Fries statenlid stapt uit de SP

Politiek • Geschreven door Gertjan (Kozzmic) op 20-05-2004 @ 01:28
print 
Berichtten we onlangs over twee raadsleden uit Amsterdam-Noord die braken met de Socialistische Partij (SP), woensdag is bekend geworden dat een Fries Provinciale Statenlid dezelfde stap maakt. Piet Kuipers uit Drachten voelt zich onheus bejegend door zijn partijgenoten. Dieper ligt ernstige onvrede met de interne gang van zaken binnen de hele SP.

Kuipers kwam twee weken geleden al in het nieuws nadat hij door zijn partij teruggefloten werd toen hij stelling nam tegen een cursus 'geweldloos verzet' van het Anti Discriminatiebureau (ADB) in Friesland. Het statenlid werd door partijgenote Hanny Palmen opgedragen de desbetreffende tekst van zijn weblog te halen. Inmiddels is volgens Kuipers de twee leden tellende statenfractie geïsoleerd geraakt, omdat landelijke, regio- en afdelingsbestuurders de fractie negeren. De onderlinge sfeer binnen de SP in Friesland is tot een dieptepunt gedaald. Partijgenoten zijn in kampen verdeeld en verketteren elkaar, tot op het internet toe.

Kuipers meent daarbij dat de interne partijkoers 'dictatoriaal en hypocriet' is en 'haaks staat op het partijprogramma dat hamert op gelijkwaardigheid, solidariteit en menselijke waardigheid'. Hij spreekt zich uit tegen de afdrachtregel, waarin is bepaald dat politieke vertegenwoordigers van de SP hun inkomen uit politieke functies aan de partij dienen af te staan. Over de afdrachtregel is geen discussie mogelijk, terwijl landelijk aanvankelijk wel stilzwijgend werd toegestaan dat Kamerlid Ali Lazrak zijn vergoedingen in eigen zak stak. Pas toen deze kwestie in de media kwam werd Lazrak gedwongen op te stappen, en werden de partijgenoten ingelicht over de gang van zaken, meent de Fries.

Volgens Kuipers loopt in de SP de onvrede over het interne beleid op, tot in de Tweede Kamer toe. Hij beraadt zich nog of hij als eenmansfractie verder gaat of zich aansluit bij een andere partij.

-
Verklaring op de weblog van Piet Kuipers.



Lees ook:

» 12:57 GL congres tegen uitbreiding Kunduz9
» 05:57 Kunduz weer centraal op GroenLinks-congres2
» 10/02 Elfstedenkoorts had ook Rutte in greep31
» 10/02 Opmeer verzet zich tegen Oostblokmeldpunt PVV66


delen | eKudos nujij

4976 views / 34 reacties
Reacties op dit bericht
34  van 34 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
weer een politicus die de mond gesnoerd is... slechte zaak.
ga maar snel weg boomknuffelaars
Ja, dat rigide communistische beleid valt niet mee. De oorsprong van de SP ligt niet voor niets in Oss!
Al vraag ik me af of uitstappen uit GroenLinks wel goed is voor je gezondheid (loodvergiftiging).
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 01:56 schreef FiveseveN het volgende:

Al vraag ik me af of uitstappen uit GroenLinks wel goed is voor je gezondheid (loodvergiftiging).
En anders persen ze je wel moreel af.
userIcon
Nouja beter laat dan nooit
userIcon
'dictatoriaal en hypocriet'

Zoals het socialisme nu eenmaal regeert. Cuba, Rusland, China, Noord Korea enz. enz.

Wat had de goede man dan gedacht?
Mensen zijn niet gelijk te maken. Je kunt ze alleen gelijke rechten geven.

Als dit partijtje maar nooit aan de macht komt, krijgen we weer zo'n heilstaat
a la stalin.
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 07:49 schreef plum het volgende:

[..]

Het is duidelijk dat jij nooit in een armoedige situatie bent opgegroeid.
In de tijden van en voor de heer Drees Sr. was de beurs voor de kleine man erg krap, mensen werden door kerk en politiek klein gehouden, je moest nederig zijn, en dankbaar dat je " werk " had.
In feite werden de mensen uitgeknepen tot er niets meer in hun bezit was.
En die tijd zie ik in verminderde maat terug komen.
Er zal weer een politieke communistische partij komen, als die er nog niet is.
En er zullen meer mensen op deze partij gaan stemmen.
Juist deze partij die nu aan de macht is, is er voor dat het met de kleine man slechter gaat, partijen als de SP profiteren daarvan, en vragen teveel van hun fractiegenoten omdat zij denken dat het wel goed blijft gaan.
Heus, als er nog meer onnodige gezins geldzorgen komen, en de mensen merken dat er in de boven stromingen als bovenmodaal, en hoger, steeds meer geld wordt verdiend, zal er weer een vorm van communisme ontstaan.
Jij bent ook niet gelovig, want Cristus was ook een soort communist.
Hij was voor het eerlijk delen van voedsel en goederen.
Ik denk dat, als Jesus in deze tijd op aarde was geweest, het een grote communist was geweest en de geloofsstromingen een heel ander beeld gaven. Nu wordt er gevochten om verschil in geloven.
Misschien zou dan het beeld zijn, dat alle neuzen dezelfde kant op wezen.
Je begon goed maar toen je jezus er bij ging grijpen haakte ik ee nbeetje af. Maar over dat communisme dat dat zo goed is. Dan vraag ik echt af wat jij gedaan hebt tijdens de Economie en Geschiedenis lessen hoor. Kijk is naar duitsland waar nu de SPD aan de macht is. (zeg maar PvdA voor duitsland) en kijk is hoe geweldig het daar nu gaat! Dit komt allemaal omdat ze de gewonen burgers te veel rechten willen geven. En wat gebeurt er dan tja bedrijven gaan dan in het buitenland zitten. Dus gaat het nog slechter met het land.
userIcon
ach ja nog even en de sp mag hun naam definitief in cp veranderen , dan zie je eindelijk de ware aard van die blaataap marijnesen ook eens in het echt..

Eens een communist altijd een Communist..
userIcon
Oh wat een drama! Weer een aanwijzing dat het schip der SP'ers zinkende is!
hé! Je stemt altijd op een persoon, niet op een partij. Die persoon hoort jou te vertegenwoordigen. De afdracht van salaris aan de SP en andere parijen is zelfs onwettig. Een contract laten tekenen over afdracht ontbindt het recht op die plaats in de politiek. Dat zou namelijk betekenen dat je je plaats koopt. Dat heette vroeger regentendom of een "kostje" kopen. Iemand die dat doet heeft alleen belang bij de status quo. het is nooit de bedoeling geweest dat een politicus full-time werkt. Hij hoort midden in de maatschappij te staan en naast de politiek ook iets nutigs te doen. Dus geen ambtenaren! Die kunnen niet "vrij van ruggespraak" beslissen
Dag Plum, nou wil ik niet zeggen dat we bittere armoede hebben gekend maar toen mijn vader met twee broers in de eind vijftiger jaren voor zichzelf begonnen in de bouw en er was een strenge winter dan moest er zuinig aan worden gedaan. Maar ze kwamen er bovenop. En daar was geen Communisme voor nodig.
Bovendien ben ik opgegroeid in een steil christelijke omgeving, zij het dat mijn ouders ten opzichte van de rest nogal "verlicht" waren.
Ook daar heb ik niets van over gehouden.
Maar mij staat duidelijk voor de geest dat de echte Roden (SP, Groenlinks) de handelwijze en geschiedenis van Stalin en Mao goedkeuren. En juist deze twee hebben een veelvoud van doden op hun geweten dan onder AH, niet dat ik een fan ben van de laatste, zeker niet.
Het Communisme heeft de wereld echt voos gemaakt. Over het slappe aftreksel dat salonsocialisme heet (PvdA) wil ik het maar niet hebben. We zien al Melkerts genoeg bij die "partij"
En na het Communisme komt een andere dreiging, maar dat hoef ik op FOK niet uit te leggen.
Kern van dit verhaal is: Wees jezelf. Dan heb je al die klootzakken niet nodig.
userIcon
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 10:02 schreef FiveseveN het volgende:
Dag Plum, nou wil ik niet zeggen dat we bittere armoede hebben gekend maar toen mijn vader met twee broers in de eind vijftiger jaren voor zichzelf begonnen in de bouw en er was een strenge winter dan moest er zuinig aan worden gedaan. Maar ze kwamen er bovenop. En daar was geen Communisme voor nodig.
Bovendien ben ik opgegroeid in een steil christelijke omgeving, zij het dat mijn ouders ten opzichte van de rest nogal "verlicht" waren.
Ook daar heb ik niets van over gehouden.
Maar mij staat duidelijk voor de geest dat de echte Roden (SP, Groenlinks) de handelwijze en geschiedenis van Stalin en Mao goedkeuren. En juist deze twee hebben een veelvoud van doden op hun geweten dan onder AH, niet dat ik een fan ben van de laatste, zeker niet.
Het Communisme heeft de wereld echt voos gemaakt. Over het slappe aftreksel dat salonsocialisme heet (PvdA) wil ik het maar niet hebben. We zien al Melkerts genoeg bij die "partij"
En na het Communisme komt een andere dreiging, maar dat hoef ik op FOK niet uit te leggen.
Kern van dit verhaal is: Wees jezelf. Dan heb je al die klootzakken niet nodig.
Heb je enig idee hoeveel doden het Christendom op zijn geweten heeft?
Of het kapitalisme?
Vertel daar eens iets over. Misschien heb je zelfs wel cijfertjes.
One down, a few to go!!!!
Als alle lidstaten van de SP opstappen, stem ik SP!!!!!
userIcon
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 07:32 schreef plum het volgende:
Na zo'n verklering va de man, leer je hem iets beter kennen.
Ik vindt ook dat je niet over je heen moet laten lopen.
Maar of het evengoed terecht is dat hij er uit stapt, is een tweede.
De kiezers hebben hem daar toch neer gezet, door oip hem te stemmen.
Heel weinig kiezers hebben op hem gestemd. Verreweg de meesten stemden op de SP.
Als hij zijn zetel houdt belazert hij de kiezers, want hij vertegenwoordigt alleen zichzelf.
Iedereen heeft recht op zijn eigen mening, ook binnen de SP. Maar als je die mening wilt verkondigen moet je dat niet doen als Statenlid.
Als hij zijn mening als persoon had geventileerd zou hij heus niet door Omrop Fryslan zijn uitgenodigd voor een interview.

quote:
Op donderdag 20 mei 2004 07:49 schreef plum het volgende:

[..]

Het is duidelijk dat jij nooit in een armoedige situatie bent opgegroeid.
In de tijden van en voor de heer Drees Sr. was de beurs voor de kleine man erg krap, mensen werden door kerk en politiek klein gehouden, je moest nederig zijn, en dankbaar dat je " werk " had.
In feite werden de mensen uitgeknepen tot er niets meer in hun bezit was.
En die tijd zie ik in verminderde maat terug komen.
Asjeblieft zeg: de economische tijd van rond de oorlog en nu lijken amper op elkaar. Het is inmiddels een hele andere wereld.
quote:
Er zal weer een politieke communistische partij komen, als die er nog niet is.
En er zullen meer mensen op deze partij gaan stemmen.
Ja, er zijn nog wat communistische splinterpartijtjes die elkaar het licht in de ogen niet gunnen (want tenslotte hangen ze allemaal het 'ware' communisme aan) en waar geen hond op stemt. Niet zo gek: aangezien het failliet van het communisme in de praktijk inmiddels wel is aangetoond. Met een rekening van 100 miljoen doden.
quote:
Juist deze partij die nu aan de macht is, is er voor dat het met de kleine man slechter gaat, partijen als de SP profiteren daarvan, en vragen teveel van hun fractiegenoten omdat zij denken dat het wel goed blijft gaan.
Heus, als er nog meer onnodige gezins geldzorgen komen, en de mensen merken dat er in de boven stromingen als bovenmodaal, en hoger, steeds meer geld wordt verdiend, zal er weer een vorm van communisme ontstaan.
Jij bent ook niet gelovig, want Cristus was ook een soort communist.
Hij was voor het eerlijk delen van voedsel en goederen.
Ik denk dat, als Jesus in deze tijd op aarde was geweest, het een grote communist was geweest en de geloofsstromingen een heel ander beeld gaven. Nu wordt er gevochten om verschil in geloven.
Misschien zou dan het beeld zijn, dat alle neuzen dezelfde kant op wezen.
Jezus communist? Ja, hij was een groot voorstander van het gebruik van geweld om iedereen te dwingen dezelfde ideologie te volgen

Overigens zijn ideologieën als fascisme en communisme wat mij betreft één pot nat: dictatoriale, mensonterende, gewelddadige ideologieën, zogenaamd ter heil van de mensheid.
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 10:24 schreef classpc het volgende:

[..]

Heb je enig idee hoeveel doden het Christendom op zijn geweten heeft?
Of het kapitalisme?
Vertel daar eens iets over. Misschien heb je zelfs wel cijfertjes.
Kom jij maar met die cijfertjes dan, hè. Aangezien jij aan komt zetten met dit argument. Een ander je werk laten doen is idd wel heel communistisch

Overigens is: 'maar hullie doen het ook' wel een heel beroerd excuus om een gewelddadige ideologie aan te hangen.
userIcon
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 09:03 schreef The_Duce het volgende:
Oh wat een drama! Weer een aanwijzing dat het schip der SP'ers zinkende is!
De Sp zinkende? Ik dacht het niet.
Dit is weer net zo'n geval als met Ali Lasrak. Het gaat ze allebei gewoon om het geld. Alleen strooien ze wat leugentjes rond om het wat te verdoezelen.
userIcon
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 10:31 schreef watchers het volgende:

Overigens zijn ideologieën als fascisme en communisme wat mij betreft één pot nat: dictatoriale, mensonterende, gewelddadige ideologieën, zogenaamd ter heil van de mensheid.
En het kapitalisme hoort ook in dat rijtje thuis alleen is het daarbij niet zo zichtbaar.
userIcon
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 10:39 schreef watchers het volgende:

[..]

Kom jij maar met die cijfertjes dan, hè. Aangezien jij aan komt zetten met dit argument. Een ander je werk laten doen is idd wel heel communistisch

Overigens is: 'maar hullie doen het ook' wel een heel beroerd excuus om een gewelddadige ideologie aan te hangen.


Het aantal is zelfs niet bij benadering te schatten, zoals je heel goed weet.
Ik had ook echt niet verwacht dat je zoveel werk zou gaan verzetten.
Maar jij begon met het argument van de slachtoffers.
Als jij begint met het socialisme aan te merken als een geweldadige ideologie moet je ook de hand even in eigen boezem steken vind ik.
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 10:40 schreef Crazy Harry het volgende:

[..]

En het kapitalisme hoort ook in dat rijtje thuis alleen is het daarbij niet zo zichtbaar.
Dat zou kunnen. Maar onderbouw het eens, zou ik zeggen. Aanhangers van het communisme die 'ja maar, het kapitalisme is ook erg' en vervolgens rustig de vruchten van datzelfde kapitalisme blijven plukken, kennen we inmiddels wel genoeg.
Overigens is kapitalisme meer een economische systeem en geen vastomlijnde ideologie zoals communisme of fascisme.

Communisme ligt overigens inmiddels gorgelend op de mestvaalt der mensheid, waar het thuishoort. En het is prettig te weten dat het geen voet meer aan de grond zal krijgen op deze planeet. Soms leert de mensheid nog iets van zijn fouten.
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 10:43 schreef classpc het volgende:
Het aantal is zelfs niet bij benadering te schatten, zoals je heel goed weet.
Nope, dat weet ik niet. Jij komt met het argument. Onderbouw het dan maar. Ben wel benieuwd eigenlijk. Dat dat blijkbaar zo moeilijk is, zegt wel iets imho. Ik ben gesteld op feiten, anders wordt het al snel een soort geloof.
quote:
Ik had ook echt niet verwacht dat je zoveel werk zou gaan verzetten.
Maar jij begon met het argument van de slachtoffers.
Nee, dat was iemand anders. Maar het was een terecht argument en ik sloot erop aan.
quote:
Als jij begint met het socialisme aan te merken als een geweldadige ideologie moet je ook de hand even in eigen boezem steken vind ik.
Ik had het over het communisme. Wil je ontkennen dat dat een gewelddadige ideologie is met het oog op de geschiedenis (en ook op de ideologie zelf)?

In welke boezem is dat? Ik ben geen ideologieën- of partijen-aanhanger. Ik denk graag voor mezelf ipv blind achter één of andere voorganger aan te lopen.
userIcon
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 10:55 schreef watchers het volgende:

[..]

Nope, dat weet ik niet. Jij komt met het argument. Onderbouw het dan maar. Ben wel benieuwd eigenlijk. Dat dat blijkbaar zo moeilijk is, zegt wel iets imho. Ik ben gesteld op feiten, anders wordt het al snel een soort geloof.
[..]

Nee, dat was iemand anders. Maar het was een terecht argument en ik sloot erop aan.
[..]

Ik had het over het communisme. Wil je ontkennen dat dat een gewelddadige ideologie is met het oog op de geschiedenis (en ook op de ideologie zelf)?

In welke boezem is dat? Ik ben geen ideologieën- of partijen-aanhanger. Ik denk graag voor mezelf ipv blind achter één of andere voorganger aan te lopen.
Kapitalisme heeft onder arbeiders ontzettend veel slachtoffers gemaakt door de slechte arbeidsomstandigheden. Ook heeft het geleid tot kolonialisme door de jacht op goedkope grondstoffen, waarvoor de plaatselijke bevolking werd onderdrukt en uitgemoord. Ook hadden zeer veel oorlogen van de laatste eeuw een economische achtergrond (afzetgebieden). Zo genoeg argumenten? Anders moet je maar eens een goed boek gaan lezen. Er is informatie genoeg beschikbaar.

Ik heb inderdaad een foutje gemaakt door socialisme te noemen waar jij het had over communisme. Het verandert echter niets aan het argument want jij noemde communisme en fascisme en ik voegde daar kapitalisme aan toe omdat ik vind dat je een eenzijdig beeld ophangt door dit niet te noemen.
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 08:04 schreef Dark4ever het volgende:

[..]

Dit komt allemaal omdat ze de gewonen burgers te veel rechten willen geven. .
Wat zijn inhemelsnaam gewone burger en wat zijn dan ongewone burgers, ik ga er nog steeds van uit dat we allemaal het zelde zijn, en evenveel rechten hebben.
Tja bij een communistische (de partij is opgericht als Maoistische partij) kan je dat soort praktijken verwachten.

Het is nou eenmaal een fascistische partij die zijn wil aan anderen op wil dwingen en onze keuzevrijheid wil beperken.
quote:
In de tijden van en voor de heer Drees Sr. was de beurs voor de kleine man erg krap, mensen werden door kerk en politiek klein gehouden, je moest nederig zijn, en dankbaar dat je " werk " had.
In feite werden de mensen uitgeknepen tot er niets meer in hun bezit was.
Mensen uitknepen en hun bezit afpakken? Laat dat nou net het principe van het communisme zijn.
Het communisme schaft particulier bezit af, dus al de spulletjes waar je voor hebt gewerkt zijn niet meer van jou, maar van de staat. Pure diefstal.
Ook als je een bedrijfje of boerderij hebt dan steelt de staat die van jou, heb je dus jaren lang voor niets gewerkt.
Als er 1 ideologie is die de mensen uitknijpt dan is het het sociaisme/communisme, kijk maar eens hoe de mensen onderdrukt worden in Noord Korea, Cuba, Vietnam of China.

Het communisme ziet mensen niet als mensen. Mensen zijn niet gelijk (wel gelijkwaardig), iedereen is anders, ieder mens heeft een eigen smaak, eigen mening en eigen manie waarop hij wil leven. Het is onmogelijk om hetiedereen naar de zin te maken, daarom moeten mensen zoveel mogelijk zelf hun leven kunnen bepalen.
Het communisme gaat er van uit dat iedereen hetzelfde is en dat het hebben van een eigen mening fout is.
Onder het communisme zijn mensen niets anders dan een radartje in de grote communistische machine.
En waag het niet om kritiek te hebben op het systeem want dan ga je naar de goelach.
quote:
Er zal weer een politieke communistische partij komen, als die er nog niet is.
Die zijn er al, je hebt de SP en de NCPN.
quote:
En er zullen meer mensen op deze partij gaan stemmen.
Juist deze partij die nu aan de macht is, is er voor dat het met de kleine man slechter gaat, partijen als de SP profiteren daarvan, en vragen teveel van hun fractiegenoten omdat zij denken dat het wel goed blijft gaan.
Heus, als er nog meer onnodige gezins geldzorgen komen, en de mensen merken dat er in de boven stromingen als bovenmodaal, en hoger, steeds meer geld wordt verdiend, zal er weer een vorm van communisme ontstaan.
Juist niet, want onder het communisme hebben de mensen juist de meeste ellendige levens. Kijk maar eens in Noord Korea, Cuba, China of Rusland tijdens de USSR.
Het is een vorm van fascisme waarin de partijbazen erbij leven als vorsten en de bevolking nauwelijks genoeg te eten heeft en in armoede leeft.
quote:
Jij bent ook niet gelovig, want Cristus was ook een soort communist.
Hij was voor het eerlijk delen van voedsel en goederen.
Ik denk dat, als Jesus in deze tijd op aarde was geweest, het een grote communist was geweest en de geloofsstromingen een heel ander beeld gaven.
Het communisme heeft meer weg van het beleid van Mohammed, je ideën op een ander opdwingen met geweld.
Wie het er niet mee eens is die wordt de mond gesnoerd (of erger).

Ik denk dat je hiermee heel wat gelovigen beledigd dat je Jezus vergelijkt met dictators als Lenin, Stalin enz.

Het eerlijk delen en zo moet vanuit de mensen zelf komen, dat moet je niet opdringen. Als iemand niet wil delen dan is dat net zo goed zijn recht.
quote:
En het kapitalisme hoort ook in dat rijtje thuis alleen is het daarbij niet zo zichtbaar.
Er zijn geen massamoorden e.d. onder kapitalisme.
Het is uitsluitend een economisch systeem, de markteconomie, wat wil zeggen dat er alleen geproduceerd wordt wat de mensen willen.
In de praktijk werkt het kapitalisme (in de westerse landen) samen met democratie, wat perfect werkt.
De markteconomie is in feite een democratische economie, je stemt op produkten door ze te kopen.

Dankzij het kapitalisme heb jij nu die computer, dankzij het kapitalisme is er dit internet waar jij gebruik van maakt. Ook al die grote verscheidenheid aan games, films, TVs, videorecorders, DVD spelers, mooie huizen, kleding auto's, treinen, bussen e.d. hebben wij dankzij het kapitalisme.
Dat wij het in het westen zo goed hebben is te danken aan het kapitalisme.
quote:
Kapitalisme heeft onder arbeiders ontzettend veel slachtoffers gemaakt door de slechte arbeidsomstandigheden.
Ook heeft het geleid tot kolonialisme door de jacht op goedkope grondstoffen, waarvoor de plaatselijke bevolking werd onderdrukt en uitgemoord. Ook hadden zeer veel oorlogen van de laatste eeuw een economische achtergrond (afzetgebieden). Zo genoeg argumenten? Anders moet je maar eens een goed boek gaan lezen. Er is informatie genoeg beschikbaar.
Dat was niet het kapitalisme maar het imperialisme.
In die tijd waren de Europese landen nog dictatoriaal, oftewel de vorst was een alleenheerser en had alle macht.

Kapitalisme is enkel een economisch systeem, en wordt gecombineerd met een politiek systeem, in het moderne westen is dat democratie en dat werkt prima.
In het verleden is het nog wel eens gecombineerd met dictatuur, wat meer zegt over de dictatuur dan over het kapitalisme.
quote:
ik ga er nog steeds van uit dat we allemaal het zelde zijn, en evenveel rechten hebben.
We zijn niet allemaal hetzelfde. Ik zie er bijvoorbeeld anders uit als jou en heb hele andere hobbies en interesses.

Waar je wel gelijk mee hebt is dat we allemaal dezelfde rechten (en plichten) hebben.
Iedereen moet zich aan dezelfde regels en wetten houden, ongeacht huidskleur, geloof of politieke voorkeur.
Dus als een school bijvoorbeeld een regel heeft dat er geen hoofddeksels in de klas mogen dan moeten alle leerlingen zich daar aan houden.

Mensen zijn niet gelijk, wel gelijkwaardig.
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 12:45 schreef National-Sniper het volgende:
Tja bij een communistische (de partij is opgericht als Maoistische partij) kan je dat soort praktijken verwachten.

Het is nou eenmaal een fascistische partij die zijn wil aan anderen op wil dwingen en onze keuzevrijheid wil beperken.
[..]

Mensen uitknepen en hun bezit afpakken? Laat dat nou net het principe van het communisme zijn.
Het communisme schaft particulier bezit af, dus al de spulletjes waar je voor hebt gewerkt zijn niet meer van jou, maar van de staat. Pure diefstal.
Ook als je een bedrijfje of boerderij hebt dan steelt de staat die van jou, heb je dus jaren lang voor niets gewerkt.
Als er 1 ideologie is die de mensen uitknijpt dan is het het sociaisme/communisme, kijk maar eens hoe de mensen onderdrukt worden in Noord Korea, Cuba, Vietnam of China.

Het communisme ziet mensen niet als mensen. Mensen zijn niet gelijk (wel gelijkwaardig), iedereen is anders, ieder mens heeft een eigen smaak, eigen mening en eigen manie waarop hij wil leven. Het is onmogelijk om hetiedereen naar de zin te maken, daarom moeten mensen zoveel mogelijk zelf hun leven kunnen bepalen.
Het communisme gaat er van uit dat iedereen hetzelfde is en dat het hebben van een eigen mening fout is.
Onder het communisme zijn mensen niets anders dan een radartje in de grote communistische machine.
En waag het niet om kritiek te hebben op het systeem want dan ga je naar de goelach.
[..]

Die zijn er al, je hebt de SP en de NCPN.
[..]

Juist niet, want onder het communisme hebben de mensen juist de meeste ellendige levens. Kijk maar eens in Noord Korea, Cuba, China of Rusland tijdens de USSR.
Het is een vorm van fascisme waarin de partijbazen erbij leven als vorsten en de bevolking nauwelijks genoeg te eten heeft en in armoede leeft.
[..]

Het communisme heeft meer weg van het beleid van Mohammed, je ideën op een ander opdwingen met geweld.
Wie het er niet mee eens is die wordt de mond gesnoerd (of erger).

Ik denk dat je hiermee heel wat gelovigen beledigd dat je Jezus vergelijkt met dictators als Lenin, Stalin enz.

Het eerlijk delen en zo moet vanuit de mensen zelf komen, dat moet je niet opdringen. Als iemand niet wil delen dan is dat net zo goed zijn recht.
[..]

Er zijn geen massamoorden e.d. onder kapitalisme.
Het is uitsluitend een economisch systeem, de markteconomie, wat wil zeggen dat er alleen geproduceerd wordt wat de mensen willen.
In de praktijk werkt het kapitalisme (in de westerse landen) samen met democratie, wat perfect werkt.
De markteconomie is in feite een democratische economie, je stemt op produkten door ze te kopen.

Dankzij het kapitalisme heb jij nu die computer, dankzij het kapitalisme is er dit internet waar jij gebruik van maakt. Ook al die grote verscheidenheid aan games, films, TVs, videorecorders, DVD spelers, mooie huizen, kleding auto's, treinen, bussen e.d. hebben wij dankzij het kapitalisme.
Dat wij het in het westen zo goed hebben is te danken aan het kapitalisme.
[..]

Dat was niet het kapitalisme maar het imperialisme.
In die tijd waren de Europese landen nog dictatoriaal, oftewel de vorst was een alleenheerser en had alle macht.

Kapitalisme is enkel een economisch systeem, en wordt gecombineerd met een politiek systeem, in het moderne westen is dat democratie en dat werkt prima.
In het verleden is het nog wel eens gecombineerd met dictatuur, wat meer zegt over de dictatuur dan over het kapitalisme.
[..]

We zijn niet allemaal hetzelfde. Ik zie er bijvoorbeeld anders uit als jou en heb hele andere hobbies en interesses.

Waar je wel gelijk mee hebt is dat we allemaal dezelfde rechten (en plichten) hebben.
Iedereen moet zich aan dezelfde regels en wetten houden, ongeacht huidskleur, geloof of politieke voorkeur.
Dus als een school bijvoorbeeld een regel heeft dat er geen hoofddeksels in de klas mogen dan moeten alle leerlingen zich daar aan houden.

Mensen zijn niet gelijk, wel gelijkwaardig.
of ik andere hobby's heb als jou,dat kan je niet beoordelen en mischien lijken we ook wel op elkaar,maar je begreep de context van mijn opmerking wel !!
De SP heeft afstand genomen van het maoisme toen bekend werd hoe geweldadig het eigelijk was. Nu zijn ze een democratische, socialistische partij. Alleen wat betreft democratie schort er nog wat aan binnen de partij.
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 10:47 schreef watchers het volgende:
Overigens is kapitalisme meer een economische systeem en geen vastomlijnde ideologie zoals communisme of fascisme.
Kapitalisme is ook een vrij vastomlijnend systeem dat nog weinig ruimte overlaat voor menselijkheid. Echter gaat kapitalisme vaak samen met democratie en de bijbehorende vrijheid wat het vele malen beter en menselijker maakt dan het communisme, wat eigelijk per definitie samengaat met een wreed en dictatoriaal bewind... Samen delen is misschien een mooie ideologie, maar met dwang als in het communisme werkt dat natuurlijk nooit. Dat is keer op keer weer gebleken...
quote:
En het is prettig te weten dat het geen voet meer aan de grond zal krijgen op deze planeet. Soms leert de mensheid nog iets van zijn fouten.
Er zijn nog enkele communistische staatjes waaronder een grote, machtige, namelijk China. Echter is china haar communistische idealen een beetje aan het laten varen en gaat het meer richting een kapitalistisch-fascistische staat. Misschien krijgen de Chinezen op termijn ook nog eens de persoonlijke vrijheid die ze verdienen als mens zijnde...
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 12:45 schreef National-Sniper het volgende:
Die zijn er al, je hebt de SP en de NCPN.
nogmaals, de SP is geen communistische partij...
quote:
Het is een vorm van fascisme waarin de partijbazen erbij leven als vorsten en de bevolking nauwelijks genoeg te eten heeft en in armoede leeft.
Mja, dat is een van de vele kromme aspecten van een communistische staat...
quote:
Waar je wel gelijk mee hebt is dat we allemaal dezelfde rechten (en plichten) hebben.
Iedereen moet zich aan dezelfde regels en wetten houden, ongeacht huidskleur, geloof of politieke voorkeur.
Dat zijn de principes van de sociaal-democratie...
quote:
Mensen zijn niet gelijk, wel gelijkwaardig.
Mensen als 100% gelijk zien als men deed onder bijv. Mao (Iedereen dezelfde kleren ed.) vind ik nou echt een eng idee... Als je iedereen afstompt tot de communistische 'gelijke' mens en geen ruimte laat voor persoonlijke vrijheden of persoonlijke ontwikkeling krijg je zeer een zeer onproductieve en gedemotiveerde bevolking. Dat is ook wat voor de meeste communistische staat de ondergang heeft betekent. Een probleem die inherent is aan het hele systeem en dan hebben we het nog nieteens over de gewelddadigheden... En inderdaad, mensen zijn niet gelijk, maar wel gelijkwaardig...
userIcon
eeh Geit0 de SP is zo communistisch als het maar kan hoor.. misschien zie jij door het ideaalbeeld wat jou is voorgeschoteld de realiteit niet meer maar de SP is van oorsprong communistisch en nog steeds is de SP op het Communisme gestoeld
Hij was dus tegen een cursus geweldloos verzet. Tja dat heb je met die linkse rakkers die zoveel mogelijk kapot willen maken.. het zit in hun genen

Maar wel een goede zaak dit.. weg met die vieze NSB'ers.
Het is ook zoooo jammer; ze hebben best leuke ideeen bij de SP, maar er zijn ook nog steeds die rare regeltjes uit een verleden waar je verhalen over moet vertellen, maar waar je niet naar moet terug willen verlangen.
Vroeger was alles echt niet beter. Hopelijk leert marijnissen zijn club dat ook nog in de nabije toekomst. Kan ze een hoop zetels opleveren.....
Poeh, dan mag ik nu vast en zeker ook nog wel even iets zeggen over mijn kwestie. Deze discussie rond de ADB-kwestie in Friesland (de verzetscursus) is dus een eigen leven gaan leiden. Op zich is dit natuurlijk niet bijzonder. Echter, wat mij in het bijzonder opvalt, is dat sommigen de feiten niet kennen. Hiervoor verwijs ik een ieder naar mijn weblog. Een groot deel rond de kwestie vindt je inmiddels in de archieven van de maand mei.
Dan nog één enkel facet: de geldkwestie. Aan een ieder die het wil horen en desnoods zou willen zien, de afgelopen zes jaar heb ik zo rond de 60.000,- euro geschonken aan de partij. Dit wist ik van tevoren en ik ben dat overeengekomen met de SP. Ook nu stond dit totaal niet ter discussie. Wat wel ter discussie stond is bijvoorbeeld mijn voorstel om iedere volksvertegenwoordiger van de SP een vaste onkostenvergoeding van 45,- euro per maand te verstrekken. Het congress veegde het voorstel van tafel. Ook vond ik dat de SP dhr. Lazrak direct had moeten aanpakken, geen afdracht, dan helaas pindakaas. Hij heeft een jaar lang de kamervergoeding, onkostenvergoedingen plus het salaris van de SP in zijn zak gestoken. Ondanks dát is hij bij de laatste kamerverkiezingen toch weer op de lijst geplaatst. Hij heeft toen het één ander beloofd en getekend, maar ging daarna op vergelijkbare wijze verder. Ik was het hiermee niet eens en ik daarvan een punt gemaakt. Niemand kan echter beweren dat ik van mijn afdracht een probleem heb gemaakt, laat staan dat ze het zouden kunnen aantonen.
Velen hebben juist de feitelijke kwestie willen verdoezelen door het accent op het geld te zetten en daarmee werd ook de aandacht afgeleid van het rare en kromme interne beleid en rare kromme interne kwesties. En zo kun je nog wel eventjes doorgaan, het gebeurt binnen de partij op verschillende plaatsen en niveau's. En wat deden wij vroeger? De kop van de boodschapper er af slaan. Zo zie ik het dan ook, want na zeven jaar trouwe dienst, kan het toch niet zo zijn dat je bij het eerste de beste politieke conflict met de grond gelijk wordt gemaakt door bestuurders en volksvertegenwoordigers van deze partij, de SP.
Maar goed, genoeg hierover. Voor alle info: http://www.pietkuipers.web-log.nl
man pberends (Redactie Frontpage) 07-06-2004 @ 22:28 fotoboek no homepage
userIcon
quote:
Op maandag 7 juni 2004 22:14 schreef Piet_Kuipers het volgende:
Poeh, dan mag ik nu vast en zeker ook nog wel even iets zeggen over mijn kwestie. Deze discussie rond de ADB-kwestie in Friesland (de verzetscursus) is dus een eigen leven gaan leiden. Op zich is dit natuurlijk niet bijzonder. Echter, wat mij in het bijzonder opvalt, is dat sommigen de feiten niet kennen. Hiervoor verwijs ik een ieder naar mijn weblog. Een groot deel rond de kwestie vindt je inmiddels in de archieven van de maand mei.
Dan nog één enkel facet: de geldkwestie. Aan een ieder die het wil horen en desnoods zou willen zien, de afgelopen zes jaar heb ik zo rond de 60.000,- euro geschonken aan de partij. Dit wist ik van tevoren en ik ben dat overeengekomen met de SP. Ook nu stond dit totaal niet ter discussie. Wat wel ter discussie stond is bijvoorbeeld mijn voorstel om iedere volksvertegenwoordiger van de SP een vaste onkostenvergoeding van 45,- euro per maand te verstrekken. Het congress veegde het voorstel van tafel. Ook vond ik dat de SP dhr. Lazrak direct had moeten aanpakken, geen afdracht, dan helaas pindakaas. Hij heeft een jaar lang de kamervergoeding, onkostenvergoedingen plus het salaris van de SP in zijn zak gestoken. Ondanks dát is hij bij de laatste kamerverkiezingen toch weer op de lijst geplaatst. Hij heeft toen het één ander beloofd en getekend, maar ging daarna op vergelijkbare wijze verder. Ik was het hiermee niet eens en ik daarvan een punt gemaakt. Niemand kan echter beweren dat ik van mijn afdracht een probleem heb gemaakt, laat staan dat ze het zouden kunnen aantonen.
Velen hebben juist de feitelijke kwestie willen verdoezelen door het accent op het geld te zetten en daarmee werd ook de aandacht afgeleid van het rare en kromme interne beleid en rare kromme interne kwesties. En zo kun je nog wel eventjes doorgaan, het gebeurt binnen de partij op verschillende plaatsen en niveau's. En wat deden wij vroeger? De kop van de boodschapper er af slaan. Zo zie ik het dan ook, want na zeven jaar trouwe dienst, kan het toch niet zo zijn dat je bij het eerste de beste politieke conflict met de grond gelijk wordt gemaakt door bestuurders en volksvertegenwoordigers van deze partij, de SP.
Maar goed, genoeg hierover. Voor alle info: http://www.pietkuipers.web-log.nl
Bedankt voor de achtergrondinfo
34  van 34 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 12:57 GL congres tegen uitbreiding Kunduz9
» 05:57 Kunduz weer centraal op GroenLinks-congres2
» 10/02 Elfstedenkoorts had ook Rutte in greep31
» 10/02 Opmeer verzet zich tegen Oostblokmeldpunt PVV66


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden