Korpschef: Inburgering ook voor Nederlanders

Nederland • Geschreven door Gertjan (Kozzmic) op 20-04-2004 @ 11:07
print 
Veel van de Nederlandse criminelen zouden goed een inburgeringscursus kunnen gebruiken. Dat is de mening van de korpschef voor Flevoland, Pier Eringa. Hij vindt dat het mogelijk moet zijn Nederlanders met asociaal gedrag een inburgeringsplicht op te leggen.

De politiechef zei dit tijdens een integratiedebat van de VVD in Almere. Volgens Eringa wordt er bij het kijken naar criminaliteitcijfers wat al te gemakkelijk naar allochtonen gewezen. In absolute cijfers, aldus de Almeerder, zijn er niet zulke grote verschillen. Het begrip 'inburgering' moet volgens hem breder worden getrokken.

Bron: De Telegraaf


Lees ook:

» 26/05 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as15
» 26/05 Dode door aanvaring op Westerschelde2
» 26/05 Zoekactie vermiste zwemmer nog vruchteloos3
» 26/05 Nederlanders gewond bij ongeval met luchtballon3


delen | eKudos nujij

10191 views / 47 reacties
Reacties op dit bericht
47  van 47 reacties op deze pagina. Pagina  1
userIcon
Criminelen zijn al de fout in gegaan, je moet het van te voren aanpakken. Daarom willen we inburgeringscursussen voor allochtonen. Omdat die onze gebruiken, normen en waarden niet geheel begrijpen/inzien.
Het heeft geen nut om criminelen een cursus te geven over inburgeren.
Heel erg goed idee en ze dan als praktijkexamen eens een weekje ongemerkt volgen met een verborgen camera.
Ik ben het met The_Crow helemaal eens....
Heeft totaal geen zin.......
als je dit een beetje fout wil opvatten zou je bijna denken dat die beste vent zegt dat allochtonen gelijk staan aan criminelen

edit:typo

Ja en dat helpt ja....criminelen vergelijken met allochtonen

Verhoog de straffen maar. Denk dat men dan meer respect afdwingt bij de bevolking.
Nou ja... is tenminste al een beter plan dan iedereen een zgn inburgering te laten doen... maar ok... je moet wat bedenken he...
userIcon
[naief] Ik dacht dat dat sowieso het doel van straffen was... [/naief]
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 11:13 schreef Fokslet het volgende:
Ja en dat helpt ja....criminelen vergelijken met allochtonen

Verhoog de straffen maar. Denk dat men dan meer respect afdwingt bij de bevolking.
Dit is alleen helemaal niet het punt. Je moet geen respect afdwingen bij de bevolking, maar gewoon zorgen dat de criminaliteit daalt. En daar zou dit best wel eens goed bij kunnen helpen
quote:
Volgens Eringa wordt er bij het kijken naar criminaliteitcijfers wat al te gemakkelijk naar allochtonen gewezen. In absolute cijfers, aldus de Almeerder, zijn er niet zulke grote verschillen.
Misschien is dat in Almere zo waar je vanzelf wel crimineel wordt van de verveling omdat er geen ruk te doen is maar in Rotterdam zijn toch hele andere cijfers hoor
http://www.parool.nl/1011768092372.html
Een spreekwoordelijke 99% van de boefjes is daar van buitenlandse afkomst.
Nah. Amerikaanse wraakgevoelens, daar gaat het om tegenwoordig.
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 11:17 schreef H.I.P.P.E. het volgende:

[..]

Dit is alleen helemaal niet het punt. Je moet geen respect afdwingen bij de bevolking, maar gewoon zorgen dat de criminaliteit daalt. En daar zou dit best wel eens goed bij kunnen helpen
Tuurlijk kerel. Een inburgeringscursus doet een crimineel heel anders denken. Hij gaat er spontaan oudjes van helpen over te steken en heeft ineens berouw van zijn daden.

Get real man. Die gasten zitten tijden in de bak en jij wil de hele ervaring even hersenspoelen met een inburgeringscursusje. Geloof je het zelf?
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 11:20 schreef useroid het volgende:

[..]

Misschien is dat in Almere zo waar je vanzelf wel crimineel wordt van de verveling omdat er geen ruk te doen is maar in Rotterdam zijn toch hele andere cijfers hoor
http://www.parool.nl/1011768092372.html
Een spreekwoordelijke 99% van de boefjes is daar van buitenlandse afkomst.
Vergeet daarbij ook niet dat er staat absolute cijfers.
Om het in het extreme te trekken: De Ferrari rijders in Nederland krijgen absoluut gezien net zoveel boete's als de rest van autorijdend nederland.

Hoeveel Ferrari rijders zijn er en hoeveel mensen behoren tot autorijdend nederland. Vervang dan boete's door criminaliteit, Ferrari rijders door allochtonen en autorijdend nederland door autochtonen.
Grote onzin, Het probleem ligt ook niet bij de allochtonen en niet bij de Nederlanders.
Het zijn die respectloze kut marrokanen waar konstant problemen
mee zijn . Iedereen weet het. Maar niemand durft die groep aan te pakken.
en blijft de andere groepen er bij halen. In het kader van discriminatie.
Pak gewoon die marrokanen aan! ook de goeien. Die zijn nl. even slecht
daar ze hun landgenoten niet op hun gedrag aanspreken.
Ik durf te wedden als dit gebeurt zijn we meer dan de helft van de criminelen kwijt.
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 11:23 schreef Fokslet het volgende:
Tuurlijk kerel. Een inburgeringscursus doet een crimineel heel anders denken. Hij gaat er spontaan oudjes van helpen over te steken en heeft ineens berouw van zijn daden.

Get real man. Die gasten zitten tijden in de bak en jij wil de hele ervaring even hersenspoelen met een inburgeringscursusje. Geloof je het zelf?
Natuurlijk snap ik dat je zo'n Martin K ofzo nooit meer op het goede pad krijgt, ik woon niet in een hol onder de grond ofzo. Toch denk ik dat een deel van de criminelen, vooral de mensen die uit vervelend of omdat ze dronken zijn de fout in gaan flink wat op zouden kunnen zteken van zo'n cursus.

En dan hoeft het natuurlijk niet in dezelfde vorm als een inburgeringscursus, maar de gevolgen van het gedrag benadrukken zoals dat bij van die vuurwerkbijeenkomsten van bureau HALT geneurd zou volgens mij best zinnig kunnen zijn. Er mag ook best wel dwang achter zitten, je hoeft ze niet te smeken om te komen
userIcon
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 11:27 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

Vergeet daarbij ook niet dat er staat absolute cijfers.
Om het in het extreme te trekken: De Ferrari rijders in Nederland krijgen absoluut gezien net zoveel boete's als de rest van autorijdend nederland.

Hoeveel Ferrari rijders zijn er en hoeveel mensen behoren tot autorijdend nederland. Vervang dan boete's door criminaliteit, Ferrari rijders door allochtonen en autorijdend nederland door autochtonen.
Uit jouw stukje kun je dus concluderen dat Ferrari's geen deel uitmaken van autorijdend Nederland, aangezien allochtonen en autochtonen twee disjuncte groepen zijn.

Dus?
userIcon
hij bedoelt natuurlijk "De rest van autorijdend nederland"

even simpel dus... "absoluut is er niet veel verschil"... stel je hebt (ik noem maar wat) 300.000 crimenele autochtonen en 300.000 criminele allochtonen.

Maarja, er zijn van de ene groep meer mensen, dan van de andere groep, dus relatief is het een heel verschil... dus ik vind het een beetje rare redenatie vna de korpschef

(heb er verder geen mening over)

Stelling:

20% van de mensen in nederland is van allochtone afkomst
55% van de mensen in de gevangenis is ook van allochtone afkomst....

Dus de allochtone mensen zijn in de minderheid in nederland terwijl ze in de gevangenis in de meerderheid zijn.

I rest my case.

Ps. ik hoor iemand roepen dat het de marrokanen zijn die alle problemen veroorzaken??

7% van de allochtone gedetineerden is van marokaanse afkomst.
9% van de allochtone gedetineerden is van Surinaamse afkomst.
9% van de allochtone gedetineerden is van Arubaanse of Antilliaanse afkomst.

I rest my case again
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 11:20 schreef useroid het volgende:

[..]

Misschien is dat in Almere zo waar je vanzelf wel crimineel wordt van de verveling omdat er geen ruk te doen is maar in Rotterdam zijn toch hele andere cijfers hoor
http://www.parool.nl/1011768092372.html
Een spreekwoordelijke 99% van de boefjes is daar van buitenlandse afkomst.
Het valt me tegen van jou.

Ieder idioot begrijpt wel dat een een achterstandwijks met 99% allochtonen ook hetzelfde verhouding criminelen heeft.

Niet goed opgelet bij psychologie misschien?
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 11:51 schreef azazeltje het volgende:
Stelling:

20% van de mensen in nederland is van allochtone afkomst
55% van de mensen in de gevangenis is ook van allochtone afkomst....

Dus de allochtone mensen zijn in de minderheid in nederland terwijl ze in de gevangenis in de meerderheid zijn.

I rest my case.
En zelfs als dit het geval is hoeft dit niet te komen omdat allochtonen crimineler zijn. Het zou ook kunnen komen omdat ze vaker gepakt worden na een misdaad of omdat ze vaker of langer de gevangenis in moeten.

De materie waar het hier om gaat is heel moeilijk en zelfs wetenschappers en statistici komen er nauwlijks uit. Je moet dus uitkijken voordat je hier zomaar conclusies aan verbindt na wat cijfers te hebben gelezen in de krant
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 11:56 schreef H.I.P.P.E. het volgende:

[..]

En zelfs als dit het geval is hoeft dit niet te komen omdat allochtonen crimineler zijn. Het zou ook kunnen komen omdat ze vaker gepakt worden na een misdaad of omdat ze vaker of langer de gevangenis in moeten.

De materie waar het hier om gaat is heel moeilijk en zelfs wetenschappers en statistici komen er nauwlijks uit. Je moet dus uitkijken voordat je hier zomaar conclusies aan verbindt na wat cijfers te hebben gelezen in de krant
Hehe.. wil je hiermee zeggen dat ze niet alleen crimineler zijn maar ook nog dommer omdat ze vaker gepkat worden??
quote:
Grote onzin, Het probleem ligt ook niet bij de allochtonen en niet bij de Nederlanders.
Het zijn die respectloze kut marrokanen waar konstant problemen
mee zijn . Iedereen weet het. Maar niemand durft die groep aan te pakken.
en blijft de andere groepen er bij halen. In het kader van discriminatie.
Pak gewoon die marrokanen aan! ook de goeien. Die zijn nl. even slecht
daar ze hun landgenoten niet op hun gedrag aanspreken.
Ik durf te wedden als dit gebeurt zijn we meer dan de helft van de criminelen kwijt.
Oei, wat een HAAT jegens marokkanen!! Hebben ze je moeder verkracht of zo? Jij zit echt vol haat.

Pak meteen ook alle duitsers aan, omdat ze Hitler niet aanspraken op zn gedrag.
OF
Pak alle joden aan, omdat ze Sharon niet op zn moordpraktijken aanspreken. OF
Alle Amerikanen die de grote idioot van Bush niet aanspreken op zn gedrag, hij werkt inmiddels de hele wereld naar de kanker.
OF
Pak alle Afrikanen aan die de moordenaars in Rwanda niet hebben willen aanspreken,
OF
Pak alle europeanen aan die de IRA en ETA niet op hun gedrag aanspreken,
OF
pak je moeder aan die je geen juiste opvoeding heeft gegeven, je geindoctrineerd heeft en gebrain washed heeft, met als gevolg dat je nu zo extreem slecht over marokkanen praat.

Jij bent en blijft vol haat. Dus hopeloos!! Jou zouden ze als eerst meteen moeten aanpakken. Begin in iedergeval met de bovengenoemde inburgeringscursus, want dat lijkt me een goed plan.
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 11:56 schreef H.I.P.P.E. het volgende:

[..]

En zelfs als dit het geval is hoeft dit niet te komen omdat allochtonen crimineler zijn. Het zou ook kunnen komen omdat ze vaker gepakt worden na een misdaad of omdat ze vaker of langer de gevangenis in moeten.
Hehe.. wil je hiermee zeggen dat ze niet alleen crimineler zijn maar ook nog dommer omdat ze vaker gepat worden??
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 11:56 schreef H.I.P.P.E. het volgende:

[..]

En zelfs als dit het geval is hoeft dit niet te komen omdat allochtonen crimineler zijn. Het zou ook kunnen komen omdat ze vaker gepakt worden na een misdaad of omdat ze vaker of langer de gevangenis in moeten.
Hehe.. wil je hiermee zeggen dat ze niet alleen crimineler zijn maar ook nog dommer omdat ze vaker gepakt worden??
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 12:00 schreef azazeltje het volgende:
Hehe.. wil je hiermee zeggen dat ze niet alleen crimineler zijn maar ook nog dommer omdat ze vaker gepat worden??
Ik wil hier helemaal niks mee zeggen over criminele allochtonen, misschien is het wel echt waar, ik weet het niet. Je moet alleen heel erg uitkijken met het maen van statistische vergelijken en het trekken van conclusies hieruit.

Heel Nederland waant zich ineens statisticus als het om criminele marokkanen gaat
userIcon
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 11:27 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

Vergeet daarbij ook niet dat er staat absolute cijfers.
Om het in het extreme te trekken: De Ferrari rijders in Nederland krijgen absoluut gezien net zoveel boete's als de rest van autorijdend nederland.

Hoeveel Ferrari rijders zijn er en hoeveel mensen behoren tot autorijdend nederland. Vervang dan boete's door criminaliteit, Ferrari rijders door allochtonen en autorijdend nederland door autochtonen.
Ja, weer een mooie poging om de realisten monddood te maken.
Maar evengoed zou ik wel eens zo'n test willen doen. Eens kijken waar ik op uit kom. Staat die test ergens online?
Alle Nederlanders een inburgeringskursus!
Als je zakt moet je uitgezet worden!
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 11:59 schreef vader-jacob het volgende:

[..]

Oei, wat een HAAT jegens marokkanen!! Hebben ze je moeder verkracht of zo? Jij zit echt vol haat.

Pak meteen ook alle duitsers aan, omdat ze Hitler niet aanspraken op zn gedrag.
OF
Pak alle joden aan, omdat ze Sharon niet op zn moordpraktijken aanspreken. OF
Alle Amerikanen die de grote idioot van Bush niet aanspreken op zn gedrag, hij werkt inmiddels de hele wereld naar de kanker.
OF
Pak alle Afrikanen aan die de moordenaars in Rwanda niet hebben willen aanspreken,
OF
Pak alle europeanen aan die de IRA en ETA niet op hun gedrag aanspreken,
OF
pak je moeder aan die je geen juiste opvoeding heeft gegeven, je geindoctrineerd heeft en gebrain washed heeft, met als gevolg dat je nu zo extreem slecht over marokkanen praat.

Jij bent en blijft vol haat. Dus hopeloos!! Jou zouden ze als eerst meteen moeten aanpakken. Begin in iedergeval met de bovengenoemde inburgeringscursus, want dat lijkt me een goed plan.
Waarom haat??? Ik haat ze helemaal niet ik constateer alleen maar en feit
Ik zeg pak ze aan. Dat betekend niet dat marrokanen dood moeten of zo.
Maar pak ze als groep gewoon harder aan. B.v scherp de regels aan voor
marrokanen die bv vrouwen uit hun eigen land willen halen.
Marrokanen die wat uithalen 2 keer zo hoge straf geven als de rest.
Die bevolkings groep moet gewoon eens wat respect worden bij gebracht.
Haten doe ik niemand. Ik vind het gewoon erg dat er altijd over allochtonen
wordt gepraat maar het probleem grotendeels bij een bepaalde bevolkingsgroep ligt.
Helemaal mee eens, gewoon te gek voor woorden dat het zeer groot deel van de Autochtone bevolking ook geen kaas heeft gegeten van de Nederlands normen en waarden en diens recht systeem.

Laat ze maar verplicht bij een X-aantal overtredingen zo`n cursus verplicht stellen.

Een goed idee is om die aso kamp bewoners een inburgerings cursus verplicht te stellen. Het zelfde geld voor het merendeel wat in de volksbuurten woont.

Ik stoor me zeker zo vaak aan autochtone asos`s dan aan bepaalde etnische bevolkings groepen die moeite hebben om zich aan te passen.
userIcon
et verschil tussen extreem links en extreem rechst is, nazi's vergassen joden/buitenlanders, de internationale socialisten/communisten vergassen hun eigen landgenoten!!!!

En dat is precies wat je hoort van linkse mensen.
bah vieze communist
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 12:11 schreef Twijfelaar het volgende:
Alle Nederlanders een inburgeringskursus!
Als je zakt moet je uitgezet worden!
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 11:20 schreef useroid het volgende:

[..]

Misschien is dat in Almere zo waar je vanzelf wel crimineel wordt van de verveling omdat er geen ruk te doen is maar in Rotterdam zijn toch hele andere cijfers hoor
http://www.parool.nl/1011768092372.html
Een spreekwoordelijke 99% van de boefjes is daar van buitenlandse afkomst.
De straatroofboefjes om precies te zijn.
quote:
In absolute cijfers, aldus Eringa, zijn er niet zulke grote verschillen
Dat slaat dus als een tang op een varken. Wanneer 1000 van de 100.000 allochtonen crimineel zijn en er zijn ook 1000 van de 15.000.000 autochtonen crimineel is er wel degelijk een verschil (dit is even een voorbeeld beste lezertjes). Het percentage is bij de ene groep duidelijk hoger dan bij de andere groep. Dit is weer een typisch politiek correct lulpraatje om iets wat krom is recht te praten.

Ben het wel eens met de stelling dat sommige asociale autochtonen ook wel een cursusje kunnen gebruiken. Geen resultaat betekent automatisch korten op de uitkering (WW, WAO, Kinderbijslag, bedenk het zelf maar). Maar ja, onze overheid is niet zo dapper om daar überhaupt over na te denken en haalt de centen liever bij de normale hardwerkende burgers... (die durven toch niet te reageren).
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 12:11 schreef Twijfelaar het volgende:
Alle Nederlanders een inburgeringskursus!
Als je zakt moet je uitgezet worden!
En dan mogen de Nederland-is-vol-roepers op hun blote knietjes tot God de vader bidden om een land dat niet vol zit met mensen zoals zij
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 12:14 schreef Simkin4 het volgende:
Helemaal mee eens, gewoon te gek voor woorden dat het zeer groot deel van de Autochtone bevolking ook geen kaas heeft gegeten van de Nederlands normen en waarden en diens recht systeem.

Laat ze maar verplicht bij een X-aantal overtredingen zo`n cursus verplicht stellen.

Een goed idee is om die aso kamp bewoners een inburgerings cursus verplicht te stellen. Het zelfde geld voor het merendeel wat in de volksbuurten woont.

Ik stoor me zeker zo vaak aan autochtone asos`s dan aan bepaalde etnische bevolkings groepen die moeite hebben om zich aan te passen.
Kan alleen maar aangeven, dat ik dat ook vaak zo ervaar.
Vooral als je midden in zo'n wijk woont, weet en zie je zóveel zaken, die ook niet door de beugel kunnen.
wat ik al in eerdere posts aangaf: ..
Mijn hele wijk loopt bijna bij de soos, rijden redelijk vette bakken, krijgen het elke keer maar weer voor elkaar bij de gemeente, doen de hele dag geen ene flikker, (oh ja bij beunen) sommige hebben nog nooit gewerkt! (hoe krijg je het voor elkaar) en lopen jou en mij flink te naaien, want wie moeten daar uit eindelijk voor opdraaien???
Juist..
En geloof me, op deze manier leven HEEL ERG VEEL AUTOCHTONEN.
En het meest hypocriete van dit alles, is dat juist dit soort volk, altijd het keihardst loopt te klagen en altijd maar weer die "zwarten"
de schuld geeft.
Terwijl ze zelf kilo's cannabis de deuren uit lopen te sjouwen.
Zelfreflectie????
..tis toch erg...

kijk ik zeg niet dat allochtonen allemaal netjes een normale betaalde baan hebben, maar er wordt veel te makkelijk de vinger naar de allochtoon gewezen.
Maar de meeste autochtonen kan ik dan ook wel weer begrijpen, als ik bv in bepaalde winkelcentra etc. rondloop, kan ik me ECHT voorstellen dat vele mensen die gasten helemaal zat zijn..
Jullie begrijpen wel wat ik bedoel, ook dat mag gezegd worden.

quote:
Op dinsdag 20 april 2004 11:20 schreef useroid het volgende:

[..]

Misschien is dat in Almere zo waar je vanzelf wel crimineel wordt van de verveling omdat er geen ruk te doen is maar in Rotterdam zijn toch hele andere cijfers hoor
http://www.parool.nl/1011768092372.html
Een spreekwoordelijke 99% van de boefjes is daar van buitenlandse afkomst.
Niet helemaal, in het geval van straatroof door jeugdige criminelen is 99% van allochtoonse afkomst (is net even anders dan buitenlandse afkomst). Het gaat hier dus om één vorm van criminele activiteiten, om dat door te trekken naar het grotere geheel klopt niet helemaal.
Al zit dit cijfer trouwens niet al te ver af van de "bevolking" van de gevangenissen in de regio R'dam-Rijnmond.

Ontopic:
Begrijp de stelling niet helemaal; criminelen en asocialen zijn m.i. toch twee verschillende groepen. Denk dat het voor criminelen weinig zin heeft, daar bestaat de reclasseringsdienst al voor (grandioos succes gezien de grote draaideurcriminaliteit).
Voor asociaal gedrag zit er misschien wel wat in, maar hoe ga je dit opleggen? Sowieso zal het eerst gemeld moeten worden, wat waarschijnlijk een hoop mensen niet doen/durven en dan vervolgens moeten deze mensen nog een cursus volgen (en op komen dagen.....).
userIcon
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 12:09 schreef wonko het volgende:

Ja, weer een mooie poging om de realisten monddood te maken.
Maar evengoed zou ik wel eens zo'n test willen doen. Eens kijken waar ik op uit kom. Staat die test ergens online?
Test?? Wat nou test? Waar heb je het over? Eigenlijk slaat je hele reactie volstrekt nergens op.
Ik weiger als echte Nederlander onder wat voor voorwaarde dan ook ooit een inburgingscursus te doen voor mijn eigen land. Het moet niet gekker worden!!

Ja ja alleen voor asociale en dan voor criminele en de volgende stap is dat wij hem allemaal moeten volgen

Rot toch op met die achtelijke praatjes.



ik was er aanwezig. Het ging er grimmig aan toe.
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 11:20 schreef useroid het volgende:

[..]

Misschien is dat in Almere zo waar je vanzelf wel crimineel wordt van de verveling omdat er geen ruk te doen is maar in Rotterdam zijn toch hele andere cijfers hoor
http://www.parool.nl/1011768092372.html
Een spreekwoordelijke 99% van de boefjes is daar van buitenlandse afkomst.
Nounou, 100 boefjes wel te verstaan! De spreekwoordelijke paar rotte appels dus.
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 12:18 schreef ravan het volgende:
et verschil tussen extreem links en extreem rechst is, nazi's vergassen joden/buitenlanders, de internationale socialisten/communisten vergassen hun eigen landgenoten!!!!

En dat is precies wat je hoort van linkse mensen.
bah vieze communist
[..]
Doe niet zo maf!
Dat zo een korpschef zich er mee bemoeid.
Dat is nou het probleem van deze tijd.
Ze weten er veel van, maar niet het fijne.
Jan en alleman die zich er mee bemoeid.

En maak mij niet uit voor kommunist.
Rechts is te extreem en links te soft.
Helaas is er geen middenpartij.
Soms is links beter en soms recht.

Overigens moet er boven staan: Inburgering voor kriminele Nederlanders.
Het heeft alles met normen en waarden te maken, maar die heb je of die heb je niet.
Deze linkse malloot wil de discussie weer lekker verdraaien...

Inburgering is niet hetzelfde als bestrijding van asociaal gedrag, slimmerik!
userIcon
Wat kan ik precies verstaan onder de absolute cijfers uit de uitspraak van de korpschef? Betekent dit dat 2e en 3e generatie migranten als Nederlander worden meegenomen in de cijfers?

Laat die man gewoon zijn werk doen, werp alle taboes van belichting van de criminaliteitscijfers af en zorg ervoor dat er in samenwerking met diverse bevolkingsgroepen wordt gewerkt aan terugdringing en voorkomen van criminaliteit in ieder's belang. De kleur van de crimineel doet niet ter zake als je er slachtoffer van bent maar demografische en culturele kennis van achtergronden van plegers kan verhelderend werken bij de opzet van een sluitende aanpak van het criminaliteitsprobleem in ons land.
Laat die alegtonen eerst maar een keer de nederlantse taal leren!!
Ik wordt er echt helemaal kiereweed van dat ze niet eens gewoon onse taal leren.
Laatst bijvoorbeeld kreeg ik zomaar een wielklem omdat ik mijn auto verkeert had gedeponeert.
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 17:36 schreef Gneis het volgende:
Laat die alegtonenallochtonen eerst maar een keer de nederlantseNederlandse taal leren!!
Ik wordtword er echt helemaal kiereweedkierewiet van dat ze niet eens gewoon onseonze taal leren.
Laatst bijvoorbeeld kreeg ik zomaar een wielklem omdat ik mijn auto verkeertverkeerd had gedeponeertgeparkeerd.
Hier een allochtoon die jouw reactie verbetert. Dit ontkracht meteen jouw hele reactie; dus jouw reactie slaat nergens op. Dit pleit ook vóór de korpschef, veel van de autochtone Nederlanders (vaak (V)MBO'ers) beheersen de Nederlandse taal niet, en het lijkt mij een goed idee dat daar eens wat aan wordt gedaan. Misschien maar eens een inburgeringscursus voor jou, volgens mij leren ze daar nog op een hoger niveau Nederlands dan wat jij ooit geleerd hebt! (En kom niet met het excuus dat je dyslexie hebt, dat geldt bij jou niet; jij weet niet eens de betekenis van 'deponeren'; bovendien maak je d/t fouten, en die maken mensen met dyslexie niet.)
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 19:15 schreef prenobe het volgende:

[..]

Hier een allochtoon alegtoon die jouwjou reactie redactie verbetertvernedert. Dit ontkracht verkracht meteen jouw jou hele reactie redactie; dus jouw jou reactie redactie slaat nergens ergens op. Dit pleit vleit ook vóór de korpschef, veel van de autochtone Nederlanders medelanders (vaak (V)MBO'ers) beheersen beheren de Nederlandse taal niet, en het lijkt mij een goed idee dat daar eens wat aan wordt word gedaan. Misschien maar eens een inburgeringscursus inburgeringskus voor jou jouw, volgens mij leren ze daar nog op een hoger niveau nifo Nederlands nederlants dan wat dat jij ooit geleerd geleert hebt! (En kom niet met het excuus ekskuus dat je dyslexie infektie hebt, dat geldt geld bij jou jouw niet; jij weet niet eens de betekenis van 'deponeren' 'seponeren'; bovendien maak je d/t X/Y fouten, en die maken mensen met dyslexie erektie niet.)
Ik ga ook niet elke dag naar school, dus daar mag je me niet op paken.
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 19:15 schreef prenobe het volgende:

[..]

Hier een allochtoon die jouw reactie verbetert. ...bla bla bla...
te grappig
quote:
Op dinsdag 20 april 2004 19:37 schreef Gneis het volgende:

[..]

Ik ga ook niet elke dag naar school, dus daar mag je me niet op paken.
Dus jij verwacht van de allochtonen dat ze foutloos Nederlands spreken, terwijl zelfs de ruften die uit het achtereind van een varken komen meer klinken als de Nederlandse taal dan jouw gebrabbel ? En dan als excuus dat je niet elke dag naar school gaat ? Daarom juist die cursus hé, dan kan je het leren. Maar goed, goed Nederlands spreken is niet voor iedereen weggelegd.
Ik hebniets tegen alegtoonen ofzo, maar alegtonen die geen nederlants spreken die slaan mensen in elkaar. Dat zie ik toch zelf op op televiesie.
Bofendien ben ik aleen slecht in de nederlantse taal omdat ik een fries ben. Dus ik ben zelfs tweetaallig dus daar kun je niet over oordeelen.
47  van 47 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 26/05 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as15
» 26/05 Dode door aanvaring op Westerschelde2
» 26/05 Zoekactie vermiste zwemmer nog vruchteloos3
» 26/05 Nederlanders gewond bij ongeval met luchtballon3


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden