Zimbabwe nationaliseert al het land

Internationaal • Geschreven door Jeroen (steenz) op 09-06-2004 @ 22:04
print 
Icoon Buitenlands nieuws Zimbabwe heeft vergevorderde plannen om alle grond die nu nog in bezit is van privé-bezitters te nationaliseren. Volgens John Nkomo, de ‘Minister van Landhervorming’, worden alle eigendomspapieren vervangen door 99-jarige huurcontracten. Tegen de Herald, een staatskrant in Zimbabwe, verklaarde hij dat alle eigenaren van land contact op moeten nemen met de overheid. Na een ‘keuring’ kunnen ze dan een huurcontract krijgen. Een uitzondering wordt gemaakt voor natuurreservaten. Omdat deze sector zeer lucratief is, wordt de maximale huurperiode hiervoor op 25 jaar gesteld.

’Blanke boeren’
In 2000 waren er nog vier- tot vijfduizend blanke boeren in Zimbabwe aanwezig. Sinds die tijd zijn de landerijen van deze boeren in een steeds hoger tempo in beslag genomen. Dit gebeurt onder dwang, en veelal met groot geweld. Momenteel verblijven er naar schatting nog maar 500 blanke landeigenaren in heel Zimbabwe, die samen ongeveer drie procent van de landbouwgrond bezitten. Volgens de overheid was dit percentage eerst zeventig procent.

Honger
Sinds de landhervormingen begonnen, heerst er een grote hongersnood in Zimbabwe. Op dit moment heeft meer dan de helft van de bevolking voedselhulp nodig. Volgens de regering zouden de opbrengsten nu weer een stijgende lijn vertonen. Deze verbetering is volgens Joseph Made, de Minister van Landbouw, te danken aan de landhervormingen.

Kritiek
Volgens hulporganisaties en critici van het overheidsbeleid is de oorzaak van de massale hongersnood echter te zoeken bij de verstoringen in de landbouwsector die door het landhervormingsbeleid zijn ontstaan. De regering houdt de oorzaak slechte oogsten van de afgelopen jaren echter op grote droogte.

Bron: BBC News


Lees ook:

» 01:28 Protest tegen verbod diensten in Hagia Sophia20
» 00:45 Winnaar 57e songfestival bekend50
» 00:35 Britten bereiden zich voor op invasie Grieken18
» 26/05 Brits antibezuinigingsprotest voor huis vicepremier5


delen | eKudos nujij

4399 views / 37 reacties
Reacties op dit bericht
37  van 37 reacties op deze pagina. Pagina  1
En wij maar klagen over de Nederlandse politiek. Een jaar of tien geleden was Zimbabwe nog leefbaar. Ik spreek uit ervaring. Nu zou ik er niet meer heen durven/willen. Hongersnood...brr. De blanken verdrijven. Ja, echt een goed idee. Niet dus.
Als dit de hongersnood kan minderen is dit een goede zaak...
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 22:08 schreef Re_plaY het volgende:
Als dit de hongersnood kan minderen is dit een goede zaak...
Gelul! dat zeg je nu makkelijk van een afstand maar als het nou eens jou grond was zou je het dan ook zeggen???
Alle blanke boeren verdrijven is ook alle kennis verdrijven, aan het eind van het seizoen staat er misschien 20% van de gewassen overeind door mismanagement en allerlei machtsspelletjes en chronische luiheid. Dit is geen discriminatie, dit is waarheid en betekend hongersnood en rellen etc. Daar gaan onze belastingcenten weer in het kader van ontwikkelingshulp. Als die gasten het nu voor zichzelf verpesten krijgen ze van mij geen cent!
userIcon
Ik heb daar weleens een stukje over gezien bij 2Vandaag ofzo. Het kwam er op neer dat de landerijen die van de regering waren ondermaats produceren. Er zou helemaal geen hongersnood zijn als het niet in handen van de regering was. Stelletje sicko's daar.
Tja, de negertjes daar, de zogenaamde veteranen, zagen die blanke boeren in een hangmat op zijn veranda van zijn kapitale villa goud geld verdienen en dachten "dat kan ik ook".
Zo gezegd zo gedaan en men joeg de blanke boer weg of schoot hem gewoon simpelweg dood en ging in diezelfde hangmat liggen, wachtend op de oogst die hem ten deel zal vallen.
Echter, de oogst zal nimmer van het land worden gehaald als je in die hangmat lui zoals altijd zit te wezen.
En de oogst zal eerst dmv kunde geteeld moeten worden en dat is iets wat blanke boeren kunnen bij uitstek.
Die negertjes slaan een kokosnoot uit de boom en dan zeggen "de kokosnoten zijn op" en staan met hun armen wild te zwaaien. Blanke boeren zorgen tenminste dat de gewassen roeleren zodat je niet kan zeggen "het is op" want er is weer nieuwe aanplant.

Zimbabwe (het vroegere Rhodesië) moet geen cent, nog geen graankorrel krijgen als hulp, niks nakkes nada, ze hebben het zelf over zich afgeroepen, honger, armoe, boycot en massale sterfte zal hun ten deel vallen en de schuldige is Robert Mugabe, ook wel de zwarte Hitler genoemd.
Die Afrikanen denken dat alle honger door de blanke boeren komt, dus daarom willen ze hun land terug, ze hebben een mooie excuus namelijk:"jij bent geen Afrikaan, want je bent blank en dit land is van mijn voorouders"

In de laatste 10 jaar zijn er duizenden boeren vermoord. Gelukkig genoeg kunnen die Afrikanen niet zonder de blanke boeren, ze zijn gewoon weg te stom om zichzelf te voorzien van voedsel. Als ik een boer was daar in Afrika zou ik het weten, ik zou m'n land verkopen en ze het lekker zelf laten uitzoeken, om vervolgens te emigreren naar Europa of de VS
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 22:25 schreef useroid het volgende:

Zimbabwe (het vroegere Rhodesië) moet geen cent, nog geen graankorrel krijgen als hulp, niks nakkes nada, ze hebben het zelf over zich afgeroepen, honger, armoe, boycot en massale sterfte zal hun ten deel vallen en de schuldige is Robert Mugabe, ook wel de zwarte Hitler genoemd.
hitler heeft zijn eigen volk nooit laten verhongeren. Beter gezegd: hij heeft zijn eigen volk nooit pijn gedaan, dat waren Amerikanen, Russen en Britten.
userIcon
Wat een zonde van dat mooie land. Ik heb er in 1996 gewerkt en toen werd al gezegd dat als de regering zo door zou gaat met hun corrupte dictatuur spelletjes het land binnen 5 jaar in duigen zou vallen. En zie nu, hongersnood, agrarische export inkomsten weg, arbeiders op straat gezet door dat hun bedrijven werden ingepikt door corrupte machtsbelust oorlogsveteranen die het hele land om zeep hebben gebracht.

En dat voor een land die alles heeft, grondstoffen, perfect landbouwgrond, watervoorraden, perfecte klimaat, groote afzet markt (Zuid -Afrika).
Dood zonde
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 22:27 schreef kofkof het volgende:

[..]

hitler heeft zijn eigen volk nooit laten verhongeren. Beter gezegd: hij heeft zijn eigen volk nooit pijn gedaan, dat waren Amerikanen, Russen en Britten.
De vergelijking van mugabe met hitler is ook niet echt juist, mugabe is in hart en nieren een marxist, maar dan wel een onder het mom van iedereen is gelijk maar ik ben toch iets gelijker.
userIcon
Eerst zelf een grote puinhoop van het land maken en dan van ons voedselhulp willen?
Dus echt niet dat ik daar geld aan geef!
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 22:31 schreef holgerson12 het volgende:

[..]

De vergelijking van mugabe met hitler is ook niet echt juist, mugabe is in hart en nieren een marxist, maar dan wel een onder het mom van iedereen is gelijk maar ik ben toch iets gelijker.
Hij is in zoverre correct dat ik kijk naar de blanke boerenkant.
Hij laat willens en wetens Blanken daar vervolgen dan wel uitmoorden door zijn moordmilities.
Op nationaal niveau is het eerder een stalinist.
Pronken aan het volk met landbouwvoorraden (Commies ook) maar het volk wat wel aan honger lijdt.

Het land voorzien van buitenlandse hulp zal misschien miljoenen negertjes kunnen voeden maar de problemen blijven.
Dan kan je ze beter niet voederen en laten sterven zodat men daar tot de conclusie komt (de intellectuelen die tegen Mugabe) dat er echt wat moet gebeuren en het land moet gaan hervormen als hij dood is (is al over de 80).
Ik voorzie een burgeroorlog die neer wordt geslagen door de VN waarna GB weer een leidende rol zal gaan spelen voor de komende jaren totdat het land weer stabiel is.
userIcon
Laten ze dat lekker doorzetten allemaal. Eens kijken hoelang het duurt voordat ze komen uithuilen bij de westerse blanke wereld omdat ze geen eten meer hebben.

quote:
Op woensdag 9 juni 2004 22:25 schreef useroid het volgende:
Tja, de negertjes daar, de zogenaamde veteranen, zagen die blanke boeren in een hangmat op zijn veranda van zijn kapitale villa goud geld verdienen en dachten "dat kan ik ook".
Zo gezegd zo gedaan en men joeg de blanke boer weg of schoot hem gewoon simpelweg dood en ging in diezelfde hangmat liggen, wachtend op de oogst die hem ten deel zal vallen.
Echter, de oogst zal nimmer van het land worden gehaald als je in die hangmat lui zoals altijd zit te wezen.
En de oogst zal eerst dmv kunde geteeld moeten worden en dat is iets wat blanke boeren kunnen bij uitstek.
Die negertjes slaan een kokosnoot uit de boom en dan zeggen "de kokosnoten zijn op" en staan met hun armen wild te zwaaien. Blanke boeren zorgen tenminste dat de gewassen roeleren zodat je niet kan zeggen "het is op" want er is weer nieuwe aanplant.

Zimbabwe (het vroegere Rhodesië) moet geen cent, nog geen graankorrel krijgen als hulp, niks nakkes nada, ze hebben het zelf over zich afgeroepen, honger, armoe, boycot en massale sterfte zal hun ten deel vallen en de schuldige is Robert Mugabe, ook wel de zwarte Hitler genoemd.
dus wat je eigenlijk zegt is omdat er een paar mensen slechte besluiten hebben gemaakt het complete volk er onder moet lijden?

Nu je toch vergelijking met Hitler maakt...
alle duitsers zijn toch nazi's ofniet?
Door het extreem-racistische en kortzichtige beleid van Mugabe stort Zimbabwe met een rotvaart de afgrond in. Je vraagt je af waarom wij nog ontwikkelingsgeld sturen met mensen als Mugabe aan het hoofd.
userIcon
Wat een rare reacties eigenlijk van veel van jullie over 'domme negertjes die lui zijn'. Ik weet er zelf het fijne niet van, maar dat vind ik wel ERG kortzichtig beredeneerd.
en straks wil IMF eisen dat ze gronden moeten privatiseren! anders krijgt Zimbabwe geen lening! IMF wil dat economie zonder overheid kan groeien.

het is communistische toestand! net als in Sovjetunie!
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 23:08 schreef nein het volgende:
Wat een rare reacties eigenlijk van veel van jullie over 'domme negertjes die lui zijn'. Ik weet er zelf het fijne niet van, maar dat vind ik wel ERG kortzichtig beredeneerd.
domme negertjes is relatief. in vergelijking met de blanke boeren weten zij minder van landbouw.
lui is van die militairen of weet ik veel wat voor mensen het zijn, die jaloers waren op de blanke boeren. de blanke boeren hebben het ook moeten verdienen en die militairen willen het snel hebben.

dus zo kortzichtig is het nou ook weer niet
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 22:27 schreef kofkof het volgende:

[..]

hitler heeft zijn eigen volk nooit laten verhongeren. Beter gezegd: hij heeft zijn eigen volk nooit pijn gedaan, dat waren Amerikanen, Russen en Britten.
Dom!

Hitler heeft niet alleen binnen Duitsland alle joden vervolgd, maar ook zigeuners, gehandicapten, socialisten, sociaal-democraten en alle andere niet-Arische niet-nazi's. Geen Duitsers volgens jou?

Overigens, toen Duitsland onherroepelijk de oorlog begon te verliezen, beval Hitler zelf Duitsland dan maar helemaal met de grond gelijk te maken, omdat blijkbaar 'het Duitse volk het niet waardig was om te bestaan' gezien het verlies van de oorlog.
userIcon
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 22:08 schreef Re_plaY het volgende:
Als dit de hongersnood kan minderen is dit een goede zaak...
Ehmm, voordat Mugabe de blanke boeren eruit schopte had Zimbabwe een gigantisch agrarisch overschot wat het exporteerde.
Nu exporteert het niks meer en dreigt een hongersnood.

Welk gedeelte van dit verhaal heb jij niet erg begrepen?

Van mij mogen ze doodhongeren. We slepen al zo lang ik me kan herinneren gigantische hoeveelheden hulp richting Afrika en het heeft nog nooit iets geholpen. Laat ze maar eens voor zichzelf zorgen.

Overigens, toen Duitsland onherroepelijk de oorlog begon te verliezen, beval Hitler zelf Duitsland dan maar helemaal met de grond gelijk te maken, omdat blijkbaar 'het Duitse volk het niet waardig was om te bestaan' gezien het verlies van de oorlog.
[/quote]

Benieuwd hoe je aan die info komt.
userIcon

Het probleem lost zichzelf op.
userIcon
Onder het misdadig beleid van Saddam werd een deel van het volk onderdrukt. Onder het bewind van Mugabe zal een groot deel van de bevolking de hongersdood sterven.

Ik hoop dat ie wint, want Bush staat vast binnenkort op de stoep van Zimbabwe

quote:
Op woensdag 9 juni 2004 22:27 schreef kofkof het volgende:

[..]

hitler heeft zijn eigen volk nooit laten verhongeren. Beter gezegd: hij heeft zijn eigen volk nooit pijn gedaan, dat waren Amerikanen, Russen en Britten.
Hitler heeft zijn eigen volk nooit pijn gedaan?
Wat zullen we nou krijgen.
Alsof de Amerikanen, Russen en Britten voor hun lol Duitsland binnenvielen. Wie had dit over het Duitse volk afgeroepen? Volgens mij toch Hitler zelf.
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 00:16 schreef reinout_de_vis het volgende:

Overigens, toen Duitsland onherroepelijk de oorlog begon te verliezen, beval Hitler zelf Duitsland dan maar helemaal met de grond gelijk te maken, omdat blijkbaar 'het Duitse volk het niet waardig was om te bestaan' gezien het verlies van de oorlog.
/quote
Benieuwd hoe je aan die info komt.
Dit zijn gewoon bekende gegevens hoor.
Het is het zogenaamde Nero-bevel.
Op 19 maart 1945 gaf Hitler het bevel om de complete industrie, alle nutsbedrijven, alle straten, wegen, bruggen, kanalen op te blazen, om voor de vijand slechts een “beschavingswoestenij” achter te laten. Hitler was teleurgesteld in het Duitse volk en voelde zich door hen veraden en hij vond dat als hij dood ging, heel Duitsland meegetrokken moest worden naar de vernietiging. Alles moest met de grond gelijk zodat er niks van waarde achterbleef voor de geallieerden. Dit is voor een groot deel voorkomen door Duitse officieren die dit bevel negeerde en natuurlijk door tijdig ingrijpen van geallieerden.
vrouw paddy (Moderator / Kanjer Crewlid '11/'12) 10-06-2004 @ 01:05 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 22:27 schreef kofkof het volgende:

[..]

hitler heeft zijn eigen volk nooit laten verhongeren. Beter gezegd: hij heeft zijn eigen volk nooit pijn gedaan, dat waren Amerikanen, Russen en Britten.
Ja hij had het beste met de Duitsers voor (let wel alleen de blanke) EN JAWEL OVER DE RUG VAN VELE LANDEN!! En hij kon mooi niet tegen Rusland op. ?Ga je nu Hitler in een slachtofferrol manoeuvreren?
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 01:05 schreef paddy het volgende:

[..]

Ja hij had het beste met de Duitsers voor (let wel alleen de blanke) EN JAWEL OVER DE RUG VAN VELE LANDEN!! En hij kon mooi niet tegen Rusland op. ?Ga je nu Hitler in een slachtofferrol manoeuvreren?
Als Hitler niet zo dom was geweest om Polen meteen in te nemen dan hadden we nu een mooi Germaansch rijk gehad.

De betrekking van Amerika in de oorlog is een complot.
userIcon
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 01:14 schreef kofkof het volgende:

[..]

Als Hitler niet zo dom was geweest om Polen meteen in te nemen dan hadden we nu een mooi Germaansch rijk gehad.

De betrekking van Amerika in de oorlog is een complot.
Wat zal de AFA blij zijn als ze jouw adres hebben grapje joh
Post je ook veel op Stormfront.net ?
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 01:19 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

Wat zal de AFA blij zijn als ze jouw adres hebben grapje joh
Post je ook veel op Stormfront.net ?
Geef je adres maar aan SOS, zullen ze blij mee zijn (wil je niet, geloof me) grapje joh
Nee, ik post niet op Stormfront.org, wel op polinco (meer hersenen)
Wacht 'ns ff!!!

Wat doen die blanke boeren in Zimbabwe? Hoe werden zij (blanke boeren) grote grondeigenaren in Zimbabwe?
Ooit deze vragen gesteld aan julliezelf? Nee? Begin er dan mee!
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 03:33 schreef cleerdam het volgende:
Wacht 'ns ff!!!

Wat doen die blanke boeren in Zimbabwe? Hoe werden zij (blanke boeren) grote grondeigenaren in Zimbabwe?
Ooit deze vragen gesteld aan julliezelf? Nee? Begin er dan mee!
Klopt inderdaad. Wat doen Australiers dan nog in Australie, en al die Amerikanen moeten ook maan van hun continent optiefen. Sorry, maar daar is het nu echt te laat voor. Feit is echter wel dat de blanke boeren de enige in dat land zijn met enige kennis van landbouw. Mugabe gooit alles omver met als resultaat, een hele berg n00bs die nu het land bezitten en er niks goeds mee kunnen doen, een beetje mais planten voor zichzelf, en veel verder komen ze niet. Lekker is dat, vooral als de rest van het land ook nog wat wil eten.

De enige reden waarom Mugabe dit doet is om aan de macht te blijven, die gast is zo gestoord als wat, en help op dit moment dat hele land naar de klote. Heb zelf in Harare gewoont in 98-99 en het was destijds nog prime te doen, dat hele land gaat naar de klote zo, alleen omdat die debiel niet inziet dat ie een heel eind moet optiefen.
Inderdaad, dit is een nobel bedoelde, maar jammerlijk ondoordachte zet geweest van Mugabe. Het na jaren van investeren eindelijk rendabele landbouwbeleid van de blanke boeren is ineens geheel verloren. De mensen die jarenlange ervaring en kennis hadden, worden vervangen door oorlogsveteranen. Grote lappen grond worden in honderden kleine moestuintjes veranderd, die allemaal een eigen onderontwikkelde analfabete non-boer als eigenaar hebben. De vakkundig geïrrigeerde landerijen zijn nu voor 50% al in woestijn veranderd, en de eerst ruime voedsel voorraad is verdwenen. Tot kort voor het beleid van Mugabe exporteerde Zimbabwe graan. Toen waren er ook al droogtes, dus daar ligt het echt niet aan.

Overigens is een groot gedeeltde van de blanke boeren naar buurland Mali verhuist, waar ze door de regering met open armen ontvangen zijn. De regering van Mali hoopt op deze manier de landbouw te verbeteren, op dit moment wordt slechts 2% van het landoppervlak voor landbouw gebruikt.
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 22:27 schreef kofkof het volgende:

[..]

hitler heeft zijn eigen volk nooit laten verhongeren. Beter gezegd: hij heeft zijn eigen volk nooit pijn gedaan, dat waren Amerikanen, Russen en Britten.
Ach ja, 'goeie peer' Adolf.
Het is wel door zijn toedoen dat oa Berlijn Dresden en Keulen tot op de laatste steen zijn platgebonbardeerd.
Over de Duitse Joden maar te zwijgen
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 22:25 schreef useroid het volgende:
Zimbabwe (het vroegere Rhodesië) moet geen cent, nog geen graankorrel krijgen als hulp, niks nakkes nada, ze hebben het zelf over zich afgeroepen, honger, armoe, boycot en massale sterfte zal hun ten deel vallen en de schuldige is Robert Mugabe, ook wel de zwarte Hitler genoemd.
Klinkt hard, maar op zich ben ik het er mee eens, de overheid dan, niet zozeer de bevolking. Bovendien heb ik het donkerbruine vermoeden dat er van die ontwikkelingshulp niets bij de bevolking terecht zal komen, zolang Mugabe daar aan de macht is.
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 08:00 schreef Mr.Spock het volgende:
<knip> mee eens

Overigens is een groot gedeeltde van de blanke boeren naar buurland Mali verhuist, waar ze door de regering met open armen ontvangen zijn. De regering van Mali hoopt op deze manier de landbouw te verbeteren, op dit moment wordt slechts 2% van het landoppervlak voor landbouw gebruikt.
Jammer ik vraag me af of jij al geografie gehad hebt op school of zo ja wat jouw cijfer hier voor was.
Mali een buurland noemen is net zo stom als Amerikanen die zeggen dat Holland naast 'Copenhegen' ligt.
Mali is verre van een buurland, er zitten tenminste 6 landen tussen waarbij de totale afstand minimaal 5000 kilometer is.

De meeste blanke boeren gingen naar Zambia of Zuid-Afrika waar ze met open armen werden ontvangen.
quote:
[b
Zimbabwe (het vroegere Rhodesië) moet geen cent, nog geen graankorrel krijgen als hulp, niks nakkes nada, ze hebben het zelf over zich afgeroepen, honger, armoe, boycot en massale sterfte zal hun ten deel vallen en de schuldige is Robert Mugabe, ook wel de zwarte Hitler genoemd.
Mugabe is een van de ergste eh... "mensen" die ooit geboren is.

in zijn eentje heeft hij het hele land naar de tering geholpen.
37  van 37 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 01:28 Protest tegen verbod diensten in Hagia Sophia20
» 00:45 Winnaar 57e songfestival bekend50
» 00:35 Britten bereiden zich voor op invasie Grieken18
» 26/05 Brits antibezuinigingsprotest voor huis vicepremier5


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden