Eis wegens onbewust downloaden kinderporno

Digital & Games • Geschreven door Rob (R@b) op 25-07-2004 @ 01:24
print 
Een FOK!ker had ons via de nieuws-submit te melden:

Een fanatieke internetter uit het Groningse Foxhol riskeert veroordeeld te worden voor het bezit van kinderporno, terwijl hij die niet bewust heeft gedownload. De 40-jarige Geert U. had 140.000 porno-afbeeldingen op zijn computer, waartussen justitie er 33 met kinderpornografisch materiaal aantrof.

U. zegt de afbeeldingen niet te herkennen. Hij geeft toe dat hij met speciale programma's complete en legale betaalde pornosites download, om zo de verplichte betaling te kunnen ontlopen. Door deze truc kunnen de afbeeldingen op een website na te zijn opgeslagen op de harde schijf gratis bekeken worden.

Het Openbaar Ministerie wil best aannemen dat U. zo te werk is gegaan, en op deze manier grote hoeveelheden foto's heeft binnengehaald, maar stelt dat hij daar dan via de constructie van ''voorwaardelijke opzet'' wel zelf verantwoordelijk voor is. ''De verdachte heeft door zijn handelen het risico genomen de verboden afbeeldingen binnen te halen''.

Als U. voor dit feit veroordeeld wordt, betekent het dat iedereen die bij het downloaden van grote bestanden per ongeluk kinderporno binnenhaalt, voortaan vervolging riskeert.

Tegen U. werd 30 maanden celstraf geëist. Dat is echter niet alleen voor bovenstaande feiten. Bij U. werd namelijk binnengevallen wegens het vermoeden van een hennepkwekerij. Die werd niet aangetroffen. Wel vond de politie naast de verboden afbeeldingen 1.700 XTC-pillen, wat LSD en speed en een dubbelloops jachtgeweer.

De uitspraak is op 5 augustus.



Lees ook:

» 24/05 'Topoverleg Apple en Samsung levert niets op'8
» 23/05 Tele2 in beroep tegen uitspraak Pirate Bay20
» 23/05 BREIN klaagt Pirate Bay-uploader aan94
» 21/05 Storing treft DigiD12


delen | eKudos nujij

12956 views / 52 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 52 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
userIcon
Tsja dat kan gebeuren. Als overduidelijk is dat je het niet opzettelijk hebt gezocht, gedownload, en niet eens van het bestaan weet tussen alle andere pr0n op je schijf, dan vind ik dat je daar ook niet voor veroordeeld hoeft te worden.

Maar voor die drugs en wapens mogen ze hem wel in de cel gooien hoor!
Tja eigen schuld, want hij wist dat ie ze perongeluk had gedownload, maar delete ze niet
140.000 pornografische afbeeldingen..

en die agenten hebben natuurlijk al die foto's heel goed bekeken!

want om nou die 33 17-jarige meisjes eruit te halen is best moeilijk, en daar moeten ze best de tijd voor nemen!

toch stom dat ze als ze hennep zoeken ze ook maar meteen AL zn porno doorgaan in de hoop kinderporno aan te treffen
userIcon
quote:
Op zondag 25 juli 2004 01:28 schreef SwordMen het volgende:
Tja eigen schuld, want hij wist dat ie ze perongeluk had gedownload, maar delete ze niet
Nee. Hij stelt dat hij bergen foto's heeft binnengehaald, maar die lang niet allemaal bekeken heeft.

Wellicht stonden die in een reeks foto's die hem na de eerste niet interesseerden, en heeft hij die map verder niet bekeken.

Afwachten maar wat justitie beslist.
Volgens mij hebben die agenten daar ook met behoorlijke politieknuppels gezeten. 140 000 pornoplaatjes bekijken!
En dan 33 keer raak: laat ze dan toch maar weer parkeerbonnen uit gaan schrijven!
userIcon
quote:
Op zondag 25 juli 2004 01:30 schreef Raz0r81 het volgende:
140.000 pornografische afbeeldingen..

en die agenten hebben natuurlijk al die foto's heel goed bekeken!

want om nou die 33 17-jarige meisjes eruit te halen is best moeilijk, en daar moeten ze best de tijd voor nemen!
quote:
Op zondag 25 juli 2004 01:32 schreef Gerardenmia het volgende:
Volgens mij hebben die agenten daar ook met behoorlijke politieknuppels gezeten. 140 000 pornoplaatjes bekijken!
En dan 33 keer raak: laat ze dan toch maar weer parkeerbonnen uit gaan schrijven!
Volgens mij heeft justitie speciale zoekprogramma's die ze daar op loslaten. Heb ik wel eens op tv gezien.

Ik ga er niet van uit dat men alle 140.000 foto's expliciet bekeken heeft.
userIcon

Dit is toch te belachelijk voor woorden!!!!!!

140.000 afbeeldingen en nog minder dan een promille is "kinderporno"

Lijkt me toch volstrekt duidelijk dat hij geen latente pedofiel is!

Straks plant justitie met opzet kinderporno op je PC omdat ze je voor iets anders onder druk willen zetten.........
quote:
Op zondag 25 juli 2004 01:33 schreef R@b het volgende:

[..]

Volgens mij heeft justitie speciale zoekprogramma's die ze daar op loslaten. Heb ik wel eens op tv gezien.

Ik ga er niet van uit dat men alle 140.000 foto's expliciet bekeken heeft.
dat lijkt me toch HEEL apart, en die zoekprogramma's lijken me ook HEEL speciaal..
whatever
userIcon
quote:
Op zondag 25 juli 2004 01:34 schreef Raz0r81 het volgende:

[..]

dat lijkt me toch HEEL apart, en die zoekprogramma's lijken me ook HEEL speciaal..
whatever
Weet ook niet meer hoe het precies zat. Maar is internationaal samenwerkingsverband wat betreft de computerprogrammatuur in ieder geval. Daar zitten bijvoorbeeld 100.000 bekende KP afbeeldingen in, en dan kunnen ze dat scannen met afbeeldingen op een verdachte schijf. Zoiets was het.
userIcon
Als er van de 140.000 afbeeldingen, maar 33 zijn met kinderen erop, dan lijkt het mij dat we hier niet met een 'PEDOFIEL' te maken hebben, maar inderdaad dat ie het gewoon per ongeluk heeft binnen gehaald.

Daarnaast 'stal' hij het van LEGALE sites, dus dan ga je er van uit dat er geen kinder porno tussen zit.

Dat het nog op zijn PC stond; het zijn 140.000 afbeeldingen! Misschien heeft ie niet alles bekeken!? Ik heb ook troep op mijn pc staan (geen porno of kinder-porno) die ik er eigenlijk af zou moeten halen omdat mijn HD te vol raakt, maar het ook steeds uitstel, of gewoon vergeet.

Beetje triest dat zo'n man in de openbaarheid als Pedofiel bestempelt wordt...
Ga dan liever achter ECHTE pedo's aan.

Voor die drugs en wapens etc verdient ie natuurlijk wel straf.
quote:
Op zondag 25 juli 2004 01:28 schreef SwordMen het volgende:
Tja eigen schuld, want hij wist dat ie ze perongeluk had gedownload, maar delete ze niet
Daar gaat het niet om, het gaat er in principe al om dat het downloaden al illegaal is, als het dan bewaart is de bewijsvoering wel wat makkelijker.
Ooh ja, wat is kinderporno. Kijk het verschil zien tussen een 12 jarigen en 18 jarige is goed te doen. En zelfs dat hoeft niet altijd.

Verder vind ik kinderporno hebben(zoals hij het had) niet zo heel erg. Het erge is als je het maakt of bewust versprijd. Dit is niet bewust kinderporno hebben, hoop ook maar dat hij onschuldig word bevonden.
userIcon
ja hallo, als ik op terminator3 zoek en een film binnenhaal, en dan blijkt dat een of andere grapjas gewoon weer de laatste "drie zusters doen tirol" heeft gerenamed kan dat dus ook met kinderporno gebeuren. lekker is dat.
quote:
Op zondag 25 juli 2004 01:37 schreef R@b het volgende:

[..]

. Daar zitten bijvoorbeeld 100.000 bekende KP afbeeldingen in, en dan kunnen ze dat scannen met afbeeldingen op een verdachte schijf. Zoiets was het.
Hoe komt de politie aan die 100 000 bekende kinderpornoafbeeldingen?
Als ze die hebben kunnen ze vast ook wel (een deel van ) de kinderen en de daders achterhalen. Lijkt me zinvoller.
Een ding is zeker: als je van kinderporno houdt weet ik wel welke baan je bij
de politie moet zien te krijgen.
voor de drugs ja

nederland is echt GEK aan het worden
celstraffen voor ketchup mensen, nu dit

gelukkig woon ik in Belgie
userIcon
Hadden ze niet even de naam van dat programma waarmee ie 140.000 foto's downloaden kunnen vermelden ?
userIcon
wat een leuke zaak weer..

Gaat echt helemaal nergens over... heeft iemand een link naar een site waar ik een leeftijds check kan laten uitvoeren over mijn foto collectie ?
Wie wil er een gokje wagen ?
quote:
Op zondag 25 juli 2004 01:40 schreef krasser het volgende:
ja hallo, als ik op terminator3 zoek en een film binnenhaal, en dan blijkt dat een of andere grapjas gewoon weer de laatste "drie zusters doen tirol" heeft gerenamed kan dat dus ook met kinderporno gebeuren. lekker is dat.
Moet je ook niet met Kazaa downloaden

On topic:
best lullig als je daarop gepakt wordt als je onbewust kinderporno download.. Maar tis 33 van de 140.000 plaatjes.. das 0,002%. Dan kan je eigenlijk toch van uit gaan dat dit per ongeluk gebeurd is?
Dus vanaf nu voor de porn downloaders. Nadat je wat heb gedwonload kijk gelijk of het geen child porn is. 140.000 is wel fucking veel zeg.
140.000 x 128 kb = 17,92 GB aan porn pics

Dia voorstelling
Ik vraag me af wat in deze het zwaarste weegt:
1.700 XTC-pillen, LSD, speed, dubbelloops jachtgeweer of de 33 kinderpornografisch foto’s die redelijk aannemelijk perongeluk op zijn computer zijn beland.

Zoals het in de media staat beschreven lijkt het wel alsof het alleen gaat om de perongeluk verkregen bestanden. Maar ja als lezer zijn we natuurlijk maar al te graag verontwaardigt over onrecht.
userIcon
en ondertussen wordt pedoclub 'Martijn' niet aangepakt.....
quote:
Op zondag 25 juli 2004 02:58 schreef Hayek het volgende:
en ondertussen wordt pedoclub 'Martijn' niet aangepakt.....
Nou, weet je wat?, als jij eraan begint zal ik volledig achter je staan.
userIcon
Die speciale zoekmachines werken volgens het principe van outsourcing.
Duizenden deskundigen op het vaticaan beeordelen of de foto's wel of niet door de morele beugel kunnen.
quote:
Op zondag 25 juli 2004 04:03 schreef Antagonist het volgende:
Die speciale zoekmachines werken volgens het principe van outsourcing.
Duizenden deskundigen op het vaticaan beeordelen of de foto's wel of niet door de morele beugel kunnen.
lol

o.t.
Ik heb ooit wel eens gehad dat ik op een bepaalde site 1 verkeerde klik gaf en vervolgens van die vrolijke troep in m'n startmenu en favorites kreeg. En jawel, daar stonden ook kiddy-sites tussen onder 'art'.
Sick shit, en dan zeker ook nog de cel in vanwege wat mensen die het leuk vinden onschuldige pr0n-zoekende internetters lastig te vallen met 20.000.000 pop-ups 'click yes to install free software!' 'Publisher: gain' etc.
Kvind dit aardig ver gaan :/
Ok, voor z'n drugs en geweer idd bestraffen, maar die paar kiddy-pics :/
userIcon
Tja, de politie valt echt niet zomaar binnen bij je. Dus mensen die eens een bestandje per ongeluk binnen halen en gelijk weer wissen, die krijgen echt niet gelijk een inval.

Deze meneer heeft complete sites gedownload. Dan loop je ook wel meer risico op verkeerd materiaal. Als je zelf selectief kijkt en binnenhaalt valt het heus wel mee.

Als je een bestand binnenhaalt met een bepaalde naam en het blijkt iets anders te zijn dan kunnen ze daar denk ik weinig over zeggen.

Toch blijf ik het allemaal zo schijnheilig vinden.
Voor op gesteld dat alles wat je 'machtelozen aandoet tegen hun zin verwerpelijk is, dus ook kinderen opzadelen met levenslange angst- en onveiligheidsgevoelens door ze voor je eigen lusten te misbruiken, ken ik zo nog vele andere misstanden waar weinig of niks aan gedaan wordt omdat het zich niet inde virtuele maar in de reele wereld afspeelt.

Doe een dagje Amsterdam of Heerlen met de trein en kijk wat er allemaal bij het station loopt en erg jong is (schandknapen, heroinehoertjes, weggelopen kinderen). We lopen er rustig langs, doen er niks aan en worden daar niet eens voor veroordeeld door een rechter. Om nog maar niet te spreken van de respectlozen die ook daadwerkelijk misbruik van die kinderen maken.

Lees wat er allemaal niet voor keurige reisbureaus reizen naar Thailand, Sri Lanka aanbieden terwijl ze weten wat het belangrijkste reisdoel is van hun boekers: de armste kinderen uit de sloppenwijken bevlekken.

Hoeveel kinderen worden niet opgezadeld met AIDS vanaf hun geboorte waar ze allemaal niet om gevraagd hebben.

Dan hebben we het nog niet eens gehad over de honger, de ovestromingen en de kindermoorden in Brazilie.

juist Gerardenmia,

Ik heb wel eens gehoord dat er jaarlijks nog steeds ongeveer 60.000 kinderen in Nederland mishandeld en/of misbruikt worden. Soms zelfs door hun eigen ouders! De media en onze regering is zo gericht op kinderlokkers, pedo's en kinderontvoerders dat het net lijkt alsof bijvoorbeeld incestplegers etc. minder aandacht krijgen. Feit is gewoon dat er nog zoveel kinderleed in Nederland en de wereld is, dat je er gewoon misselijk van wordt als je eraan denkt.
Vlgs mij heeft justitie wat betreft k.p geen sterke zaak want stel je (krijgt een x aantal briefjes van b.v 100 euro en er zit er een bij die vals is kunnen ze je toch ook niet voor valsemunterij aanklagen)
Als je een foto bekijkt op het internet, maakt niet uit welke, dan download hij die toch automatisch naar je temp dir.

Ik vraag me af of dit dan ook onder downloaden valt.
userIcon
quote:
Op zondag 25 juli 2004 01:38 schreef Yi-Long het volgende:
Ga dan liever achter ECHTE pedo's aan.
Dat lijkt mij ook een stuk zinvoller, idd.
userIcon
Stel, dat ik kinderporno opstuur naar het huisadres van deze Officier van Justitie.....
En deze man, die druk is, gooit alle ongevraagde post altijd op 1 stapel, of gewoon meteen bij het oud papier....
Dan komt er huiszoeking, want ik geef natuurlijk een anonieme tip...
Deze man heeft kinderporno in z'n bezit, en had natuurlijk kunnen bedenken dat het zomaar op 1 stapel mikken van post ervoor kan zorgen dat-ie een enorme collectie aanlegt

Samengevat: compleet belachelijke eis dus!! Ik vraag me ook af welke malloot deze 140000 foto's heeft zitten bekijken (wat een baan...) om 33 kinderporno-foto's er uit te halen (ook al doen ze een groot deel aan de hand van hun database-search).........
ik download best veel maar gelukkig ben ik nog NOOOIT kinderporno /dierengedoe tegengekomen.. dat is ranzig kom op zeg..
userIcon
KInderporno aanpakken; prima. Alleen begint dit meer een beetje te lijken op de volgende reden een politiestaat van Nederland te maken. Dit is scary.
Pak die gozer aan voor wapens (en daar mag harder tegenop getreden worden dan tot dusverre gebeurt), en drugs. Maar die paar foute plaatjes.

Ja, die plaatjes zijn fout, maar het lijkt me een beetje vergaan, om deze drugsdealer, wapenbezitter ook maar gelijk pedofiel te noemen. Nog even en het is voor de politie makkelijker om op afstand iemand computer volledig uit te lezen, dan zijn huis te doorzoeken, of zijn telefoon maar af te luisteren.
En nu kan de politie misschien een goeie reden hebben met hun zoektocht naar kinderporno, maar op die manier komen ze ook bijv bij mijn internet bankier files. En als ze beginnen te spoofen, straks ook nog al mijn inlogcodes..

Verder vind ik zowieso de aanpak van kinderprono en pedofilie totaal verkeerd. Dit leidt alleen maar tot grotere risico's van de kinderen. Ik ben voorstander ervan om pedofilie UIT de taboesfeer te halen, en IN de groep geestesziekten. De mogelijkheid tot behandeling en onderzoek moet vergroot worden, zodat we hopelijk OOIT iets preventiefs tegen deze ongewenste en ontoelaatbare sexuele voorkeuren kunnen doen.
quote:
Stel, dat ik kinderporno opstuur naar het huisadres van deze Officier van Justitie.....
Ja, en dan? Die pornoserver, heeft die dan ook eigenhandig die kinderporno naar die man opgestuurd? Nee, meneertje, deze Geert heeft zelf opdracht gegeven voor het binnenhalen van porno. Dus als die Officier van Justitie zelf porno bestelt, en daarna niet controleerd wat er tussen zit, dan is ook die man strafbaar.

Ga jij op eigen houtje kinderporno opsturen naar iemand, dan bega jij het grootste strafbare feit.
quote:
de volgende reden een politiestaat van Nederland te maken
Van mij mag-ie er komen, die politiestaat. Alles beter dan hoe het er nu aan toe gaat in dit ongeleide klotelandje. Niks en niemand die nog respect heeft voor wat dan ook. De grootste criminelen komen het eenvoudigst weg omdat ze toch niet bang hoeven te zijn voor oom agent. Respect afdwingen, laat ze dat maar doen, met zoveel mogelijk geweld. Niet luisteren, tegensputteren? Problemen gratis meegeleverd. Ben je wel eens in spanje geweest? Dat is nou niet echt een politiestaat, maar daar weten ze wel van aanpakken.

Dus, ok, politiestaat hoeft nou net niet, maar die bureaucratische hobbyisten hierzo mogen best eens op cursus in, idd, Spanje. Dat ze ook eens durven op te treden.
userIcon
quote:
Op zondag 25 juli 2004 10:33 schreef Rustic het volgende:

[..]
controleerd
I rest my case; ga naar school...
quote:
Dus, ok, politiestaat hoeft nou net niet, maar die bureaucratische hobbyisten hierzo mogen best eens op cursus in, idd, Spanje. Dat ze ook eens durven op te treden.
Ja, onschuldigen martelen, zodat ze schuld bekennen van dingen die ze niet gedaan hebben. Dat helpt.
Lees hier maar eens wat free juanra
Kinderporno is een ernstige zaak. We praten hier niet over kinderen van 17 jaar, maar van 0 tot ......
Denk nou maar niet dat alle foto's door de politie bekeken moeten worden. Daar is een andere manier voor. Als het is vastgesteld dat een foto onder de categorie "kinderporno"valt dan wordt er met een bepaald programma een unieke code van de foto gemaakt. Zo is het mogelijk om de in beslaggenomen computer te scannen op aanwezigheid van verboden foto's.!
Ik heb ook weleens per ongeluk van een ftp server een cd gedownload die vol stond met kinderporno. Echt schokkend, heb hem ook gelijk gewist. Maar dan zou ik dus ook strafbaar zijn geweest?

Ik downloade gewoon complete cd's van die ftp server en had geen idee dat dit er tussen stond, de cd heette ook niet childporn ofzo, maar sex photo's volgens mij...

Nouja, meneer had meer op zijn geweten en ik kan er dus niet zo mee zitten.
Wat een onzin zeg, ze kunnen beter een onderzoek instellen naar die websites waarhij het vanaf heeft. Als hij zo massaal websites heeft lopen plunderen dan lijkt me dat dit kan gebeuren, je wilt niet weten wat voor zooi ik soms perongeluk tegenkom op kazaa (wat ik overigens meteen verwijder, laat dat duidelijk zijn).

Pak ipv zo'n man gewoon echte pedofielen ofzo!
userIcon
quote:
Op zondag 25 juli 2004 11:28 schreef 303 het volgende:
Ik heb ook weleens per ongeluk van een ftp server een cd gedownload die vol stond met kinderporno. Echt schokkend, heb hem ook gelijk gewist. Maar dan zou ik dus ook strafbaar zijn geweest?

Ik downloade gewoon complete cd's van die ftp server en had geen idee dat dit er tussen stond, de cd heette ook niet childporn ofzo, maar sex photo's volgens mij...
Dit soort dingen moet je eigenlijk even rapporteren.... Bij een Amerikaanse server kan je zo bij de FBI terecht (google!), en anders zijn er wel andere meldpunten......
Tenslotte zorgt die server voor de *vraag naar*, en *vraag naar* zorgt voor *productie van*... En dat laatste moet afgelopen zijn
userIcon
Typisch gevalletje "Geen hennep-kwekerij gevonden, dus laten we 'm zo maar naaien" Ga de producenten van KP pakken in plaats van je tijd te verspillen aan leechers die bij toeval wat jong spul downloaden tussen de rest.
quote:
Ja, onschuldigen martelen, zodat ze schuld bekennen van dingen die ze niet gedaan hebben. Dat helpt.
Lees hier maar eens wat free juanra
Zo te zien zat Orwell er 20 jaar naast....
quote:
Op zondag 25 juli 2004 10:33 schreef Rustic het volgende:

[..]

Van mij mag-ie er komen, die politiestaat. Alles beter dan hoe het er nu aan toe gaat in dit ongeleide klotelandje. Niks en niemand die nog respect heeft voor wat dan ook. De grootste criminelen komen het eenvoudigst weg omdat ze toch niet bang hoeven te zijn voor oom agent. Respect afdwingen, laat ze dat maar doen, met zoveel mogelijk geweld. Niet luisteren, tegensputteren? Problemen gratis meegeleverd. Ben je wel eens in spanje geweest? Dat is nou niet echt een politiestaat, maar daar weten ze wel van aanpakken.

Dus, ok, politiestaat hoeft nou net niet, maar die bureaucratische hobbyisten hierzo mogen best eens op cursus in, idd, Spanje. Dat ze ook eens durven op te treden.
helemaal mee eens
die groene lui hier moeten eruit!!
userIcon
quote:
Op zondag 25 juli 2004 02:58 schreef Hayek het volgende:
en ondertussen wordt pedoclub 'Martijn' niet aangepakt.....
GADVERDAMME!!! Wist helemaal niet dat er zo'n club bestond... Beetje op hun site gekeken, maar wat een sicke mo-fo's!!!! Allemaal de bak in.. Levenslang... Samen in 1 cel met een groot geschapen homofiel!!!
userIcon
quote:
Op zondag 25 juli 2004 11:54 schreef Vandaahl het volgende:

[..]

helemaal mee eens
die groene lui hier moeten eruit!!
Leuk om te zien hoe iedereen altijd denkt dat een politie-staat voor ze zal werken en alleen anderen zal treffen.
userIcon
Heb nog niet alles gelezen en zal vast al wel gezegd zijn maarre,
ik had een keer naar mijn idee een anime gedownload en het bleek een kinderwijf te zijn dat een ouwe man ging pijpen. Dus echt wel dat ik die meteen van me HDD heb gegooid.
Dat die man dan niet alles nakijkt wat hij download lijkt me raar want je download toch juist wat je wilt hebben?
userIcon
quote:
Op zondag 25 juli 2004 12:08 schreef D-FENS het volgende:

[..]

Leuk om te zien hoe iedereen altijd denkt dat een politie-staat voor ze zal werken en alleen anderen zal treffen.
Ach, laat in Jello Biafra hierin quoten
"In the real fourth reich, you'll be the first to go"
(nazi punks fuck off - Dead Kennedys)
userIcon
Van de 140.000 3 stuks dat is echt miereneuken en duidelijk geen opzet anders waren de verhoudingen wel anders geweest. Beetje machtsmisbruik vind ik dit . Hier zijn die wetten niet voor bedoeld.
userIcon
Ik heb t ook weleens als ik wat porno van Kazaa download dat er af en toe wat kinderporno tussen zit..
Gelijk weer deleten uiteraard, maar stel dat je het echt grootschalig aanpakt en maximaal download..tja....Kan er altijd wel ns wat tussen zitten, ik vind t bullshit als deze man in de bak hiervoor zou komen gezien het feit dat de verhoudingen normale porno en kinderporno nou vrij klein zijn..
Mja het nederlands rechtssysteem kost geen geld genoeg, gewoon je tijd en geld gaan lopen verspillen aan zoiets onbenulligs
man Ferdo (Eindredactie Frontpage) 25-07-2004 @ 16:07 fotoboek homepage
userIcon
quote:
Op zondag 25 juli 2004 12:53 schreef Chadi het volgende:
Van de 140.000 3 stuks dat is echt miereneuken en duidelijk geen opzet anders waren de verhoudingen wel anders geweest. Beetje machtsmisbruik vind ik dit . Hier zijn die wetten niet voor bedoeld.
Het waren er maar liefst 33 hoor!

Maar goed, het blijft op een totaal van 140.000 te onbenullig voor woorden. Justitie kan zich maar beter concentreren op de andere delicten die deze man heeft gepleegd (de reden van de aanwezigheid van grote hoeveelheden XTC lijken mij vele, vele malen interessanter om onderzoek naar te doen, net als die van dat geweer). Om hem te vervolgen voor enkele tientallen plaatjes op bijna anderhalf honderdduizend die niet door de beugel kunnen is gewoon belachelijk en het lijkt me duidelijk dat hij dat niet met opzet heeft binnengehaald.
50  van 52 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 24/05 'Topoverleg Apple en Samsung levert niets op'8
» 23/05 Tele2 in beroep tegen uitspraak Pirate Bay20
» 23/05 BREIN klaagt Pirate Bay-uploader aan94
» 21/05 Storing treft DigiD12


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden