Steden geven geld voor tickets naar Marokko

Nederland • Geschreven door ANP op 28-02-2004 @ 18:23 - gepost door Rob (R@b)
print 
The_T, panneman78 en RaTz hadden ons via de nieuws-submit te melden:

Den Haag en Rotterdam bieden inwoners van Marokkaanse komaf die op bijstandsniveau leven én kunnen aantonen dat zij familie hebben die in het aardbevingsgebied wonen geld voor vliegtickets aan. Het gaat om een bedrag van maximaal 500 euro.

In Den Haag moet de aanvrager wel kunnen aantonen dat hij of zij eerste- of tweedegraads bloedverwanten in het rampgebied heeft. Achteraf moet het ticket als bewijs aan de gemeente worden overlegd. In Rotterdam moeten de gebruikers eveneens kunnen bewijzen dat ze familie bezoeken. Ze kunnen daarvoor, met behoud van uitkering, vier extra weken vakantie opnemen.

De gemeente Amsterdam heeft twee ton vrijgemaakt uit het noodfonds voor hulp aan Marokko. Amsterdam geeft vooralsnog echter geen geld voor vliegtickets. Dinsdag wordt vergaderd over wat er nog meer gedaan kan worden.

Het Nederlandse Rode Kruis heeft gironummer 7447 (t.n.v. het Nederlandse Rode Kruis in Den Haag) opengesteld voor giften van de Nederlandse bevolking. Er kan ook on-line gedoneerd worden.

Koning
In Marokko heeft koning Mohammed VI vandaag een bezoek gebracht aan het getroffen gebied. Het bezoek was al enkele malen uitgesteld. Bij de beving zijn in totaal 572 mensen omgekomen.

Bron: ANP


Lees ook:

» 26/05 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as14
» 26/05 Dode door aanvaring op Westerschelde2
» 26/05 Zoekactie vermiste zwemmer nog vruchteloos3
» 26/05 Nederlanders gewond bij ongeval met luchtballon3


delen | eKudos nujij

10534 views / 177 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 177 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4
Alleen enkele reizen zou wel een idee zijn
userIcon
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 19:11 schreef CybErik het volgende:
Alleen enkele reizen zou wel een idee zijn
dit gaat echt nergens meer over! sociaal zijn is goed, maar geld verspillen blijft geld verspillen. En het leven is niet 1 groot feest. Hoe komen ze erbij om zo geld over de balk te smijten? Ja, heel zielig dat er een aardbeving is, en dat je daar het liefst naar toe zou gaan om te helpen. Maar als je geen geld hebt, dan houdt het toch op??


grappige opmerking over het enkeltje...
Belachelijk, laat die mensen aub zelf betalen voor de reis. Als familie van mij omkomt of gewond raakt in het buitenland dan moet ik de reis en de tijd dat ik weg ben toch ook zelf betalen, ook al heb je een uitkering.
quote:
dit gaat echt nergens meer over! sociaal zijn is goed, maar geld verspillen blijft geld verspillen. En het leven is niet 1 groot feest. Hoe komen ze erbij om zo geld over de balk te smijten? Ja, heel zielig dat er een aardbeving is, en dat je daar het liefst naar toe zou gaan om te helpen. Maar als je geen geld hebt, dan houdt het toch op??


grappige opmerking over het enkeltje...
Inderdaad, deze groep wordt continu aan het handje gehouden omdat ze zo "zielig" zijn. Ze worden nooit eens gemotiveerd om zelf eens iets aan te pakken.
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 19:17 schreef Peter_Jones2 het volgende:
Belachelijk, laat die mensen aub zelf betalen voor de reis. Als familie van mij omkomt of gewond raakt in het buitenland dan moet ik de reis en de tijd dat ik weg ben toch ook zelf betalen, ook al heb je een uitkering.
Als je geen geld hebt is het wel vrij sneu dat je niet naar je familie toe kunt.
Ik vind het dus een best heel aardig plan.

quote:
Als je geen geld hebt is het wel vrij sneu dat je niet naar je familie toe kunt.
Ik vind het dus een best heel aardig plan.
Daar heb ik maar 1 reactie op en dat is het woord lening. Als je het niet direct zelf kan betalen dan kan je een lening nemen. Desnoods ga je daarna krantjes bezorgen om die lening af te lossen maar dat parasiteren op de zak van de rest van de bevolking moet maar eens afgelopen zijn.

Laat Marokko maar betalen voor het laten overkomen van die Nederlandse Marokkanen. Kunnen ze dat geld voor gebruiken wat ze de afgelopen jaren van Nederland heeft gekregen om Nederlandse gevangenen in de Marokkaanse gevangenissen vrij te kopen.
Ik vind het te belachelijk voor woorden... wie betaalt dit uiteindelijk.... idd wij! Aangezien de belasting toch moeilijke groepen overslaat. Vind het absurd!
Belachelijk, iedere marrokaan ( op een uitzondering daargelaten) heeft minimaal 1 a 2 huizen in marokko, dus een ticketje kunnen ze ook wel kopen.

De overheid is natuurlijk weer bang voor rellen als we te weinig doen, want o o o laten we de marrokaantjes niet discrimineren hoor

Als t echt doorgaat, alleen enkeltjes ja
userIcon
Het wordt tijd dat deze minderheden eens als voorwaardig worden beschouwt, zonder alle knuffelplannetjes en subsidies. Life is tough!
Belachelijk dat ze een vliegticket krijgen.

Minister Zalm gaat overal op te bezuinigen en misschien gaat de belasting ook nog omhoog.

Maar dit kan allemaal zomaar?
nice FIPO.. maar ff ontopic..
vind het beetje vergaan met tegemoet komen in vliegreis..
langer vakantie ok, daar kan ik inkomen, als je zo je uitkering houdt.
Neem me niet kwalijk dat ik het zeg ,Gestoord.
Kan ik ook een ticket krijgen ,moet nog met vakantie.
Het mag wel maar dan Enkele reis.
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 19:30 schreef Dr.Smellekens het volgende:
Belachelijk, iedere marrokaan ( op een uitzondering daargelaten) heeft minimaal 1 a 2 huizen in marokko, dus een ticketje kunnen ze ook wel kopen.
interessant, bron?
ik vind dit dus echt helemaal nergens op slaan waar de f*ck gaat het heen met nederland. en waarom werd het niet gedaan voor de mensen uit iran ?! of uit andere ramp gebieden
Ik zeg enkeltje's
Sufkonijnen in de grote steden ... ticket's kosten geen hol 2 maanden krantenwijkje en je hebt hem verdiend! Niks geven!
Nederland verzorgingsstaat, af en toe schieten we echt een beetje door. What is next, een overstroming is maatsricht, krijg je de treinkaartjes vergoed? Zulk soort zaken zijn heel vervelend, maar als je echt wil kun je heus wel aan geld komen. Of je leent geld of je verkoopt je auto. Vraag me toch echt af of er niet op de verkeerde zaken bezuigind wordt.
Owja! Wel bezuinigen op zo'n beetje ALLES! Maar wel lekker vliegtickets twv. 500 euro weggeven... sjonge jonge! Als mijn Oma in Duitsland een ongeluk krijgt... krijg ik dan een ticket? Nee! Dus waarom zij wel?
En wij betalen het ook nog... ik krijg steeds meer zin om een in "moeilijke groep" te gaan... zoals de Hells Angels, dan gaat m'n geld iig niet naar dit soort shit!
In één woord belachelijk !
Alsof we een geldboompje hebben zeg, geef maar geld weg !!
Ik ben het er helemaal niet mee eens maar het is ook helaas MIJN zuurverdiende geld wat hier uitgegeven word.

Als een Nederlander een ongeluk krijgt in het buitenland, krijgt de famillie dan dan ook een vliegticket van gemeenschapsgeld ? Denk het niet...

Ik voel me gediscrimineerd in me eigen land :S Als er iemand van mijn familie omkomt in het buitenland staat er niemand klaar !!! Dan mag ik zien hoe ik aan me centen kom
quote:
Den Haag en Rotterdam bieden inwoners van Marokkaanse komaf die op bijstandsniveau leven én kunnen aantonen dat zij familie hebben die in het aardbevingsgebied wonen geld voor vliegtickets aan. Het gaat om een bedrag van maximaal 500 euro.
Wat een onzin. Doet men dit bij iedere ramp ? Doneer dat geld dan liever aan een hulporganisatie als je het zonodig over de balk wilt smijten in deze economisch moeilijke tijden !
quote:
In Den Haag moet de aanvrager wel kunnen aantonen dat hij of zij eerste- of tweedegraads bloedverwanten in het rampgebied heeft. Achteraf moet het ticket als bewijs aan de gemeente worden overlegd. In Rotterdam moeten de gebruikers eveneens kunnen bewijzen dat ze familie bezoeken. Ze kunnen daarvoor, met behoud van uitkering, vier extra weken vakantie opnemen.
Oftewel een verdere expansie van de ambtelijke papierwinkel, dat kan er ook nog wel bij natuurlijk !
userIcon
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 19:47 schreef Nielzzz het volgende:
Dus waarom zij wel?
En wij betalen het ook nog...
Omdat wij hier niet goed wijs zijn. Alles en iedereen wordt hier geholpen, maar als iemand van ons in de shit zit kan hij verrekken. Als ik morgen failliet zou gaan, is er geen enkele gemeente die mij uit de zorgen helpt.

De antipathie jegens buitenlanders wordt door de overheid op deze manier flink aangewakkerd.
userIcon
Enkele reis mag ik hopen?
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 19:54 schreef Cybarite het volgende:

Wat een onzin. Doet men dit bij iedere ramp ?
Als jij van een minimum moet leven en aan kunt tonen dat jij dat geld nodig hebt: Ja dat doet iedere gemeente.

Altijd leuk die collectieve verontwaardigheid als mensen erachter komen dat de gemeente potjes heeft om schrijnende gevallen te helpen!
En leuk om weer eens lekker op te blazen en Marokkanen te gaan bashen!
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 19:54 schreef weet_ik_veel het volgende:

Als ik morgen failliet zou gaan, is er geen enkele gemeente die mij uit de zorgen helpt.
Bullshit....
Iedereen die in de financieel in de problemen zit kan geholpen worden. Maar dat gebeurd, net zoals hier, als blijkt dat mensen van een minimum inkomen rond moeten komen.

Als jij failliet gaat en je echt ALLES kwijt bent, dan kun je ook bij de gemeente aankloppen voor steun.
wat ik typisch vind is dat al die aardbevingen in gebieden plaats vinden waar moslims wonen.....een moslim ziet dit als zijn lot.
Ik denk dat God boos op ze is
userIcon
Dit kan alleen maar weer in Nederland. Verzorgstaat voor een ander, totdat je zelf wat nodig hebt, dan kan niets meer. Maar blijf vooral de zielige minderheid vertroetelen met gratis vakanties.....

Politieke correctheid ten top.
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 20:07 schreef Michel het volgende:
Verzorgstaat voor een ander, totdat je zelf wat nodig hebt, dan kan niets meer.
Stel je niet zo aan man....
Wat een dom gelul.... Er worden ook zat andere mensen geholpen door deze bijzonder bijstand....
userIcon
Tijdens de aardbeving in Turkye waar een stuk meer mensen om het leven kwamen gaf de sociale regering ook geen vliegtickets weg, waarom nu opeens wel? We zullen nog maar helemaal zwijgen over de aardbeving in Iran.
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 20:00 schreef calvobbes het volgende:
Als jij van een minimum moet leven en aan kunt tonen dat jij dat geld nodig hebt: Ja dat doet iedere gemeente.
Je doet net off dat vanzelfsprekend is, zoals je in het bericht kunt lezen moet daar per geval (ramp) een beslissing over genomen worden.
quote:
Altijd leuk die collectieve verontwaardigheid als mensen erachter komen dat de gemeente potjes heeft om schrijnende gevallen te helpen!
En leuk om weer eens lekker op te blazen en Marokkanen te gaan bashen!
Het zou gewoon handiger en contructiever zijn als ze al dat geld aan de hulpdiensten ter plaatse zouden geven.
userIcon
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 20:10 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Stel je niet zo aan man....
Wat een dom gelul.... Er worden ook zat andere mensen geholpen door deze bijzonder bijstand....
Noem ze maar?
Het is me duidelijk dat JIJ nog nooit in de shit hebt gezeten of idilische ideen hebt over onze verzorgingsstaat en dit soort dingen dus maar heel normaal vind. Ik spreek je over een paar jaar nog wel een keer, als je wat ouder bent.

Als ik als zelfstandig ondernemer jarenlang op de huid wordt gezeten door onze o zo geliefde belastingdienst en weet ik veel wat voor instanties nog meer omdat men het liefst ziet dat ik -tig keer betaal over mijn zuurverdiende centjes, en vervolgens moet ik horen dat men bepaalde groepen niet aanpakt bij deze zelfde belastingdienst omdat het 'lastig' zou zijn, en tevens moet horen dat men gratis tickets weg gaat geven om maar zo sociaal mogelijk over te komen, dan schiet dat bij mij en meerdere in het verkeerde keelgat. Maar goed hoe kan jij dat weten natuurlijk..... Ik spreek je over 10 jaar nog wel een keer, als je sug gebeukt bent door onze geliefde overheid.
jullie kunnen ook alleen maar zeuren, net als een stel kleine meisjes die geen ijsje mogen eten. Hou jullie klep aub!

Bedankt NL !! tof van ze toch
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 20:12 schreef mike_another het volgende:

Je doet net off dat vanzelfsprekend is, zoals je in het bericht kunt lezen moet daar per geval (ramp) een beslissing over genomen worden.
En zoals je ook kunt lezen krijgt niet iedereen een subsidie maar moeten ze aantonen dat hun naaste familie misschien getroffen is en dat ze van het minimum leven. Het is niet zo dat elke marokkaan 500 euro op zijn rekening krijgt.
quote:
Het zou gewoon handiger en contructiever zijn als ze al dat geld aan de hulpdiensten ter plaatse zouden geven.
En misschien ook niet. Zie nu op het journaal dat veel hulp niet aankomt of niks mee gedaan word.
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 20:17 schreef Michel het volgende:

en tevens moet horen dat men gratis tickets weg gaat geven
Overdrijven is ook een vak.... Niet elke Marokkaan krijgt zomaar een ticket. Alleen naaste familie dat van het minimum leeft én aan kan tonen dat een naaste familie lid in het getroffen gebied woont, KAN maximaal 500 euro terugkrijgen.

Zo krijgen ook 1.000den andere mensen in Nederland hulp als ze hun GWL rekening niet kunnen betalen, een wasmachine stuk is, ze onverzekerd zijn en een hoge doktersrekening hebben etcetc.

De gemeentes zijn duidelijk een stuk minder harteloos dan de gemiddelde Fok!er hier....
userIcon
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 19:56 schreef gammapooka het volgende:
Enkele reis mag ik hopen?
Ssssttt niet te hard zeggen...... . .....
hoeven ze in ieder geval geen mensen te beroven om aan vliegtickets te komen...

userIcon
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 20:21 schreef MarocPower het volgende:
jullie kunnen ook alleen maar zeuren, net als een stel kleine meisjes die geen ijsje mogen eten. Hou jullie klep aub!

Bedankt NL !! tof van ze toch
Dat zou ik ook zeggen als ik alles gratis krijg toegestopt.
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 20:39 schreef weet_ik_veel het volgende:

Dat zou ik ook zeggen als ik alles gratis krijg toegestopt.


Huilerd... Krijgen een paar Marokkanen een subsidie, menen sommige mensen meteen dat ze alles gratis krijgen
userIcon
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 20:43 schreef calvobbes het volgende:

[..]

[afbeelding]

Huilerd... Krijgen een paar Marokkanen een subsidie, menen sommige mensen meteen dat ze alles gratis krijgen
Okay dan ... ze krijgen niet alles gratis, maar wel voor niks ...
Waarom zij wel? Als elders een ramp is geweest, verstrekt de overheid dan ook extra poen aan familieleden om er naar toe te gaan? Krijgen in Nederland wonende Russen ze ook? Of Kroaten? Of Turken?
In het kader van de bezuinigingen moet de overheid wat dit betreft ook maar de portemonnee dichthouden.
Ik zet ook wel bij, maar dan wel one way
userIcon
Ik vind dit belachelijk. Ook al wonen er hier veel marokkanen, dat betekent toch niet gelijk dat de bijstands marokkanen financieel vergoeding krijgen omdat niet-nederlanders (familie) in het buitenland getroffen zijn door een aardbeving. Hoe erg het ook is, tegen natuurrampen kan je niks doen. IPV dat de regering de marokkaanse jeugd beter opvoed, gaat het geld indirect naar het buitenland. Slechte zaak! Dit bewijst maar weer eens hoe 'vriendelijk' men tegen marokkanen kan zijn, om daarna dood te worden geslagen/beroofd te worden/gefraudeerd teworden door hetzelfde volk. Stank voor dank. Ik wil hiermee niet zeggen dat ze allemaal zo zijn, maar het is duidelijk een feit dat onder de van marokkaanse afkomst veel 'rotte' appels te vinden zijn. En dat komt OVERduidelijk door een slechte integratie/opvoeding. ipv dat we daarin investeren, gooien we het geld in principe over de balk. Echt DOM
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 20:55 schreef weet_ik_veel het volgende:

Okay dan ... ze krijgen niet alles gratis, maar wel voor niks ...
Waarom zij wel? Als elders een ramp is geweest, verstrekt de overheid dan ook extra poen aan familieleden om er naar toe te gaan?
Ja. Gemeentes verstrekken ook geld voor persoonlijke 'rampen' in Nederland.

Waar basseer jij op dat dat niet het geval zou zijn? Omdat dat het nieuws niet heeft gehaald?
ik zou een lening bij de staat een beter idee vinden, bv elke maand een paar euro van je uitkering inleveren en zo terug betalen maar het word idd erg opgeblazen, hoeveel nederlanders zitten er wel niet in de sanering ? 3 jaar uitkering trekken en je bent van je schuld af dat klink toch beter als 5 jaar hard werken om je schuld af te lossen...
userIcon
Geldt deze regel ook voor de uitkeringsgerechtigden die in Marokko kadastraal eigendom boven de 9000 euro hebben?
http://www.nrc.nl/W2/Nieuws/2001/04/24/Opi/01.html
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 21:09 schreef Bayswater het volgende:
Geldt deze regel ook voor de uitkeringsgerechtigden die in Marokko kadastraal eigendom boven de 9000 euro hebben?
http://www.nrc.nl/W2/Nieuws/2001/04/24/Opi/01.html


Wat voor een nut heeft het om een bijna 3 jaar oude koe uit de sloot te halen? Staat toch duidelijk voor wie deze subsidie geldt!
quote:
inwoners van Marokkaanse komaf die op bijstandsniveau leven én kunnen aantonen dat zij familie hebben die in het aardbevingsgebied wonen
En specifieker: Het moet gaan om 1e of 2e graads bloedverwanten, niet een verre achterneef.
userIcon
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 21:15 schreef calvobbes het volgende:

Wat voor een nut heeft het om een bijna 3 jaar oude koe uit de sloot te halen? Staat toch duidelijk voor wie deze subsidie geldt!
Wellicht dat er na 3 jaar de medewerking in Marokko wat betreft dit onderwerp nog steeds een probleem is.
userIcon
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 21:15 schreef calvobbes het volgende:


Wat voor een nut heeft het om een bijna 3 jaar oude koe uit de sloot te halen?
Dat heeft zeker nog nut, want wie garandeert ons dat alles nu in orde is? De overheid is nog niet eens in staat om een vuurwerkfabriek te controleren, laat staan het kadaster van een ander land, om het eens grof uit te drukken.
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 21:23 schreef weet_ik_veel het volgende:

Dat heeft zeker nog nut, want wie garandeert ons dat alles nu in orde is?
Daar heb je opzich gelijk in.

Nederland is niet eens in staat om een sluwe zakenman die misbruik maakt van regeltjes en daarmee bakken geld verdient, maar anderen met (in totaal) miljoenen schuld opzadeld aan te pakken.
Dus de kans dat dat soort dingen ook niet goed in de gaten worden gehouden is natuurlijk aanwezig....

Het truckje van kroeg-verhuurder Kooistra.

Goed,het is niet voor alle marokkanen!Maar het blijft idioot in deze tijd van stevige bezuinigingen!!
Belachelijk wie discrimineerd wie nou !!!

Als ik hoor dat ze drie auto's voor de deur hebben staan en dan nog handje ophouden ook! word ik kwaad ik werk 40 uur PW en kan nog geen eens een goedkope auto veroorloven

Wat dacht je van moeders met kinderen die het niet breed hebben ?

in 1 woord SCHANDE Bloody Shame 8)
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 21:42 schreef Zutfun het volgende:

Als ik hoor dat ze drie auto's voor de deur hebben staan en dan nog handje ophouden ook!
Je moet niet alles geloven wat je hoort
quote:
Wat dacht je van moeders met kinderen die het niet breed hebben ?
Die kunnen ook bijzondere bijstand aanvragen
Wij (nou jah de mensen die kunnen stemmen) weten nu iig waar we tijdens de volgende verkiezingen op gaan stemmen
50  van 177 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3 4


Lees ook:

» 26/05 Grote brand legt verlichtingzaak Almelo in as14
» 26/05 Dode door aanvaring op Westerschelde2
» 26/05 Zoekactie vermiste zwemmer nog vruchteloos3
» 26/05 Nederlanders gewond bij ongeval met luchtballon3


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden