Zelfmoord scholiere door foute SMS

Internationaal • Geschreven door Tim (ActaniA) op 26-05-2004 @ 13:12
print 
djxtralarge had ons via de nieuws-submit te melden:

Een 17-jarige Indiase scholiere heeft zelfmoord gepleegd nadat zij per SMS ontdekte dat ze voor haar examen gezakt was. Later bleek dat het sms'je foutief was en dat ze geslaagd was. Indiase scholieren konden op hun examenformulier aangeven of zij de uitslag per SMS wilden ontvangen.

Toen bekend werd dat ze wel geslaagd was, had de Adini Jeena zichzelf al van het leven beroofd. Er loopt een onderzoek naar de oorzaak van het verkeerde sms'je. Twee telecombedrijven bieden de examenuitslag per SMS aan. De politie wilde niet vrijgeven via welk telecombedrijf het bericht is verstuurd.

Scholieren staan in India onder immense druk om hun eindexamen te halen. De zelfmoordcijfers onder jongeren stijgen elk jaar weer rond de examenperiode. Steeds meer scholen bieden begeleiding voor scholieren die niet met de examendruk om kunnen gaan.



Lees ook:

» 10:36 Iran schermt met nucleaire prestatie41
» 09:51 Onderzoek vogelgriepvirus stilgelegd13
» 08:58 Man bekent moordplannen Obama4
» 00:36 Anonymous valt site CIA aan24


delen | eKudos nujij

27722 views / 90 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 90 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
life is a bitch
Geen medelij
zielig om je eigen leven te beroven, om dan zo aan jezelf te denken
Bah, egoistisch gedrag
*kuch* 'Wouden'? *kuch*
dat is wel een heel erg drastische reactie
kennen ze daar het begrip "herexamen" niet?
quote:
...er loopt een onderzoek...
Euh... gaat nu een Telecombedrijf de schuld hiervan krijgen...???
Hmmmm, zou toch lullig zijn als iemand z'n hele klas gespoofde sms'jes zou sturen met een negatieve uitslag. Of juist een positieve, dan heb je wel direct een paar leuke feestjes....
Schokkend.. Dat meisje had gewoon nog kunnen leven als die fout niet was gemaakt.

En al die mensen die haar afdoen als een egoïst, denk ff na voordat je wat zegt; er staat duidelijk in het bericht hoe erg scholieren in India onder druk gezet worden om hun examen te halen.
Mooi dat ze dood is .. Heb er geen medelijden mee ..
Waarom jezelf van kant maken als je gezakt bent ?? Dan ben je wel heel erg triest .. Simpele zieltjes lopen er soms ook rond ..

Je hebt altijd een herexamen of je doet het jaar over .. Had je het maar beter voor moeten bereiden ..

meid .. We zullen je missen als kiespijn ..

En dat telecombedrijf moet zich nergens wat van aantrekken .. Fouten zijn menselijk, hun kunnen ook niet weten dat zo`n labiel persoon zichzelf de pijp uit werkt na gezakt te zijn ..

En ja het klinkt hard, en ik lees nu ook weer dat de druk erg hoog is .. Maar om zelfmoord te gaan plegen als je weet dat je nog een kans hebt is een beetje jammer..
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 13:14 schreef Ed_Gein het volgende:
Geen medelij
zielig om je eigen leven te beroven, om dan zo aan jezelf te denken
Bah, egoistisch gedrag
Ehm... elk menselijk gedrag is egoistisch
Aan elke handeling ligt opportunisme ten grondslag

Je hebt altijd een herexamen of je doet het jaar over .. Had je het maar beter voor moeten bereiden ..

meid .. We zullen je missen als kiespijn ..



Is dit niet een beetje kortzichtig?
Lijkt me een beetje voorbarige reactie van die griet. Je zou het op z'n minst kunnen verifiëren
Poeh hee wat een heftige reacties!
Elk mensenleven is even waardevol! Niemand is beter of meer waard dan een ander. Ook mensen die minder goed in hun vel zitten hebben evenveel recht op leven als mensen die zich wel goed voelen.
Ik vind het in- en intriest dat zo'n meisje zo radeloos geweest moest zijn om dit te doen, en dat allemaal door zo'n prestatiegerichte wereld
userIcon
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 13:27 schreef LaTeX het volgende:
Mooi dat ze dood is .. Heb er geen medelijden mee ..
Waarom jezelf van kant maken als je gezakt bent ?? Dan ben je wel heel erg triest .. Simpele zieltjes lopen er soms ook rond ..

Je hebt altijd een herexamen of je doet het jaar over .. Had je het maar beter voor moeten bereiden ..

meid .. We zullen je missen als kiespijn ..

En dat telecombedrijf moet zich nergens wat van aantrekken .. Fouten zijn menselijk, hun kunnen ook niet weten dat zo`n labiel persoon zichzelf de pijp uit werkt na gezakt te zijn ..

En ja het klinkt hard, en ik lees nu ook weer dat de druk erg hoog is .. Maar om zelfmoord te gaan plegen als je weet dat je nog een kans hebt is een beetje jammer..
Inderdaad, simpele zieltjes lopen er soms ook rond. Jij bent het levende bewijs daarvan

Een mensenleven is soms ineens maar heel weinig waard voor sommigen, zo blijkt maar weer.
userIcon
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 13:35 schreef Quickie_Bat het volgende:

[..]

Ehm... elk menselijk gedrag is egoistisch
Aan elke handeling ligt opportunisme ten grondslag
Dit getuigt van enige zelfkennis begrijp ik?

Spreek even alleen voor jezelf ja
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 13:37 schreef DaveDoff het volgende:

Je hebt altijd een herexamen of je doet het jaar over .. Had je het maar beter voor moeten bereiden ..

meid .. We zullen je missen als kiespijn ..



Is dit niet een beetje kortzichtig?
Ja, dat kan best zo zijn .. Maar je gaat op je 17e (lees: op een leeftijd dat je nog van alles kan doen) toch geen zelfmoord plegen omdat je gezakt bent .. Hoe hoog de druk ook is ..

Die meid had nog tijd zat om het wel te halen, of misschien een stapje lager te gaan qua studie .. Maar om jezelf nu gelijk van het leven te beroven, daar zie ik het nut nie echt van in, maar dat zal wel aan mij liggen ..

Daarentegen hadden wij op de KUN ook iemand, die van 10 hoog naar beneden is gesprongen omdat hij gek werd van zijn studie .. Het werd m allemaal teveel, misschien ook hoge druk van zijn ouders om die studie af te maken enzo .. Maar dan praten we al over iemand die al een paar jaar verder is en veel hoger studeert ..

Dat soort mensen zijn al hun hele leven puur met studie bezig, en zien dat op een gegeven moment niet meer zitten .. Zonde is dat toch altijd, maarja, daar kunnen wij niet veel aan veranderen..



quote:
Op woensdag 26 mei 2004 13:47 schreef LaTeX het volgende:

[..]

Ja, dat kan best zo zijn .. Maar je gaat op je 17e (lees: op een leeftijd dat je nog van alles kan doen) toch geen zelfmoord plegen omdat je gezakt bent .. Hoe hoog de druk ook is ..

Die meid had nog tijd zat om het wel te halen, of misschien een stapje lager te gaan qua studie .. Maar om jezelf nu gelijk van het leven te beroven, daar zie ik het nut nie echt van in, maar dat zal wel aan mij liggen ..

Daarentegen hadden wij op de KUN ook iemand, die van 10 hoog naar beneden is gesprongen omdat hij gek werd van zijn studie .. Het werd m allemaal teveel, misschien ook hoge druk van zijn ouders om die studie af te maken enzo .. Maar dan praten we al over iemand die al een paar jaar verder is en veel hoger studeert ..

Dat soort mensen zijn al hun hele leven puur met studie bezig, en zien dat op een gegeven moment niet meer zitten .. Zonde is dat toch altijd, maarja, daar kunnen wij niet veel aan veranderen..
He brulaap, dat jouw pappie en mammie genoeg geld hebben om je tot je veertigste naar school te laten gaan wil niet zeggen dat iedereen zoveel mazzel heeft. Volgens mij is India nu niet bepaald het rijkste land ter wereld, dus liggen daar de consequenties van een jaar over moeten doen misschien wel iets hoger…
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 13:47 schreef Brabiliaan het volgende:

[..]

Dit getuigt van enige zelfkennis begrijp ik?

Spreek even alleen voor jezelf ja
Je bent nou toch niet serieus he?
Ik ontken niet dat er ook andere emoties meespelen bij onze handelingen maar uiteindelijk zullen we altijd dat gedrag laten zien wat ons het meeste oplevert; opportunisme dus.
userIcon
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 13:47 schreef LaTeX het volgende:

[..]

Ja, dat kan best zo zijn .. Maar je gaat op je 17e (lees: op een leeftijd dat je nog van alles kan doen) toch geen zelfmoord plegen omdat je gezakt bent .. Hoe hoog de druk ook is ..

Die meid had nog tijd zat om het wel te halen, of misschien een stapje lager te gaan qua studie .. Maar om jezelf nu gelijk van het leven te beroven, daar zie ik het nut nie echt van in, maar dat zal wel aan mij liggen ..
Klopt, dat ligt aan jou. Je kent de situatie helemaal niet en kunt daardoor ook niet oordelen.
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 13:47 schreef LaTeX het volgende:
Daarentegen hadden wij op de KUN ook iemand, die van 10 hoog naar beneden is gesprongen omdat hij gek werd van zijn studie .. Het werd m allemaal teveel, misschien ook hoge druk van zijn ouders om die studie af te maken enzo .. Maar dan praten we al over iemand die al een paar jaar verder is en veel hoger studeert ..

Dat soort mensen zijn al hun hele leven puur met studie bezig, en zien dat op een gegeven moment niet meer zitten .. Zonde is dat toch altijd, maarja, daar kunnen wij niet veel aan veranderen..
Aha, en dan is het ineens wel begrijpelijk?? Van iemand die op een universiteit zit mag je ook wat meer verwachten, dus het geval blijft hetzelfde.

Dus ik mag aannemen dat je die persoon ook even hebt uitgezwaaid toen hij onderweg was naar beneden? Ook even geroepen dat je hem kunt missen als kiespijn?
userIcon
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 13:37 schreef DaveDoff het volgende:

Je hebt altijd een herexamen of je doet het jaar over .. Had je het maar beter voor moeten bereiden ..

meid .. We zullen je missen als kiespijn ..



Is dit niet een beetje kortzichtig?
}:O

Ze heeft het WEL gehaald. Had ze het niet gehaald dan was er wellicht geen herkansing of volgend jaar. Als je flink wat geld neer moet tellen en bij falen wellicht van school moet (school/ouders) en dan maar huisvrouwtje moet worden of het gevoel hebt dat je alles en iedereen teleursteld vooral jezelf. Wellicht heeft ze wel alles gedaan wat ze kon en om dan te zakken.
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 13:27 schreef LaTeX het volgende:
Mooi dat ze dood is .. Heb er geen medelijden mee ..
Waarom jezelf van kant maken als je gezakt bent ?? Dan ben je wel heel erg triest .. Simpele zieltjes lopen er soms ook rond ..

Je hebt altijd een herexamen of je doet het jaar over .. Had je het maar beter voor moeten bereiden ..

meid .. We zullen je missen als kiespijn ..

En dat telecombedrijf moet zich nergens wat van aantrekken .. Fouten zijn menselijk, hun kunnen ook niet weten dat zo`n labiel persoon zichzelf de pijp uit werkt na gezakt te zijn ..

En ja het klinkt hard, en ik lees nu ook weer dat de druk erg hoog is .. Maar om zelfmoord te gaan plegen als je weet dat je nog een kans hebt is een beetje jammer..
In een land als India , waar de meeste mensen leven onder embarmelijke omstandigheden is de enige manier om een normaal leven te kunnen leiden het behalen van je papieren. Deze scholieren worden geacht om hun papieren te halen zodat ze later een baan kunnen krijgen en hierdoor ook hun ouders en broertjes en zusjes uit de sloppenwijken kunnen halen. Het is niet zo gek dat als het je niet lukt je weet dat je toekomst nihil is , herexamen kost daar geld en dat hebben ze niet ze krijgen maar een kans om hun toekomst te verbeteren, maar een GORE EIKEL als jij die geen armoede kent wiens pappie en mammie alles betalen die waarschijnlijk ook nog eens tig keer gezakt is en door herexamen misschien zijn diploma toch nog behaald heeft die weet dit soort dingen.
Mensen zoals jij die kunnen we missen als kiespijn , ze zouden jou daar eens moeten dumpen en dan zien hoe jij het daar overleeft.
KL**TZAK
userIcon
Triest en zielig.
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 13:47 schreef Brabiliaan het volgende:

[..]

Dit getuigt van enige zelfkennis begrijp ik?

Spreek even alleen voor jezelf ja
Nee van mensenkennis, zelfs achter het communisme zit een motivatie van egoïsme. Als het met de groep betre gaat, dan krijg ik het ook beter.

Als ik geld geef, dan ben ik goed bezig voor de mensen in de derde wereld.

Overal zit zelfgewin dan wel een zekere zin van zelfvoldoening achter. Denk daar maar eens over na
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 13:59 schreef bander het volgende:

[..]
maar een GORE EIKEL als jij die geen armoede kent wiens pappie en mammie alles betalen die waarschijnlijk ook nog eens tig keer gezakt is en door herexamen misschien zijn diploma toch nog behaald heeft die weet dit soort dingen.
Mensen zoals jij die kunnen we missen als kiespijn , ze zouden jou daar eens moeten dumpen en dan zien hoe jij het daar overleeft.
KL**TZAK
Zo, doen we het wel ff rustig ..
Mijn studie betaal ik zowat zelf doormiddel van werk tussendoor , en de studiefinanciering helpt me ook een handje ..
Daarbij komt nog dat mijn ma niet zo heel veel verdiend .. Zolang jij mijn thuissituatie niet kent, kun je niet zomaar over mammie en pappie gaan praten ..

Het enige wat ik schrijf (en aan die flames te lezen, op grofe wijze) is dat het onnodig is om zomaar van SMSjes uit te gaan ..
Als je misschien zeker weet dat je het wel gehaald hebt (wat ik ook had, ik keek alles na op internet gelijk na het examen) en je hoort via een SMS dat je gezakt bent, dan is het logisch dat je ff wacht op het verlossende belletje ..

En nee, ik heb geen heraxamens gehad, hoeft ook niet echt op MAVO .. Gewoon netjes afgesloten allemaal, maar ik zou niet ergens vanaf gaan springen oid als ik via een SMS te horen zou krijgen dat ik gezakt was .. Het lijkt mij vrij normaal dat je ff wacht op je school, die maken niet zo snel fouten

* denkt wel terug aan de leerling van het Gymnasium Nijmegen, waar ook een fout is gemaakt ..
userIcon
Wat een onzin zeg dat geflame tegen Latex, hij heeft gelijk, wat is verdomme het nut om zelfmoord te plegen als je 17(!) bent, en dat bullshit dat ze druk had om het te halen, DAT HEEFT IEDEREEN. Enig verschil is dat ze in India daar wat moeilijker over doen. En besides dat, nu ze zelfmoord heeft gepleegd benadeeld ze alsnog haar ouders die zijn een potentiele kostwinner kwijt.

Sjees idd beter dat de wereld van haar af is, als ze alleen al zelfmoord pleegt bij de eerste de beste tegenslag wtf zou er dan gebeurd zijn als ze ontslagen werd...zou ze iedereen afknallen ofzo?

Wat een stelletje heilige boontjes zitten hier met hun politieke reacties van "oh gut". Kijk eens wat verder en denk eens na wat voor onzinnige actie het was van deze griet om zelfmoord te plegen...
userIcon
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 14:02 schreef RetepV het volgende:

[..]

Dus jij wou zeggen dat het niet normaal is voor een tiener die in de puberteit zit om psychisch labiel te zijn? Jij hebt zeker geen puberteit meegemaakt ofzo? Of ben je alles uit die tijd al vergeten? Lekker is dat, op latere leeftijd wordt jij dan zo'n kerel die niet meer weet wat het is om kind te zijn. Zo iemand die ballen lek gaat steken als een kind hem per ongeluk in de achtertuin heeft geschopt .
Het is idd niet normaal om psychisch labiel te zijn in je puberteit....als er 1 iemand hier niet weet hoe die was in zijn jeugd ben jij het wel...sjees geflipte fluitketel dat je bent.

Wat een trieste reacties zeg, denk eerst na voordat u wat zegt! Allemaal onder het mom van: wat een egoist, zielig en dom. Probeer jezelf eerst eens te verdiepen wat de situatie van de zeldmoordenaar was, voordat je wat loopt te blaten.

Die kinderen zullen later voor de familie moeten zorgen en het is belangrijk dat er dus snel brood op de plank komt, misschien komt er (net zoals Japan maar dat terzake) ook maatschappelijke druk bij kijken.
Maar blijkbaar zijn jullie allemaal zo egoïstisch dat jullie aleen vanuit je eigen relaxte, goedverzorgde situatie kunnen redeneren. Wie is hier egoïstisch?!?

Sukkels.

Rot toch allemaal een eind op.
userIcon
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 14:13 schreef Golgo13 het volgende:
Wat een trieste reacties zeg, denk eerst na voordat u wat zegt! Allemaal onder het mom van: wat een egoist, zielig en dom. Probeer jezelf eerst eens te verdiepen wat de situatie van de zeldmoordenaar was, voordat je wat loopt te blaten.

Die kinderen zullen later voor de familie moeten zorgen en het is belangrijk dat er dus snel brood op de plank komt, misschien komt er (net zoals Japan maar dat terzake) ook maatschappelijke druk bij kijken.
Maar blijkbaar zijn jullie allemaal zo egoïstisch dat jullie aleen vanuit je eigen relaxte, goedverzorgde situatie kunnen redeneren. Wie is hier egoïstisch?!?

Sukkels.

Rot toch allemaal een eind op.
wat een bullshit, ze is toch egoistisch zoals je zelf aangaf, de kinderen moeten daar geld verdienen en nu kost ze alleen maar geld ipv dat ze het opbrengt. Egoistisch dus, want ze benadeeld haar eigen pappie en mammie.

En nu jij weer
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 14:09 schreef Scorpie het volgende:
Wat een onzin zeg dat geflame tegen Latex, hij heeft gelijk, wat is verdomme het nut om zelfmoord te plegen als je 17(!) bent, en dat bullshit dat ze druk had om het te halen, DAT HEEFT IEDEREEN. Enig verschil is dat ze in India daar wat moeilijker over doen. En besides dat, nu ze zelfmoord heeft gepleegd benadeeld ze alsnog haar ouders die zijn een potentiele kostwinner kwijt.

Sjees idd beter dat de wereld van haar af is, als ze alleen al zelfmoord pleegt bij de eerste de beste tegenslag wtf zou er dan gebeurd zijn als ze ontslagen werd...zou ze iedereen afknallen ofzo?

Wat een stelletje heilige boontjes zitten hier met hun politieke reacties van "oh gut". Kijk eens wat verder en denk eens na wat voor onzinnige actie het was van deze griet om zelfmoord te plegen...
Zolang jij en ik in Nederland wonen en niet in India, kunnen en mogen wij daar geen waarde-oordeel over geven.

Politieke reactie? Neen! Eerder een voorzichtige reactie omdat we het werkelijke verhaal niet goed weten: hoe is haar gezinssituatie, hoe was het op school, hoe is de psychische gesteldheid van dit meisje?

Verplaats het in een NL-situatie en het zou me heel erg verbazen, maar zelfs dan zou ik er geen waarde-oordeel over geven!!!
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 13:47 schreef LaTeX het volgende:

[..]

Ja, dat kan best zo zijn .. Maar je gaat op je 17e (lees: op een leeftijd dat je nog van alles kan doen) toch geen zelfmoord plegen omdat je gezakt bent .. Hoe hoog de druk ook is ..
is dit niet een beetje kortzichtig?
userIcon
ik vind het heel jammer dat iedereen dat meisje afdoet als egoisme. In india heerst er een cultuur die heeeel anders is als die hier te vinden is, zowel op schoolgebied als op familiegebied. kinderen die zakken voor hun examen, krijgen daar met andere dingen te maken als iemand hier zakt. als iemand hier voor examen zakt, kan ie hoogstens flink op zijn of haar donder krijgen van zijn/haar ouders. als iemand in india zakt voor zijn of haar examens, dan gaat dat verder: ze kunnen uit de familie worden gekickt worden enzovoorts. dat gaat daar gewoon zo, en dat zijn voor indiers de ergste dingen die je kan meemaken.... Het feit datdat meisje zelfmoord pleegde was omdat het leven voor falende mensen in die maatschappij gewoon erger is dan hel. dat heeft niks te maken met egoisme, des te meer met de grote druk van de maatschappij daar om perfect te zijn in geloof, overtuiging en inzet.....
Op zo'n triest niveau als dit wil ik niet eens een discussie meer voeren
ik ben zeer geschokt door de opmerkingen van sommige fokkers hier op dit onderwerp,het getuigd niet voor enig respect voor het leven van andere mensen.

Het zegt ook meer over je zelf,dan over het onderwerp.
Veel mensen reageren hier blijkbaar vanuit hun eigen perspectief. Wanneer een scholier van hier "gezakt" is, is het voor de meesten gewoon een kwestie van een vette uitbrander van thuis, en een jaartje over doen. In sommige gevallen misschien een jaartje wachten om te gaan huwen of samenwonen met vriend of vriendin, that's all.

Maar in dit geval kan het wel héél wat harder aankomen! Ze hoopte misschien om na haar studies broodnodige geld te kunnen gaan verdienen. Misschien was ze door deze uitslag wel verplicht om in de prostitutie te gaan. Of was haar broertje ten dode opgeschreven, omdat hij medische behandeling nodig had waar nu het geld niet voor was, en kon ze met het schuldgevoeld dat ze hierover had niet verder leven....

Je wééét het gewoon niet, en dan denk ik toch dat sommige reacties hier een beetje kortzichtig zijn.

Voor haar, en in haar leefwereld en perceptie, was het in elk geval blijkbaar wél erg genoeg omzichzelf van het leven te beroven....
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 14:16 schreef Scorpie het volgende:

[..]

wat een bullshit, ze is toch egoistisch zoals je zelf aangaf, de kinderen moeten daar geld verdienen en nu kost ze alleen maar geld ipv dat ze het opbrengt. Egoistisch dus, want ze benadeeld haar eigen pappie en mammie.

En nu jij weer
Dat is niet egoïstisch, dat is ten onder gaan aan psychische druk. Denk je echt dat ze niet aan haar ouders gedacht heeft toen ze haar van haar eigen leven beroofde?


Jezus denk is een keer na voordat je wat post. Bij ons is het misschien wel zo dat alles nog 'goed' is nadat je gezakt ben, maar wie weet wat er daar gebeurd als je zakt. Voor hetzelfde geld word ze uit haar familie verbannen of wat dan ook, moet ze daar zo blij mee zijn? Nee.. en vooral niet in die landen.
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 14:24 schreef Paka het volgende:
Veel mensen reageren hier blijkbaar vanuit hun eigen perspectief. Wanneer een scholier van hier "gezakt" is, is het voor de meesten gewoon een kwestie van een vette uitbrander van thuis, en een jaartje over doen. In sommige gevallen misschien een jaartje wachten om te gaan huwen of samenwonen met vriend of vriendin, that's all.

Maar in dit geval kan het wel héél wat harder aankomen! Ze hoopte misschien om na haar studies broodnodige geld te kunnen gaan verdienen. Misschien was ze door deze uitslag wel verplicht om in de prostitutie te gaan. Of was haar broertje ten dode opgeschreven, omdat hij medische behandeling nodig had waar nu het geld niet voor was, en kon ze met het schuldgevoeld dat ze hierover had niet verder leven....

Je wééét het gewoon niet, en dan denk ik toch dat sommige reacties hier een beetje kortzichtig zijn.

Voor haar, en in haar leefwereld en perceptie, was het in elk geval blijkbaar wél erg genoeg omzichzelf van het leven te beroven....
Kijk, en deze uitleg is nou niet kortzichtig!

goed toelichting !
Wat ik niet snap is dat veel mensen hier al een mening en zelfs een oordeel hebben over de actie van dit meisje terwijl ze nog geen zak weten van de omstandigheden! Hoe kan je nou zulke keiharde uitspraken doen zoals: "geen medelijden" en "egoïstisch", terwijl je helemaal niet weet wat er allemaal speelde etc.?
Misschien stond dat meisje wel zo onder druk door dr ouders, of andere familieleden?!

Ik kreeg al op me lazer als ik een slecht rapport had gehaald. En moet je nagaan dat de druk daar nog hoger ligt dan hier en dan gaat het nota bene om examens!

Toch had ik het eventjes nagevraagd aan school ofzow voordat ik zo'n drastische beslissing had genomen.
userIcon
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 14:16 schreef Scorpie het volgende:

[..]

wat een bullshit, ze is toch egoistisch zoals je zelf aangaf, de kinderen moeten daar geld verdienen en nu kost ze alleen maar geld ipv dat ze het opbrengt. Egoistisch dus, want ze benadeeld haar eigen pappie en mammie.

En nu jij weer
Ik ben bijna geneigd om te zeggen dat we figuren zoals jij kunnen missen als kiespijn in onze samenleving, maar dat zou dan meteen inhouden dat ikzelf geen haar beter ben dan jij. We zullen het er maar op houden dat het met leeftijd te maken heeft, veel ouder dan 15 of 16 jaar kun je niet zijn. Zo te lezen ook bitter weinig ervaring met culturele verschillen.... er is nog hoop voor je (denk ik).
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 14:39 schreef Brabiliaan het volgende:

[..]

Ik ben bijna geneigd om te zeggen dat we figuren zoals jij kunnen missen als kiespijn in onze samenleving, maar dat zou dan meteen inhouden dat ikzelf geen haar beter ben dan jij. We zullen het er maar op houden dat het met leeftijd te maken heeft, veel ouder dan 15 of 16 jaar kun je niet zijn. Zo te lezen ook bitter weinig ervaring met culturele verschillen.... er is nog hoop voor je (denk ik).
Offtopic: in zijn profiel staat dat hij al 20 jaar is, tja..
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 13:14 schreef Ed_Gein het volgende:
Geen medelij
zielig om je eigen leven te beroven, om dan zo aan jezelf te denken
Bah, egoistisch gedrag
Hoe kan je je nu van je eigen leven "beroven", het is al van jou dus wat je er mee doet is je eigen keus. Het klinkt hetzelfde als, "ik ga me van mijn schoenen beroven".
_Sniels_ snapt het! Je was me alleen net 2 minuten voor
userIcon
Shit hey dan doe je toch her-examen. Als je het niet in 1x haalt dan maar in 2 of 3x it's not the end of the world or something!
userIcon
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 14:39 schreef Brabiliaan het volgende:

[..]

Ik ben bijna geneigd om te zeggen dat we figuren zoals jij kunnen missen als kiespijn in onze samenleving, maar dat zou dan meteen inhouden dat ikzelf geen haar beter ben dan jij. We zullen het er maar op houden dat het met leeftijd te maken heeft, veel ouder dan 15 of 16 jaar kun je niet zijn. Zo te lezen ook bitter weinig ervaring met culturele verschillen.... er is nog hoop voor je (denk ik).
En jij staat nu precies als voorbeeld voor de intolerantie in dit land. Ik heb mijn eigen mening en in jouw ogen is die dus inferieur aan de jouwes? Waar baseer je dat op? En dus zou je mij niet missen? Ga eens nadenken voordat je reageert snotaap, je geeft nu zelf mooi aan wat voor intolerantie er in dit land leeft met betrekking tot andere meningen/opvattingen over situaties.

Waarom probeer je eigenlijk jouw mening door mijn strot heen te douwen en raak je gefrusteerd op het moment dat het niet lukt? Ik ben benieuwd wat je nu weer voor reactie hierop gaat geven. Waarschijnlijk ben ik in jouw ogen "kinderachtig", "dom" en nog meer van zulke dingen. Makkelijk te zeggen als iemand afwijkend denkt over dingen dan jij.

Mensen zoals jij zijn er helaas al te veel op deze aardkloot. Je probeert politiek correcte antwoorden te geven op dit soort situaties. Word wakker; die zijn er niet. Is het normaal dat mensen die zo jong zijn zo onder druk worden gezet, zo erg dat ze zelfmoord plegen als ze in de maatschappij "falen" zoals iemand dat hier noemde? Dan kan je wel gaan zeggen dat dat in die cultuur zo is, maar daarmee geef je niet aan dat het in jouw opvatting normaal is dat het gebeurd. Ben je het er uberhaupt wel mee eens dat het normaal is dat ze daar zelfmoord pleegde? Of probeer je hier gewoon even in cyberspace de stoere gozer uit te hangen met jouw ow zo belangrijke mening?

Maar laten we niet offtopic gaan en deze discussie iig sluiten. We komen er toch niet uit.
userIcon
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 14:07 schreef LaTeX het volgende:

[..]

Zo, doen we het wel ff rustig ..
Mijn studie betaal ik zowat zelf doormiddel van werk tussendoor , en de studiefinanciering helpt me ook een handje ..
Je vergeet de tienduizenden euro's subsidie die de school voor jou krijgt. Als je ma die niet zo veel verdient een extra baantje moet nemen om jou op school te houden en je te eten moet geven dan praat je wel anders.
quote:
Daarbij komt nog dat mijn ma niet zo heel veel verdiend .. Zolang jij mijn thuissituatie niet kent, kun je niet zomaar over mammie en pappie gaan praten ..
Je mammie en pappie zijn rijk. Bijstand mensen zijn rijk in vergelijking met elke armoedestandaard die er in ontwikkelingslanden gelden.
quote:
Het enige wat ik schrijf (en aan die flames te lezen, op grofe wijze) is dat het onnodig is om zomaar van SMSjes uit te gaan ..
Als je misschien zeker weet dat je het wel gehaald hebt (wat ik ook had, ik keek alles na op internet gelijk na het examen) en je hoort via een SMS dat je gezakt bent, dan is het logisch dat je ff wacht op het verlossende belletje ..
Als er zoveel op het spel staat dan geloof je het. Je hebt ook gekozen om het via SMS te horen te krijgen zodat niemand het je persoonlijk hoeft te vertellen.
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 13:15 schreef SadKingBilly het volgende:
Eh, "wouden" ontvangen?

Enne: mensen die zo labiel zijn dat ze al zelfmoord plegen omdat ze gezakt zijn voor hun exxamen; dat soort mensen kan de wereld wel missen.
Klinkt vast heel hard, maar het verlost ons wel van de zwakke persoonlijkheden.
wat is er fout aan wouden? maargoed.. geen melij, zelfmoord omdat je gezakt bent.. gaar
userIcon
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 14:39 schreef Brabiliaan het volgende:

Zo te lezen ook bitter weinig ervaring met culturele verschillen....
Goed gesproken!

Het gebrek aan inlevingsvermogen/medemenselijkheid is schokkend bij sommige Fokkers hier. Ik heb kinderen van zes gezien waar zij nog wat van zouden kunnen leren.

En dat soort is de toekomst zeggen ze dan. Ik hou mijn hart vast.
50  van 90 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 10:36 Iran schermt met nucleaire prestatie41
» 09:51 Onderzoek vogelgriepvirus stilgelegd13
» 08:58 Man bekent moordplannen Obama4
» 00:36 Anonymous valt site CIA aan24


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden