Amsterdam gaat nieuwe slogan inzetten

Icoon Binnenlands nieuwsAmsterdam heeft een nieuwe slogan waarmee het zichzelf wil promoten. Nadat de stad zich in de jaren tachtig probeerde te onderscheiden met 'Amsterdam heeft het', heeft reclamebureau KesselsKramer de nieuwe leus 'I AMsterdam' verzonnen. Wethouder Frits Huffnagel spreekt van een "sterk, internationaal concept, dat dient als logo en slogan ineen".

De wethouder van Economische Zaken had de slogan eigenlijk pas eind september willen lanceren. Hij benadrukt het belang van een pakkende slogan. "Aan een slogan als I Love New York kun je wel zien dat een goed concept een lang leven heeft. Die leus is eind jaren zeventig ontwikkeld en nog steeds uiterst succesvol," aldus Huffnagel (VVD). De stichting Amsterdam Partners moet de Nederlandse hoofdstad de komende tijd gaan promoten bij toeristen, bewoners en bedrijven. Het is de bedoeling dat het nieuwe motto op alle brieven, folders en posters van de gemeentelijke bedrijven en diensten te zien zal zijn.