Bejaarde keert op snelweg: drie doden

Internationaal • Geschreven door Whitney (weetnie) op 16-08-2004 @ 20:17
print 
Icoon Buitenlands nieuws Een verkeersmanoeuvre van een tachtigjarige automobilist op de autosnelweg A8 in de buurt van het Duitse München is zondag drie mensen, waaronder de man zelf, fataal geworden.

Om nog onduidelijke reden maakte de bejaarde rechtsomkeert op de snelweg en ging als spookrijder verder. Vervolgens botste hij frontaal op een hem tegemoetkomende auto met daarin twee inzittenden. Zij overleden ter plekke. De echtgenote van de Duitser raakte bij het ongeluk zwaargewond.

In juni dit jaar vond op de A94 in Beieren een vergelijkbaar ongeval plaats; daar reed een negenentachtigjarige spookrijdende bestuurder ook frontaal in op een andere wagen.



Lees ook:

» 01:28 Protest tegen verbod diensten in Hagia Sophia21
» 00:45 Winnaar 57e songfestival bekend51
» 00:35 Britten bereiden zich voor op invasie Grieken18
» 26/05 Brits antibezuinigingsprotest voor huis vicepremier5


delen | eKudos nujij

21170 views / 70 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 70 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
man Ferdo (Eindredactie Frontpage) 16-08-2004 @ 20:20 fotoboek homepage
userIcon
En dan heeft men het wel eens over jongeren, maar veel 65-plussers zijn net zo goed een gevaar op de weg, zo blijkt maar weer eens.
Tja, wat moet je daar nou aan doen..
Hij was natuurlijk een beetje in de war, maar dat kan iedereen
op elke leeftijd gebeuren
userIcon
Als ik dit zo lees ben ik er steeds meer voor om bejaarden elk jaar te keuren en elk jaar opnieuw te laten afrijden. Vanaf 70 jaar.
userIcon
Was zijn geestelijke en lichamelijke gezondheid getest, voordat hij zijn rijbewijs verlengd kreeg.

Je zal hem maar tegenkomen :'(
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 20:20 schreef Ferdo het volgende:
En dan heeft men het wel eens over jongeren, maar veel 65-plussers zijn net zo goed een gevaar op de weg, zo blijkt maar weer eens.
Het zijn 80+ ers dus een stuk ouder.....
userIcon
quote:
maakte de bejaarde rechtsomkeer op de snelweg
man Ferdo (Eindredactie Frontpage) 16-08-2004 @ 20:29 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 20:22 schreef Re_plaY het volgende:

[..]

Het zijn 80+ ers dus een stuk ouder.....
Maar boven die leeftijd is het percentage automobilisten dat eigenlijk niet meer zou mogen rijden flink groter. Alhoewel de meerderheid van die groep voorbeeldige autorijders zijn.
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 20:29 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Maar boven die leeftijd is het percentage automobilisten dat eigenlijk niet meer zou mogen rijden flink groter. Alhoewel de meerderheid van die groep voorbeeldige autorijders zijn.
HA, ik zit vaak op de weg en ik ben nog geen enkele bejaarde tegen gekomen die voorbeeldig auto rijdt, levensgevaarijk zijn ze, en kijken is het laatste wat ze doen. Asljeblieft, denk eens na voordat je gaat zitten ijlen.
userIcon
Ik heb wel eens een jonge gast achteruit zien rijden op de snelweg omdat hij de afslag had gemist We zullen wel nooit weten wat die bejaarde heeft bezield, maar aan de meeste reakties te zien zijn de meeste op fok erg jong.
userIcon
Heb een x iemand van een afrit de autosnelweg op zien komen, toen ze erachter kwam ging ze ook doodleuk liggen keren op de snelweg. Met een flinke stuuractie kon ik nog net uitwijken. Je schrikt je echt half dood, ik ben blij dat ik niet in de vangrail hing. Achteraf bleek ook nog dat de spookrijdster een kennis was, ik ben voor rijvaardigheids controlles vanaf 50 jaar (die stomme doos was 51)
Gelukkig is die man zelf ook dood.
quote:
Ik heb wel eens een jonge gast achteruit zien rijden op de snelweg omdat hij de afslag had gemist
Ja ik ken ook een vent die dat gedaan heeft, zwaar achterlijk.
Bejaarden: 1 punten rijbewijs.

Extra punten (max 2) kunnen behaald worden door een bezoek aan de dokter
Naast maximum snelheid voortaan ook maar een maximum leeftijd handhaven?

Ik word liever ingehaald door een malloot die 180 rijdt dan dat ik zo'n spookrijder tegenkom.

Jammer dat ie dood is. Hij had moeten leven met het besef van wait ie gedaan heeft!!!!!
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 20:41 schreef Nature het volgende:
Gelukkig is die man zelf ook dood.
Ja man, gelukkig is er iemand dood!
En maar zeuren over "de jeugd van tegenwoordig"

Puntenrijbewijs voor de jongeren, mee eens, ook een rijvaardigheidstest voor de ouderen dan..
userIcon
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 20:20 schreef Ferdo het volgende:
En dan heeft men het wel eens over jongeren, maar veel 65-plussers zijn net zo goed een gevaar op de weg, zo blijkt maar weer eens.
En waaruit blijkt dat dan? Hoeveel van dergelijke ongevallen gebeuren er nou precies? Denk es na voordat je wat blaat...
userIcon
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 20:38 schreef longinus het volgende:
Ik heb wel eens een jonge gast achteruit zien rijden op de snelweg omdat hij de afslag had gemist We zullen wel nooit weten wat die bejaarde heeft bezield, maar aan de meeste reakties te zien zijn de meeste op fok erg jong.
Inderdaad het barst hier weer van de achterlijke domme reacties. Hoeveel jongeren veroorzaken nou ernstige verkeersongevallen? Ik durf te wedden dat het er meer dan 50x zoveel zijn als bejaarden. Dus om nou te gaan lullen dat bejaarden het verkeer niet meer in zouden mogen is puur gelul. Verleg de grens voor het rijbewijs maar naar 21. DAT scheelt pas.

Maar dan moeten de meeste van die kleuters helemaal lang wachten voordat ze ooit in een auto mogen stappen. En terecht overigens. Iemand van 18 is veel te jong om te mogen rijden.
waar blijven nu de ´coole´reacties van onze vrienden die die acties van die dronken vrachtwagenchauffeur met zijn 5,4% en die gozer met zijn zatte dufkop met zijn brandende caravan nu? ik vind keren op de snelweg namelijk ook wel een erg store actie; helaas liep het nu wel wat minder af
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 20:54 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Inderdaad het barst hier weer van de achterlijke domme reacties. Hoeveel jongeren veroorzaken nou ernstige verkeersongevallen? Ik durf te wedden dat het er meer dan 50x zoveel zijn als bejaarden. Dus om nou te gaan lullen dat bejaarden het verkeer niet meer in zouden mogen is puur gelul. Verleg de grens voor het rijbewijs maar naar 21. DAT scheelt pas.

Maar dan moeten de meeste van die kleuters helemaal lang wachten voordat ze ooit in een auto mogen stappen. En terecht overigens. Iemand van 18 is veel te jong om te mogen rijden.
Joh, pleur op achter je PC, en ga wat nuttigs doen zoals andere 30+ers in plaats van een beetje zielig op een jongerenforum zitten. . Voel je je niet een beetje triest?

Het ergste van dit ongeluk is dat er 2 doden zijn gevallen die er niks aan konden doen. Stengere controles voor ouderen!
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 20:49 schreef Frank-NL het volgende:

[..]

Ja man, gelukkig is er iemand dood!
idd , goed voor de overbevolking.
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 20:54 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Inderdaad het barst hier weer van de achterlijke domme reacties. Hoeveel jongeren veroorzaken nou ernstige verkeersongevallen? Ik durf te wedden dat het er meer dan 50x zoveel zijn als bejaarden. Dus om nou te gaan lullen dat bejaarden het verkeer niet meer in zouden mogen is puur gelul. Verleg de grens voor het rijbewijs maar naar 21. DAT scheelt pas.

Maar dan moeten de meeste van die kleuters helemaal lang wachten voordat ze ooit in een auto mogen stappen. En terecht overigens. Iemand van 18 is veel te jong om te mogen rijden.
Meestal ben ik het niet met je eens door je ongenuanceerde opmerkingen... Maar deze keer ik alleen maar zeggen dat je volledig gelijk hebt. De ellende op (autosnel-) wegen wordt echt niet veroorzaakt door ouderen die het niet helemaal begrepen hebben. Natuurlijk gaat er in die situatie wel eens iets mis, maar dat is maar een fractie van de apen, die willen jagen op de snelweg, te laat zijn of stoer aan het raggen zijn. Zelf wil ik ook wel eens trappen op het gaspedaal, maar dan alleen als er niemand anders in de buurt is. Respect voor je medeweggebruikers is iets dat nog (heel erg) veel mensen mogen leren; ook de mensen die al JAREN een rijbewijs hebben......
Gewoon rijbewijs van alle bejaarden afpakken.
userIcon
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 21:05 schreef RuudGullit het volgende:

[..]

Joh, pleur op achter je PC, en ga wat nuttigs doen zoals andere 30+ers in plaats van een beetje zielig op een jongerenforum zitten. . Voel je je niet een beetje triest?

Het ergste van dit ongeluk is dat er 2 doden zijn gevallen die er niks aan konden doen. Stengere controles voor ouderen!
Knap dat je mijn leeftijd kan raden. Maar bedankt voor het compliment want blijkbaar kom ik erg verstandig over voor m'n leeftijd.
Zelfs na m'n uitleg krijg jij 't blijkbaar nog niet in je harses dat jongeren voor veel meer problemen in het verkeer zorgen. Als een opa iets geks doet komt 't meteen op Fok. Maar de 5 jongeren die zich elk weekend tegen een boom doodrijden zie je hier nooit terug. Dat jij daaruit vervolgens de conclusie trekt dat alle ouderen voor problemen in het verkeer zorgen... sjah... zullen we maar zeggen he..
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 20:54 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Inderdaad het barst hier weer van de achterlijke domme reacties. Hoeveel jongeren veroorzaken nou ernstige verkeersongevallen? Ik durf te wedden dat het er meer dan 50x zoveel zijn als bejaarden. Dus om nou te gaan lullen dat bejaarden het verkeer niet meer in zouden mogen is puur gelul. Verleg de grens voor het rijbewijs maar naar 21. DAT scheelt pas.

Maar dan moeten de meeste van die kleuters helemaal lang wachten voordat ze ooit in een auto mogen stappen. En terecht overigens. Iemand van 18 is veel te jong om te mogen rijden.
In een grafiekje:

en relatief:
userIcon
Zelfoplossend probleem.

iedere 5 jaar opnieuw examen. voor iedereen. Boven de 60 veel frequenter. En ja, dat geld dus ook voor mij.
userIcon
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 21:24 schreef Annoeschka het volgende:

[..]

In een grafiekje:
...
Hierin is dan weer niet meegenomen dat er veel meer jonge lui op de weg zijn en ook veel vaker en meer afstand rijden dan de ouderen.
Is er geen grafiek van ongelukken per afgelegde kilometer, gerangschikt naar leeftijd?

Gevonden (stond inderdaad hierboven ook al)

[afbeelding]
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 21:27 schreef beerten het volgende:

[..]

Hierin is dan weer niet meegenomen dat er veel meer jonge lui op de weg zijn en ook veel vaker en meer afstand rijden dan de ouderen.
Is er geen grafiek van ongelukken per afgelegde kilometer, gerangschikt naar leeftijd?
Zie die 2e grafiek dat is per afgelegde kilometer, gerangschikt naar leeftijd.
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 21:27 schreef beerten het volgende:

[..]

Hierin is dan weer niet meegenomen dat er veel meer jonge lui op de weg zijn en ook veel vaker en meer afstand rijden dan de ouderen.
Is er geen grafiek van ongelukken per afgelegde kilometer, gerangschikt naar leeftijd?
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 20:54 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Inderdaad het barst hier weer van de achterlijke domme reacties. Hoeveel jongeren veroorzaken nou ernstige verkeersongevallen? Ik durf te wedden dat het er meer dan 50x zoveel zijn als bejaarden. Dus om nou te gaan lullen dat bejaarden het verkeer niet meer in zouden mogen is puur gelul. Verleg de grens voor het rijbewijs maar naar 21. DAT scheelt pas.

Maar dan moeten de meeste van die kleuters helemaal lang wachten voordat ze ooit in een auto mogen stappen. En terecht overigens. Iemand van 18 is veel te jong om te mogen rijden.
Niet gelijk zo zeuren, er zijn ook mensen die wel kunnen rijden. Ik ben nu 19, en ben vrachtwagenchauffeur. Dan kan je over het algemeen wel rijden. En als je vind van niet dan doe je het me maar een keer na he

Maar waar zou ik me druk om maken ik heb mn papiertjes al
userIcon
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 21:13 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]
Maar de 5 jongeren die zich elk weekend tegen een boom doodrijden zie je hier nooit terug.
Zooow, jij leest Fok! wel heel selectief zeg! Daarnaast vind ik 't knap je dat jezelf meerdere keren dood kunt rijden

Kijk, het verschil zit 'm hierin:
Het reactievermogen neemt na een bepaalde leeftijd af, laten we 65+ even als voorbeeld nemen. Dit is gewoon een feit! Een groot aantal zit met open mond achter het stuur, niet wetende wat ze nou eigenlijk allemaal aan het doen zijn en wat er aan hen voorbij rijdt...

Bij jongeren zit het anders: daar heb je een stel mongolen die het wel KUNNEN, maar niet DOEN.

M.a.w. -> Je vergelijkt appels met peren. Jongeren die niet fatsoenlijk rijden aanpakken? Jazeker, maar dan ook elk jaar een proef voor de 65+ers!
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 20:20 schreef Ferdo het volgende:
En dan heeft men het wel eens over jongeren, maar veel 65-plussers zijn net zo goed een gevaar op de weg, zo blijkt maar weer eens.
Ik roep dat al jaren. Die hoedjes zijn een gevaar op de weg. Met alle respect voor ouderen. Maar er komt een leeftijd en dan hoor je niet meer achter het stuur.
wat het probleem van jongeren is , is dat ze graag stoer doen, ze kunnen het allemaal wel, maar ze doen gewoon te gek.

bij ouderen is het juist dat ze het niet meer kunnen!!
userIcon
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 21:24 schreef Annoeschka het volgende:

[..]

In een grafiekje:
[afbeelding]
en relatief:
[afbeelding]
Dit staaft precies wat ik zeggen wil.
userIcon
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 21:31 schreef Stephie het volgende:

[..]

Zooow, jij leest Fok! wel heel selectief zeg! Daarnaast vind ik 't knap je dat jezelf meerdere keren dood kunt rijden
Begrijpend lezen is niet jouw sterkste kant he.
quote:
Kijk, het verschil zit 'm hierin:
Het reactievermogen neemt na een bepaalde leeftijd af, laten we 65+ even als voorbeeld nemen. Dit is gewoon een feit! Een groot aantal zit met open mond achter het stuur, niet wetende wat ze nou eigenlijk allemaal aan het doen zijn en wat er aan hen voorbij rijdt...
Kijk naar de grafiek en staaf je beweringen zou ik zeggen. Bejaarden maken per km gemiddeld wel iets meer ongelukken maar ze maken ook nauwelijks km waardoor dat hele nadeel compleet wegvalt. Zo schrikbarend vind ik de cijfers namelijk niet.
quote:
Bij jongeren zit het anders: daar heb je een stel mongolen die het wel KUNNEN, maar niet DOEN.
M.a.w. -> Je vergelijkt appels met peren. Jongeren die niet fatsoenlijk rijden aanpakken? Jazeker, maar dan ook elk jaar een proef voor de 65+ers!
Waarom elk jaar een proef voor 65+'ers? 40'ers maken veel en veel meer ongelukken zoals je in de grafiek kunt zien. Waarom die dan geen jaarlijkse proef af laten nemen?
Bovendien slaat dat "appels met peren vergelijken" nergens op. Ik reageer alleen op het feit dat iedereen altijd maar schreeuwt dat bejaarden niet in het verkeer thuishoren terwijl 18/19 jarigen juist DE doodsrijders zijn. En laat dat nou net ongeveer de doelgroep van Fok zijn. Dus dat die lui eerst eens naar zichzelf kijken.....
Je hoort vaak van die ouderen praten: ik heb al 45 jaar mijn rijbewijs en altijd schadevrij gereden. Ze kijken wel niet in de spiegel naar de ravage die ze achterlaten
userIcon
Al die idioten die het niet snappen moeten gewoon niet gaan rijden... of ze nou 18 zijn of 85+ dat maakt geen flikker uit
Jongeren of bejaarden. Als je niet achterlijk of dement bent weet je dat je op een snelweg NIET kan keren!!!!
Bejaarde moet wel dement zijn.. als je 40 jaar je rijbewijs hebt dan heb je in je leven toch talloze malen op de snelweg gezeten en weet je toch hoe zoiets werkt?!
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 20:51 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

En waaruit blijkt dat dan? Hoeveel van dergelijke ongevallen gebeuren er nou precies? Denk es na voordat je wat blaat...
En jij post nooit ongefundeerde generalisaties...
userIcon
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 22:17 schreef The_5th_Horseman het volgende:

[..]

En jij post nooit ongefundeerde generalisaties...
Inderdaad.
userIcon
Als ik zo de grafiek bekijk lijkt het erop dat mensen van 65 - 75 niet meer ongelukken veroorzaken dan de groep van 18 - 29. Naar ik aanneem valt een groot deel van de bezoekers hier in die laatste categorie.

De oudjes van de weg verbannen lijkt me dan ook niet voor de hand liggen.
Juist als je oud bent is mobiliteit belangrijk. Wie niet meer goed ter been is heeft de auto gewoon hard nodig.
userIcon
Bejaarden zijn gewoon levens en levensgevaarlijk en zouden gewoon een superstrenge jaarlijkse controle moeten krijgen als ze willen blijven rijden, maar geen regeringspartij probeert er wat aan te doen want dat kost ze gewoon stemmen, daar komt het op neer!! Zo triest is het! ...En ze kijken natuurlijk ook naar zichzelf, want iedereen wordt oud, en wat er in de regering zit zit zelf vaak al op het randje.. Dus we moeten dit soort berichten blijven lezen! WALGELIJK!!

Gisterenmiddag werd ik dus ook bijna in m'n flank gereden door een bejaarde op een zeer overzichtelijke T-splitsing. Die kwam van links, keek NIET naar rechts, negeerde haaientanden en reed gewoon door! Ik moest echt VOL in de remmen.. Het scheelde een paar centimeters! Ik heb daarna volgens mij een halve minuut met m'n handen op de toeter achter die vent aangereden! Zo kwaad was ik.. En hoe ie reed.. Remmen, rijden, remmen, knipperlicht naar links.. knipperlicht uit.. half door de berm... Ik dacht dat ie straal en straalbezopen was.. Reed ik er even later langs.. EN JAHOOR: BEJAARD!! ..Neus tegen het voorraam.. Alle cliches waren aanwezig.. Volgens mij had ie me niet eens horen toeteren!

Ik ben het SPUUG EN SPUUGZAT dat bejaarden nog ongehinderd op de weg mogen komen.. Ervaring is geen ene moer waard als je je nek niet meer om kan draaien door weigerende gewrichten en je reactievermogen op z'n best lager is dan iemand met 10 promille alcohol in z'n bloed en de dementie zo ver door is gerot dat de enige rijervaring die er nog voorhanden is dat is van de driewieler uit 1920..

Bejaarden zijn minstens net zo gevaarlijk als dronken chauffeurs! Daar moet nou eens wat tegen gebeuren!
userIcon
Whahahaha, ik heb dit laatst ook op South Park gezien
mevrouw, waar zijn wij nu helemaal mee bezig! :'(
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 21:13 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Knap dat je mijn leeftijd kan raden. Maar bedankt voor het compliment want blijkbaar kom ik erg verstandig over voor m'n leeftijd.
Zelfs na m'n uitleg krijg jij 't blijkbaar nog niet in je harses dat jongeren voor veel meer problemen in het verkeer zorgen. Als een opa iets geks doet komt 't meteen op Fok. Maar de 5 jongeren die zich elk weekend tegen een boom doodrijden zie je hier nooit terug. Dat jij daaruit vervolgens de conclusie trekt dat alle ouderen voor problemen in het verkeer zorgen... sjah... zullen we maar zeggen he..
Je komt gewoon nogal als een ouwe lul over....

Maar dat jongeren vaker ongelukken veroorzaken lijkt me logisch, want ervaring ontbreekt. Als je pas je rijbewijs op je 25e mocht halen, dan scheelde het aantal ongelukken met nu waarschijnlijk niet zo heel veel hoor!
userIcon
Als iets een hoedje op heeft, hoed je dan
quote:
Gisterenmiddag werd ik dus ook bijna in m'n flank gereden door een bejaarde op een zeer overzichtelijke T-splitsing. Die kwam van links, keek NIET naar rechts, negeerde haaientanden en reed gewoon door! Ik moest echt VOL in de remmen.. Het scheelde een paar centimeters! Ik heb daarna volgens mij een halve minuut met m'n handen op de toeter achter die vent aangereden! Zo kwaad was ik.. En hoe ie reed.. Remmen, rijden, remmen, knipperlicht naar links.. knipperlicht uit.. half door de berm... Ik dacht dat ie straal en straalbezopen was.. Reed ik er even later langs.. EN JAHOOR: BEJAARD!! ..Neus tegen het voorraam.. Alle cliches waren aanwezig.. Volgens mij had ie me niet eens horen toeteren
Kijk een echte Nederlander, die denkt dat de weg voor hem van hem is.

Een als een auto van links komt op een T splitsing dan moet hij eerst de andere weg helft over voor hij bij jou is. Dus genoeg tijd om te remmen lijkt me. Maar ga er vooral met je hand op de toeter achter een bejaarde aan rijden dat zal helpen. En dan vooral verbaast zijn als hij zenuwachtig gaat rijden.

Nee kijk maar eens naar de grafiek.
Als je zonodig de oplossing wil zoeken in het verbieden van een bepaalde leeftijds groep haal dan alle jongens tot 24 jaar van de weg. Voor de verkeers veiligheid zou dat een stuk beter zijn als de bejaarden.

Gelukkig worden dat soort maatregelingen niet genomen.

quote:
Op maandag 16 augustus 2004 20:54 schreef American_Nightmare het volgende:
Inderdaad het barst hier weer van de achterlijke domme reacties. Hoeveel jongeren veroorzaken nou ernstige verkeersongevallen? Ik durf te wedden dat het er meer dan 50x zoveel zijn als bejaarden. Dus om nou te gaan lullen dat bejaarden het verkeer niet meer in zouden mogen is puur gelul. Verleg de grens voor het rijbewijs maar naar 21. DAT scheelt pas.
Dat laatste ben ik het met je eens en jongeren zullen ongetwijfeld erg veel ongelukken veroorzaken door roekeloos gedrag (en ik ga er van uit dat ze er meer veroorzaken dan bejaarden), maar het staat als een paal boven water dat hoe ouder mensen worden, hoe trager ze reageren. Daarom is het gevaarlijk als bejaarden blijven rijden. En dan is er ook nog dementie en verwardheid wat erg veel onder bejaarden voorkomt wat het helemaal levens gevaarlijk maakt.
Er zijn mensen van 90 die nog prima auto rijden, maar de meeste bejaarden zijn nou eenmaal een gevaar op de weg. Zeker als ze er niet helemaal meer bij zijn en bijvoorbeeld met 50 km/u over de snelweg gaan of gaan spookrijden...
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 21:24 schreef Annoeschka het volgende:
In een grafiekje:
[afbeelding]
en relatief:
[afbeelding]
Kijk, dit is nou nog eens nuttige informatie. Het laat zien dat American_Nightmare gelijk had in dat jongeren voor veel meer ongelukken zorgen (zie 2e grafiek), maar ook dat naar mate mensen hogere leeftijden beginnen aan te nemen ze ook meer ongelukken gaan veroorzaken...
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 22:21 schreef American_Nightmare het volgende:
Inderdaad.
Lol, grapjas
quote:
Op maandag 16 augustus 2004 23:00 schreef RuudGullit het volgende:
Je komt gewoon nogal als een ouwe lul over....

Maar dat jongeren vaker ongelukken veroorzaken lijkt me logisch, want ervaring ontbreekt. Als je pas je rijbewijs op je 25e mocht halen, dan scheelde het aantal ongelukken met nu waarschijnlijk niet zo heel veel hoor!
Het is niet alleen het gebrek aan ervaring, maar een persoon van 18 is echt nog niet volwassen. Bij kinderen wil het verantwoordelijkheids gevoel nog al eens ontbreken. Gecombineerd met roekeloos rijgedrag, alcohol en stoerdoenerij...
50  van 70 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 01:28 Protest tegen verbod diensten in Hagia Sophia21
» 00:45 Winnaar 57e songfestival bekend51
» 00:35 Britten bereiden zich voor op invasie Grieken18
» 26/05 Brits antibezuinigingsprotest voor huis vicepremier5


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden