VS vraagt defensie steun aan Nederland

Algemeen • Geschreven door Rob (R@b) op 08-02-2003 @ 00:06
print 
De Verenigde Staten hebben Nederland om militaire steun verzocht in een mogelijke oorlog tegen Irak. Minister Powell deed dat verzoek aan minister De Hoop Scheffer, die nu in de VS is als voorzitter van de OVSE.

Nederland is alleen gevraagd om defensieve en ondersteunende taken te leveren. Om inzet van F-16's is niet verzocht.

Het demissionaire kabinet neemt vrijdag een besluit. Eerder al liet Balkenende weten een dergelijk verzoek te zullen steunen.

Bron: Teletekst


Lees ook:

» 24/05 [Upd] Studentes Minerva ontgroend in luiers235
» 20/05 Eindejaarsconference Van Rossem weer populair21
» 20/05 Oudste vrouw op Mount Everest26
» 18/05 Verkooppunten tabak in grensstreek onder druk50


delen | eKudos nujij

1529 views / 116 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 116 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3
Steun geven nadat je de boel in dit land op orde heb, als er hier aanslagen komen wordt de bevolking pas wakker zo gaat het nou eenmaal met dit volk. Als er een aanslag komt zullen de spanningen nog hoog oplopen tussen de mensen hier en de arabieren hier. En terecht aanpassen niet onopvallend voorbereiden op aanslagen daar is de hele arabische gemeenschap de dupe van.
[ Dit bericht is gewijzigd door mofo_me ]
He bah, kunnen we die dingen weer niet gebruiken.. Nederland zal wel weer neutraal zijn en braaf achter iedereen aanlopen
Net zoals hij toestemde turkije te steunen ik vind dit een goede zaak. Wat je ook zegt van Amerika, ze lossen wel alles op wat wij niet kunnen in onze eenheids-europa.
userIcon

quote:
Nederland zal wel weer neutraal zijn

weer? Wanneer waren we dan neutraal de laatste jaren?
Te gek voor woorden, wat hebben wij te maken met de oorlog van Amerika?

Amerika doet niet aan onderhandelen, nee, smijten met beschuldigingen is veel makkelijker. Dat die beschuldigingen twee dagen daarna ontkracht worden door mensen die er verstand van hebben, bijvoorbeeld Hans Blix van de VN, maakt niet zoveel uit, toch? En dan verwachten ze nog steun van de wereld ook. Terwijl het er dik bovenop ligt dat ze dit doen vanwege de olie.

Amerika: zoek het zelf maar uit. We do not need you, go home.
Geen ondersteuning, laat ze maar met echte bewijzen komen ipv uit 1991 en andere bewijzen uit de trukendoos......

quote:
Te gek voor woorden, wat hebben wij te maken met de oorlog van Amerika?

Als Sadam met kernbommen gaat strooien dan heeft nederland daar ook last van

quote:
Nederland zal wel weer neutraal zijn

Ik kan
quote:
Nederland is alleen gevraagd om defensieve en ondersteunende taken te leveren

echt niet neutraal noemen, je zit zo toch een van de 2 kanten te helpen. Het zou weer neutraal worden als Irak vroeg en wij hun ook ondersteunden (maar de kans hierop is wel heel erg klein ).
Leuk om de naievelingen te horen spreken. Als Amerika niet aanvalt krijgen we zo wie zo de rekening op ons bord gepresenteerd, want deze mensen verafschuwen ons tot op het bot. Een vredezame oplossing voor een oorlog veranderd hier niets aan!!!!!!!!!

quote:
Steun geven nadat je de boel in dit land op orde heb, als er hier aanslagen komen wordt de bevolking pas wakker zo gaat het nou eenmaal met dit volk.

Aanslagen? Hier? Wat een onzinnige aanname. Anderhalf jaar geleden is er één aanslag gepleegd, en nu loopt iedereen te schreeuwen dat er elke dag een aanslag kan worden gepleegd. Over wakkerschudden gesproken: zelfs de CIA kan niet ontkennen dat Irak niets te maken heeft met terroristische groepen als Al-Qaeda. En als je goed hebt opgelet heeft Bush het niet meer over "war against terror", want dat zou mensen weleens kunnen herinneren aan het feit dat ene Osama bin Laden nog niet gepakt is. Nee, nu is Saddam Hoessein "the most evil man on the planet"...

quote:
Geen ondersteuning, laat ze maar met echte bewijzen komen ipv uit 1991 en andere bewijzen uit de trukendoos......

En wat zou voor jou \'echt bewijs\' zijn? Zelfs al zouden ze een filmpje van Sadam hebben waarop hij verteld hoeveel wapens ze hebben, dan nog zullen alle tegenstanders beweren dat het nep is.
Steunen die hap!
userIcon

quote:
Het demissionaire kabinet neemt vrijdag een besluit.

Kunnen de onderhandelingen voor het nieuwe kabinet niet wat sneller?
Het demissionaire waardeloze kabinet zal toch wel instemmen...

Ik hoop dat ze wel weten dat het om ettelijke miljoenen bovenop het huidige begrotingstekort gaat...
userIcon
hmmm ik zou best eens een gesprek met Saddam Hoessein willen hebben eigenlijk en ook wel met Bush... Maar ja hoe pak je dat aan dan?
userIcon
Idd trouwens, met die oorlog moeten we hier ook al rekening houden met aanslagen. Daar ben ik al helemaal niet van gediend en ik wil godverdomme dat die kutregering zich erbuiten houdt
[/Sorce]

quote:
Als Amerika niet aanvalt krijgen we zo wie zo de rekening op ons bord gepresenteerd,

Helemaal niet, als Amerika wel aanvalt krijgt de wereld het mooi lastig. Geen hond zal zich iets aantrekken van de VN, aangezien de Veiligheidsraad de oproep van Bush niet zal steunen, en Bush niet veel geduld meer heeft. Als we aanvallen, dan kleeft het bloed van (honderd)duizenden Iraakse burgers aan onze haden, vergis je niet. En als Amerika (net als in Chili en Indonesië) weer zo\'n dictator installeert, dan is het al helemaal erg. No blood for oil.
quote:
want deze mensen verafschuwen ons tot op het bot. Een vredezame oplossing voor een oorlog veranderd hier niets aan!!!!!!!!!

Wapeninspecteurs? Zij kunnen naar Irak gaan, en het werk voortzetten wat ze tussen 1991 en 1998 hebben gedaan. Ondanks het feit dat ze destijds door Irak werden tegengewerkt, hebben ze toch een groot aantal wapens kunnen ontmantelen. Nu zal dat nog beter gaan, aangezien Irak redelijk goed samenwerkt met de inspecteurs. Deze oorlog zal dan alleen gaan om de olie.

quote:
weer? Wanneer waren we dan neutraal de laatste jaren

WW II okay das waar

ik denk niet dat nederland ook daadwerkelijk op zijn poten zal gaan staan. Dat bedoel ik
userIcon
Zelf ben ik niet zo\'n fan van oorlog door de VS , maar we hebben hier een leger marine en luchtmacht dat een beetje weg staat te rotten, dan kan je er beter maar live mee gaan oefenen.

Laten we zo zeggen dat als de NAVO steun geeft Nederland gewoon mee moet doen evenals wanneer de EU dat zou doen of wanneer er een resolutie is.

* Lord Dreamer heeft het niet zo op mensen die nieuws submitted van vorig jaar onder het mom het is nu actueel puur om confrontaties uit te lokken.


Dus speciaal voor Farzin zoek het zelf maar uit. We do not need you, go home.

quote:
Anderhalf jaar geleden is er één aanslag gepleegd, en nu loopt iedereen te schreeuwen dat er elke dag een aanslag kan worden gepleegd.

Er worden constant aanslagen gepleegd, alleen die van vorig jaar was nogal een grote. Herinner je je die aanslag in indonesie soms niet meer? Of die aanslag in de metro in parijs?
Moet je nagaan als zulke figuren beschikken over kernwapens of grote hoeveelheden mosterdgas.

quote:
En wat zou voor jou \'echt bewijs\' zijn? Zelfs al zouden ze een filmpje van Sadam hebben waarop hij verteld hoeveel wapens ze hebben, dan nog zullen alle tegenstanders beweren dat het nep is.

Nou, als jij alles gelooft, heb ik bewijs voor het feit dat Bush een gevaarlijke malloot is die moet worden aangepakt.

Every year, we meet here to threaten the world. To trust the sanity of the United States is not a strategy, and it is not an option.
quote:
dan kan je er beter maar live mee gaan oefenen

Mensen vermoorden, bedoel je?
[ Dit bericht is gewijzigd door Farzin ]
De rode olie zal weer rijkelijk vloeien.
als ze dit doen zijn ze echt dom niet doen laat die amerikanen zelf hun olie oorlogje uitvoeren.................

quote:
Er worden constant aanslagen gepleegd, alleen die van vorig jaar was nogal een grote. Herinner je je die aanslag in indonesie soms niet meer? Of die aanslag in de metro in parijs?

Gaat dat om dreigingen binnen Nederland? Nee, ik dacht het niet. Dus gewoon negeren die onzin, ze mogen het lekker zelf uitzoeken.
quote:
Moet je nagaan als zulke figuren beschikken over kernwapens of grote hoeveelheden mosterdgas

En kun je dat voorkomen door Irak aan te vallen? Nee, ik dacht het niet, dat zorgt er alleen voor dat de terroristen meer aanhang zullen krijgen onder de bevolking.
Amerika== een bondgenoot, we moeten uiteraard kritisch blijven, maar powell (de meest geloofwaardige wat mij betreft) heeft toch wel aangetoond dat Irak de resolutie heeft geschonden.

Het wordt de hoogste tijd dat de VN daadkracht laat zien, en nederland als lidstaat moet gewoon zijn bijdrage leveren.

Het kan niet zo zijn dat de VN zich zo zichtbaar laat foppen, dan maakt dit instituut zich overbodig.
vooral doen, worden wij ook een terroristendoelwit.

quote:
Aanslagen? Hier? Wat een onzinnige aanname.

Tering wat een naiviteit. Dit is SP/GL ten top.

Ik zeg altijd maar: verwacht het onverwachte. Ik sluit NOOIT iets uit. Kijk maar naar de moord op Pim Fortuyn. Niemand had gedacht dat zoiets in dit landje zou plaatsvinden. Beveiliging voor politici? Dat is toch niet nodig, ha ha, dacht men toen.

Als je denkt dat een aanslag in Nederland niet zo gauw zal gebeuren dan loop je in je eigen droomwereldje rond.

Slaap lekker, Farzin.
Vooral laf zijn en niks doen?
Ik vind die egotripperij van Bush die zonodig paps klusje moet afmaken zonde van het geld en tijd. eerst maar eens de boel hier op orde stellen. In het land bezuinigen op dagcentra en dergelijke maar wel de geldkraan open zetten voor dit soort onzin (wat wel 50 centras kan open houden wat kosten betreft voor een jaar) gaat er bij mij niet meer in.

quote:
Amerika== een bondgenoot, we moeten uiteraard kritisch blijven, maar powell (de meest geloofwaardige wat mij betreft) heeft toch wel aangetoond dat Irak de resolutie heeft geschonden.

Nou, experts zijn toch echt kritisch over die bewijzen. We moeten het zeker niet blind accepteren als Powell zegt dat de bewijzen uit mei 2002 komen. Wie zegt dat dat het geval is? Bovendien hadden ze de satellietfoto\'s in 1991 ook al vervalst, dus dit is niet betrouwbaar.
quote:
Het wordt de hoogste tijd dat de VN daadkracht laat zien, en nederland als lidstaat moet gewoon zijn bijdrage leveren.

Die organisatie toont al daadkracht. Of meet jij daadkracht met de hoeveelheid gegooide bommen en tanks?
quote:
Het kan niet zo zijn dat de VN zich zo zichtbaar laat foppen, dan maakt dit instituut zich overbodig.

Hans Blix denkt daar toch hèèl anders over, maar ja, jij kunt het weten, hij niet, het is immers maar een wapeninspecteur. Toch?
Het enige om de santies op te heffen van de VN is aanvallen. Er gaan in Irak duizenden mensen dood omdat er geen genoeg medicijen zijn. Die santies worden dus alleen opgeheft als Sadam weg/dood is.
Irak ligt al 10 jaar dwaars.
Dus Aanvallen, en daarna Noord-Korea met hun gedreig!!
Doen gelijk doen.

Het gaat om keuzes en om kanten kiezen.
Kies je Bush z\'n kant of kies je Saddam z\'n kant.
Dus ben je voor Bush of voor een bloeddorstige Dictator en Agressor die z\'n volk vergast en uitmoord alsmede hen ontneemt van allerhande burgerrechten.

Lijkt mij niet dat je nog meer slachtoffers van dat regime op je geweten wilt hebben als je Bush niet steunt.

En je weet "wie niet voor ons is is tegen ons"
En bovendien er zit vast wel wat in het verschiet voor Nederland een flinke korting op de JSF bijvoorbeeld of wat meer handelsbetrekkingen.
Hoedan ook Nederland zal er echt niet onder lijden.

quote:
Wat je ook zegt van Amerika, ze lossen wel alles op wat wij niet kunnen in onze eenheids-europa.

noem mij 1 wereldprobleem dat amerika heeft opgelost!

Amerika máákt alleen maar problemen. Dat land floreert over de rug van de rest van de wereld. Ze steunen ieder willekeurig regime, als het economisch maar gunstig is.
[ Dit bericht is gewijzigd door Nilis ]

quote:
No blood for oil


quote:
We do not need you, go home

Vast inspiratie aan het opdoen voor wat je nu weer op je spandoeken moet kalken?



quote:
Ik vind die egotripperij van Bush die zonodig paps klusje moet afmaken zonde van het geld en tijd. eerst maar eens de boel hier op orde stellen. In het land bezuinigen op dagcentra en dergelijke maar wel de geldkraan open zetten voor dit soort onzin (wat wel 50 centras kan open houden wat kosten betreft voor een jaar) gaat er bij mij niet meer in.

Tuurlijk, we laten een Dictator gewoon lekker aan de macht, de VN is immers onbelangrijk en heeft het allemaal fout.

Saddam is een vredelievende man en Amerika is de agressor!

Ben je nu werkelijk zo dom of ben je gewoon een verblinde anti-amerikaan?

quote:
Ik zeg altijd maar: verwacht het onverwachte. Ik sluit NOOIT iets uit. Kijk maar naar de moord op Pim Fortuyn. Niemand had gedacht dat zoiets in dit landje zou plaatsvinden. Beveiliging voor politici? Dat is toch niet nodig, ha ha, dacht men toen.

En het is nog steeds niet nodig. Politici zijn veilig, dit is eens maar nooit meer.
quote:
Als je denkt dat een aanslag in Nederland niet zo gauw zal gebeuren dan loop je in je eigen droomwereldje rond.

Ach, zolang de AIVD maar een oogje in het zeil houdt... maar mijn punt was dat de oorlog tegen Irak niets, maar dan ook niets te maken heeft met terrorisme. Ga als Amerika anders Bin Laden pakken, als je zo nodig terrorisme wilt bestrijden. Maar daar gaat het blijkbaar niet om, het gaat overduidelijk om OLIE.
quote:
Slaap lekker, Farzin.

Jij ook.

quote:
noem mij 1 wereldprobleem dat amerika heeft opgelost!

Amerika máákt alleen maar problemen.

Kom op man, je laat mensen toch geen open deuren open trappen? Er is sowieso al 1 probleem wat de VS heeft opgelost waar wij ook in betrokken geraakt waren ondanks onze zielige neutraliteit.
We sturen wel wat fototoestellen. Kunnen alleen niet zelf ontwikkelen...

quote:
Het gaat om keuzes en om kanten kiezen.
Kies je Bush z\'n kant of kies je Saddam z\'n kant.
Dus ben je voor Bush of voor een bloeddorstige Dictator en Agressor die z\'n volk vergast en uitmoord alsmede hen ontneemt van allerhande burgerrechten.

Het gaat helemaal niet om partij kiezen. We moeten nou af van dat "If you are not with us, you are against us"-denken van dat ultraconservatieve kabinet. Je hoeft geen partij te kiezen, zeker niet als je de keuze hebt tussen een oorlog steunen en niet. Bovendien vind ik het te gek voor woorden dat jij zegt dat Bush ook zonder VN-resolutie mag aanvallen. Wie heeft hier nou lak aan de VN, Saddam of Bush?
quote:
Lijkt mij niet dat je nog meer slachtoffers van dat regime op je geweten wilt hebben als je Bush niet steunt.

Wat een onzin. Amerika heeft destijds zelf chemische en biologische wapens geleverd aan Irak. Amerika heeft Saddam, Bin Laden, Pinochet, Soeharto en vele anderen jarenlang gesteund. En als ze de kans krijgen zullen ze ook in Irak een pro-Amerikaanse dictator installeren.
quote:
En je weet "wie niet voor ons is is tegen ons"

Moeten ook wij waarde hechten aan dit soort Hitleriaanse uitspraken van mensen als Bush?
quote:
En bovendien er zit vast wel wat in het verschiet voor Nederland een flinke korting op de JSF bijvoorbeeld of wat meer handelsbetrekkingen.
Hoedan ook Nederland zal er echt niet onder lijden.

Die hele JSF hebben we niet nodig. Steek dat geld toch in gezondheidszorg, onderwijs en veiligheid. Dat zijn sectoren die echt geld nodig hebben, integenstelling tot defensie. Zij mogen wel flink bezuinigen. Minder tanks, meer leraren. Minder vliegtuigen, meer zorg.
Werkelijk Farzin, je bent zo ontzettend vastgeroest in je anti-Amerikaanisme dat je geen oog meer hebt voor de realiteit, heb je die reportage gezien over de bevolking in koeweit over dit topic?

Zijn zeker ook allemaal oplichters en leugenaars he?

Ook Irakezen wegen dit, zelfs als Amerika dit om olie belangen doet vinden zij dit een kleine prijs.
[ Dit bericht is gewijzigd door lawsuit ]

quote:
Kom op man, je laat mensen toch geen open deuren open trappen? Er is sowieso al 1 probleem wat de VS heeft opgelost waar wij ook in betrokken geraakt waren ondanks onze zielige neutraliteit.

Tegen elk probleem dat ze hebben opgelost staan 10 problemen die ze voor ons hebben gecreëerd. Bedankt Amerika, wat zijn jullie toch goed voor ons. Zonder Amerika geen Saddam en Bin Laden.
userIcon

quote:
Farzin: Maar daar gaat het blijkbaar niet om, het gaat overduidelijk om OLIE.

Als het de USA om de olie gaat, hebben ze er alle belang bij dat alle sancties opgeheven worden. En dus niet een 200 miljard kostende oorlog te voeren. Porbeer daar maar eens een tegenargument voor te vinden. Sterker, met deze oorlog brengen ze de olietoevoer in gevaar. Immers, grote kans dat Saddam de oliebronnen in Irak in de fik steekt. Bovendien riskeert Amerika een olieboycot van de OPEC (die kans is er).

En het is niet zo dat Amerika de oliebronnen van Irak in handen krijgt, omdat die altijd in het bezit van Irak blijft, ongeacht de regering.

quote:
noem mij 1 wereldprobleem dat amerika heeft opgelost!

Is hitler nog aan de macht dan?

Leven we nog steeds in koude oorlog met het oosten?

quote:
En het is nog steeds niet nodig. Politici zijn veilig, dit is eens maar nooit meer.
Ach, zolang de AIVD maar een oogje in het zeil houdt... maar mijn punt was dat de oorlog tegen Irak niets, maar dan ook niets te maken heeft met terrorisme. Ga als Amerika anders Bin Laden pakken, als je zo nodig terrorisme wilt bestrijden. Maar daar gaat het blijkbaar niet om, het gaat overduidelijk om OLIE.
quote:
Slaap lekker, Farzin.

Jij ook.

remember Colijn
"gaat u maar rustig slapen er is niks aan de hand: 1939"
Het zou wel heel naïve zijn om nu tegen de burgers te zeggen "Gaat u maar rustig slapen, er is geen dreiging van tereur in ons land"
En vervolgens blazen ze Pernis op waarbij ons landje voor twee maanden in de hens staat en er massa hysterie uitbreekt.

Die fout is al eens gemaakt door Colijn ik mag toch aannemen dat politici daarvan geleerd hebben.
defensieve taken... ondersteunend taken...

Dus daar hoeft de VS hun leger niet meer voor in te zetten.
Is dus helpen met oorlog voeren.
patiots bij turkeije neerzetten alla... maar verdere ondersteuning,komop zeg.
Laat die Nederlandse boten ook maarweer naar denhelder komen.
userIcon
Onvoorwaardelijk steunen!
Ik wijs een steun van VS af...

quote:
Werkelijk Farzin, je bent zo ontzettend vastgeroest in je anti-Amerikaanisme dat je geen oog meer hebt voor de realiteit,

Ik ben niet anti-Amerikaans, ik ben anti-niets. En over realiteitszin gesproken: ik neem aan dat je inhoudelijk niets hebt af te dingen op mijn argumenten, aangezien je er dan wel op zou reageren?
quote:
heb je die reportage gezien over de bevolking in koeweit over dit topic?

Is dat dan relevant? Ik heb zoveel andere reportages, als je die wilt zien/lezen, dan moet je het vooral zeggen.
quote:
Ook Irakezen wegen dit, zelfs als Amerika dit om olie belangen doet vinden zij dit een kleine prijs.

Niet als Amerika (zoals gepland) 100 tot 200 miljard euro aan olie rooft van Irak. Dan blijft er helemaal niets meer van het land over, nu kan Irak die olie nog inruilen voor voedsel en medicijnen, straks gaat de opbrengst geheel naar Amerika.

En hoe komt het dat er nu zo weinig mensen tegen de oorlog zijn?

quote:
Als het de USA om de olie gaat, hebben ze er alle belang bij dat alle sancties opgeheven worden.

Nee hoor, dit oil-for-food programma beviel ze tot voor kort prima. Een deel van de opbrengst gaat naar de VN (ongeveer 30%), en een klein deel gaat naar voedsel en medicijnen voor Irak.
quote:
En dus niet een 200 miljard kostende oorlog te voeren.

Die 200 miljard zullen ze dubbel en dwars terugpakken van Irak, zoals onlangs nog in het Algemeen Dagblad stond.
quote:
Bovendien riskeert Amerika een olieboycot van de OPEC (die kans is er).

Als ze dit 20 jaar geleden hadden geprobeerd was die kans er inderdaad, maar nu niet. Zeker niet als Amerika gaat strooien met geschenken voor de dictators die landen besturen die lid zijn van de OPEC.
quote:
En het is niet zo dat Amerika de oliebronnen van Irak in handen krijgt, omdat die altijd in het bezit van Irak blijft, ongeacht de regering.

Herstelbetalingen... weleens van gehoord? Alleen is het nu niet het geval dat het slachtoffer het geld krijgt, het is het slachtoffer dat geld moet betalen aan de aanvaller. Omgekeerde wereld...

quote:
Tegen elk probleem dat ze hebben opgelost staan 10 problemen die ze voor ons hebben gecreëerd. Bedankt Amerika, wat zijn jullie toch goed voor ons.

Misschien zou het wel \'s handig zijn om de zaken ook wat objectiever te bekijken, ipv meteen een rode waas voor je ogen te krijgen zodra het over Amerika gaat.

quote:
Die fout is al eens gemaakt door Colijn ik mag toch aannemen dat politici daarvan geleerd hebben.

Dat het een keer in de geschiedenis is voorgekomen dat een voorspelling verkeerd uitkwam, wil niet zeggen dat we nu altijd moeten oppassen. Zeker de burgers niet, als politie en justitie hun werk goed doen hebben we niets te vrezen.
quote:
Onvoorwaardelijk steunen!

Ah, zonder voorwaarden. En als Amerika nou een kernwapen op Irak gooit om te voorkomen dat ze chemische en biologische wapens tegen Amerika gaan inzetten? Of als het land van Irak "een smeulende parkeerplaats" maakt omdat Irak chemische of biologische wapens inzet tegen Amerikaanse troepen? Daar zal ik je aan houden.
50  van 116 reacties op deze pagina. Pagina  1 2 3


Lees ook:

» 24/05 [Upd] Studentes Minerva ontgroend in luiers235
» 20/05 Eindejaarsconference Van Rossem weer populair21
» 20/05 Oudste vrouw op Mount Everest26
» 18/05 Verkooppunten tabak in grensstreek onder druk50


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden