Tweelingen kunnen niet rijden

Opmerkelijk • Geschreven door Rick (rickmans) op 11-02-2002 @ 08:10
print 
Als tweeling zijnde kan je beter niet achter het stuur zitten, zo blijkt uit onderzoek van een Australische verzekeringsmaatschappij. Met tweeling wordt dan uiteraard wel het sterrenbeeld bedoelt. Tweelingen blijken namelijk de meeste ongelukken te veroorzaken. Zo zijn ze volgens de verzekeraar onrustig en snel geirriteerd door andere weggebruikers die te langzaam rijden.

Na de tweeling volgt de stier en de vis als risicovolle automobilisten. De steenbok zou juist wel goed rijden. De conclusies worden getrokken na een onderzoek van 160.000 ongelukken in de afgelopen drie jaar. Het bedrijf wil de premies nu op sterrenbeeld baseren.



Lees ook:

» 12:58 Roemeen betrapt met aanhanger vol drank19
» 11:23 Moeder in Mexico rukt kind ogen uit46
» 10:42 Het is handdoekdag45
» 24/05 Chinees stel begroef vrouw levend na aanrijding11


delen | eKudos nujij

1450 views / 51 reacties
Reacties op dit bericht
50  van 51 reacties op deze pagina. Pagina  1 2
wat een onzin....
hoe haal je het in je hoofd om premies op sterrenbeeld te baseren.dit mag en kan toch niet.Het is toch ook verboden om premies op huidskleur te baseren.

o ja, ik ben geen tweeling maar boogschutter
Daar gaan ze dus heel veel kritiek op krijgen...Waarschijnlijk zijn de verschillen niet eens zo heel hoog en zullen de tarieven meer dan proportioneel uit elkaar lopen.

Je zult ook zien dat de steenbok gewoon het huidige tarief houdt en de mindere sterrenbeelden gewoon meer moeten gaan dokken.

Gewoon iedereen gelijk starttarief geven en no-claim korting op laten bouwen. Degenen die niet kunnen rijden komen zo toch wel op de koffie.
waarom niet maar ik zou zeggen test dat minstens in 5 verschillende landen en dan alles optellen enz...
Wat een onzin. Straks moet je nog meer premie gaan betalen omdat niet lid bent van een soort jomanda club?!?

Op naar een andere verzekerings maatschappij zou ik zeggen.

quote:
waarom niet maar ik zou zeggen test dat minstens in 5 verschillende landen en dan alles optellen enz...

Omdat het zo voor tweelingen met weinig inkomen niet meer te doen is om hun autoverzekering te betalen?

Verzekeringen vinden steeds meer en meer manieren om hun klanten een poot uit te draaien. Als je dit gaat toestaan gaat de ziektekostenverzekering ook dat soort onderzoeken doen en de brandverzekering ook en de .....vul maar in.

Als je straks in een verkeerde maand geboren wordt ben je bij elke verzekering de boeman en als je dan weinig inkomen hebt kun je je nergens fatsoenlijk laten verzekeren. [sub]Hoezo verzekering is een sociale voorziening....[/sub]
userIcon
Grmbl, ik neem dit dus niet persoonlijk op ... maar eeeuh ... WAT EEN ONZIN!!!!

Sterrebeeld heeft er geen ruk mee te maken. Diegene die als een gek rijden zijn:

1) jongeren met die wagentjes met dikke sloffen (banden) eronder en een complete disco in de kofferbak

2) zakenpikkies die denken dat ze wat meer zijn met hun BMW, Mercedes, en dikke Audi\'s.

3) Ouwe lui die 1x in het jaar naar familie gaan, en dan met 80 over de snelweg rijden.

Ik zal maar niet zeggen dat vrouwen niet kunnen rijden, want de meeste die ik ken, rijden veiliger dan de meeste mannelijke vrienden die ik heb (en die hebben meestal toch al 10+ jaar hun rijbewijs). (en nee, ik ben geen vrouw)

Als je voor je werk veel op de weg zit zoals mij, dan zie je heel veel dingen gebeuren waardoor je je afvraagt: "hoe heeft die @#$@&!@ ooit zijn rijbewijs gehaald??"
Zou het komen dat je als tweeling een gespleete persoonlijkheid heb
[ Dit bericht is gewijzigd door The-Pope ]
Das discriminatie, straks mag je Australie niet meer in als je tweeling, stier of vis bent?? Is dat de volgende stap? En ja ik ben 2-ling, en ja, ik heb een goedsgruwelijke hekel aan slome automobilisten, zeker die met 100 op de linkerbaan gaan rijden daar waar je 120 mag! En nee, door mijn toedoen is nog geen enkele auto richting een schadeherstelbedrijf gehoeven. Klinklare onzin als je het mij vraagt. Misschien is Australie een land voor Pim Fortuyn? Daar mag je blijkbaar wel discrimineren...
Jaa, de steenbok weer he (* tvdleur is een steenbok). Alle tweelingen, stieren en vissen van de weg, dan is het fileprobleem ook opgelost en kan ik lekker doorrijden
userIcon
Waarom niet? Premies worden ook al gebaseerd op geslacht, vrouwen betalen (vaak) minder....
Wat een vreselijke onzin.....


En wat heeft Pim Fortuyn er nou mee te maken ??

Offtopic : (Ga er dus niet op verder)
Hij wou de gronwet aanpassen om vrijheid van meningsuiting te waarborgen.
Niet dit soort onzin.
Hmmm, * Sinterklaas is tweeling en heel snel geirriteerd

Dit klopt wel aardig volgens mij, van die ongelukken alleen niet. Dat komt altijd door anderen
userIcon
vrouwen ook niet
Ja en als je je eerst laat instralen door Jomanda krijg je korting op je premie

Wat een onzin zeg!
Die Aussies onderzoeken maar wat raak :
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=15661
Nergens ook maar iets van een cijfertje... alleen "Goh wat frappant..."
Zo ken ik ook nog wel wat onderzoekjes...
"Zuurstof is kankerverwekkend, kijk maar, wel 10 % van alle mensen die zuurstof gebruikt krijgt kanker" Pfffffff


-edit
Shit... zie het nou pas... ik moet ook een ongeluk krijgen... ben een Vis
[ Dit bericht is gewijzigd door MAY-be ]
helemaal mee eens MAY-be.

als je alles zo gaat bekijken kan je nog wel veel meer van die lompe dingen onderzoeken.

en dan gaan ze zeker ook nog vertellen dat die onderzoekers er voor gestudeerd hebben?

quote:
helemaal mee eens MAY-be.

als je alles zo gaat bekijken kan je nog wel veel meer van die lompe dingen onderzoeken.

en dan gaan ze zeker ook nog vertellen dat die onderzoekers er voor gestudeerd hebben?

Natuurlijk hebben ze hiervoor gestudeerd :
"Algemene wetenschappen voor het trekken van absurde conclusies"
Ik irriteer me inderdaad vaak aan langzaam rijders.
Maar zover ik weet heb ik nog geen ongelukken gemaakt.

Ook een rare oorzaak gevolg relatie...je irriteerd je aan langzaam rijders en daardoor maak je ongelukken?!
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=15756

Kun je nagaan als je een 6ling bent
hmmm, okay, zou best kunnen, ben steenbok en heb zowel m\'n autorijbewijs, motorrijbewijs en theorie certificaten (3x) in 1 keer gehaald. Verder heb ik nog nooit zelf een ongeluk veroorzaakt. Alleen 1 keer ondersteboven gereden en tijdje terug een deur tegen m\'n brommer gehad, that\'s it!!
Oja, en dit in een tijdsbestek van ruim 3 jaar, okay, is niet veel, maar heb wel als courier iets van 15000 kilometer in en om de stad gereden. Verder nog ruim 15000 prive in.
Hmm, applausje dan maar
[ Dit bericht is gewijzigd door $tranger ]
Ik ben ook tweeling en ik vind 7 aanrijdingen per jaar helemaal niet veel, Jullie wel dan?

En verder rijd ik ook altijd door rood, want mijn tweelingbroer doet dat ook, als ik door groen rijdt dan heb ik kans dat ik tegen hem aanbots

Dus mijn coclusie is dat iedereen die geen tweeling is meer premie moet betalen want daar hebben wij steeds die aanrijdingen mee
Whahahahahahah wat een onzin
wat een idioterie discriminatie n.a.v. sterrebeeld, vervolgens gaan kinderen hun ouders aanglagen om dat ze in een foute maand gemaakt zijn

quote:
Alleen 1 keer ondersteboven gereden en tijdje terug een deur tegen m\'n brommer gehad, that\'s it!!

Ik neem maar aan dat je bedoelt dat je een brommer tegen je deur hebt gehad. En wie heb je nou ondersteboven gereden, of heb je wielen op je dak laten monteren? Kortom: Schrijf eens wat zorgvuldiger.

Enneh, 15000 km werk en 15000 privé in 3 jaar? Man jij rijdt helemaal niks. Bovendien leer je in de eerste 50000 km pas echt autorijden. Kortom: je bent een gevaar op de weg. Omhoog die premie!
userIcon

quote:
Zo zijn ze volgens de verzekeraar onrustig en snel geirriteerd door andere weggebruikers die te langzaam rijden.

Dus al die nutteloze baanwissels die we smorgens tegenkomen zijn allemaal Tweelingen?
Van de baan af, die sukkels!

We kunnen natuurlijk even invoeren voor een maandje of twee dat tweelingen geen auto meer mogen rijden.
Als er dan geen files meer staan en autoongelukken met 20% afnemen weten we waar de scheon wringt.

quote:
Ik neem maar aan dat je bedoelt dat je een brommer tegen je deur hebt gehad. En wie heb je nou ondersteboven gereden, of heb je wielen op je dak laten monteren? Kortom: Schrijf eens wat zorgvuldiger.

Enneh, 15000 km werk en 15000 privé in 3 jaar? Man jij rijdt helemaal niks. Bovendien leer je in de eerste 50000 km pas echt autorijden. Kortom: je bent een gevaar op de weg. Omhoog die premie!

Gelukkig doe je je nick eer aan
als die zesling het overleeft kunnen ze beter niet naar australie gaan
Ach, dan ga je toch gewoon naar een andere verzekeringsmaatschappij als je tweeling bent?

Enne, lijkt me een beetje zinloos om de uitkomsten van dit onderzoek op Nederland te projecteren. Misschien werkt het hier ook wel als je er een half jaar bij optelt (tis daar nu zomer) Tweelingen + half jaar = ? (ben geen astroloog).
In hoevere is dit onderzoek relevant voor Nederland. Australie ligt op het zuidelijk halfrond dus mischien zijn in Nederland de rollen wel omgedraaid en zijn tweelingen juist veilige(r) rijders.

Heb als 2ling al 11 jaar mn rijbewijs zo\'n 150000 km achter de rug en ik erger me niet aan langzame verkeersdeelnemers en nog geen ongelukken gehad/veroorzaakt....
cool! ik ben een steenbok!
[ Dit bericht is gewijzigd door pieffff ]
userIcon
Jepp,..
* Peewee is steenbok!

Als ik dat nou doorgeef, krijg ik dan ook korting?
userIcon
Vork is een Schorpioen. Is het dan wel of niet verstandig om ooit met rijlessen te beginnen? Er staat daarover namelijk niets vermeldt in dit artikel.
userIcon
Haha slaat echt nergens op.

Dat er in de groep van tweelingen nou toevallig wat meer ongelukken gebeuren is totaal geen basis om te zeggen dat tweelingen meer ongelukken veroorzaken.
Wat gaan ze dan zeggen als het jaar erop toevallig waterman of boogschutter (of wat ook) meer ongelukken veroorzaakt.

Sowieso enorm veel troep wat ze tegenwoordig allemaal \'onderzoeken\'.
userIcon
[zeikmodus]
quote:
Met tweeling wordt dan uiteraard wel het sterrenbeeld bedoelt.

Dit moet met "d".

[/zeikmodus]

Vanuit verzekeringsmaatschappij oogpunt een begrijpelijke actie maar wel stigmatiserend. Wat is de volgende stap?
Geboortedag?
Plaats van geboorte?
Gewone bevalling of keizersnee?
En ga zo maar door...
[ Dit bericht is gewijzigd door Tigertje ]
userIcon
Rewimo is Steenbok
userIcon
Kut......ik ben tweeling en heb me net opgegeven voor rijlessen...........goodbye cruel world.....
Gewoon een dikke 4x4 kopen met bullbar en gassen maar.

* Raikane is ook tweeling van sterrebeeld.
Ik ben tweeling en ik moet dinsdag over een week op
Ideetje voor bij rijexamen : Verzachtende omstandigheden ivm sterrebeeld
Niet te geloven dat een bedrijf zich door sterrewichelaarij laat leiden.
Als je kijkt hoe men aan de onzin komt:
Iemand xxx aantal jaar geleden zag een vorm in een aantal sterren. Vervolgens knoopt men geboortedata aan de data wanneer deze sterrebeelden zichtbaar zijn, wat nog wel logisch is. Wat alleen nogal vreemd is, is dat de eigenschappen van wat het plaatje voorsteld geprojecteerd worden op de persoon die dan jarig is. Ofwel, dat is toch gewoon pure onzin ????
Dus alle vrouwen achter het stuur zijn tweeling?
Toen ik dit verhaal vertelde aan mijn vrouw zei ze "Tweelingen? *shudders at the horror* Die zijn verschrikkelijk..."

Maar euh...
In Australie hoef je je niet veel voor te stellen van de rijkunsten van de gemiddelde gebruiker. Rijden leren ze hier van een bij-rijder, niet via een rijschool.

Verder is de mentaliteit niet van "oh, ik kan niet goed rijden dus moet ik voorzichtig zijn" er eentje van "oh, ik kan niet goed rijden dus moet ik een fscking grote 4x4 met bullbar enzo kopen want dan overkomt mij tenminste niets als ik een ongeluk krijg". Ik heb totaal vernielde autos gezien op kruispunten en als motorrijder hoef je je helemaal geen illusie te maken, dat is over en uit voor jou en je motor.
userIcon
Onzin! Ik zou het wel geloven als het om blinden ging
hoeveel tweelingen zouden er in de F1 rijden?
userIcon

quote:
"Het bedrijf wil de premies nu op sterrenbeeld baseren"

Wat een stelletje *@%@#%@#%. Omdat ik in de maand mei ben geboren zou ik meer moeten betalen dan iemand die in januari is geboren. Wat een onzin.
Ik dacht dat ze in Australie ook zo\'n grondwet hadden als we die hier in Nederland hebben. Gij zult niet discrimineren.

Straks gaan ze nog de aansprakelijkheidsverzekeringen van de Stieren verhogen, omdat ze de kans lopen om vermoord te worden in een Spaanse Arena.

quote:
hoeveel tweelingen zouden er in de F1 rijden?

Minstens 1... Jos
ok
jackie stewart bijvoorbeeld,..die is best wel tweeling
Ik wist het wel, klopt precies als ik naar vriendje kijk

Maar ik vind niet dat ze een hoger bedrag kunnen vragen door van een sterrenbeeld uit te gaan?
Dat is gewoon bizar!
hmm.. ik als tweeling merk wel dat ik snel geirriteerd ben door langzame weggebruikers..

maar over die ongelukken.. hmm is me nog niet opgevallen..

ach.. ik zit toch niet in australie en in spanje rijden ze tenminste wel door ben je gelijk van het gezeik af.

(nb. ik woon dus in spanje, en ben tweeling )
* Ravnos gelooft niet in sterrebeelden onzin, en heeft ook nog geen rijbewijs
50  van 51 reacties op deze pagina. Pagina  1 2


Lees ook:

» 12:58 Roemeen betrapt met aanhanger vol drank19
» 11:23 Moeder in Mexico rukt kind ogen uit46
» 10:42 Het is handdoekdag45
» 24/05 Chinees stel begroef vrouw levend na aanrijding11


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden