Turkse gemeenschap tegen monument

Algemeen • Geschreven door Danny (FOS4) op 23-02-2001 @ 14:02
print 
- De Turkse gemeenschap neemt gerechtelijke stappen om de plaatsing van een Armeens monument in Assen tegen te houden. Het gemeentebestuur van Assen is voor de bestuursrechter gedaagd. De zaak dient dinsdag 20 maart in Assen.

De gemeente heeft onlangs toestemming verleend aan de Armeense gemeenschap voor het plaatsen van een gedenksteen bij begraafplaats De Boskamp. Het monument gedenkt omgekomen Armeniërs in de periode 1910-1920. Volgens de Armeniërs heeft Turkije zich destijds schuldig gemaakt aan volkerenmoord, waarbij anderhalf miljoen mensen zouden zijn omgebracht. De Turken spreken tegen dat het om volkerenmoord gaat. De kwestie ligt nog steeds erg gevoelig bij de Turkse gemeenschap in en buiten Nederland.



Lees ook:

» 24/05 [Upd] Studentes Minerva ontgroend in luiers235
» 20/05 Eindejaarsconference Van Rossem weer populair21
» 20/05 Oudste vrouw op Mount Everest26
» 18/05 Verkooppunten tabak in grensstreek onder druk50


delen | eKudos nujij

850 views / 43 reacties
Reacties op dit bericht
43  van 43 reacties op deze pagina. Pagina  1
Liever een monumentje voor de Koerden dan maar??
jezus, beginnen ze nu al te klagen over monumenten?

het is toch gvd te dom om aan te horen.

als wij een keer iets zouden zeggen over een turks monument wordt \'t meteen op "discriminatie" gegooid

Weer gezeur over iets dat al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren geleden is gebeurd. Jongens houd toch lekker op allemaal. En wat bedoelen ze met Turkse gemeenschap? Die mensen zijn nu Nederlanders dus ze hebben alleen Turkse roots. Sja had je maar geen Nederlander moeten worden denk ik dan.
Die Turken moeten niet zeiken. Armeniërs hebben in Nederland net zoveel rechten als Turken. Anders kan ik net zo goed zeggen dat moskeeen hier niet gewenst zijn vanwege het feit dit en dat blabla.
-edit- Flamebait

[ Dit bericht is gewijzigd door Lithion op 23-02-2001 @ 14:31 ]

Ik gooi het met ze op een akkoordje:
Géén monument in ruil voor de sloop van de grote moskee in Zaandam
-edit- Flamebait

[ Dit bericht is gewijzigd door Lithion op 23-02-2001 @ 14:31 ]

Kan het alleen maar ENORM eens zijn met HellaHard-OG en broli en alle anderen die zich hier terecht erg negatief over uitlaten.
Ik kan het natuurlijk alleen maar eens zijn met wat hier allemaal staat. Alleen, ik zou graag in de rechtszaal erbij zijn. Want wat gaan ze tegen de bestuursrechter zeggen? "Ikke niet wille monument want ikke niet leuk vinde?"
-edit- Flamebait

[ Dit bericht is gewijzigd door MrBig op 23-02-2001 @ 14:38 ]

niet beledigend posten blijkt bij deze topics toch altijd vrij moeiljik zie ik
-edit- Flamebait

[ Dit bericht is gewijzigd door MrBig op 23-02-2001 @ 15:20 ]

userIcon
Turkije is onlangs door Frankrijk posthuum \'\'veroordeeld\'\' voor volkerenmoord in 1910-1920.

Waren ze niet blij mee de Turken. Inmiddels kost dit Frankrijk heel veel geld door het opzeggen van allerlei handels transacties van Turkse zijde.

Heb Nederland er nog niet over gehoord
er is veel mis in turkye maar dat mag je nooit zeggen:soort van rechtse politie staat waarin regelmatig journalisten verdwijnen,De koerdische nationaliteit ontkend en omgebracht.Groot schalige opium teelt in handen van regerings functionarissen/lokale politici.Maar gelukkig is dat geen obstakel om Turkye op te nemen in de Europese gemeenschap of een taak te geven binnen de VN
userIcon
Beetje nutteloos, zo\'n monument dient enkel en alleen maar om het budget te verhogen. What a waste of money...

Maar we hebben geen extra geld voor de ziekenzorg, dat is al opgegaan aan monumentenzorg...

Bah, Nederland.....Wil iemand met me ruilen??
[offtopic]

Het gaat vandaag weer goed met alle flamebaits en rascistische opmerkingen he?

[/offtopic]
moeten die ****** maar niet zo doen, of niet astra?
Wat die gasten doen is ook verkeerd of vreemd, maar ik zie het nut er niet van in om dan meteen met rascistische opmerkingen te gaan gooien. Je kan toch ook op een ietwat normalere manier reageren
userIcon
*zucht*
ik ben een Turkse die graag ook wil reageren. Het boeit mij echt niet of er een monument geplaatst wordt of niet. Waar ik een beetje versteld van sta, zijn de enkele reacties hier. Opeens wordt de problematiek van Turkije naar voren gehaald. Wat heeft dat allemaal mee te maken ?? Ik ontken niet dat Turkije problemen heeft, maar om op een rottige manier te reageren vind ik eerlijk gezegd niet kunnen.
userIcon
Precies Emel.
En die \'Turkse gemeenschap\' (want k00pa heeft gelijk, ze wonen in Nederland dus zijn ze onderdeel van de Nederlandse gemeenschap) moeten gewoon de volledige kosten van de verloren rechtzaak betalen.
Ik wil een monument in Turkije voor de
vermoorde en verkrachter Nederlandse vrouwen.
Als gedachtenis wat voor een leed deze vrouwen
is aangedaan.
userIcon
hmm wordt er alleen in Turkije verkracht en vermoord?
Ik snap niet wat Assen te maken heeft met een volkerenmoord 80/90 jaar geleden. Dat was toch niet in Assen? Waren er toen al zoveel Armeniers in Assen? Zo\'n monument zet je toch op een plaats die refereerd aan de gebeurtenis?
Ik wil graag een monument voor alle mensen die op de hoop "racist" of "discriminnatie" zijn gegooid nadat zei enkel en alleen hun mening hebben geuit. Sue me..
Het moet gvdm niet veel gekker worden als ze het er NIET mee eens zijn dan gaan ze toch lekker weg?!?!?! Immers discriminatie is volgens hun NIET toegestaan tenzij het een andere bevolkingsgroep betrefd. Daar moet ik van
-edit- Overbodig

[ Dit bericht is gewijzigd door MrBig op 24-02-2001 @ 14:39 ]

-edit- Overbodig

[ Dit bericht is gewijzigd door MrBig op 24-02-2001 @ 14:39 ]


quote:
Sue me..

Is dat engels?

Any way, voel me me een beetje buitenlander in me eigen land, maar is weinig aan te doen... Helemaal als je in adam woont..

Net weer bijna een knokpartij in een chinees onder me huis, groep turken tegen een stel negers.. Je kan toch ook wel je babi pangang bestellen zonder ruzie te krijgen? Maar goed...

Is echt dweilen met de kraan open dit..
-edit- Overbodig

[ Dit bericht is gewijzigd door MrBig op 24-02-2001 @ 14:39 ]

sjongejonge, die mensen zijn GAST en als GAST hoor je je netjes te gedragen. Een normaal persoon is zo opgevoed dat als je ergens te GAST bent dat je je dan netjes moet gedragen en niet zeuren over het eten en over andere dingen dus deze GASTEN moeten niet zo zeuren. (off topic) En ze moeten ook niet zomaar gaan slaan dat heb je ook geleerd als je een goede opvoeding heb gehad.(off topic)
Het moraal van dit verhaal: De mensen die voor langere tijd te GAST zijn in nederland zijn niet goed opgevoed. en dat is zeer betreurenswaardig.
En dat niet goed opvoeden, dat is weer een verschil in cultuur. Onze cultuur is gewoon geciviliceerder. Sorry, maar kan niet anders concluderen.
userIcon
Nee, die mensen zijn NEDERLANDER en als NEDERLANDER heb je het recht om tegen een beslissing van de overheid in te gaan. Dat is een grondrecht dat iedere NEDERLANDSE staatsburger heeft.
*zucht*
Een allochtoon is GEEN Nederlander. En als ze zich hebben naturaliseren (geeft recht op uitkeringen) dan zijn het ex-allochtonen.
userIcon
walgelijk hier
userIcon
Het begint mij nou ook een beetje tegen te vallen Emel, er wordt nu iets teveel off topic gelult. Als mensnen het ergens niet mee eens zijn mogen ze daar tegen procederen. Ik hoop alleen niet dat ze winnen.
Ok dus Turken mogen niet klagen over iets wat hun aangaat maar \'wij\' mogen wel \'klagen\' over iets wat ons in het geheel niet aangaat tenzij je in Assen woont. Of mogen \'wij\' gewoon overal over klagen als het om allochtonen gaat?

En dit alles gaat niet eens over het onderwerp!
userIcon
Het hangt er vanaf, als ze erover klagen dat de Armeense genocide wel heeft plaatsgevonden en het gebrek aan erkenning van de Turkse staat, dan heeft dat wel met het topic te maken.
-edit- Overbodig

[ Dit bericht is gewijzigd door MrBig op 24-02-2001 @ 14:40 ]

Mag ik eens Salomo spelen?
<quote>Het monument gedenkt omgekomen Armeniërs in de periode 1910-1920.</quote>
Daar mag je best een monument voor oprichten, ben ik helemaal voor, iemand die omkomt verdient een monument, niemand hoeft te sterven.
<quote>Volgens de Armeniërs heeft Turkije zich destijds schuldig gemaakt aan volkerenmoord, waarbij anderhalf miljoen mensen zouden zijn omgebracht.</quote>
Dit heeft niets met het monument te maken en is een politieke gotspe, moderators grijpt in! Niemand verdient het om te sterven, daar hebben we vrouwe justitie voor. En elke Nederlander die het daar niet mee eens is moet de volgende keer goed nadenken op weke partij zij/hij stemmen gaat.
Mag ik eens Salomo spelen?
<quote>Het monument gedenkt omgekomen Armeniërs in de periode 1910-1920.</quote>
Daar mag je best een monument voor oprichten, ben ik helemaal voor, iemand die omkomt verdient een monument, niemand hoeft te sterven.
<quote>Volgens de Armeniërs heeft Turkije zich destijds schuldig gemaakt aan volkerenmoord, waarbij anderhalf miljoen mensen zouden zijn omgebracht.</quote>
Dit heeft niets met het monument te maken en is een politieke gotspe, moderators grijpt in! Niemand verdient het om te sterven, daar hebben we vrouwe justitie voor. En elke Nederlander die het daar niet mee eens is moet de volgende keer goed nadenken op weke partij zij/hij stemmen gaat.
-edit- Overbodig

[ Dit bericht is gewijzigd door MrBig op 24-02-2001 @ 14:40 ]

Dit is nou positieve discriminatie...
teminste...volgens mij wel,
Verbeter me al s t nie zo is...
-edit- Overbodig

[ Dit bericht is gewijzigd door MrBig op 24-02-2001 @ 14:40 ]

43  van 43 reacties op deze pagina. Pagina  1


Lees ook:

» 24/05 [Upd] Studentes Minerva ontgroend in luiers235
» 20/05 Eindejaarsconference Van Rossem weer populair21
» 20/05 Oudste vrouw op Mount Everest26
» 18/05 Verkooppunten tabak in grensstreek onder druk50


delen | eKudos nujij

Gebruikersnaam 
Wachtwoord
 
online adverteren www.m4n.nl
Video's



True ©1999-2012 FOK! INTERNET SITES  |  gratis nieuws op je site?  |  algemene voorwaarden