over praten we hebben het nog niet gezien.Op zondag 29 augustus 2004 10:35 schreef klez het volgende:
Ok. Ik zal niet alles van de Islam afkammen, maar je begrijpt mijn punt.
[..]
[..]
Triest dit weer, zoveel mogelijk offtopic blijven en proberen mensen maar belachelijk te maken en in discrediet te brengen in de hoop dat de issues die ze aansnijden maar weer onder het tafelkleed verdwijnen.![]()
Gebrek aan beschaving of opvoeding?
quote:Dan kan je er ook geen mening over vormen en moet je straks geen kriteik gaan leveren. Ben alleen bang dat het voor een boel niet zo werkt. Niet kijken, vooral ook niet kritisch naar jezelf kijken of er niet een beetje gelijk inzit. Wel hard discriminatie roepen en respect eisen....Op zondag 29 augustus 2004 10:37 schreef darkadam het volgende:
[..]
mwah ik ga er niet naar kijken. Ze komt elke keer met wat waarom geven ze haar dan ook geen aand8? laat haar in een paar reclame filmpjes spelen is ze ook blij
quote:Issues die ze aansnijden?Op zondag 29 augustus 2004 10:35 schreef klez het volgende:
Triest dit weer, zoveel mogelijk offtopic blijven en proberen mensen maar belachelijk te maken en in discrediet te brengen in de hoop dat de issues die ze aansnijden maar weer onder het tafelkleed verdwijnen.![]()
Gebrek aan beschaving of opvoeding?