Van der Laan in opspraak om lidmaatschap

Nederland • Geschreven door Nolius op 28-02-2004 @ 19:06
print 
Staatssecretaris van der LaanStaatssecretaris Van der Laan (Cultuur en Media) is in opspraak gekomen door haar lidmaatschap van De Nieuwe Omroep. Deze omroep wil toetreden tot de publieke omroep. Van der Laan moet daar dit jaar een beslissing over nemen. Haar ministerie (OC&W) wil niks kwijt over haar lidmaatschap. Wel bevestigen ze dat de staatssecretaris vijf jaar geleden lid is geworden van de omroep.

Destijds was Van der Laan ambtenaar bij Binnenlandse Zaken. Of ze nu nog lid is, is niet duidelijk. "Dit is een privé-aangelegenheid", aldus een woordvoerder van het ministerie. "Zij en haar gezin zijn lid van meerdere organisaties zoals vrijwel iedereen." Volgens de woordvoerder staat de steun van Van der Laan voor De Nieuwe Omroep dan ook los van het besluit dat zij als staatssecretaris straks moet nemen.

Afgelopen week bracht de omroep naar buiten dat ze genoeg leden heeft om kans te maken op toetreding tot de publieke omroep.



Lees ook:

» 26/05 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as14
» 26/05 Dode door aanvaring op Westerschelde2
» 26/05 Zoekactie vermiste zwemmer nog vruchteloos3
» 26/05 Nederlanders gewond bij ongeval met luchtballon3


delen | eKudos nujij

22523 views / 23 reacties
Reacties op dit bericht
23  van 23 reacties op deze pagina. Pagina  1
Is helemaal geen prive aangelegenheid......... dit kan belangenverstrengeling betekenen.
persoonlijk belang bij zaken, ze zal dus moeten kiezen en tevens een boete moeten krijgen, omdat ze dit zelf al niet had opgelost en waarschijnlijk ook niet wilde laten weten...
Foei Foei Foei,

Is dat nu allemaal nodig ze kunnen toch ook gewoon eens een keertje RELAXEN in dit land... nou snap ik 't allemaal wel maar dan vind ik dat ze een compleet andere persoon moeten kiezen.
Ze kan heus nog wel een objectieve beslissing nemen, ook al is ze er lid van.
Nederland ,Miereneukers Land.
k vind het belachelijk als ze al geen lid meer mag zijn van een omroep of vereniging heb je geen leven meer als ambtenaar.

dus de vader van jan die bij bvo emmen in de jeugd speelt is gemeente beambtenaar en geeft bvo emmen voorrang omdat zijn zoontje daarin speelt.....lijkt me een beetje onzinnige actie ditte
Ik heb nooit van de vrouw gehouden ...

Een schande voor D66.

Trouwens een groot prediker van het aloude, op zuilen gebaseerde, omroepbestel...
Wat een onzin. Dan zou de minister die verantwoordelijk is voor sport, ook niet lid mogen zijn van een sportvereniging. En zo zijn er nog 10tallen andere rare analogieen te verzinnen.

Ik heb het idee dat er mensen zijn die bang voor De Nieuwe Omroep zijn omdat deze omroep onderwerpen kritisch en anders zal gaan benaderen. Exact de reden waarom ikzelf ook zo'n 5 jaar geleden lid ben geworden.

Lousewise, ik ben benieuwd naar je vlammend commentaar.
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 19:47 schreef aquawim het volgende:
Nederland ,Miereneukers Land.
Idd, behalve als het om echte problemen gaat
Kom op zeg, 5 jaar geleden lid geworden, waar maakt men zich druk om.

Wat had ze dan moeten doen, haar lidmaatschap opzeggen toen ze in de regering stapte, zelfs al had ze dat gedaan, dan blijft haar sympathie voor die club toch bestaan.
Dan had het ook in het nieuws gestaan. "Van der laan WAS lid van de Nieuwe Omroep"

Kortom, we kunnen weer een geldverslindende vraag verwachten van groen links danwel de SP.
Nee,ze moet gewoon erkennen dat hier sprake kan zijn van belangenverstrengeling op onverwachte wijze en een ander de beslissing laten nemen!!Bijvoorbeeld Balkellende!
B-e-l-a-n-g-e-n-g-e-n v-e-r-s-t-r-e-n-g-e-l-i-n-g

voor sommige politicussen moet je ook alles spellen
Trouwens wel erg handig dat er binnen de toch al niet zo grote D66 partij 2 "van der laans" zitten.

Staatssecretaris: Medy van der Laan en TK-lid: Lousewies van der Laan
userIcon
Ik vind het onzin dat men druk erom maakt. Of zij de enige is die over die beslissingen gaat? Ik neem aan dat er een heel team van ambtenaren onder staat die haar adviseren over de beslissing. We zouden neem ik aan in een democratie leven ipv dicatoriele verhoudingen toch?

Daarnaast kan niemand zo neutraal zijn. Ik vind dit trouwens nog erg meevallen. Als we gaan kijken naar de beslissingen van de regering dan kan je ook stellen dat bijna alle ministers zeker niet neutraal zijn.
userIcon
Idd, come on! wij zijn ook lid van de vara, wat betekend dat nu helemaal wies er geen lid van een omroep, ze kijkt meschien ook vast naar nova en meschien niet naar startrek op de avro oeh oeh meschien zijn der belangen wel verstrengeld ze kijkt wel naar vara programma's en niet naar die van avro dat kan echt niet hoor!!!
userIcon
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 21:43 schreef Oovi het volgende:
B-e-l-a-n-g-e-n-g-e-n v-e-r-s-t-r-e-n-g-e-l-i-n-g

voor sommige politicussen moet je ook alles spellen
B-U-L-L-S-H-I-T

, niemand is 100% objectief, dat is onmogelijk, ik snap niet dat mensen dit belangenverstrengeling vinden, zie boven al voor argumenten, daarbij, enige vorm van subjectiviteit is toch wel gewenst, ik bedoel, ze is niet voor nietst lid van een politieke partij (dan wel de partij zonder mening, D66, maar toch )
userIcon
gezeur om niks, politici moeten juist lid zijn van organisaties!
tenminste als ze ergens voor staan en kleur willen bekennen.
Die beslissing is toch gebaseerd op bestaande regels en afspraken? Dan zie ik er weinig kwaad in eerlijk gezegd. En anders neemt de minister deze specifieke beslissing. Drukte om niks
Wat een onzin zeg, typisch antfucking en ongelovelijk komkommernieuws
Dat is inderdaad wel wat scheef!
quote:
Lousewise, ik ben benieuwd naar je vlammend commentaar.
Loesewies (of hoe we het ook schrijven) is een andere 'van der Laan', die zit in d e2e Kamer. De staatssecretatis heet Medy of Hedy ofzo.

Overigens vind ik het weer stemmingmakerij van de bovenste plank. Dat je als openmbaar bestuurder geen bestuurlijke functies bij bedrijven mag hebben of commissariaten, vind ik logisch. Maar het lid zijn van alledaagse (omschuldige) organisaties vind ik een persoonlijke keuze. Een omroep of sportvereniging, krant of tijdschrift valt daar onder. Vervelender wordt het als betreffende 'club' maatschappelijk minder goed tot slecht bekend staat/geaccepteerd wordt (zoals een ultra-rechts kranje, moslim-fundamentalistisch of weet ik veel wat).

Kortom, lekker lidlaten blijven die van die omroep, Jan-Peter Balkenende was vice-voorzitter van de NCRV en is ongewtjfeld nog gewoon lid...
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 21:43 schreef Oovi het volgende:
B-e-l-a-n-g-e-n-g-e-n v-e-r-s-t-r-e-n-g-e-l-i-n-g

voor sommige politicussen moet je ook alles spellen
A-c-h-t-e-r-l-i-j-k-e M-o-n-g-o-o-l

En sommige fokkers zijn niet veel beter, ze is alleen maar lid van die omroep. Dus wordt zij er beter van als deze omroep in het publieke bestel wordt opgenomen. Niet echt he.
userIcon
Nou ik vind een Jorritsma die minister van verkeer en waterstaat was die voor de ultra rendabele (kuch) Betuwe lijn heeft besloten heeft veel erger. Haar man is een een directeur van een van de grootste bouwbedrijven van Nederland.
Wat lopen we te zeuren over een lidmaatschap van een omroepvereniging. Wat als ze nou lid was van de NCRV of zo dan was het geen probleem. Zij wordt er toch geen cent rijker van deze beslissing. In tegenstelling van een Jorritsma. Of is er opeens zo heisa omdat mensen bang zijn voor de echt vrije media die bijvoorbeeld dit kabinetsbeleid echt bekritiseren?
23  van 23 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 26/05 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as14
» 26/05 Dode door aanvaring op Westerschelde2
» 26/05 Zoekactie vermiste zwemmer nog vruchteloos3
» 26/05 Nederlanders gewond bij ongeval met luchtballon3


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden