Mogelijk intelligent buitenaards signaal ontvangen

Opmerkelijk • Geschreven door Gerson (M4stermind) op 13-03-2004 @ 16:56
print 
De Arecibo radiotelescoop in Puerto Rico heeft begin maart een onbekend signaal uit de ruimte ontvangen. Het is niet duidelijk wat het signaal veroorzaakt heeft. Het is mogelijk dat het signaal afkomstig is van een buitenaardse intelligentie, aldus astronomen.

Het buitengewoon sterke signaal werd gedetecteerd door het SETI project, wat radiosignalen uit de ruimte aftast om aanwijzingen te vinden voor buitenaardse intelligentie. Klik hier om het mogelijk buitenaardse bericht te beluisteren.

Een andere theorie is dat het signaal een ongebruikelijke modulatie is van een GPS satelliet met een onbekende radiobron op aarde.

Bron: NASA


Lees ook:

» 15:00 Opmerkelijke vondst bij school in Haarlem23
» 10/02 Man maakt van acht hoog vrije val in lift20
» 10/02 Dikke vrouwen hebben sexy ondergoed48
» 10/02 Tienermeisje verslaafd aan plastic42


delen | eKudos nujij

21820 views / 92 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 92 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
ja, dat zijn ze eindelijk! niemand geloofde me ! Maar ET bestaat echt
Aliens?

Hoe vaak hebben we dit soort dingen al niet gehoord. Ik denk dat he satteliet is
userIcon
Cool! (Althans, moet je je afvragen... heb net Mars Attacks weer een keer gezien...)

Maar behalve van bronnen op aarde. Kan het ook niet een signaal zijn van een of andere satelliet, of bv die Pioneer verkenners die ze het heelal in hebben gestuurd?
Zal vast niet een bericht van aliens zijn... eerder een pulsar of iets dergelijks. Er zijn ook natuurlijke dingen die radiogolven uitzenden hoor :p

Maar zou wel uitermate vet zijn als we contact zouden hebben met buitenaardse wezen
userIcon
gaaaaf!

dat geluid klink echt als de UFO's in jaren 50 sci-fi films
userIcon
Ik geloof er helemaal niks van, zal wel weer een verkeerd signaal zijn.

Maar stel, hoe onwaarschijnlijk ook, dat dit een onbekend buitenaards signaal is, denk je dan echt dat ze ons daar meteen van op de hoogte stellen?

Ik denk 't niet.
Klinkt geinig. Wat zouden ze willen zeggen?
userIcon
Oehhh....klinkt eng
userIcon
Gelijkenis met de film Contact is groot.
Speel t eens af, met Win Media player en dan heel erg vertraagd...

zeg maar rond de 0.028 van de originele snelheid, klinkt als een pulserend iets?

De toename in geluidssterkte is wel raar trouwens, pulsars hebben een constante...

Ach, who knows...
Sinds er afgelopen week vermoedelijke sporen van water zijn ontdekt op mars is het wel een nieuws hype aan het worden, dit ufo en buitenaards leven gedoe.
Per dag zwerven er duizenden van dit berichten over de wereld en dan hoor je er niets van, maar nu is het opeens nieuws. Ik zou zeggen: laat het me maar weten als er zekerheid is. Tot die tijd is het niet echt zinvol om hier nu constant aandacht aan te besteden. (Afgezien van de amusements waarde dan, maar die neemt na een paar van die berichten inmiddels ook aardig af.)
Ik noem dat geluid altijd 'storing'. 8)
quote:
Op zaterdag 13 maart 2004 17:02 schreef Kleffe_Dop het volgende:

Maar stel, hoe onwaarschijnlijk ook, dat dit een onbekend buitenaards signaal is, denk je dan echt dat ze ons daar meteen van op de hoogte stellen?
Het is ontdekt door het SETI project, dus door user op hun eigen PC zelf.. SETI maakt alles Z.S.M. bekend dacht ik...

En trouwens, dit soort dingen worden dus NIET regelmatig gevonden.. dit is vrij uniek. Normaal is het erg zwak enzo.
userIcon
Van die M4stermind berichten krijg je ook kotsnijgingen zo onderhand. Een beetje te triest voor woorden dat zulke bagger op de FP moet.
userIcon
Jaaaaaaa Hoooooooor, Er lopen hier al zat aliens rond!
Wie heeft er met zijn fluitje onder die telescoop staan blazen??
T'is niet een stereo!!!! Zou dat betekenen dat die buitenaardse wezens monogaam zijn??
Wat me opvalt is dat de NASA hier de laatste tijd veel opener over is naar buiten toe.
Dat is echt tof, dat programmatje heb ik ook, leuk als screensaver trouwens, gaat ie aliens scannen!
De bron klopt niet. Er staat NASA, maar je wordt geleid naar een vage neppe Astronomy Picture of the Day .

Je mag NASA niet opzadelen met neppe berichten.
Einderlijk kan ik weer terug naar huis
Ik ben het aardig zat hier op de aarde.
is het niet de tijd van de meeuwentrek?
userIcon
[overspannen]

LOL LOL LOL LOL LOL LOL LOL LOL

[/overspannen]
quote:
Op zaterdag 13 maart 2004 17:15 schreef MelvinB het volgende:
De bron klopt niet. Er staat NASA, maar je wordt geleid naar een vage neppe Astronomy Picture of the Day .

Je mag NASA niet opzadelen met neppe berichten.
Dat is een foto van het radiosignaal. Lees het bericht maar eens.
quote:
Op zaterdag 13 maart 2004 17:11 schreef Butch het volgende:
Wie heeft er met zijn fluitje onder die telescoop staan blazen??
Zucht.... Sinds wanneer vang je Radiosignalen op met een Telescoop?
En dit kan zeker Buitenaards leven zijn.. Het Kán...
Het abnormale aan dit signaal is, dat het geen regelmatige toon heeft en de Toon verzwakt en versterkt ook op een onregelmatige manier...

Planeten, sterren, satelieten etc. etc. hebben allemaal een Regelmatige toon...

Dus dan is de vraag: Wtf is dat geluid man?

weten i.i.g. wat het Niet is..
quote:
Op zaterdag 13 maart 2004 17:15 schreef MelvinB het volgende:
De bron klopt niet. Er staat NASA, maar je wordt geleid naar een vage neppe Astronomy Picture of the Day .

Je mag NASA niet opzadelen met neppe berichten.
Je wordt gelinkt naar een subdomein van nasa.gov....

Maar het klinkt wel een beetje te veel naar de ouderwetse alienfilms
quote:
Op zaterdag 13 maart 2004 17:18 schreef Frasier het volgende:

[..]

Dat is een foto van het radiosignaal. Lees het bericht maar eens.
Maak dat de kat wijs. Et is zo nep als de tieten van Pamela Anderson.
Mensen, accepteer nou gewoon dat er buitenaards leven is., dus o abnormaal is dit niet.
vreemd dat seti op hun site hier niks over geschreven hebben
of heb ik het over het hoofd gezien?(!)

http://www.seti.org/Welcome.html
userIcon
quote:
Op zaterdag 13 maart 2004 17:25 schreef MelvinB het volgende:

[..]

Ik geloof alleen in padden die karpers verkrachten.
Nee, padden eten hun soortgenoten op.
Ik zit ook de seti site door te spitten, maar kan er niks over vinden. Misschien willen ze eerst een nette statement maken, of het signaal wat verder valideren ofzo ?
quote:
Op zaterdag 13 maart 2004 17:30 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Nee, padden eten hun soortgenoten op.
Lol, me bericht wordt zo maar ff verwijderd.
Dat vind ik wel knap! Zeker als je bedenkt dat er de laatste tijd zelfs heel weinig intelligente binnenaartse signalen te horen zijn.
userIcon
quote:
Op zaterdag 13 maart 2004 17:02 schreef Simeon het volgende:
Klinkt geinig. Wat zouden ze willen zeggen?
Take me to your dealer...
quote:
Op zaterdag 13 maart 2004 17:11 schreef Butch het volgende:
Wie heeft er met zijn fluitje onder die telescoop staan blazen??
Zucht.... Sinds wanneer vang je Radiosignalen op met een Telescoop?
En dit kan zeker Buitenaards leven zijn.. Het Kán...
Het abnormale aan dit signaal is, dat het geen regelmatige toon heeft en de Toon verzwakt en versterkt ook op een onregelmatige manier...

Planeten, sterren, satelieten etc. etc. hebben allemaal een Regelmatige toon...

Dus dan is de vraag: Wtf is dat geluid man?

weten i.i.g. wat het Niet is..
Dat viel me dus ook al op, t neemt toe in sterkte (goed te horen als je t geluid erg vertraagd afspeeld), en dat is tegenstrijdig met de huidige kennis van bv. een pulsar...

Kan idd een sateliet zijn, die passerend overvloog, dit zou een verklaring kunnen zijn in de toename van t volume, maar aan de andere kant vind ik de verklaring van een GPS sateliet, gecombineerd met een onbekende radiobron op aarde wel erg vergezocht.

denk dat dit (voorlopig) in t laadje X-factor mag worden geplaatst ja...

Lol ze weten niet wat het is dus is het maar buitenaardsleven... get a life!
LOL ik heb het even afgeluisterd, denk zoals velen hier maar dit slaat gewoon op niets
Radioruis, check je AM-band maar es is niet anders dan dit
userIcon
DeHeldjes ... het is echt een radiotelescoop .. zo wordt het genoemd. Ben er zelf geweest .. ongelooflijk groot ding!
SETI dacht eerder ook al wat gevonden te hebben, maar bleek ruis te zijn van een grote stad als NewYork. Zou dit hetzelfde zijn als dat of zou dit nu echt uit de ruimte komen

Msschien heeft mijn SETI client die opname wel zitten uitrekenen
userIcon
ik heb de oplossing




WD-40
En hier hetzelfde bericht 4 jaar oud. http://antwrp.gsfc.nasa.gov/apod/ap990330.html alleen het plaatje is anders. het geluid is precies hetzelfde
userIcon
M4stermind, je begint zo langzamerhand een bekende te worden op internet:

http://www.astrostart.nl/(...)start_from=&ucat=36&
userIcon
quote:
Op zaterdag 13 maart 2004 16:59 schreef TBombadil het volgende:
Aliens?

Hoe vaak hebben we dit soort dingen al niet gehoord. Ik denk dat he satteliet is
Ik ook
quote:
Op zaterdag 13 maart 2004 17:01 schreef Flurry het volgende:
gaaaaf!

dat geluid klink echt als de UFO's in jaren 50 sci-fi films
Whehe daar dacht ik oook gelijk aan
vreemd modem dat daar probeert in te bellen
userIcon
Zit er een patroon in? Wiskundig?

Nee?

Dan is het niets
Ja hoor, het zoveelste bewust gekleurde bericht op fok.

1. Dit is letterlijk een 6 jaar oud signaal wat 5 jaar geleden al bekend is gemaakt (!)
2. Het geluidje wat hier op Fok staat is van een ANDERE observatie die 100% van aardse komaf is... zie die pagina waar jullie notabene naar linken!
3. Nog belangrijker:
quote:
Although this strong signal was never positively identified, astronomers have identified in it many attributes characteristic of a more mundane and ultimately terrestrial origin.
....
quote:
De bron klopt niet. Er staat NASA, maar je wordt geleid naar een vage neppe Astronomy Picture of the Day .

Je mag NASA niet opzadelen met neppe berichten.
Ik wil niet veel zeggen hoor, die Pic of the day is een NASA site... lees eerst eens voordat je post..
quote:
Op zaterdag 13 maart 2004 17:19 schreef DeHeldjes het volgende:

[..]

Zucht.... Sinds wanneer vang je Radiosignalen op met een Telescoop?

[knipknip]
Ik wil me niet in de discussie mengen over de betrouwbaarheid van het signaal, maar hier wil ik wel even op reageren: Radiosignalen worden al tientallen jaren opgevangen met telescopen! Zogenaamde radio-telescopen... Veel informatie die je uit de ruimte wil halen valt niet binnen het licht-spectrum, maar in het radio-spectrum. Dan neem je dus een hele grote schotelantenne die je richt op je doel, en voila: je hebt een radio-telescoop. Ook in Nederland staat een radiotelescoop: in Drenthe werken een aantal (ik geloof zo'n 40) kleinere radio-telesopen samen om voor één grote te kunnen spelen.
dit klinkt als ger... op het schijthuis na een vlaag hele dunne

typisch jaren 50 geluidje
daarbij de geluiden/signalen die ontvangen zijn worden gemoduleerd door aardse ontvangers
wij aardlingen zetten signalen om
en wij kunnen zelfs uit roze ruis (ruis is straling van de zon) signalen produceren die nog veel vreemder klinken dan dit jaren 50 geluidje

ik ben een alien ik weet wat ze zeggen : we gaan jullie binnen nu en 6 dagen aanvallen met onze vloot
50  van 92 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 15:00 Opmerkelijke vondst bij school in Haarlem23
» 10/02 Man maakt van acht hoog vrije val in lift20
» 10/02 Dikke vrouwen hebben sexy ondergoed48
» 10/02 Tienermeisje verslaafd aan plastic42


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden