BNN moet nog 50.000 leden scoren

De jongste publieke omroep van Nederland, BNN, start komende week met een grootschalige ledenwerfactie die vóór 1 januari 50.000 extra leden moet opleveren. Mochten die leden er niet bijkomen, dan is het gedaan met de zender en zal ze per 1 september 2004 uit de ether verdwijnen.

BNN heeft daarom een ruim één miljoen euro kostende campagne gelanceerd. Gisteren was de start, tijdens de winterprestatie. Katja Schuurman, Ruud de Wild, Eddy Zoëy, Bridget en alle andere BNN-bekenden, liepen tussen de koeienvlaaien, terwijl reclamevliegtuigjes overvlogen met de tekst ''We zitten in de shit, dus wordt lid''.

Volgens BNN-directeur Gerard Timmer is het nu alles of niets. ''We hebben het gevoel dat BNN haar bestaansrecht heeft bewezen. Alleen wij richten ons specifiek op jongeren, nota bene een speerpunt van het ministerie van OCW. Maar Den Haag neemt geen genoegen met 100.000 leden. Die absurd hoge aantallen zijn in een andere tijd vastgesteld en inmiddels volstrekt onrealistisch, maar we moeten er aan voldoen, anders is het einde oefening''.