Finale Idols massaal bekeken

De finale van Idols is gisteren door bijna 4 miljoen mensen bekeken. Om precies te zijn keken er volgens de Stichting Kijkonderzoek 3.9 miljoen mensen naar het RTL 4 programma, wat een marktaandeel* betekende van 52.2%. De totale kijkdichtheid was 26.5%, wat wil zeggen dat zo'n één op de vier Nederlanders van 6 jaar en ouder naar Idols keek.

Onder de groep van 6 tot 12 jaar was het marktaandeel helemaal enorm: 91.5%. Ook de groep 13 tot 19 jaar die voor de buis zat keek massaal naar Idols: 81.4%.

Idols Backstage op Yorin (tussen 22:00 en 23:00) was goed voor 2.5 miljoen kijkers (marktaandeel 35.2 %).

De uitzending rond 23:15 op RTL4, waarin Jamai als winnaar bekend werd gemaakt, werd bekeken door ruim 4.2 miljoen mensen.

(* Marktaandeel is gemeten naar het aantal mensen dat tv kijkt. Kijken 100 mensen naar de tv en 50 daarvan naar jouw zender, is jouw marktaandeel 50%.)