Marilyn Manson als Jezus in film

Showbizz • Geschreven door Rob (R@b) op 15-05-2004 @ 01:42
print 
Icoon Marilyn Manson zal in de muzikale horrorfilm 'Diamond Dead' de rol van Jezus Christus op zich nemen. De film zal worden geregisseerd door George A. Romero, bekend van de zombiefilm 'Night Of The Living Dead'. Richard Harley, van onder meer de musical 'the Rocky Horror Show', tekent voor de composities.

De film wordt een zwarte komedie over een zangeres die bij een rockband wil zingen, maar op een gegeven moment per ongeluk de bandleden doodt. Dan sluit ze hoogstpersoonlijk een pact met de Duivel om de band terug tot leven te brengen; hiertoe moet ze dan wel 365 mensen zien te vermoorden.

Manson, die bekend staat om zijn anti-christelijke uitingen, zal in de film een wietrokende Jezus neerzetten. Volgens insiders zouden Gwen Stefani en David Bowie ook zijn benaderd voor een rol in de film.

Een woordvoerder van de filmmaatschappij zegt heel veel verschillende reacties gekregen te hebben. ''Er wordt gebeden voor ons, anderen hebben ons al vervloekt maar veel mensen zijn ook erg benieuwd.'' De release van de film staat gepland voor 2005.


Manson in actie



Lees ook:

» 15:16 Paris op stap met Yolanthe en Afrojack16
» 13:15 Van Lexmond wil alleen kinderen met ware liefde30
» 12:16 Robert ten Brink te oenig om vreemd te gaan18
» 05:58 Mitch Winehouse: Amy is altijd bij me4


delen | eKudos nujij

10539 views / 92 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 92 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
dat was eergister al bekend .. if not sooner :/
een film van George A. Romero moet wel goed zijn!
zelfs als Marilyn Manson erin speeld!
userIcon
Ik zie hem al a la ozzy een vleermuis opvreten terwijl hij zo'n vredelievende scene over jezus naspeeld. Die moet ik zien (downen uiteraard )
Dat mag echt nooit, laat het addergebroed branden in de hel, aldus de SGP ongetwijfeld na de release van deze film in Nederland
userIcon
w00t, die ga ik zeker zien
Niet echt respectvol naar de Christenen.
userIcon
MM... dat moet ik nog maar is zien...
userIcon
Manson is de middelvinger in het gezicht van Conservatief Amerika die wat mij betreft niet vaak genoeg omhoog gestoken kan worden.
userIcon
geweldig,
Thank God for Freedom of Speech.

gelukkig kunnen we christen beledigen. Dat is ons recht.
en het schend de vrijheid van goddienst ook niet, ze blijven toch geloven, gezellig samen in die kerken van hun. het is genetisch, helaas, maar nog even wachten en kunnen we dat veranderen. ziektes zijn om bestreden te worden.
userIcon
Zijn muziek is niet helemaal (helemaal niet) mijn stijl... maar ik heb groot respect voor Marilyn Manson, heb hem een aantal keer gezien in documentaires en interviews e.d. en ben diep onder de indruk van zijn intelligentie en politieke uitspraken.
Hij heeft een zeer realistische kijk op de wereld... ookal zou je haast denken van niet vanwege zijn muziek en kunst.

Respect
userIcon
Waar gaat dit heen? MM als Jezus.... Ik hou me opmerkingen voor me.
userIcon
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 01:56 schreef Hyper.nl het volgende:
Niet echt respectvol naar de Christenen.
Zoals Christenen geen respect hebben met Atheisten
achja.. je kon er op wachten na het succes van de passion dat ze in hollywood zo snel mogelijk Jesus weer belachelijk willen maken..

stel je voor dat je een goede indruk van 'm krijgt. ..

quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 02:11 schreef andromeda1968 het volgende:

[..]

Zoals Christenen geen respect hebben met Atheisten
Onzin,, typische atheist, verdomhoekje instelling - arm ikje
userIcon
gat-ver-damme!
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 01:43 schreef Slarioux het volgende:
Geweeeeldig

Ik zie de reacties van Ggggristelijk VS en natuurlijk onze Nederlandjes al helemaal voor me
Triestttttt !!!

Je kunt ons geloof niet eens korrekt spellen.............

'k zal je ff helpen hoor, let op !!!

Ggggristelijk = 4 G's teveel zoal............

enne.......doe maar Christelijk, zo schrijf je het nu eenmaal.

userIcon
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 02:28 schreef eL_Adolf het volgende:

[..]

Onzin,, typische atheist, verdomhoekje instelling - arm ikje
Zie hier het voorbeeld
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 02:03 schreef ravan het volgende:
geweldig,
Thank God for Freedom of Speech.

gelukkig kunnen we christen beledigen.
net zo goed als dat ik als christen jou kan beledigen. Maar dat doe ik niet, want ik vind dat superkinderachtig gedrag. Net als wat jij hier zegt. En net zoals zoveel mensen hier meteen antichristelijk gaan doen als een topic hier aanleiding toe kan geven. En dan zeggen dat we met vrijheid van geloof en meningsuiting en respectvol met elkaar omgaan in dit land? Yea right. Een groep mensen generaliseren en vervolgens zwart maken is geen uiting van een mening, maar discriminatie.

Overigens maak ik me niet druk om die film. Ik vind m wel belachelijk maar als ze dat zo nodig moeten doen dan zoeken ze het maar uit. Luister zelf veel naar metal en ook daarin kom je veel antichristelijke shit tegen, waar ik niet zoveel last van heb omdat ze het mogen uitzoeken van me.

En om het generaliseren tegengas te geven: elke christen is anders en denkt anders, net als mensen. Ja echt waar: christenen zijn net mensen, ze maken elke dag fouten
tja, als je je geld wilt verspillen, is dit blijkbaar ook een manier...
als het ook nog serieus had moeten zijn, hadden ze beter Manson niet kunnen vragen... maar goed.. big waste of money
wahaha die moet ik zien
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 02:11 schreef andromeda1968 het volgende:

[..]

Zoals Christenen geen respect hebben met Atheisten
Respect moet je verdienen, met zulke opmerkingen lukt je dat echt niet.
res·pect (het ~)
1 eerbied uit hoogachting of angst

Het heeft te maken met fatsoen hebben.
fat·soen (het ~)
1 goede manieren => de goede zeden

Met goede manieren met elkaar omgaan. Zelfs daar kan jij je al niet aan houden.
userIcon
marilyn manson weet in iedergeval hoe achterlijk geloof inelkaar zit.

christennen kunnen nog veel van hem leren.
(ik bedoel , al die EO programma's word je toch misselijk van?)
eigenlijk zou MM een wereld leider moeten zijn , is het snel afgelopen met alle oorlogen , en geloven

ik ga die film wel zien.
userIcon
Grappig idee, zoiets als Danny de Vito die reus gaat spelen *grin*
Al dat gezeur over wel of niet christenen beledigen slaat natuurlijk weer nergens op, 't is gewoon een film hoor, mensen die m willen zien, gaan kijken en mensen die dat niet willen, gaan niet, simpel toch?
userIcon
Haha het christentuig reageert al

Waar is het geloof op gebaseerd... een stripverhaal zonder plaatjes... in het hele boek hebben ze het over Je zus maar nee, jullie maken er weer Jezus van.... Sjezus zeg... stelletje lijpo's

Marilyn is niet mijn favoriete figuur, dit wil ik echter wel zien!
userIcon
Ik ben erg benieuwd Ik vond MM vroeger altijd wel goede muziek maken enzo, maar het is duidelijk dat hij heel erg zn best doet om te shockeren. Ik kan er wel om lachen, maar goed. Volgens mij is het verder ook maar een heel normaal persoon.

Maarja een zwarte komedie van Romero klinkt hoe dan ook interessant
Nou ben ik niet gelovig of zo...maar moet dit? waarom een gigantische groep mensen belachelijk maken? waarom jezus op zo een manier op beeld brengen. volgens mij is het niets meer dan opzettelijk mensen schockeren (hoe schrijf je dat?;)) beetje jammer
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 07:07 schreef DeKeuv het volgende:
Haha het christentuig reageert al

Waar is het geloof op gebaseerd... een stripverhaal zonder plaatjes... in het hele boek hebben ze het over Je zus maar nee, jullie maken er weer Jezus van.... Sjezus zeg... stelletje lijpo's
haha dwaas... ik herhaal ik geloof het allemaal niet dat hele bijbelverhaal, maar waarom niet mensen in hun waarde laten? als iedereen christen zou zijn zou de wereld er een stuk beter uitzien. hoe kom je op het idee mensen zo af te zeiken door ze christentuig te noemen? hoe oud ben je man? 10? 11?

volgens jou is het geloof gebaseerd op een stripverhaal zonder plaatjes? nou en? als die mensen zich daardoor prettig voelen? beter dan drugs om je goed te voelen. daarnaast is BEWEZEN dat jezus bestaat, dus ze hebben het niet over "je zus". ok dat zal dan wel een "leuk grapje" geweest zijn om iedere christen die hier rondloopt nog eens voor de schenen te trappen. maar ik vind het in en in triest

ik heb er geen problemen mee als je die film graag wilt zien omdat je hem heel tof lijkt (al vind ik het zielig dat iemand die film maakt) maar laat andere mensen in hun waarde zeg..
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 03:56 schreef BaajGuardian het volgende:
marilyn manson weet in iedergeval hoe achterlijk geloof inelkaar zit.
:'(

dezelfde MM die voor de Room Katholieke kerk getrouwd is? Laat me niet lachen
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 09:18 schreef Childsplay het volgende:

[..]

haha dwaas... ik herhaal ik geloof het allemaal niet dat hele bijbelverhaal, maar waarom niet mensen in hun waarde laten? als iedereen christen zou zijn zou de wereld er een stuk beter uitzien. hoe kom je op het idee mensen zo af te zeiken door ze christentuig te noemen? hoe oud ben je man? 10? 11?

volgens jou is het geloof gebaseerd op een stripverhaal zonder plaatjes? nou en? als die mensen zich daardoor prettig voelen? beter dan drugs om je goed te voelen. daarnaast is BEWEZEN dat jezus bestaat, dus ze hebben het niet over "je zus". ok dat zal dan wel een "leuk grapje" geweest zijn om iedere christen die hier rondloopt nog eens voor de schenen te trappen. maar ik vind het in en in triest

ik heb er geen problemen mee als je die film graag wilt zien omdat je hem heel tof lijkt (al vind ik het zielig dat iemand die film maakt) maar laat andere mensen in hun waarde zeg..

zelfs als jezus bestaan heeft wie zegt dan dat hij al de bijzondere dingen echt gedaan heeft. En de wereld zo niet per definittie een betere wereld zijn als iedereen christen was. weet je hoevaak er onder christenen oorlog is geweest ? nou erg vaak, de 1e en 2e wereld oorlog om even wat te noemen. de reden dat JIJ vind dat de wereld beter zou zijn als iedereen christen is omdat jij dat geloof het beste vind, dat is ook de reden dat je er in gelooft.
Misschien is het het beste als iedereen Atheist wordt , dat ben ik ook, maar daarom ben ik niet de persoon om dat te zeggen.
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 02:34 schreef Flying_nomad het volgende:

[..]

Triestttttt !!!
enne.......doe maar Christelijk, zo schrijf je het nu eenmaal.
Dat is dus triest met 1 t en christelijk met een kleine c.

Het is zeker wel zo dat christenen hun geloof zo nodig moeten opdringen aan anderen die daar niet zelf om vragen.
quote:
Respect moet je verdienen, met zulke opmerkingen lukt je dat echt niet.
res·pect (het ~)
1 eerbied uit hoogachting of angst

Het heeft te maken met fatsoen hebben.
fat·soen (het ~)
1 goede manieren => de goede zeden

Met goede manieren met elkaar omgaan. Zelfs daar kan jij je al niet aan houden.
en die opdringerigheid is ook geen respect en fatsoen.
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 01:45 schreef thetruth het volgende:
Dat mag echt nooit, laat het addergebroed branden in de hel, aldus de SGP ongetwijfeld na de release van deze film in Nederland
Hij zal toch wel branden! Wat een kutgozer is die Marilyn Manson! Of moet ik zeggen: achterlijke behekste demonische vrouw?
Wat jullie hier met zijn allen doen is met zijn allen schoppen tegen anderen. Een eigen mening hebben jullie duidelijk niet. Met argumenten komen jullie ook niet aan!
Jullie reageren hetzelfde als dat jullie met een papieren vliegtuigje een kaartentoren binnen zouden vliegen! Stelletje sukkels! Denk na voordat je wat schrijft!
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 02:28 schreef eL_Adolf het volgende:

[..]

Onzin,, typische atheist, verdomhoekje instelling - arm ikje
userIcon
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 09:18 schreef Childsplay het volgende:

[..]

haha dwaas... ik herhaal ik geloof het allemaal niet dat hele bijbelverhaal, maar waarom niet mensen in hun waarde laten? als iedereen christen zou zijn zou de wereld er een stuk beter uitzien. hoe kom je op het idee mensen zo af te zeiken door ze christentuig te noemen? hoe oud ben je man? 10? 11?

volgens jou is het geloof gebaseerd op een stripverhaal zonder plaatjes? nou en? als die mensen zich daardoor prettig voelen? beter dan drugs om je goed te voelen. daarnaast is BEWEZEN dat jezus bestaat, dus ze hebben het niet over "je zus". ok dat zal dan wel een "leuk grapje" geweest zijn om iedere christen die hier rondloopt nog eens voor de schenen te trappen. maar ik vind het in en in triest

ik heb er geen problemen mee als je die film graag wilt zien omdat je hem heel tof lijkt (al vind ik het zielig dat iemand die film maakt) maar laat andere mensen in hun waarde zeg..
Ho ho wacht eens even, als je iedereen in zijn of haar waarde moet laten... waarom laat je mij dan niet in mijn waarde?

Jezus zal best bestaan hebben, maar komop zeg. Jij zegt dus als de hele wereld Christen is dat het dan beter zou zijn? Zal vast wel. Maar ik geloof niet in sprookjes hoor.

Ik heb trouwens niet gezegd dat het verhaal in de bijbel is gebaseerd op een stripverhaal... ik vroeg waar is het op gebaseerd? En ik noemde het boek een stripverhaal zonder plaatjes.

Ja ik heb stukken gelezen, gewoon uit interesse wat er in zou staan. En ik vind het een best komisch boek.

Trouwens het echte "christentuig" want ik bedoel natuurlijk niet alle christenen, alleen die je het geloof aansmeren koste wat het kost. Die hebben zulke onzinnige strips op het net geplant, iedereen gaat dood behalve diegene die tot god aan het bidden was tijdens een vliegtuigongeluk. De man naast hem riep "god waarom verlaat u mij" en brandde in de hel omdat ie dat zei.

Dus met andere woorden, je moet maar in god geloven anders dan ga je naar de hel?

En wie had het over drugs? Ik voel me goed zonder geloof... drugs of al dat andere.

Ik laat iedereen in zijn waarde maar niet mensen die mij hun geloof opdringen, en die personen bedoelde ik dus...

Trouwens waarom staat er op onze munt "god zij met ons" heb ik me altijd al afgevraagd...
quote:
SPUW SPUW SPUW
Verdiep je eerst eens ergens in KeuV, voordat je je gal spuwt. Angst voor het onbekende? Of is het je geweten dat zegt: "Pas op! Straks wordt je elf Christen! Dat is eng hoor! Dan mag je niks! Helemaal niks! Kijk maar eens naar die Christenhonden!"

Ga toch weg!
userIcon
huppelkutjes2004 ... alleen aangemeld om je geloof te vertegenwoordigen?

Je hebt zelf erg weinig inbreng lees ik wel weer... en waarom meteen schelden? Mag dat dan?

Leuk voor je dat je gelooft... ga lekker op de EO jongerendag je geloof verkondigen en schop jij eens niet tegen onze meningen dan.
userIcon
George Romero! Dat zal vast heel leuk worden
Marilyn Manson is gaaf en zijn live-optredens verpletterend. Maar dit gaat ook mij iets te ver. Om te shockeren en provoceren heeft hij die filmrol helemaal niet nodig. Dat lukt 'm zonder ook wel. Niet dat ik nu zo'n heilig boontje ben, maar ergens is een grens.
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 10:02 schreef DeKeuv het volgende:
huppelkutjes2004 ... alleen aangemeld om je geloof te vertegenwoordigen?

Je hebt zelf erg weinig inbreng lees ik wel weer... en waarom meteen schelden? Mag dat dan?

Leuk voor je dat je gelooft... ga lekker op de EO jongerendag je geloof verkondigen en schop jij eens niet tegen onze meningen dan.
Een EO-dag heb ik niet nodig hoor! Ga jij er maar eens heen! Bewijst overigens maar weer hoeveel jongeren er wél geloven! Het gros van de gelovigen komt er niet eens! Dit zijn meestal de echte EO-ers. Iets wat ik dus niet ben! Je zit er dus weer volkomen naast!
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 09:59 schreef DeKeuv het volgende:

[..]

Ho ho wacht eens even, als je iedereen in zijn of haar waarde moet laten... waarom laat je mij dan niet in mijn waarde?
omdat ik jou graag op je eigen banale manier aanspreek. zodat we elkaar goed begrijpen. ik kan geen respect opbrengen voor iemand die anderen met een ander idee dan hijzelf meteen afzeikt. en dat zie je dus ook terug in mijn reactie
quote:
Jezus zal best bestaan hebben, maar komop zeg. Jij zegt dus als de hele wereld Christen is dat het dan beter zou zijn? Zal vast wel. Maar ik geloof niet in sprookjes hoor.
nee dat had je al duidelijk gemaakt. ik geloof er ook niet in, maar er is niets mis mee om er wel in te geloven. respecteer dat
quote:
Trouwens het echte "christentuig" want ik bedoel natuurlijk niet alle christenen, alleen die je het geloof aansmeren koste wat het kost. Die hebben zulke onzinnige strips op het net geplant, iedereen gaat dood behalve diegene die tot god aan het bidden was tijdens een vliegtuigongeluk. De man naast hem riep "god waarom verlaat u mij" en brandde in de hel omdat ie dat zei.

Dus met andere woorden, je moet maar in god geloven anders dan ga je naar de hel?

...

Ik laat iedereen in zijn waarde maar niet mensen die mij hun geloof opdringen, en die personen bedoelde ik dus...
hoezo wordt het dus opgedrongen? het staat op het net... dat houd in dat je zelf op de link hebt geklikt. dus zoek je het zelf op, want ik heb zoiets nog nooit gezien (ok ik begrijp je irritatie jegens Jehova's die je ook vast niet uit kunt staan )
userIcon
Oke jullie hebben me bekeerd

Ik laat "de christenen" voortaan in hun waarde! Maar verder ga ik niet hoor... Jehova's bah inderdaad... maar dat zijn robots nemen altijd een oudje mee met krukken of een kind.

userIcon
Rofl!



Wat ik me wel een beetje afvraag; schockrock van MM, of bijvoorbeeld Metal maakt vaak gebruik van anti-christelijke symboliek (Ookal is het vaak niet anit-christelijk), waarom is er zo weinig bijvoorbeeld anti-islamitische muziek? (Zonder direct bij neo-nazi muziek te komen.) Waarschijnlijk omdat in islamitische landen niet zoveel echte jongerencultuur is nog.. ?
haha, geweldig toch zo`n film!!
userIcon
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 02:28 schreef eL_Adolf het volgende:

[..]

Onzin,, typische atheist, verdomhoekje instelling - arm ikje
Grappig... ik heb toch altijd gedacht dat je juist gelovig was omdat je jezelf zo zielig vindt...

Maargoed, k ben benieuwd wat dit wordt, lijkt me best 'n geinige film worden, beetje a la little nicky of zo
userIcon
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 09:53 schreef huppelkutjes2004 het volgende:

[..]

Hij zal toch wel branden! Wat een kutgozer is die Marilyn Manson! Of moet ik zeggen: achterlijke behekste demonische vrouw?
Waar haal jij die "wijsheid" vandaan? Verder is een " " smiley nogal ongepast, iemand eeuwigdurende martelingen toewensen is volgens mij ook een zonde. (En anders vind ik het wel een zonde )

Het maakt mij verder niet zoveel uit, en hij zal het zelf ook vast wel beamen. Maar dat soms een beetje zelfgenoegzame "He'll burn in hell" vind ik toch altijd een beetje jammer.
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 10:18 schreef ThE_ED het volgende:
Rofl!



Wat ik me wel een beetje afvraag; schockrock van MM, of bijvoorbeeld Metal maakt vaak gebruik van anti-christelijke symboliek (Ookal is het vaak niet anit-christelijk), waarom is er zo weinig bijvoorbeeld anti-islamitische muziek? (Zonder direct bij neo-nazi muziek te komen.) Waarschijnlijk omdat in islamitische landen niet zoveel echte jongerencultuur is nog.. ?
Marilyn Manson en metal in dezelfde context plaatsen is erg fout. Er is trouwens zat anti-islamitische muziek. Zowel in de death metal als in de black metal.
userIcon
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 10:27 schreef OphiOn het volgende:

[..]

Marilyn Manson en metal in dezelfde context plaatsen is erg fout.
Ik zeg toch dat het schock-rock is En men maakt gedeeltelijk gebruiokt van dezelfde symboliek, hoewel MM wat militaristischer is. Alice Cooper welke vast gedeeltelijk MM geinspireerd heeft komt verdre toch ook 'gewoon' op graspop enzo.
quote:
Er is trouwens zat anti-islamitische muziek. Zowel in de death metal als in de black metal.
Hmmm, maar toch overwegend blijft het dingen met omgekeerde kruisen en '666' enzo. Maar ik zal eens kijken ik doe wel een vraag om suggesties in het topic.
50  van 92 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 15:16 Paris op stap met Yolanthe en Afrojack16
» 13:15 Van Lexmond wil alleen kinderen met ware liefde30
» 12:16 Robert ten Brink te oenig om vreemd te gaan18
» 05:58 Mitch Winehouse: Amy is altijd bij me4


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden